אסיפת חירום ב"כאן"
אסיפת חירום ב"כאן"צילום: כאן

יו"ר תאגיד השידור הציבורי ''כאן'' גיל עומר ומנכ"ל ''כאן'' גולן יוכפז כינסו היום (א') את עובדי התאגיד לאסיפת חירום ראשונה בירושלים נוכח הכוונות לפגוע בתאגיד השידור הציבורי. עומר ויוכפז נשאו דברים יחד עם נציגי ועד העובדים אלירן גבאי ויואב קרקובסקי.

גיל עומר אמר בדבריו לעובדים: "בלי שידור ציבורי אין חדשות נטולות אינטרסים ועצמאיות. חדשות שמוכתבות מלמעלה – על ידי מי שאינם בעלי מקצוע, בעלי הון או פוליטיקאים - פוגעות בראש ובראשונה בחוסנה של החברה; בלי שידור ציבורי יש גם פגיעה אנושה בתרבות, ביצירה הישראלית וביוצרים.

"בלי שידור ציבורי לא ניתן לשדר לאזרחים המתקשים בהבנת עברית ולבני מיעוטים שונים המרכיבים את החברה בישראל וצריכים להיות ולהרגיש חלק ממנה. בלי שידור ציבורי אין הנגשה ראויה לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים; אין שידור איכותי לילדים ונוער. בלי שידור ציבורי נפגע אנושות האינטרס הציבורי", הזהיר.

עוד הוסיף עומר ואמר: "אנחנו לא שליחים או מייצגים אף צד במחלוקת הפוליטית בישראל – לא ימין ולא שמאל אלא מייצגים את האינטרס הציבורי הרחב של חופש ביטוי, מידע ויצירה שבא לידי ביטוי בפעולת התאגיד – שזוכה לתמיכה ציבורית רחבה ומגוונת. התשובה לניסיונות לפגוע בשידור הציבורי היא המשך עשייה מקצועית וישרת דרך – כפי שכולכם עשיתם עד היום".

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד, אמר בנאומו: "לפני ימים אחדים הונח על שולחני סקר, שבוצע לבקשת התאגיד, על ידי חברת סקרים מהבולטות בישראל, סקר שביקש לבחון מה עמדת הציבור מול הכוונות לפגוע בנו – קרוב לשבעים אחוזים מהציבור בישראל – יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, ימין ושמאל – מבקשים שלא לפגוע בכאן בשום דרך. זה מדד אמון גבוה כמעט יותר מכל גוף ציבורי אחר בישראל לבד מצה"ל".

יוכפז הוסיף: "אני יודע, בוודאות, שישנם-פה עובדות ועובדים שכבר שבועות לא ישנים בלילה, שיש אחרים שחווים התקפי חרדה, ממש כך, שאחרים לא יודעים מה להשיב לילדיהם או לבני ובנות-זוגם, כשהם שואלים האם "הולכים לסגור לאימא את התאגיד?" קשה לי, אפילו עוד יותר, לחשוב מה עובר על חברינו, יוצאי רשות השידור והחינוכית, שהקימו כאן את התאגיד החדש ונכנסים בתוך פחות מעשור לסרט נוסף כזה, לסיוט נוסף כזה. יש גם זווית חיובית, מרגשת, בטלטלה שאנחנו עוברים בשבועות האחרונים – הגיבוי שאנחנו מקבלים מחברינו לתעשיית הטלוויזיה והעיתונות כמעט מקיר לקיר: יוצרים, מפיקים, אומנים, מוסיקאים, כותבים, אנשי בימה, אנשי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע – שותפינו האמיתיים, והשותפים לגורלנו.

''גם מתחרינו הישירים לא עומדים מנגד בימים האחרונים – בהקשר הזה זכות מבחינתי לציין את חברינו בקשת שנלחמים נגד הפגיעה בתאגיד בחדשות, בתוכניות השונות ובסאטירה, וחברינו ברשת 13 – אילה חסון, מתן חודורוב, גיא לרר ואחרים שלא חששו להביע את עמדתם בעד המשך שידורינו", הוסיף המנכ''ל.

נציגי ועד עובדי התאגיד, אלירן גבאי ויואב קרקובסקי, אמרו בכינוס העובדים: "במאבק נגד סגירת תאגיד השידור הישראלי, העובדים ההנהלה והמועצה עובדים שכם אל שכם. נשתף פעולה באופן מלא. אנחנו מייצגים אלף עובדים של השידור הציבורי שעוברים פעם אחר פעם איומים על שלום ומקור פרנסתם. עבור חלק גדול מהם שבאו לכאן מרשות השידור, הטלוויזיה החינוכית ואפילו מערוץ 10, אין זה מאבק ראשון, ואנחנו לא נוותר, עד שנוריד את האיום הזה מעל ראשנו.

''עובדי כאן מאוחדים בוועד אחד חזק ומלוכד, ורואים במשימה הזו של הצלת התאגיד משימה שתכליתה שימור גוף תקשורת מוביל ועצמאי, המבטא את קולם של כלל מגזרי הציבור הישראלי, בהגינות, ומהווה פרנסה לאלפי בתי אב ואם. אנחנו נערכים למאבק ארוך, ואנחנו צריכים אתכם איתנו במאבק הזה", אמרו השניים.