מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבאצילום: דוברות יב''ע

משרד החינוך מאגם מידי שנה נתונים על רשתות החינוך הגדולות אשר ישמשו את הרשויות המקומיות ככלי עבודה בבחינת מכרזים ובבחינת טיבם של הרשתות.

בימים האחרונים עדכן המשרד את הנתונים של שנת הלימודים תשפ"א - 2021, על רשתות החינוך הגדולות, אלו המונות מעל 10,000 תלמידים שנבחנו פרמטרים: אחוז הזכאות לבגרות ומצטיינים בבגרות, אחוז לומדי חמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית, טוהר הבחינות ומניעת נשירה, אחוזי הגיוס לצה"ל ולשירות האזרחי, שילוב תלמידי חינוך מיוחד ומניעת אלימות בבית הספר.

רשת אמי"ת מובילה בציון הכללי בחישוב כלל המדדים. בנוסף היא זכתה בפער משמעותי באחוז לומדי חמש יחידות מתמטיקה ובמניעת נשירת תלמידים. היא גם הראשונה בדירוג במניעת אלימות בבית הספר כשרשת נוספת שבולטת במדד זה היא דרכא.

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא תפס את המקום הראשון בשלושה פרמטרים - הצטיינות בבגרות, מספר התלמידים בעלי זכאות לבגרות 5 יחידות אנגלית ובמקום הראשון גם בשילוב תלמידי חינוך מיוחד. הרשת ניצבת במקום השני בנתוני ההצלחה בבגרות 5 יחידות מתמטיקה, אחוז הזכאים לתעודת בגרות ובנתוני הגיוס לצה"ל ולשירות הלאומי.

אחוז הזכאים לבגרות הגבוה ביותר הוא ברשת דרכא כשבני עקיבא ואמית בולטות גם הן במדד זה. דרכא גם מובילה במדד טוהר הבחינות כשאחריה רשת אורט המצטיינת גם היא בנושא.

צילום מסך: משרד החינוך
צילום מסך: משרד החינוך

לפי הטבלה כאמור רשת בני עקיבא ניצבת כאמור במקום הראשון במצטיינים בבגרות עם 552.01 כשרשת אמי"ת ניצבת במקום השני בפער גדול עם 533.26 נקודות. גם באנגלית 5 יחידות יב"ע עם 527.84 נקודות ואחריה במקום שני רשת אמי"ת עם 526.47.

גם בשילוב תלמידי חינוך מיוחד שיש בו אמירה חברתית חשובה יב"ע ראשונים עם 532.11 נקודות אמית במקום השני עם 519.49. בנתוני הזכאות לבגרות תפסה יב"ע את המקום השני עם 540.85 נקודות, לעומת זאת רשת דרכא ניצבת במקום הראשון עם 542.78. ב-5 יחידות מתמטיקה יב"ע מקום שני עם 530.51 אמי"ת מקום ראשון עם 542.47. בניקוד של גיוס ושירות לאומי יב"ע מקום שני עם 534.5 נקודות ודרכא מקום ראשון עם 536.9.

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט אמר לאור הנתונים: "אנחנו שמחים שרשת יב"ע במקום הראשון מכלל רשתות החינוך הגדולות בהצטיינות בבגרות, בהצלחה בבגרות 5 יחידות אנגלית, ובמקום השני בהצלחה בבגרות 5 יחידות מתמטיקה ובזכאות לבגרות. הנוכחות במקומות הראשונים ברמה הלימודית היא חשובה, לא פחות מכך נתוני הגיוס והשירות הלאומי שם הרשת במקום השני. אנחנו מחנכים ללמוד, להצטיין ולצד זאת להיות אזרחים ערכיים, טובים ומעורבים. כל זאת מתוך חיי תורה שליחות ושייכות".

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל אמי"ת: "ההוקרה מגיעה למנהלים למורים ולכל אנשי החינוך שלנו שרואים בעבודתם שליחות אמיתית. אנחנו משקיעים מאוד במצוינות במתמטיקה ושמחים על ההצלחה אך גאים לא פחות בהשקעה במניעת האלימות ובמניעת הנשירה. ברור לנו שבכלל מערכת החינוך האתגרים בנושאים אלו רק ילכו ויגדלו. לצד המצוינות וההשקעה בכל המדדים הסטנדרטיים, הרשת משקיעה את כל כולה במעבר ללמידה חדשנית המותאמת לעתיד".

מרשת החינוך נעם-צביה נמסר, "חינוך נמדד קודם כל בדרך ארץ, בערכים ובתרומה לקהילה. הנתונים מעידים, כי בס"ד אנו מצליחים לבצע את שליחותנו כלפי ההורים. דירוג משרד החינוך מתווספת להישגים נוספים בתחום הלימודי כגון הזכייה במקום הראשון בתחרות הסייבר הארצית המעיד, כי ניתן לשלב ערכים ומצוינות לימודית. ההנהלה והמורים ברשת 'נעם-צביה' ימשיכו לפעול מתוך מסירות להורים שנתנו את אמונם, להוביל בחינוך התורני ציוני".