מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר התארח באולפן ערוץ 7 לשיחה מיוחדת בתכניתו השבועית של עופר איובי. שפיגלר שוחח על אתגרי חברת החשמל ועל הדרך בה הוא מתכוון להוביל את החברה.
שפיגלר נשאל לגבי התלונות הרבות של תושבי יו"ש בחורף הנוכחי על הפסקות חשמל תכופות שהחברה התקשתה להתמודד איתן וענה: "התלונות היו מוצדקות לחלוטין. זו תוצאה של תחזוקה לקויה של רשת החשמל ואי הפרדת הרשת שמספקת את החשמל לאזורים שמיושבים באוכלוסיה יהודית ואלה שנמצאים ברשות הפלסטינית. הרשת היא אחת ואנחנו לא יודעים מה היקף הצריכה של הפלסטינים ויש שם הרבה חיבורים פיראטיים. חייבים לשדרג את מערכת ההולכה ולגרום לכך שאותן תופעות שהיו בסופת הברברה לא יתרחשו בעתיד. תושבי יו"ש הם תושבים בדיוק כמו כל תושב במדינת ישראל והם צריכים לקבל חשמל איכותי בהתאם לצרכים שלהם".
הוא ציין כי החוב ההולך וגדל של הרשות הפלסטינית לחברה - פוגע בה. "החוב של הרשות הפלסטינית הוא תופח מדי חודש בצורה משמעותית. הוא לא משפיע ישירות על תעריף החשמל אבל הוא בהחלט משפיע על יכולת חברת החשמל לשרת את התושבים. מכיוון שאנחנו נושאים בעול של תוצאת החוב, אנחנו נאלצים לתת שירות פחות טוב מבחינה תפעולית ותחזוקת הרשת, כי הכסף אינו בנמצא. זה מגביל אותנו והשירות נפגע".
יש לו גם דרישה מהממשלה בנושא. "הגבייה היא מהלך שנמצא מחוץ למסגרת ולשליטה של חברת החשמל. אנחנו עומדים על כך שהסכום שהרשות הפלסטינית חייבת ייגבה ויועבר לחברת החשמל - במישרין או בעקיפין. אם הממשלה אומרת שכעת יש בעיות בגביית החוב - זה הגיוני - אבל שתביא את הכסף ממקור אחר. לא יעלה על הדעת שאנחנו נייצר, כתוצאה מכך נישא בהוצאות, וההכנסות יישארו בחוץ".
כשנשאל שפיגלר מה ברצונו לשפר בחברה הוא אומר: "יהיו שינויים בחברת החשמל כדי להתייעל ולתת את המענה המהיר ביותר לכל מי שזקוק לחשמל. השירות לא טוב מספיק וזאת, בין היתר, בגלל הרפורמה שהיתה ב-2018 שגולת הכותרת שלה היתה צמצום כוח אדם. אל מול הקיצוץ עלתה כמות המשימות באופן משמעותי. אין לי שום כוונה לגרום לאנשים בחברת החשמל להיות עבדים. לא יטילו עליהם מעל ומעבר למה שאדם מסוגל לעשות. כוח האדם בחברה יהיה על פי הצרכים העומדים על הפרק עם כל הכבוד לרפורמה שהיתה אמורה לצפות פני עתיד".
עופר איובי הזכיר לשפיגלר מקרים בהם טיפל בחורף הנוכחי של קשישים שחששו להפעיל חימום בגלל תעריף החשמל. "כואב לדעת שיש אנשים שעושים חשבון האם לצרוך חשמל או לא כשמדובר במוצר קיומי. זה לא בסדר ולא צריך להיות כך. מבחינת חברת החשמל אנחנו מספקים את המוצר. אבל ברור שכדי לייצר, לשנע אותו ולהעבירו לצרכנים יש עלויות כספיות. מבחינת החברה ראוי ונכון לתת הנחות וללכת לקראת אלה שידם אינה משגת".
"לטובת העניין דירקטוריון חברת החשמל הקים קרן בהיקף של 15 מיליון שקלים שמטפלת באותם מקרים קיצוניים של אנשים שאין להם את האפשרות מבחינה כלכלית לממן את עלות החשמל ובכל זאת צריך לספק להם חשמל. אנחנו בוחרים את המקרים בפן ההומני וככל שיש הצדקה אנחנו פוטרים אותם מהחובות שהצטברו ונותנים להם את האפשרות לצרוך חשמל. במדינת ישראל לא צריך להיות אדם שצריך לסבול מקור אימים בחורף או חום אימים בקיץ", הוסיף.
הוא מבקש להדוף פרסומים שהיו על ניתוק יזום מצד חברת החשמל של האספקה בביתו של אשר נתן מרלי הי"ד שנרצח בפיגוע בנווה יעקב, במהלך ימי השבעה. "זה היה ניצול ציני של אסון איום ונורא שקרה למשפחה והדבר נעשה על ידי רודפי כותרות ותו לא".
"הסיפור היה כך: חברת החשמל התקינה על פי בקשת המשפחה, חודשים לפני האסון, שעון שמטעינים אותו בסכום מסויים ועל פי הסכום הזה יש אפשרות לצרוך חשמל. לדאבון כולנו, במהלך השבעה השעון פשוט מיצה את עצמו והחשמל נותק בצורה אוטומטית, אף אחד לא נקט בפעולה אקטיבית. אלה אמירות שגובלות בהסתה ולשון הרע. אנשים לא רצו להודות במעשה האיום והנורא שהם עשו. אלה דברים שלא עושים בשום מקום עבור שום מחיר. מעבר לזה שמיד טיפלנו בעניין ונתנו מענה לחוב שהיה למשפחה כלפי חברת החשמל ושירתנו אותה בצורה שמבחינתנו היתה טבעית לחלוטין בכלל ובנסיבות הטראגיות בפרט", מסכם שפיגלר.