השר גלנט והרטמכ"ל הלוי
השר גלנט והרטמכ"ל הלויצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, השתתף היום (שני), בפורום המבצעי השנתי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל הרצי הלוי, ובהשתתפות אלופי המטכ"ל והקצינים המבצעיים מדרגת סגן-אלוף.

גלנט שוחח עם המפקדים והמפקדות על האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל בגזרות הפעולה השונות, והתייחס למאמצים הנעשים נגד גילויי הסרבנות.

"הקריאה לסרבנות מסוכנת ותופעת סרבנות רחבה עלולה לפגוע ביכולתו של צה"ל לבצע את משימותיו. יחד עם הרמטכ"ל, חברי המטה הכללי ואיתכם - המפקדים והמפקדות - אני פועל כדי להשאיר את צה"ל מעל לכל ויכוח פוליטי ולהוקיע כל תופעת סרבנות. צה"ל הוא של כולנו, ועלינו לשמור עליו מכל משמר", אמר גלנט.

הוא הוסיף כי "צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל, בלעדיו אין למדינת ישראל ולאזרחיה יכולת קיום. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי שלנו - הביטחון, הקריאה לסרבנות ולהצטרפות אליה, מסוכנת עבור כולנו, במיוחד נוכח האיומים הניצבים למולנו".

גלנט התייחס גם לאיום האיראני ואמר כי "הפריבילגיה שהייתה למדינת ישראל ולמערכת הביטחון במשך שנים, לתחם ולהגביל מלחמה לגזרה כלשהי, הסתיימה. כיום, מאחורי כל האיומים על מדינת ישראל , מלבנון וסוריה בצפון, דרך יו"ש ועד עזה בדרום, יש יד מכוונת - ומקורה באיראן".

"ראש התמנון יושב באיראן וזרועותיו מנסות לפגוע בנו. האיראנים מנסים לקנות זמן באמצעות מלחמת התשה, שבמהלכה יפגעו בישראל ובמקביל יפעלו להשגת יכולת גרעינית צבאית ולהתעצמות כלכלית, את הדבר הזה אנחנו לא נאפשר", סיכם.