זוכה פרס אורי אורבך לתרבות יהודית, הרב יוסף צבי רימון, מתייחס לראשונה לסערה התקשורתית סביב תמונתו שצולמה במהלך טיסה עם הזמרת נועה קירל שזכתה במקום השלישי באירוויזיון.

"קודם כל הכל יצא במקרה. שלחתי בקבוצה משפחתית של הבנות שלי את התמונה ואחת החברות של הבנות צילמה מהפלאפון שלה והעלתה לסטטוס ומדהים איך תוך שניה כל מדינת ישראל יודעת", אומר הרב רימון בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, "יש לנו תפקיד לאהוב את עם ישראל ולראות דברים טובים. אני לא ידעתי על האירוויזיון ופתאום אתה רואה שאתה מתחבר והדברים הטובים יוצאים וקירל מספרת על התפילות שלה ופרקי תהלים ועל שמירת השבת. אז נכון יש דברים אחרים שצריכים חיזוק אבל אנחנו צריכים לחפש כוח ודברים טובים בעם ישראל - ודרך דברים טובים ומשותפים נוכל ביחד לעשות המון טוב".

לאחר המפגש עם קירל כתב הרב רימון לבני משפחתו: "אני על המטוס. על כל המסכים כתוב כל הכבוד לנעה. גאים בך. ראיתי מישהי במושב הסמוך אלי. שאלתי אותה: את יודעת מי זו נועה? והיא אמרה: זו אני".

הוא המשיך: "אמרתי לה: אז מה עשית? מדוע יש שלטים לכבודך? והיא אמרה: זכיתי במקום שלישי באירוויזיון. אז שאלתי: מה שם משפחתך? והיא התפלאה שלא זיהיתי אותה: נועה קירל".

"ואז היא ואמא שלה התחילו לספר לי שהסבא היה רב וסופר סת"ם", סיפר. "ונעה אמרה שבאירוויזיון בבוקר אמרה ברכות השחר ושלא הפעילה פלאפון בשבת. היא שאלה מה אני עושה. אמרתי לי שאני הרב של גוש עציון ואם יש לה פעם שאלה היא יכולה לפנות. אז היא התרגשה. ביקשה את המספר שלי. עשתה סלפי ושלחה לי את התמונה".