יו''ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז, התייחס בנאום במליאת הכנסת לחשש הכבד באופוזיציה מפני ראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה שלו.

"מזה כמה שנים ישנה מחלה קשה שתוקפת שוב ושוב את מחוזות השמאל, ושמה ביביפוביה. מיד אחרי הבחירות האחרונות המחלה התפרצה ביתר שאת והתחילה להופיע בשיטת הקולבים. כל פעם מוצאים קולב חדש לתלות עליו את הביביפוביה", טען מעוז.

לדבריו, "פעם זה אני הקולב, עם ההפחדות על תקציב של שני מיליארד שקלים במשרד החינוך, שכביכול היה אמור לעבור לשליטתי. הקולב הבא היה הרפורמה לתיקון ההפיכה המשפטית של אהרן ברק. בהמשך קרן הארנונה הפכה לקולב התורן וזכתה לגינויים חריפים. ואז הגיע לתפקיד הקולב לביביפוביה הציבור החרדי, כשמציירים את ההסכמים הקואליציוניים כשוד וביזה, עם רמיזות לתקופות אפלות וביטויי דה-לגיטימציה כלפי ציבור שלם".

"כמה לפיד, בנט וליברמן היו מוכנים לתת לחרדים כדי שייכנסו לממשלה שלהם? אבל כמו שלפיד אוהב לומר, זה לא אותו דבר. מדובר באנשים אחרים. ואז הגלגל חוזר, ושוב אני הקולב. כל אמצעי כשר במסגרת הביביפוביה. איך אתם מכנים אותי? הומופוב? ועם הכינוי 'הומופוב' מגיעים כמובן הכינויים הנלווים – גזען, חשוך, שוביניסט, מיזוגן, שטוף שנאה. הסתכלתם פעם במראה? ראיתם מה הביביפוביה גרמה לכם?", תהה מעוז.

"איזו גזענות מכוערת כלפי הציבור החרדי. אלו אמירות חשוכות בפריים טיים, שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהן. איזה ביזוי והשפלה של נשים, כשהן לא מהמחנה הנכון, כמו למשל אשת רוה"מ הגב' שרה נתניהו או השרות דיסטל וגולן. כמה שנאה יש לכם כלפי כל מי שלא מהמחנה שלכם. כמה שנאה לכל דבר שריח של יהדות, לאומיות או משפחה נודף ממנו".

"אני מאוד מקווה שהביביפוביה שלכם היא לא מחלה חשוכת מרפא ושתימצא במהרה התרופה המתאימה.
אתם יכולים להמשיך לחפש עוד ועוד קולבים. אנחנו נמשיך לפעול לטובת עם ישראל ומדינת ישראל. בשביל כך קיבלנו את אמון העם", סיכם.