הנהלת חברת התחבורה הציבורית 'אלקטרה אפיקים' ובכירי משרד התחבורה הגיעו לסיור במועצת בנימין, יחד עם רן שדמי מנהל רשות לתחבורה ציבורית, דודי יוסף מנהל אגף הבקרה במשרד התחבורה ונציגי המינהל האזרחי.
מטרת הסיור היא לטפל בשירות הלוקה בחסר של מערך התחבורה הציבורית בחלק מהיישובים בבנימין. מצד המועצה והתושבים הוצגו נתונים על ביטולים ואיחורים של קווים בכמות רבה. עוד הוצגו טענות על יחס חלק מהנהגים לנוסעים ועל שירות שלא ניתן להסתמך עליו.
הסיור עבר ביישובים אדם ותל ציון שם על פי נתוני המועצה נרשמו לאחרונה שיבושים משמעותיים בשירות. נציגי תושבים הציפו ביקורת נוקבת על תפקודה של חברת אלקטרה אפיקים. התושבים סיפרו על מצוקות היומיום שגורר השירות הלקוי של מערך התחבורה הציבורית בהם ביטולי קווים בלי הודעה, אי עצירה של אוטובוסים בתחנות, עיכובים רבים בהגעת הקו לתחנות, אוטובוסים תקולים ושירות לקוי של שירות לקוחות.
על פי נתוני מועצת בנימין, קווי התחב"צ בבנימין מבצעים יחד 4,064 נסיעות שבועיות שהם 57,389 נוסעים שבועי. בחודש מאי נמצא כי כמות משמעותית של נסיעות לא בוצעה כלל, עם ימים של בין 11% ל-17% אי ביצוע נסיעות קווים. בנוסף, בסוף חודש אפריל נרשם אי ביצוע של נסיעות בחלק מהיישובים של בין 25% ל-34%.
רוב השיבושים בקווים נעשים בקווים המשרתים את תושבי היישובים אדם, כוכב יעקב ותל ציון.
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, סקר בפני אנשי משרד התחבורה וחברת אפיקים את הנתונים. הפגישה היתה מתוחה ועלתה לטונים גבוהים כשראש המועצה הציג את סבל התושבים.
"שוחחתי בחודשים האחרונים עם שרת התחבורה מירי רגב בנושא הזה. לא נקבל זילזול בתושבים שלנו. הם ראויים לשירות. תושבים נוסעים לעבודה, לבדיקות רפואיות, והחיים שלהם משתבשים. אנחנו יודעים שמערך התחבורה בישראל אינו מצטיין אבל כאן זה מתחת לכל ביקורת. לא נקבל מציאות כזו", אמר גנץ לנוכחים.
נציגי הנהלת 'אלקטרה אפיקים' אמרו כי הם לוקחים ברצינות רבה את הטיפול בנושא. והם נמצאים בהליך יסודי שיביא לדבריהם לשיפור והם יעשו הכל על מנת לספק את השירות הטוב ביותר לתושבי בנימין ולכל המשתמשים במערך התחבורה הציבורית באזור.