פיידרמן: ברחבי ממדי העכביש
פיידרמן: ברחבי ממדי העכבישבאדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

'ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש' שיצא היום לבתי הקולנוע ממשיך לתעד את ההרפתקה של מיילס מוראלס, הגיבור ממוצא אפריקאי-פוארטו ריקני, שהוצג לראשונה על ידי היוצרים בריאן מייקל בנדיס ושרה פיצ'לי בשנת 2011.

את החלק החדש בסיפור של מיילס כתבו הצמד המבריק זוכי פרס האוסקר, פיל לורד וכריס מילר, והם משגרים בו את הספיידרמן השכונתי החביב של ברוקלין לרחבי המולטיוורס, שם יאחד כוחות עם גוון סטייסי וצוות חדש של אנשי-עכביש על מנת להילחם על קיומם.

אולם כאשר הגיבורים מתחילים להיאבק בינם לבין עצמם בוויכוח על הדרך להתמודד מול איום חדש, מיילס מוצא עצמו מתגושש מול שאר הספיידרמנים בכוונה להגדיר מחדש את מקומו של הגיבור הבא להציל את האנשים אותם הוא הכי אוהב.

"רצינו להכפיל את מה שהפך את הסרט הראשון למיוחד ולא לעצור את עצמנו", אומר לורד, ""המטרה הייתה לעשות את זה סופר כיף אבל גם להיות מסוגלים להכיר לעומק את הדמות של מיילס, מה מוציא אותו מהכלים, מה מאתגר אותו בלגדול במשפחה שלו, איך הוא הופך לגרסה הטובה ביותר של עצמו, ואיך הוא מנסה לפתור את הקונפליקט בין הקרבה שהוא רוצה שתהיה לו עם משפחתו לבין העצמאות שהוא רוצה שתהיה לו כאדם צעיר".

עבור מילר, סרט ההמשך סיפק הזדמנות להתעמק בנושאים מורכבים יותר בחייו של מיילס ושל כל הדמויות הראשיות האחרות. "אחד הדברים שבאמת קסמו לי הוא הרעיון הזה שאתה יכול לכתוב את הסיפור שלך בעצמך", הוא מסביר. "למרות שלכולנו יש הרבה דברים משותפים ויש מסלולים מסוימים שחוקים יותר, אתה עדיין צריך למצוא את הדרך שלך ולהתקדם בדרכך שלך. אני חושב שזה מה שמגניב במיילס כדמות בסרט הראשון, ועכשיו אנחנו ממש נוטים לרעיון הזה בסרט ההמשך".

כמובן, הצוות היצירתי ידע שלמעריצי הסרט הראשון יש ציפיות גבוהות בכל מה שקשור לטכניקת CGI מנקרת עיניים ולחקירת האפשרויות של צורת האמנות. "לקחנו את כל מה שעשינו בסרט הראשון והעלינו אותו לרמה חדשה לגמרי", אומר מילר. "בסרט הזה אנחנו מבקרים יקומים שונים, ולכל יקום יש אסתטיקה וסגנון אמנותי משלו. כל עולם כל כך שונה מבחינה ויזואלית מהאחרים, והדברים שאנשי האנימציה עיצבו אינם מוגבלים בשום דבר. מכל דבר שניתן לדמיין, לצייר ולהגות, הם יכולים ליצור מחזה תלת מימדי סוחף ומעורר התפעלות".

ובאמת, בתוצאה הסופית, הסרט החדש לא רק הרבה יותר גדול מהסרט הקודם מבחינת העלילה, ומצליח בצורה מהודקת יותר לחבר בין סצנות האקשן לסיפור ולהתפתחות של הדמות, אלא הוא גם מרהיב יותר מבחינה ויזואלית וכולל גרסאות רבות של ספיידרמן והעיר ניו יורק שמלהטטות על המסך בצבעוניות מרשימה.

מתוך הסרט
באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

"אני חושב שמה שמבינים מהסרט זה שגיבורים קיימים בכל תרבות", מסכם המפיק הישראלי-אמריקאי אבי ארד שייסד את אולפני הסרטים של מארוול ובעבר גם שימש מנכ"ל ויו"ר החברה וחתום על הסרט הנוכחי כמפיק, "יש להם את הבעיות האישיות שלהם והאתגרים איתם הם מתעמתים".

"מיילס מורלס מתמודד עם חלק מאותם דברים שפיטר פארקר מתמודד איתם. הם מבולבלים לגבי התפקיד שלהם ומה עליהם לעשות על מנת להשיב את הסדר בעולמם. הסרט נוגע בכל הנושאים הגדולים הללו משפחה, חברות, אהבה, אמביציה - הכל מתנקז לסרט".