סמוטריץ' במרכול היהודי "היפר כשר" בפריז
סמוטריץ' במרכול היהודי "היפר כשר" בפריזצילום: דוברות

עם נחיתתו בצרפת הגיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למרכול היהודי "היפר כשר" בפריז, שם אירע ב-2015 פיגוע רצחני שבו מצאו את מותם ארבעה יהודים.

השר קיים סיור קצר עם מנהל משלחת הסוכנות היהודית באירופה אריה אביטבול והדליק נר לזכר הנרצחים.

"מיד לאחר נחיתתי בפריז, היה לי חשוב להגיע לכאן, להיפר כשר, למקום בו אירע הפיגוע הקשה בינואר 2015 שגבה את חייהם של ארבעה נרצחים'', אמר סמוטריץ'. ''הגעתי לכאן כדי לחזק ולחבק את הקהילה היהודית בפריז. הייחודיות שלנו כעם יהודי וכמדינה ריבונית הוא החיבור המיוחד לכל יהודי בעולם.

''אני עומד כאן היום כחבר בממשלת ישראל שמחויבת לחיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות וחיזוק הזהות היהודית. מתוך ערבות הדדית אנחנו פועלים לחיבור בין כל חלקי העם בכל מקום שהוא. הקשר הוא בל ינותק והוא אינו תלוי במוצא, דעה או כל דבר אחר. עם ישראל חי''.

שר האוצר הוסיף: ''אני מבקש להודות לממשל בצרפת על המלחמה הבלתי מתפשרת באנטישמיות וההגנה על חיי היהודים בקהילות ברחבי צרפת''.

שר האוצר סמוטריץ' המריא הבוקר לכנס מועצת השרים של ארגון ה-OECD שיתקיים בפריז, צרפת. השר ישתתף בדיונים רבים סביב הסכמי סחר בילטראליים, מנועי צמיחה וקידום תשתיות בין המדינות ובתוכן. במהלך הכינוס צפוי שר האוצר לקיים מספר פגישות עם בכירים ב-OECD.

בשולי הועידה סמוטריץ' ייפגש עם חברות בינלאומיות ומשקיעים מקומיים המעוניינים להיכנס לשוק הישראלי זאת במסגרת המאמץ להורדת יוקר המחיה.

"אני ממריא הבוקר בשם מדינת ישראל, בשם ממשלת ישראל, לכנס ה-OECD שמתקיים בימים הקרובים בצרפת", סיפר השר סמוטריץ'. ''מדינת ישראל היא מהכלכלות היציבות בעולם והיא תמשיך בעזרת השם להיות כזו. נתוני המאקרו כלכלה של ישראל, כמו גם הדוחות האחרונים של הארגונים הבינלאומיים, מעידים על חוסנו של המשק הישראלי.

"העברנו תקציב אחראי ומרוסן מוטה תשתיות וצמיחה'', הוסיף סמוטריץ'. ''בנסיעה הזו נחזק את יחסי העבודה המצוינים של ישראל עם ה-OECD והמדינות החברות בו, ונמשיך להצמיח את מדינת ישראל''.

מליאת הכנסת אישרה אמש את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והרחבת מענק עבודה.
הורים יהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת עבור כל ילד בגילאי 6 עד 18; סכום מענק העבודה הניתן לאב עובד יהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת.