בחינת בגרות
בחינת בגרותצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משרד החינוך פרסם היום (שני) את נתוני "התמונה החינוכית הארצית" של התיכונים בישראל (כיתות י'-יב') לשנת הלימודים תשפ"ב (2022), מהם עולה כי שיעור הזכאות הארצי לבגרות לא השתנה משמעותית מהשנה שקדמה לה ועמד על 75.9%. 92,756 תלמידות ותלמידים היו זכאים לתעודת בגרות.

על פי הנתונים, שיעור הנשירה בשנת תשפ"ב עמד על 1.1% שמשמעותם 7,470 תלמידים.

היישובים של העדה הדרוזית בולטים בהישגיהם בשנה זו. למקום הראשון הגיע הישוב חורפיש עם מאה אחוזי זכאות לבגרות ואחרי קרית עקרון עם נתון זהה. אלקנה ממוקמת שלישית עם 99.4% זכאות ואחריה כאוכב אבו אל-היג'א, בית ג'אן (98.8%), מסעדה, גוש חלב ופקיעין. מדובר ביישובים שבהם כמות התלמידים מצומצמת יחסית.

לחצו כאן לבדוק איזה נתון השיג בית הספר של ילדכם

בשוהם שבה היו בשנת תשפ"ב כ-400 תלמידי י"ב הושגו 96.7% זכאות לבגרות וגבעתיים רשמה נתון דומה עם 96.5% זכאות בקרב 648 תלמידים.

בשנת תשפ"ב הייתה עלייה בשיעור הזכאות של תלמידים מרקע כלכלי חברתי חלש, מ-70.6% (תשפ"א) ל-72.1% בשנת הלימודים תשפ"ב. בשנת תשע"ט (2019) אחוז הזכאות עמד על 59.6% בלבד. מדובר על עלייה של 12.5% תוך פרק זמן של ארבע שנים.

בחלוקה למגזרים - במגזר היהודי שיעור הזכאות עמד על 77.2%, במגזר הערבי 75.6% וכאמור במגזר הדרוזי 91.6%.

במגזר החרדי שיעור הזכאות לתעודת בגרות עמד על 25.6% בשנת הלימודים תשפ"ב. בשנת תשע"ג שיעור הזכאות עמד על 17.6%, כך שמדובר על עלייה של 8% בשיעור הזכאות תוך עשור.

שר החינוך, יואב קיש מברך על צמצום הפערים החברתיים והכלכליים בשיעור הזכאות לבגרות, "בכוונתי להמשיך לצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים בחינוך, ולהגדיל את שוויון ההזדמנויות בפני תלמידות ותלמידים מכל קבוצות האוכלוסייה ומכל חלקי הארץ.אני מאמין כי תפקידנו המרכזי הוא להבטיח לכל תלמידה ותלמיד שהרקע החברתי כלכלי ממנו הם באו לא יכתיב מראש את מסלול חייהם, ולא יהווה עבורם חסם בהמשך דרכם".

מ"מ מנכ"ל המשרד, מאיר שמעוני: "מערכת החינוך שמה לה למטרה לצייד כל תלמידה ותלמיד בכרטיס הכניסה לאקדמיה ולשוק התעסוקה – תעודת בגרות. נמשיך להשקיע מאמצים גדולים כדי להעלות את שיעור הזכאות של תלמידי ישראל לתעודת בגרות, ולצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים בין תלמידי מדינת ישראל, כיוון שהשרשרת תמיד נמדדת בחוזק החוליה החלשה ביותר".