למרות ששנת 2023 לא השאירה אחריה מורשת מפוארת שתילמד בבתי הספר לקולנוע, למעט אולי אפקט 'ברבנהיימר' שנבע יותר מטיימינג מוצלח מאשר מהברקה קולנועית, לפי אתר 'דדליין' ההוליוודי היא דווקא צפויה להשאיר אחריה צ'ק שמן למדי לכל אחד מהאולפנים הגדולים.
במקום הראשון, אם כי לא בפער גדול (אם אפשר לקרוא ל-'40 מיליון דולר' לא פער גדול...), נמצאים אולפני יוניברסל שגרפו לא פחות מ-1.93 מיליארד דולר בקופות המקומיות – עלייה של 18% משנת 2022, וזה קרה כמובן בזכות הלהיטים 'האחים סופר מריו' ו'אופנהיימר'.
אגב, בדירוג הקופות העולמי יוניברסל חצתה את רף ה-4 מיליארד דולר, שיא שאותו היא הצליחה להשיג רק עוד שלוש פעמים בעבר, כאשר הראשונה שבהם הייתה ב-2015 - שזו גם השנה האחרונה בה יוניברסל עקפה בקופות המקומיות את דיסני.
דיסני, שכפי שהיה ניתן להבין הגיעה למקום השני, הסתפקה "רק" בהכנסה של 1.89 מיליארד דולר בקופות המקומיות, ורשמה עליה קטנה של 2 אחוזים בלבד, שגם הם נובעים ברובם לא מהסרטים של אולפן הבית שייסד וולט דיסני קשישא אלא מסרטים של האולפנים שרכשה דיסני במהלך השנים כמו מארוול ואולפני המאה ה-20. אבל אל תדאגו להם, גם אולפני דיסני כבר חצו את רף ה-4 מיליארד דולר בעולם השנה, כך שכנראה אף ילד של מנהל שם לא ילך לישון רעב...
במקום השלישי בהכנסות בתוך ארצות הברית נמצאים אולפני האחים וורנר עם 1.4 מיליארד דולר – עליה מרשימה של 50% לעומת 2022, עליה שנובעת בעיקר בזכות הלהיט 'ברבי' שעקף את הארי פוטר כשהפך לסרט המצליח ביותר של האולפן מאז ומעולם. את הרשימה סוגרים האולפנים הקטנים יותר: סוני עם 955 מיליון דולר, פרמאונט עם 837.4 מיליון דולר, ועוד.
סך הכל, כולל האולפנים הקטנים שלא הובאו פה, סך מכירות הכרטיסים ברחבי ארצות הברית עמד על כ-9 מיליארד דולר, כשכמעט חמישית מהם נמכרו בשלושה מטרופולינים: לוס אנג'לס (8% מהכרטיסים), ניו יורק סיטי (6.6%) ודאלאס (3%).
לפחות נכון לעכשיו, שנת 2024 צפויה להיות משמעותית דלילה יותר בשוברי קופות ולכן גם בהכנסות, והערכות הזהירות מנבאות שהיא תשיל כמיליארד דולר ותסתכם בכ-8 מיליארד דולר הכנסות בקופות המקומיות. האם זו הערכה פסימית או מדויקת? עוד שנה בדיוק נגלה.