מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלה
מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלהצילום: אופיר לב ארי

נת"ע ועיריית תל אביב איפשרה השבוע לכמה אורחים נבחרים לסייר באתר העבודות של הקו הירוק בתל אביב – בלב אחד מפרויקטי התחבורה הגדולים והמורכבים ביותר בישראל.

הסיור נערך במנהרות הקו הירוק, שעתיד לחבר את חולון וראשון להרצליה דרך תל אביב, וישרת עשרות אלפי נוסעים מדי יום. עם סיום העבודות, צפוי הקו להוות רכיב מרכזי במערך התחבורה הציבורית של גוש דן.

במהלך הסיור, ירדו המבקרים לעומק האדמה, שם נחשפו למנהרות העגולות שנחפרו באמצעות מכונות ה-TBM. דפנות הבטון הקמורות כבר הותקנו ברובן, והתוואי המיועד למסילה. במקום ניתן להבחין גם כבלי חשמל, צנרת, ותשתיות תקשורת – המותקנות לאורך המסלול התת-קרקעי.

בכמה מן התמונות שצולמו במקום, ניתן לראות את הפתחים החיצוניים של המנהרות, בהם נכנסים אמצעי תחבורה הנדסיים ומועברות טבעות הבטון המשמשות לבניית המעטפת הפנימית של המנהרה.

הקו הירוק צפוי להיפתח בשלבים במהלך השנים הקרובות, וישרת את הציבור הרח. הוא יכלול מקטעים עיליים ותת-קרקעיים (בעיקר בתל אביב). בנת"ע מקווים שהקו ישנה את הרגלי הנסיעה של מאות אלפים כפי שכבר קרה בקו האדום.

צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי
צילום: אופיר לב ארי