
104 צעירים בגילאי 24-15 נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024, לעומת 75 צעירים שנהרגו בשנת 2023 - עלייה חדה של 39%, כך עולה מדו"ח עמותת אור ירוק, המתבסס על נתוני הלמ"ס.
שנת 2024 מוגדרת כשנה הקטלנית ביותר לצעירים בעשור האחרון, עם מספר שיא של נפגעים. מהנתונים עולה כי 3,332 צעירים נפגעו בתאונות דרכים במהלך השנה, מהם 686 נפצעו קשה - גם זה, הנתון הגבוה ביותר בעשור.
1,700 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים בשנת 2024, מתוכם 24 נהרגו ו-343 נפצעו קשה - המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון.
בירושלים נפגעו 221 צעירים בשנת 2024, מהם תשעה נהרגו ו-59 נפצעו קשה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 3,359 צעירים, מהם 41 נהרגו ו-433 נפצעו קשה.
בחיפה נפגעו 181 צעירים בשנת 2024, מהם שניים נהרגו ו-23 נפצעו קשה. בעשור האחרון בעיר נהרגו 13 צעירים ונפצעו קשה 169. בתל אביב-יפו נפגעו 126 צעירים בשנת 2024, מהם 28 נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו בעיר 24 צעירים ונפצעו קשה 280.
בבאר שבע נפגעו 93 צעירים בשנת 2024, מהם 12 נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו תשעה צעירים בעיר ו-93 נפצעו קשה. באשדוד נפגעו 90 צעירים בשנת 2024, אחד נהרג ו-17 נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו בעיר שישה צעירים ונפצעו קשה 82. בפתח תקוה נפגעו 80 צעירים בשנת 2024, אחד נהרג ותשעה נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו שמונה צעירים בעיר ו-78 נפצעו קשה.
בנתניה נפגעו 54 צעירים בשנת 2024, שמונה מהם נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו בעיר שלושה צעירים ו-67 נפצעו קשה. בחדרה נפגעו 49 צעירים בשנת 2024, מהם שישה נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו בעיר שני צעירים ו-46 נפצעו קשה. באשקלון נפגעו 48 צעירים בשנת 2024, מהם שניים נהרגו ו-11 נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו בעיר ארבעה צעירים ו-55 נפצעו קשה. בחולון נפגעו 44 צעירים בשנת 2024, אחד נהרג ו-13 נפצעו קשה. בעשור האחרון נהרגו בעיר שלושה צעירים ו-70 נפצעו קשה.
הצעירים בישראל נפגעים בתאונות דרכים בשיעור גבוה יותר מכל קבוצת גיל אחרת - לא רק כנהגים, אלא גם כהולכי רגל, רוכבי אופניים ונוסעים.
ב'אור ירוק' אומרים כי הסיבות לכך מגוונות, בהן חוסר בשלות מוחית - אזורים במוח האחראים לשיקול דעת, שליטה עצמית וחיזוי תוצאות אינם מפותחים עד גיל 25. כתוצאה מכך, צעירים נוטים לאימפולסיביות, לקבלת החלטות מסוכנות וללחץ חברתי מוגבר.
נוסף על כך, רבים מהם נוהגים במהירות מופרזת, ללא חגורות בטיחות ותחת השפעת אלכוהול, במיוחד בלילות ובסופי שבוע - זמנים שבהם הסיכון לתאונות עולה.
עו"ד יניב עקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "צעירים הם אוכלוסייה שנפגעת בתאונות דרכים בשיעור גבוה יותר מחלקה היחסי באוכלוסייה ולכן יש להתייחס אליה באופן ייחודי ופרטני. נהיגה בשעות הלילה המאוחרות, לעיתים בשכרות או במהירות מופרזת הם מאפיינים מרכזיים בקרב צעירים. כמו כן, צעירים נפגעים בהיקף גבוה גם כהולכי רגל או נוסעים. חוסר הבשלות, הפזיזות ולחץ חברתי הם עקב אכילס של הצעירים".
"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוביל תכנית ארצית לצמצום היפגעותם הגבוהה של הצעירים בתאונות דרכים ביחד עם ראשי וראשות הערים. הגברת החינוך בבתי הספר, בצבא ובתנועות הנוער, יחד עם חיזוק האכיפה המשטרתית באזורי הבילוי הם צעדים הכרחיים וחשובים שיכולים להוביל לירידה משמעותית בהיפגעות צעירים בתאונות דרכים. אישור התוכנית הלאומית הרב שנתית על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים יעצור את כדור השלג שנקרא תאונות דרכים וישיב את ישראל למסלול הצלחה".