אני לא הולך להצביעפעם הייתי עוגי

א. כל מה שאני קורא ומברר ומעמיק לא מספיק לי

כדי להבין בפשטות מה באמת ההבדל המהותי

בין המתמודדים ובין הרשימות

 

ב. הפתק שלי חסר משמעות

 

 

למה אני טועה?

אם אתה ירושלמי יש לך סיבות טובות לא להצביעאיתן גיל
בירושלים יש לנו את חגית משה וסיעתה שקצת הושקטה בזמן האחרון כדי למזער את הנזקים שכבר עשתה. החרדלניקים לא יצביעו לה, וקל וחומר חרדים. אז הבית היהודי- לא.
הלאה, החרדים מסוכסכים בינם לעצמם ויד איש באחיו. אין סיכוי שיקדמו נושאים משותפים, אבל הפוך בטוח שכן.
קינג רץ עם ישי שאינו ספל התה של דרעי. מסוכן לתת לשתי סיעות אלה לשבת יחדיו באולם המועצה.
לראשות העיר אף אחד לא יודע בעד מי להצביע אבל כולם יודעים בעד מי לא להצביע. דייטש יפול כנראה לא בגלל חילונים שלא יבחרו בו אלא בגלל חוגים חרדיים מסויימים שרוצים לנקר את עיניהם של חוגים אחרים.
נסתפק בזה.
בירושלים יש חשיבות גדולה להצביע לקינג, כי יש מאבק היוםה' הטווב
על העיר. האם ימשיכו מופעים שלא מתאימים לעיר הקודש, וימשיכו הכספים לארגונים נוצריים או שהעיר תחזור ותתקדם להיות עיר שהקב"ה שמח בה. גם לגבי ראש העיר חשוב לבחור אדן ירא שמים.
למה אתה נגד להביא כסף לדתות אחרות?גושניק מצוי
גם נוצרים רוצים לעבוד את ה'
בתכל'ס הם עובדי ע"ז.צחקן


מאמר על הנצרותגושניק מצוי
http://www.daat.ac.il/daat/mahshevt/natsrut/haim-2.htm

מוסלמים אינם עובדי ע"ז
ועל פי המאמר המצורף ככל הנראה שגם נוצרים בימינו אינם
כי אסור להניח לגוי או יהודי לבדות דת מליבו. עיין רמב"ם בהלכוה' הטווב
בהלכות ע"ז, וכן בהלכות מלכים לגבי גר תושב. במיוחד נצרות שרבים בה מאמינים בשילוש שזה ע"ז, ומי שנותן כסף לעבודה זרה זה חמור מאד. בעיקון עיין רמב"ם שם שכשיד ישראל תקיפה אסור להשאיר בארץ שום גוי שלר מקבל 7 מצוות בני נח מתוך אמונה בתורת משה. קל וחומר לעובד ע"ז.
...גושניק מצוי
א.הדת כבר בדויה.
ב.אשמח למקורות קצת יותר ספיציפיים
עניי עירך קודמים. לגויים נותנים רק משום דרכי שלוםאניוהוא
לבנות להם את הכנסיה זה הרבה יותר מ'דרכי שלום'.
מקורות:רמב"ם הלכות ע"ז פרק י. תקרא את כל הפרק, בעיקר מהלכה גה' הטווב
והלאה. בהלכות מלכים פרק ח הלכה יא הוסיף הרמבם שיקבל 7מצוות מפני שציווה אותם ה' בתורה. אחרת אינו גר תושב. יש גם רמבם בתשובה , אין לי מקור זה כרגע. בהצלחה רבה.
כשעיריית ירושלים ממנת מכספה כנסי מיסיון, אז יש פה בעיהמרדכי
יש חשיבות להצביע לרשימה המזרח-ירושלמיתדי"מ

כי מתעלמים מהם שנים (לא מעט באשמתם) והגיע הזמן לשנות זאת.

דוקא בקטע הזה עדיף להצביע קינג..הקולה טובה
אני לא מחובבי אריה קינג, אבל הוא בערך היחיד שמתכונן לטפל במזרח העיר.
לתת להם אזרחות ויחס ודברים.
(לא מאהבה גדולה אבל כן מראיה מציאותית שאם לא נעשה את זה זה יתפוצץ לנו בפנים..)

לא יודעת אם אצביע לו, אבל הוא עדיף מרשימת מזרח העיר.

(וכן, אני מסכימה שיש פה בעיה רצינית שחייבים לטפל בה ועכשיו. )
קשה לי להאמיןדי"מ


להיות ירושלמי ולא להצביע? זה הבזבוז הכי גדול שיש!מרדכי
בס"ד

מאות אנשים היו שמחים להחליף איתם בשביל להכריע על גורלה של העיר החשובה בישראל (כן, גם אני).

בכל מקרה, הוא לא ירושלמי...
ממש!ונסי


אני לא מעביר כתובת לגוש כדי להצביע בירושלים...די"מ


להצביע=להשפיעשלומית.

לא מסכימה. דווקא בגלל כל הבלאגן שהולך בירושלים עדיף להצביע לרע במיעוטו. 

(ד"א, חגית משה לא עשתה כ"כ הרבה נזק וכן קידמה כמה דברים חשובים) אתה לא מצביע- פירושו שלא אכפת לך מה קורה בעיר, ולדעתי אם כך אין לך זכות מוסרית להתלונן. אכפת לך- תצביע למה שהכי קרוב אליך גם אם זה לא בדיוק מה שאתה רוצה.

ההמצאה של לא מצביע = אין זכות להתלונןפעם הייתי עוגי
תמיד מצחיקה אותי


נבחר הציבור חייב דין וחשבון לכל אזרחי המדינה
בטח אם הם משלמים מיסים ומשרתים אותה

מה זה משנה הפתק האחד הזה
מרתק, אבל הפתק שלי לא ישנה דברפעם הייתי עוגי
אענה על ב'מרדכי
בס"ד

דווקא אצלך נדצה שכל קול משפיע (במידה ואתה מתכוון להצביע לאחד משני המתמודדים המובילים). אבל גם אם אתה לא מוצא משהו ראוי (ומובן שלהצביע למועמד הדתי היחידי במילא לא יעזור), אז לפחות תצא להצביע לאחת הרשימות.

בעיר שלך זה הרבה יותר חשוב.
הרי לא משנה מי מבין השניים המובילים יבחר, הוא יקח את העיר שלך למקומות פחות טובים מבחינה יהודית. לכן חשוב להצביע לרשימה שתשפיע על מועצת העיר, בין מבחינה יהודית ובין בנוגע לשאר הבעיות והאתגרים של העיר.

אבל עזוב, מה אני משכנע אותך? בסוף הרי תצביע למתמודד המוזר התורן...

* בכוונה נמנעתי מלהגיד את שם העיר, כי אולי פותח השרשור לא מעוניין באווטינג.
בעיר גדולה אין סיכוי שקול אחד משפיעפעם הייתי עוגי
זו אמירה מיסטית. לא נכונה בפשט

אין לי כל סיכוי להשפיע בפתק אחד
על זה אני מדבר וגם אתה תסכים


בארצית אני כן טורח להצביע
למישהו מוזר שכולם מכירים
כדי לעורר דיון

אשמח לרעיונות...
הכול הולך חוץ מהמשותפת
גם כשאתה שם 10 אגורות בצדקה אתה לא משפיעמרדכי
בס"ד

כי מה יעזרוצהעשר אגורות שלך בקופת הצדקה של הקרן העירונית?
שוב, כמו שכתבתיפעם הייתי עוגי
ערך כספי הוא ממשי

עוד חייל זה ממשי


קול אחד פחות פשוט חסר משמעות
ב99.9% מהתסריטים האפשריים
היו מקרים שבחירות הוכרעו על קולות בודדיםמרדכי
שוב, על קול בודד אחד?פעם הייתי עוגי
אין לטרחה שלי משמעות מעבר לקול בודד
0.1% מהתרחישים האפשריים זה די הרבה, כאשר בתרחיש הזה..אדם כל שהוא

במאמץ קטן יחסית אתה אישית מכניס נציג למועצה לכמה שנים. 

[ונניח, בזכות זה יתאפשר קיומו של בי"ס שתואם את השקפתך ודרכך החינוכית, ועוד]

נקודה טובה, אין לי תשובה לזהפעם הייתי עוגי

בסופו של דבר השאלה היא האם באמת פרומיל זה די הרבה מבחינתי

שיטה הגיונית לחשוב על דברים כאלה זה במושגים של תוחלתאדם כל שהוא
הנחת היסוד לא נכונה לענ"דאריאל יוסף

מי ששואל "מה הפתק שלי משנה",

 

בעצם אומר: "תסתדרו אותו דבר גם בלעדיי".

 

אפשר לומר את הנימוק הזה על תרומה של כמה שקלים לעמותה שמגלגלת מיליונים,

או על רכישת מניה של חברה שנסחרת בעשרות מיליונים.

 

התשובה היא שנסתדר בלעדיך.

 

השאלה היא אם היית חלק או לא.

 

בצדקה, אפשר להיות שותף בשקל ואפשר במיליון; "אחד המרבה ואחד הממעיט".

 

בבחירות, לכל אחד יש זכות שווה.

 

השאלה היא לא אם תשנה משהו.

השאלה היא אם עשית מה שאתה יכול.

מרן הראי"ה קוק זצ"ל בקריאה להירשם בפנקס הבוחריםאריאל יוסף

לעיריית ירושלים:

 

הרב חיים שטיינר: "חובה להתייצב ולבחור"אריאל יוסף
קרא בבקשה תגובה שכתבתי בראש השרשוראיתן גיל

נכתבה  ב- ח' חשון, ושום דבר לא השתנה מאז זולת העובדה שדייטש נפלט החוצה. 

 

"החרדים מסוכסכים בינם לעצמם ויד איש באחיו. אין סיכוי שיקדמו נושאים משותפים, אבל הפוך בטוח שכן".

 

מי שעוקב אחרי הקטטות של הימים האחרונים בין אגודת ישראל לדגל התורה יודע היטב כי את אשר יגורנו בא לנו.

לפיכך כל מי שעיניו בראשו, והוא בעל זכות בחירה, חייב להדיר את רגליו מהקלפי בסיבוב השני.

(כמעט) מול כל רב ומורה הלכה שממליצים להצביע לליאון, יש אחרים שממליצים לשומעיהם לא להצביע לו.

בגבולות הנבואה המותרים מיום שחרב המקדש, אני מנבא הפסד לליאון, אמנם בהפרש קטן, אבל הפסד הוא הפסד.

 

 

יש כאן דיון אחר.אריאל יוסף

הדיון בשרשור הזה עקרוני:

האם יש משמעות להצבעת היחיד ככלל בבחירות.

אין קשר ישיר לסיבוב השני בירושלים.

בבחירות, כל אחד הוא מצביע יחיד, ונכנס לקלפי לבדו.איתן גיל


נכון. אתה מוזמן לקרוא את הודעת פותח השרשוראריאל יוסףאחרונה

ושאר השרשור ולהגיב בהתאם.

כי בעצם אתה מחזק את מי שבטוח לא היית מצביע לו.אניוהוא
עי' בסרטון שעשו באשדוד על העיר החרדית שתהיה ...
אם הייתי מצביע הוא לא היה פחות חזקפעם הייתי עוגי
אני גם לא מצביעההאקונה מטטה
מיותר בעיני
אכן אין שום סיבה להצביעגושניק מצוי
קול אחד אינו עוזר.

כמובן שזה אם אתה מסתכל על עצמך כאנדבידואל
אני מסתכל על עצמי כאדםפעם הייתי עוגי
לא כבננה, האימפריה הרומית
או חוק שימור התנע
כל קול עוזר והמנצח בנוי על הרבה "קול אחד" ולכןארלט

במקום להתיאש ולוותר לעצמנו , צריך לבחור במי שהכי נראה לנו, כי ברור שאין מושלם.

אני לא מתייאש ולא מוותר, אני יודע שמבחינת השפעהפעם הייתי עוגי

לשים פתק בקלפי זה המעשה הכי זניח שאעשה בחיי

 

 

כלומר: כשאני שם את התרחיש בו אני הולך ומצביע

לעומת התרחיש בו אני לא הולך להצביע,

ההבדל בין התוצאות הממשיות הוא בלתי קיים

כמעט בכל התסריטים האפשריים.

 

 

זה לא ייאוש,

זאת הסתכלות מפוכחת בנוגע למעשה אנושי בודד

ודרגי משמעות ההשלכות שלו.

ככה העולם עובדמלי"ט
העולם בנוי על הרבה פרטים שביחד הם כוח אחד מאוד חזק ואם בן אדם רואה את עצמו מחוץ לכלל הזה הוא צריך לבדוק את עצמו.
זה כמו שאדם יגיד שנוא לא מתגייס כי הוא רק חייל אחד אז מה כבר המשמעות שלו...
צבא ופוליטיקה זה 2 דברים שוניםהאקונה מטטה
החיים של חייל אחר בשדה הקרב, לכל הפחותפעם הייתי עוגי

שים לב

 

 

יש הבדל בין לומר "אם אני לא אלך לא יקרה כלום"

 

לבין "אם אני לא אלך - מישהו אחר יילך"

 

 

כי אם אני לא אלך - באמת יהיה קול אחד פחות

ואף אחד אחר לא יילך במקומי

אבל הקול האחד פחות הזה הוא חסר משמעות

 

 

במקרה של חייל,

אוי ואבוי לנו אם אף אחד אחר לא יילך.

^^^האקונה מטטה
גם אם מישהו אחר ילך במקומך לצבא זה לא מספיק...
לצערנו
יש הבדל, נכון.הרוזן!
אבל הוא צודק. מזה מורכבים החיים. מפרט, ועוד פרט, ועוד פרט.
כן מסה של קולות בקלפי מבטאת משהו, כי היא ריבוי של פרטים שמצטרפים אחד לשני.

אגיד לך משהו, מה דעתי.
דעתי היא שמן הראוי להצביע על העקרון. כי יש לנו רצון ליצור מצב, שבו האנשים אכן בוחרים את המנהיגים. והדרך היחידה ליצור את זה, היא שכולם יצביעו. לכן, בגלל שאני רוצה להיות חלק מזה - אז אני הולך ומצביע, על העקרון... גם אם לא ברור לי לגמרי מה דעתי. אז מצביע הכי קרוב למה שמתאים...
זו מטאפיזיקה, עניין של עבודה עצמיתפעם הייתי עוגי
דבר ממה שכתבת לא הופך את הפתק
שלי ליוצר שינוי
..תתן אחרית לעמך
א. השאלה היא איפה אתה גר. אם אתה גר באשדוד אז יש הבדל ברור לאן הרוח נושבת בין כל מתמודד (חילוני, דתי, חרדי).

ב. שטות. הפתק שלך יכול להכריע.
אם אתה אומר שזה שטות אז קיבלתיפעם הייתי עוגי
בבת ים בבחירות הקודמות הפער בשני המועמדים היה של אחוז אחד בלאניוהוא
כלומר כ800 קולות בלבד!

אז קול אחד לבד אולי יעלם - אבל 800 זה בכלל לא הרבה
אכן, בקול אחד עסקינןפעם הייתי עוגי
אם טוב לך איך שהעיר שלך מתנהלת, מקסיםמחפשת^
עדיף לשיק סנוקר
לא משנה איך העיר שלי מתנהלתפעם הייתי עוגי
משנה איך אני יוצר שינוי
לא בפתק אחד
תכל'ס אתה צודקמחפשת^
זה יותר בשביל ההרגשה האישית מאשר באמת לעשות שינוי.
אבל זה מעניין.
אולי לא קשור אבל יש בגמרא את הסיפור על הרב (אמורא/תנא)שלא רצה לקחת קיסם כי אם כל אחד יקח וכו אז לא ישאר לו כלום.
כאילו זה סוג מחשבה שמותר רק *לי* לחשוב, אם אחרים יעלו על הרעיון תהיה כאן דיקטטורה
פרוטה לפרוטה עולה לחשבון גדולאניוהוא
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי

ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:

 

https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773

 

@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו

 

הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:

(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)

 

(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.

 

(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.

 

 

בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.

כי בארץ יותר בטוח כיום?מתוך סקרנות
אני מאוד בעד ארץ ישראל, רק לא רואה איך הטיעון הבטחוני יכול לשכנע מישהו...
כי בארץ זה המקום שלנו ואנחנו עומדים על נפשינוהסטורי
וחז"ל לימדו אותנו שארץ ישראל נקנית ביסורים. לעומת זאת אין שום עניין ביסורים על אדמה טמאה.
מי יתרום למדינת ישראל אם…סיעתא דשמייא1
… כל היהודים יעלו לארץ ישראל?
אם כל היהודים יעלו לארץ אז הכלכלה תתחזק,קעלעברימבאר
ולא יהיה צורך בתרומות
אם כל היהודים ישמרו שבת, מאיפה יהיה כסף?הסטורי

לא יודע איך אדם שבכל הזדמנות מטיף על 'השגחת השם', טוען שאם כל היהודים יעשו רצון הקב"ה ויעלו לארץ, ד' לא ישגיח עליהם.


לגופם של דברים, לא אתה המצאת את הטענה הבזויה הזו. כבר הרב אונטרמן לפני עשרות שנים נפגש עם קבוצת עשירים יהודים מארה"ב ולתדהמתם במקום לבקש תרומות, הוא דיבר איתם על כך שהם צריכים לעלות לארץ.

אחד מהם שאל את הרב, אם כולנו נעלה לארץ, מי יתרום לכם?

ענה לו הרב: כשלאשה יש ילדים, יש לה חלב...

השגחת השם זה שאנחנו בגלות!!!!…סיעתא דשמייא1
…הזחיחות של אנשים כמוכם ממסכת את המציאות הזאת. רוב תושבי ארץ ישראל עדין לא יהודים ורוב היהודים בארץ ישראל רחוק מלשמור תריג מצוות.
מי שמפר את ציווי ד', שלא ינאם לאחרים על השגחת ד'!הסטורי

ומי שמפר את מצוות ישוב ארץ ישראל, שלא יקטרג על האוחזים בה. בוש והכלם

47 אחוז לזכרוני מיוהדי העולםקעלעברימבאר

חיים בארץ. רוב אזרחי ישראל יהודי. גם בימי שלמה כמעט כל תושבי לבנון (שהיא חלק מגבולות המצומצמים של הארץ) היו גוים. אבל נתיני מלכות ישראל היו יהודים.


ובכלל איך אתה מחשיב את "רןב תושבי הארץ"? לפי גבולות עולי בבל? עולי מצרים? פרשת מסעי? גבולות ההבטחה?

מעולם לא שמענו עיסוק ב"האם רוב תושבי הארץ (לא המלכות) יהודים" אלא "האם רוב יהודי העולם נמצאים בארץ" . רוב יושביה עליה - הכוונה לכולי עלמא 51 אחוז מיהודי העולם נמצאים בחלק מהארץ.


אין קשר בין גאולה לשמירת מצוות. "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות"

אז עדין אנחנו בשעבוד מלכויות…סיעתא דשמייא1
אתה בחרת להיות שםהסטורי
אנחנו במלכות שחזרה לישראל.


כן, הרמב"ם מדבר על יותר ממאתיים שנה, למרות שהוא ידע היטב מי היה ינאי ומי היה הורדוס. על זה אנחנו אומרים כעת שמונה ימים הלל.

נכון. ומכאן שאפילו מלכות ישראל המעלהקעלעברימבאר
מס לאומות, נקראת עצמאית (למרות שאפשר ללמוד זאת גם מהתנך או מדברי חזל שראו רק ביצחאת מצרים ובחנוכה יציאה משעבוד מלכויות. סימן שממצרים ועד גלות בבל לא מקרי שעבוד)
אנחנו עצמאיים בארצינו, לפחות בתוך הקו הירוקקעלעברימבאר
עצמאיים? ולא חסידי אומות העולם (חסידים של אומותירחמיאל

העולם)?

 

לכאורה מקבלי ההחלטות כפופים במידה זו או אחרת לגויים ברחבי העולם

אז:קעלעברימבאר

א. אנחנו יכולים לוותר על התקציב מארהב או ללכת לקנות נשק ממעצמה אחרת. זה בחירה שלנו. כמו מסחר. זה שאני בחרתי לעבוד בחברה ולהקשיב לבוס שלי לא אומר שאני עבד שלו אלא אדם חפשי

ב. כל מדינה כפופה להחלטות של מדינה אחרת כי אנחנו חיים באותו עולם במיוחד כשהעולם היום גלובלי. גם ארהב מושפעת מההחלטות של סין. גם שלמה היה תלוי בסוסים ממצרים.

ג. גם מה שארהב מתערבת אצלינו זה רק על דברים מעבר לקו הירוק או הפצצות שלנו בחו"ל. כך שגם אם נטען שאינינו עצמאיים - זה רק מחוץ לקו הירוק. בתוך הקו הירוק אנחנו עצמאיים לגמרי.

ד. לפי התורה גם אם עם ישראל מעלה מס למדינה אחרת אבל יש להם מלכות משלהם, זה נחשב עצמאות. אמנם לא מליאה אבל זה מקבל ציון עובר. עובדה שלא אומרים הלל על מרידת שאול בפלישתים. וגם הרמבם : וחזרה מלכות לישראל יתר 200 שנה עד החורבן, למרות שהורדוס המלך מונה על ידי הרומאים.

 

לאור כל זה יצאנו משעבוד מלכויות ואנחנו כבר לא בגלות

וזה שגויים קובעים מי יחליט (שיש להם זכות הצבעה)ירחמיאל

("מפני חטאנו גלינו בארצנו")

כל עוד זה לא רב האזרחים גוים זהקעלעברימבאר
לא משנה לגבי שעבוד מלכויות. בסוף אנחנו משעבדים את הערבים בארץ. הם כפופים למדינה יהודית. כשם שלצערינו ארהב משעבדת את היהודים בתוכה גם אם יש להם זכות הצבעה. שעבוד מצרים התחיל מרגע שירדו לשם, גם אם יוסף היה השליט.
מי אמר שרוב האזרחים במדינת ישראל יהודים?ירחמיאל
תבדוק:קעלעברימבאר
7 מיליון יהודים בערך. 1.5 ערבים. 300 אלף רוסים גוים לזכרוני.


לפלסטינים ביו"ש ובעזה ובמזרח ירושלים (עוד כמה מיליונים) אין זכות הצבעה והם לא אזרחים  

מי אמר שהם יהודים? זה שהם לא ערבים זה לא אומרירחמיאל
הם נולדו לאמא יהודיה. ישקעלעברימבאר
300 אלף רוסים גוים שנולדו לאמא גויה. ועוד מיליון עולי רוסיה שנולדו לאמא יהודיה או לשני הורים יהודים.
מי אמר שהם נולדו לאמא יהודיהירחמיאל

זה שהם טענו שהם זכרו בילדותם את סבא שלהם אוכל געפילעפיש זה אומר שאמא שלהם היא יהודיה?

הולכים בהלכה לפי חזקה, אםקעלעברימבאר

יש חזקה שהאמא יהודיה אז היא יהודיה. אין צורך במגילת יוחסין עד מתן תורה.

 

אני מעריך שגם לך אין מגילת יוחסין עד מתן תורה.

 

בהקשר למיליון יהודי רוסיה, מי ששני הוריו יהודים זה כמו כל יהודי. מי שרק אימו יהודיה אז בודקים שיביא הוכחות שאמא של אמא של אמא שלו היתה יהודיה. ההתבוללות ברוסיה היתה בעיקר רק ב80 שנה האחרונות, כלומר 60 שנה עד עליית רוב הרוסים, כלומר 2 דורות סך הכל.

 

בכל מקרה גם ללא עולי רוסיה יש רוב יהודי בארץ

טוב, יכול להיות. אני בעד שהם יהודיםירחמיאל
הם יהודים לפי ההלכה, חוץקעלעברימבאר
מ300 אלף שלא
כייף לשמוע, אני בעדירחמיאל
יהודים בארץ ישראל הם מיעוט…סיעתא דשמייא1אחרונה
…. בלי קשר לאזרחות. זכות הצבעה זה לא אינדיקציה לגבי רוב או מיעוט.
כן, בטח, עם חיילי ארה"ב בקריית גתshaulreznik

עוד עצמאות שכזאת, ונהפוך למדינה ה-51 של ארה"ב.

היותר ממאתיים שנה, שהרמב"ם סופרהסטורי

הם בערך 73 שבהן היינו בין אוטונומיה למדינה עצמאית, בהמשך מהורקנוס ואריסטובלוס ואילך וכ"ש בימי אגריפס השני, 'מלך יהודה' היה בסה"כ ווסל רומאי. עדיין אומרים על זה שמונה ימים הלל.

נכון. וכנ"ל מלכי יהודהקעלעברימבאר

מיוהיקים והלאה היו מלכי חסות של בבל. וחזקיהו חלק מהזמן של אשור. ושאול בתחילת דרכו של פלשתים (כשהוא נלחם בנחש מלך עמון עדיין נציב פלשתים יושב בגבע). וחצי מימי השופטים העלינו מס לגוים.

 

ועדיין כל אלו נחשבים עצמאות, ולא חלק משעבוד מלכויות.


 

(עובדה שלא אומרים הלל על כל שופט שמרד בגוים כמו אהוד בן גרא, או על מרידת שאול בפלישתים או חזקיהו באשור. כי גם בהיותם בני חסות זה נחשב עצמאות)

החיילים בקרית גת זהקעלעברימבאר

בשביל לפקח על עזה שהיא מחוץ לקו הירוק (שמבחינת ארהב לצערינו זה לא נחשב חלק מהמדינה), לא כדי לפקח על קרית גת. בקרית גת זה רק המפקדה שלהם.

 

חוץ מזה שאנחנו אישרנו לארח אותם פה, ואם היינו מסרבים זה לא היה קורה וזה אינטרס שלנו (גם אם מוטעה). ככה עובדים יחסים בינלאומיים בתן וקח. בריתות של מדינות. כל ברית כובלת מדינה, וגם שלמה כרת בריתות ושבועות.


 

גם בגרמניה יש מפקדה של צבא ארהב שגרמניה אשרה להם להיות שם

פרשת "כי תבוא" מלמדנו שמדינה יהודית יכולה לקרוסshaulreznik

והיא אכן קרסה בעוון תושביה כמה וכמה פעמים (ממלכת ישראל הצפונית, ממלכת יהודה, ממלכת החשמונאים). בניגוד לדרשות ולמדרשים, התורה מציגה מעין לולאה: עם ישראל חוטא, הקב"ה מעניש אותו בהדרגה, עד לשלב של חורבן והליכה לגלות. אח"כ עם ישראל עושה תשובה, שב לארצו, והכול חוזר חלילה. מי שחושב שעם הקמתה של מדינת ישראל הגענו אל המנוחה ואל הנחלה, שיקרא את התורה שוב. אנחנו יושבים על חבית של נפץ שכבר התפוצצה ב"שומר החומות", בטבח שמיני עצרת ועשויה להתפוצץ שוב ושוב.

 

בתור יהודי שעלה ארצה מחו"ל, הפעם לא הייתי מפציר ביהודי אוסטרליה או כל מדינה אחרת לעבור דווקא לישראל (על קונספציות הנפל והדגנרלים שוחרי השלום שלה), אלא להעתיק את מקום המגורים למדינה פחות אנטישמית. ואז לעבור שוב לכשהאנטישמיות תתעצם. כי אנחנו בתוך הלופ הנ"ל.

כתוב ביחזקאל שיבוא יום שה' ישרה את שכינתוקעלעברימבאר

בעם ישראל לעולם לנצח ולא יגלה אותנו יותר.

 

וישבו על הארץ אשר נתתי לעבדי ליעקב אשר ישבו בה אבותיכם וישבו עליה המה ובניהם ובני בניהם עד עולם ודוד עבדי נשיא להם לעולם


 

וכרתי להם ברית שלום ברית עולם יהיה אותם ונתתים והרביתי אותם ונתתי את מקדשי בתוכם לעולם


ובדברי חזל " 'והרבך ואהבך מאבותיך' - אבותיך משנגאלו נשתעבדו. אתה משאתה נגאל אינך משתעבד לעולם" 

 

וגם פשט ספר דברים אומנם לא אומר לנצח, אבל כך משתמע "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה והשבות אל לבבך ושב ה את שבותך וקיבצך מכל העמים אשר הידחך (זה לא קרה בבית שני כי לא קובצנו מכל העמים אלא חלק נשארו בחו"ל). והבאיך ה אל הארץ אשר ירשו אבותיך וירשתה והרבך והטבך מאבותיך. ומל ה את לבבך לאהבה את ה בכל לבבך"

 

 

כלומר הלולאה בסוף נפסקת.

 

חוץ מזה שלולאה שנמשכת גלות של 2000 שנה כלומר חצי מההיסטוריה היא לולאה מאוד מוזרה.

 

גם עכשיו אין שיבת ציון במלוא מובן המילהshaulreznik

כמחצית היהודים נשארים בחו"ל, ולא נראה שכולם מתכוונים לעשות עלייה בזמן הקרוב. בנוסף, מרבית היהודים בארץ ומחוצה לה, לא שומרים מצוות. באשר לנבואתו של יחזקאל, היא יכולה להתגשם גם עוד 1000 שנה ולא עכשיו.

בסדר זה תהליך, לא קורה בבת אחת.קעלעברימבאר

לגבי זה שאחרי גאולה שלישית אין גלות:

 

יש מדרש שאומר זאת "גאולה שלישית אין לה הפסק".


 

וגם נרמז באיכה "תם עוונך בת ציון לא יוסיף להגלותך , פקד עוונך בת אדום" שמגלות אדום והלאה אין גלות אחריה (הפשט הכוונה שלא יגלה את שארית העם בארץ באותו הדור, או שלא יגלה את גולי בבל למקום רחוק יותר באותו דור).


 

אם עם ישראל נגאל אחרי 2000 (!) שנה, כנראה הוא ראוי לגאולה נצחית כבר עכשיו.

 

המדינה היהודית בארץ נותנת קצבה מלאה לכל עני די מחסורו אשר יחסר לו. בבית ראשון ושני היו חולמים על מצב כזה. אפילו לשחרר עבד אחרי 6 שנים הם לא עשו. הרמה המוסרית כיום היא פי אלף  מאשר פעם (חוץ מתכנים מסוימים ירודים מאוד שהם שגעון חולף)

"יש מדרש" = "יש דעתו הפרטית של הדרשן"shaulreznik

המדרש בתור ז'אנר הוא יריית חץ ואז סימון המטרה מסביב למקום הפגיעה, כלשון הבדיחה על אברהם אבינו: "איך יודעים שאברהם חבש כיפה? כתוב 'וילך אברהם', ולא ייתכן שהלך בלי כיפה". מדרשים אינם נבואות.

 

אכן, נגאלנו (חלקית) אחרי 2000 שנות גלות. הקב"ה לא עובד אצלנו, הוא יכול בקלות רבה לשלוח את עם ישראל ל-2000 שנות גלות נוספות. טבח שמיני עצרת הוא רמז דק לכך.

 

קצבאות זה לא משהו שמדינת ישראל המציאה. מדובר במדיניות רווחה שקיימת אצל כל מדינה מערבית מפותחת.

 

בימי שיבת ציון נבנה בית המקדש וחודשה עבודת הקורבנות. הדת שאנחנו מקיימים היום, היא פרומיל מתוך תרי"ג המצוות.

הוא גם יכול בקלות להחריב את העולם אז מה.קעלעברימבאר
זהו בדיוק, קצבאות זה לא המצאת ישראל. כל העולם כולו התעלה מוסרית כולל עם ישראל. לכן לא נחזור אחורה
גם חמאס התעלה מוסרית?shaulreznik
גם רוסיה שהקימה מחנות ריכוז של ממש לשבויים האוקראינים? גם סין שעושה את אותו הדבר למיעוט האויגורי? העולם נהיה עשיר יותר ומפותח טכנולוגית, ותו לא.
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
תבססו בבקשה עם טיעונים ונתונים ותרחישים סבירים
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות

אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.

אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות

הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".

מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו

אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
אבל גם כשהיה נמוך הרבה יותר, היה צריך אחריות והיו כאלו שלא עברו.
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה

כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.

מקווהארץ השוקולד
אחרת, זה סימן רע עלינו לדעתי
עובדתיתשלג דאשתקד

אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.

ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...

למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד

לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."

זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)

בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.

מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויק
ביבי שוב ינצח, למרבה הצערshaulreznik

למרבה הצער - כי ימין הוא לא, לכל היותר, ימין תבוסתני שעושה את מה שהשמאל דורש ממנו. אבל כישורי המשחק של ביבי פועלים ניסים על קהל הבוחרים שלו, ואלה ימשיכו להצביע לו שוב ושוב, עד לפרישתו לגמלאות או לעולם שכולו טוב.

מי היית רוצה במקומו?זיויק
החל מעמית הלויshaulreznikאחרונה
דרך אמיר אוחנה וכלה בטלי גוטליב.
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
...ראוי שיצויין בכל דרשה השבת את האור הגדול של הארוע המטורף שהיה ביום ראשון . אור ששמו אחמד אל אחמד.


להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.


חשוב להנהגה  לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.


אותי הוא הציל אישית.

גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר

לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.

 

גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.

 

גם אצל הכנענים היה איוב.

דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
ולהוקיר לו טובה, בדיוק כמו את היחידים בגרמניה הנאצית שהצילו יהודים, בפולין, באוקרינה. כשהכלל כמעט כולו, מההנהגה ועד כמעט אחרון הקבצנים הסגירו יהודים. (אגב, בעזה בשמחת תורה לא היה אפילו אחד...)


אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.


לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.


ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.

יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1

… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.

דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.

מה הקשר מקרה?הסטורי

מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.


אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.

אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.


העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.

לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר

לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.

 

בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש

נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
כל עוד שהוא משתתף בנאומי ההסתה במסגדים, כל עוד שהוא שולח את בניו לבית ספר על שם רוצחים שפלים, כל עוד שהוא מאמין שהנביא לא יכל לטעות ומה שהוא עשה - מוסרי, הוא חלק מזה עד שיוכיח אחרת.
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
ציינתי שלכלל אין כל כך בחירה, ושזה שהאסלאם רצחני זה קשור לטבע האומה, כמו הלכה שעשיו שונא ליעקב
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
ללמוד דברים לא קשורים ממקרים ולהסיק מסקנות להתנהגות בפועל מהם, זה כמעט "לא תנחשו".


אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה

יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1

… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?

לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.

מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
בערב שמחת תורה היה לחמאס מודיעין טוב יותר, ועם המודיעין הטוב יותר הם גילו שצהל במקרה הטוב ישן בעמידה, או שהיתה בגידה במקרה הפחות טוב... וחלויווה בדרך לאילת. וכו'. וכל השאר כתוב עלי ספר.
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
ומה הוא אמר לפני זה? ומה הוא אמר אחרי זה?


אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.

רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
ומכיוון שאנחנו יודעים מהי משנת האיסלאם, הקוראן ומוחמד - אז יוצא הדופן הזה הוא זה שצריך להסביר איך זה הגיוני שהוא עבר על מצוות דתו ותרבותו.
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר

יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.

 

הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.


 

יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה

זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
אור החיים הקדוש, בראשית כ"ה ו':


ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.


בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.

אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר

שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו.  וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".

 

לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.


 

כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".


 

(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)

עיין אור החיים הקדוש בראשית ט"ז ה'הסטורי
שמוכיח באריכות מדיוק הפסוקים, שישמעאל נשאר עבד ולא מיוחס כבן אברהם אלא כ"בן האמה", בעוד השבטים הם "בני יעקב".


השאלה אינה מה הצורך האישי שלך. חלק מתיקון העולם, זה שכל אחד יכיר את מקומו. חלק מהתשובה של בני ישמעאל, זה שיכירו שהם קנויים לבני יצחק.

עיין בראשית כ"ה, ט'איתן גיל

ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.

ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.

אור החיים מתמודד עם זההסטורי
לא כתבתי שום דבר מעצמי
כדאי לשמוע הרצאה של הרב שרקי בנושא…סיעתא דשמייא1
מן הסתם התכוון לפי הסוד, לא בפשטקעלעברימבאר
טוב אנחנו לא חולקים. בסוףקעלעברימבאר

הלכתית הישמעאלים לא עבדים שלנו. כי זה היה לפני מתן תורה, כי הפקעת מלך הפקעה, וכו וכו).

 

אין לנו צורך בתקציבים של הערבים, אלא אם כן הם עשירים יותר מאיתנו ויכולים לסייע כלכלית לעם הקטן שלנו. אבל נראה לי שארהב וסין יוכלו להיות מניקות יעילות יותר לתינוק ששמו עם ישראל. אבל אם סעודיה תרצה לתקצב אותנו, למה לא?

 

הכוונה שישמעאל הוא עבד ליצחק, כמו שאליעזר עבד לאברהם. כלומר דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים. כפוף אליו מבחינה רוחנית.


 

ישמעאל צריכים להכיר שעם ישראל הוא עם האלוקים, והתפקיד שלהם הוא להפיץ את המונותאיזם של עם ישראל בעולם, ולא ליצור לעצמם מרכז רוחני אלטרנטיבי. ומתוך "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה" רק כך יתקיים בהם " הרבה ארבה את זרעך ולא יספר מרוב"


 

@סיעתא דשמייא1 זה בערך מה שאמר הרב שרקי

חזל חולקים על אור החיים, כי אומריםקעלעברימבאר
שאברהם הוא "אב המון גוים" לעמים רבים. ולא רק לישראל. גם עדיין לא היה מתן תורה, ובן שפחה כנענית לאדון הוא עדיין בנו.


וגם גביהא בן פסיסא מעולם לא טען בויכוח אצל אלכסנדר מוקדון שישמעאל אינו בן אברהם.


אור החיים בטח מתכוון מבחינת הסוד, שרק יצחק ממשיך את אברהם בברית של הקב"ה, וישמעאל לא נחשב ב"לזרעך אתן את הארץ הזאת"

הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון

ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.

חסר משמעות באופן מוחלט.

 

מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.

כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר

דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.

 

שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח


 

 

 

מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
בהקשר שבו אנחנו מדברים *כאן* עם המטומטם האוסטרלי. שחרר מהדחף שלך לשרבב מילים לכל מקום.
ברור שצריך להכלילזיויק
ולכל כלל יש יוצא מהכלל
ולמה הוא עשה את זה? דבר אחד ברור. לא לשם שמיםירחמיאל
הרמבם אומרקעלעברימבאר
שגוי שעשה אחד ממצות בני נוח מפני הכרע דעתו ולא מפני שכך צווה בידי משה, נחשב מחכמי אומות העולם, גם אם לא מחסידיהם (לפי הגרסא הנכונה שם ברמבם)
וזה לא אומר שהוא עשה את זה לשם שמיםירחמיאל
אז הוא מחכמי האומות, לא מחסידיהםקעלעברימבאר
למדת סטטיסטיקה?shaulreznikאחרונה

זהו מדע ההכללות האולטימטיבי שעובד לא רע. מה לעשות שאחמד אל אחמד הוא מקרה יוצא דופן בקרב מוסלמים בני זמננו.

הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
אכן טיל עשה את זה.


בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.


אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.

למה הכותרת השלילית?פ.א.
הכתבה מחזקת את ההשקעות האדירות בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח מתוחכם, מצדיקה לחלוטין את המחיר העצום של כל טיל יירוט - כי בהשוואה לנזק, עלות היירוט היא זניחה ושולית.  
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה צודק שבניגון אחר זה נשמע אחרת. אם הוא יבהיר שכוונתו לא היתה לייאש - אשמח להתנצל.
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
לא הבנתי
מעניין אם הוא והטוען לאוסטרליות אותו אדםארץ השוקולד

סתם תוהה,

תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.

נראה לי אתה מפליג בחשדות שווא🙂קעלעברימבאר
אגב מי ישלם בשביל פורום ש50 איש משתמשים בו? אם כבר משלמים זה לרשתות החברתיות. לא שווה להשקיע פה
הסגנון מאוד שונההסטורי
כל פעם שהאוסטרלי פתח פצל"ש, הוא הצליח להחזיק מקסימום 3 הודעות בלי שיזהו. בהודעה הרביעית הוא נחשף, תמיד. הסגנון זועק.
אתה כנראה צודקארץ השוקולד
אין שני ניקים מתנבאים בסגנון אחד🙂קעלעברימבאראחרונה
מטרת הפוסטרועישםטוב
עבר עריכה על ידי רועישםטוב בתאריך א' בטבת תשפ"ו 7:31

מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות

של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,

עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.

ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.

ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו

מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.

 

 

ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן 

 

כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!

הכל בגלל ביבי הרשע!!!

כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בעז"ה ובהשתדלות רבים וטובים, בהנהגת ראש הממשלההסטורי
לא נפלו 'מאות ואלפי טילים'.


לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.


ההתעקשות שלך שכל ההצלחות לא קשורות לראש הממשלה בכלל וכל מה שעדיין לא הסתיים משלל שיקולים מדיניים, ציבוריים, צרכי מילוי המחסנים, צרכי מנוחת החיילים והציבור ועוד ועוד - זה 'הרוע של ביבי', פשוט מביכה.

המשך לפוסט "מטרת הפוסט"רועישםטוב

לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר

חוסר הבנה מציאותיארץ השוקולד

האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,

ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.

- כדי להתקבלקעלעברימבאר

להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.

-למה אוהד מכבי?

-התקבלת


בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה


האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אכפת לי
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולד

די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.

האם הם עקביים?

לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.

זה לא כזה פשוטהסטוריאחרונה
יש חוק נגד העלבת עובד ציבור. הביטוי הזה כמו שהוא - הוא בהחלט העלבת עובד ציבור. כל עצור בתקופת הגירוש, קיבל בסעיפי המעצר בנוסף למה שהוא אולי עשה (חסימת כביש וכד') גם סעיף כזה, כי השוטר הרגיש שפגע בו...


כמובן, לא אומר שבכל מצב זה מוצדק. אבל יש בעיה קשה אם חולצות כאלו שמבזות את אלו ששומרים על כולנו ומעבר לכך, מחלישות את מוראה של מלכות.

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
וזה בדיוק הבעיה, ה' מסתתר ומזה יש את היצר הרע (שגםירחמיאל

ה' מתחרט שברא אותו)

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר

במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות

אולי יעניין אותך