האם אלוקים יכול לברוא אבן שהוא לא מסוגל להרים?פסידונית

למה?

 

האם אבן לא יכולה להרים אלוקים שיכול לברוא?נפש חיה.
לא קראתי את התגובות יכול להיות שכבר כתבו את התשובה ובכלזאת..9900

אז התשובה שלי היא ככה:

כן כן כן לגמרי כן אלוקים יכול לעשות הכל! אז עכשיו תגידו" אבל אז הוא מוגבל" אז תחשבו על זה... אין דבר כזה להיות מוגבל אם זה מהרצון שלו זה כמו שאני עכשיו אומרת למשהו תשים אותי בכלא ואל תוציא, אז אני מוגבלת? לא! כי זה אני עשיתי לעצמי אם אני מגביל את עצמי מרצון זה לא נקרא מוגבלות. אם הוא לא היה יכול לברוא כזו אבן אז הוא היה נקרא מוגבל. 

לא. כי הוא לא חיצוני לבריאה, הוא בתוכה ומחיה אותהמבקש אמונה

"הוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו"

אני חושב שנכון יותר לא לבחון את אלוקים לפי אמות מידה שלנוארץ השוקולד
יש הרבה שאלות באמונה שאני באמת לא יודע את התשובה אליהם, וגם לא מבין איך זה עובד. ואני לא חושב שהדרך שזה יובן היא בדרך אפשרית לנו להבין, אז אני לא מודד את הקב"ה לפי פרמטרים המובנים לנו.

אנחנו לא מודדים אותו, אלא לומדים עליו דרך מעשיו כפי שאנו אומרים באנעים זמירות:
"דמו אותך ולא כפי ישך,
וישווך לפי מעשיך"

יש הרבה דברים בעולם שהם מעבר להבנתנו, אז גם מהלכיו של הקב"ה מעבר להבנתנו.
בוודאי שהוא יכול והוא גם ברא אותה!אריק מהדרום
כשהוא ברא את הבחירה החופשית (האדמו"ר הצמח צדק).

בעצם השאלה היא האם ה' יכול להגביל את עצמו? התשובה היא כן.
מענייןפסידונית


ואעפ'כ כשהוא רוצה הוא יכול.אניוהוא
גך מסביר ר' שולם שבדרון את דברי המשנה 'כדי שיבטל רצון אחרים מפני רצונך'
האם משולש יכול להיות מרובעחסדי הים
זה לא אותו הדברפסידונית

משולש מוגדר כמשהו שיש לו שלוש צלעות ומרובע כמשהו שיש לו ארבע. זאת הגדרה של השפה.

אי אפשר להגיד אותו הדבר על השאלה הפותחת

זה אותו דבר, רק השאלה שלך נשמע יותר טוב. בסופוחסדי הים
של דבר, ל-ה' יש יכולת לברוא את הכל, ואין שום חיסרון ביכולת שלו אם הוא לא יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים, כי דווקא אם הוא יכל לברוא אבן כזה זה היה חיסרון ביכולת שלו.

הקיצור, השאלה לא מנוסחת בצורה הגיונית.
יכול להיות שזה אותו דבר, אבל לא הצלחתי להבין למהפסידונית


ככה שנרב הסביר:טיפות של אור
אם אלוקים הוא כל יכול,
אז הביטוי "אבן שאלוקים לא יכול להרים" זה "אבן שהכל-יכול לא יכול להרים". שזה ביטוי עם סתירה פנימית, ולכן נונסנס.

ולכן באותה מידה אפשר לשאול "האם אלוקים יכול לברוא יגעכעכ".


(לא בטוח שאני מסכים עם זה, רק מצטט)
יפה פסידונית

(למה אתה לא מסכים? דווקא נשמע לי הגיוני)

(גם לי טיפות של אור
אבל הבנתי שזה מחלוקת בין הראשונים לחסידות, השאלה של חסדי על המשולש המרובע.
משהו על להיות לא-מוגבל לא רק באינסוף אלא גם בגבול.

ואני מבין ממש קצת בחסידות וממש קצת בפילוסופיה, אז אני מעדיף לשתוק.

+ השבוע קראתי ל"ע את הגיונות של דקארט, ולדעתו למשולש יש 180 מעלות כי ה' קבע 🙎)
פסידונית
גם אני לא מבינה בזה יותר מידי 🤷
+ מהניסיון (הדל) שלי בדברים כאלה, אם תקרא אותו יותר מידי אתה עשוי בהחלט להשתכנע שזה נכון
הו, ידעתי שזו הייתה טעות.טיפות של אור
|הולך לבהות באח הגדול|
פסידונית
לאלא, עדיף טעויות מהסוג הזה מאשר זבל
ביחס לסוףארץ השוקולד
המון מתמטיקאים יצאו מנקודת הנחה אמונית ביחס לחלק מההנחות שלהם.

(האמת היא שלפעמים השחרור מההנחות קידם את המדע, שזו נקודה למחשבה מעניינת)
חושב שהוא יכול להגביל את עצמואיש השקים
שאלתי אותו בוואצאפ, אבל יש רק ווי אחד בוז
נסי באגרות קודשימ''ל

אומרים ששם הוא עונה.

 

תמיד יוצא לי שם באידיש /רוטן/בוז
זה המקבילה ל- הגעתם לתא הקולי של 1-800-אלוקים
גם לי תמיד יוצא ביידיש!!!אריק מהדרום
נראה לי הוא צוחק עלי בקטע הזה!
<ר> לכותרת.
גם ליהפואנטה
אבל יש את הכרכים המתורגמים, לא?
מה תרגוםבוז
אם היה רוצה שאני אבין היה כותב בעברית
גם בעברית קשה להבין לפעמים;)הפואנטה
תכלסבוז
בשביל זה יש משפיע, עשה לך רב.
יש מצב שהואמעוניין שלנמד יידיש?אריק מהדרום
נכון? זה מעליב לפעמים.בוז
כבר עדיף לעשות מה שרוצים ואז פשוט לדווח, לדיווח לא צריך תשובה, ועדיף לבקש סליחה מאשר רשות אז
יש לנו את שלושת כרכי המתורגם |נדיב לב|הנורמלית האחרונה
ואם ייצא לה דווקא מהרביעי? פה לקצת
רק אני חושדאניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך כ"ה בחשון תשע"ט 22:55
שחוני השתלט לה על הניק?
השאלה הזאת באמת מטרידה אותך?צריך עיון
זו שאלה פילוסופית נחמדה וענו כאן תשובות יפות, אבל אני לא מבין את מי זה מעניין בכלל...
יצא לי להיות מוטרדת ממנה בשבתפסידונית

אחרי ששאלו אותי ודווקא בגלל שהתרגלתי להתייחס אליה כטיפשית, פשוט לא הצלחתי לענות עליה

שאלו אותנו לפני שנתיים באיזה קורס קודשהפואנטה
לא ממש זוכרת אם הייתה תשובה. אבל היתה השוואה לבחירה חופשית שניתנה לנו.
לך תעמוד בפינהאריק מהדרום
עם הפנים אל הקיר.
שאלה שנראית ממש טיפשיתאוויל מחריש

אבל היא טומנת בתוכה כל כך הרבה וקשורה למושגים כל כך עליונים שבשביל תשובה אמיתית יותר תצטרכי ללמוד לא מעט שנים בישיבה ואז תנסי לשאול רב גדול... אז אם סתם מצאת טיעון טיפשי של אתאיסטים באינטרנט ואת רוצה לשוחח עליו זה דבר אחר, בשביל לרדת לעומק העניין תצטרכי לעבוד... 

אני מאמין ש...צלילי השקט
התשובה שלך היא מעולם המיסטיקה היהודית.

היתי פותח איתך דיון על התשובה שלך ומראה לך שבשכל הישר כל תאוריה קוסמולוגית- קוסמוגנית-תאוגנית (שאני מאמין שיש בה פנתאיזם כי אז האבן חלק מהאלוהות) מבית היוצר של המיסטיקה היהודית - לא עונה על השאלה הזו.

סליחה על המילים מיסטיקה יהודית אם זה מפריע בעין. אני מגיב רק בגלל שיש בתגובה שלך ריח של תשובה סמויה ועמוקה שלדעתי היא לא קיימת.
זה נכון,אוויל מחריש

למעשה זו שאלה ששאלו אותה בנוסחים שונים כבר מאות שנים ויש לה התייחסות במקורות בצורות השונות, אבל בשביל הרעיון המרכזי צריך לדעת איך לשאול...

המקום בו השאלה הזו מוצגת זה בויכוח בנושאי אמונה, השיח בין השואלים לעונים הוא של חירשים, השואלים לא מבינים מה הם שואלים והעונים עונים על משהו רדוד הרבה יותר, בתור צופה מהצד אתה מבין שהטענה כשלעצמה היא טיפשית אבל בתוכה יש סודות תורה שהשואלים אפילו לא מודעים אליהם, ואני אומר את זה ממה שראיתי בעיניי.

אני שמעתי הסבר יפהיהודה פ.

המילה יכול אצלנו, היא לא ההגדרה של יכול אצל ה'. הוא כל יכול. ולכן נכנה את המילה יכול בהקשר של אלוקים בשם X.

 

האם אלוקים X? ואז זה נשמע אחרת ויותר מובן..שבעצם לא מובן, אבל זה לא נכנס להגדרה מקבילה אלינו

לדעתי המושג "יכולת" משוייכת לנו - בני האדםדי שרוט

אין מושג של "יכולת" במושג מופשט כמו "אלהים".

 

כשאומרים "אני יכול" זה בן אדם שמסוגל לעשות את נשוא המעשה.

 

לכן, אין אצל אלהים מושג של "יכולת" כמו שאין אצלו מושג של "רואה". אלהים לא באמת "רואה" כי ראיה זה דבר מאוד גשמי ואסור לנו להגשים את אלהים.

 

פשוט אומרים שדיברה תורה בלשון בני אדם ולכן אומרים שאלהים "יכול" או "רואה". 

 

המושג אלוהות זה מושג שמנותק ניתוק מוחלט מהעולם הגשמי שלנו. ולכן כל יחוס של "הגשמה" לאלוהות היא לא נכונה מיסודה.

אני אשכרה מאמין במה שכתבתי חחחדי שרוט


אבל אתה צריך להיזהר בדקויות שכתבת. אפשר להיכנס לפרטים..יהודה פ.


מה הכוונה?די שרוט


לנתק את ה' יותר מדייהודה פ.

זה כבר להיכנס לוויכוחים בספר הכוזרי..(אני שומע שיעורים בזה עכשיו, אז חד על הנק' האלו..)

הבנתי אותךדי שרוט

בשביל זה יש לנו את "דיברה תורה בלשון בני אדם", כדי שנוכל לקיים את ה "רצון"(שוב, רצון זה מושג גשמי) של אלהים.

מזל שיש לנו גם את הרמבם במורה נבוכיםצריך עיון
זה הנחת המבוקש.צלילי השקט

יש כאן הנחת המבוקש, ההנחה שעומדת בבסיס ההנחה הראשונה של ה"פרדוקס"* הזה, שקיימת אבן שאלוהים לא יכול להרים.

אבל אם אני כופר בקיומה המציאותי של אבן כזו, שעומדת בבסיס הטיעון - הטיעון לא מתחיל.

אלוהים לא יכול לברוא אבן כזו, לא כי הוא לא יכול. אלא כי לוגית - אין דבר כזה. 

ההנחה שקיימת אבן שאלוהים לא יכול להרים. זה משפט סתירתי ומוטעה לוגית.

זה כמו משולש עגול. זה כמו דלת פתוחה סגורה בו זמנית. זה כשל לוגי של דבר והיפוכו - אלוהים ואבן שאלוהים לא יכול להרים.

 

 

 

 

*הפרדוקס הוא  "פרדוקס הכל יכולת"

- אם אלוהים הוא כל יכול - והוא יכול לברוא אבל כזו -  אז הוא לא כל יכול כי הוא לא יכול להרים.

- אם אלוהים הוא כל יכול - והוא לא יכול לברוא אבן כזו - אז הוא לא כל יכול

מסקנה - אלוהים לא כל יכול

אתה יוצא מנקודת הנחה שאלוהים הוא כל יכולאריק מהדרום
שאת זה תצטרך להוכיח לשואל.
אם זאת ההגדרה שלך אז יש לך באמת סתירה לוגית אבל אם זו לא הנחת השואל אזי השאלה לגיטימית.
גם המניח של הפרדוקס יוצא עם הנחת יסודצלילי השקט
שאלוהים לא כל יכול כי הוא מניח שקיימת אבן שאלוהים לא יכול להרים. כלומר שאלוהים לא כל יכול.

זהו עיקרון אי הוודאות הלוגי, אם טיעון מסויים תקף לוגית, בהכרח הוא מניח את המבוקש בהנחות שלו.

ואני לא טענתי משהו (שאלוהים כל יכול), טענתי שטיעון הכל יכולת איננו הכרחי אם כופרים בהנחת היסוד שלה.

ולגבי מהות הטיעון הסברא לכפור או לא לכפור בכל יכולתו של אלוהים לא ניתנת לשיפוט דדוקטיבי. זה יותר נחלת השכל הישר וההכרה האינטואיטיבית (שאגב מתחבאת מאחורי כל הנחת יסוד דדוקטיבית).
בוא נראהאריק מהדרום

האדם יכול לברוא אבן שלא יוכל להרים? בהחלט.

האם אלוהים (בניטרול ההגדרה שהוא כל יכול) יוכל להתעלות על האדם? לכאורה למה לא?

 

ואם לומר את האמת, איך אפשר לכפור במשהו שלא יודעים מהו? זו גם בעיה לוגית לא פשוטה.

ואיך אפשר להאמין במשהו שלא יודעים מהו?

ובחזרה לכוזרי רבותי.

תלוי את מי אתה שואלצלילי השקט
אם תשאל כותבי מיתולוגיות מוסופוטמיים הם יענו לך שאין התעלות לאל מעל האדם ב"חפצא" של האל.

ובצורה רצינית יותר, השאלה היותר שורשית היא - מהי ידיעה באופן כללי. כי אם התשובה לא מדוייקת השאלות האלו עולות.
טוב זה כבר עבודה ללפחות ארבע עבודות פוסט דוקטורטאריק מהדרום

החיים קצרים מידי בשביל השטויות האלה.

 

עריכה: אם עמנואל קאנט ב"ביקורת התבונה הטהורה" מגלה טפח ומכסה טפחיים בכל מה שנוגע לזה אז מי אנחנו אזובי הקיר שנתעסק בזה? למה אין לנו חיים?

אני חושב שאם היתי צריך להמר על החיים הקצרים האלהצלילי השקט
לא היתי מהמר על חיים ללא הפילוסופיה של המדע.

נראה לי שקאנט יהיה אאוטסיידר אם הוא יקום לתחייה ויכנס לאוניברסיטה פוסט מודרנית של ימינו.
בעיקר כי הוא יגלה שמפעל חייו האפיסטימולוגי הפך לשיטה היסטורית רווית דיונים וקושיות במחלקה לפילוסופיה.
בעיניי העניין די פשוטכלמנסע

כשאומרים שהקב"ה "כל יכול" זה תואר שבא לתאר תכונה טובה, היכולת להיות "לא יכול" היא תכונה לא טובה. והקב"ה הוא הרי רק בעל תכונות טובות.

 

או במילים אחרות: אם הקב"ה מגביל את עצמו, עצם "היכולת להגביל" איננה ייתרון אלא חיסרון.

 

אבל הקב"ה ברא גם מקום לחסרונות בעולם, אבל זה רק על מנת לשרת את הטוב, לאם הקב"ה יראה לנכון - הקב"ה יגביל את עצמו, כמו שבעצם בריאת העולם הוא "צמצם" והגביל את עצמו, וכן בתוך העולם הזה. אבל פשוט שזה לא הגבלה "מוחלטת" אלא הגבלה שהוא הגביל את עצמו, כמו שאבא נותן לילד לנצח אותו בשחמט כמו ב"נצחוני בניי"

ע.י.צ'יאל

א"א לומר שכל יכול הוא תכונה, כי אסור לנו לייחס תכונות לקב"ה (חוץ מגדול, גיבור ונורא), אם כך זה תיאור מעשה, והקב"ה עושה גם דברים רעים.

ייחוס תכונות לקב"הכלמנסע

מותר לייחס לקב"ה תכונות רבות (רחום, חנון) רק בתפילה קבעו שלוש תארים קבועים (גדול, גיבור ונורא), וגם זה רק סוג מסויים של תארים. עובדה היא שיש תארים רבים נוספים גם בתפילה ('קל עליון' 'נאמן' ועוד)

 

הקב"ה "עושה שלום ובורא רע". את השלום הוא עושה בפועל, את הרע הוא רק "בורא" ורק האדם בוחר אם "לעשותו" ממש, וביכולת האדם לבחור שלא לעשות את הרע.

ע.י.צ'יאל

א. רחום וחנון אינם תכונות, אלא מעשים. גם תכונות שכן מייחסים, הם רק על סמך פסוקים.

ב. טוב ורע זה יחסי, א"א לומר שיש מצב של 'רק טוב'.

מי כותב את זה?

--כלמנסע

א. רחום הוא תכונה של רגש הרחמים, שמביא לעשיית מעשים. אין מעשה "רוחם" אלא רגש "רחמים", אבל רחום גם אינה הרגשת הרחמים, אלא תכונתו של מי שנפשו מתעוררת לרחם, אלו דברים פשוטים בדקדוק לשון הקודש, שראוי להכירם. 

 

זה נכון שמייחסים תכונות על סמך פסוקים, אבל היכן כתוב שאסור לייחס שלא על סמך פסוקים? ראה בפיוטים שחיברו לשנות רבים של שבח לקב"ה.

 

ב. "טוב ורע" זה יחסי, נכון, לְמה זה בא לענות? בכל מקרה, מבחינה פילוסופית אני חושב שטוב ורע הם לא רק יחסיים (כמו עוד הרבה דברים יחסיים, שמבחינה פילוסופית ניתן להגדירם כלא יחסיים)

 

ג. עיין רד"ק ומלבי"ם

ע.י.צ'יאל

א. הספורנו כותב שזה מעשים. וגם אם זו תכונה, היא על סמך הפסוק.

ב. אם זה יחסי, איפה עובר הגבול של מה שה' בורא, ומה שהוא עושה (אם אתה אומר שיש בניהם הבדל מהותי)?

ג. קראתי, זה לא מה שהרד"ק אומר. אשר למלבי"ם, הוא רק מציין שרע הוא מציאות שלילית, לא יותר מזה.

---כלמנסע

א. איפה הספורנו? ואיפה כתוב שאסור להגיד תכונות שלא על סמך פסוקים?

ב.ג. הרד"ק והמלבי"ם מסבירים (כל אחד בדרכו), שהקב"ה עושה רק את הטוב, והרע נוצר מאיליו. כיוצא בדבר, אני אומר: הקב"ה בורא את היצר הרע הוא שטן הוא מלאך המוות, והוא עושה הכל על דעת עצמו, ראה באיוב, שהקב"ה מאפשר לו ונענה לו, אבל אינו יוזם אף דבר קטן מכל רעיונותיו של השטן באיוב. 

ע.י.צ'יאל

א. בכי תשא. אני לא יודע מקור, כך אמרו לי.

ב. א"א לומר שיש משהו בעולם שהקב"ם לא ברא, והרד"ק והמלבים בוודאי לא אומרים זאת.

---כלמנסע

א. עיין בספורנו בשלוש עשרה מידות על המילה "ק-ל". כמדומני שקרתה כאן אי-הבנה באשר למה שכתבת הספורנו. הספורנו רק כתב שהפעולות של הקב"ה נעשות ברצונו ולא מטבע שמכריח אותו. זה לא בא לומר שאין לו "טבע" במובן שהוא מחדש בטובו את טבעו הטוב בכל יום תמיד. כשם שאדם צדיק, אע"פ שהוא בעל תכונה כזו עד שהוא נקרא בתואר 'צדיק' מ"מ אין פירוש הדבר שאין לו בחירה, אלא הוא ברצונו בוחר בכל יום מחדש במעשים טובים.

ב. עיין ברד"ק ובמלבי"ם שמסבירים שברא אך לא עשה. ופשוט. ע"ע מה שהסברתי בעצמי. אני מסכים שהקב"ה בורא, אבל לא "עושה".

ע.י.צ'יאל

א. הספורנו מפרש את רחום וכו' כמעשים.

ב. עיינתי, הרד"ק מסביר איך רע הוא הפך השלום. המלבים מסביר שרע היא מציאות שלילית, והמטרה היא הטוב.

איך הגעת מזה שה' לא עושה רע?

---כלמנסע

א. זה לא כתוב בספורנו. אלך בשיטתך: מניין לך שזה כתוב? עיינת? צטט מהספורנו ציטוט מדוייק שמראה שזה כתוב.

ב. הרד"ק והמלבי"ם מסבירים שהסיבה שב'שלום' ו'אור' כתוב 'יוצר' ו'עושה', לעומת 'חושך' ו'רע' שכתוב 'בורא' - שניהם מסבירים (כל אחד על פי דרכו) שהסיבה לכך היא שהרע והחושך אינם נעשים במפורש על ידי הקב"ה. מעבר לזה, זה חידוש ידוע, והוא מבוסס על הדיוק הנ"ל בלשונות הפסוקים. גם אם הרד"ק או המלבי"ם לא אמרו את זה, מותר לכל יהודי לחדש חידוש כזה. למה לא?

ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך כ"ו בחשון תשע"ט 11:53

א. הרד"ק מפרש את רחום וחנון (שאר המידות הן מעשים גם לפי שאר המפרשים) כמעשה.

ב1.לא נכון, המלבים מדגיש שה' כן ברא את הרע והחושך, והרד"ק מסביר רק למה רע הוא הפך הטוב בנושא המסוים שהפסוק מדבר עליו (ולמה זה נקרא שה' בורא אותו, אם האדם גורם אותם לעצמו).

ב2. כי החידוש שאומר שיש ח"ו משהו שה' לא עשה בעצמו אלה נוצר מאליו, הוא קרוב לכפירה.

ואם אתה אומר שהטוב זה מע"י הקב"ה, והרע מע"י השטן, זה כמעט לומר שיש שתי רשויות, ונגד דעה זו כתב רס"ג את פירושו.

---כלמנסע

א. לא ענית בקשר לספורנו. בכל מקרה אף אחד לא מפרש "רחום" כמעשה, אלא כתכונה המביאה למעשים. האם אתה חולק על זה?

ב1. המלבי"ם והרד"ק מבהירים שישנה הקבלה עניינית בין בורא-חושך ויוצר-אור, ושניהם מפרשים את זה ע"פ הסברא שהחושך נברא כלומר ברמה היותר היולית, ולא נוצר או נעשה בפועל ברמה החומרית.

ב2. והחידוש של בחירה חופשית, האם גם הוא קרוב לכפירה?

ע.י.צ'יאל
עבר עריכה על ידי צ'יאל בתאריך כ"ו בחשון תשע"ט 20:17

א. לא מוכרח שזו תכונה. על מה לא עניתי?

ב1. ההבדלים האלה קיימים רק בהסתכלות גשמית, ומה אכפת לנו מה נברא שלילית ומה נעשה חיובית? ה' יצר את שניהם.

ב2. אם הוא לא היה מתחדש ע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו, יכול בהחלט להיות שכן.

---כלמנסע

(לגבי א - לא ענית על הספורנו)

 

אני עובר רגע מהדיון לדיון אחר, כיוון שנראה לי שהוא יותר רלוונטי:

 

ניתן לסכם את טענותיך כך

א. לא מוכרח שזו תכונה. וגם אינך מרגיש צורך לבדוק מה כתוב בספורנו.

ב1. לא משנה הבנות נוספות מעבר להבנה בסיסית שהקב"ה יצר הכל.

ב2. אל לנו לחפש חידושים נוספים.

 

לסיכום ניתן לומר שאתה הולך בשיטה "דתני תני דלא תני לא תני, וזכותנו לחלוק על כל רעיון אם רק יש אפשרות לחלוק עליו".

 

מהשיח הארוך איתך התרשמתי שכך אתה עוסק בעניינים הלימודיים באופן כללי.

 

זו שיטה מעניינת, אלא שהייתי רוצה להבין כיצד אתה חושב שהעולם יוכל להתקדם ולהתפתח אם הוא יהיה עסוק רק בלהימנע מלחדש ולחלוק על מי שמנסה לחדש?

ע.י.צ'יאל

א. בדקתי ושוב ראיתי שרחום וחנון הם תיאור של מעשים. אם אתה בא לייחס תכונה לקב"ה ע"ס פירוש, חובת ההוכחה עליך.

ב1. לא אמרתי את זה. אמרתי שהרד"ק והמלבים רק אמרו שחושך ורע הן מציאויות שליליות, וזה רחוק מדבריך.

ב2. אין רע בחידושים, אבל לייחס מעשים ל'רשות שנייה', זה חידוש גדול שבוודאי מצריך מקור חזק.

ג. תוכל להסביר על מה בדיוק לא עניתי?

בדיון הקודם, המחלוקת שלנו הייתה על ההלכה המקורית, לא על חידושה (שעליו זו שאלה אחרת).

 

---כלמנסע

א. ב. ג. אתה ממשיך בדיון הקודם בזמן שאני עברתי לדיון חדש. אינני רואה טעם בדיון כאשר רוב מה שאתה עושה הוא לחפש אפשרויות נוספות שאינם מתאימות לצורת הלימוד המקובלת, וכאשר אני מסביר לך משהו על סמך צורת הלימוד המקובלת אתה רק טוען שיש 'נקודה מקובלת נוספת' שלכאורה לא מתאימה לדבריי. הרשות נתונה לחדש תמיד, אם אינך מרוצה אינך חייב להסכים, אבל לדחות כל טיעון בטיעונים מוזרים כמו שרחום זו פעולה - זה פשוט לא בא בחשבון. זה אינו ראוי כלל לדיון.

 

גם הדיון הזה התחיל משאלה פשוטה, האם אפשר לייחס תכונות לקב"ה. החולק על זה כחולק על בסיס התפילה ולימוד התיאולוגיה הדתית. גם התווכחת על פירוש לפסוק, שפירושו והדיוק בו מובן כפי שהסברתי, ואתה מתווכח בשם זה שזה לא כתוב בפירוש בפסוק, שוב, כל לימוד בבית מדרש נעשה תוך עיון לעומק בפסוקים או בגמרות, הויכוח על זה הוא פשוט עזיבת הלימוד והעיון.

מה הבעיה להמשיך בדיון? הוא דווקא מאוד מעניין9900


אם שניכם רוצים, מבחינתי אתם יכולים לדוןכלמנסע


ע.י.צ'יאל

אני מבין שאינך מקבל את דברי, אבל לקרוא להבנתי (שלא הסברת למה היא נופלת מהבנתך) את הספורנו, מוזרה, ללא כל נימוק, זה לא בא בחשבון.

 

הדיוק שלך בפסוק לא מסתמך על דבר מלבד סברא (כי לא הסברת איך הוא נובע מהמפרשים), זה בסדר, אבל אז אני יכול להקשות מסברות שלי.

---כלמנסע

אתה אפילו לא התייחסת לספורנו 

ולא אני מדייק בפסוק אלא אני מפרש אותו על סמך דיוק של המפרשים

 

כל טוב לך

ע.י.צ'יאל

התייחסתי, אתה לא אמרת מה בספורנו קשה עלי, אלא רק שלחת אותי אליו שוב ושוב.

את החילוק הזה אמנם אומרים המפרשים, אבל לקחת אותו רחוק מאוד, לפירוש שונה משלהם.

ביי. אני סיימתיכלמנסע


נו....ד.

משחקים בתוך ה"שכל" של האדם.

 

זו טעות מילולית. "לא להיות מסוגל" זה ההיפך מ"יכול".

 

אז זו לא "יכולֶת" אלא ההיפך מיכולת..

השאלה לא מתחילה בכללברגוע
את יוצאת מנקודת הנחה שיש את הקב"ה ויש את האבן שהוא ברא/יברא, והם מופרדים כביכול.
אבל האמת היא שה' הוא הכל,
האבן עצמה היא הקב"ה.
הלוואי ונבין אמרה אחת בש"ס לעומקאוויל מחריש

לפני שאנחנו מנסים להבין את הקב"ה...

וואו נהניתיפיס אנד לאב
לקרוא את התשובות. כמה עומק וחכמה יש בכל המגיבים. יש(הרבה ב"ה) רגעים שרואים ממש את הגאווה להשתייך לעם הזה.
האם אפשר לצייר ריבוע עם 3 זויות?chai
בשאלות האלה יש כישלון לוגי.
אפשר לענות על כל שאלה, בתנאי הפשוט שהיא אכן נחשבת לכזו
חוקי ההיגיון לא חלים על ה' יתברךמעדיף לא לספר.
הוא כפה אותם עלינו, אבל הוא אינו כפוף להם
..נגרינסקי
פעם מישהי חביבה כאן ענתה תשובה חביבה על השאלה החביבה ששאלת כאן...

לא - נסיונות פעילים

וסתם עוד תשובה חביבה -
לא... - נסיונות פעילים
פסידונית
איך הגעת לזה?
דווקא חיפשתי התייחסויות לשאלה הזאת בפורומים ולא מצאתי
בכל אופן, באמת ניסיתי ללכת על הקו הזה בדיון ההוא בשבת שגרם לי לפתוח את בשרשור, אבל משום מה זה לא עבד
זכרתי...נגרינסקי
גם עכשיו זה לא עובד?
דש גם לך.נפש חיה.
הי שלום!נגרינסקי
תשלחי לי הודעה בפרטי...
אני חושבת שעכשיו כןפסידונית
עכשיו זה פשוט יותר ברור לי.
מחלוקתע מ
כן, כי לאבן יש בחירה חופשית.צאדי בנייד
חחחחיי איזה שאלה ישנה וכולם עונים ברצינות !!תותי הנסיכה
בטח שכן הוא יכול הכול גם לעשות שהוא לא יכול הוא יכול ..תילמדי כל מיני פירושים של רבנים לנושא הזה ממש מעניין.. אני חושבת יש בהידברות
גם בשאלות ישנות חשוב לדון לפעמים פסידונית
תכלס? צריך לשאול קודם אם הקב"ה כפוף לכוח הכבידהמבקש אמונה

יש מישהו שחושב שכן? 

הגיוני לומר שהקב"ה יושב על משהו ואם זה יזוז הוא יפול? 

לא זה לאאריק מהדרום
יש פה סתירה לוגית, לא פיזקלית.
גם גלי רדיו לא כפופים לכח כמשיכה.
העניין הוא שהשאלה הזאת שייכת רק לדבר שיש לו מקום מוגדרמבקש אמונה

הוא חייב להיות חיצוני לאבן וכפוף לחוקי הטבע כדי להרים או לא

זה לא קשור לחוקי הטבע אלא ללוגיקהאריק מהדרום
אם כבר אז עדיף להשוות את זה למשולש עגול.
(ככה לפחות ערסים סקפטים לא יצחקו עליך ביוטיוב שאתה לא מבחין בין לוגיקה לחוקי הטבע).
אני דיברתי ספציפית על השאלה הפותחתמבקש אמונה

לא בכללי - האם הקב"ה מסוגל לעשות שני הפכים בו זמנית.. שעל זה אתה מדבר

 

זה קשור.  

אני גם דיברתי ספציפית על השאלה ההיאאריק מהדרום
אם תרצה דבר איתי בפרטי.
אשמח, בהזדמנות.. אין לי זמן עכשיו לצערימבקש אמונה


לא!ויולה
כי כל אבן שהוא בורא הוא גם יכול להרים. אין כזו אבן שהוא לא יכול להרים, הרי הוא כל יכול. השאלה לא מנוסחת טוב. וסליחה אם חזרתי על דבריו של מישו
את הראשונה שענית תשובה כזאתאריק מהדרום
שכוייח.
האמת שמעתי את זה מהרב יוני אליצורויולה
יאמר לזכותו..
עניתי לשאול פעם אחת שכן, הוא כבר ברא את הלבנחשון מהרחברון
אבן שלך, שהכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים אז מי שמתעק' לחפש פרדוקסים במה שהוא לא תופס בו בכלל (מה זה בעצם בלתי מוגבל) זה לב אבן שה' לא יכול להרים.

אגב הנה הזדמנות שלך לעשות משהו שרק אתה מסוגל לעשות, שאפילו אלוקים לא יכול. להרים את האבן הזו למעלה, לרוחניות, נו, בוא נראה אותך...

לא כ''כ מצא מה לענות...
הוא נתן לנו חופש בחירהבינייש פתוח

אנחנו האבן שכביכול הקדוש ברוך לא יכול להרים

עתיק יומיןנקדימון
השאלה הזו נלקחה במקורה מכתבי רב סעדיה גאון (רס"ג) (כלומר תקופת הגאונים, לפני כ1300 שנה) ששאל האם הקב"ה יכול להעביר את העולם בתוך טבעת בלי להקטין את העולם ובלי להגדיל את הטבעת. לצערי לא למדתי את תשובתו בעניין אבל שווה לחפש.
מעניין אגב לשים לב שארון הברית אינו מן המידה (כך לימדו חז"ל) כלומר מידות הארון היו גדולות ממידות החדר קודש הקודשים. דבר גדול היה בתוך דבר קטן.
ומ"מ השאלה היא בעצם אם הקב"ה יכול להגביל את עצמו? הרי בעצם לקב"ה יש חיסרון בכך שאינו יכול להגביל את עצמו, אך האם זה באמת חיסרון?
במבט פשוט נראה לומר שחיסרון החיסרון הוא השלימות בעצמה. אבל צריך עוד הרבה לחשוב וללמוד בזה.
זו לא נחשבת הגבלה9900

זה כמו אדם שעושה דיאטה הוא רוצה לרדת במשקל לכן "מגביל" את עצמו לכמות קילוגרמים מסוימת זה נקרא שהוא מוגבל?! 

מה כן9900


זה נקרא שהוא מוגבל.אריק מהדרוםאחרונה
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה

אולי יעניין אותך