אני לא מאמיןקמנו ונתעודד

אם ר' חיים ציוני בדרכו שלו, באותה הדרכו שלו אתה לא מוכן להאמין שבנט ושקד עושים כל שביכולתם על מנת לקדם את ביאת משיח צדקנו והשבת משפט התורה למקומו במדינה?

 

אני כשלעצמי חושב שהדבר השני הרבה יותר באתגליא..

 

@המקדש השלישי בדרך

אני ממש לא יודע למה הגעתם למסקנה שר' חיים לא ציוני.המקדש השלישי בדרך


מוזמן ללכת לשאול אותו לדעתוקמנו ונתעודד


בחיים לא שמעתי אותו מדבר נגד מוסד המדינה כשלעצמוהמקדש השלישי בדרך

הוא מדבר נגד דברים לא טובים במדינה. בדיוק כמוני וכמוך. 

אולי הוא לא אומר הלל ביום העצמאות, וגם אומר תחנון.. אבל זה לא אומר שום דבר... 

הוא שולח נציגים לכנסת, והם לא אומרים חצי מילה נגד המדינה שהם משרתים בעצמם.

 

אויש היתממותקמנו ונתעודד

"הציונות היא עבודה זרה שביטלוה עובדיה" - מה זה?

 

עזוב אין צורך להכביר בהוכחות שנינו יודעים יפה מאוד.

לא שמעתי אותו אומר את זה בחיים. גם לא משפטים דומיםהמקדש השלישי בדרך

אתה יודע, ציונות זה לא רק מרכז או הר המור... 

אז הוא לא ציוני שאומר שהמדינה היא יסוד כסא ה' בעולם. אבל הוא רחוק מאד מלהיות סאטמר!

לא כל החרדים שונאים את המדינה...

אל תדאגקמנו ונתעודד

אני גר בשכונה חרדית ומכיר את העולם הזה יפה מאוד. לא כולם סאטמר, אבל גם מי שלא רחוק מציונות הרבה יותר משבנט רחוק מערכי היהדות. וכן, אני מתכוון גם לר' חיים.

אני ממש לא בטוח שאתה צודקהמקדש השלישי בדרך

וגם אם כן, זה עדיין לא סותר שר' חיים חושב כמו המשפט שניסית להדביק לו. להיפך. 

אני שמעתי שהוא תומך הנח"ל החרדי בשקט בשקט... הוא עושה יותר בשקט ממה שאתה שומע בקול... 

בחרדית, מר מקדש-שלישי-בדרך, ציונות היא מילה גסהפסידונית
לא יודעת מאיפה להתחיל להסביר לך איפה אתה טועה
בכל מקרה, מתארת לי שנורא כיף לחיות ביקום ההרמוני שבו אתה נמצא
^^^קמנו ונתעודד

חוץ מזה שלא כיף גם ביקום ההוא, גם בו יש כל מיני מפלצות מאיימות (שאמנם חלקן הגדול יציר הדמיון באותה המידה).

בחרדית שאת מכירה... את יודעת כמה גוונים בחרדים יש?המקדש השלישי בדרך

את יודעת שהרב גרשון אדלשטיין שהוא נחשב היום למנהיג של העדה הליטאית ביחד עם הרב קנייבסקי, הוא הראש ישיבה אומר המון המון דברים שאם היית שומעת אותם לא היית מאמינה שאמר את זה מנהיג הזרם הליטאי? 

 

אתה תמשיך לחיות בסרט ואנחנוקמנו ונתעודד

נמשיך להתעלם מהרמיזות הלא מנומסות שלך כאילו אנחנו לא מכירים את המציאות.

 

פייר?

אני מאד שמח מהסרט שאני חי בוהמקדש השלישי בדרך

אגב, אני חי בבני ברק... אני מכיר לא פחות. גם את ר' חיים...

 

אה. וזה לא רמיזות. אם אתם חושבים שכולם אותו דבר, אז זה קצת בעיה. זה לא ככה...

ואם אנחנו מודעים לכך שלא הכל אותו דברקמנו ונתעודד

ואנחנו מכירים את המציאות למורכבותה

ויודעים מי זה ר' גרשון

ויודעים מה המעמד שלו, ומה המעמד שגורמים מסויימים ניסו להקנות לו וכמה בדיוק זה הצליח

וקוראים את דרכי החיזוק מדי שבוע

ויודעים מי תומך באיזה מודל שילוב חרדים בצבא ולמה (והלמה הזה חשוב)

ויודעים מה ההבדל בין חברונר לפונוביז'ר ואיך לזהות חזוןאישניק

וכו' וכו' וכו'

 

 

ובכל זאת מתעקשים לטעון שהם לא ציונים בשום מובן.

 

אז מה?

 

אז אנחנו עדיין לא מבינים כלום מהחיים שלנו וחושבים שכולם אותו דבר?

טובקמנו ונתעודד

חבל שאת יכולות לימוד הזכות המופלאות הללו אתה לא מסוגל להחיל בשום אופן על אנשים נוספים

דווקא יכול.המקדש השלישי בדרך

אי הכרת המציאות זה לא דבר שלילי.. הוא פשוט עובדה...

לא דיברתי עלייקמנו ונתעודד

אני אסתדר טוב מאוד בלי לימוד זכות זה או אחר.

 

דיברתי לדוגמה על זה - הם גרמו להרבה מאד אסונות - נסיונות פעילים

מה אתה רוצה שאני אגיד עליהם?המקדש השלישי בדרך

שהם תורמים ליהדות הרבה למרות שהם לא?

יש הבדל בין לימוד זכות לבין לא להגיד אמת...

"וישבתו שלשת האנשים האלה מענות את איוב כי הוא צדיק בעיניו"קמנו ונתעודד


או במילים אחרותפסידונית

אם אנחנו לא חושבים כמוך אנחנו לא מבינים את המציאות, בלי התייחסות לרוזולוציה שבה אנחנו מכירים אותה, ליכולות ההסקה שלנו ולעובדת היותנו בני אדם חושבים באופן כללי

קצת קשה לנהל דיון ככה.

לא... זה פשוט אי הכרה של דעות של בן אדםהמקדש השלישי בדרך

הוא פשוט לא כזה... אז לא יעזור כמה אני אכיל ועוד מילים שהעולם המערבי המציא לעוד דעות, זה עדיין לא ישנה את דעותיו של הבן אדם...

נשאל כךפסידונית
האם תיאורטיות קיים טיעון כלשהו שאפשר להעלות, שאכן ישכנע אותך שאולי אתה טועה כאן?
אם לא, הויכוח לגמרי מיותר. ונראה לי שזה המצב.
כן. להשמיע הקלטות שלו שהוא מדבר ואומר נגד מוסד המדינההמקדש השלישי בדרך

ולא אנשים מטעמו, ספינים שהפיצו עליו, דברים שהוא אומר נגד דברים שהמדינה עושה וכדו'.

למה אתה מניח שאנשים מטעמו לא מחזיקים באותם ערכים שלו?פסידונית

אם זה היה המצב, הם לא היו מטעמו.

מבחינתי זו בקשה קצת בלתי אפשרית, כי אין לי מושג איך משיגים הקלטות שלו בכלל, ולא רק בנושא הספציפי הזה.

בכל מקרה הטענה שלך כל כך הזויה בעיניי שאני לא רואה דרך שבה הדיון הזה יכול לתרום למישהו. פורשת

זה תפקיד של עסקנים...המקדש השלישי בדרך

או יותר נכון, זה מה שהם עושים בפועל... לא תמיד משקפים את דעת הרב, אלא את מה שהם רוצים שהרב יחשוב.... בכל מקרה, לא נראה לי שגם משהו מטעמו אומר דברים כאלה. אני לא שמעתי אף פעם. 

 

זו לא קצת בלתי אפשרי, זה בלתי אפשרי. כי אין כאלה... 

הטענה הזויה, אולי כי את לא מכירה אותו מספיק...

אני חשה בלופ ממשמש ובאפסידונית

שאלתי אם קיים טיעון שניתן להעלות כדי לשכנע אותך אחרת

את הטיעון היחיד שהצעת לא ניתן להעלות. כלומר לא ניתן לשכנע אותך שאתה טועה בשום צורה.

עמדה שלא יכולה להיות מופרכת בשום דרך היא לא עמדה אלא עיוורון.

או... הפוסטמדרנה...המקדש השלישי בדרך

יש אלוקים. זו עמדה שאי אפשר להפריך אותה... אז זה עוורון?

פוסטמודרנה?פסידונית

זו אכן עמדה שכיף נורא לתקוף, אבל לא רואה איפה הצגתי אותה.

הגישה שלי הייתה דווקא מודרניסטית לגמרי, ברוח המדע ימ"ש

 

 

"עמדה שאי אפשר להפריך אותה היא עוורון".המקדש השלישי בדרך

זה משפט קלאסי של הפוסטמודרנה... 

אתה יודע מה זה פוסטמודרנה?פסידונית


אני חושב שאני חוקר את הנושא הזה וקורא עליו מספיק שניםהמקדש השלישי בדרך

כדי להקרא "יודע מה זה"...

לא נכון.רק בשמחה.
זה משפט של מי שקרא קצת על הקוגיטו של דארקט וכו' וידוע ששום דבר לא וודאי, ולכן עמדה שאי אפשר להפריך אותה היא עוורון.
זה אותו דבר כמו שאמרתי רק במילים אחרות.המקדש השלישי בדרך

עמדה שאי אפשר להפריך אותה היא עמדה חזקה. 

עמדה שאפשר להפריך אותה, היא לא עמדה. היא כלום.

אבל אין כזה דבר שעמדה שאי אפשררק בשמחה.
להפריך אותה. כמו שאין כזה דבר משולש עם ארבע צלעות.
אפשר.המקדש השלישי בדרך

אני חושב שיש אלוקים ושעכשיו יש אור בחוץ (אצלי בחלון). זו לא עמדה שאפשר להפריך.

זו עמדה שאי אפשר לדעת שאי אפשר להפריך אותה..רק בשמחה.
אבל היא סבירה.
איך?המקדש השלישי בדרך

לא משנה כמה טיעונים ו"ראיות" תביא שח"ו אין אלוקים, זה לא יעזור והמציאות היא שיש... עם מציאות כזו אי אפשר להתווכח.

דווקא יש הוכחות וראיות לקיום אלוהיםרק בשמחה.
אבל הם לא ודאים.
הם מאד ודאיים.המקדש השלישי בדרך

אם לך הם לא ודאיים אז מומלץ ללכת לרב... הוא יעזור לך בבעיה.

באמת?רק בשמחה.
אני מביל שאתה כבר קראת את כל הראיות והטיעונים, וגם את כל מה שקשור לקוגיטו והשד המתעתע של דארקט. כל הכבוד!

לי אין בעיה, מפני שאני לא מחפש ודאות.
הפוך. זו הבעיה.המקדש השלישי בדרך

מי שלא מחפש ודאות זו בעיה עוד יותר קשה! ממש רוץ לרב!

מה הבעיה?רק בשמחה.
עזוב... כבר אמרתי לך אלף פעםהמקדש השלישי בדרך

עם פרובוקטורים אני לא מתווכחץ

מה שאתה רוצה.רק בשמחה.
אם אתה מאמין בעמדה מסויימת שבעיניך א"א להפריך אותהיחידי
אתה בעצם לא מאמין בה בגלל שהיא נכונה. אם היית חושב שהיא נכונה, לא הייתה לך כל בעיה להעמיד את העמדה במבחן הביקורת ולתת הסברים שיאמתו אותה, כי בעיניך היא נכונה. אבל לא זה המצב.

ומה שווה אלוהים שלא עומד במבחן הביקורת, שאי אפשר לדון על קיומו, שמאמינים בו רק בגלל שככה אמרו לי.
למה האמונה הזאת יותר צודקת ממשפט כמו "אין אלוהים. לא רואים אותו. ואי אפשר לערער על זה. זה בטוח נכון" שיאמר מי שגדל בבית אתאיסטי?

ואגב, מי שיוצא פה פוסטמודרניסט הוא אתה. פוסטמודרניסטים לא מאמינים במה שהם מאמינים כי הוא נכון; אלא כי הם נולדו לתוך חברה שמאמינה בדברים מסויימים, שמספרת איזשהו סיפור על העולם. מבחינתם הוכחות ודיונים לא שווים כלום. לא יעזור להוכיח להם שהם טועים, כי מבחינתם גם האמת שלהם היא נכונה כי ככה הם הכריעו, כי ככה וזהו. לא כי הם *באמת* מאמינים שהיא נכונה, ומתוך שהיא כזו הם באמת מוכנים להעמיד אותה לדיון.
וככה גם אתה עושה

@המקדש השלישי בדרך ערכתי פשוט
לומדים. אבל יוצאים מנקודת הנחה מסויימת ולא פורקים עול לפניהמקדש השלישי בדרך

הטענה האתאיסטית לא נכונה, ושלי כן. ככה זה... 

 

תקרא את מה שהוספתי בהודעה הקודמת שלי בסוףיחידי
לאהמקדש השלישי בדרך

מה שהם טוענים זה שהכל אמת. או במילים אחרות "אין אמת". אין אמת באידאל. שום דבר לא אמיתי, ולכן מה שאנחנו אומרים זה נכון ומה שאתם אומרים זה צביעות. 

 

בעצם הם מנפנפים בטענות לכאורה פלורליסטיות רק לעצמם אבל כלפי הדעה השנייה הם נוקטים בהשתקה.

 

אני מוכן לשמוע דעות אחרות - אבל שיהיו אמיתיות!

אם אני לא אאמין במה שאני מאמין בו, ואחשוב שהיא האמת, אז יוצא שיש עוד אמת וממילא אני לא באמת מאמין באמת שאני מאמין בה. 

 

מה שאני עושה זה אומר עובדה. כיוון שאין כל סיכוי שיביאו הוכחות נגדיות, כי אין כאלה, ממילא הדעה הזו הופכת להיות לא נכונה, כי היא לא נכונה... להכיל את הדעה הזו, זו בדיחה. כי היא לא נכונה פשוט. עובדתית. לא קיימת במבחן המציאות הפשוט.

הפוסטמודרניסטים לא מאמינים שאין אמתיחידי
אם הם היו מאמינים שאין אמת הם לא היו נלחמים על זכויות ללהטב, על 'שלום' ועל שאר דברים שמעניינים אותם. הם פשוט חושבים שבגלל שאדם לא יכול להגיע לאמונה ודאית במשהו (כמו שלימד קאנט, שכן אנחנו לא מכירים את הדברים כשהם לעצמם, כ"א רק את התופעות), כל אמונה היא למעשה אמירה שרירותית על העולם (שאדם אומר בגלל יחסי כח של מדכא-מדוכא שבחברה), ולכן אין בכלל סיבה להתוכח על מה נכון, כי אם היית נולד מוסלמי היית מוסלמי, ולכן (לטענתם המוטעית) אין טעם להתווכח, כי כל מה שאתה תופס כאמת הוא תוצאה של היוולדותך לחברה מסויימת. כתבתי מבולגן ובקצרה, אבל זה מה שהם חושבים פחות או יותר. לענ"ד לפחות

אתה אומר בדיוק אותו הדבר. אתה מאמין באלוהים כי זה נכון. גם הרב שגר האמין באלוהים כי הוא החליט שזה נכון, גם אתה. שניכם לא מוכנים לדון האם זה באמת נכון. אתה אומר שזה נכון כי זה נכון. אוקיי, למה? למה אתה מאמין שזה נכון? כי אמרו לך שזה נכון או כי בחנת את העולם ועל סמך בדיקות הגעת למסקנה שזה נכון? אם האפשרות הראשונה נכונה הרי שאתה פוסטמודרניסט.

מה גם שזה כשל לוגי של "פנייה לסמכות". דבר לא הופך נכון בגלל שגדלת לתוכו או בגלל שככה רב אומר.
לא. אני למדתי ולומד אמונה כל הזמןהמקדש השלישי בדרך

אבל אני בהחלט גם יוצא מנקודת הנחה שהעולם לא טועה. ואם רוב ככל העולם היום מאמין בא-ל אחד, כנראה יש דבר כזה. 

 

הפוסטמודרנה לא מאמינה. היא לא מאמינה בכלום. כל אמירה שתגיד היא עצם לערעור עליו. וזה נוראי... בעצם גם האמירה הזו שכל אמירה היא נתונה לערעור, גם היא נתונה לערעור! בעצם אי אפשר לדבר כי כל דבר נתון לערעור. כל מילה שאני לא אגיד היא לא באמת מילה. 

 

אני לעומת זאת נותן משקל לכל אמירה. לאמירה יש משקל. יש דבר כזה אמת ושקר. יש נכון או לא נכון. ואם יש משהו נכון, אז השני אוטומטית הופך ללא נכון. ככה זה. 

 

אל תשווה אותי לשג"ר. אפיקורס אני לא רוצה להיות.

גם יש יותר נוצרים מיהודים, למה אתה לא נוצרי?יחידי
אם אתה מאמין שהרוב לא טועה, לך על זה עד הסוף.
חוץ מזה, איך אתה מסביר את זה שגם כשכל העולם חשב שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ, גם אז כדור הארץ הוא שהסתובב סביב לשמש? הרי אמרת שהאמת היא מה שהרוב אומרים.
מאיפה הסקת גם שהעולם מתנהג לפי מה שהרוב אומרים?

אתה בדיוק כמו הפוסטמודרניסטים. בזה שאתה מפחד להעמיד את האמונות שלך לדיון (שהרי אתה אומר שבאופן עקרוני אי אפשר להפריך אותן בשום דרך שבעולם), אתה מראה שהאמונות האלו נכונות בעיניך לא בגלל שום נימוקים כלשהם שמעידים על אמיתותן, אלא רק בגלל שבחרת להאמין בהן, לגמרי כמו הפוסטמודרניסט. כמוהו אתה חושב שדיון על אמונות לא שווה כי ממילא אי אפשר להגיע לאמת (אם לדעתך אפשר היה להגיע לאמת, לא הייתה לך בעיה לדון עם מישהו ולבדוק האם אתה מאמין בדברים נכונים). אתה לא מאמין במה שאתה אומר כי הוא נכון, עובדה שאתה לא מוכן לבדוק אם זה נכון או לא (אם היית מוכן לבדוק אם זה נכון באמת, לא הייתה לך בעיה לומר מראש שאתה בודק את האפשרות שהאמונות שאתה מאמין בהן הן מופרכות. אבל אתה לא מוכן. לכן גם לימוד אמונה לא מעיד על זה שאתה מאמין במה שאתה מאמין כי הוא באמת נכון לשיטתך, בגלל שאתה לא מוכן בשום אופן להעמיד את האמונות שלך בדיון אמיתי, כלומר האם הן נכונות או שגויות).
גם הדת הנוצרית לא שוללת בהתחלה את היהדותהמקדש השלישי בדרך

אח"כ הבסיס שעליה הוקמה הנצרות הוא כבר קטנוני... למדתי גם את זה.  לא מפחד משאלות. 

לא יודע למה הגעת למסקנה שאני לא מוכן להעלות את האמונות שלי לדיון. זה מה שאני עושה פה כל הזמן.

אבל אמרת שככל שיותר אנשים מאמינים במשהו סימן שהוא יותר נכוןיחידי
אם אתה מאמין באלוהים כי רוב האנשים מאמינים באלוהים, תאמין בדת שבה רוב המאמינים באלוהים מאמינים.

כתבת בפירוש שהאמונות שלך לא עומדות לדיון כאן - או... הפוסטמדרנה... - נסיונות פעילים
כמה סילוף... אימאל'ה...המקדש השלישי בדרך

זה מראה שאתה רק לפרובוקציה... אז עם זה אני לא משתף פעולה.

כמה נוח! מאמצתפסידונית
נוח? מה אכפת לי...המקדש השלישי בדרך

לדון אני יכול כל הזמן. אבל בהוצאת דברים מהקשרם, ועוד לא בפעם הראשונה, אלא כל דיון מחדש אותו דבר, לזה אין לי עניין לתת יד. 

 

טענות ענייניות אני מוכן לענות כל הזמן.

|ידפרצוף|יחידי
פעם אני פרובוקטור, פעם "נציג הפוסטמודרנה יימח שמה" ובפעם הבאה אהיה המזימה של הקרן החדשה בכבודה ובעצמה.
אתה יכול פשוט לענות. אין לי אינטרסים זדוניים בשום ויכוח, עד כמה שאני יודע.
מה לעשות שאתה כזה? דורש את זה בכוח.המקדש השלישי בדרך

אין לי עניין לשתף עם זה פעולה.

 

בדיון ענייני אני עונה על הכל.

זה כבר מזמן יצא מהגדרת הדיון הענייני ונכנס הפרובוקטיבי.

רוצה להראות לי דוגמא של פרובוקציה שעשיתי?יחידיאחרונה
זה ויכוח. אולי ויכוח חריף. בוויכוח - כשמו - מתווכחים. אני אומר דברים שאני יודע שאתה לא מסכים איתם, אבל לא במטרה לעשות פרובוקציה, אלא כי ככה מתווכחים.
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?
בואנה מה נהיה פה כל היום מבקשים סרטיםשִׁירָה

 לכו לחפש במקומות אחרים או שאל תחפשו בכלל

מההוולטרוןאחרונה
קפוץ לי

אולי יעניין אותך