אם ר' חיים ציוני בדרכו שלו, באותה הדרכו שלו אתה לא מוכן להאמין שבנט ושקד עושים כל שביכולתם על מנת לקדם את ביאת משיח צדקנו והשבת משפט התורה למקומו במדינה?
אני כשלעצמי חושב שהדבר השני הרבה יותר באתגליא..
אם ר' חיים ציוני בדרכו שלו, באותה הדרכו שלו אתה לא מוכן להאמין שבנט ושקד עושים כל שביכולתם על מנת לקדם את ביאת משיח צדקנו והשבת משפט התורה למקומו במדינה?
אני כשלעצמי חושב שהדבר השני הרבה יותר באתגליא..
הוא מדבר נגד דברים לא טובים במדינה. בדיוק כמוני וכמוך.
אולי הוא לא אומר הלל ביום העצמאות, וגם אומר תחנון.. אבל זה לא אומר שום דבר...
הוא שולח נציגים לכנסת, והם לא אומרים חצי מילה נגד המדינה שהם משרתים בעצמם.
"הציונות היא עבודה זרה שביטלוה עובדיה" - מה זה?
עזוב אין צורך להכביר בהוכחות שנינו יודעים יפה מאוד.
אתה יודע, ציונות זה לא רק מרכז או הר המור...
אז הוא לא ציוני שאומר שהמדינה היא יסוד כסא ה' בעולם. אבל הוא רחוק מאד מלהיות סאטמר!
לא כל החרדים שונאים את המדינה...
אני גר בשכונה חרדית ומכיר את העולם הזה יפה מאוד. לא כולם סאטמר, אבל גם מי שלא רחוק מציונות הרבה יותר משבנט רחוק מערכי היהדות. וכן, אני מתכוון גם לר' חיים.
וגם אם כן, זה עדיין לא סותר שר' חיים חושב כמו המשפט שניסית להדביק לו. להיפך.
אני שמעתי שהוא תומך הנח"ל החרדי בשקט בשקט... הוא עושה יותר בשקט ממה שאתה שומע בקול...
חוץ מזה שלא כיף גם ביקום ההוא, גם בו יש כל מיני מפלצות מאיימות (שאמנם חלקן הגדול יציר הדמיון באותה המידה).
את יודעת שהרב גרשון אדלשטיין שהוא נחשב היום למנהיג של העדה הליטאית ביחד עם הרב קנייבסקי, הוא הראש ישיבה אומר המון המון דברים שאם היית שומעת אותם לא היית מאמינה שאמר את זה מנהיג הזרם הליטאי?
נמשיך להתעלם מהרמיזות הלא מנומסות שלך כאילו אנחנו לא מכירים את המציאות.
פייר?
אגב, אני חי בבני ברק... אני מכיר לא פחות. גם את ר' חיים...
אה. וזה לא רמיזות. אם אתם חושבים שכולם אותו דבר, אז זה קצת בעיה. זה לא ככה...
ואנחנו מכירים את המציאות למורכבותה
ויודעים מי זה ר' גרשון
ויודעים מה המעמד שלו, ומה המעמד שגורמים מסויימים ניסו להקנות לו וכמה בדיוק זה הצליח
וקוראים את דרכי החיזוק מדי שבוע
ויודעים מי תומך באיזה מודל שילוב חרדים בצבא ולמה (והלמה הזה חשוב)
ויודעים מה ההבדל בין חברונר לפונוביז'ר ואיך לזהות חזוןאישניק
וכו' וכו' וכו'
ובכל זאת מתעקשים לטעון שהם לא ציונים בשום מובן.
אז מה?
אז אנחנו עדיין לא מבינים כלום מהחיים שלנו וחושבים שכולם אותו דבר?
חבל שאת יכולות לימוד הזכות המופלאות הללו אתה לא מסוגל להחיל בשום אופן על אנשים נוספים
אי הכרת המציאות זה לא דבר שלילי.. הוא פשוט עובדה...
אני אסתדר טוב מאוד בלי לימוד זכות זה או אחר.
דיברתי לדוגמה על זה - הם גרמו להרבה מאד אסונות - נסיונות פעילים
שהם תורמים ליהדות הרבה למרות שהם לא?
יש הבדל בין לימוד זכות לבין לא להגיד אמת...
אם אנחנו לא חושבים כמוך אנחנו לא מבינים את המציאות, בלי התייחסות לרוזולוציה שבה אנחנו מכירים אותה, ליכולות ההסקה שלנו ולעובדת היותנו בני אדם חושבים באופן כללי 
קצת קשה לנהל דיון ככה.
הוא פשוט לא כזה... אז לא יעזור כמה אני אכיל ועוד מילים שהעולם המערבי המציא לעוד דעות, זה עדיין לא ישנה את דעותיו של הבן אדם...
ולא אנשים מטעמו, ספינים שהפיצו עליו, דברים שהוא אומר נגד דברים שהמדינה עושה וכדו'.
אם זה היה המצב, הם לא היו מטעמו.
מבחינתי זו בקשה קצת בלתי אפשרית, כי אין לי מושג איך משיגים הקלטות שלו בכלל, ולא רק בנושא הספציפי הזה.
בכל מקרה הטענה שלך כל כך הזויה בעיניי שאני לא רואה דרך שבה הדיון הזה יכול לתרום למישהו. פורשת 
או יותר נכון, זה מה שהם עושים בפועל... לא תמיד משקפים את דעת הרב, אלא את מה שהם רוצים שהרב יחשוב.... בכל מקרה, לא נראה לי שגם משהו מטעמו אומר דברים כאלה. אני לא שמעתי אף פעם.
זו לא קצת בלתי אפשרי, זה בלתי אפשרי. כי אין כאלה...
הטענה הזויה, אולי כי את לא מכירה אותו מספיק...
שאלתי אם קיים טיעון שניתן להעלות כדי לשכנע אותך אחרת
את הטיעון היחיד שהצעת לא ניתן להעלות. כלומר לא ניתן לשכנע אותך שאתה טועה בשום צורה.
עמדה שלא יכולה להיות מופרכת בשום דרך היא לא עמדה אלא עיוורון.
יש אלוקים. זו עמדה שאי אפשר להפריך אותה... אז זה עוורון?
זו אכן עמדה שכיף נורא לתקוף, אבל לא רואה איפה הצגתי אותה.
הגישה שלי הייתה דווקא מודרניסטית לגמרי, ברוח המדע ימ"ש 
זה משפט קלאסי של הפוסטמודרנה...
כדי להקרא "יודע מה זה"...
עמדה שאי אפשר להפריך אותה היא עמדה חזקה.
עמדה שאפשר להפריך אותה, היא לא עמדה. היא כלום.
אני חושב שיש אלוקים ושעכשיו יש אור בחוץ (אצלי בחלון). זו לא עמדה שאפשר להפריך.
לא משנה כמה טיעונים ו"ראיות" תביא שח"ו אין אלוקים, זה לא יעזור והמציאות היא שיש... עם מציאות כזו אי אפשר להתווכח.
אם לך הם לא ודאיים אז מומלץ ללכת לרב... הוא יעזור לך בבעיה.
מי שלא מחפש ודאות זו בעיה עוד יותר קשה! ממש רוץ לרב!
עם פרובוקטורים אני לא מתווכחץ
הטענה האתאיסטית לא נכונה, ושלי כן. ככה זה...
מה שהם טוענים זה שהכל אמת. או במילים אחרות "אין אמת". אין אמת באידאל. שום דבר לא אמיתי, ולכן מה שאנחנו אומרים זה נכון ומה שאתם אומרים זה צביעות.
בעצם הם מנפנפים בטענות לכאורה פלורליסטיות רק לעצמם אבל כלפי הדעה השנייה הם נוקטים בהשתקה.
אני מוכן לשמוע דעות אחרות - אבל שיהיו אמיתיות!
אם אני לא אאמין במה שאני מאמין בו, ואחשוב שהיא האמת, אז יוצא שיש עוד אמת וממילא אני לא באמת מאמין באמת שאני מאמין בה.
מה שאני עושה זה אומר עובדה. כיוון שאין כל סיכוי שיביאו הוכחות נגדיות, כי אין כאלה, ממילא הדעה הזו הופכת להיות לא נכונה, כי היא לא נכונה... להכיל את הדעה הזו, זו בדיחה. כי היא לא נכונה פשוט. עובדתית. לא קיימת במבחן המציאות הפשוט.
אבל אני בהחלט גם יוצא מנקודת הנחה שהעולם לא טועה. ואם רוב ככל העולם היום מאמין בא-ל אחד, כנראה יש דבר כזה.
הפוסטמודרנה לא מאמינה. היא לא מאמינה בכלום. כל אמירה שתגיד היא עצם לערעור עליו. וזה נוראי... בעצם גם האמירה הזו שכל אמירה היא נתונה לערעור, גם היא נתונה לערעור! בעצם אי אפשר לדבר כי כל דבר נתון לערעור. כל מילה שאני לא אגיד היא לא באמת מילה.
אני לעומת זאת נותן משקל לכל אמירה. לאמירה יש משקל. יש דבר כזה אמת ושקר. יש נכון או לא נכון. ואם יש משהו נכון, אז השני אוטומטית הופך ללא נכון. ככה זה.
אל תשווה אותי לשג"ר. אפיקורס אני לא רוצה להיות.
אח"כ הבסיס שעליה הוקמה הנצרות הוא כבר קטנוני... למדתי גם את זה. לא מפחד משאלות.
לא יודע למה הגעת למסקנה שאני לא מוכן להעלות את האמונות שלי לדיון. זה מה שאני עושה פה כל הזמן.
זה מראה שאתה רק לפרובוקציה... אז עם זה אני לא משתף פעולה.
לדון אני יכול כל הזמן. אבל בהוצאת דברים מהקשרם, ועוד לא בפעם הראשונה, אלא כל דיון מחדש אותו דבר, לזה אין לי עניין לתת יד.
טענות ענייניות אני מוכן לענות כל הזמן.
אין לי עניין לשתף עם זה פעולה.
בדיון ענייני אני עונה על הכל.
זה כבר מזמן יצא מהגדרת הדיון הענייני ונכנס הפרובוקטיבי.
אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול
הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
דוגמאות בשיעור:
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים?
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר?
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי?
ועוד...
נושאים בשיעור:
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי
נושאים בשיעור:
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור
לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:
לצפיה ביוטיוב:
לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב
בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת
וכן ב הלכות ברכות
בהצלחה בלימוד