עד כמה אתם מוכנים להתפשר על 'רמה דתית'?אנונימי פלוס


וואי זאת שאלה שתמיד מקווה לא להתמודד איתהחיות צבעונית
כשכן התמודדותי וניסיתי 'להתפשר', זה איכשהו רק גרם לי לרצות כל פעם עוד יותר ממה שרציתי פעם במובן התורני.
אני חושבת שהיום מוכנה לשמוע כשזה לא 'חיצונית' מה שהייתי רוצה מבחינה דתית, אבל לא כשזה פנימית.
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי
מסכיםחדשכאן
וגם חיצונית עד גבול מסויים - שלא יעבור על הלכה יותר מדי. כמובן זה נתון לפרשנות, כל מקרה לגופו..
נכוןחיות צבעונית
לא התייחסתי לנקודה הזאת כי אני מהצד השני, שלרוב בעיית הצניעות בחיצוניות נמצאת שם
הממ..מבקש אמונה

התשובה שלי.

קודם כל, אם זאת בחורה שאני רואה שהיא אוהבת צדיקים, את התורה, צנועה בהלך החיים ולא אחת של בילוים וקניונים

רק אז אני מוכן להתפשר.  אחרת זה כניסה למיטה חולה

 

אז קודם כל, שבת, כשרות, וטהרה זה בטוח. ושלא יהיה לה ידידים (וגם לי כמובן לא יהיו ידידות)

אחרי זה, על צניעות אני מוכן קצת להתפשר... שרוולים קצרים או חצאית קצרה לדעתי זה דבר שיכול ועשוי להשתנות.

 

 

בגדול - אפס התפשרותחבקו"ק בנשמה!
אני מחפש מישהי שיותר חזקה דתית ממני אז המינימום שאני מחפש זה מישהי כמוני (אני גם ככה לא מספיק דוס)
עיקר ה'דוסיות' היא השאיפה, הרצון.אנונימי פלוס

ההתפרטות המעשים היא רק ביטוי לרמה רוחנית. ביטוי מחייב. אבל רק ביטוי.

אני מאמין שאתה מחפש משהי עם שאיפות דומות לשלך

חיפוש קצת בעייתיק"ש
לצפות מבן הזוג שישקיע/יקפיד וכד' על מה שאתה לא. אמנם מוהן מההודעה שאתה שואף לשם ועדיין, לחפש (ואח"כ אולי להתאכזב) ברף שאתה לא עומד בו, זה בעייתי.

אולי אם השאיפה משותפת - אפשר להגדיר שמתקדמים לשם ביחד.
תודה על הדיוק.חבקו"ק בנשמה!
לזה בערך התכוונתי
בהצלחהק"ש
שאלה מעניינת.איכה
אף פעם לא העמקתי בה.

חושבת שההתפשרות שאני יכולה להכיל תהיה הפנמה של סוג אחר של עבודת ה' ששונה ממה שהורגלתי בבית.

מבחינת שאיפות, והקפדה על הלכה חושבת שאין מצב. (מקווה לפחות)

אבל מבחינת השאיפות, אני די פתוחה לשמוע (: למרות שיש לי כאלו ברורות מאוד.

מעניין אם הייתי בצד השני, אם הייתי מוכנה להתפשר על מראה חיצוני שמעיד על דוסיות (כמו צניעות) כמו שממש לא אכפת לי מ''המראה היהודי'' (למשל גודל כיפה) של הבחור.
את תהייאוי טאטע!
מוכנה גם מישהו שהסגנון עבודת ד' שלו זה בית הלל/הרב שרלו/הרב ריסקין?
הוא מאוד מקפיד על ההלכה לפי מה שהרבנים שלו אומרים...
סתם מעניין אותי

ושמת לב שסתרת את עצמך עם הפעמיים שאיפות? (או שרק אני לא הבנתי)
לוידעת,איכה
לא מכירה אותם מספיק.

יש עניין של חיבור לעבודת ה' (שזה יותר סגנון חסידי למשל) ויש עניין של עבודת ה' בדרך קצת שונה ממה שחונכת אליו (שזה יותר ניואנסים קטנים שלי יכולים ממש לבלוט..)

ולגבי השאיפות, יכול להיות שזה נשמע סותר.
אבל אסביר, יש לי שאיפות מאוד ברורות שאין מצב שאני מתפשרת עליהם. מצד שני, אני מוכנה להיות פתוחה בדרך ההוצאה לפועל שלהם או לקבל שאיפות יותר גדולות ויותר טובות משלי
נערךפצל"פ
טעות בשרשור
לדוגמהאוי טאטע!
בחור שדוגל בחברה מעורבת צנועה לכתחילה(הרב שרלו)
בחור שהולך לסרטים בקולנוע ובונה על זה שכשיהיה קטע לא צנוע הוא יוריד את העניים (הרב סתיו)
זה הדברים שיותר נפק"מ לך אצל בנות זה יותר בעייתי

לא הבנתי מה בדיוק התכוונת בניואנסים, רוצה לתת דוגמה?
תודה על הדוגמאותאיכה
זה עניינים שאני לא אתפשר עליהם כנראה, ומבחינתי הם לא ממש מסתדרים עם ההלכה.
זה לא משהו שאני מוכנה שהילדים שלי יגדלו עליו..

ניאונסים שממש יכולים לבלוט לי זה למשל -
ממש חוקר ומעמיק על כל מצווה ומנהג לעומת פשטות.
הר המור לעומת מרכז (אם אתה מהאלה שיודעים מה ההבדל)

וכן על זה הדרך. (נגמרו לי הרעיונות לדוגמאות ..)

אהבתי אתאוי טאטע!
עבר עריכה על ידי אוי טאטע! בתאריך י"ט בתשרי תש"פ 16:13
הנייואנסים "קטנים"⁦⁩ הר המור מרכז זה לא כזה קטן לדעתי... אבל לא משנה...

אז בעצם את מוכנה להתפשר על עבודת ה' בדרך שונה ממה שחונכת אליו, אבל בגבולות...
בדיוק.איכה
ואני ממש לא חושבת שזה הבדלים קטנים, אבל למסתכל מבחוץ זה נראה ככה.
וכידוע, אני לא מכירה את מי שעומד מולי, ולא את מי שקורא כאן והדבר האחרון שהתחשק לי זה לקבל מתקפה מאנשים כאן..
יש הבדלחדשכאן
גדול!!!



איכה
זאת מתקפה נחמדת.

זהו, יצאנו ידי חובה.

ותודה כל ההשקעה בלהביא כאלה סמיילים מושקעים!!

(|לוחש| מזל שלא אמרתי באיזה צד אני מצדדת, ככה המתקפה היתה יותר חזקה )
דווקא לפי הסדר הבנתיחדשכאן
😁
ותודהחדשכאן
לימל ואורה על הגיפים
נערך. החלטתי שאין לי כח לניכנס לדיון הזהמקום בעולם
מעולהקוד אבל פתוח
לא מומלץ לפתוח את הדיון הזה, זה יוצר אצלנו המנהלים המון עבודה.
בהחלט.מקום בעולם
וחבל אפילו על אדם אחד שיקרא השמצות על רבנים עד שיספיקו לידע אתכם..
לא הייתי מוכנה בכלל ולא ממליצה לעשות אתזה בדברים עקרונייםסמטאות

אני התפשרתי במשו עקרוני לי,
הלב דבר קדימה לפני שהשכל אמר את דברו,
הרגשתי רע עם עצמי מחדש כל פעם שזה עלה, בסיטואציות,בדיבור.
בסוף הקב"ה החליט שנפרד אז..
רמה דתית זאת מילה גדולההפי
מבחינתי רמה דתית זה מסתדר גם עם החיים.. איך הבחור מצליח לראות את העולם דרך מאירה -בדרך ה'
ולא מתחיל ונגמר בלימוד תורה:
מה הבחור עושה שאין סביבו אנשים ?איך שם הוא מתנהג איך הוא מתנהג במקומות שמותרים?
מה הלב שלו נותן לו לעשות? /איך מתייחס לאנשים אחרים?
הוא רגיש לסביבה? הוא עדין בעבודת ה' שלו?
כל זה מבחינתי רמה דתית אמיתית! הרי אם הוא מקיים את כל זה זה מראה שהוא לא שוכח את ה' ויש לו נפש יפה מאירה וטהורה
ופחות הדברים החיצוניים
הישיבה שלמד
הפאות/הזקן .
מבחינתי זה לא מראה על רמה אמיתית.
אלא מה שעובר לו בלב.
כמובן שגם יעשה את המצוות וכו' וילמד תורה .
אם הוא לא דתי אך בן אדם טוב זה לא מספיק כן?
נראה לי שלא בכללאוי טאטע!
אבל זה לא חכמה...⁦
מקווה מאוד מאוד שלא ישתנה... כי אני מסוג האנשים שמתאים להם להתפשר תמורת דברים אחרים שמאוד חשובים לי

ומצטרף למי שאמר שרמה דתית זה מושג אורירי וכללי מידי, צריך להסביר למה מתכוונים...
וואי קשה. תמיד יושב לי בראש אחרי קשר שנגמרRick Sanchez
אני מאוד בררן בקשר לאופי. והיה מישהי אחת שהיתה מושלמת בקשר לזה. הכימיה הכי טובה שהיתה לי.
אבל תמיד התווכחנו על הלכה. והמחויבות הלכתית שלה ממש לא התאימה לי. ביום בהיר בלי לחשוב פעמים פשוט הרמתי טלפון ונפרדתי
העיקר שהמח והלב בוערים. כולנו צריכים להשתפר במעשים.חסדי הים
המעשים הם מדד די בלעדי, לאאנונימי פלוס
לא מתפשרת על שאיפותמישהי 1
אצלי תמיד החשיבהלב אוהב

שכל התפשרות ברמה הדתית זה התפשרות בשביל הילדים שלך...

לפי מה שאני ראיתי זה לא מה שמשפיע על הילדים..מבקש אמונה

ילדים קולטים בעיקר את האהבה של ההורים למה שהם עושים, והאמונה בצדקת דרכם.

זה פחות מעניין אותם כמה הם מצליחים לקיים...

 

מכיר הרבה זוגות שהאמא אפילו בלי כיסוי ראש, והאבא הולך לדף יומי ונרדם (בלי כוונה) 

אבל כשהם רואים רב הם נמסים. והם מכבדים את התורה.. והילדים שלהם צדיקים אחד אחד!!

 

כמובן לא אומר להתפשר עד כדי כך.. אבל העיקרון שזה לאו דווקא מה שמשפיע

 

 

אני ראיתי שונהאמיץ(ה)
כשאחד ההורים היה רמה אחת וההורה השני אחרת.. (בקטע משמעותי כן? לא הדברים הקטנים..) זה יצר בלבול ואיבדו קצת את הדרך.
לדעתי הבלבול הזה קורהחיות צבעונית
כשלהורים לא ברור באיזה דרך הם מחנכים.
יש לי חברה שהאמא דוסית והאבא בקושי דתי (אם בכלל), אבל תמיד היה ברור להם שהחינוך יהיה דתי מאד וגם הילדים היום הם כאלה.
זה אומראמיץ(ה)
שאחד מהם לא מחנך לפי מה שהוא מאמין?
כןחיות צבעונית
למרות שאני זוכרת ממש שאבא שלה היה מעיר לה על החצאיות הרבה יותר מאמא שלה(היינו בכיתה ז בערך)
אבסורד אמיץ(ה)
אבל תוהה לעצמי מי יבחר בזה מראש?
שני זוגות שאני מכירה שיוצאים עכשיו,חיות צבעונית
זוג אחד הבחורה דתייה והבחור חילוני
הזוג השני הבחורה דתייה והבחור דוס
זה מרתק לראות את ההשפעות והדיונים שעולים.. למרות שכמובן לא הייתי רוצה להתחלף איתם.
"חיות צבעוניות" ענתה במקומי מבקש אמונה

(אגב, זה שאדם מעיר על דברים דתיים זה לאו דווקא נובע מאהבה לקב"ה... אתן בטח יודעות)

שאלה כואבת...שכחתי ת'סיסמה

מגיל מסיום בנות דוסיות ,ובבקשה לא לבקש ממני להגדיר מהי דוסיות ואיך מודדים רמה דתית....,

מוצאות רק בנים פחות דוסים-

אם החיצוניות בסדר הפנימיות פחות , אם המידות סבבה שמירת המצוות פחות

וכן על זה הדרך.

וכן, מודעת לחוסר המושלמות שבי. ועדיין יש רף מסויים שכבר כואב עד בלתי אפשרי נפשית ורגשית  לרדת ממנו.

בנות חמודות, תתחתנו הכי מוקדם שאתן יכולת כי האיכות לרוב הולכת ויורדת גם אם אולי יש חריגים פה ושם.

מרגע שהם יוצאים מהישיבות ועוזבים את החממות או שהדוסים כבר נשואים ולאלה שלא מצפים הרבה ניסיונות שיקשו עליהם מאוד מאוד לשמור על רמה תורנית.

מועדים לשמחהQ!

ממש מרגישה את הכאב שלךחיות צבעונית
ויודעת שאת לא באה ממקום שיפוטי או מחלק ציונים.. רוצה רק להרגיע אותך שזה לא ככה
נפגשת עם בחורים מאד תורניים, עם מידות טובות (ועוד עובדים על המידות), איכותיים, עמוקים ופנימיים ואפילו נראים טוב
אני גם חשבתי ככה וברגע ששחררתי את זה גיליתי כמה זה היה לא נכון..
ומוסיףחדשכאן
זה ככה גם אצל בנות.
אצל כולם.
כשמתרחקים מחיים של תורה, יותר קשה לשמור על רף גבוה.
וזה בוחן אותנו עד כמה בנינו את עצמנו באותם שנים שהיינו בחממה של תורה (כל אחד במקום שהיה לו). האם השרשנו והפנמנו את התורה, הפכנו אותה לדרך חיים, או שאולי זה עבר לידינו בלי השפעה מספיק גדולה.
^^^ברוקולי

לצערי זה נכון לשני המינים
יתכן.שכחתי ת'סיסמה

אני רואה את הצד שלי והצד של החברות המדהימות שלי..

לפעמים תוהה אם הנישואין "מחזיקים" את הרמה התורנית או שכל מי שקצת חלש אופי או לא הטמיע מספיק את לימוד התורה עתיד לרדת בין אם רווק ובין אם נשוי. מניחה שיש גם וגם.

מכירה זוג דוסיםחיות צבעונית
שאחרי החתונה דווקא ירדו קצת.
מה ש'מחזיק' את הרמה התורנית זה חיים של תורה כמו שחדשכאן כתב.
זה תדלוק על בסיס יומיומי, (כמובן שאחרי חתונה כמות הלימוד אצל הרבה משתנה, אבל יש חשיבות לאיכות) והורדה של התורה לחיים המעשיים. וזה כדאי שיקרה גם ברווקות כמובן, זה העוגן.
גם אני מכירה כאלו..שכחתי ת'סיסמה

ובכל זאת נראה לי שנישואין כן מחזיקים יותר מרווקות

להערכתי יותר אצל בחורים מאשר בחורות אבל גם בזה יכול להיות שאני ממתקדת מדי בשבצת שלי ובמשבצות דומות לשלי.

ובקשר למה שרשמת למעלה-

את יכולה להסביר מה הכוונה שברגע ששחררת פתאום הגיעו הצעות מתאימות יותר?

את מתכוונת ל'להרחיב את הכלים' במובן הרוחני/נפשי/רגשי?

אני מכירה בנות מעולות בכל מידה, צדיקות אמיתיות, בעלות חסד, מאירות ומצמיחות וכו' שהקב"ה 

זימן להן בעלים שמהצד היו נראים כאלה שאולי שבגלל הן כאלה מדהימות רק הן יכולות להכיל אותם....

אז איך משחררים? מה? ..

תודה!

יש מצב שאצל בחורים זה יותרחיות צבעונית
לא ממש בדקתי(:
והתכוונתי שכשאנחנו מתהלכים עם איזושהי אמונה מסויימת (אמונה הכוונה איזה הנחה כלשהי שאנחנו מאמינים בה), אז זה מה שנמשך אלינו לחיים. דומה מושך דומה
וכשזאת הנחה שהיא מוטעית, כדאי לשבור אותה ולהכניס לתודעה אמונה אחרת אמיתית כדי למגנט דברים אחרים
פעם שמעתי רב אומר שבשביל שינוי צריך להתחיל לדבר דיבורים אחרים. דיבור זאת דרך לשנות אמונה
תודה!שכחתי ת'סיסמה

אני לא חושבת שזאת הנחה מוטעית

אבל מסכימה שכדאי להתמקד בחשיבה חיובית.

להניחחיות צבעונית
שמגיל מסויים בחורות דוסיות יכולות למצוא רק בחורים פחות דוסים?
כדאי מאד שזה יהיה מוטעה;)
שכחתי ת'סיסמה

אז מה, לשקר לעצמי?

יש לך חלופה אמיתית לזה?

אני לא התכוונתי לגיל שלך ..יכולה להירגע יש לך עוד תקווה

חס ושלום לשקרחיות צבעונית
זה גם לא יעבוד.
לנסות להאמין שכמו שיש אותך ועוד אחרות (מכירה לא מעט) יש גם בחורים איכותיים וצדיקים שהקב''ה בהשגחתו החליט שהמסע המסויים הזה שלהם צריך להיות יותר ארוך.
לגבי החברות שלך, אי אפשר להסתכל מהצד.. לפעמים מה שנראה מהצד כלא קשור, מתברר מאד כהכי קשור והכי מתאים ונכון. מסתכלת על הבעלים של חברות שלי (הקרובות לפחות), כל אחד מהם הוא הפתעה ביחס למה ש'חשבנו שככה צריך להיות הבעל' של אותה אחת.
אני קיבלתי מהן הוכחות..שכחתי ת'סיסמה

רק דוגמא אחת לצורך העניין-

פעם היה לי דייט עם בחור שישב קרוב מאוד אלי, ממש נכנס למרחב הפרטי שלי שוב ושוב ובזמנו חשבתי שאולי יש לו בעיה ואפילו הרחקתי קצת לכת בכיוון המחשבות שלי.. הקיצר התקשרתי לאחת מהן כדי לקבל אישור לתחושות שלי פחות או יותר..

ומה היא אומרת לי? 

"עזבי אותך, תתחתני איתו ודי. הם כולם סתם". משהו כזה. 

והיא בחורה באמת משכמה ומעלה.

וואלה, כעסתי עליה בזמנו. כשהיינו באותה הסירה היא הייתה נותנת לגיטימציה לדברים הכי זוטריים ופתאום..

כיום חושבת שאולי היא כן אמרה דברי טעם. הגיל. לא יודעת.

ממש ממש לא מסכימה איתהחיות צבעונית
גם לי יש חברה שעברה לא מעט עד שהתחתנה לפני שנה בערך, ובכל זאת כשנפגשנו לא מזמן היא זרקה לי ''פשוט תתחתני וזהו''. אה סליחה ממש לא, אם הייתי רוצה רק לסמן וי על חתונה הייתי עושה את זה מזמן. מחפשת קצת קצת יותר;)
שוב, הקב''ה מזמן לנו דברים (ולא רק בהקשר זוגי) לפתח אותנו. זה לא אומר שהוא חושב שרק את עם הכוחות המדהימים שלך תוכלי להתמודד עם בחור כזה, אלא כי התמודדות עם בחור כזה (או בעל במקרה של חברה שלך) זה מה ש-היא- צריכה עכשיו. אני ראיתי לא פעם מקרים שהתמודדות שלי היתה מול בחור במפגש אחד ואצל חברה אחרת אותה התמודדות היתה ב3 בחורים עם קשר מתמשך וכו. ולהיפך
אי אפשר לדעת כלום בוודאות, אפשר רק לנסות לקרוא את הסבטקסט של מה שקורה ולפעול איתו.
עם מה שכתבת עכשיו אני כן מסכימה.שכחתי ת'סיסמה

איך תדעי מי מתאים לך?

רק אם יהיו בו את כל הדברים שאת מאמינה ורוצה בכל לב שיהיו בו?

מה אם התכניות של ה' הן אחרות בשבילך? (בשבילי? בשבילנו?)

לא התנסחתי טוב..מקווה שהבנת מה ניסיתי לשאול.

לגבי מה שכתבת בסוףוהוא ישמיענו
"זימן להן בעלים שמהצד היו נראים כאלה שאולי שבגלל הן כאלה מדהימות רק הן יכולות להכיל אותם...."

זה מעניין..
(חושב על זה לפעמים)
..שכחתי ת'סיסמה

יש אנשים שעושים דרך ארוכה של צמיחה וגדילה או שהם בעלי כוחות נפשיים מאוד גדולים כדי שבסוף יצליחו להכיל ולחיות בשלום עם הזיווג ה"בעייתי" שלהם, לפחות בעיניים הגשמיות שלנו..

זיווג מתאים זה לא רק מדהים למדהימה ובעייתי לבעייתית. 

כל אחד מקבל מה שכנראה נכון לו-

יש נכון כיפי

ויש נכון מספק אחרי עבודה מפרכת מאוד..

שניה, אבל את יכולה לפרט איזה דבריםוהוא ישמיענו
את מכירה שהם עבדו עליהם?
עין טובה או גם מעבר לזה (ודאי שיש עוד דברים.. מעניין אותי לדעת..)?
אתה מנסה לעזורשכחתי ת'סיסמה

להבין מה חסר לי?..

הרבה דברים. הרבה עין טובה. הרבה.

יש לי עין סבבה בד"כ חח..

חס ושלום!והוא ישמיענו
אם כבר התכוונתי להבין מה חסר לי..
(אני שאלתי בשביל עצמי)
שאלת שאלה טובה גם בשבילישכחתי ת'סיסמה


אני גם חושבחדשכאן
שנישואים מחזקים.
בכללי נראלי שנישואים מחזקים. בכל מיני תחומים. זה מכניס את האדם למקום של רצינות ואחריות.
כמובן שהשאלה היא איפה הרצון נמצא. אנשים ששואפים לטוב, ליראת שמים, בדרך כלל הנישואים יעזרו להם לא רק שלא לרדת אלא גם לעלות.
מדויק ^ברוקולי
מסכימה גםחיות צבעונית
זאת כל המהות של אעשה לו עזר כנגדו
בקיצור בחורים תחפשו אישה טובה ודוסית שתשמור עליכם😜
לא שתשמורחדשכאן
שתתקדמו יחד. בשביל שניכם 🙂
ברור ברורחיות צבעונית
זה היה לגמרי בצחוק
ידוע 🙂חדשכאן
הדגשתי
חח👍חיות צבעונית
שלא יעופו על עצמם הפמיניסטיות ח''ו אה
לא בשביל הפמיניסטיותחדשכאן
מדוייק מה שרשמתחיות צבעונית
אחד הדברים שאני תמיד בודקת זה אם הוא גורם לי להיות אני טובה יותר וכנל אני לא.
הכי יפה לראות שזה קורה בלי כוונה בכלל
ואוסיףחדשכאן
אחד הדברים שלדעתי חשוב לבחון בבת זוג זה האם היא עוזרת לי להתקדם. ולא דווקא בתחום התורני. האם אנחנו מקבלים ונותנים אחד לשניה או לא.
לדעתי הבעיה טמונה בדתומטר שלנוקוד אבל פתוח
כלומר המדד למי דתי לא צריך להיות כמות שעות הלימוד תורה ביום, כי אפשר להשוות אדם שנמצא בישבה שבה כל מה שהוא עושה זה רק ללמוד תורה, לבין אדם שנמצא בעבודה כלשהיא ולומד תורה בזמן הפנוי שיש לו.
אי אפשר להשוות אדם שנמצא במסגרות דתיות ונפרדות שלא יוצא לו בכלל לדבר עם בנות, ובין אדם שעובד באופן יומיומי עם בנות ושומר איתן על קשר טכני בלבד (למאן דאמר שאסור קשר ידידותי).

אני חושב שהמדד (רק מתי שבכלל צריך מדד כזה. לרוב זה בכלל לא תפקידנו) הוא סדר עדיפויות, שאיפות, והשקפה, ולא דברים חיצוניים שתלויים בסביבה...
מדוייק!חדשכאן
אני מסכימהשכחתי ת'סיסמה

עם רוב מה שכתבת

רק חושבת שאין בעיה עצמית במסגרות נפרדות ולדעתי לפעמים עדיף  לכתחילה,

יש בעיה רק אם מנותקים מהמציאות ..ואין חיבור נפשי עמוק לתורה, למצוות ולה'

אם יש חיבור עמוק -האדם צריך להיות מסוגל לבחור ב"נכון" בכל מקום 

וגם כשיש מעידות כן אמורים להצליח לקום מחדש.

 

לא אמרתי שיש בעיה במסגרות נפרדותקוד אבל פתוח
אני בכלל לא נכנס לדיון הזה.

אני טוען שאי אפשר להשוות אדם שאין לו בסביבה הקרובה נשים בעבודה יומיומית (ישיבה/ מכללה/ עבודה במקום נפרד) ובין מי שכן יש לו נשים בסביבה הקרובה בעבודה היומיומית.
צודק.שכחתי ת'סיסמה

מישהו פעם אחר לי במפורש שזה מה שגורם לחברים שלו (כולם חוזרים בתשובה) לרדת אחרי כמה שנים בישיבה.

תודה שדנת אותי לכף זכותשכחתי ת'סיסמה


גם בניםק"ש
חברים בישיבה תמיד התלוננו, שבשלב שבנות מכללה כבר פחות רלוונטיות - כמעט לא מוצאים בחורות תורניות.
ניסיתי פעם להתפשר בקטע הדתי. לא הלך לי.צהרים
מתי שהוא כבר לא יכולתי נפשית להמשיך וחתכתי.
העיקר האופי, ומה שבפניםבניחותא
העיקר הבסיס, שבת כשרות וטהרה, וחיבור פנימי, ואם מתאימים - כל השאר בונוס.
תלוי במהReminder
בדברים עקרוניים,
שחשובים לי
(אין לי הרבה כאלו, אבל אלו שיש חשובים לי)
אז לא.

בכל מה שמסביב
בדברים שפחות מפריעים לי
כן
מאוד...פעמיים חי
אני מוכן להתפשר מאוד.
שבת, כשרות, טהרת המשפחה וחינוך שזה בייסיקלי ברור שלא.

כל השאר (כיסוי ראש, מכנסיים, מיקום ע"ג הסקאלה הדתית מחנוך דאום ועד ברבטאו)
ראית את הפוסט האחרון שחנוך דאום כתב?צהרים
אמרת ששבת מבחינתך זה בייסיק. או שזו רמת שמירת שבת שאתה מוכן לקבל?
(פוסט יפה אגב)
לא ראיתי... השתמשתי בדאום וטאו הקצוות שמחוץ למסגרת הדתיתפעמיים חי
דרום שאינו דתי וטאו שאינו דתי לאומי
אבל צניעות זה גם בסיסי..והוא ישמיענו
(כיסוי ראש, שרוולים, מכנסיים..
לא כל ה'דתיים'* הולכים ע''פ ההלכה בזה)

(*כתבתי בגרשיים לא כי אני מזלזל בהם, אלא כי אני לא כ''כ מאמין בהגדרה הזאת. אני מאמין בהגדרות אחרות כמו 'שומר תורה ומצוות' וכדומה)
כל אחד והבסיסי שלופעמיים חי
יש דברים שהם כרת ויש דברים שיש על מה לדבר. גם הלכות לשון הרע וספק גזל זה בסיסי
תודה רבה לכל התגובות!אנונימי פלוס

על תשובות מורכבות, תשובות פשוטות. סחתיין לכולם! זה נושא מורכב ופשוט כאחד.

 

אני מרגיש ממש סיפוק שככה הצלחתי לפתוח שרשור כ90 תגובות! כל הכבוד לי! חחח

 

לגלות סוד קצת... השאלה הנ"ל בוניה על בסיס שאלה יותר יסודית - עד כמה א-להים/יהדות/דת/איך שלא תקראו לזה תופס מקום משמעותי בחיי, ואיך הוא תופס מקום ומה הביטויים של זה..

גם אם הדת הוא הדבר הכי חשוב לי בעולם עם אני לא נפגש עם א-להים שאני עוסק בחיי החול שלי אז א-להים תופס צדדים מסויימים שולא אחרים אז לכן כמו כן בזוגיות מה שנחשב 'חיי חול' אני לא אראה קשר בין הדת לזוגיות עצמה.

עוד דבר - מה המדד לרמה דתית - הישגים דתיים? לסיים ש"ס גמרא? או מספיק חצי? לא קמתי הבוקר לתפילה, אני פחות דתי?

או שעצם המדד הוא בהתקדמות האישית? ואם הקצב של ההתקדמות איטי? או שהרמה נמדדת על פי האידיאלים הגבוהים שאני מוציא מגרוני - "בית של תורה"? "לחיות את ה' יתברך"? עצם זה שאני מכריז שאני רוצה להיות ממש ממש דתי - זה משנה את הרמה הדתית שלי? כנות דתית? מחשבה עמוקה? 

עבודת המידות, עד כמה זה עניין דתי? מוסר, זה עניין דתי?

כל התשובות לשאלות הנ"ל יתנו השלכות גם לזוגיות. זוגיות ב'צל הדת'.

בהצלחה לכולנו. בתפילה שנתבשר לבשורות טובות!

אתה מעלה את כל השאלות הנכונותבניחותא

רק חשוב לשים לב:

זה שאני בוחר אישה על בסיס רמה דתית, לעתים רק מנציח את הפער בין הדת לחיי המעשה, כי אז הרומנטיקה נתלית בדת, רומנטיקה היא לא רגש דתי, ולא אהבה ולא זוגיות.

וכמו שכתבת, יכול להיות שהדגש הדתי בחיפוש בן\בת הזוג הוא רק שימוש ציני בדת לצרכי שיכנוע עצמי זול, במקום לעשות תליך פנימי עמוק ואמיתי. כמו להתלבש באופן מסוים ולדבר באופן מסויים. התנהגות ששוב רק מנציחה את הפער בין הרוחני למעשי כלשון הרב קוק.

מקווה שהובנתי

אוליאוי טאטע!
אפשר במקום פער לקרוא לזה חיבור והעלאה של החול לקודש?
נקודה למחשבה... אין לי כוח לפרט...
נראה לי שאתה מתכוון לפער שבין הקודש לחולאנונימי פלוס

חיי הדת מתבצעים כשהחול משתעבד לקודש. החול עדיין חול.

גבר חתיך הוא יהיה גבר חתיך, אם זה ינותב לבית נאמן בישראל זאת השאלה הדתית.

אני מאמין שהחול כפשוטו הוא הוא ביטוי אור ה'בניחותא

ועליו דיברה תורה, תחום הקודש הוא בית המקדש, והנבואה, ומתנות הכהונה.

כשגבר חתיך, זה ביטוי להופעת חסד ה' עליו ברמה כזו או אחרת (אאכ הוא סר טעם, כנזם זהב באף חזיר).

כשגבר ואשה אוהבים, לא צריך להוסיף לזה משהו, זה בעל ערך בעצמו, גם אם הם לא משוחחים כל היום על בית של קדושה.

ובית ומשפחה הם בעלי ערך כשלעצמם, בכל החיים הפשוטים שכל אדם חי.

אולם כמובן, הדת מתבטאת בכל תחומי החיים: בתום, בצדק, ביושר, באהבת טוב וחסד, בהצנע לכת ובהתנהגות קדושה לאלהים: באכילה, בחיי המין ובעבודת האלהים. אבל אין היא דורשת קודש ושגב שמחוצה לחיים, אלא אינהרנטית לחיים בעצמם.

ולכן, אדם משגשג מבחינה כלכלית (לפחות בכלכלה העתיקה המבוססת על חקלאות), הוא ביטוי נשגב מאוד לשם ה'.

ואיש ואשה שאוהבים בתמים, ויש שלום ביניהם, אין לך דבר יותר דתי ויהודי מזה, ועדות גדולה מזו לשריית שכינתו יתברך.

שוב, קיצרתי במקום שאמרו להאריך. 

אם הבנתי אותך נכוןחיות צבעונית
אז אני לא מסכימה. כי לרוב לא חושבת שנעצרים בתיאור טכני של הרמה הדתית וגם לא מתנים את קיום הקשר באם הכיפה שלו קצת פחות גדולה.
אבל כן, החיצוניות נרצה או לא נרצה היא מושפעת מהפנים, והחיצוניות באה לידי ביטוי בכל רובד של החיים בין אם בלבוש, ובין אם בצורה שאדם מדבר, אוכל, נוהג וכו. אז זה לא בהכרח נורה אדומה שנדלקת וקובעת לסיום הקשר, אבל היא כל הדברים האלה בהחלט מצביעים איפה האדם מונח ואל מה החץ שלו מכוון.
השאלה היאבניחותא

איך נראה מבחינתך אדם צדיק?

האם זה זקן ופיאות ומדבר כל היום הרב קוק

או אדם ישר וטוב לב (באידיש אומרים "ערליך"), שלאו דווקא מחצין כל שנייה את עובדת יהדותו, אבל ניכר עליו שהוא אדם שעובד את האלהים בתנועתיו הכלליות, ושומר הלכה (ושוב, לאו דווקא "מדקדק")

אממחיות צבעונית
משתדלת להימנע מלהגדיר אנשים, בטח במושג צדיק.
לי תמיד קופצת איגרת הרמבן ומה שהוא כותב שם-
'' בְּכָל דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶֹיךָ וּמַחְשְׁבוֹתֶיךָ, וּבְכָל עֵת – חֲשׁוֹב בְּלִבָּךְ כְּאִלוּ אַתָּה עוֹמֵד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא... וֶהֱוֵי זָהִיר לִקְרוֹת בַּתּוֹרָה תָּמִיד, אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמָהּ. וְכַאֲשֶׁר תָּקוּם מִן הַסֵּפֶר – תְּחַפֵּשֹ בַּאֲשֶׁר לָמַדְתָּ אִם יֵשׁ בּוֹ דָבָר אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמוֹ. וּתְפַשְׁפֵּשׁ בְּמַעֲשֶֹיךָ בַּבֹּקֶר וּבָעֶרֶב, וּבָזֶה יִהְיוּ כָּל יָמֶיךָ בִּתְשׁוּבָה.''
מרגיש לי שאלו העיקרים, אדם שמחובר לרצון ה', לומד את תורתו ומנסה לקיימה על מנת להשפיע את אורו בעולם הזה.
אז את לא מחפשת בן אדם דתיבניחותא

את מחפשת מישהו משבט לוי, כמו שקראנו היום:

"יורו משפטיך ליעקב, ותורתך לישראל"

רק חשוב שזה יהיה מחודד.

כי הברומטר שהיצבת, הוא לא לאדם דתי, אלא לכהן, למי שמתכתר בכיתרה של תורה. ציטטת מתוך האיגרת אותה כותב הרמב"ן, שזמירות היו לו חוקיו, אל בנו המתגדל בתורה.

 

אהאחיות צבעונית
אז רק כהנים אתה אומר? 🤔
חחחח לא בדיוקבניחותא

"ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו, והבינו מדעו, להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי, והלך ישר כמו שעשהו האלהים, ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קדש קדשים, ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים, ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה אומר: "י"י מנת חלקי וכוסי, אתה תומיך גורלי".

(רמב"ם שמטה ויובל יג,יג)

איזו משמעות לייחס למונח 'רמה דתית'אנונימי פלוס

שני אפשרות -

א. דברים מעשיים/חברתיים וכולי

ב. רצון ה'.

 

התכוונתי לאפשרות השנייה.

המונח כשלעצמו לא תואם למשמעות הזאת כי אי אפשר למדוד כמה 'הקב"ה אוהב מישהו' ומתוך כך הבאתי את השאלת בהודעה.

 

קיצר, אפשר להתייחס למושג 'רמה דתית' כמשהו חיצוני ואני מסכים איתך. אפשר להשאיל אותו למשמעות יותר רצינית ואז כך יובנו הדברים הנ"ל שכתבתי

מבחינתי שני הדברים קשוריםחיות צבעונית
ואחד תוצאה של השני.
לא אמרתי שהמושג הוא חיצוני, אלא שהוא שהחיצוניות היא לרוב שיקוף של הפנים.
כשאדם מחובר לרצון ה', זה מתלבש בכלי המעשה. ככה אני רואה לפחות את לעשות לו דירה בתחתונים.
זה שיח פנימי תמידי שמכיל בין היתר את כל השאלות שהעלית כדי שהעשייה תהיה באמת נקייה מנגיעות חיצוניות.
וואי נכון. תודהאנונימי פלוס


שאלות חשובות ומצויינות.פעמיים חי
אני מהנקודת מבט שלי מחפש מישהי עם קשר לעולם של "עבודת ה'" אני עצמי סוג של דתלייט אבל מחפש, זה חלק מעולם המושגים שלי והרצונות שלי. יכולה להיות מישי פרומקייט שזה לא העולם שלה באמת ויכולה להיות אחלה בחורה שלא עלינו גם עשתה צבא (והולכת עם מכנסיים) שזה חלק מהותי מהחיים והשיח שלה.

אני לא בא עם דתומתר לדייטים, אני רק מחפש בחורה טובה ומתאימה.
ניסיתי וזה לא התאים*שלי*אחרונה
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פ

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

זה עצובהפיאחרונה
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

כי לחתולים יש טווח צבעים אחרנקדימון
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמני

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

בחוף אילת או אל-עריש, סרדין קטן פגש כרישנקדימוןאחרונה
או חתול
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצוב

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

למה ערבבתי?פתית שלג

ויצא לך להיות במיזם שלא נולד איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי? איך התרשמת ממנו?

ואי ואי 150 בשביל טיול בעין כרם ולראות את הרווקיםהפי

שאני בורחת מהם

אני עדיין חושבת שלא עלו על השיטה ..

שבתות איכותיות בלי חפירות . בלי יותר מידי מאמץ

במינימום עלות וסבסוד .. לא צריך חפירות הקסם יקרה לבד ..

סדנאות / בתי קפה או אפילו פשוט להשכיר מקום יפה כזה כמו איפה שסטונטים לומדים אז לרווקים רווקות או לדייטים אבל ליום יום

די עם הכנסים האלה אותם בנים נו.. אותם מרצים..

 

צריך פשוט להגיע ליותר קהל יעד ולא רק נואשים נואשות

😦 מעניין מה שאת אומרתפתית שלג

את חושבת שלמיזמים האחרים יגיע קהל מגוון יותר? (תכלס אולי זה שהכל באזור ירושלים משמר את אותו הקהל)

 

נראה לי שיש הרבה רווקים-רווקות טובים שפשוט המיזמים האלה לא מדברים אליהם..

זו הבעיההפי
הכל אותו הדברבחור עצובאחרונה
בגילאים מבוגרים יש אולי 1% שאתה לא מכיר. וממילא הסיכוי שדווקא ה1% הזה הוא הזוג שלך הוא לא גבוה במיוחד. 
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

נו מה בסוףהפי
למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבש

תודה

לא תמיד זה אומר משהוהפיאחרונה

יכול להיות גם שאתה מאוד מוצלח .. וזה מרתיע אנשים

זה במידה ובאמת אתה מראה רצינות ובשלות רגשית בדייטים

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSeven

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

איזה חרטההפיאחרונה

אני 1.60 וסבא שלי כמעט 2 מטר וגם השני ויש לנו מלא גבוהים במשפחה

די עם הבולשיט .

דבר שני תגיד תודה רבה ,בחורה גבוהה מאוד מעל 1.80 זה לא הדבר הכי נשי שקיים אלא אם כן היא מיוחדת 

ולא הייתי חושבת שאגב 1.90 זה יפה לגבר

לא ראיתי בחורה אחת שרוצה 1.90

תגיד תודה שהיא רוצה אותך..

סורי אבל אתה חי בסרט רע

ועוד חושב שהיא הבעיה נו

אתה צריך השתלת מוח

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך