למה כל פעם מחדשחפצה לרצות
אני לא סומכת על מה שאני מרגישה ובסוף רואה שזה היה תחושה אמתית וחבל?
אז מה אם אין לזה על מה להתבסס שכלית, בדרך כלל אני מרגישה נכון. אז למה לא לסמוך על זה?
מה אתם אומרים? איך יודעים כמה מקום לתת לתחושה הפנימית בלי שיש לה איזה תאוריה שכלית ברורה להתבסס עליה?
לפעמים כן, לפעמים לא. מותר להתאכזבultracrepidam


אתה פשוט מהמר?חפצה לרצות
לפעמים גם זהultracrepidam

אבל באופן כללי אני חושב שזה טוב לשחרר קצת, ולהרשות לעצמנו להיפגש גם עם מי שלא רצינו

 

יש לזה חסרונות, אבל זה בהחלט מאפשר לא להתחשבן על כל טעות, ולהצטער שפגשנו מישהו שלא היינו צריכים לפגוש.

מכירה את המקום הזה ממשמקלידה משהו
ומנסיון אני ממליצה מאד להקשיב לאינטואיציה. האינטואיציה שלך יודעת מה נכון עבורך ומה לא טוב לך.
זהו זה הקטעלב אוהב

שלא באמת יודעים

תחושה זה לא שכל.

ורק עם הזמן אולי מגלים גם בשכל למה הרגשנו ככה.

בעיקרון עם הזמן צוברים יותר ביטחון לסמוך על התחושות שלנו (בכל תחום בחיים)

..הללויה~
אני באופן אישי נותנת הרבה מרחב לתחושות הפנימיות שלי ולרגשות שלי,
שבדרך כלל אין להן כל בסיס שכלי.

במיוחד לאחר אירוע שקרה לא מזמן שהרגשתי שמה שקרה שם יקרה.

אבל גם לפני זה נתתי הרבה מרחב לרגשות שלי, והרבה הקשבה לתוכי פנימה~
כי אני חושבת שכך נכון לנהוג.

ובשידוכים בפרט צריכים לתת מקום לרגש ולתחושות הפנימיות להוביל..
אי אפשר להחליט להתחתן עם מישהו רק לפי השכל (וכמובן שגם לא אך ורק עלפי הרגש.)

צריך להיות שילוב של השניים~
הם הולכים טוב ביחד.

ואם את רואה שהתחושות והרגשות שלך נכונות למה שלא תשתמשי בהן ככלי?
ובעת הצורך תסמכי עליהן?
אין בכך שום פסול...
להפך זה מבורך להשתמש בכלים שה' יתברך נתן לך.

הרבה בצלחה נשמה~
ומוזמנת בשמחה גדולה לפרטי.
שאלה חשובה.והוא ישמיענו
מתי אפשר והאם נכון להסתמך על הרגש..

אני לא יודע לנתח מה שאת אומרת שאת לא תמיד מסתמכת על הרגש,
אבל כמו שאמרו פה- חייבים להשתמש באינטואיציה, יחד עם השכל. האינטואיציה היא אישית, השכל- לא (הוא כללי), ולכן חייבים אותה כי כל אחד הוא אדם ייחודי, אבל כדי שהאדם ידע שהוא 'בסדר' וכדי שיוכל לבחון את הדברים מבחינה כללית יותר הוא חייב לחשוב בשכל ולבחון את הדברים גם בצורה אובייקטיבית.

נראה לי שהאדם צריך להקשיב לעצמו, לא לזלזל במה שהוא מרגיש, ויחד עם זאת- כאשר מדובר במשהו שמבחינה שכלית נראה לו מוזר או לא טוב- שישאל את עצמו האם זה מוכרח להיות ככה (למשל במצב שאדם מפסיק קשרים פעם אחר פעם- אחת אחרי השניה על סמך התחושות שלו, שישאל את עצמו מה הוא מרגיש בקשרים ויבחן האם הוא פועל בצורה נכונה. ייתכן שכן).
אני מתכוון שהאדם ישאל את עצמו האם זה חלק מהאופי שלו- ואסור לו לזלזל בתחושות שלו. אם כן- מצויין, גם אם זה ייחודי וחריג ככה אני וזה מצויין שאני נאמן לעצמי (בכל אופן אני אישית רואה ערך בלהיות חלק מהכלל ולא חריג בצורה קיצונית, לא איכנס לזה עכשיו). אם זה לא מוכרח להיות חלק ממני- אני כן חושב שניתן לברר (וגם צריך) האם זה חלק ממני. פשוט לשבת ולחשוב מה הסיבה שאני מרגיש ככה- אולי אפשר למשל לשנות פרשנות ולהרגיש אחרת וכדומה.

בגדול אני מכיר את עצמי ע''פ ההכרות המקדימה שלי עם עצמי (תחושות שחוזרות על עצמן, מה עושה לי טוב ואיך אני מרגיש לגבי דברים שונים, תפיסת האני וכו'), על פי העולם הפנימי שלי- במה אני מאמין ואת מה אני חי. וגם ע''פ פידבקים מהחברה (שהם חשובים- האדם לא חי לבד והחברה משלימה לנו את התמונה איך היא נראית באופן כללי- אובייקטיבי (עם כל החסרונות של זה)).

סליחה על האריכות ואם חפרתי קצת.. נתת פה משימה לא כל כך פשוטה 😅
בהצלחה!

בלתק, זה מאוד מבאס לקרואארץ השוקולד
אבל התשובה הבסיסית היא שאנחנו לא יודעים וה' כנראה רוצה לראות איך אנחנו מתמודדים עם זה
צד לי את העין..חדשכאן
פעם עלתה לי מחשבה שניסיון זה להראות *לך* שאתה מסוגל להתמודד. ה' יודע אם תעמוד בניסיון או לא. הוא אפילו לא צריך להביא אותו כדי לדעת את זה. הוא מביא אותו (אולי) כדי *שאתה* תכיר בכוחות של עצמך, ביכולת *שלך* להתגבר.
שכויח ארץ!
מעניין מאוד, תודהארץ השוקולד
אחשוב על דבריך
ברוך תהיה
חז''ל מחלקים את מטרת הניסיון ל3 דברים-והוא ישמיענו
עבר עריכה על ידי והוא ישמיענו בתאריך י' באדר תש"פ 13:01
1. שאחרים יתחזקו ממך, מהעמידה שלך בניסיון. 'נתת ליראיך נס להתנוסס'.
2. הניסיון גורם לך לטובה- כמו הפשתן החזק שמשתבח ע''י ההכאה.
3. כמו עול שהעולם צריך לקבל.

ומה שאתה אומר גם מאוד נכון- עיין רמב''ן בפירושו למטרת הניסיון אצל אברהם אבינו

זהו בקצרה
מענייןארץ השוקולד
חז"ל?
תוכל בבקשה להפנות למקורות?
..והוא ישמיענו
כפי שכבר האיר לנו @חדשכאן השאלה הבסיסית לגבי ניסיונות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו- היא: מדוע ה' מנסה? הרי הוא יודע ומכיר אותנו. אם זה סתם בשביל לבדוק- הרי הוא יודע!
נקודה נוספת שקשה זה שה' מנסה דוקא את הצדיקים ומי שיוכל לעמוד בניסיון. זה מגדיל את התמיהה- 'ה' צדיק יבחן'- אם ה' יודע שהוא צדיק אז מה הקטע של הניסיון?
זו שאלה שהרבה פרשנים שואלים על הפסוק הזה בבואם להסביר את עניינו של הנסיון.

לגבי מה שכתבתי. בבראשית רבה ל''ד, ב'-
מצינו שלושה בחינות הללו:
" "ה' צדיק יבחן ורשע ואהב חמס שנאה נפשו". אמר רבי יונתן היוצר הזה אינו בודק קנקנים מרועעים, שאינו מקיש עליהם אחת עד שהיא פוקעת, ומה הוא בודק קנקנים יפים, שאפלו הוא מקיש עליו כמה פעמים אינו נשבר, כך אין הקדוש ברוך הוא מנסה אלא את הצדיקים.
אמר רבי יוסי הפשתני הזה בשעה שהוא יודע שהפשתן שלו יפה, כל שהוא כותשה היא משתבחת, וכל שהוא מקיש עליה היא משתמנת, ובשעה שהוא יודע שפשתנו רעה, אינו מספיק להקיש עליה עד שהיא פוקעת, כך אין הקדוש ברוך הוא מנסה אלא את הצדיקים, שנאמר: "ה' צדיק יבחן".
רבי אליעזר אמר לבעל הבית שהיו לו שתי פרות, אחת כחה יפה ואחת כחה רע, על מי הוא נותן העול לא על אותה שבחה יפה, כך אין הקדוש ברוך הוא מנסה אלא הצדיק, שנאמר: "ה' צדיק יבחן"

יש כאן שלושה סוגים- הענין של הקנקנים זה בשביל למכור- כלומר בנמשל זה כלפי אחרים כדי שאחרים יתחזקו. המשל של הפשתני- זה כדי שהפשתן ישתבח, כלומר כדי שהמנוסה עצמו יצמח. והענין של הפרה זה העול- יש ייסורים שמישהו צריך לקבל.
לכל אחד משלושת המטרות הללו אנחנו צריכים אנשים חזקים שיקבלו את הניסיון. אז לכן 'ה' צדיק יבחן'.

לגבי הבחינה הראשונה- שהניסיון הוא כלפי חוץ- זה מה שאנחנו מוצאים באברהם אבינו. המדרש (ב''ר, וילנא, נ''ה) אומר כך:
"ויהי אחר הדברים האלה והאלקים נסה את אברהם, כתיב (תהלים ס) 'נתתה ליראיך נס להתנוסס מפני קושט סלה', ניסיון אחר ניסיון וגידולין אחר גידולין בשביל לנסותן בעולם, בשביל לגדלן בעולם כנס הזה של ספינה וכל כך למה מפני קושט בשביל שתתקשט מדת הדין בעולם שאם יאמר לך אדם למי שהוא רוצה להעשיר מעשיר, למי שהוא רוצה מעני, ולמי שהוא רוצה הוא עושה מלך, אברהם כשרצה עשאו מלך, כשרצה עשאו עשיר, יכול את להשיבו ולומר לו יכול את לעשות כמו שעשה אברהם אבינו, והוא אומר מה עשה, ואת אומר לו ואברהם בן מאת שנה בהולד לו, ואחר כל הצער הזה נאמר לו קח נא את בנך את יחידך ולא עיכב, הרי נתת ליראיך נס להתנוסס".

וכן במסכת אבות (ה', ג'):
"עשרה ניסיונות נתנסה אברהם אבינו עליו השלום ועמד בכולם, להודיע כמה חבתו של אברהם אבינו עליו השלום"
- אם כן המטרה היא כלפי חוץ- לחזק אחרים. להודיע, להראות לנו שהמודל הוא אהבת ה' גם כשמורכב.

זה ממש כמו שמי שאומר שקשה לו לקיים את התורה כי הוא עני אומרים לו כלום אתה עני יותר מהלל וכו' אותו הדבר גם לגבי הניסיון- אחרי אברהם אבינו אין טענות..

הנקודה שאמרתי בתגובה הקודמת לגבי אברהם אבינו- @חדשכאן נתן פה כיוון מעניין נוסף. הרמב''ן לא בדיוק אומר את זה אבל אני חושב שהדברים יכולים להתחבר: (בראשית, כ''ב, א')
"ענין הניסיון הוא לדעתי, בעבור היות מעשה האדם רשות מוחלטת בידו, אם ירצה יעשה ואם לא ירצה לא יעשה, יקרא ניסיון מצד המנוסה, אבל המנסה יתברך יצוה בו להוציא הדבר מן הכח אל הפועל, להיות לו שכר מעשה טוב לא שכר לב טוב בלבד. ודע כי השם צדיק יבחן, כשהוא יודע בצדיק שיעשה רצונו וחפץ להצדיקו יצוה אותו בניסיון, ולא יבחן את הרשעים אשר לא ישמעו. והנה כל הניסיונות שבתורה לטובת המנוסה".
אמנם הרמב''ן מכוון לענין שהצדיק מקבל את הניסיון והוא מזדכך ע''י כך וקונה את אהבת ה' גם בצורה מעשית- מוריד את האמונה בה' ואהבת ה' למציאות, אבל אפשר גם לחבר את זה לדבריו של @חדשכאן- שחלק מהענין זה להראות לצדיק מה הכח שלו, לחזק אותו ולעודד אותו להתקדש ולהתגדל עוד יותר

עוד הארה קטנה, שאפשר להרחיב בה (אבל אם מישהו ירצה אולי עדיף בשרשור נפרד..) זה שהרמב''ן אומר במקומות שונים שהמילה ניסיון היא כמו מה שאנחנו אומרים 'לצבור ניסיון'- כלומר מלשון הרגל. להרגיל אותנו לדבוק בה'. זהו ממש בקצרה.
יש כמובן עוד מה לעיין בפירוש המילה 'יבחן'- שזה כמו בחינה , ולכאורה הוא כן בוחן את הצדיק. וכן במשמעות המילה ניסיון
מעניין מאוד והרחבה מעולהארץ השוקולד
תודה רבה
תודה לכל מי שהגיב!חפצה לרצות

ממש חיזקתם. במיוחד @והוא ישמיענו על התגובה המושקעת!

אשריכם

 

ו@חדשכאן התוספת ממש מחזקת

עניתי יותר לארץ בהקשר של מה שהוא כתבחדשכאן
קראתי עכשיו את מה שכתבת, ורק אתייחס לדברים שלך..

נראלי שיש מקום רחב להסתמך על אינטואיציה. (בעיקר אם נראה שבאמת יש לך את זה.) בסופו של דבר צריך להבין שאינטואיציה זה לא סתם - זה סוג של מושכלות שכליות שאספנו במשך החיים, אע"פ שלא תמיד נוכל לשחזר את ההגיון והשורש של אותם מחשבות.
זו דעתי. ולדעתי בנוגע לשאלה שלך, אפילו מומלץ להסתמך על אינטואיציה באופן שאת מבינה שזו רק אינטואיציה ויתכן ואת טועה. לדעת מה יהיו ההשלכות של הטעות, ו/או לחילופין ההשלכות של ההתעלמות ממנה.
לא חושב שיש נוסחה ברורה אך ודאי (לדעתי) יש מקום לזה.

בהצלחה!
החזון איש תמיד אמר ללכת אחר רגש הלבארצ'יבלד

אבל לברר לפני על לב טוב, מידות נוחיות, השקפה, (בעיקרון אהבת תורה הוא אמר, אבל אם להמעיט את עוצמת הנקודה ואף להמעיט בגודלה- לא חלילה בחשיבותה).

 

והוא קיבל מפסיכולוג (אחד ה-!) הסכמה.

תחושה פנימית לרוב מבוססת על ידע שכלי כלשהומחפשת^

לפעמים 'לא נעים' להודות בקיומה של הסיבה,

לפעמים לא יודעים לפרוט את הסיבה לפרוטות [למה? ככה, אבל ככה זו תשובה, היא לעיתים ארוכההה ארוכה]

 

מה אתם אומרים?

אין לי מושג.

חושבת שכדאי להתרגל, לנסות להביא את הקרוב למודע למודע.

לחשוב מה בדיוק ולמה. זה יכול לסייע לך בפעמים הבאות. [הבנת שמשהו מסוים גורם לך הרגשה לא טובה- והוא התחושה הפנימית, בפעם הבאה תצליחי לחפש מדויק יותר]

 

איך?

לכתוב, ברצף. כמה דקות.

לדבר, עם מישהו שאת לא מתביישת מהמחשבות שלו עלייך.

ולהתרגל להיות, לשים לב גם למחשבות הנידחות, שעוברות בפינה. או האלו שפחות נעים לחשוב שחושבים.

 

הצלחותים!

יש אנשים שקיבלו מתנה ויש להם חוכמת הלביודו ל-ה' חסדו

שעובדת בלי הסבר שכלי

פשוט אנחנו בחברה שמעריכה נתונים, הוכחות מדעיות מספרים והישגים

והחינוך הזה עוצר אותך.

 

יש לנפש שלנו חכמה אמיתית והיא יודעת!!!
זכית ויש לך רחשי לב מדויקים.

תקשיבי להם

ותמיד תשאלי,

זה באמת נכון לי עכשיו?

הרצון הזה הוא מהלב או מהראש?

מה הראש אומר?

מה הלב אומר?

 

השאלות חשובות,

כי עם כל זה שהנפש יודעת ויש לה חוכמה אלוקית,

צריך זהירות עם ללכת עם הלב בלבד או עם השכל בלב

 

אז בצמתי התלבטות תשאלי מה הרווח וההפסד מללכת רק עם הלב או רק עם הראש. 

 

 

 

ומוסיפה 2 מקרי קיצון של מתאמנותיודו ל-ה' חסדו

הראשונה, יש לה אינטואיציות חזקות

ומרוב פחד ללכת איתן היא התייעצה עם מומחית והתנהלה בדייטים כמו שההיא הסבירה לך

בדייט 1 תעשו X, בדייט 2 תספרי Y וכו'.

ובעצם כל תקופת הדייטים היא בתיסכול

כי היא לא מחוברת ללב

והיא דוחה את האינטואיציות הפנימיות שלה.

איך מישהי כזו יכולה להתנהל לפי רשימה של X, Y?

והתיסכול הזה שהיא עצבנית בלי להבין למה

כשהיא לכאורה עושה מה שהמומחית לימדה אותה

הביא אותה לאימון.

 

לעומתה מישהי אחרת שסומכת על אינטואיציה ותמיד אחרי דייט אחד פוסלת

כי היא סומכת על האינטואיציות.

 

לכן כתבתי שחשוב להקשיב לשניהם

באיזון הנכון לך

 

 

^^^והוא ישמיענואחרונה
מסכים ממש.
גם עם התגובה שאחריה- דוגמאות מעולות
לפי ניסיון העבר, בדר''כ תחושת הבטן צודקת ואסור להתעלם ממנהמחפשת111


מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

בשביל זהנחלת

צריך הרבה תפילות. הרבה! זה תלוי בכל כך הרבה דברים; שלום הבית שלכם, לדוגמא...

 

מאמינה שאם זה כל כך ח שוב לך, תקבל את זה. ותעשה את כל המאמצים שזה יצליח.

אבל העיקר זה להתפלל על הכל, אני חושבת.

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

נפלאותנחלת

נפלאות כל התגובות כאן!  אתם באמת אנשים רגישים מאוד!

 

חושבת שבחורה המחפשת איש מאוד "גברי" - מעיד על אולי איזה חוסר בטחון בתוכה. מדוע "להישען ולהישען" כל הזמן?!

שנינו נשענים זה על זה...כל אחד מהמקום שלו. אבל נכון ש"אליו תשוקתך והוא ימשול בך.."  - זו קללה בעצם. לא?

הרב הירש (אם איני טועה) בפירושו לפסוק הנ"ל (או בהקשר הזה) אומר שלפני החטא, היתה הרמוניה נפלאה בין

האיש לאשה וזה התקלקל אחרי החטא.  אז כנראה מכאן נובעת ההזדקקות של האשה להישען, לקבל מהבעל,

להיות תלויה בו.... יש כאלו, מסיבות כאלה או אחרות, שבויות בכך יותר ויש....פחות. יותר מלאות בתוכן אולי,

פחות חרדות מהחיים....

 

אבל הרגישות שלך, מאחלת לכל בנות ישראל. זה נפלא. הקללה הזו, בעז"ה, תהיה מורגשת פחות אצלכם בבית.

הלוואי על כולנו....!

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנותאחרונה

יש להם גם קהילה פיזית?

תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
את מתעלמת מהשאלות שלי. ולא בפעם הראשונהלאצעיר

כמה מתוך הזוכות האלו התחתנו בשנות ה30 לחייהם? ובאיזה הפרש?

פי כמה וכמה כמות יש הפוך?


לגבי בעיות - יש ב2 הצדדים. לא על זה מדובר. בגילאי 30+ לא מדובר על בעיות, מדובר על *טבע*. זו עובדת חיים שהפוריות של האישה נחלשת מוקדם יותר. זה מה יש.


אני כבר באמת לא רואה טעם בהמשך הדיון הזה. אני מביא עובדות ומציאות ואת חולמת לשנות את כל העולם לחלומות שלך.


מאחל לך שתמצאי את הנכון לך ובעיקר שלא תתני לשטויות כמו פער גילאים מוגזם *בעיניך* לתקוע אותך. 

אולי יעניין אותך