נישקות לבנות דודותנועה430
איך הייתם מרגישים אם הבחור שאת יוצאת איתו מנשק את בנות הדודות שלו ואומר להם שהוא אוהב אותם.
אולי זה נראה קצת שאני קנאית אבל אני מרגישה לא כ"כ בנוח.
אולי מישהו יצליח לשכנע אותי שזה לגיטימי והכל בסדר..
אסור הלכתיתadvfb

זאת הבעיה העיקרית

הלכות צניעות זה לא סתםשדה7
לא סתם נקבע בהלכה שאסור נגיעה חל גם על דודות קל וחומר על בנות דודות בדיוק מהסיבה שהחיבה בנגיעה צריכה להישאר בין איש לאישתו לכן לגיטימי מאוד שתרגישי לא בנוח עם זה. אבל כל מקרה לגופו ואם זה בשלב הנכון כדאי לדבר על זה בדרך נכונה וצריך להבין מה ואיך הקשר שלו עם המשפחה שלו. בהצלחה!
אני יכולה להגיד לךנועה430
שיש לו קשר חזק במשפחה והוא מאוד אוהב את הבנות דודות
לדעתיחדשה.כאן
כך נהוג אצלם במשפחה, ואת כנראה רגילה למצב אחר. אני יכולה להגיד לך שאצלנו במשפחה בצד אחד כן נוגעים ובצד שני לא נוגעים בכלל. זה כמו "תרבות"
ואם זה מפריע לך... אני במקומך הייתי מדברת איתו על זה אפילו בקטע של צחוק - "פשש איזה חיבוקים לבנות דודות" ותראי כיצד הוא מגיב... אולי כך הוא ישים לב שזה לא נעים לך
לדעתי כדאי להיזהרultracrepidam

ההצעה שלך עם ההערה נשמעת קצת עוקנית. אם הוא ייפגע מהערה בנושא, זה יפע בו הרבה יותר

למה עוקצני?חדשה.כאן
זה לא הערה זה הארה
זאת התחושה שאני הייתי מקבל מאמירה כזאת.ultracrepidam

אולי אני מוזר. ואולי גם הוא

אני ממש לא הייתי אוהבת הערה מהסוג הזה..מקום בעולם
אני מאוד אוהבת את בני דודים שלי
וחלקם מחבקים אותי כשהם רואים אותי.
בחיים לא אבייש אותם ואעצור אותם מלחבק אותי מול כולם, אבל בהחלט אשתדל להמנע מהסיטואציות..

ועם הערה כזאת לחלוטין הייתי הופכת לאנטי..
אבל אבלחיים של
זה אסור...

את לא יכולה להגיד הלוו אני שומרת נגיעה?
ברוח טובה כמובן...

אצלנו במשפחה חלק שומרים וחלק לא אבל כולם יודעים מי כן ומי לא ולא מחבקים חופשי.
פחות מעוניינת להכנס עכשיו לענייני המשפחתולוגיה.מקום בעולם

תהיי בטוחה שאני עושה מה שניתן.
מזתומרת מה שניתן ? אם תבהירי שאת שומרת נגיעהה' אלוקינו

יכבדו אותך ולא יגעו. לא ? 
בכל מקום שהגעתי כשאמרתי שאני שומרת נגיעה כיבדו אותי ולא נגעו. 

לא בכל משפחה זה כל כך פשוטרקשאלה


מה??? יש אנשים שתגיד להם לא לגעת והם יגעו ????ה' אלוקינו

הטרדה!

שמחה שאצלך זה עובד מקום בעולם
אם מישהי היתה אומרת לי את זהתפוח יונתן
הייתי בטוח שזה מוצא חן בעיניה. גברים לא תמיד מבינים רמזים, יכולים להבין הפוך אם לא ידברו איתם תכלס.
תלוי אם אתם דתיים או לא.י.על

אצל דתיים זה לא אמור להיות מתאים..

הבנות דודות ילדות או בחורות?י.על


הם בחורותנועה430
חוץ מבנות הדודות הוא שומר נגיעה בכללי?י.על

אף פעם לא ראיתי שומרי נגיעה שמתירים לעצמם לחבק ולנשק בני דודים..

 

אני ראיתי שומרת נגיעה שמנשקת את אבא של בעלה...חיים של
האמת שהייתי בהלם.
ואם לא הייתי רואה את זה בעצמי לא הייתי מאמינה לזה..
אז היא טועה.ד.


יכול להיות שזה בא מזה שהיא רואה אותו כמו אבא..וזה אפילוי.על

יפה גם אם אסור הלכתית.

 

למה לחפש שמישהו ישכנע אותך,ד.

שזה לגיטימי והכל בסדר?..

 

אם כי יש עדות ששם זה כנראה יותר מצוי.

 

אבל בוודאי שהלכתית זה לא בסדר, לאף עדה..

בנות כמה הן?קל"ת
פרט חשוב😅
ואווווווווו לא . פשוט לא .בנות כמה הן ? אוהב אותן??? נשיקותה' אלוקינו


לפי דעתי את מגזימההפי
עדיף שלא? ברור שעדיף שלא..
הוא לא מצליח לא לעשות את זה? כל יום הוא רואה אותם?
או שיש אירוע אז הוא מחבק מנימוס?
תדברי איתו על זה חבל לפסול מישהו על דבר כזה
טבעי שאצל אדם מתרבות דוסיתאנונימי פלוס

הדבר זה יעורר אוטומטית סלידה חזקה.

אני חושב שזה דבר שיכול לאפיין.

מכיר המון שנותנים לחיצת יד בתור 'נחמדות' אבל לנשק זה נשמע לי אובר (לפחות לפי התרבות האשכנזית שאני חי חח)

 

אם היא מריגשה בנוח שתדבר איתו. לדבר זה כמעט תמיד טוב.

מסכימה שלדבר זה טובהפי
זה לא עניין של נכון או לא נכוןאנונימי פלוס

יש דברים שמעוררים סלידה, לא משנה אם זה נכון או לא נכון.

זה נטו רגשי.. אולי את לא מרגישה ככה.

 

מה הקשר למה שכתבתי לא הבנתיהפי
ברור שאני כותבת מתוך עולמי .. היא שאלה את דעתנו.

וזה ברור שאם הם דוסים זה לא יתקבל טוב
מה חידשת?

אני חושבת שיש נטייה לאנשים בדייטים לעשות פיל מכל דבר ולחשוב שהם הרבנים..

אני מאמינה בדיבור ובגמישות זה הכל.
מסתבר שאין קשראנונימי פלוס

פשוט היה לי נשמע שאת לא מבינה את הסלידה, וזה נשמע לי מוזר..

ברור שאני מבינה מאיפה זה באהפי
אני פשוט לא חושבת שזה הדבר הכי חשוב להסתכל אליו ולא כל-כך קונקרטי
איך את מתייחסת לשמירה על המערכת ההלכתית?אנונימי פלוס

אם הלכה זה דרך חיים, וישנה שאיפה שזאת תהיה דרך חיים משותפת, זה סימן.

גם מי שלא קורא שתיים מקרא ואחד תרגום זה סימן לחוסר דוסיות אבל זה בקשוי דרבנן וזה איסור דאורייתא חמור של 'דבר שבערווה'.

מי שחשוב לו לשמור על ההלכה בדרך כלל יהיה חשוב לו לשמור על איסורי דאורייתא, לא?

מי שחי חיים של הלכה, זה מאוד הגיוני שיהיה לו קשה עם זה. 

אולי אפשר לתלות שהצד השני לא מודע על החשיבות של איסור? אולי. אבל גם חוסר מודעות לעולם ההלכתי הבסיסי מראה איפה הוא שם את התחום ההלכתי בסדר העדיפויות שלו.

 

הערה: אין לי דבר אישי כהוא זה כנגד מי שלא שומר הלכה על בורייה.

אני מחמירה עם עצמי לא עם אחריםהפי
טיפ קטן גדול..
את תרצי שלבן הזוג שלך תהיה חשובה ההלכה?אנונימי פלוס

זה נראה לך משהו משמעותי בקשר זוגי איתך?

 

מה אתה הבן זוג שלי מזה הירידה לפרטים האלההפי
וכן ..
אני חושבת שיש לי המון כוח ויכולת השפעה להשפיע עליו טוב
גם אם הוא לא יעשה את זה אני יאיר לו ולא יעיר
אז את בונה על זה שתשפיעי עליו לטובה?אנונימי פלוס

זה קצת מוזר לבנות על זה שבני אדם ישתנה.

גם לנסות לשנות את מי שאת יוצאת איתו זה לא הכי מומלץ.

 

אולי פשוט כדאי לבנאדם לצאת עם מישהו עם תפיסה דתית דומה? זה לא עדיף?

לבנאדם שהדת זה הדבר הכי חשוב לו - זה לא מחייב? הרי זה הדבר שהכי מעניין אותך בחיים.

 

דברי מקודם לא היו שיפוטיים בכלל. אין לי שום רצון להעיר לאחרים/ות בשום נושא דתי כזה או אחר. מאמין שנטו זה עניין אישי של הבנאדם. 

אבל, אם בנאדם מחפש זוגיות שבהכרח קשורה לעניין הדתי זה חשוב מאוד לבחון איפה האחר נמצא שם. ואם לא מתאים - לא חייבים. זה לא אומר שמי שחשבתי עליה שלא מתאים "היא לא מספיק טובה" ואני לא מודד מה רמת הקרבה של אדם לא-להיו. אין לי עניין לקחת את התפקיד של א-להים בכבודו ובעצמו שהוא ישפוט את בנ"א ,לא אני.

אך מי שחשובה לו ההלכה מומלץ לו למצוא שותפה לדרך שגם תהיה בתיאום איתו על זה.

אולי זו לא תפיסה אלא רק טעות שהוא יתקן אם ידע מה הבעיהמבקש אמונה

צריך לבדוק דבר כזה...

התייחסתי לזה פהאנונימי פלוס

איך את מתייחסת לשמירה על המערכת ההלכתית? - לקראת ניסויים בזוגיות

 

חוסר מודעות לנושא מעיד על רדידות בזה. מי שאין לו בעיה, תפאדל שילך על זה. אבל זה נכון עובדתית.

לא מגיב על התוכן אלא רק על ההתחלהארץ השוקולד
אמא אוהבת לומר בשם מישהו
"נשים מתחתנות עם גברים בהנחה שהם ישתנו (מבחינת אופי) וגברים מתחתנים עם נשים בהנחה שהם לא ישתנו (מבחינת יופי) ושני הצדדים מתבדים."
זה נורא ואיוםאנונימי פלוס

להתחתן עם מישהו כדי לשנות אותו, 

זה לא לכבד את המקום בו הוא נמצא. בעצם, לא לכבד את מי שאתה רוצה לחיות איתו.

 

המשפט הזה שנון אולי, וזהו, לא מעבר.

להפך, זה להאמין בו שיש בו טוב שצריך קצת ליטושמבקש אמונה


כדי ליצור קשר בריאאנונימי פלוס

לא כדאי לחנך את מי שאתה יוצא איתה אלא להתסכל לה בגובה העיניים.

כל שינוי צרד אחר זה את "אהבה שתלויה בדבר" בדבר ממש רעועה. 

תקבל את האדם כמו שהוא ורק אח"כ תבנה איתו חיים משותפים.

 

רחל חינכה את ר' עקיבא?מבקש אמונה


לא מנהל דיון על בסיס מקורותאנונימי פלוס

כדי לקחת רעיון מהמדרש נדרש קצת יותר מאשר לעשות copy past... 

זה לתפוס את המדרש בצורה חיצונית לטעמי.צריך הרבה יותר לנתח אותו כדי לעשות איתו משהו.

ואם כבר הזכרת - רחל התקדשה לר' עקיבא אחרי שהוא הסכים לעצתה, בכך היא קיבלה אותו כמו שהוא ולא רצתה לשנות אותו. אבל כאמור זה לא כ"כ מעניין בתור דיון.

בשביל מה יש תורה? אבל אני אענה מהמציאותמבקש אמונה

הוא כתב על אופי (נראה אם אנחנו מדברים על אותו דבר) מה שאני מבין, זה אם הוא אדם טוב או עדיין שטותניק או קצת גס וכגון זה.  הרי דבר כזה בין כך צריך לשנות לטוב.. למה לומדים מוסר?

 

להאמין באדם שיש לו אופי טוב ולבנות על זה, זה לא אהבה שתלויה בדבר וזה לא נקרא לחנך

לחנך זה להטיף מוסר, ופה זה לאהוב אבל לעודד ולחכות שיצא ממנו הטוב שיש בו.

זה בריא וזה מצוין.     מה הבעיה?

 

נעצור פהאנונימי פלוס

התפיסה שלי ממש שונה משלך לכן קשה לי ממש לדון איתך בנושא. מוזמן לפרטי אם בא לך.

חבל, זה היופי בדיון.. אבל כרצונך.מבקש אמונה


אתה מסלף דברים שלא כתבתיהפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך ט"ז באדר תש"פ 00:23
יש דברים שיותר קונקרטים לי ועליהם לא אתפשר.
רמה דתית לא מתחילה ומסתיימת בבני דודים..
וסימון וי על הלכות.
זה הרבה מעבר
אני לא מזלזלת בהלכות .. אני פשוט לא חושבת שהם נעדו כדי לפסול.
אלא כדי להעמיק את הקשר שלנו עם ה' כדי להטיב לנו אדם תמיד וטוב שעדיין לא מקיים הלכה זה כי הוא עדיין לא נגע בהבנה שלה . אפשר להיות סבלני
זה מה שהבנתי מההודעה שלך.. סוריאנונימי פלוס

לגבי תוכן הדברים - מה שקובע את החשיבות של הדברים זה מה שהקב"ה החליט.

אם הקב"ה החליט שזה חמור אז זה חמור.

אם אדם לא יודע את ההלכה  - זאת רדידות. לא?

אם אדם לא מקיים את ההלכה - זאת חוסר מחוייבות.

יש עוד אפשרות שאפשר לפרש ופספסתי?

לנשק בנות דודות זה דבר שמי שהחיים שלו סביב ההלכה וכולי אמור לדעת לא?

"אין בור ירא חטא ואין עם הארץ חסיד" - חלק מהמציאות של אדם שמקיים הלכה זה שהוא לומד אותה לפני.

דברים פשוטים, אני ממש לא מבין אותך. אשמח שתסבירי את התפיסה שלך מול הדברים הללו שאני מעלה.

סבלני זה מצויין!!אנונימי פלוס

וח"ו אני לא חושב שצריך לפסול אף אחד/ת!!

אבל הזוגיות זה חלק מעבודת ה', וכדי להיות שותף/ה לעבודת ה' משותפת צריך להבין בזה וצריך לחיות את זה.

מי שעולם הערכים ההלכתי שלו מצומצם לא יכול להיות שותף לדרך עמוקה בעבודת ה'. עבודת ה' נעשת דרך ההלכה.

 

אני מאוד מזדהה עם כך שדרוש שההלכות לא יוסיפו 'אגו דתי' לאדם שמקיים אותם, אבל מי שמחפש 'חומר אנושי' שיוכל לעבוד איתו את ה' באינטימיות צריך לבדוק במה מדובר. זה לא סותר כהוא זה.

אתה קוראהפי
לאדם שנותן חיבוק לדודה שלו עולם הלכתי מצומצם?
אני מסרבת לקחת חלק בזה ..
לא מבין אותך בכללאנונימי פלוס

זה איסור דאורייתא! מי שעובר על ל"ת דאורייתא זה אדם בעל מודעות הלכתית? נשמע לך הגיוני? ברור שלאדם כזה אין מודעות הלכתית.

הוא יכול להיות נסיך (לא ציני) אבל מודעות הלכתית אין לו.

השאלה עד כמה חשוב מודעות הלכתית? חשובה מאוד. כי אחרת עוברים בהכרח על רצון ה'.

 

אני לא שם שום תוית על אף אדם. גם על אדם שלא מקפיד על לא משנה מה. אבל הלכה זאת הלכה. אני ממש לא מבין אותך.

זה לא כ"כ נורא לא לקיים הלכה? זה נורא.

זה שאני אומר שזה נורא אני לא מלכלך על אף אחד.

איסור דאורייתא?הפי
איפה זה איסור דאורייתא ?
תקיים הלכה ותחמיר עם עצמך כמה שבא לך זה חשוב
עם אחרים לא
תנסה לראות בהם טוב
נגיעה של חיבה זה איסור דאורייתא לכו"עאנונימי פלוס

תכף אביא מקור אם את לא מאמינה. (העניין שכל אישה רווקה היא נידה, זה הופך את זה לאיסור דאורייתא)

 

לראות את הטוב זה לא להתעלם מהרע.

אפשר לראות את הטוב בבנאדם ובמקביל לא לרצות לצאת איתו כי השאיפות הדתיות לא מתאימות. אני לא רואה סתירה בין השתיים.

 

אחרי התסכלות יותר רחה במקורות ברפרוף הגדר של דאורייתא דרבנן הוא כנראה במחלוקת אבל בכל אופן זה לא כזה קריטי לעניינו כל עוד הדבר אסור.

 

טובהפי
את רואה סתירה בין השניים?אנונימי פלוס

בין לראות טוב בבנאדם ובין לא לרצות לצאת איתו?

זה לא הענייןהפי
אני פשוט לא הייתי פוסלת אותו אלא הייתי מנסה להבין מה היה שם.
אולי אתה יותר צדיק ממני..
לא מדוויק הלכתית...אנונימי פלוס

לא להסתמך על זה

תגיד לא ידעתי לא יקרה כלוםהפי
מה לא ידעתי?אנונימי פלוס

תדוני אותי לכף זכות, אין לי בעיה להגיד שטעיתי חחח

..הפי
שזה מחלוקת
זה יותר מורכבאנונימי פלוס

הויקיפדיה שהבאתי הביא מחלוקת ראשונים בנושא. השאלה כמו מי פסקו להלכה. מה שזכור לי שפסקו הלכה כמו מי שאומר דאורייתא, ככה זה בראש שלי.

לכן תיקנתי וערכתי.

בבקשה תדוני אותי לכף זכות, אין לי בעיה להגיד שטעיתי.. בבקשה בלי שמוסים, ככה יותר נעים

הכל בסדר..הפי
הפי... זה אסור אבל..לב אוהב

זאת הלכה דווקא מזה ידועה...

=/

אני לא ידעתיהפי
האמנם?ארץ השוקולד
עבר עריכה על ידי ארץ השוקולד בתאריך ט"ז באדר תש"פ 14:56
עבר עריכה על ידי ארץ השוקולד בתאריך ט"ז באדר תש"פ 14:52
ברור שזה איסור דאורייתא???
נחלקו רבותינו מה רמת חומרת האיסור של נגיעה בכלל:
הרמב"ם - דאורייתא. (ספר המצוות מצווה שנג)
הרמב"ן - דרבנן. (בהשגות על ספר המצוות)

נחלקו רבותינו האחרונים האם מגע שאינו של חיבה נאסר (כלומר מגע שאיננו בעל אופי מיני לכאורה.) :
שלחן ערוך - אסור. (אבן העזר סימן כא סעיף ז)
ש"ך - מותר. (ש"ך יורה דעה סימן קנז)

ככה שדבר ראשון, לא ברור שזה דאורייתא.
דבר שני, לא חושב שמגע בין בני דודים נחשב כ"מגע של חיבה" (ולכאורה דומה זה לדברי הש"ך על חיבוק ונישוק בנות ואחיות על ידי האמוראים שאין זה של חיבה.), ככה שלא ברור שנאסר על ידי הש"ך בכלל.

ומפורש בש"ך שלדעתו הרמב"ם סובר שרק "מגע של חיבה" אסור מן התורה, ומגע אחר לדעת הרמב"ם יהיה מדרבנן. וממילא, הרמב"ן חולק עליו בזה וסובר שגם "מגע של חיבה" מדרבנן. (ש"ך יורה דעה סימן קנז אות י)

יש לציין כי כל הדיון הזה אודות נגיעה שייך רק לאיסורי ערווה, ולכן ראוי להעיר שנחלקו הפוסקים האם נידה בכלל ערוה, אבל זה דיון נפרד. אבל בואו נירגע ונבין שלא ברור שאסור לחבק ולנשק בנות דודות.


@נועה430 אם חששת מבחינה הלכתית, אז יש לו גדולים שעליהם הוא יכול לסמוך.
יוצא שאין פוסקים לסמוך עליהם..מבקש אמונה

כל המחלוקת שכתבת זה על מגע לא של חיבה.

ורק לגבי אחיות הבאת מקור שאיכשהו יתכן שזה לא מגע של חיבה... סבבה.

 

אבל לגבי בנות דודות שזה לא "מגע של חיבה", זו דעתך האישית. 

אין פוסק שאומר את זה

מצאתי עכשיו תשובה של הרב דב ליאורברגוע
הוא לא מתיר, אבל הוא כן אומר שזה פחות מאיסור דרבנן
 
שאלה
איסור נגיעה בבני המין השני ידוע לכל. אבקש לדעת האם האיסור חל גם על בני משפחה כגון דודים ובניהם ? אשמח גם לקבל מקורות לעניין.
תשובה
נגיעה של חיבה, שהוא נהנה בה, אסורה בכל אשה חוץ מאשתו כמובן. באמא ובסבתא, בבת ובנכדה - מותר. לגבי שאר קרובות הואיל ואין בזה הרהור עבירה רק הבעת חיבה ללא רגשות שליליים, מצד עיקר הדין מותר ואין בזה איסור דאורייתא של נגיעה, אבל כותב הרמב"ם (בפרק כ' מהלכות איסורי ביאה) שזה מגונה ולא ראוי לגעת, לנשק או לחבק שאר קרובות, כדודה, אחות ובנות דודות. לכן כל מי שיש בו יראת שמים אמיתית לא ייגע, (לסיכום, לפי הרמב"ם נגיעה שיש בה רגש היא איסור תורה ושאין בה זה פחות מאיסור דרבנן ולא ראוי). סיפרו לי שבצרפת מקובל כשבני משפחה נפגשים שמתנשקים וכו', מי שלמד תורה שיתחמק מסיטואציה כזאת.
 
לא הכרתי את התשובה הזו, תודהארץ השוקולד
איך חיבוק של בת דודה זה חיבת ביאה?ארץ השוקולד
כמו כל בחורה.מבקש אמונה

עובדה שיש בני דודים שמתחתנים.  אני אישית מכיר כאלה, וגם אני לא הייתי מתנגד לזה אם הייתה לי הזדמנות כזאת ולא היה חשש בריאותי לילדים.

היום זה פחות מקובל בגלל הקטע הבריאותי, אבל פעם זה היה שכיח...

 

מי שרוצה לטעון שאין משיכה חובת ההוכחה היא עליו.

(וקח בחשבון שכל אחד יוכל לטעון את זה על איזה ידידה שלו שהוא חושב שהוא לא מרגיש אליה כלום)

 

לרוב מוחלט מהעולםי.על

אין משיכה לבני דודים.

(ומי שנמשך צריך פסיכיאטר. לדעתי.)

אנחנו מקיימים הלכות כי צריך ולא כי אם לא זה עלול להפעיל אצלנו משהו..

למה מי שנמשך צריך פסיכיאטר?אבןגבירול

זה שאין משיכה לקרובי משפחה זה לא לפי גנים אלא לפי זמן שהיה משותף בתקופת הילדות המוקדמת. לכן לא התחתנו זוגות מאותה שכבה בקיבוץ (כי הם היו יחד בבתי הילדים) ומנגד אח ואחות שגדלו בנפרד בהחלט עשויים להמשך אחד לשני אם ייפגשו. כך שבמידה ובני דודים בהפרש גילאים לא גדלים ביחד אין שום סיבה ביולוגית שהם לא יימשכו אחד לשני. זה שמשהו הוא טאבו חברתי לא אומר שהביולוגיה מצייתת לזה (אם כי יש לזה השפעה מסויימת).

הסוגריים בסוף.י.על

הידיעה שהצד השני הוא כמעט אח שלך מנטל או אמור לנטרל..

 

חח זה חד משמעית לא נכוןאבןגבירול

תשאלי כל מי שגדל בחברה נפרדת עם משפחה מורחבת גדולה - התאהבות נעורים קלה בבת דודה או לפחות כיף בלתי מוסבר בשיחה אתה זה אפשרי מאוד וקורה לעתים. פשוט ממשיכים הלאה והכל בסדר

אמרתי מה דעתי.י.על

זה שזה קורה לך לא אומר שזה נפוץ.

רוב בנ"א נורמאליים.

 

 

א. את בת ואצלכן זה קורה אחרתאבןגבירול

כל העסק הרבה יותר מושפע נפשית ופחות גופנית

ב. שאלתי כמה אנשים עם נתונים כאלה שחלקם אמרו לי שזה גם היה אצלם כך. בתקופת ההתבגרות הגופנית המוקדמת זה די נפוץ, אם לנער אין בנות אחרות בסביבה שלו

ואחרי גיל ההתבגרותי.על

התופעה מתמגרת לדעתך או עולם כמנהגו נוהג וה"טאבו" מנצח?

בגיל ההתבגרות קודם כל המשיכה הגופניתאבןגבירול

פחות מרוסנת כי ההורמונים גבוהים מאוד מצד אחד והנער לא בעל נסיון בשליטה על העניין מצד שני. אחר כך היצרים טיפה יותר מקשיבים לבנאדם. 

שנית כל במהלך גיל ההתבגרות לרוב יוצא להתקל בבנות אחרות בכל מיני סיטואציות גם בחברה נפרדת, ואז הנער חושב עליהן במקום (אחות של חבר בגיל רלוונטי או סתם מישהי שנתקל בה במקרה). אצל רוב הנערים המתבגרים בעיקר בחצי המוקדם (למיטב התרשמותי 13-16 כזה) "הדלקות" כזו היא פשוט מצב צבירה של הנפש... אם יש לו אופציה אחרת מה שלרוב מגיע עם הזמן הוא יחשוב עליה ולא על בתדודה שלו. 

מהתחושה שלי זה לא ככהארץ השוקולד
לא עשיתי בירור כלל עולמי בנושא ולא ראיתי מחקרים, אבל אני חושב שהרגשות שונים
אגב, ראיתי שהרב ליאור הביא שאין איסור אבל זה מגונהארץ השוקולד
^^ ענית במקומי מבקש אמונה

והמשפט האחרון שלך @י.על לא נכון,

כי ראית בעצמך שכל הדיון על נגיעות וצניעות מתבססות על מה ערוה ומה לא, מה גורם הרהור ומה לא. לפי זה הכל נקבע. 

וגם אם היית צודקת, אין פוסק שמתיר לגעת בבת דודה 

 

 

לא אמרתי שמתירים.י.על

מזעזע אותי שמצמידים "ערווה" ל"בת דודה". גועל נפש.

אסור גם לדוד לגעת באחיינית שלו, זה אומר שזה נורמטיבי לחתן אותם?? איכס.

גודרים גדרות בשביל השוליים שבשוליים שהדברים הפשוטים לא ברורים להם משום מה, זה ממש לא אומר שזה נורמטיבי. זה פשוט לא.

פעם זה היה נורמטיבי מאודחופשיה לנפשי
להלן-מרדכי ואסתר.
קין והבל התחתנו עם האחיות שלהם, אז מה?י.על


אז זה אומר שזה לא היה שוליים שבשולייםחופשיה לנפשי
^^ נכון.מבקש אמונה

וערווה אולי נשמע רע... אבל זה אומר שזה גורם משיכה. 

כמו שיער באשה, כמו אשה שרה וכו'.   אז תמצאי מילה אחרת..

 

אין לי מושג למה הסקת שזה לא נורמטיבי. 

מוזמנת לשאול פסיכיאטרים אם הם סוברים כמוך.. לדעתי הם יחלקו עלייך נחרצות

 

זה לא מקובל, והלב לרוב גס במישהי שהיא כמו משפחה..

אבל בגדול אין שום מניעה להמשך למישהי שנולדה מאחות של אמא - שזה רחוק.

בואי תגידי לי איפה הגבול של משפחה שמשם נורמטיבי להימשך? להרבה אנשים אני יכול למצוא קירבה כלשהי..

 

לדעתי את פשוט לא מפרשת נכון את המושג אהבה וחיבה..

זה לא חייב להיות גילוי זהות חדשה שנלווה אליה בושה והתרגשות וכאלה..

לפעמים רגילים אחד לשני ואוהבים וזה היופי.  

עזוב,י.על

אבוד עליך

אם אתה מתפלסף על דבר ברור מאליו שאמורה להיות רתיעה ממנו אז כנראה אין טעם להסביר.

רק אומר לך שאם ח"ו היו לי בני דודים כאלה קו"ח אם היו מפנים כלפי רגשות כאלה, הייתי רואה אותם כסוטים, פדופילים דוחים, הכל ביחד והייתי מקפידה לשמור מהם מרחק דגול מאוד. ב"ה, אין לי.

את מגזימה.צהרים
את שמה את הכל באותה דרגת חומרה. אולי את לא מבינה מה זה אומר לפגוע בילדים כשאת משווה את זה לחתונה בין בני דודים שזה דבר מותר! לגיטימי שזה מגעיל אותך, לא לגיטימי להשוות בין הדברים. ושוב אני אומר, מותר להתחתן עם בת דודה ומותר להתחתן עם אחיינית. המשמעות של זה היא שאין שום בעייתיות חוץ מבעיות בריאותיות.
לא משווה אבל כן מוצאתי.על

נקודת ממשק- טשטוש גבולות בין נורמה, טבעיות ובריאות לחוסר ,בעיני.

סבבה זה כבר נשמע יותר טוב.צהרים
לא אגיד לך שבעיני זה לא קצת מוזר, אבל ממש לא להוציא לעז על אנשים טובים ובריאים בנפשם.
נסחפת לגמריאבןגבירול

דבר שלגיטימי בהמון תרבויות אנושיות בעולם עד ימינו וגם לא אסור לפי התורה זה לא דבר סוטה. מדעית אין סיבה שזה יהיה סוטה. תרבותית אין. דתית אין. הסיבה היחידה היא שזה לא נראה לך אבל אם זה הסיבה היחידה אז מה ההתרגשות הגדולה. אני לא אתחתן עם בת דודה שלי, רוב מי שאני מכיר לא אבל אם מישהו יעשה את זה הוא לא יהיה בעיני סוטה או דוחה כמו שהוא לא יהיה בעיני אחוז גדול מהעולם (300 מליון ערבים זה כבר לא מעט אנשים).

נסחפתי בעיניך. לא בעיני.י.על

אני צודקת ואתה טועה. התחושות שלי נכונות ושלך לא.

 

(אמרתי את דעתי והיא מוצקה מאוד. כלום לא ישנה אותה. 

אני פשוט לא מבינה לא אתם לא מסכימים. בן דוד הוא כמעט אח ועם כמעט אח לא מתחתנים ולא חושבים אפילו בכיוון).

זו הנחת המבוקשאבןגבירול

את חונכת שבנדוד הוא כמעט אח, לעומת זאת הבדואי חונך שבתדודה היא בהחלט שידוך פוטנציאלי. ובאמצע מי שפשוט לא העבירו אליו מסר ברור (במשתמע או במרומז) בחינוך שלו ובסביבה התרבותית שלו אז יש מצב שכן יחשוב ויש מצב שלא.

אני מכבד את התחושות שלךצהרים
אבל את לא יכולה להשליך מהן על אחרים. תפקחי את העיניים ותגלי מסביבך בני דודים שהתחלנו והם אנשים טובים ומתוקים.
אני יודעת.י.עלאחרונה

יש לי שכנים מרוקאים כאלה מול הבית והם אנשים מדהימים

אבל זה לא סותר שהרעיון מזעזע אותי.

נראה לי שיש הבדל באופן פשוט בין הרגשותארץ השוקולד
"כי ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם" ואדם אמור להכיר את עצמו ולראות אם הוא כן עם רגשותיו או לא
יכול להיות שיש שוני באופי הרגשותאבןגבירול

אבל זה עדיין משהו שנכנס תחת משיכה כזו או אחרת (הרי בחור מתבגר לא ירגיש ככה בשיחה עם בן דוד שלו ממין זכר נכון?)

^^^^ מסכיםבינייש פתוח


אצלי זה בא ממקום שמי שמחנך ילדים לשמור על ההלכהבינייש פתוח

צריך לתת דוגמא אישית שניכרת להם בעין. לכן אני באופן אישי פוסל בנות עם חצאית קצרה כי זה בולט, אבל לא פוסל על חולצה קצת יותר פתוחה ממה שההלכה דורשת (וגם כי בצניעות יותר בולט אומר יותר בעייתי)

 

זה עניין של ניואנסים דקים לענ"דאנונימי פלוס

זה יותר מורכב... יש עוד דברים שחשובים לא פחות ודוגמא אישית זה דבר שאפשר לדבר עליו. באופן כללי אין חוקים כל מקרה לגופו וכל בנאדם איך שהוא מרגיש. לא צריך לעשות מזה סרטים על מה 'לגיטימי' לדחות הצעה ועל מה לא. על הכל זה סבבה. העיקר האדם ישא בהשלכות למה שהוא דוחה ולא מה שלא.

השאלה היא עד כמה חשובה לך ההקפדה על ההלכה.השתדלות !
להתעסק בעבודת ד' שלו זה פחות... את רק יכולה להחליט אם זה מתאים לך.
מניסיון אישי- לפני כמה שנים הייתי מחבקת את בן דוד שלי כל פעם כשהגיעו אלינו (ממש לא נשיקות). כשנחשפתי להלכה של שמירת נגיעה מבני דודים, אמרתי לו שאני לא יכולה לחבק אותו. הוא היה צוחק על זה (בקטע טוב) ומנופף לי ממרחקים. אבל וואו, השיח פתאום נהיה יותר מכבד והוא התחיל לדון איתי על אמונה והלכה. שווה את זה בהחלט, ולגמרי אפשרי. הצד השני תופס את זה כצעד שמראה על כבוד.
פתיחה לשיחבית התמר

הי נועה,

 

כמו שאת רואה בתגובות, מי שלא מכיר ולהבדיל גם ההלכה מתרחקת מהתנהגות שכזו.. ואילו מי שמכיר התנהגות שכזו במשפחה שלו לאו דווקא נחרד כל כך.

 

ואני חושבת שזו הזדמנות להסתכלות כוללת על הדברים השונים בין בני הזוג בקשר (כמובן שגם אחרי החתונה..). לקשר מגיעים שני אנשים - עולמות שונים בעלי תכנים, הרגלים, שפה ותרבות שלא תמיד זהים.

 

מה דעתך לקחת את הנושא הזה כפתיח לשיח?.. אולי הוא לא חשב על זה ולאחר מחשבה הוא יסכים איתך? אולי לא אבל מהשיח וההבנה שלו של הדברים דווקא תקבלי אותם או תתרשמי ממקומות עמוקים יותר שלו?

 

את יכולה להזמין אותו לשיח, להציג את ההרגשה שלך, מה המשמעות של הדברים בעיניך, מה בעולמך הפנימי נפגש עם ההתנהגות הזו ולשמוע אותו, לשמוע מה הוא מרגיש, מכאן יכול להיות שהנושא יהפוך לתרגול של הקשבה אמיתית, של הבנה של עולם השני, ואולי גם של מוכנות ופתיחות ללכת זה לכיוונו של זה מתוך החלטה שלמה ואמיתית שמבינה את הצד השני באמת.

 

מבטיחה שקשר שמסוגל לדבר ככה את ההבדלים והקשיים הוא נכס אמיתי 

 

כל הטוב

לדעתי יש מקום כף זכותמבקש אמונה

יש כאלה שכל כך מכירים את הבני והבנות דודים שהם מרגישים שזה כמו משפחה קרובה - כמו אחיות.

גם אצלי זה ככה...

אז אולי הוא חושב שאם זאת ההרגשה זה לא נורא לפי ההלכה. 

 

כמו שאמרו פה, כדאי לדבר על זה.

..הללויה~
יש כל מיני דעות בעניין.

אישית לא רוצה שבעלי יהיה אחד שמחבק ומנשק את הבנות דודות שלו.. לא נראה לי שייך.

את לא קנאית. זה לגיטמי לחשוב שזה לא שייך!

אם הקשר בניכם רציני ולכיוון חתונה בעזר ה' ממליצה לך לומר לו בעדינות שזה מפריע לך.

הרבה בהצלחה נשמה~
לא הבנתי, לגטימי לחשוב שלא שייך? זה אסור!!!לב אוהב

מבחינתי זה בחור שלא שומר נגיעה...

כאילו שהבחורה תעשה מה שנכון לה.

אבל נשמע כזה כאילו את מלטפת את העבירה הזאת

..הללויה~
את צודקת זה אסור. לא מתווכחת עם זה..
אך בכוונה כתבתי בצורה עדינה~

כי בדרך כלל בחורים כאלו ששומרים נגיעה אבל לא מהבנות דודות שלהם באים מחברה מאוד פתוחה,
שבה בכללי בנים ובנות חברים בלי בעיה והרבה בכלל לא שומרים נגיעה..
ואז זה לא נראה להם אסור ונוראי כמו שזה נראה לנו.

יש גם איסור לגעת באחים/אחיות,
אך זה פחות מוכר והרוב המוחלט לא מקפידים על כך אז זה נראה לנו פחות נורא..
אך מי שכן מקפיד על כך מניחה שזה חשוב לו ונראה לו הזוי שלא מקפידים.

זה מאוד תלוי חברה.

וזה לא סותר את זה שדבר כזה הלכתית הוא אסור.
אין איסור לגעת באחים\יות..חידוש


..הללויה~
הייתי לא מזמן בשיחה של מישהו מזרוחניק והוא הראה לנו שאסור
לא חושבת שהוא מקפיד על כך..
אבל הוא אמר שצריך לדעת שיש עם זה בעיה.
מזרוחניק רקשאלה
מתי יפסיקו להשתמש במילה הזאת???
..והוא ישמיענו
@יהודי פשוט.- תוסיף לרשימה 😅
חחח לגמריייהודי פשוט.
לא מדויקדעתן מתחיל

רמב"ם הלכות איסורי ביאה כא, ו

שו"ע אבן העזר כא, ז

 

לכאורה אסור, לפחות חיבוק ונישוק גם בלי חיבה. אבל יש פוסקים רבים שהקלו.

סוגיה קצת מורכבת שהעיסוק בה פותח נקודות שאולי לא כדאי ולרוב מגביה טונים.

יש מחלוקת בהבנת הרמבםבינייש פתוח

האם מניעת החיבוק נישוק של אח ואחות היא איסור הלכתי או לא

דיברתי על נגיעה לא חו"נחידוש


זה אסור הלכתית אז את ממש לא קנאיתבינייש פתוח

עד כמה זה קריטי, זה כבר החלטה שלך. ממליץ לדבר איתו על זה ולשאול רב. אני לדוגמא בחיים לא הייתי עושה את זה, מניח שיש עוד הרבה כמוני. (לגבי דודה נניח זה גם אסור הלכתית אבל זה קצת שונה)

אסור על פי ההלכה!אך אולי זה הרגל משפחתי... הפיתרון הוא לדבר.זמן


תשאלי את יעקב אבינו ורחלחסדי הים
יעקב אבינו גם התחתן עם שתי אחיות. זה היה לפני מתן תורהבינייש פתוח


במדרש כתוב שהוא נישק אותה כי הייתה קרובה שלו.חסדי הים
מהמצב של יעקב של לפני מתן תורה זה היה הגיוני הדבר הזהבינייש פתוח


לא לגיטימישלומית.


לא לגיטימישלומית.

פשוט אסור.

בני דודים יכולים גם להנשא זל"ז עפ"י ההלכה

ודינם ככל גבר ואישה שאינם נשואים

אין קשר אחד לשניבינייש פתוח
אי אפשר להתחתן עם דודה וגם שומרים נגיעה ממנה
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

מה הקשר?!הסטורי
חחחחחחח הסטורי אני מדמיין אותך על פי הודעותיךצדיק יסוד עלום

עם וריד נפוח במצח אדום מזעם 💢

פותח האשכול הוא משהו בין טרול לרחפן (ואני נשמר במילותיי)

לא אדום מזעםהסטורי
יותר סקרן, חוויה אנתרופולוגית לנסות להבין את הראש של חסדי.


(לגופם של דברים, הוא לא טרול, גם לא 'רחפן' במובן הפשוט של המושג. אולי כן 'רחפן', במובן שהוא עוסק בדברים מאוד גדולים ורעיונות נשגבים, בלי מספיק 'בסיס ארצי לנאצלות'. מה שיוצר אצלו פער עצום בין האידאות ליכולת לממש אותן בעולם).

אני הייתי מדבר אפילו יותר בחריפות ממךצדיק יסוד עלום
אבל צריך לכבד ומי אנו בלא נימוסינו?
נכון. אבל האם מפני כך נעזוב את האמתחסדי הים

והאידיאות.

"כָּל זֹאת בָּאַתְנוּ וְלֹא שְׁכַחֲנוּךָ וְלֹא שִׁקַּרְנוּ בִּבְרִיתֶךָ. לֹא נָסוֹג אָחוֹר לִבֵּנוּ וַתֵּט אֲשֻׁרֵינוּ מִנִּי אָרְחֶךָ".

האם עם ישראל בגלות שהיה גוף מת עם תורת אמת הנטועה בתוכו, עזב את האידיאות?

לא. עסקנו באמת והרחבנו אותה בציצים ופרחים עד ש-ה' ברחמיו ריחם עלינו . "יְחַיֵּנוּ מִיֹּמָיִם בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי יְקִמֵנוּ וְנִחְיֶה לְפָנָיו".

אולי אני בינתיים סריס עץ יבש אבל אני לא יעזוב לעולם את ה' ולימוד תורתו, עד שה' ירחם עלי.

ממש לא לעזובהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 20:22

אבל להתאמץ למצוא איך מקיימים אותם בפועל בארץ, בלי דמיונות שווא. איך מקיימים בארץ הזאת, לא באיזה עולם של ענני כבוד דמיוניים.

 

המצווה שלך היא לשאת אשה ולפרות ולרבות. כשיוולדו לך בעז"ה בנים המצווה עליך ללמד אותם תורה ולחנך אותם לקיום מצוות. האם הם יצאו גדולי הדור או קטני הדור - לא צריך לעכב אותך או לבלבל אותך כשאתה מחפש אשה מציאותית, 

"בהדי כבשי דרחמנא למה לך - מאי דמפקדת עלייך למעבד!!!"

"כַּלָּה קִשֻּׁרֶיהָ"חסדי הים
עד כמה שאני יודע, תקופת הגאונים הסתיימה ממזמן…נייקיי

איפה שהוא לפני כ 1000 שנים…

הסתיימה עם ירידת קרנה של יהדות בבל והעברת מרכז הכובד למערב

כדאי לפתוח שותי"ם של המאות השניםחסדי הים

האחרונות ולראות מה הם מכנים את חכמי דורם.

על כל פנים, בפסוק בפתיחת השרשור, כמובן רמזתי להחיית ישיבת הגאונים בארץ ישראל.

ישאלו אותך בשמים למה לא הייתקעלעברימבאר
חסדי הים, לא למה לא היית גאון או אבא של גאון (כמו הסיפור על רבי זושא).


כל אדם והתפקיד שלו בעולם. אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון לבו לשמים. אני בריה וחברי בריה

אנא לא ר' זושא ידענא אלא מתניתא ידענא:חסדי הים
"לפיכך יהיו אומרים כל אחד ואחד, מתי יגיעו מעשיי למעשה אברהם יצחק ויעקב" (תנא דבי אליהו פרשה כג)
זה שכל אחד צריך לשאול, זה אומר שבהכרחadvfb

כולם צריכים להגיע למעשי האבות?

 

ואם נדייק הכתוב מתקמד במעשים, זה לא בכדי.

הכתוב לא מדבר על המדרגה הרוחנית של האדם.

 

 

אני לא מבין בדרגות רוחניות. אני רקחסדי הים

יודע ש'הברית מנוחה' כותב שאפשר להגיע למדרגות רוחניות יותר גדולים מהדורות הקודמים.

במיוחד בזמן הגאולה, כמו שהרב קוק מאריך בכמה מקומות.

ומי אמר,שאתה לא יכול וראויקעלעברימבאר
להיות בעל דרגה רוחנית גבוהה?
מסכים עם הרישאadvfb
מעשיך כמו אברהם זה לא חייב להיותקעלעברימבאר
כמו גדול הדור. כתוב כמו האבות, לא כמו משה
הכח הזה נטוע בנו מכח האבות להגיעחסדי הים

לדרגתם.

הם הורישו לנו את כח המידות והמעשים שלהם.

(כמעט כולנו לא צאצאים של משה, וגם יש להאריך ברוחב ובעומק שמשה לא הוריש את כוחותיו לדורות הבאים.)

..שפלות רוח

רק תיזהר לא להפיל את הילד בדרך עם הלחץ של התפקיד.

וגם עד כמה שזכור לי "נחית דרגא ונסיב איתתא" וגם שאישה עולה(או נשארת ברמתה) ואינה יורדת, בעוד הגבר יורד. ולכן ידידי וכו

לא ?

"בְּחַבְלֵי אָדָם אֶמְשְׁכֵם בַּעֲבֹתוֹת אַהֲבָהחסדי הים
וָאֶהְיֶה לָהֶם כִּמְרִימֵי עֹל עַל לְחֵיהֶם וְאַט אֵלָיו אוֹכִיל".
אם אתה אדם שמקשיב לאנשיםadvfb

כדאי לך להקשיב לכל האנשים שאומרים לך לרדת מהעץ.

אולי הם טועים, אבל כדאי להקשיב לקול הזה ולקחת אותו ברצינות. אולי הוא אומר משהו, אולי לא.

..צדיק יסוד עלום
עבר עריכה על ידי צדיק יסוד עלום בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 13:48

לא חשוב

לרדת מעץ החיים?חסדי הים
"וְעֵץ הַחַיִּים בְּתוֹךְ הַגָּן". "עֵץ חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּׁר". "פְּרִי צַדִּיק עֵץ חַיִּים. "וְעֵץ חַיִּים תַּאֲוָה בָאָה". "מַרְפֵּא לָשׁוֹן עֵץ חַיִּים".
לא, מעץ הדעת טוב ורעadvfb
"מסטרא דעץ הדעת טוב ורע דקשיר לון ביצר הטוב למהויחסדי הים
עזר בהדייהו".
..advfbאחרונה
מסכים עם הכותרתפשוט אני..
עם ההמשך פחות
הוריו של מר שושני דחפו אותו להיות גדול הדוראריק מהדרום
זה לא הפך את שושני להיות מאושר יותר, בספק אם הפך את הוריו.
לא דברתי על לדחוף. התכוונתי שאני ואשתי לעתידחסדי הים

נבנה בית מלא תורה וקדושה וניתן לו את מרב הכלים להיות גאון הדור, ואם הוא ירצה ויזכה הוא יהיה.

זה לא שנגיד לו תהיה גאון הדור.

"בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה צֶמַח ה' לִצְבִי וּלְכָבוֹד וּפְרִי הָאָרֶץ לְגָאוֹן וּלְתִפְאֶרֶת לִפְלֵיטַת יִשְׂרָאֵל".

רב' חסדי, אתה איש חמוד.די שרוט
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יפה טוב לדעתהפי
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

חחח גדולהפיאחרונה
שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.אחרונה

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפי
ומנגד משדרים נחת נעימות
אולי לבדוק בעדינות את הנקודה הזאת בבירוריםadvfb

אתה מדבר עם החברה שלה ושואל אם יוצא לה לדבר על הרצון לבנות בית וזה משהו שמעסיק אותה.. תוהה לעצמי איך לשאול את זה בדיוק. נשמע לי לגיטימי לשאול.

אם יצאת עם כמה בנות, ואף פעם לא הגעת לפגישה שנייה-לגיטימי?אחרונה

אולי לא נכון להפנות את האצבע כלפי חוסר הבשלות שלהן, אלא כלפי הגורם האחר בעסק?

אולי כדאי לברר עם מי ששידך, שינסה לברר אם יש משהו ספציפי וקיצוני בהתנהגות שלך שמרתיע.

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי היםאחרונה
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
לא פחות פוסלות אבל להן חופרים כל הזמן ששעון מתקתקתל אורות
שמראהלא עיקר ויתפשרו. אבל לבנים " מוותרים" ואומרים שלהם מראה חשוב, ואין מה לעשות, ויש מבחן 5 שניות ראשונות, וצריך לקבל את זה.. ( ויש מקומות שממש אומרים לבנים ש"מגיע להם" בחורה מהממת ויפה כשהם.. בלשון סבתא מרוקאית "בסדר בסדר" וזהו). אז לא, גם לבנות יש מה לומר, וגם בנים צריכים להקפיד על מראה, ללכת לאימון זוגיות כשצריך.. גם הם צריכים ללמוד להסתכל מעבר לחיצוניות.
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

אולי יעניין אותך