שאלה על הקורונה, נא לענות בכנותבינייש פתוח
בלי לנסות לגבות אותי או את הממשלה.
האם נראה לכם הגיוני, שכידוע הממשלה נהגה בתבונה והכניסה הזמן את מי שצריך להסגר, כל מי שהיה חשוד קצת וחזר מחו"ל, ומאחר והיא כך ובזמן לא הרבה נכנסו להסגר 40 אלף מתוך מדינה של 9 מיליון, אף אחד לא מת תודה לאל, וכמו שרואים בסין מי שמחמיר עם ההסגר הקורונה יורדת, ומה שקרה בצרפת ובאיטליה הוא מחמת חוסר פעולה בעניין, נראה לכם הגיוני לשתק מדינה שלמה????
מקורות לטעונותיי בתגובה הבאה.
והנה המקורותבינייש פתוח
חתן הנובל: "סוף המגפה קרב" | מוסף כלכליסט
ועוד משהו לגבי צרפת, אבא שלי עלה לארץ לפני יותר מ30 שנה והוא דובר צרפתית ועוקב בחדשות של צרפת אחר הנעשה שם, והם יצאו לבחירות מקומיות בלי שום לעשות שום צעד בעניין הקורונה
הבט, רק ימים יגידו.אריך וייס
אני חושב שהתוגבה שלנו קיצונית וזה מה שבסוף יפגע בנו. כי בסוף אנחנו משתקים את כל הכלכלה שלנו להמון זמן. ופוגעים במערכת הבריאות כי לא יהיה כסף לטפל בה בסוף. אבל שוב, רק עוד המון זמן יוכלו לדעת בדיעבד מי צדק.
כל ההנחיות הן כדי להציל את מערכת הבריאותבלדרית
תראו מה קורה באיטליה, עומס ענקי של חולים שגורם לבתי החולים לקרוס. הם נאלצים להחליט שם מי יחיה ומי ימות.
המקור אומר שהגיוני!הסטורי
"בישראל לא נדבקו מספיק אנשים ואין מספיק נתונים, ולכן אין לי הערכות. אך לפי מה שאני רואה, בינתיים, הדרך שבה משרד הבריאות מתמודד עם המגפה היא נכונה וחיובית. ככל שיחמירו יותר באמצעי ההגנה, כך ירוויחו יותר זמן להיערך טוב יותר לטיפולים ולפתח חיסון".

כל מה שהעתקתי זה ציטוט מהמאמר שהבאת. הוא אומר שהמגיפה תחלוף, אך במקביל אומר שצריך את הצעדים ואף יותר.
הוא אמר את זה לפני ההגבלה של ה10 אנשיםבינייש פתוח
וטוב להחמיר מבחינת הקורונה עצמה אבל יש היבט כלכלי שמשתק את המשק וגם ימנע תקציבים ממשרד הבריאות
אכן,אבל מה לעשות שאנשים פה לא מבינים זאתאריך וייס
אז לא קראתהסטורי
הוא גם אמר שמוצדק להחמיר את הצעדים.
לגבי צרפתברגוע

https://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/727531

הרבה יותר חמור ממה שעושים כאן..

אפילו בריטניה כבר שינו דיסקט

 

בסוף אם כל העולם נוהג אותו דבר כנראה שיש בזה הגיון.

חוץ מזה שאם כולם מסכימים היום שהצעדים הראשונים של משרד הבריאות היו מאוד נכונים, למה לא לסמוך עליהם גם עכשיו שהם יודעים מה שהם עושים?

בצרפת החמירו מאוחר מידי, רק אחרי שהקורונה פגעהבינייש פתוח
בגלל שלא עשו כלום. יצאו לבחירות בלי קלפיות קורונה כמו שתיארתי
בדיוקברגוע

ולכן ההחמרות שאנחנו עושים עכשיו הם נכונות

לא צריך לחכות להגיע למצב של צרפת ואז נגיד שזה מאוחר מידי

סגר על מי שצריך, לא על כולםבינייש פתוח
אתה סוג של עונה לעצמךבוז
ברור שזה הגיוני. זה מעולה. רק בזכות הצעדים האלו ב''ה אין מתים.

לגבי צרפת- הם עכשיו מתעוררים אבל זה מאוחר מידי.
כבר עכשיו אסור התקהלויות של 500 איש, וכנראה אחרי הבחירות יחמירו את הצעדים.

מה שקורה בפועל זה שהמבוגרים שם לא יוצאים מהבתים ונזהרים (למשל סבא וסבתא של בעלי שפשוט מתבודדים מרצון)
לא, בזכות הצעדים האלה אין מתים *עכשיו*אריך וייס
חכי שכל המובגרים שהצלנו עכשיו מקרונה ימותו במחלוקת הפנימיות מחוסר כסף לטפל בהם.
אני לא חושבת שלא יהיה כסף, חושבת שהמיסוי יעלהבוז
מיסוי ממשכורת שלא קיימת? זה נחמד.אריך וייס
כמה אחוז מהמשק עכשיו לא מקבלים משכורת? ולכמה מורדים משכורת? בקיצור, יהיה כיף
לפחות אתה רב איתנו במקום עם אשתךבוז
אז ככה-
א. אם אתה שכיר שפיטרו אותו עכשיו, לך תחתום אבטלה ואל תהיה טיפש
ב. נכון, הכלכלה תספוג, כולנו נספוג, אבל זה או זה או מאות אלפי מתים, מה אתה מעדיף?
ברור, אני מוציא אנרגיות רעות כאן. טובות שומר לביתאריך וייס
א, הכסף שהמובטלים יקבלו יבוא מהכיס של מי שעדיין עובד, לא מהאוויר. לכן גם מי שעובד יפגע

ב, הגזמה פראית. מעדיף שיעבדו עם השכל הקר. ולא עם רגש בלי לחשוב. קל להיות אמיץ ולחשוב איך מצמצמים נזקים, קל לסגור ישר את הגנים כי הגננות פוחדות. קל לבטל תחוברה ציבורית כי הנהגים פוחדים. בקיצור לחשוב ולא לעבוד בלי מח
הממשלה עושה מה שהציבור רוצהבוז
אז נכון שאין סכנה לגננות והן יוצאות לחופש כי הן רוצות גם חופש
ונכון שאפשר להמשיך לקיים הכל רק בזהירות
ונכון שאנשים סתם נכנסים לפאניקה במקום להיזהר ולשטוף ידיים, כי הרבה יותר קל להשבית הכל

אבל מה לעשות שזה מה שהציבור רוצה?

באמת שלדון על זה לא יעזור
ברגע זה ממש אנשים מרוקנים מדפי נייר טואלט סתם כי הם רואים שאחרים גם קונים נייר טואלט כאילו נייר טואלט הוא חיסון לקורונה

מה לעשות? אין מה לעשות
יש, להיות מנהיגים חזקים.אריך וייס
לא להיות פופלסטים . זה בדיוק מנהיגות חזקה. למי אכפת מה העם רוצה? צריך לעשות מה שנכון, לא מה שקל.

חכי קצת וגם ההסתדרות הרפואית תסרב לעבוד, ואז מה יקרה?
לא מדוייקקוד אבל פתוח
כרגע משרד הבריאות עושה מה שהוא חושב לנכון, ולא מה שהעם רוצה. זה מה שהחוק מגדיר במצבי חירום.
הם עובדים עם שכלהסטורי
יושבים ודנים ישיבה אחרי ישיבה, עושים צעדים מדורגים. מתפשרים בין הדרישות של הבריאות - לדרישות של האצר ומגיעים למסקנות.

לא בטוח שהם צודקים - בטוח שמפעילים חשיבה והרבה.
כן בטח, לכן זה נראה כמו שזה נראהאריך וייס
כאוס
זה נראה כמו בכל העולםהסטורי
מדינות שניסו למשוך זמן כדי לשמור על הכלכלה/השם/הכדורגל קיבלו את זה בהפוכה, עם קריסה מוחחטת של מערכת הבריאות וממילא גם הכלכלה.
בוא נראה, הלוואי שזה היה חכם הסגר הזהאריך וייס
אני לא יודע אם זה חכםהסטורי
אני יודע שאין כאן יותר כאוס ממקומות אחרים ושבמקומות שניסו למשוך זמן עם ההסגר - קיבלו אותו בהפוכה.
תראה מה קורה באנגליה שהחליטו לא להחליטקראנץ שוקולד
מדברים שם עכשיו כנראה על עשרות אלפי מתים מהמחלות בהמשך כי המשלה שם הייתה אפאטית ואיחרה את המועד.
"רק בזכות הצעדים האלה ב"ה אין מתים" איזה צעדים?בינייש פתוח
סגר על החולים ואכיפה מחמירה שלו. כך נהגו בסין. לא שיתקו מדינה שלמה. בצרפת ספרד ואיטליה לא עשו את המינימום
בסין סגרו מחוז שלם (עשרות מליונים!)הסטורי
ונקטו בצעדי הסגר חריפים גם בשאר המדינה. באיטליה מצטערים שלא נקטו בצעדים חריפים קודם - מערכת הבריאות (שלפי הטענה היתה מהטובות בעולם) קורסת.
למיטב הבנתי, העניין הוא שיש חולים שלא ידוע מי הדביק אותם,הגיגים בע"מ

אז כנראה יש אנשים שנדבקו ואנחנו לא יודעים על כך, החשש, כרגע ככל הנראה זאת כמות יחסית קטנה. אבל אם הם ימשיכו להפגש עם אנשים, זה יכול להתרחב מאוד.

הנה מאמר מתורגם מאנגלית, שמסביר היטב:

וירוס הקורונה: למה אתם חייבים לפעול עכשיו - Lihi Lotker - Medium

 

ולגבי חתן הפרס נובל,

א', יש הרבה חתני פרס נובל, חלקם טוענים דברים תמוהים.

ב', גם הוא תומך בהגבלות הישאליות, ואומר שחלק ניכר מהבלימה בסין זה בעקבות ההגבלות החמורות של הסינים. 

סין לא שיתקו מדינה שלמה. הטילו סגרבינייש פתוח
על מי שצריך ואכפו אותו בחומרה. כמו שעשינו כמו שצריך לפני שהחילטו פתאום הגבלת התקהלות של 10 אנשים
הם שיתקו שטח הרבה יותר גדול ממדינת ישראלהסטורי
עם עשרות מליוני בני אדם. גם בשאר סין, נקטו צעדים חריפים ממה שנקטו כאן. כנראה שאם בסין היו מתעוררים יותר מוקדם - המצב בכל העולם היה הרבה יותר טוב.
זה לא משנה גודל המחוז לעומת ישראלבינייש פתוח
אלא העובדה שהיה להם מחוז נגוע הרבה יותר ועצרו רק אותו (ושלחו לבידוד עוד כמה אנשים ספציפים) ואצלנו עצרו כמעט לגמרי מדינה שלמה שיש בה 0 הרוגים מקורונה ושום מחוז שהיה נגוע באותה מידה
אצלם היה מחוז אחד נגוע בקורונה, והם עצרו אותו.הגיגים בע"מ

אצלנו כל המדינה עלולה להיות נגועה בקורונה, ולכן משביתים חלקית את כולה.

למה אי אפשר לעבוד כמו בריטניה?אריך וייס
שהקשישים ישראו רק הם בבית.. כל השאר יתמודדו
הנה, אז גם בבריטניה נשברו, מאוחר מידיהסטורי
https://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/727535

"ראש הממשלה בוריס ג'ונסון קרא לאזרחים להישאר בבתים ולהימנע מיציאות מיותרות. לדבריו, כל יציאה שאינה חיונית לרכישת מזון או תרופות מיותרת, שכן המטרה היא לעצור לגמרי את התפשטות הנגיף."
א. היו להם אלפי מתים (וידוע שהדיווחים שלהם לא אמינים)הסטורי
אנחנו לא רוצים להיות שם. בכל מקרה, מגוחך לדבר על 'מדינה שלמה' כשכל מחוז בסין הוא כמה וכמה פעמים מדינת ישראל.
ב. גם בשאר סין הטילו הגבלות מאוד כבדות.
הגיוני בהחלט.מקום בעולם
עם כמה שזה מבאס, וגם אותי בתור עצמאית זה מאווווווודדדד מבאס (ומשפיע כלכלית.), זה מה שצריך לעשות.
את עצמאית?קוד אבל פתוח
חשבתי שזה רק מהצד...
בהצלחה לך!
כרגע זו ההכנסה העיקרית ודי היחידה..מקום בעולם
נושמים עמוק,
מתבאסים שזה יצא בדיוק בשיא במקצוע הזה,
מתפללים שהמדינה תבין שגם לעצמאים מגיע כיסוי.
ברגע שמפסיקים את מערכת החינוך המשק מוריד אוטומטית פעילותה-מיוחד

אני מכיר לא מעט אנשים שעברו לעבודה מהבית או מחלקים "משמרות" בוקר-צהריים בין בני הזוג 

אני רוצה להאמין שאולי הסיטואציה הזאת תגרום למעסיקים לחשוב על האופציה של עבודה מהבית גם בשגרה.

יצאתי היום בשעה 8 מהבית, ביום רגיל אם הייתי יוצא בשעה כזאת הייתי מגיע אחרי שעה, היום 20-25 דקות. בלי שום פקק בדרך

נכון. אולי היתרון היחידי בזה שאין פקקיםנפשי תערוג
ולכן פחות זיהום אוויר ובזבוז דלק
גם המחיר של הדלק הולך ליפול לרצפהבינייש פתוח
4 שח ממנו זה מיסיםנפשי תערוג
ככה שאל תצפה שהוא ירד יותר מדי
זה לא 4 ש"ח, אלא אחוז מסויםבינייש פתוח
זה לא 4 ש"ח, אלא אחוז מסויםבינייש פתוח
ששווה כעת ל4 ש"ח אך שהמחיר ירד איתו תרד כמות המס
נכוןנפשי תערוג
אז זה יהיה 3.8-3.5
הבנזין יעלה 5 שתכלס היה אמור לעלות 1.5₪
הנה ההוכחה שאני תמיד צודקבינייש פתוח
הוא היה אמור לעלות 2 שחנפשי תערוגאחרונה
אבל יש הרבה מיסים
המחדל הוא שלא נהגו כמו דרום קוריאה-בהגדלת הבדיקותנצליח לצאת מזה?

במקום לסגור מדינה שלמה, עדיף לעשות כמות בדיקות גבוהה וכך לבודד רק את הנשאים...

אבל מנכ"ל משרד הבריאות טוען משום מה ש"אין צורך" בהגדלת כמות הבדיקות, כנראה כי סגירת המדינה קלה יותר...

אין אפשרות לבצע כמות כזו כרגעבלדרית
יש רק מעבדה אחת עד כמה שידוע לי, היו 2 ואחת נכנסה לבידוד. ולוקח מלא זמן עד שיש תוצאות, הרופאים עצבניים מזה.
הבנתי שחלק גדול מהבעיה זה בשל הבירוקרטיה המוגזמת...נצליח לצאת מזה?

עלו הרבה הצעות למעבדות פרטיות, ואפשר אפילו "להתפרע" ולשלוח לדרום קוריאה ולקבל תשובות במייל- אבל "הפקידים" לא מסכימים, ומנכ"ל משרד הבריאות טען ש"אין צורך", אם זה לא חלם-אני לא יודע מה זה חלם, אפשר לראות בכתבה כאן:

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/430431

אלה דגימות מסוכנות. עם וירוסים חייםבלדרית
בטוחה שיש בירוקרטיה מיותרת אבל צריך להיזהר בנושא.
ומה הבעיה להשתמש במערכת הביטחון כמו שבנט הציע?נצליח לצאת מזה?


הבעיה בבדיקות האלה שלא רואים תוצאות מיד אחרי ההדבקהנפשי תערוג
אלא רק אחרי כמה ימים
אני דווקא שמעתי שיש כאלו שיכולים תוך רבע שעה...נצליח לצאת מזה?

אבל כנראה שפקידי הממשלה מעדיפים לשמור על "כל הקלפים" אצלם...

תשובה תהיה אולי תוך רבע שעהנפשי תערוג
גם זה אני לא בטוח שאפשרי
אני יודע שתשובה היא תוך 4 אבל אני לא מבין מספיק בRna כדי לקבוע אם זה אפשרי או לא

אבל רבע שעה מרגע ההבדקה זה לא שמעתי
והאמת, לא נשמע כ"כ הגיוני
אם אינני טועה טראמפ קיבל את התוצאות שלו כעבור יום יומייםבן מכיר
לדעתי עם כמה שזה קשהנפשי תערוג
צריך לעשות סגר מלא (בלי מגע בין אנשים בכלל או מועט מאוד)
כרגע אנשים הולכים לטייל, יושבים בבתי קפה ומממשיכים להדבק ולהדביק
במצב הנוכחי לא יצליחו להתמודד עם זה
ההודעה שלך לא קריאה מספיק. כדאי לערוך.שירה515

או שאולי רק אני זקוקה למשפטים הגיוניים תחבירית?

אני מאמין שאת יכולה להיות חזקהבינייש פתוח
אני מעל 20, כנראה כבר לא צעירהשירה515

קורץ

עדיף לשתק מדינה שלמה **בריאה** מלתת לכל לקרוססודית
כמו באיטליה
כשיש מתים חס וחלילה זה סימן שאחרו את המועד.
אמת. והלואי שנשמור היטב על ההוראות ושאף אף אחד לא ימות. איטלאורין
די נו.תפוז סיני

באיטליה מתים מאות וכל זה תוך שבועיים, האדישות תהרוג אנשים. כמויות של אנשים. גם צעירים. 

הבתי חולים לא יוכלו להכיל את כמות החולים וגם החולים בבעיות שונות לא יקבלו טיפול רפואי. הם ימותו.  

כל דבר הוא הגיוני כשהוא הברירה היחידהוהוא ישמיענו
בטח שהגיוני. יותר מהגיוני- מי שעובר על התקנות מסכן את עם ישראל! לא רק את אלו שח''ו ימותו, את כל אלו שיושפעו באופן ישיר או עקיף מהמצב הכלכלי/ המצב בבתי החולים וכן הלאה... וכמובן הפגיעה במדינת ישראל. ואין לנו מושג אילו השפעות יכולות להיות.

אין לנו יותר מדי מושג כרגע מי נשא ומי חולה ומי בריא; חוץ ממי שבדקו כמובן. אבל יש מחסור גדול בעולם כרגע בערכות בדיקה. וזה חוץ מהענין שבלי קשר- רק תוך כשבועיים מתחילים לפתח תסמינים.

אז לטעון שהסגר לא יהיה על כולם אלא על מי שצריך- זו בדיוק הנקודה- אין לך דרך לדעת. ובגלל זה עושים את התקנות, מי שלא מקפיד עליהם בעצם האמירה שלו היא כזאת-
"אני כנראה לא אמות מזה, מקסימום יהיה לי קצת כמו שפעת. אבל למי אכפת? בתכל'ס- אכפת לי רק מעצמי, לא אכפת לי מאחרים, ושהמדינה תקרוס. גם ככה כל המדינות כרגע קורסות אז יאללה.. את מי זה מעניין"..
התחשבות יוצאת דופן בעם ישראל..
ובארץ משרד הבריאות מסרב לקבל עזרה בבדיקהאריך וייס
בחיים לא אמרתי לא להישמע להנחיותבינייש פתוח
למרות הקונספרציות שלי, שהייתי מהמר עליהם אולי סכום גדול של כסף אבל לא את החיים שלי, ובטח לא את אלה הסובבים אותי. אפילו שיתפתי בפורום הזה את הנחיות משרד הבריאות והקפצתי אותם.
אם הבנת אותי ככה (כי אולי אתה אומר את זה בהקשר מסוים) אז ממש נראה שיש לך אובססיה להבין ממני דברים רעים שמעולם לא אמרתי וגם לא אתכוון לומר
לא כל מה שמישהו כותב כאן מכוון אליך.והוא ישמיענו

פשוט זה פורום ציבורי (אנחנו לא בשיחה אישית- זה לא מופנה בהכרח אליך), אז כתבתי שמא יהיה מישהו שקצת מזלזל בהנחיות שאולי יבוא לפה- אז שיקרא את המסר הזה כי זה חשוב מאוד.

הרבה אנשים שימחו על זה יהפכו את ההתנהגות הזאת ל-לא מקובלת, לא לגיטימית, עד שלפחות חלק מהאנשים האלה אולי יתחילו להתעורר.

גם אם זה לא יקרה, אני עושה את מה שאני יכול לעשות בנידון כרגע.

 

ממש לא כתבתי עליך. וההקשר היחיד היה השאלה שהעלית האם זה הגיוני, על רקע של תופעה של אנשים שלא נשמעים להנחיות. בכל מקרה לא דובר עליך..

 

שיהיה בוקר טוב

 

 

נ.ב. ואגב, את אותה התגובה (המשפט המיותר שלך בסוף) יכולת להגיב למשל גם לתגובה הזו:

די נו. - צעירים מעל עשרים

וכמו שאמרתי, אנשים לא בהכרח מגיבים כאן כלפיך. הכל בסדר, אפשר להירגע

מה זה "אין לי דרך לדעת"?עוד סתם אחד
את המושג "אוכלוסיה בסיכון" לא אני המצאתי, ולמעשה כל הסגר הוא במודע כדי להגן עליהם. אז עכשיו שכולם בסגר, והם לא בסיכון, למה לא להשאיר אותם בסגר ולאפשר לאנשים שהם בסיכון אחר (כמו לאבד את הבית כי אין להם איך לשלם את המשכנתא, או רעב של הילדים שלהם כי אין להם איך לממן להם אוכל) להתמודד איתו?
מצטער.. אני לא המצאתי את הנגיף אתה יודעוהוא ישמיענו
תראה, ברור שהמדינה צריכה לדאוג לאזרחים שלה ולאנשים שצריכים סיוע.

אבל בכאב גדול מאוד זה המצב.. לא אידיאלי לאף אחד. העיקר שנעשה את כל מה שאנחנו יכולים- גשמית ורוחנית, את השאר נשאיר להקב''ה- הוא בטוח יודע יותר טוב מאתנו מה הוא עושה
הכותרת סתם דמגוגית ולא קשורהעוד סתם אחד
לא האשמתי אותך בהמצאת הנגיף, ומדובר בניסיון להדוף את הטענה ללא כל טיעון נגדי, אז חבל.

אתה כתבת שאין דרך לדעת מי ייפגע. התשובה היא שיש דרך. האוכלוסיה בסיכון. גם באיטליה שיש 7 אחוז מתים - הם מהאוכלוסיה בסיכון. אז אם אתה מצליח להוציא אותם מהסיכון (והם בכל מקרה בסגר בדיוק כמוני וכמוך עכשיו) - אז אין סיבה שאחרים יקרסו כלכלית.

והשורות האחרונות שכתבת יכולות להיות תקפות גם על הטיעון בעד הפסקת הסגר... למה, אלוהים עוזר רק לפרנסה ולא לבריאות? שטויות במיץ. מי שלא יקבל כסף - לא יוכל לשלם שכר דירה. לא יעזור לו להתפלל (בטח כשהרבה אינם מתפללים משלל סיבות).
..והוא ישמיענו
כל המדינה עכשיו עומדת בפני נזקים כלכליים עצומים, מניח ששמת לב.. לא רק אזרחים פרטיים. ולא רק מדינת ישראל, אלא הרבה מדינות..
אז אם אפשר לצמצם את מספר החולים- משהו שיכול למנוע קריסה טוטאלית של המשק תוך שבועות ספורים אנחנו נעשה את זה. וגם אני אישית לא רוצה לקחת אחראיות על מצב שאין מספיק מיטות בבתי חולים לאנשים ח''ו עם מחלות קשות אחרות רק בגלל שהכל תפוס בעקבות הקורונה. כי אני, כמו אחרים רבים אולי, ח''ו הייתי שותף לזה.

הסיבה שלא הגבתי לך 'טענה עניינית' כדבריך- כלומר טענה שאתה מצפה לקבל, זה כי אם הייתי טוען אותה לא הייתי מחדש לך כלום ולא הייתי כנראה משכנע אותך. אבל כתבת אז עניתי לך בקצרה. לא בא לחזק את עמדתי, זאת בדיחה לחזק עמדה כזאת. היא לא צריכה שום סיוע ממני או מאנשים אחרים
רגע.. מה שכתבתי 'אין לך דרך לדעת'-והוא ישמיענו
ברור שהכוונה שלי היא שאין דרך לדעת מי חולה ומי לא, כי עד שזה מתפתח, כן?
עכשיו יש המון נשאים או אפילו חולים ממש שאתה ואני והם בכלל לא יודעים על זה. ככה המומחים אומרים עכשיו.
תראה שכשיגדילו את הבדיקות פתאום המספרים יעלו דרמטית.

אז נראלי שלא הבנת את המשפט שכתבתי
אשאל אותך בחזרהadvfb

אתה באמת חושב שיש לנו כלים אותם למדוד תופועות כמו שיש שלראש ממשלה ושרים וקבינט וכולי??

 

אני לא פוסל את השאלה העניינית - האם ראש הממשלה ושר הבריאות עובדים על כל המדינה.. יכול להיות.

מה שכן -אני כופר באופציה שלנו יש אפשרות להוכיח הם הם צודקים/טועים/עובדים עלינו.

צודק לחלוטין!והוא ישמיענו
עכשיו לא, אבל שכל זה יגמר, יהיה מעניין לבדוקאריך וייס
לא!!! המנהיגים תמיד צודקים!!!!! <צ><צ><צ>בינייש פתוח
גם כשהם לא נערכו וגייסו מילואים במלחמת יום הכיפורים. וגם כשהכבאיות היו מיושנות בתקופת השריפה בכרמל. מנהיגים תמיד צודקים!!!
אפילו שאתה רק מעלה תיאוריה ונעזר במומחים אחרים, רק לשם הדיון תוך כדי שאתה קורא לכולם להישמע להנחיות כדי לא להמר על החיים.
משבר קורונהליאת 2

המשבר שאנו נמצאים בו הוא לא פשוט וישנן דילמות רבות, אבל אם אנחנו רוצים לצמצם את כמות החולים והמתים אנחנו חייבים לעשות צעדים משמעותיים. הקורונה הוא אויב אכזרי שקוטל אלפי בני אדם ברחבי כל העולם, הצעדים שנקטה הממשלה מבורכים, רק בצורה כזאת נוכל לשמור על האוכלוסיה , במיוחד על החולים והזקנים שזה סבא וסבתא או אבא ואמא שלנו.בואו פשוט נשמע להוראות, נכנס לבתים וביחד נמצח את האויב.

היו מדינות שניסו להימנע מסגרבלדרית
והן מתחרטות על זה עכשיו.
אז כנראה שזה לא הפתרון.
בעיניי זה הדרך הכי טובה לחסל את הנגיף..כשרה
קל להגיד שזה פוגע בכלכלה..
ברור שזה פוגע,
אבל מצד שנמ, אם היינו משאירים הכל פתוח כרגיל,
אז היו הרבה יותר נדבקים בי כמה וכמה יותר..
זה טוב שיש שבועיים שכולם בסוג של הסגר,
ואז יותר קל לטפל בבעיה, מאשר שיהיה יותר ויותר חולים ולא נצליח לשלוט בזה..
דווקא המדינה שלנו מצליחה די יפה לתפוס את עצמה בידיים.. זה רק לטובתינו..
עוד נקודה מעיניינת למחשבהבינייש פתוח

גיל הממוצע של המתים מקורונה הוא 80. 99% מההרוגים אפילו באיטליה הם זקנים או עם מחלות רקע או שניהם. לאורך כל ההיסטוריה האנושית אנשים מתו מזקנה, וכבר קרה באירופה שהמון זקנים מתו בתקופה קצרה כמתואר בקישור בתגובה הנ"ל

יש לי תיאוריית קונספירציה...!! אבל חיובית - צעירים מעל עשרים

נכון. המחלה מדבקת. לא הגיוני לסגור זקנים שכבר בפנסיה בלי לשתק את המשק?

וכי זה שהם זקנים אומר שמגיע להם למות בגלל הקורונה?מקום בעולם
מה גם, שיש מספר לא מועט של צעירים חולים.. ולא בהכרח במצב קל..
ודאי שצריך לטפל בהםבינייש פתוח

אבל מי שצעיר לא צריך לפחד ממות ומי שזקן עם מחלות רקע ממילא חושש ממוות

א. החשש הוא לא לאנשים שהם גם זקנים וגם עם מחלות רקע,הגיגים בע"מ

החשש הוא לאנשים שהם זקנים או שהם אם מחלות רקע, כלומר, גם לצעירים  עם מחלות רקע נשקפת סכנה.

 

ב. מה המקור שלך לכך שגיל המוות הממוצע הוא 80? לפי מה שאנ יראיתי, זה רק באיטליה, ושם זה בעיקר בגלל שאין להם מספיק מכשירם, והם צריכים לבחור במי לטפל, אז הם בוחרים את הצעירים.

 

ג.גם אם רוב המתים הם זקנים ואנשים עם מחלות רקע, זה לא אומר שרק הם זקוקים לטיפול. פשוט צעירים ללא מחלות רקע שמטופלים היטב בדרך כלל יחלימו.

אבל, אם כמות גבוהה של צעירים תחלה, לא יהיה ניתן לטפל היטב בכולם, ושיעור התמותה בקרב צעירים תעלה.

 

ד. באנגליה ניסו לעשות את מה שהצעת, ולהכניס את הזקנים לבידוד, כהשאר ממשיכים לחיות כרגיל. אבל גם הבינו שזה לא עובד. אז הם הפסיקו עם זה, ועכשיו מצבם קשה.

ד, בעקבות לחץ של הברטים וחבל.. ניסוי מעולה שנפסקאריך וייס
יפה. עכישו בוא נלך עוד שלב אחורה..מקום בעולם
עם רוב הקשישים יש צעירים שבאים במגע לדוגמא מטפלים, ילדים, נכדים, רופא.
לא לשם הנאה. לשם טיפול. אז תבודד גם את האנשים האלה משאר העולם כדי שיוכלו לטפל באותם קשישים?
אפשר להשתמש במסיכות שיגנו עליהםבינייש פתוח


המסכות הרגילות לא מגנות מפני הדבקה.מקום בעולם
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויק
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
פשוטיםנפשי תערוגאחרונה
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרום

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

דיפלומה כלשהי היא סוג של תעודת ביטוחshaulreznik

שפותחת דלתות נוספות. אותו בעל מקצוע מעשי יכול לחוות פיטורין/למאוס במקצוע, ואז התואר שבידיו יאפשר לו להוציא תעודת הוראה, לעשות הסבה וגם להתברג אל תוך המגזר הציבורי שעדיין מונה מאות אלפי עובדים.

זה היה שייך למאה העשרים, לא למאה העשרים ואחתאריק מהדרום
לפני 3-4 עשורים האקדמיה היתה בעלת הבית על המידע בכל דבר, אחר כך הומצא האינטרנט וגוגל, מאוחר יותר גם הבינה המלאכותית, נשארנו עם אינפלציית תארים ואף אחד לא מבין מדוע.

כאשר פסיכולוג עובר מסכת עינויים של 9 שנים לפחות (אם הוא מתקתק שני תארים ומתאם והתמחות לא כולל פסיכומטרי) כדי להרוויח פחות מאינסטלטור או שליח וולט הוא ישאל כמה פעמים בחייו האם זה היה שווה את זה? להתחיל עשור לתוך הקריירה ולהפסיד חצי מהפנסיה שהיתה יכולה להיות לו כשליח וולט בגללל אפקט הריבית דריבית, הוא צריך להיות פסיכולוג עם סופר אמביציות  ותודעת שליחות מטורפת כדי לענות כן.


אני לא נגד האקדמיה אבל חוגים שלמים ומחלות הפכו מיותרים לחלוטין, מתי בפעם האחרונה ראית מודעת דרושים שמחפשים בעל תואר במנהל עסקים תואר ראשון? ועדיין זה אחד התארים הראשונים הכי נחשקים בשוק, למה? אילון מאסק אמר שסוחרי סמים מבינים במנהל עסקים יותר מ95 אחוז מהמרצים למנע"ס.


מסגר או מעליתן קודם כל לא יפטרו אותו כל כך מהר כי השוק לא מוצף במסגרים ומעליתנים מה שאין כן בבעלי תארים מיותרים וגם אם יפטרו אותו הם ימצאו עבודה חדשה תוך זמן מאוד מאוד קצר.


ואם ימאס במקצוע תמיד אפשר לעשות הסבה, לא חייבים תואר בעבור זה.


בגדול אני מסכים איתך שתואר הוא כמו ביטוח, אבל כמו ביטוח של מכונית חדשה מהמפעל, אתה מקבל ביטוח על השנה הראשונה אבל אתה מפסיד 60 אחוז מהערך של המכונית תוך 4 שנים, זה ביטוח שממש כדאי לא לקבל אותו, אתה חושק במכונית חדשה אין בעיה אבל יש לזה מחיר, אל תצא פראייר, להיות בעל תואר מיותר זה להיות פראייר ברמה מטורפת.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
הכל עובר אבל הזמן לא חוזרלאחדשהאחרונה

לצבור חוויות, משמעויות וגם כאלה שהן סתם לכיף.

לא להתרגש מנפילות ומדברים, ללמוד לקום להתנער ולהמשיך הלאה.

אף אחד לא חי את החיים בשבילך, תבחר ותלך לאן שהלב והראש גם יחד מושכים.

ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
מניית טסלה עשתה יותרנפשי תערוג

אנבידיה הרבה יותר

מאיפה הנתונים?פשוט אני..

בשנת 2010 לצורך העניין, ביטקוין אחד היה שווה פחות מחצי דולר. אפילו פחות ב40 סנט.


היום, עם שווי של 64 אלף דולר, הוא גדל פי 160,000

זה כמובן תלוי באיזה יום מדויק בשנה אתה מסתכל, אבל זה הסדר גודל.


מניית טסלה הייתה שווה אז כ-1.3 דולר, היום 400 דולר, כלומר בערך פי 300.


160,000 זה הרבה יותר מ-300. זה 533 פעמים 300.


כלומר אם היית משקיע חצי מהכסף בביטקוין וחצי בטסלה, החצי של הביטקוין היה שווה היום פי 533 לעומת החצי של הטסלה, שכבר מזמן לא היה שווה חצי מההשקעה אלא שברירי אחוזים מההשקעה שלך מרוב שהביטקוין גדל בטירוף. 

כוונתי מיום פריצת המטבע לתודעהנפשי תערוגאחרונה

את טסלה הכירו כבר בשנת 2010, כנ"ל את אנבדיה

אתה הכרת את ביטקוין בשנת 2010? 

אני אישית לא, לכן בכלל לא היה לי התלבטות האם להשקיע בו או לא

לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויק
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמני

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

...אילת השחר

הכתיבה שלי נבעה ממקום אחר, ולא ממקום שמבקש לתת עצה או פתרון מעשי. אם הייתי רוצה להשיא עצה הייתי עושה את זה באופן מכוון ומדוייק לשואל, ובמרחב שמאפשר לו להרגיש בנח לשתף באמת מה שיושב על הלב ולא בפורום ציבורי.


הכתיבה שלי באה לעורר אותנו להיות יותר ברגישות ותשומת לב שכשפוגשים אדם שזועק אני צריך מישהו אנושי שיהיה בנוכחות, לחפש את הדרך איך להיות עבורו באופן שייטיב איתו באמת, כמו שהוא צריך.

לא כמו שאנחנו חושבים שהוא צריך להתמודד בלעדינו.


ובמחילה מראש, אני לא אכנס לניתוחים לגבי כל העניינים שהבאת, למרות שיש לי מה לומר, מהסיבה הפשוטה שזה לא העניין שלי כרגע.


העניין שלי הוא לומר שמעבר לכל הניתוחים והכלים הנפלאים שיכולים להיות בעולם לתמיכה אישית ופנימית במצבים שונים, והם אכן יכולים להיות משמעותיים ותומכים, בנקודת היסוד יש לכולנו לב ורגש וצורך אנושי... ושנזכור את זה.


יש שני צדדים לזהמשה

צד אחד זה שאנחנו צריכים להיות מדוייקים. ולא "תלויים" בצד השני. שיש לנו ביטחון עצמי ועמידה בעולם.

והצד השני - אדם באמת נולד רוצה וצריך את החברה שלו, וההתפתחות הרגשית שלנו היא דרך מערכות יחסים. ופה כתבת את זה מאוד מאוד יפה וטוב בהרבה ממני.

 

והאמת היא שאנחנו מטיילים בין שניהם. מצד אחד לרצות בת זוג, מצד שני לא להיות תלוי בה ולא להתרסק רגשית אם היא מרגישה רע.

מצד אחד לרצות חברים, מצד שני להציב להם גבול כשהם נהיים מנצלים ולדעת להרגיש ולנווט מה טוב לי ומה לא.

מצד אחד להיות "ילד טוב" להורים. ומצד שני לא לאבד את עצמי בריצוי שלהם. להציב להם גבולות ולזכור שכיבוד אב זה משל אב.

ואחרי שכתבתי שיש שני צדדיםמשהאחרונה

@אילת השחר  התגובה שלך פה הייתה מטורפת בדיוק שלה. אני תמיד אכתוב שיש שני צדדים בגלל שבאמת יש שני צדדים ובגלל הרקע שלי שחייב לשים דגש על הצד המנוגד. אבל לפני כן - וואו.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך