חברה דיברה בפלאפון עם בחור לקבוע פגישה ראשונה והוא אמר לה שמאידיאל הוא לא הולך לבתי קפה,
היא נפגשה איתו וזה לא הסתדר מבחינות אחרות אבל מה לדעתם זה אומר ? והאם נתקלתם בדבר כזה ?
שאלה על אידיאלבאנונימיות
אהמחיים של
אני באופן אישי לא מתחברת לאידיאלים שמקשים על החיים או שהם שונים מרוב העולם.
השאלה מה עומד מאחורי זהמקלידה משהו
הקפדה על כשרות?
הקפדה על צניעות?
אם את נתקלת במשהו כזה תשאלי את הבחור מה הסיבה.
אממבאנונימיות
לא נראה לי שזה כשרות כי היא הציעה מקום מהדרין וגם זה לא שהוא הציע משהו אחר פשוט אמר בהחלטיות שככה
צניעות..אולי אבל לא יודעת בפארק יש לא פחות אי צניעות (כי גם אנשים עושים שם ספורט ומתלבשים בהתאם)
הסתפקות במועט - איך זה קשור לפגישה ?
שבאופן ככלי הוא לא הולך למסעדהמקלידה משהו
שתשאל אותו. סתם העליתי השערות.
אה יפהבאנונימיות
אה יפה.
אין אפשרות לשאול אותו זה יהיה מפדח גם חחחח
וקיים באמת אידיאל כזה ? זה משהו נפוץ ?
והאם זה שהוא "כופה" עליה את האידיאל הזה אומר שהוא לא מתחשב או עלול לכפות דברים נוספים בהמשך וכדו' ?
קשה לי להגיד על סמך מה שכתבת פהמקלידה משהו
נשמע שאת קצת רצה עם המחשבות שלך.
הרי היא נפגשה איתו, לא את, והקשר לא המשיך.
אני ממליצה לך להניח לזה.
..באנונימיות
תשמעי הרבה פעמים מתחילים פה שאלות או סיפורים בתור "חברה סיפרה/שאלה" או "שמעתי פעם ש" וכדו'.. אבל בבאמת זה לא ככה..
חוץ מזה אם אני רוצה ללמוד מזה ולהחכים / לענות לה על השאלה מה הבעיה?
סליחה עם פגעתימקלידה משהו
אני מבינה את הרצון של ללמוד ולהחכים.
אני עניתי מה שאני יודעת על סמך מה שהבנתי מדבריך.
לילה טוב!
חס וחלילה את בסדר גמורבאנונימיות
️מקלידה משהו
^_^ אז את אומרת שזה לא מקמצנות?באנונימיות
לא יודעתמקלידה משהו
יכול להיות שיש לו טראומה ממסעדות (סתם המצאתי)...
הכי טוב לשאול אותו ישירות בפגישה עצמהברגוע
אוקייבאנונימיות
יש עכשיו בתי קפה פתוחים?
ברגוע
זה קרה לפני כל המצבבאנונימיות
שאלה מעניינתצהרים

לא לפרשן את הצד השני אלא לשאול אותו ישירות על כל דבר שהוא עושה. הוא לא ליווה אותך לתחנה? אז לא ישר לחשוב - הוא אדם לא מתחשב. אלא לנסות להבין אותו ובסופו של דבר גם לשאול אותו. אולי נגלה שמבחינתו *לא* ללוות היה ההתחשבות.
גם במקרה הזה אני חושב שצריך לשאול ישירות. אם היא אפשר אז להתאמן בעין טובה ולנסות לחשוב על הצד החיובי
כל הכבוד..מחייכת =)
תודהבאנונימיות
קשה לי לומר בודאות,בן חורין
אבל זה נשמע לי כמו שימוש לא מדויק במילה 'אידאל'.
הוא בטח מתכוון לומר שהוא לא מתחבר לרעיון של ללכת לבתי קפה, ושזה מסיבות מהותיות (ולא, נגיד, כי הוא קמצן.)
אני אישית מאד מבין אותו, למרות שאני יחסית אחד זורם, ופחות הייתי מתעקש על דבר כזה, ואפילו לא הייתי מתאמץ יותר מדי כדי למנוע. אבל מצדי נראה לי שכמעט מעולם לא הצעתי בית קפה.
אבל אני בהחלט יכול להרגיש הזדהות עם מי שמרגיש צורך להגיד שהוא לא בעניין...
(אני, כמו רוב משפחתי, כמעט מעולם לא אכלתי במסעדה/בית קפה/פיצרייה. עם ההתבגרות שלי זה התרכך קצת, בין השאר בגלל חברים.
זה ענין של סגנון, שהרבה פעמים הוא מושרש עמוק. כמו נגיד לגור בישוב או בעיר, ובהקצנה- זה קצת כמו לטוס לחו"ל, אם נניח בצד את השאלה ההלכתית- יש אנשים שפשוט לא מבינים מה רע לאנשים שהם הולכים למקומות האלה.
יש גם את השיקול של לא לאכול ברחוב...
אולי יש עוד אפשרויות... סתם מעלה...)
תודה רבה!!באנונימיות
אני חושב לעניות דעתי שזה לא בדיוק אדיאל אלא 3 סיבותיונתן המקורי
אלא פשוט יכול להיות שהבחור רצה מקום שקט ולא רועש כמו בית קפה זה סיבה אחת
סיבה שניה לא ירגיש לו בנוח שהוא יושב בבית קפה עם בחורה שהוא לא מכיר פגישה ראשונה הוא אולי היה צריך מקום יותר סטרלי
הסיבה השלישי הוא לא בדיוק יכול לדעת מי תבוא לו יש אנשים שמעדיפים ככה כל זמן שהם לא יודעים מי תבוא ואיך תראה הפגישה מקווה שעזרתי במשהו
שרבנים הסבירו לו שזה רע תרבותיתכי בשמחה תצאו.
לא שזה טעות, לפחות לא לגמרי,
אבל זה כ"כ לא המניע שלי להיפגש בבית קפה...
@חיים של הביעה את זה טוב,
כמה שפחות להעיק עם האידיאולוגיה שלך..
שאלה של סגנוןultracrepidam
אין בזה שום בעיה.
אלא אם היא משוכנעת שיהיה חסר לה בלי ללכת לבתי קפה ביחד איתו
אני הייתי מבינה מזהי.על
שכנראה מדובר על בחור לא נהנתן, צנוע,פשוט,אולי גם תמים בקטע טוב, תכליתי.
נכוןנוגע, לא נוגע
תכלס אמת!!! את רואה בכל אדם את הטוב אשרייך!!!יונתן המקורי
אולישלום ה
אולי זה בגלל גמרא בקידושין שאומרת שמי שאוכל בחוץ משול לכלב ופסול לעדות
הגמרא לא מדברת על מסעדה אלא יותר על ללכת ברחוב ולאכל אבל כןיונתן המקורי
יש משהו בדבריך
אתה צודק אבל אמרתי אולי זה הסברא שלו שלום ה
וניסה לקחת את העיקרון של ההלכה לא יודע מה רב היה אומר על זה ואני מאמין שלאידיאל צריך הרבה מחשבה ולא בנאדם שקם בבקר והחליט שיש לו אידיאל (אולי אפשר לראות את זה קצת בעניני צמחונות והרבה פעמים אצל השמאל) אבל לכל טעות יש את המקור האמיתי ממנו היא הגיעה
אגב מה הטעם של הגמרא שם אתה יודע? מההקשר של לאכל ברחוביונתן המקורי
לפסול עדות??איך זה קשור לנאמנות?
סתם בשביל הספורט בדקתי זו גמרא בקידושין דף מ עמוד ביונתן המקורי
כתוב אוכל בשוק פסול לעדות משום שמזלזל בעצמו אחד כזה לא יכול לעמוד מאחרי הדברים שלו ולכן פסול לעדות
אז שילמד גם מה תוספות מסביר ולא רק את פשט הגמראחסדי הים
מוזרמזמור לאל ידי
מאוד מוזר.
בחור עם גישה חרדית או הר המורניקית?
בעיניקל"ת
הייתי מבינה מכך שהוא כנראה בחור מאד דוס ושמרן ולכן לא מתאים לי. אבל כל אחת מה שמתאים לה.
מה שהיה מפחיד אותי זה המילה 'אידיאל'. אני רוצה לצאת עם אחתחסדי הים
נכון לדעתיהפי
אם האידיאל שלו.. ישפיע עלייך ויגרום לך לא לעשות דברים שאת רוצה
אז צריך לחשוב אם הקשר מתאים..
לפעמים זה קשה נורא להיות עם אנשים עקשנים
שממצאים "אידאלים" על כל מיני דברים
במקום לזרום.. את הצעת לשבת למה לא בעצם??
אבל תלוי גם חובה לבדוק מה עומד מאחורי לפעמים זה בצחוק ולפעמים יש לו את הסיבה שלו שהיא יכולה להיות צודקת.
שים לב. האידיאל שלו זה לא 'לא ללכת לבתי קפה'והוא ישמיענו
מה שאומר שזה לא אידיאל מדבר לא הכי חשוב, כי זה לא האידאל שלו פשוט. אני בכל אופן לא יודע מה האידיאל שלו ואין לי דרך לדעת.
הוא בודאי יוכל לשנות את היישום של האידיאל שלו אם תציע לו דרך טובה יותר איך ליישם את האידיאל שלו במקרה הזה, כך שתגרום לו כן ללכת לבתי קפה. ורק בתנאי שתקבל את מה שמניע אותו כלגיטימי אחרת זה לא יעבוד, וככה אין שום סיבה שתשנה אותו בכלל.
אז אני אומר- לדעתי אם מישהי מתחברת למהות שלו- לאידיאלים שמניעים אותו, והיא יכולה להסתדר עם הקטע שלו לגבי בתי קפה- לא צריכה להיות לה שום סיבה לפסול בשביל זה את הקשר איתו. והשינויים יכולים להתרחש במהלך הדרך המשותפת
אידיאל זה מילה גדולה- "עיקרון או ערך שאדם רואה כמטרת חיים"חסדי הים
אני בכלל לא אוהב את המילה (גם אם הרב קוק השתמש בזה).
אני רואה את התורה כדבר דינמי, משתנה ומתפתח כמו שהתורה קוראת לעצמה 'דרך'.
לא דבר קבוע על ערך מסויים.
האידיאל היחיד שצריך להיות לנו זה לעבוד את ה'.
אם בחורה תבוא על ההתחלה ותפרוס בפניי כל מיני אידיאלים שלה זה יפחיד אותי.
במיוחד במקרה כמו כאן שהוא משתמש במילה אידיאל על דבר פעוט והוא בכלל לא מסביר את ההגיון מאחורי זה.
אידיאלים זה באמת כבר לא באופנה היוםadvfb
התורה היא נצחית ומתוך כך היא הדרכתה את המציאות משתנה מכורח המציאות שהיא משתנה.
לעבוד את ה' בהרבה פעמים זאת סיסמה ריקה מתוכן, כל אחד יכול להכניס מה שבא לו וזה יחשב עבודת ה'. איזה כיף להיות עובד ה', זה אחלה טייטל להתלות בו.
פעם ראשונה שאני שומע שבגלל שהתורה היא נצחית לכן היא משתנהוהוא ישמיענו
האידיאלים ממש לא מיושנים וממש לא משתנים, מחילה. זה סתירה לוגית מה שכתבת. 'אידיאלים לא באופנה'... נו באמת. זה לא באופנה כי לא למדנו עדיין כיצד לחבר אנשים לאידיאלים האלה, זה הכל.
הדרכים כיצד ליישם אכן משתנים, העקרונות עצמם והאידיאלים ממש לא. עיין בספר 'הלכה בימינו' של הרב יעקב אריאל שליט"א
תרגע זאת הייתה אמירה ציניתadvfb
כלפי הביקורת על התרבנות של היום
ובעניין נצחיות התורה -
המציאות משתנה ולכן התורה בגלל שהיא נצחית היא משנה את הדרכתה כלפי המציאות המתחדשת. תמצא את זה בדרבי הרב טאו (גם אם לא בניסוח הזה אם אתה רוצה מקורות בפרטי.
אה מחילה.. ומה שהבאת מהרב טאו אני פשוט הבאתי מהרב אריאל.והוא ישמיענו
אותו דבר במילים שונות
אני חושב שזה צריך להיות הפוך! התורה צריכה להתפתחחסדי הים
לדוגמא הגר"א פיתח תורת של גאולה והתלמידים שלו יישמו את זה וככה המציאות השתנתה להיות ראשית צמיחת גאולתינו.
הבעיות הכי גדולות שלנו נובעות מזה שהמציאות משתנה לפני שאנחנו מפתחים את התורה שמתאימה לאותה מציאות.
כל הרפורמה נבעה מזה.
אם היינו מפתחים יותר את התורה כדי לענות על הצרכים של הדור, אז לא הייתה קמה רפורמה.
לדוגמא המלחמה המטופשת בתרגום התורה לגרמנית.
הרבנים עצמם היו צריכים לתרגם את התורה לשפות שונות באר היטב ולהבין שאנחנו בזמן שהגויים מתקרבים על ידי תרגום התורה.
אולי אם היינו מנגישים את התורה לגויים בצורה מושכלת וחכמה לא הייתה קמה ביקורת המקרא.
נכון, אבל זה לא לשנות את הערכים של התורהוהוא ישמיענו
זה נקרא ללמוד ליישם אותם בצורה נכונה. לרומם את המושגים שלנו לגבי התורה כדי לדעת איך ליישם. מי שמשתנה זו ההבנה שלנו, לא התורה. אנחנו פשוט נעשים עמוקים יותר ביחס לתורה וככה יכולים להשפיע על המציאות.
זה מה שהרב קוק אומר
התורה איננה עוסקת בהתפתחות אלא בגילויadvfb
רצון ה' איננה משתנה בגלל שהוא נצחי. ברגע שצונו התשנה הוא כבר לא נצחי.
כל דור ודור מתפתח את התורה שבע"פ בו על ידי גילוי רצונו של הקב"ה. אנחנו לא מפתחים שונים דבר. זה לא תלוי בנו.
ויפה הקונספירציה על התורה לגויים. לי אישית אין בעיה עם ביקורת המקרא, מה רע? כפירה היא דבר נחוץ בימינו אלה.. ברור שהיא עוזרת בראיה הכללית. ברור שהיא חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד מאיתנו. כפירה זה לא דבר רע, אלא כמו כל דבר במידה. ואם משהו הגזים זה בגלל שמישהו אחר הגזים לצד השני.
ה' לא משתנה. "אני ה לא שניתי" אבל מה שאנחנוחסדי הים
גם אנחנו שלומדים תורה שבעל פה מחדשים דברים ובוראים עולמות חדשים.
אנחנו לא עוסקים בגילוי, אלא ממש חידוש והתפתחות.
זה עניין של ניסוחadvfb
אבל יפה.
האידיאלים הם כל מה שהקב"ה מלמד אותנו בתורה שבכתב ושבע"פוהוא ישמיענו
ע"י חכמינו הקדושים.
לאהוב את ה' זה אידיאל, ואהבת לרעך כמוך אידיאל, צדקה זה אידיאל, אמונה. ושאר המצוות.
מחילה.. לא מסכים בכלל
"פקודי ה' ישרים משמחי לב, מצוות ה' ברה מאירת עיניים.
יראת ה' טהורה עומדת לעד, משפטי ה' אמת צדקו יחדיו"
הם לא אידיאלים כי אין להם ערך עצמי. הערך שלהםחסדי הים
אם יבוא עכשיו נביא ויגיד בהוראת שעה שצריך לעבור על אחת מהמצוות תצטרך לעבור עליו.
אמונה זה כן אידיאל.
הם נובעים מציווי ה' ולכן יש להם ערך עצמי.והוא ישמיענו
לצורך הדוגמא- גם הקיום שלי נובע מדבר ה', מציווי, "בדבר ה' שמים נעשו" ויש לי ערך עצמי! אמנם חלקי ופרטי והשאיפה היא להיות יותר ויותר כללי, אבל זה דבר שלם בפני עצמו
רק תשים לב לגבי ה'דרך'- מי נקראים מהלכיםוהוא ישמיענו
"ושמתי לך מהלכים בין העומדים האלה".
התורה היא דרך להגיע לעוה"ב (נתיב התורה למהר"ל פ"א), ואנחנו המהלכים. ויש לפניו כמה דרכים "ואינו יודע באיזה דרך מהלך" והתורה מכווינה אותו.
כלומר מי שמשתנה זה חס ושלום לא התורה, אלא האדם לאור התורה. הוא הולך אל השלמתו ע"פ התורה הקבועה והנצחית שמביאה אותו למדרגת עולם הבא
ככה.והוא ישמיענו
לי אין אידיאל כזה, נכון. נראה לי מוזר בהחלט- ולכן אני לא מאמץ את זה.
אבל כל אחד מגדיר אחרת את האידיאלים שלו, אפילו את אותם האידיאלים- הם באים לידי ביטוי בדרכים שונות ומגוונות. מכיון שאין לי שמץ של מושג מה האידיאל שהוא מוצא ב'לא ללכת לבתי קפה'- אני לא יכול לחוות את דעתי על האידאלים שלו.
ולכן לדעתי חלק מהתגובות פה חוטאות בזה לאמת.. מי שקובע מה דעתו אומר בעצם שהוא יודע את כל התמונה ב100% ולכן יכול לקבוע שהבחור לא יודע להגדיר נכון אידיאלים, או ש"אין שום אידיאל כזה" וכדומה. אבל אנחנו לא כאלה.. בעיה.
קצת מפליא אותי תגובות כאלה- אין שום אידיאל כזה? למה, על סמך מה? לדעתי אנחנו לפעמים נוטים לחשוב שאנחנו הכי ממוקמים במקום הנכון ביותר מכל אחד אחר- כל אידיאל שאני לא מספיק מחובר אליו ישר נראה לי זר ומעוות.. כל אחד מאתנו הוא בסה"כ פרט אחד קטן וייחודי שמרכיב פאזל אחד גדול, כל אחד עם האופי שלו והנשמה שלו.
בקיצור, מה שאני התרשמתי זה שהוא בחור שיש לו כנות, שנאמן לעצמו ולא מסתיר את זה מאחרים, ומה שקובע את סדרי עדיפויותיו במידה מסוימת (לא יודע עד כמה כי אני לא מכיר אותו) הן אידיאלים
מי שמסוגלת להכיל את זה/ ליצור דרכים אחרות של חוויות דומות כדי לספק לנפש שלה את מה שהיא מחפשת בבתי קפה- אני לא רואה שום סיבה שהיא תפסול על זה קשר.
זה כל מה שאני יכול לומר בנושא.
כן. אדם שמעדיף מקום יותר אינטימי ופחות מוחצן, אדםנפש חיה.
אדם שמחפש מהות ולא עטיפה.
יפה!והוא ישמיענו
עכשיו בזכות מה שכתבת הבנתי אחרת את הכוונה בהודעה הפותחת..
כלומר הוא פשוט אמר לה שהוא מעדיף שלא להיפגש בבתי קפה כי לא נוח לו בסביבה כזאת..
זה אידיאל שאני בהחלט מעריך
זה יותר מהעדפהקל"ת
עדיין, אולי לא נעים לו להיות במצב כזהוהוא ישמיענו
שרואים אותו ושומעים מה שהוא מדבר- בטח אם זה עם המשפחה שלו/ מדוייטת/ אשתו. הוא אדם פנימי..
לדעתי זה ממש יפה אם זה מגיע מהמקום הזה
מצטערתקל"ת
טוב אבל הוא כן רואה,והוא ישמיענו
תחשבי אם מישהו היה אומר אותו דבר מה שכתבת- רק על האידאלים שאת מאמינה בהם.. איך היית מגיבה לזה? לא להסכים זה סבבה. אבל להגיד 'שפשוט יגיד שהוא לא כזה' זה לא צודק ולא הוגן.. כאילו לבטל את צורת ההסתכלות שלו, או את האידיאלים שלו.
אני אישית כן אשב בבתי קפה עם אשתי (אם אשתי תרצה..) ונמצא לנו פינה שקטה בצד.
אבל זה בגלל שאני אני ולא הוא.
אניקל"ת
שוב נראלי הוויכוח בנינו הוא רק על השימוש שלו במושג אידאל.
זה איזשהוא "אידאל" שהוא יצר לעצמו שבישבלו ישיבה בבתי קפה זה פחות צנוע, אבל זה לא אובייקטיבי שיש אידאל בעולם פחות לבלות בבתי קפה כי זה חוסר צניעות.
נכון. אבל האמת היא לא אובייקטיבית.והוא ישמיענו
זה לא מחייב אף אחד לראות את האמת ככה..
רק אומר שתתני לו להיות מי שהוא, זה לא פייר להגדיר אחרים כאילו האידיאלים שלהם ריקים מתוכן. 'אידיאל שהוא יצר'.. חוטא לאמת
שובקל"ת
זה האמת *שלו* משמע רצון שלו על פי השקפת עולמו. מפריע לי הכנסת מילים מפוצצות כגון אידאל.
ואם שאלת עלי מקודם, אז זה כמו שאני אגיד שמאידאל אני לא יוצאת עם מכיניסטים. זה לא נשמע טוב.
אכפת לך איך דברים נשמעים אווהוא ישמיענו
אז אותו דבר. שלא יישמע טוב שהוא לא הולך לבתי קפה.. אם זה האידיאל שלו- את מי זה מעניין איך זה נשמע? הבעיה שאנחנו יותר מדי מתחשבים באחרים וב'איך זה נראה'.. במקום לחיות את מה ש*אנחנו* מאמינים בן.
ועם כל הכבוד אין שום השוואה בין הדוגמא שהבאת לדוגמא בשרשור הזה..
ולגופו של ענין- אם הרצון שלו נובע מאמת כלשהי אז זה לא רק 'רצון שלו' אלא זה אידאל שמתגלם ברצון שלו
כן אכפת ליקל"ת
התכוונתי לא נשמע טוב ההכנסה של המילה אידאל, לא זה שהוא לא הולך לבתי קפה.
למה אין השוואה בין הדברים?
מה הכוונה אם הרצון שלו נובע מאמת כלשהיא?
שישיבה בבתי קפה זה חוסר צניעות? מצטערת לא רואה בזה אמת. זה אמת שלו.
מסכימה שהמילה אידיאל גדולה מדיי.על
אבל למה להתפס למילה כ"כ?..
אז ההגדרה שלו לא מי יודע מה..
יש אנשים שבשבילם לטייל ולהסתובב בבתי קפה, קניונים ושות' (וכן, המקומות האלה פחות צנועים מהרבה בחינות ..) זה ההפך הגמור מכיף ושכן מתחברים יותר לטיולים בטבע, אוהבים את הפשטות והטבעיות.
ויש בזה צד מאוד מאוד יפה בעיני.
אבלקל"ת
איזה אידאל? לא יודעת, לא שמעתי אידאל כזה, זה דורש בירור.
מסכימה שזה דורש בירורי.על
כי תיאורטית יכול להיות שהאידיאל הוא לא להוציא כסף או כי אין או שלא רוצים לבזבז..חחח
אבל ככלל, נדמה לי שאצל דוסים זה נובע ממקום שלא מתחבר לתרבות הנהנתנית והראוותנית.
אמתקל"ת
כי הוא כן רואה בזה אידיאל.והוא ישמיענו
למה את לא מכבדת את זה שהוא רואה אחרת ממך?
לי מפריע פשוט שאתם מורידים את הרצונות שלו כאילו הם נובעים ממקום פחות טוב מאיך שהוא רואה את זה ומאמין, רק כי אתם באופן אישי לא רואים בזה אידיאל. הוא רואה בזה ערך.. לא רק רצון אגואיסטי ומעוות. מחילה
מפריע לך הטרמינולוגיה? סבבה את אל תיפגשי איתו. אבל למה להנמיך את הרצונות שלו? לא מובן לי
סבבה אז אנחנו מסכימיםקל"ת
אם נלך לפי הטרמינולוגיה שלך, אז סבבה, יש את האמת שלי ויש את האמת שלו והכל בסדר.
אמרתי ככה:והוא ישמיענו
"להגדיר אחרים כאילו האידיאלים שלהם ריקים מתוכן"- למשל לומר 'אידיאלים שהוא יצר'- זה "חוטא לאמת",
וזה סתם להוריד אנשים שלא חושבים כמוני.
אני רואה אמת כמשהו שהוא גם אובייקטיבי אבל גם סובייקטיבי- אף אחד לא יכול להגיד שכל האמת אצלו, 'ותשלך אמת ארצה'- אין אמת בעוה"ז בשלימות, וכל אחד קולט אותה אחרת. כמו שאומרים בית הלל במסכת כתובות י"ז. במחלוקת עם ב"ש על כלה כמות שהיא או כלה נאה וחסודה.
לבית שמאי יש אמת טוטאלית- מידת הדין שפשוט כל מי שלא מתיישר לפיה אז הוא לא אמיתי.
יש בזה צדק ולכן לעתיד לבוא כשכל העולם ילך ע"פ מידת הדין הלכה כמותם (בשם האריז"ל), אבל לעניות דעתי בעולם הזה זו ראיה מצומצמת קצת
כל אחד מבין אחרת את רצון ה'. וזה מה שצריך להיות, כמובן מתוך תורה- שבעים פנים לתורה
יש לנו גם שכל פרטי והסתכלות פרטית שצריך לתת לה מקום
לאקל"ת
זה לא מוריד ממנו , זה רק מדייק.
כך שאני אגיד גם על עצמי- האידאל שאני לא יוצאת עם מכיניסטים זה אידאל שיצרתי לעצמי,כי זו האמת שלי.
טוב אין לי ענין להמשיך להתווכחוהוא ישמיענו
זה לא שלילה. זה אידאל שנובע מהבנה שונה של המציאותנפש חיה.
היום אני מעדיפה את הנוחות של הבית ואת הדיבור האמיתי שבו ולא המאולץ לעיתים, שקיים בבתי קפה.
חוץ מזה שיותר קשה להתרכז במי שמולי, במקומות ההומים....
מה הכוונהקל"ת
אנשים שלא מורגלים בבתי קפה ומותרותנפש חיה.
הבנתיקל"ת
ויכול להיות מצב אחר שבו הוא התכוון ליותר מכך, כלומר לא משנה ויהי מה, הוא לא יישב אף פעם בבתי קפה.
אופן ההתנסחות "מאידאל לא יושב בבתי קפה" עושה לי קונוטציה למקרה השני יותר (יכול להיות שאני טועה אבל זה ההרגשה שלי כשאני שומעת את זה) ואם כך אז לדעתי בחור כזה צריך לעשות חושבים עם עצמו אם זה דבר נכון מה שהוא עושה או שהוא פוגע בעצמו כיוון שמפסיד בחורות שעשויות להתאים לו בגלל הפרט השולי הזה.
זו דעתי לפחות..
אני למשל לא ממש אהבתי את הקונספט ואמרתי את זה את זה בפגישותנפש חיה.
וכן נפגשנו שם.
אז יצא שלמדתי לאהוב את הבתי קפה
ולפעמים הייתי מבקשת דווקא שם
(הייתי מאלה דעושות חצי חצי, אם הבחור היה מתעקש לשלם לא הייתי מתווכחת...
)וחוץ מזה, זה גם יכול להיות מדד/ מבט לאופן שבו אנשים עוסקים בהוצאת כסף.
כמוני כמוך
קל"ת
אני מניח שהוא מקווה גם שאת לא הולכת דוך עם הרצונות שלך...והוא ישמיענו
ומתחשבת גם באידיאלים (תגדירי איך שבא לך זה לא משנה איך קוראים לרצונות שלו) שלו
אניקל"ת
אה.. לא חשבתי ברצינות שבאמת תעני לי.והוא ישמיענואחרונה
הבנתי כבר אתמול שסימנת אותי, זה בסדר
זה רמב"ם מפורש:אש לבנה
הל' דעות ה,ב: (הנהגות תלמיד חכם)
"כשהחכם אוכל מעט זה הראוי לו לא יאכלנו אלא בביתו על שולחנו. ולא יאכל בחנות ולא בשוק אלא מפני צורך גדול".
בגדרי חילול ה' כל אחד עושה ע"פ מדרגתווהוא ישמיענו
לכן זה שייך לחכם, אבל לא הייתי אומר שככה צריך לנהוג כל אדם.
יש גם ענין של לדעת את מקומך
הנהגות ת"ח זה גם לא לקנות בהקפה, לאנשים אחרים אין איסור כזה- מה שחילול ה' אצל ת"ח הוא לא חילול ה' אצל אדם אחר
לא בטוח... כל מי שאוכל בשוק פסול לעדות,אש לבנה
משמע שזה לא רק לת"ח
כיום שהרגילות כן לאכול במסעדות אולי הדין לא ככהוהוא ישמיענו
הרב דב ליאור שליט"א:
https://www.yeshiva.org.il/ask/31881
והרב אבינר שליט"א (מביא גם בשם הרב זילברשטיין שליט"א)- הוא מביא שם שזה ראוי לתלמידי חכמים :
דבריהם לא מסתדרים עם הרמב'םאש לבנה
הם מגדירים אחרת את 'אוכל בשוק'והוא ישמיענו
אה נכוןאש לבנה
ומה שכתב הרמבם שגם חנות לא טוב, כנראה אין זה גדר שפוסל לעדות אלא הנהגה של ת''ח.
נכון. הרמב"ם כותב שם על חכם שלא יאכל בחנותוהוא ישמיענו
כדי שלא יתגנה אצל הבריות- לאדם רגיל לכאורה זה לא גנאי.
וגם שם מובאת הסמיכות לאכילה אצל עמי הארץ שזה נראה שמקביל לנקיי הדעת שבירושלים.
"כשהחכם אוכל מעט זה הראוי לו לא יאכלנו אלא בביתו על שולחנו ולא יאכל בחנות ולא בשוק אלא מפני צורך גדול כדי שלא יתגנה בפני הבריות ולא יאכל אצל עמי הארץ ולא על אותן השלחנות המלאים קיא צואה ולא ירבה סעודותיו בכל מקום ואפילו עם החכמים ולא יאכל בסעודות שיש בהן קיבוץ הרבה ואין ראוי לו לאכול אלא בסעודה של מצוה בלבד כגון סעודת אירוסין ונישואין והוא שיהיה תלמיד חכם שנשא בת תלמיד חכם והצדיקים והחסידים הראשונים לא אכלו מסעודה שאינה שלהן"
(הלכות דעות ה', ב')
*אגב- בזכותך הסתכלתי ברמב"ם הזה שציינת ובתשובות שהבאתי למעלה.. יישר כח
חיבים להגיד שזה פלגינן דיבורא בהל' דעותאש לבנה
בחנות -הנהגת ת''ח.
בשוק - איסור. אך בימינו שונה, וחזר להיות הנהגת ת''ח.
חזק וברוך!
מעניין. תודה!והוא ישמיענו
פרסמתי בשרשור חדש את המחשבות שלי בנושאשלהבת י-ה
אם יש לו אידאל כזההיום הוא היום
מצאתי מקור חדש לגביי דיון עתיק שלי פהאני הנני כאינני
מאיפה המקור?פצל"פ
הספר 'אהבה' של הרב גינזבורגאני הנני כאינני
יפה, במיוחד לאנשי פרק ב' כמונו שכבר "ריאליים"מתוך סקרנותאחרונה
ו"לא מתלהבים משטויות"...
תזכורתadvfb
גם לגברים יש רגשות
סופריקה
נכון ומדוייקאדם פרו+
3>advfb
קשקוש נאו-שוביניסטיצדיק יסוד עלום
תורידו את הראש בבקשה, בנות חוזרות מפורקות מעלבון אחרי דייטים
קצת יותר רגישות
נכון בנות יותר רגישותאביעד מילוא
אבל גם בנים רגישים אני אחרי הדייטים חזרתי מפורק מזה שלא התקדם
אני כמובן צוחק מגזים ומתמרמרצדיק יסוד עלום
חד משמעיתהפיאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא
התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה
קרה גם הפוךבחור עצוב
אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין.
תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam
אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.
היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.
ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.
לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…
התופעה שנקראת "גוסטינג"משה
נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.
נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשה
בעולם הקלאסי זה היה הפוך.
יחי הפמיניזםצדיק יסוד עלום
אף אחד לא דיבר דווקא על שגברים עושים את זהמבולבלת מאדדדד
הפי כתבה בלשון שנוח לה לכתוב, כי בזה היא נתקלה.
וכנראה בגלל ההערות המעצבנות של כולם פה בפורום (לא דווקא אתה) היא גם כתבה בסוף במפורש שזה מיועד לשני המינים.
תפסיקו להיות מעצבנים ולצאת מנקודת הנחה שהבנות תמיד נגד הבנים. זה ילדותי ברמות.
נשים עושות את זה גם וזה ילדותי ברמותהפי
זה אכן מזעזע, אבל תשמחו שלא התחתנתם/ן אתו/המתוך סקרנות
מי שלא מסוגל להיות רציני ולעמוד מאחורי מה שבוחר לעשות, לכאורה גם בנישואין יתנהג כך (גם בנישואין יש הרבה דרכים לעשות גוסטינג וד"ל).
" מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי."מוקי_2020אחרונה
איך שלא מסובבים את זה,
זה אומר שהן עושות משהו לא נכון ( שזה -שונה- ממשהו שבאשמתן).
עכשיו אם אחרי שירגעו ויתאפסו, יעשו בדק בית ויגידו "אוקי, איך נמנעים מהקרקס הזה שאני מתפרקת בגלל בחור שאני בכלל לא מכירה" ויבצעו צעדים 1,2,3 שקרקס כזה לא יקרה יותר - מעולה. זה נקרא החיים. יש תקלות. משתפרים ומשתכללים לפעם הבאה.
אבל...אם הן יהיו עכשיו בחרדה או בהפסקה ויתנו כ"כ הרבה כח לצד השני...
אז ...אולי באמת עדיף שקודם יטפלו בעצמן יסודית כי בזוגיות אמיתית המצבים יהיו פי 8000 יותר מורכבים מזה.
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
ביטחון עצמי כן חובהזיויק
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

