"כי אין זמן לביאת המשיח, עד שתולין בו ואומרים עליו הוא קרוב או רחוק, *וחיובי המצוות אינו תלוי בביאת המשיח, אלא אנחנו מחוייבים להתעסק בתורה ובמצות, ונשתדל להשלים עשייתן*, ואחר שנעשה מה שאנחנו מחויבים, אם יזכה ה' לנו או לבני בנינו לראות המשיח הרי זה טוב יותר ,ואם לא לא הפסדנו כלום , אלא הרווחנו בעשייתנו מה שאנחנו מחויבים.
אבל אם יעמוד אדם במקומות שיראה כי התורה תפסוק, והמין יאבד בעבור השנים, והוא אינו יכול להעמיד דתו, ויאמר אשאר אני עד שיבוא משיח ואצא מזה שאני בו , אין זה כי אם רוע לב ואבוד גדול, וביטול הדת והדעת זו היא דעתי והשם יודע האמת "
משמע- חובה בכל דור.
ועוד, אם נסתכל, לגבי חובת הקיום- כל מצווה שנספרה ב613 היא מצווה לדורות ומחוייבים בה תמיד.
החיוב הוא תמידי, השאלה אם יש אפשרות לקיים אותה, וממה שלמדתי וראיתי, לענ"ד נראה שכן.
מחיית עמלק לא כל כך אפשרית היום כי אין ייחוס ישיר ידוע לעמלק (עד כמה שאני יודעת..)
מסכימה עם ההערה שלך על ג'... לזה התכוונתי, רק ממה שלמדתי משיח זה אדם אחד וכלל העם יכול לעשות מעשים שראוי שגם המשיח יעשה אותם, סוף כל סוף הוא אדם . (מיוחד וצדיק כן. אבל אדם...)
לגבי האחדות- אכן בעיה.
אבל כשהציבור לא עושה את מה שמוטל עליו, חובת כל יחד מעמ"י לעשות את המוטל על הציבור. (אם העירייה לא בונה בי"כ לא אומרים "נסתדר בלי"... מתאגדים ובונים)
עקרונית באמת הממשלה הייתה צריכה לפעול לכינון בית מקדש, כרגע היא מונעת את האפשרות הזו, אבל זה לא מסיר את האחריות מאוסף הפרטים שמרכיבים את הציבור לפעול למען בנייתו של המקדש בפועל.