תאריך, מתי תהיה הגאולה השלמה ותחיית המתים: (לפי הגר"א)הודעה1

לכל היותר שנת תתע"ה (עוד 95 שנים).

זה כפי הטבע שקבע ה'. אלא אם כן זכויותינו יקדימו את הגאולה.

והנה ההסבר:

 

חז"ל לימדונו שזמן קיום העולם - המציאות הנוכחית, הוא 6,000 שנים. המקובלים מלמדים כי האלפים מקבלים כנגד 6 ימי הבריאה, שלאחריה יום שכולו שבת ומנוחה. אם כן, כל יום מששת ימי בראשית מקביל לאלף שנים, ככתוב בתהלים: "כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול כי יעבור" – "יומו של הקב"ה אלף שנים' (בראשית רבה יט, ח)". [פה לא העתקתי איך כל אלף שנה דומה ומקביל לכל יום בבריאה]

 

הגמרא במסכת סנהדרין (לח ע"ב) מבארת את שלבי בריאת האדם הראשון ביום הששי, ומה קרה עמו בכל שעה מ-12 שעות היום. אם "יומו של הקב"ה אלף שנים", יוצא שיש לחלק את האלף הששי ל-24 שעות היממה. ואם כן 500 שנה הראשונות הם כנגד הלילה, בו אדם הראשון עדיין לא נברא. ואת 500 השנה האחרונות של האלף הששי יש לחלק  ל-12, כנגד 12 שעות היום, על פי הסדר הכתוב בגמרא סנהדרין. החל מבוקר יום ששי יש להתכונן ל"שבת" באופן מעשי.

500 לחלק ל-12 = 41.6.   זהו מספר השנים של כל שלב בשלבי הגאולה, החל מ-500 שנה לפני תום שנת ה6000.

 

נביא את דברי הגמרא על שעות האדם הראשון, ובצדם את השנים של כל שעה באלף הששי:

 

שתים עשרה שעות הוי היום: (מתחילים לחשב מ-5500 לבריאה. כל שעה=41.6)

שעה ראשונה - הוצבר עפרו (ת"ק (1740 למניינם) - אמצע תקמ"א).    

המהפכה המדעית, אמנציפציה. תחילת תנועת החסידות וגילוי חשבון הגאולה לגר"א.   

בתחילת השעה ניסה הבעש"ט לעלות לארץ ובסופה ניסה הגר"א. שניהם חזרו.

עלית הרמח"ל, האוה"ח, הרש"ש ותלמידי הבעש"ט. הקמת ישיבות בירושלים.

 

שניה - נעשה גולם (אמצע תקמ"א (1782) – תקפ"ג).  

המהפכה התעשייתית. עלית תלמידי הגר"א ועוד עולים מלוב, מרוקו ואלג'יר.

 

שלישית - נמתחו אבריו (תקפ"ג (1823) – אמצע תרכ"ד).       

עליות נוספות ממגוון ארצות - בסה"כ 5000 עולים. קניית שדות ואדמות. התעוררות הלאומיות בעולם ובישראל.

 

רביעית - נזרקה בו נשמה (אמצע תרכ"ד (1864) – תרמ"ו).    

הקמת השכונות מחוץ לירושלים. התנועה הציונית, עליות המוניות לארץ.

 

חמישית - עמד על רגליו (תרמ"ו (1906) – אמצע תש"ח).      

מלחמות העולם, הוגדרו מחדש מדינות ושיטות ממשל. פריחת הארץ ובנייתה, הקמת מדינת ישראל.

 

ששית - קרא שמות (אמצע תש"ח (1948) – תש"נ).   

קיבוץ גלויות, מלחמת 6 הימים ויוה"כ, התבררות כיוונים ומהויות בעמים ובתוך עמ"י.

תש"נ - המעבר בין משיח בן יוסף למשיח בן דוד (הידרדרות לאומית ועליה רוחנית) - פוסט-מודרניזם, נפילת בריה"מ, מלחמת המפרץ, התחלת הסכמי אוסלו ומנגד תנועת התשובה

 

שביעית - נזדווגה לו חוה (תש"נ (1990) – אמצע תשצ"א).     

מהלך חיבור בין ישראל לאביהם שבשמים. כל הקליפות נושרות והתוך מתגלה.

חודש אב שנת תשע"א - "כי ינטו צללי ערב", תחילת זמן מנחה (זמן שבו מתחיל הצל), אפשר לקבל "תוספת שבת". מתחילה התפוררות העולם הערבי.

 

שמינית - עלו למטה שנים וירדו ארבעה (תשצ"א – תתל"ג).               

עשיית פירות בגאולה השלימה בב"א.

 

תשיעית - נצטווה שלא לאכול מן האילן (תתל"ג – תתע"ה).               

תיקון חטא האדם הראשון בעזה"י. זמן תחית המתים ע"פ התנאים והזהר.

 

עשירית – סרח

אחת עשרה – נידון

שתים עשרה - נטרד והלך לו. שנאמר: אדם ביקר בל ילין".

 

אני לא מכיר את המקור בגר''א. זהו מאמר של רב שאני לא יודע אם רוצה ששמו יתפרסם

קראתי משהו דומההפי
באמת מעניין אני גם הבנתי שאנחנו ממש לקראת ה150 שנה האחרונות עד שהגאולה תבוא בכוח. כלומר גם אם אין לנו זכויות.
זה כאילו לילדים שלנו נכון?
או שנזכה וזה יבוא לפני.

זה מרגש כזה
הבנתם למה הזיווגים קשים עכשיו כי זה זמן שמיוחד לזיווג ממשחסדי הים
מתאים.

הכרתי כבר את הגר"א הזה
מז"א?הפי
כי כל זיווג בדור הזה זה כנגד הזיווג של אדם וחוה, לפי חשבוןחסדי הים
השעות.
ואו...לב אוהב


לא קראתי את כל מה שכתבת,hartkebhdxcrd

זה בעיה חמורה לכתוב דברים כאלה ובנושא הזה ובמקום הזה. חז"ל תמיד הזהירונו מדברים כאלה, וכבר אמרו 'תיפח רוחן של מחשבי קיצין'.

 

ואיך יבוארו מעשי גדולי ישראל, כרס"ג, והרמב"ם, ומפרשי דניאל, והגר"א, ועוד רבים?

ו

הנה יעויין באגרת תימן לרמב"ם, מבאר העניין בלשונו הזהב, ועשה נא לי חסד ותקרא את כל הקטעים המובאים, גם כי זה חשוב לדיון וגם כי לא שווה להפסיד מילה כלשהי מלשון הרמב"ם, אף פעם: 'אבל מה שזכרת מדבר הקצים, ומה שבאר רב סעדיה בהם. תחילת מה שיש עליך לדעת שהקץ על דרך האמת לא יתכן לשום אדם לדעת אותו לעולם. כמו שבאר דניאל ואמר דניאל י"ב ט' "כי סתומים וחתומים הדברים עד עת קץ". אבל רוב ציור קצת החכמים על זה ועלה ברעיוניהם שהשיגוהו, כבר קדם הנביא להודיע עניין זה ואמר שם שם "ישוטטו רבים ותרבה הדעת", כלומר ירבו הדעות והסברות בו. וכבר באר הקב"ה על ידי נביאיו שקצת בני אדם יחשבו קצים למשיח ויעברו הקצים ולא יתקיימו. ואחר כך הזהירנו מלהסתפק בעניין זה ואמר אל יעציבו אתכם אם לא יעלה חשבונם, אבל כל מה שיוסיף להתאחר הוסיפו בו תקוה שכן אמר חבקוק ב' ג' "כי עוד חזון למועד ויפח לקץ ולא יכזב אם יתמהמה חכה לו כי בא יבא לא יאחר".

ואתה דן מקץ זה קל וחומר: ומה הקץ הזה שנודע זמנו והתבאר, לא ידעוהו, כל שכן הקץ הזה הארוך שפחדו הנביאים וחרדו מרוב אריכותו, עד שאמר הנביא על דרך התמה תהלים פ"ה וי"ו "הלעולם תאנף בנו תמשוך אפך לדר ודר". ואמר ישעיהו כשספר אריכות הגלות הזה ישעיה כ"ד כ"ב "ואספו אספה אסיר על בור וסגרו על מסגר ומרב ימים יפקדו". ובאר לנו דניאל עומק ידיעת הקץ והיותו סתום ונעלם, ולפיכך מנעונו החכמים ז"ל מלחשוב הקצים לביאת משיח לפי שייכשלו בהם ההמון, ושמא יטעו בראותם שבאו הקצים ולא בא. וכן אמרו החכמים ז"ל תפח רוחם של מחשבי קצין, לפי שהם תקלה לעם. לפיכך התפללו עליהם חכמים שתפח דעתם וישחת חשבונם.

ואנו דנים את רב סעדיה לכף זכות, ונאמר שמא מה שהביאו לעניין זה ואע"פ שהיה יודע שהתורה אסרה זה, לפי שהיו בני דורו בעלי סברות רבות נשחתות, וכמעט שתאבד תורת ה' לולי הוא, ע"ה, לפי שהוא גילה מן התורה מה שהיה נעלם וחזק ממנה מה שנדלדל, והודיעו בלשונו ובכתבו וקולמוסו, וראה בכלל מה שראה בדעתו לקבץ המון העם על דרך חשבון הקצים כדי לאמץ אותם ולהוסיף על תוחלתם. והוא התכוון בכל מעשיו לשם שמים, ואין לטעון עליו על שטעה בחשבנותיו כי כוונתו היה מה שאמרתי.

ועוד כתב בהמשך: 'אבל אמיתת העת על בוריה אינה מודעת, אבל יש אצלנו קבלה גדולה ונפלאת, קבלתי אותה מאבי שקבל מאביו ומאבי אביו והוא קיבל הדבר וכן הדבר עד תחילת הגלות של ירושלים. כמו שנאמר עובדיה א' כ' "וגלות החל הזה לבני ישראל אשר כנענים עד צרפת וגלות ירושלים אשר בספרד ירשו את ערי הנגב". וביאור הדבר, שבנבואת בלעם רמז שתחזור הנבואה לישראל אחר שתפסוק מהם. לפי שיש בתורה פסוקים שאף על פי שהכוונה בהם לשום עניין, אף על פי כן יש בהם רמז לעניין אחר, כמו שמצינו ממאמר יעקב אבינו עה"ש שאמר לבניו בראשית מ"ב ב' "רדו שמה", שעכבו במצרים כמנין רד"ו שהם מאתים ועשר שנים. וכן מאמר משה רבנו עליו השלום שאמר דברים ד' כ"ה "כי תוליד בנים ובני בנים ונושנתם בארץ", שישבנו בארץ ישראל מיום שנכנסנו בה עד גלות המלך יויכין כמנין "נושנתם" והם תתע"ו שנה. וכזה הרבה.

ועל העניין הזה קבלנו, שזה שאמר בלעם במדבר כ"ג כ"ג "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל אל", יש בו סוד, שמן העת ההיא יש לחשב כמנין שיש מששת ימי בראשית ועד אותה העת, ותחזור הנבואה לישראל. ואז יאמרו להם הנביאים "מה פעל אל". ונבואה זו נאמרה בשנת הארבעים לצאתם מארץ מצרים, ותמצא התחלת החשבון עד אותה העת אלפים ותפ"ח שנה, שהסימן "בתפ"ח גאולים". ולפי ההיקש הזה והפירוש הזה תחזור הנבואה לישראל בשנת ארבעת אלפים תתקע"ו ליצירה (1316 למניינם!!). ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת המשיח, שנאמר יואל ג' א' "ונבאו בניכם ובנותיכם" וגומר. זהו יותר אמתי מכל חשבון שנאמר בשום קץ.

וזה שאמרנו שהוא אמיתי, אחר שהוזהרנו עליו ומנעונו תכלית המניעה לגלותו, שלא יהיה בעיני העם ברחוק, וכבר הודעתיך אותו וברוך היודע. אבל מה שאמרת ששעה זאת היא שעליה אמר ירמיה ע"ה ירמיה למ"ד ז' "ועת צרה היא ליעקב וממנה יושע", אין הדבר כן, שזה הכתוב רומז על מלחמות גוג ומגוג בהכרח, ותהיה אחר שיגלה המשיח לאחר זמן. אבל האות של שער גורן וזולתם שדומים להם, הם דברים חלשים מאוד ואינם מיוחסים בשם לחכמים ואינם מדבריהם. ויש מהם שהם משל וחידה ולא תסתכל לדבר בזה העניין.'

 

ועיין נא, ותראה כי גם הרמב"ם כשמביא את הקץ שהוא 'קבלה נפלאה' עד לדורות עתיקים, אומר שזה תאריך שייתכן בלבד, וגם הוא לא לביאת המשיח ממש אלא רק אולי לחזרת הנבואה, שהיא סימן לביאת המשיח. ואפילו את זה אומר ומוסר רק לחכם אליו המכתב מיועד, אחד מגדולי יהדות תימן (רבי יעקב הפיומי), ולא לכל עה"א וחסר דעת. זאת כיון שרואה שתאריך זה יהיה עוד הרבה זמן, ולכן זה יכול לייאש את העם.

 

ואת מעשה רס"ג ושאר החכמים מסביר, שבזמנו התרבו הקראים והיה משבר נוראי בעם. ואזר רס"ג מותניו וחפץ לחזק את העם לבל ייכשלו רגליו, וביאר זמן הגאולה וקץ הימים.

 

אם כן, כתיבת או הבאת דבר כזה, ועוד בלי אמירת שם הכותב, בעיני, לענ"ד, הוא דבר בעייתי מאוד. כשאתה אומר ליהודי שהמשיח יבוא רק עוד 95 שנה (זה הדבר היחיד שקראתי ומיד קפצתי לכתוב תגובה) זה לא עושה שום דבר חוץ מלייאש אותו.

 

אגב, הגר"א כתב זמן אחר שמופיע בספר קול התור והוא מתוארך לשנת תש"ח, מה שכבר היה,כמובן....

אם הרמב"ם והגר"א עשו את זה, מי זה שיאסור?הודעה1

וכתבתי מקסימום 95 לתחית המתים! אולי זה יהיה מוקדם יותר הרי היו לנו זכויות...

ודיברתי על תחית המתים, המשיח יכול לבוא היום!

זה שלא קראת הכל זו בעיה שלך.

 

ולא נכון - הרמב"ם כתב את אגרת תימן לכל היהודים שם וידע שה'חישוב' שלו יתפרסם, ואין עם זה בעיה. וז"ל:

"לכבוד גדול וקדוש מָרָנָא וְרַבָּנָא יַעֲקֹב הֶחָכָם הַנֶּחְמָד הַיָּקָר הַנִּכְבָּד ש"צ, בֶּן מָרָנָא וְרַבָּנָא נְתַנְאֵל בֶּן פַיּוּמִי וְלִכְלַל כֹּל אַחֵינוּ אַלּוּפֵינוּ, כֹּל תַּלְמִידֵי הַקְּהִילּוֹת אֲשֶׁר בְּתֵימָן, יִשְׁמְרֵם צוּרָם וְיָגֵן בַּעֲדָם וכו'"

(ואם בזמנו היה ייאוש ומשבר, ק''ו בזמנינו שעבר המון זמן ועדיין המשיח לא בא!)

 

חוץ מזה  הרמב"ם כתב אולי, כי הוא באמת לא היה בטוח (ואכן כנראה הקבלה היתה טעות). אבל הגר''א ראה ברוח הקודש! וראינו דברים אחרים שאמר והתקיימו... לדוג' (קול התור א,טו):

"אם יהיה אפשר להעביר לארץ ישראל שישים ריבוא בפעם אחת, צריכים לעשות זאת מיד, כי מספר זה של שישים ריבוא כחו גדול ושלם להכריע את הס"מ בשערי ירושלים".

 

בתש''ח היו פה ששים ריבוא גברים ונשים, ואז עפו הבריטים.

בתשכ"ז היו פה ששים ריבוא גברים, ואז זכינו בירושלים.

ואני מנחש שכשיהיו כאן ששים ריבוא גברים מעל גיל 20 שומרי מצוות, נזכה בהר הבית...

כמה נקודות על מה שכתבתhartkebhdxcrd

אז נענה לך על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון:

 

א. אם הרמב"ם ושאר הגדולים עשו את זה, הייתה להם סיבה. מהי? כתובה במקור שהבאתי לעיל: הם ראו שהעם עובר משבר חמור ויכול להיות שיעבור לצד הקראים או דתות אחרות. ולכן רצו לעודד אותם. אבל במחילה, אתה ואני לא שווים לרמב"ם ואין לנו את הסמכות כמותם לכתוב כאלה דברים.

 

ב. אתה אומר מקסימום 95 שנה לתחיית המתים: יפה לראות שבעוד שהרמב"ם, כאשר נותן את התאריך שלו, אומר שזה רק לבוא המשיח, והתאריך של הגאולה השלמה ומלחמת גוג ומגוג וכו' לא יודע אותו.

חוץ מזה שכאן אתה מחמיר את הדברים - אתה אומר שעד הזמן הזה זה בטוח יקרה. אפילו לא בגדר הצעה. נו שוין.

 

ג. הרמב"ם כתב את האיגרת לכל היהודים, אך את הפרט הזה אני משוכנע שהתכוון להשאיר בסוד. למה? אדרבה, זה יגרום ליאוש, אם ע"י ישמע שהמשיח יבוא רק עוד מאה שנה... שים לב שאומר "וכבר הודעתיך אותו וברוך היודע" - כלומר לא כל אחד יודע ואמור לדעת.

 

ד. כעת אתה עושה השוואות בין רבנים: הגר"א היה יותר גדול מהרמב"ם. טוב לדעת! טוב לדעת שדברי הרמב"ם שעברו במסורת עד לחכמי ירושלים זה ספק, ודברי הגר"א שבכלל נאמרו באופן לא ברור שניתן לאין ספור פרשנויות (כפי שבאמת קורה, שכל חכם מישראל ומי שמחשיב עצמו חכם עושה ועשה), הם יותר אמינים. ובלי בעיה אתה אומר על הרמב"ם שמתורתו הגר"א ינק, שאם אומר לך על משהו שהוא קבלה נפלאה אז זה טעות. אגב, לא הרמב"ם כתב את קול התור, בשונה מהאיגרת הנ"ל, כך שאם כבר יש יותר סיכוי שבספר ישנה טעות...

 

ה. אגב, אולי אני לא רואה טוב אבל הרמב"ם כותב בפירוש שדבר זה הוא אמיתי. איפה הוא כתב אולי?

 

ו. עכשיו הגענו לניחושים.... שכוייח...

 

 

אגב, אני מתנצל אולי על מעט הבוטות, אבל אני חייב לומר שכל פעם שאני רואה כזה דבר זה מוציא אותי מכליי. למה התעסק בדברים המופלאים ממך, שרוב גדולי ישראל נמנעו מלעסוק בהם, וגם אם כן זה היה לצורך גדול וגאוני הדור שאין מי בדור שישתווה אליהם.

אם זה בוטות, אז כנראה יש לך מידות ממש טובותהודעה1
עבר עריכה על ידי הודעה1 בתאריך ד' בתמוז תש"פ 14:55

א. כבר עניתי שאם בזמנם היה משבר, ק''ו בדורינו, שרוב העם חילוני ומתרבים המון דתל''שים. איזה משבר יש יותר מזה..? צריך לחזק, ואפשר ע"י זה. לא צריך להיות שווים לגר''א וכו' בשביל זה. אפשר ללכת בדרכיהם וללמוד ממעשיהם, שזו תכלית מצוות שימוש ת''ח.

 

ב. הרמב"ם הוא לא הדמות לחיקוי בנושא, הוא לא ידע קבלה והרבה סודות שנתגלו רק דורות אחריו, זה שהוא לא ידע, לא אומר כלום על אחרים. לדוג' ידוע שגדולי החסידות היו מתארים לחסידיהם את תהליך הגאולה לפרטי פרטים, כגון הנועם אלימלך, דבר שדורות קדמונים לא זכו לכך.

 

ג. צודק. אבל הטעם שאין לפרסם הוא, אם זה מוכרח שזה יהיה עוד זמן רב. אבל אם מדגישים שזה רק ה'מקסימום' ואולי יתרחש קודם, מסתבר שזה לא יחליש

 

ד. אני לא מכריע מי יותר גדול כלל. אך ידוע שהרמב"ם לא היה מקובל, לפחות בכתביו הידועים לנו. וה' גילה סודות ואת רוח הקודש (באופו יותר גלוי) רק בדורות המאוחרים. 

דברי הגר''א יותר אמינים בנושא, כי במבחן התוצאה הרמב"ם טעה כנראה, הרי אנחנו לא רואים נביאים. והגר''א כן קיבל כיסוי לדבריו, שהתגשמו דברים שמסר.

 

ה. טעיתי. ראיתי שאתה כתבת "אלא רק אולי לחזרת הנבואה", אז חשבתי שהרמב"ם כתב כך, ואני רואה שלא. אז יש טעות במשפט שכתבת.

 

יש גדולי ישראל שכך עסקו בכך, לכן זה לא פסול.

שבת שלום

לא קראתי ומעדיפה לא לקרוא... למרות שנראה מעניין לב אוהב


את מה שכתבתי או את מה שהודעה 1 כתב?hartkebhdxcrd


את מה שהודעה1 כתבלב אוהב


למה?הטיפש


מענייןהטיפש


ירחם המרחם...הָיוֹ הָיָה

בלתי מומלץ כלל.

ודי למבין.

לא יודע למה אתם מתרגשים מזה כל כך.אני77

יש פרשנויות שונות. כולן השערות. בגמרא עצמה יש מחלוקות שמהן ברור שהתאוריה המקובלת של קיום העולם למשך ששת אלפים שנה, זה רק דעה אחת מתוך רבות.

 

ובין כך ובין כך, לא מבין מה זה משנה. להתכונן ליום הדין צריך בכל מקרה, ולנסות לקרב את הגאולה גם כן צריך בכל מקרה, והגאולה תבוא בכל מקרה.

אני גם לא כל כך מבין למה זה אמור להוסיף תקוה או להחליש אותה. זה לכל היותר אמור להיות מגניב... נו שוין.

מבחינתי הערך של זה הוא היופי והסדר שבזה. כמו ללמוד ארכאולוגיה, וכמו לראות נבואות מתקיימות, וכמו ללמוד אגדה.

זה דברים שמעשירים אותך ואת ההסתכלות שלך על העולם, אבל לא צריך לקחת את זה קשה בקטע המעשי.

 

ואגב, במקרה (או שלא כל כך במקרה) יש לי בדיוק את המאמר הזה אצלי, ונדמה לי שהבנתי מהרב הזה שהדברים הם פרשנות שלו, הגר"א רק כתב את העיקרון הכללי. (אני לא זוכר אם שאלתי אותו גם על זה או רק על מאמר דומה, ואני גם לא זוכר אם הוא אמר את זה או שהבנתי את זה מהמקורות שהוא הפנה אותי אליהם.)

זה מגניב כשמגניב לך.האטורי האנזו

ופחות, כשבא לך למות.

 

אם אני זוכר נכון הגר"א הצפין את התאריך שנתן ואמר שמי שחושב שהבין, שלא יספר.

הרב מאיר אליהו אמר באחד השיעורים שהוא רוצה לחשוב שהבין ולכן אינו מספר, רק אמר שזה די קרוב וסביר להניח שאנו נזכה, ואם לא אז ילדינו. די בוודאות. עכ"ד

 

מה עם האמירה "תחפצ רוחן של מחשבי קיצין"? לא מזלזלת חונפש חיה.
הרמב"ם כתב זאת, ובכ''ז אמר את הקץהודעה1


מה עובר על הפורום בימים האחרונים?!ק"ש
אחד טוען שהוא משיח (ועושה סקרים אינטרנטיים על איך יקבלו אותו), שני מפרסם חישובי קיצים. ממש מעניין מה תהיה היציאה הבאה...
אתה טענת את זהמלכות דוד
גם לא היה סקר
ולגופם של דבריםק"ש
יש חישובי תאריכים, שגדולי ישראל חישבו, בעיקר כפרשנות פסוקים בדניאל ובשאר מקומות. היו גם אזהרות חמורות על זה, בעיקר בגלל שקץ שעבר בלי שאנשים רואים שנושעו - גורם משבר אמוני גדול. (ויש עובדות ידועות על כך, כולל מקהילת תלמידי הגר"א בירושלים).

רש"י בדניאל מסביר, שחכמים חישבו כפירוש הפסוקים ואם עבר הקץ - נדע שטעה המפרש ונמשיך לצפות. כלומר להבנתו, גם כשיש חישוב קץ מגדולי ישראל, זה לא הבטחה ולא צריך להתייחס אליו כהבטחה או התחייבות.

בשם מרן הרב קוק זצ"ל אומרים כיוון קצת אחר - שאף אחד מהחשבונות לא היה בטל. כל חשבון הגיע לנקודה מסויימת של פוטנציאל - שיצא אל הפועל בצורה כזאת או אחרת.

דוגמה לעניין הביא מו"ר הרב אלישע וישליצקי זצ"ל מאותה שנה שלה ציפו תלמידי הגר"א - ה'ת"ר, שהגר"א מסר להם, שבשנה זאת הקץ על יסוד הפסוק "קול התר נשמע בארצנו". השנה הגיע, לא רק שלא ראו גאולה, גם הייתה 'עלילת דמשק' שזיעזעה את מעמד היהודים בכל האפריה העות'מנית. היה שבר גדול, שניים ממנהיגי הקהילה התנצרו ובגדול האוירה ה'גאולית' שהחזיקה עד אז דעכה והקהילה הפכה לעוד קהילה 'חרדית' (הגדרה לא מדוייקת, אבל לצורך ההבנה, יש לציין שכמה מבניה אחרי ארבעים שנה חוללו את 'היציאה מהחומות').
רק בדיעבד, היה אפשר להבחין שבאותה שנה, מונטיפיורי (שהגיע לאיזור להרגיע את עלילת דמשק) רכש חלקת אדמה בארץ, שעליה נבנה 'מקווה ישראל' - המקום הראשון שבו יהודים עסקו בעבודת האדמה בארץ.
האם לזה הגר"א התכוון? אין לדעת. אבל התאריך לא יצא לבטלה. דוגמאות נוספות אפשר לראות בספר 'מור והדס' של הרב יגאל אריאל על ספר דניאל.



רש"י בדניאל מסביר
ובכל זאת - יש קץ מגולהק"ש
הגמרא בסנהדרין נותנת קץ מגולה, ע"פ הפסוקים ביחזקאל ל"ו. כשרואים שעם ישראל מגיע לארץ והארץ נענית לו - יודעים שאנחנו בגלוי בקץ. זה כמובן מטיל עלינו אחריות. בניגוד לחשבונות של תאריכים - שמשאירים אותנו לשבת בפסיביות ולחכות למשהו - קץ כזה מחייב אותנו. עלינו להשתדל ככל הניתן בשיבת ישראל לארץ, ישובה ופיתוחה והקב"ה יענה לנו.
^^^^^^הָיוֹ הָיָה

וזה ב"ה מתקיים לעינינו בפלאי פלאות!

בתשע״א משיח התחיל את הסבל שלומלכות דוד
בתשנ״א נולד
הוא סיפר לך?הָיוֹ הָיָה

כי התקשרתי אליו שלשום והוא לא ענה,

אם אתה בקשר איתו תגיד לו שיענה לי כי אני צריך אותו דחוף.

לפי הצדיקים - המשיח כיום קרוב לגיל 60פלונפון מירוסלב

מה שאומר שהוא ממש לא בן 29.

אלא אם אתה חולק על כל מקובלי הדור...

וואו וואו, גם לך סיפרו?הָיוֹ הָיָה

מחלוקת המשיח עצמו והמקובלים החברים שלו!!

שישו ושמחו חבר'ה, יהיה שמח....

רק מה, יפה שיש פה כל כך הרבה בעלי קשרים,

אז אבקש שוב- תעשו טובה, הוא לא עונה לי וגם לא בוואטסאפ, תגידו לו שאני צריך אותו, אם הוא יכול לחזור אלי... 

וואו וואו, עוד לא שטפת את הפה עם סבון?פלונפון מירוסלב

הדברים מפורסמים בשם הסבא שוורץ זצ"ל ותלמידיו. והיום גם חבורה אחרת של מקובלים מספרת את אותם דברים.

אם כואב לכבודו שהוא לא שמע, יואיל כבודו הנעלה והמרומם להשתמש בגוגל.

בכל אופן, ביקשתי את כבודו הנעלה מאוד גבוה מעל גבוה לא לכתוב לשפלי המדריגה שכמותי,

שכן אינני יכול להתמודד עם גדולת כבודו והדרת מעלתו הנעלה.

אה, תגיד שזה בשם הסבא קדישא, לא אמרת...הָיוֹ הָיָה

אבל עדיין זה מוזר, כי הסבא ישראל אמר אחרת,

אני חושב שנשאל את סבתא ביילא, היא בטח תדע!!

ונראה לי גם היא קשורה לחבורה ההיא (חבורת מצוות, או חבורת תרי"ג, לא זוכר בדיוק..)

 

וכבודי הנעלה והמרומם סבור שגוגל לא יודע בן כמה משיח, מוזר שאני.. מה לעשות...

 

 

אני שוטף את הפה במים קדושים מסבא קוקוריקו, לא בסבון, מה כבר שווה סבון ליד מים קדושים כאלה....

חח איזה טמבל אתה, שתהיה בריא. הסבא שוורץ הוא לא הסבא ישראלפלונפון מירוסלב

הסבא שוורץ הוא הרב יוסף שוורץ. תתאמץ קצת יותר בגוגל, אולי גם תשתמש קצת בשכל.

והסבא שוורץ במפורש אמר ככה, וככה שמעתי את זה במו אוזניי מחברו הרא"מ מנצר זצ"ל.

 

נראה לי שאתה קבור עמוק עמוק בתוך הגאווה של עצמך, מר "נשמה כללית", אם אתה כל-כך עז פנים לבזות תלמידי חכמים עצומים. או שאולי קשה לך לשמוע את זה כי גם אתה חושב שאתה המשיח .

א' איזה יופי שאתה מקפיד על לשון זכה ממש (ממש ההיפך ממני..)הָיוֹ הָיָה

חבל שכסיל כמוך לא מבין את העקיצה,

אני יודע טוב שהוא לא הסבא ישראל, ולכן עשיתי ממך צחוק כשהשוויתי, כי אתה מצטט לי פה סבות כאילו הם משה רבינו, אז בא נצרף גם את סבא ישראל וסבתא ביילא... 

 

ומוזר, עד הרגע חשבתי שלא רק גאוותנים כופרים בכל מיני נבואות מטורללות, מתברר שכל מי שחושב שאי אפשר לדעת מי המשיח ולא אם הוא בן 60 הוא גאוותן.. נו נו...

בנתיים נראה שיש יותר סיכוי שאתה תכריז על עצמך כמשיח, לא אני (מי יודע, אולי איזה סבא רבא יאמר לך שזה אתה ותאמין לו, הרי סבא רבא שווה יותר מסבא, לא?)

 

קיצער חביבי, תתנרמל מהר...

חח אתה אדם שפלפלונפון מירוסלב

מקווה שתכווה בגחלתן מהר מאוד

איזה כיף לי...הָיוֹ הָיָה

תודה על האיחול, לא מוטרד כל כך...

 

יש לי עצה בשבילך, במקום להיות חצוף כלפי רבניםפלונפון מירוסלב

לך תתרום קצת כסף, לאלמנת הצדיק שבמצב כלכלי גרוע

https://www.kupat.org.il/Project/297?source=9009

 

אולי ה' יאציל לך קצת תשובה על המידות הרקובות שלך מבולבל

גם לי יש עצה בשבילך:הָיוֹ הָיָה

לך ללמוד קצת, במקום לחשב קיצין ולהאמין בנבואות משונות.

 

אה, ועוד משו, תפסיק לחשוב שבשביל לחלוק עליך צריך מידות רקובות, יש דברים אחרים שגורמים לחלוק עליך.

עכשיו אתה מבזה את כל גדולי ישראל שעסקו בזה?פלונפון מירוסלב

הגר"א, החסד לאברהם, אדה"ז, וגם הרב אלפייה.

אם יש משהו שאני בטוח בו לגבי כל חישובי הקיצין הוא שאתה אחד מאלה שעפרן אינו ננער.

בשביל זה צריך מידות רקובות מאוד, שה' ירחם עליך. אולי יצא ממך משהו, עפר תחת רגלי הצדיקים, משהו.

תהיה בריא מותק, כל הישועות בקרוב.הָיוֹ הָיָה


אני לא רוצה להכנס לריב שלכםמלכות דודאחרונה
אבל השפה שאתה משתמש בה לא מכבדת את הצדיקים שאתה רוצה להגן עליהם,הכוונה היא שמצד עצמם הם מכובדים אבל היו מעדיפים שתעשה את זה אחרת

שמעתי צדיקים שאמרו שהוא בן 80מלכות דוד
כל צדיק משייך את המשיח לבית מדרשו,
כך שמה שאתה טוען לא יכול להעיד על המשיח

״דבי רבי שילא אמרי: שילה שמו, שנאמר: "עד כי יבא שילה" (בראשית מט י). דברי רבי ינאי אמרי: ינון שמו, שנאמר: "יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו" (תהלים עב יז). דבי רבי חנינא אמרי: חנינא שמו, שנאמר: "אשר לא אתן להם חנינה"
מה?הפי
ממתי אומרים את השם של המשיח
חוץ מזה שזה לא מסתדר כי יש עניין שבכל דור יש לאדם להיות פוטנציאל של משיח
אם הדור זכה .. המשיח יכל להתגלות.

כמובן שבדור מסויים הגיע הקץ גם אם הדור לא זכאי תראו ביחזקאל דווקא מעניין יש שם פרק שממש מתאר את זה עם הרוח וכו'

אה בעצם זה לא הפרק שכתוב שגם אם לא זכאי
מה שהבאתי הם דברי הגמראמלכות דוד
רציתי להוכיח לו,שלמשיח יש כמה בחינות שבזה הוא נקרא כל פעם בשם שונה. צדיקים מתבטאים הרבה שהם יודעים מיהו המשיח,אבל באמת כל אחד רואה ניצוץ משיח או רואה בצדיק מקורב לו שיכול בהשגה שלו להיות ראוי להקרא משיח. לכן אין זה הוכחה שהמשיח לא בן כך וכך שנים.

האלשיך כותב: שאחרי גילוי המשיח יראו
"כמה גדול כוח סובל ייסורין על הדור"
שהמשיח סובל בשביל עם ישראל והדור שלו.
ובמילה הזו: הדור , רמוז גם כן המשיח .

ורואים את עניין הדור בדברי הגמרא:

ואמר ר' יוחנן: אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או כולו חייב. בדור שכולו זכאי – שנא’: ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ (ישעי' ס', כ"א). בדור שכולו חייב – שנא’: וירא כי אין איש, וישתומם כי אין מפגיע, ותושיע לו זרועו וגו' (שם נ"ט, ט"ז), ונאמר: למעני למעני אעשה (שם מ"ח, י"א) (סנהדרין צ"ח).



@לב אוהב
חחחח לא שמעתי על זה, מוזמן לשתףפלונפון מירוסלב

אני שמעתי את זה מצדיקים מבתי מדרשות שונים. כולם אמרו שהוא אדם פשוט, שלא קשור לאף בית מדרש, בטח לא שלהם.

לא אמרתי שהוא בהכרח קשור לבית מדרשםמלכות דוד
עבר עריכה על ידי מלכות דוד בתאריך ח' בתמוז תש"פ 12:03
רק ציינתי שכמו שבגמרא כתוב
שכל קבוצה ראתה ברב שלה את המשיח,
כך יתכן שהצדיקים שאתה מדבר עליהם רואים גם במקורבים אליהם את המשיח.

שמעתי התבטאויות שציינו שהוא בירושלים ושם הוא גר וחלק אומרים בטבריה,וחלק אומרים שהוא מתקרב לשמונים או לגיל אחר. הייתכן שכולם צודקים? בוודאי שלא. לכן הגמרא מלמדת אותנו שכל קבוצת חסידים רואה ברב שלה את האדם האידאלי ביותר להיות המשיח. וזו גם הסיבה שמה שאתה אומר אינו ראייה
"במקרה" אתמול ראיתי בספר מהרב הבבא סאלי זיע"א שזה מהרב אלפיהפלונפון מירוסלב

לפי מה שהוא כותב בתוך הקונטרס היחיאלי (זה קטע קטן) דווקא התשצ"א זה הזמן האחרון של הגאולה.

כל מה שאחרי זה תהליכים של הגאולה שמחוייבים שיקרו

מגניב בעז''ההודעה1


ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך