התייעצות - מיועד בעיקר לוותיקים יותר שבינינורווק בינתיים

שבוע טוב

 

מה דעתכם לגבי חתונה עם מישהו שהוא בסדר?

 

לא מתלהבים, לא סובלים, הקשר שלכם הוא בסדר

 

פחות או יותר אותן שאיפות, אין זיק בעיניים כשנפגשים, אין ניצוצות, אתם בסדר

 

אני אישית מפחד מזה עד עמקי נשמתי, אבל עם הגיל, אולי כדאי לשקול את זה..

לדעתיבוגרת קטנה

עדיף מישהו שבשאיפות לא הכל תואם 100% אבל יש ברק בעיניים ורצון לעבוד ויש התחלה של אהבה

אממלב אוהב

נשמע קצת כמו שותפים לדירה

לדעתי, זה יכול להוביל לניכור במהלך הזוגיות כשאין שם זיק של אהבה התחלתי או התלהבות ממשהו... 

וגם לאכזבות ותסכולים... 

 

ואת האמת, אולי לגבר כן יש עניין לשקול את זה

אבל בעיקרון לאישה אין חיוב על פרו ורבו

ואין לי שום עניין להביא ילדים בלי אהבה

כנ"ל על זה שאין לי שום אבל שום עניין ורצון ומוטיבציה להתחתן עם בחור שלא מלהיב אותי.

נישואין זה אחריות ועול, ובלי רגשות של חיבה או התלהבות אז קל וחומר

 

אין לי בעיה עם סטטוס רווקה עם כל ההשלכות של זה (אמירות בלתי פוסקות, ברכות, איחולים, שאלות, אכזבות ממני וכו'...שיתמודדו! ובהצלחה גם לי עם ההתמודדות, כן?.. לא אומרת שזה קל)

 

ואני לגמרי מכינה את עצמי למציאות הכי גרועה למקרה ש.... 

אין מה לעשות, זה החיים

 

אני אעשה מקסימום השתדלות ברוחניות וגשמיות למצוא את שאהבה נפשי שמתאים לי 

אבל אם ה' לא רוצה בזה.

אוקי....

נצטרך להתמודד עם הניסיון באהבה.

בעזרתו.

 

הכי חשוב רק- לא להרפות מתפילה.

 

זאת דעתי לפחות בגיל הזה. אולי זה ישתנה, אולי ארגיש שנישואים יותר חשוב מרגש ואהבה, אולי אגיע למסקנה ותובנה שחשוב להביא ילדים גם אם אין רגש ואהבה (כרגע לדעתי לא!)...נקווה שלא נצטרך להתמודד עם הניסיון הזה... 

זה תלוי בךultracrepidam

אינני יודע מה גילך, מה מצבך, מה התקווה שלך להתחתן, וכו'. כלומר, מה הסיכון ומה הסיכוי.

 

באופן עקרוני - כן, זאת לגמרי אופציה שנמצאת ברקע

הזכרת לי שיראוהב כנות

"את בסדר, כל כך בסדר, את לא יפה, את לא כונפה, את בסדר....

מותק את האווור, כשאין ממי לבחווווור...

רוצה אותך ....כשאני שיכוווווררר"

 

ועכשיו ברצינות - אני חושב על זה גם לפעמים אבל ברור לי לגמרי שמה שאתה מתאר זה לא האידיאל

 

מצד שני, תן הצצה לפורום של נשואים טריים, נראה שהזיק בעיניים לא תמיד מחזיק יותר מדי זמן ואשכרה מתחילים לחיות את החיים ואת השגרה.. ולכן לדעתי מה שחשוב הוא שאתם באותו ראש עם אותן שאיפות ויש לכם רצון לעבוד על הזגויות בלי הרבה זיקוקים באוויר

 

בע"ה עם הזמן תבוא גם אהבה גדולה

 

קל לי לכתוב/לדבר, לחיות את זה בפועל זה עולם אחר לגמרי

 

 

חייבת להעיר..לב אוהב

יש הבדל ענק בין זיקוקים שנעלמים וצריך להבעיר את האש מחדש או לפחות לשמור את הגחלת בוערת במקצת

ולחזק את הדברים שתמיד אהבת בבן אדם, או את החיבה והחיבור שהיו לך כלפיו

 

לבין-

שלא היה כלום, כי אין כלום וגם לא יהיה כלום- לי נשמע כמו סיוט...

 

ואגב חיבור נשאר! 

נכון שהתאהבות לא נשארת, אבל חיבור כן.

ובעייניי אפשר לבנות אהבה עמוקה כשיש חיבור

התאהבות זה ממש כיף, אבל לא בהכרח חייב... 

(למרות שאישית אני כן רוצה להתחתן מתוך חיבור והתאהבות...)

 

בא לי שיהיה ברור שהפורום פה בנשואים טריים לא מייצגאלירז

ובכל אופן - הזיק בעיניים, בהחלט מקל על זוג שיודע לעשות עבודה.
אני לא אתן לילדים שלי להתחתן לא מאוהבים!
יש בזה מתנה ממש..
שעל כל פשעים מכסה אהבה..
ובהחלט אפשר לשמר את פרפרי ההתאהבות לכל החיים.
נשואה 8 וחצי שנים, ועדיין מחסירה פעימה כשהוא נכנס הביתה מהעבודה!
בבקשה אל תתייאשו!

את רצינית?הפי
קשה לי להאמין שזה אמיתי
וזה לא בדיוק מזיז לי כל עוד כיף לי לידו.. ואני מרגישה ביטחון ובית .
צריך ניצוצות באוויר?
עם זה בונים בית?

נראלי תלוש לגמרי מהמציאות
לפעמים גם שמאוהבים שוכחים להסתכל בתכלס ואי אפשר לבנות הכל על אהבה
זה פשוט דבילי.

במיוחד שלפני הנשואים את לא באמת מכירה אותו
במה אני יתאהב בעיינים היפות שלו?
פחות
עדיף בשבילי שפחות
אף אחד לא אמר שצריך רק ניצוצותאלירז
והבהרתי בעבר 5 דברים שעל פיהם מתחתנים:
א. מידות טובות
ב. תקשורת מצוינת
ג. ערכים והשקפה משותפת
ד. משיכה ומציאת חן
ה. שמחת הלב.

מבחינתי לא סוגרים חתונה בלי וי על כל אחד מהסעיפים.

ראיתי אנשים שהתחתנו רק משכל.
זה לא אומר שהם לא יכולים לבנות בית.
הם יכולים.
זה רק הרבה יותר קשה.

ועוד דבר-
לצערי מזלזלים מהר מאוד בהתאהבות בציבור שלנו.
אחרי ששאר האתגרים התמלאו-
אנא הרשי לעצמך להתאהב.
האהבה שתבוא אחכ היא בהחלט עמוקה יותר ויקרה!אבל בדורנו-
הריגוש והניצוץ חשובים להחזקת הקשר לא פחות.
וכדאי שיהיה מהם בתחילת הדרך-
כדי שנזכור שבהחלט בחרנו בבן הזוג
ואפילו ראינו כמה הוא טוב גמור ללא פגם..
וזו האמת ואת זה אנו שואפים להרגיש תמיד!
ולראות בו תמידאלירז
♥♥הפי
תודה רבה אלירז
לגבי תקשורת מצויינת היכן יש גבר כזה?
זה נראלי אבוד מראש
וואיי לגמרי.חתולה ג'ינג'ית

ועד שיש אחד כזה (נדירררררררררררר) אז מליון דברים אחרים לא מתאימים. 

סימן שהוא עוד לא הגיע..אלירז
או שיש לנו חסימה משלנו
(בדכ שניהם ביחד )
בודאי ישנו שם.. בואי לפרטי לספר לי מה חשוב לךאלירז
בגבר.
אולי יצא לנו משהו מתוק מזה. ♡♡♡
מה הכוונה ב"תקשורת מצוינת"?מבקש אמונה


הרגשה שמדברים על אותו גל אלירז
מבינים אחד את השניה.
את עולם הנפש זה של זו.
אה.. אוקיי. כבר התפלאתי, חשבתי הרבה יותר מזה.מבקש אמונה

אולי כדאי שתכתבי את זה בפירוש מאשר "תקשורת מצויינת"

שלא יפרשו לא נכון ויחכו למשהו לא הגיוני... 

 

בכל אופן, תודה על העצות המחכימות!

פירטתי בתגובות אחרות בהן כתבתי את זהאלירז
אבל אולי באמת נעשה סרטון מסודר לרווקים..עם כל ההסברים.
למיטב ידיעתי על ג' רוב גדולי ישראל לא יסכימו.פלונפון מירוסלב

על ה', אם הבנתי נכון, גם יש שיחלקו.

 

בגדול הרשימה שאני שומע וקורא רוב הזמן זה "משיכה, חיבה, תקשורת" ושיש בסיס טוב מספיק מבחינה מסורתית.

עד כדי כך שחלק מגדולי ישראל אמרו שזה רק: שבת, כשרות וטהרת המשפחה (מופיע בדרך לעץ החיים). וכל השאר זה בונוס.

פעם זה היה מובן מאליו שהבעל והאישה לא צריכים להיות בעלי אותה מדריגה רוחנית.

 

ובהחלט, לבנות בית רק משכל - משימה כמעט בלתי אפשרית

תכלס גם את לא מייצגתאוהב כנות

ב"ה שהקב"ה זיכה אותך לזוגיות מאושרת ושמחה ויהי רצון שתמשיך ותגדל ככה עד סוף חייכם ומי יתן וכך גם יהיה לכל הרווקים והרווקות בעמו ישראל. מקווה ממש שאת מעריכה ומודה על זה בכל יום ויום.

 

ועכשיו, לאחר שכתבתי את המילים החשובות האלה שבאמת יצאו מהלב,

 

תקני אותי אם אני טועה, אבל לפי מה שאני מבין, את התחתנת בגיל 19-20 ככה? לא גיל שמספיקים לצאת בו ליותר מדי דייטים. ובכל זאת, בואי נסי שניה (עד כמה שזה אפשרי) להיכנס לראש של רווק/ה בגילאי 30+ שכבר הפסיק לספור את כמות הדייטים שהוא קיים, שכמות הצלקות על הלב שלו הן מטורפות, ובואי תגידי לו שמע, האושר והפרפרים והזיק בעיניים עוד יגיעו, אל תתחתן בלי זה. 

 

אני אישית חושב שזה לגרום עוול לבן אדם.

 

 

ראיתי אנשים שהתחתנו עם זיקוקים בעיניים ופרפרים בלב וכבר אינם ביחד, וראיתי גם זוגות שהיה להם רק 'בסדר' והקשר התפתח והיום יש שם אהבה גדולה. 

 

צריך לעשות הבחנה ברורה בין אהבה להתאהבות.

 

מסכימה לגמרי.תיק
מאוד התחברתי לתגובות של @חתולה ג'ינג'ית לאורך כל הדרך,
גדלתי בדת"ל כל חיי וכך התחנכתי ולמדתי לאורך כל הדרך,לא סטיתי מזה אף פעם - ניצוץ זה סבבה אבל רק בונוס צריך הרגשת נעימות ושיתקיימו עוד כמה תנאים כדי שיהיה פוטנציאל אמיתי לאהבה.
כשיש תחושת שליחות ובשאיפה ש"לשם שמים" זה נותן את כל הדלק בעולם להשקעה מקסימאלית כדי שהקשר יצליח ומי שראה דבר או שניים בחיו יודע שזה נכון, נתינה מולידה אהבה.
אני לא יודעת מאיפה הגיע לכולם כל הפנטזיות על ניצוצות, ברקים ורעמים מתנדפים.
אני איתךשירה515
נשואה 14 שנה, ולא מזמן קלטתי שאני פחות מאוהבת...
עומס החיים משפיע עלי לאחרונה, אבל אנחנו לקראת קומה חדשה בחיים, ואני כבר מתכננת לנו התחדשות זוגית מרעננת!
אין מצבחיות צבעונית
Ever
ממש לאadvfb

במיוחד שלא כדאי להתנהל ע"פ פחדים. בכל דבר בחיים.

אתה רק רווק לבנתיים ;)

לדעתי לאימ''ל

לקשר יש שני פרמטרים, ושניהם חשובים:

יש את החלק ה'טכני' של ההתאמה בשאיפות ובצרכים של שני הצדדים, של המידות הטובות של הצד השני, של מה שמתאים לכל אחד.

ויש את החלק של הכימיה, של הזרימה בקשר, של מציאת החן ושל המשיכה (לאו דווקא במישור הפיזי) ובסופו של דבר האהבה.

 

הייתי קורא לשני החלקים הגוף והנשמה של הקשר.

יש קשרים עם אחד משני החלקים - קשרים שבהם יש הרבה תשוקה אבל הם קשרים מעוותים וחסרי היתכנות מיסודם, ובד''כ התשוקה והזיקוקים שבהם הם שקריים. ויש קשרים שעל הנייר הכל נהדר, אבל זה נשאר על הנייר כי חסר הדבק שיחבר את שני הצדדים, והחיים יחד הם כמו זוג שותפים. לדעתי שני הסוגים הם מתכון לסבל ולצרות.

 

יש גישה שאומרת ש"האהבה תבוא אחרי החתונה", אבל במציאות שלנו שנפגשים במשך תקופה - אם אין לפחות רמז לזה והתקדמות לכיוון, הייתי חושש שזה לא יקרה גם אחרי (אולי חיבה של שותפות, שזה גם חשוב ואולי פעם היה מספיק כדי לשמור על זוגיות בריאה, אבל כיום זה לא מספיק).

 

אז תשאל את עצמך - האם אתה רוצה זוגיות של גוף בלי נשמה?

 

ובקשר לגיל:

יש דברים שאפשר וכדאי להתפשר עליהם - דברים שהם 'פריבילגיה' של צעירים, והאמת היא שהיה עדיף 'להתפשר' עליהם כבר אז, כמו דרישות גבוהות מדי ודמיונות והכללות ודעות קדומות למיניהם שגורמות לאנשים לפסול אפשרויות מראש.

אבל יש דברים שלא - דברים שהם עקרוניים ו/או חשובים ומהותיים לך, וצריך להיזהר שלא כביכול להתפשר עליהם מתוך יאוש ('כביכול' כי זו לא באמת התפשרות...) כי זו התפשרות שתתפוצץ לך בפנים.

 

שיהיה המון בהצלחה!

^^^ תשובה טובה מאוד!לב אוהב


אחלה תגובה!צהרים
הרבה זמן אני חושב על הנושא ואהבתי את המשל לגוף ונשמה
^^^לייקrivki
תלוי מזה בסדרהפי
אם הכל בסדר ב"ה אז הכל דבש
אם יש בעיה אז אין בסדר
אם יש מציאת חן,האטורי האנזו

לכי על זה. 

בבקשה אל תעשו את זה!! בבקשה בבקשה בבקשה!!אלירז

ואם איבדתם את ההתלהבות גם מהחיים - 
תלכו לפתוח את זה עם איש מקצוע, שייגע בנקודה 
ויעזור לכם לעשות את העבודה ולהשיב לעצמכם את התשוקה והשמחה שיש בלחיות!
אין ספק שלא פשוט להיות רווק מבוגר!

השבוע הקרוב הוא השבוע הקשה ביותר לרווקים בשנה - 
ככה זה תשעת הימים, ובטח שבוע שחל בו!
נכון שגם בחגים וכדו' קשה - 
אבל את חסרון השכינה בעולמנו, אתם מרגישים ביתר שאת!!
ואני שולחת לכולכם חיזוקים ענקיים!
באמונה ענקית ושלימה, שמי שיודע לבכות על ירושלים באמת - 
זוכה ורואה בבניינו הפרטי וגם בבניינה!
בבקשה אל תאבדו תקווה, לזוגיות שמחה ועמוקה!

💜חיות צבעונית
מחזקת את
ומה אםהאטורי האנזו

היא בת 38 <במידה והשואל היה בת>

ואת אומרת לה לחכות לניצוץ.. 

שיתכן שיגיע בגיל חמישים אבל ילדים כבר לא יהיו.

 

כאילו, זה נשמע יפה, באמת,

אבל עדיף להתאהב בילדים יפים ובריאים מאשר לחכות לניצוץ שספק יגיע ספק לאו.

אני לא אומרת לה לחכות לניצוץאלירז
יש דרך לחווץ ניצוץ. רק שלא תתחתן בלעדיו.

ואם היא בת 38 שתבוא לדבר. יש עוד הרבה מה לומר לה חוץ מזה.
יש שימור ביציות וכדו' שהיה אפשר ורצוי לעשות כבר ב35 ואולי גם ליווי ודיוק בדייטים..
.חבל לחכות ל38 בשביל זה..
לחוות*אלירז
ועדייןהאטורי האנזו

לא ענית ממש.

אם לא עשתה הקפאה, ויש מישהו חמוד, יש מציאת חן אבל אין ניצוץ.

והיא בת 38, מה זה חבל לחכות? זה הגיל שלה.

לעתים הדברים נשמעים טוב מכפי שהם.

אני פוגשת נשים כאלה מקרוב.אלירז
ואני עדיין אתעקש.
אם הכל טוב בסהכ ואין ניצוץ-
אז לא באמת הכל טוב.

עדיף שתתחתן, תביא ילד ותתגרש?
אוקייהאטורי האנזו

דעותינו חלוקות. נשאר חברים.

 

אני חושב שעדיף מציאת חן וילדים מאשר ספק ניצוץ בלי ילדים.

לא נאמר שיש פה מציאת חן..אלירז
מציאת חן זה כבר מידה מסוימת של ניצוץ.
אפשר לקדם את זה די בקלו..
כשחושבים על זה, למה לא בעצם?תפוח יונתן
לפחות יהיה לה ילד.
זה כבר עדיף.
זה עקוםימ''ל

להתחתן בשביל לסבול או להתגרש. למה?

היום בשביל ילד כבר לא צריך בעל (לא שזה לא עקום, אבל פחות).

 

אבל כל זה ברירות של יאוש, הדבר הנכון הוא לא להתייאש.

כל אחד מתייאש ממשהותפוח יונתן
אחד מתייאש מלמצוא בחורה עם עיניים כחולות, אחרת מתייאשת מלמצוא יוצא סיירת, ומישהו מתייאש מלהתחתן מאוהב. דרך אגב, להתחתן מאוהב היה לוקסוס עד לפני 80 שנה אם לא פחות מזה.
נכוןימ''ל

אני רואה שלא קראת את התגובה שלי למעלה.

 

התייחסתי גם לעניין של הייאוש, יש דברים (כמו הראשונים שפירטת) שטוב להתייאש מהם ויש דברים שאסור להתייאש מהם גם אם זה לא קל לפעמים. וגם התייחסתי לזה שכיום, בניגוד לבעבר, אהבה זה לא לוקסוס אלא צורך הכרחי להחזיק זוגיות.

לא יודעת מה איתך..ברוך ה' מתקרבים לגאולהאלירז
אז גם היחסים בין בני זוג נראים אחרת
שבח לאל!
תעשו את הבחירה שלכם אם אתם מאמינים שזה נכון.
אני כתבתי את דעתי.
זו אמירה מסוכנת בעיני...שמחה
כי יש אנשים סגורים או חסומים
שלא נותנים לעצמם להתרגש
מכל מיני סיבות.
ובנזוג שהוא בסדר- זה המון בשבילם!!!
ואחרי שיתחתנו יהיו גם ניצוצות
גם בתורה- יעקב אהב את רחל ולכן התחתן איתה
אבל יצחק אהב את רבקה רק אחרי החתונה
יש כאלה ויש כאלה
כל אחד צריך לברר ולהבין איפה הוא עומד
ומה נכון לו
אני התחתנתי בלי ניצוצות. לא הייתי מאוהבת. אבל הבנתי שזה מתאים לי. והיתה חיבה.
בעלי עוד פחות ממני.
ב"ה סוגרים כמעט 20 שנה בכיף ובאהבה גדולה
כל תגובה בפורום היא מסוכנת אלירז

מי שיש לו חסימה - צריך לפתוח אותה.
אני לא יכולה להעלות על הכתב את כל האפשרויות הקיימות.
זה לא יסתיים..
אז טוב שבאת ודייקת.

זה נחמד מה שכתבת אבל מרגיש קצת מנותק מהמציאותאוכל
מה תגידי על אנשים עם נכויות כאלה ואחרות או בעיות או פגמים שלא היו רוצים ללמוד לשמוח בכח בהצעות שהן פשרה גמורה עבורם אבל יודעים שהמציאות באחוזים מאוד ניכרים לא תאיר להם פנים?
לא כולם נולדו ברי מזל,
לא את כולם רוצים לחטוף ממדף המוצעים בשוק השידוכים,
לא כל מי שיש לו בעיה/פגם יודע לשמוח באמת במוצע עם פגם/בעיה מהותית.
צריך לצאת מהבועה הורודה ולהכיר שיש גם מציאויות אחרות וזה לא הכל תלוי בשינוי גישה או שיפוץ קוסמטי קל, בדור הזה ביתר שאת.


אין מי שאין לו מישהו מדויק.אלירז
תביא את כל נסיבות החיים ההזויות ביחד.
הקב"ה מזווג זיווגים.
אני מאמינה בזה מאוד.
ואם מישהו מאמין שהוא לא מציאה
שאותו לא רוצים לחטוף ממדף המוצעים בשוק השידוכים
שהוא לא מתנה לאיש/ה שיבואו..
אולי זו הסיבה שהוא עדיין לא נשוי..

זה לא משנה מה הסיבה
ועל זה בהחלט אפשר לעבוד.

אני יודעת שאנשים שנפגעו וכאבו בגלל זה נוטים להיות ציניים
ולא לקבל את התפיסה הזו
אבל כדאי לבדוק אם אתה מנסה להגן על הלב שלך מעוד פגיעה בכך שאתה דוחה את הדברים שלי..
לב פתוח מאפשר לשפע לבוא..
לא אמרתי שאין מישהו מדוייקאוכל
בעצם כן יכול להיות שאין זיווג בגלל כל מיני סיבות אבל לא ניכנס לזה..
זה שהזיווג מדוייק מלמעלה זה לא אומר שאותו זיווג מביא איתו את האור והשמחה שכל אחד מייחל לעצמו
יש זיווגים שהם תיקונים ועם ערימות של קשיים ובעיות שאפשר לקלוט כבר מההתחלה וכו
לצפות ממי שהולך בעיניים פקוחות לרחף באוויר כשהוא יודע מה צופה לו העתיד זה קצת מנותק מהמציאות
מקווה שאת מבינה למה התכוונתי.
ערימות של תיקונים זה אנחנו עושים לעצמנו הרבה פעמיםאלירז
ואז מאשימים את הקב"ה.

לא יודעת מה איתך.
אישית מאמינה שה' הוא טוב גמור
ושהוא איפשר לנו לחיות כבר בעולם הזה בגן עדן.
אתה יכול להמשיך עם הקו שלך בנושא
ואני אגיד לך שבדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו.
תבחר בטוב.
אני מאמין שלרוב האנשים יש לפחות 20 זיווגים מדוייקיםתפוח יונתן
הבעיה זה למצוא אחד מהם ולזהות שהוא אחד מהם וגם להצליח לא להרוס את הקשר.
אם יש 20,000 בנות בארץ שלכאורה יכולות להיות רלונטיות לבחור מסויים (וכן להפך כמובן) הוא צריך לבדוק 1000 הצעות, וגם הבחורה צריכה להסכים. איך מנצחים את הסטטיסטיקה הזאת?
את נשמעת אופטימית מדיultracrepidam

מציע לך אתגר - תכתבי איזשהו מסמך כוונות, שבו תסבירי

 

1 כמה אהבה ומאיזה סוג צריך כדי להתחתן, על מה מזה אפשר לווותר באיזה שלב ובאיזה מצב. אפילו תפרטי דוגמאות.

2 עד כמה שאפשר, תסבירי למה

3 תני תשובה משכנעת - אם אני משוכנע שפגשתי מישהי שיכולתי להתחתן איתה כבר כמה פעמים, ובשום פעם זה לא הצליח - למה לבנות על זה שאמצא מישהי שזה כן יצליח, ולא אקח בחשבון את האופציה הסבירה בעיני להקים משפחה כמו שעשו רוב אבותינו בכל הדורות - התחתנו ואח"כ אהבו את מי שהתחתנו איתה כי היא נשואה להם ואמא של הילדים שלהם.

4 אם את חושבת שיש דרך להגיע למי שאפשר להתחתן איתה, שלא חשבנו עליה עדיין, מוזמנת לפרט

 

לפני כמה שנים דיברתי עם אדם נשוי, שהסביר לי על השריטות שרמו לו להתחתן רק בגיל 30 (והיו). והוא אמר לי, שהייתי בערך בגיל הזה, "מי שהתחתן בן 25 לעולם לא יוכל להבין רווק בן 30". לא יודע מה זה אומר עלי, כמה שנים מאוחר יותר.

 

לגבי תגובות אחרות שעלו כאן -

בעיני עדיף חתונה בלי התאהבות מאשר ילד בלי חתונה, ואמרתי את זה מיליון פעם.

ומסכים שיש מצבים שלהישאר לבד כבר לא עושה טוב, ועדיף חתונה בלי התאהבות מאשר להמשיך לחכות ולהתחתן מאוהבת בגיל 50

רק על המשפט של בן 25 ובן 30אלירז
זה מאוד תלוי מה עבר אותו אדם עד גיל 25 או עד גיל 30.
היו לי כלות בנות 30+
שהתמימות שלהן במובן של קשרים והמטען שהן סחבו בשנות הרווקות כמעט לא הורגש.
לעומת כלות בנות 23 אפילו, שהכאב על שנות הרווקות היה כבד והלך איתן לכל מקום.

ולגבי המסמך הראוי להכתב- בשביל זה קם פרויקט 252אלירז
מן הראוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא!
כל רווק וסיפורו הוא
מה יחזיק את הקשר כשיהיה פיצוץ בינכם?יודו ל-ה' חסדו

חשוב להרגיש אהבה, קירבה, הערכה.
 

הייתי בודקת כיוון אחר,
אולי הרגש חסום מרוב פחדים ואכזבות
ואולי לא למדת להרגיש אהבה
מעולם
ואתה צריך להתחיל להרגיש את הרגש הזה
כל פעם בעוצמה גבוהה יותר.
ויש כנראה משהו פנימי שמפריע לרגש שלך להתפתח.

 

כמה זמן הקשר?
מה טוב בו?

 

מה תרגיש אם תיפרדו עכשיו?

מה תחשוב על הפרידה עוד 10 ימים? ש10 חודשים? 10שנים?

התרגיל הזה ^ עוזר לדייק מה באמת אתה מרגיש.

את מניחהultracrepidam

שהחלטה על קשר שמבוססת על רגש תהיה חזקה יותר מאשר החלטה על קשר מבוססת על "זה מה שיש".

 

לא ברור לי למה.

 

אם היא אוהבת אותו, והם רבים - אז היא צריכה להעלות באוב את האהבה אליו.

 

אם היא החליטה שהוא טוב יותר מאשר להיות לבד, והם רבים - אז היא תבין שאין לה מישהו אחר וכדאי שהיא תעשה את העבודה הנדרשת כדי להשלים איתו.

למה זה פחות טוב? (מבין שזה פחות כיף, אבל אחרי כל הדיבורים באוויר על אהבה, לא מבין למה החלטה רציונלית מחזיקה את הקשר פחות מאשר התלהבות רגשית)

למה החלטה רציונלית תחזיק פחות מהתלהבות רגשית?כבר לא ישיבישער

פשוט, כי הקשיים הם רגשיים.

 

האהבה גורמת לא לשים לב לדברים שמפריעים. כשאני אוהב מישהו כיף לי לטרוח בשבילו, ואם כיף לי לטרוח ולהקריב בשבילו - יהיו פחות מריבות.

 

אבל אם אני לא אוהב אותה, אז גם אם בשכל אני אבין ואפנים שאין לי מישהו אחר - עדין יהיה לי קשה להקריב ולוותר (הכל יהיה כמו ביזנס, תן וקח, וזה יכול לא יחזיק מעמד יותר מידי זמן).

 

זאת דעתי.

תשובה מעולה ומדוייקתיודו ל-ה' חסדו


להיפךultracrepidam

כמה שהרגשות מעורבים יותר, יש יותר ציפיות וכו'.

 

אם בן אדם מתחתן מתוך מחשבה של "דיינו שמגדלות את בנינו ומצילות אותנו מן החטא" וכל השאר בונוס, אז את כל החובות שלו הוא יעשה מתוך הבנה שהקב"ה נתן לו בחיים את כל מה שהוא צריך והוא אסיר תודה על זה. ואם קשה, מתגברים. החיים הם תקופה קשה.

 

רק אם ההחלטה שלך מראש היא "אני מוכן לתת רק למי שאני אוהב", אז אכן אתה צריך לאהוב. אבל אם אתה בתודעה ש"לי יש חובות, ואיזה יופי שמישהי גם מוכנה להתחתן איתי", למה לך עוד לריב איתה.

 

אהבה תבוא אחר כך, לא תבוא אחר כך - מה זה משנה? יש לך אשה וילדים, ואם היא לא מתחתנת איתך, אין לך, ואתה רווק בודד שיושב בעליית גג ומאושר כי לא התחתנת עם מישהי שאתה לא אוהב.

 

והאהבה שבאה מתוך תפיסת עולם היא אהבה של "זאת אשתי, ברור שאני אוהב אותה. ואם היא גם אוהבת אותי בנוסף לכל - מה יכול להיות יותר טוב מזה!"

אני לא מבינה איך אפשר לחיות קשר זוגייודו ל-ה' חסדו

צפוף, קרוב ואינטימיות פיזית
כשכל הקשר הוא פונקציונלי כזה
כמו הסכם שכירות לדירה
היא תלד, ותתן לי סיפוק פיזי
ומה צריך עוד?
איך חיבור כזה יחזיק מים?

יביא מוטיבציה לעבודה , כשאחד לא במיטבו?


 

מתוך הבנה מהי מטרת הנישואין. מתוך הבנה מה מטרת החיים שלנוחתולה ג'ינג'ית

מתוך הבנה של מה אנחנו עושים פה בכלל.

סליחה,

בקב"ה התאהבת שאת כל כך נאמנה לו?

אז זהו שאני לא.

לא מרגישה כלפיו שום דבר,

ונאמנה לו בחריקת שיניים.

אה, זה לא אידיאלי?

אוקי 

אבל זה אפשרי בהחלט. 

תשובה טובהultracrepidam


מה הקשר למטרת החיים בכלל ומטרת הנישואין?יודו ל-ה' חסדו

תסבירי לי איך את מסוגלת לחשוב על קשר אינטימי ואינטנסיבי עם מישהו שאין לך כלום איתו?

 

אהבה יציבה  הערכה גדולה לאדם שאיתו אחיה , שפה משותפת. זה בסיס 

 

הרבה יותר כואב להיות בודד בתוך קשר מהיות בודד בלי קשר..




 

את בטוחה?ultracrepidam

ניסית פעם להיות בודדה בלי קשר?

 

ממש לבד לבד? לכל אחד יש את הבית שלו עם המשפחה שלו, ואת שוכרת חדר או דירה לבד?

לכל החברים יש אנשים שיותר חשובים להם ממני, ולי אין אנשים שאני צריך יותר מהם?

וכשאין אופק לצאת מזה?

ובלי ילדים, בלי שום דבר. לחיות בגיל 65 כמו בגיל 15

 

מול האפשרות לחיות עם אדם שהוא בסך הכל בסדר, ואפשר לצחוק איתו ולשבת איתו לארוחת ערב, והוא אדם טוב ואחראי, והוא לא הולך לשום מקום ונשאר איתך לתמיד, ואם את רוצה חברה קרובה להשתחנש איתה אז בכיף תלכי אליה והוא ישמור בינתיים על הילדים, כמו שאת עשית אתמול בשבילו.

 

הדרמטיזציה שאתן עושות לנישואין בלי התאהבות זה קצת מוגזם בעיני ופשוט לא נכון.

תראה,ימ''ל

ניסיון של אדם אחד לאו דווקא אומר משהו, אבל כיוון ששאלת אגיד לך מניסיוני.

 

כיום אני לבד (שוכר דירה לבד, חי לבד, עושה שבתות לבד וכו'), וטוב לי מאות מונים מאשר בזוגיות הבודדה והקשה ממוות שהייתי בה. לא קל להיות לבד, אבל זה עדיף מהאלטרנטיבה של נישואים רעים.

אני מבין את דבריךultracrepidam

ברור שיכולה להיות זוגיות רעה. לגבי זה היה דיון נפרד לא מזמן, ושם באמת כתבתי שזה לא ברור בעיני.

 

כאן מדובר על זוגיות טכנית, של שני אנשים בעלי מידות טובות שפשוט אין ביניהם רגש

אז אני אומרימ''ל

שכיום גם זוגיות של שני אנשים עם מידות טובות לא תוכל להחזיק.

 

למה זה?

כי המציאות השתנתה, הן תרבותית והן כלכלית (פעם נישואים היו קודם כל צורך הישרדותי, מה לעשות) כך שאנשים מחפשים יותר מהקשר הטכני וממילא כשזה לא קיים זה יוצר תיסכולים שתרצה או לא הם יפרקו את הבית עם כל המידות הטובות שבו.

אם אתה צודק זה עצוב בעיניultracrepidam

לא בגלל שאני רוצה שתהיה זוגיות כזו אלא כי בעיני יש כאלה שזאת האופציה האחרונה שלהם ואתה אומר שהיא לא קיימת.

 

אל תספר לי סיפורים על "לא להתייאש". יש אנשים במצב גרוע הרבה יותר ממני וממך אבל בגלל החלום להתחתן מתוך אהבה ממשיכים לחיות כרווקים, במקום לעשות משהו עם עצמם ולהקים בית

 

בכנות, אם היו מציעים לי להקים בית "טכני" אני לא בטוח שהייתי מתנגד. כל הסיבה שאומר לא תהיה בגלל החלום הזה שאתה מדבר עליו.

 

וגם בזוגיות טכנית, אפשר להתקדם משם אני רק רוצה להדגיש - לקראת נישואין וזוגיות

יש פער מאוד גדול בין חלומות על זיקוקים לבין חוסר רגשימ''ל

הבעיה היא שיש הרבה שחיים בחלומות מדומיינים לגבי בן הזוג לעתיד ולא מוכנים להתפשר (אני מפנה לפסקה האחרונה בתגובה הראשונה שלי, בבקשה תקרא), ואז נתקעים עד גיל מאוד מבוגר שאז הם נאלצים לוותר על החלום - ואז אם כבר מוותרים אז מוותרים על הכל העיקר להתחתן כבר.

 

צריך איזון (ועדיף כמה שיותר מוקדם), לא להיות בררנים ולחלום חלומות דמיוניים ולא לוותר מראש על הרכיב הכי מהותי בזוגיות בשביל לסמן וי שהתחתנת.

כמובן קראתיultracrepidam

בעיני רגש של התאהבות הוא גם אחד מהבונוסים ולא מהבסיס.

 

וזה מחזיר אותי ליחס שלי לפסקה שלך מההתחלה - אני מבין את מה שאתה אומר אבל השאלה מה חשוב ומה לא חשוב, מבחינת המקום שזה תופס אצלי, היא מאד שונה מהמקום שזה תופס אצלך. יש אחד שיאמר "חייב מישהי שהיא ___" והשני יאמר "מה זה משנה בכלל". וזה יכול להיות אותו אדם עצמו בהפרש של כמה שנים.

ברור שהציפיות של כל אחד שונותימ''ל

זה אינדיבידואלי. אבל השאלה היא האם מה שמבחינתך הוא תנאי - האם הוא באמת מהותי לך (ולמה), או שזה משהו שהוא חלק מתבנית שדמיינת לעצמך לגבי בת הזוג העתידית.

כלומר, האם זה חלק מההגדרה של מה שאתה מחפש, או שמי שאתה מחפש הכתיב את ההגדרה.

 

[אנסה לתת משל:

אדם נכנס לחנות בגדים, ניגש אליו המוכר ואומר לו "יש לנו שתי שיטות מכירה: אתה יכול להיכנס לחדר א' שבו יש בובות לבושות מא-ת ולבחור לך אחת שהלבוש שלה מוצא חן בעיניך ולקבל את כל פרטי הלבוש שלה. ואתה יכול להיכנס לחדר ב' שבו יש בובה אחת במרכז ובמתלים מסביב את כל פרטי הלבוש בחנות וכך אתה מרכיב לך מה שתרצה".

לפעמים יש לנו ציפיות, שהרבה מהן הוכתבו לנו ע"י הדימיון רק כי זו ה"בובה" שציירנו לעצמנו שתהיה בן/בת הזוג, במקום לחשוב מה באמת מתאים]

ההנחה שאם מתחתנים ללא זיק זה אומר בדידות בקשר היא הנחה שגויהחתולה ג'ינג'ית

אפשר ואפשר לבנות קשר של הדדיות,

אמון,

שותפות רגשית 

וקרבה

גם בלי האורות המסנוורים בהתחלה.

שוב, אני מדברת תיאורטית. אני לא שם. אבל חושבת שזה אפשרי לגמרי. כל האחים שלי התחתנו באופן כזה.

חלקם מאושרים היום מאד.

ומה הקשר של כל זה למטרת החיים ומטרת הנישואין?

ובכן,

אם הגישה לחיים היא: אני פה כדי להינות כמה שיותר, אני פה כדי שיהיה לי טוב בדגש על לי, אז באמת מהיכן תהיה לי מוטיבציה לעבוד, כאשר המצב הנוכחי אולי לא יספק לי את ההנאה שהיא מטרת חיי.

אבל-

אם אני בא מתוך הבנה שאני פה בשביל לעבוד,

יש לי תפקיד ומטרה,

אז גם כשלא נח לי אני מגוייס למטרה כלשהי,

ויש בכך משום זריקת מוטיבציה, גם במקרים בהם אין אורות וברקים.

 

תבדקי איתם שוב אם לא היה שום זיק.אלירז
מה גם שזה בהחלט קשור לתפיסות תרבותיות חברתיות.
שום כלום.חתולה ג'ינג'ית

אולי זיק מעצם ההתרגשות של בחור שיושב עם בחורה לראשונה בחייו...

ואת צודקת שניצוץ ללא שאר הדברים שציינתאלירז
גם לא יחזיק.
הזיק הוא החותמת הסופית אבל הוא לא עומד בפני עצמו ולא יחזיק זוגיות בפני עצמו
או בקיצור - מתחתנים כי צריך?ימ''ל

מקווה שהבנתי לא נכון.

לא. נשארים ועובדים כי צריך.חתולה ג'ינג'ית

@כי לעולם חסדו שאלה איך קשר כזה אמור להחזיק, וזו היתה תגובתי אליה.

מה הקשר לנשארים? מדובר כאן על בחירה אם להתחתןימ''ל

יש הבדל גדול בין זוג נשוי לדייטים.

 

ואם זוג התחתן, בהנחה שלכאורה היה ביניהם פוטנציאל לאהבה (שזה נושא השרשור אם להתפשר על האפשרות הזו ליצירת אהבה), אז ממילא יש ממה להתחיל לעבוד.

פוטנציאל לאהבה, זה לא זיק בעיניים.חתולה ג'ינג'ית

פוטנציאל לאהבה,

זה שיש פה שני אנשים שמסוגלים להיות פרטנרים לעבודה משותפת.

אלו הבדלי ההשקפה בינינו.

צריך אהבה, לא פוטנציאל לאהבהפריקה2
פוטנציאל לאהבה זה תחילת -אמצע קשר (זה יכול גם לקחת זמן, הכוונה שזה לא קשר של החלטנו להתארס כבר). לא כדאי להתחתן בלי שיש ניצוץ בעיניים, התאהבות, אהבה (לא כל שניה ושניה אבל שהארוס מרגש אותי, שאני מעריכה אותו מאוד מאוד ורוצה להיות קרובה אליו).

התאהבות וזיק בעיניים זה לא דווקא בגלל מראה חיצוני, זה בגלל חיבור עמוק לטוב שבבן הזוג. זה טהור. זה מקסים. זה רוחני. זה מרגש. (אני נשואה).
אוקי יש פה הבדלי גישות. אין לי כח לחזור על כל דברי שובחתולה ג'ינג'ית

מוזמנת לקרוא.

אין בעיהפריקה2
אני אומרת דברי כנשואה מתוך דאגה לאנשים פה.

בטוחני שאם תתחתני עם אדם שאת אוהבת, שאת מעריצה אותו כאדם טוב כ"כ - יהיה לך פשוט יותר ויהיה לך מדהים. כמובן לא סותר סבלנות, אבל מקל עלינו לבחור בסבלנות הזו.

את יכולה לא להסכים ולבחור אחרת. אני חושבת, שוב, כנשואה, שזה חשוב אז אני אומרת את זה.

בהצלחה בכל אופן
לא דיברתי על זיק בעינייםימ''ל

זיק בעיניים לא אומר שום דבר.

 

דיברתי על שפה משותפת והבנה, על זרימה, על משיכה מסוימת וחיבה, על רצון לקירבה ולנתינה - ולכל הפחות התחלה של תהליך שכזה. לזה אני קורא פוטנציאל.

 

שני אנשים עם מידות טובות יכולים להסתדר, ולהיות שותפים לעבודה (ג'וב) נהדרים. אבל אהבה לאו דווקא שזה יביא - או שכן או שלא (ההנחה פעם היתה שבמקסימום לא, אז הם יהיו שותפים טובים).

אוקי אבל פותח השרשור דיבר על זיק בעיניים.חתולה ג'ינג'ית

ברור שהתאמה בסיסית צריכה להיות. (שפה משותפת בסיסית,רמת משכל דומה, משיכה מסויימת ובסיס טוב של מידות)

תחושת התאהבות לאו דווקא.

הגבתי לתיאור שלךימ''ל

בהשוואה לקב"ה שאת לא מרגישה כלום אבל נאמנה בחריקת שיניים.

אוקי זה התייחס יותר לזוג שקיים כבר.חתולה ג'ינג'ית

אין ביניהם רגשות כל כך.

 

אין לי מושג איך נקלעתי לדיון הזה כי לעולם חסדו
זו לא אנייי
לא מבין את השאלהultracrepidam

אני חייתי שנים רבות עם חברי חדר שאפילו לא בחרתי אותם. במקרה הטוב היתה לי השפעה על הבחירה וזה הכל.

 

לא חושב שסבלתי מזה.

 

מדובר כאן על הבחירה בין לחיות עם מישהי שהיא חברת חדר ושותפה לחיים ולמשימה, אמא של הילדים שלי - לבין האפשרות המדהימה של לחיות לבד או בדירת שותפים עד הסוף המר.

 

אז כן, אם אני יודע שהאפשרויות שלי הן או לחיות עם מישהי מתוך שותפות "כמו הסכם שכירות לדירה" או לבד, אז לבד זאת לא הבחירה שלי

אתה רק לא מכניס את חיי האישות בסיפוראלירז
ועוד כמה נקודות שמשפיעות והופכות את הקערה על פיה.
בכל אופן בודאי שזוגיות כזו היא לא כוונת המשורר האלוקי.
ומישהו שחי לבד בדירת רווקים חיי האישות שלו פורחים?ultracrepidam

שוב, אין כאן ויכוח שעדיף להתחתן לפני גיל 30 (איש איש ועניינו), שכל צד מטורף מאהבה על השני וגם עושה בחירה מושכלת והגיונית וטוב להם ביחד, יש להם מקור פרנסה יציב ושניהם בעלי מידות מתוקנות.

 

עכשיו נרד לקרקע המציאות, ונמצא המון אנשים שלא נמצאים במצב הזה.

 

והדיון כאן הוא האם האופציה להקים משפחה "טכנית" היא אופציה.

 

וכולם פה (חוץ מ@חתולה ג'ינג'ית שמדברת דברי טעם) מזדעקים "מה פתאום נישואין בלי אהבה". חברים, מה האופציה השניה שאתם מציעים?

אני רק רוצה להדגישחתולה ג'ינג'ית

שאני לא מתכוונת להסתפק במימד הטכני.

אלא,

בהשקפת עלמי

אהבה היא רגש נבנה.

ואם יש שני אנשים בלי רצון משותף לבנות משהו טוב,

הם גם יחוו אהבה בסוף.

מבין. אבל מדובר בתקווה ולא בוודאותultracrepidam


יש ודאות במשהו בעולם הזה?חתולה ג'ינג'ית

ואם תתחתן עם מישהי שתהיה מאוהבת בך עד הגג,

מישהו מבטיח שהיא לא תתאהב פתאום עד הגג בגבר אחר?

ברגע שמדובר בשני אנשים בעלי מידות טובות,

נכונות ורצון לעבודה,

ומנת משכל דומה 

הרגש יגיע.

 

 

את בהחלט צודקת. מי שלא מתחייב להקמת ביתאלירז
לא יעזור לו הניצוץ הראשוני או אפילו התאהבות עד מעל לראש.
עם זה אני מסכימה איתךיודו ל-ה' חסדו
השאלה מה השלב שמחליטים להתחתן.
יצחק אהב את רבקה, בלי שנפגשו מראש. המתכון יכול לעבוד. וברור שאהבה גם מתפתחת. כל הזמן עוד ועוד רבדים.
ועוד יותר ברור שהתאהבות לבד היא חסרת יציבות.
והיא לא צריכה להיות באורות גבוהים טורבו.
להרגיש התרגשות מלפגוש אותו ? מלדבר איתו.
להסכים להיות לצידו גם כשהוא ממש לא במיטבו, או את לא במיטבך.
לדבר על מה שמפריע
ובע"ה לחיות קשר פיזי איתו.
חשיפה 100%.
רמת החיים הזו היא כואבת עד בלתי נסבלת, כשאין אהבה בין בני הזוג...
הבעיה מתחילה בחינוך הראשוניאלירז
שמטרת החיים העיקרית אינה בניית בית והקמת משפחה.
אחכ אנחנו נאלצים להתמודד עם שרשרת תאונות.
לא הצלחתי להבין על איזה חינוך ותאונות התכוונת לדברחתולה ג'ינג'ית


חינוך למימוש עצמי ללא נישואין וכל מיני קשקושים דומיםאלירז
זה בעיני החינוך העקום.
כמו גם לעוד הרבה מסרים מהתרבות המערבית וכו'..
שאם לא היו מחלחלים ככ לעומק כנראה שהייתי מסכימה איתך שאפשר להגיד לכולם להתחתן מתוך מחויבות עיקרית ולקדם אהבה אחכ.
אבל בדור של כמעט אפס מחויבות לתהליך ברמת החינוך-
אנחנו נדרשים לחיזוקים גם ברמת הרגש
עכשיו תורי להגידחתולה ג'ינג'ית

אשרי,

חרדי אני.

חחח

סתם,ברור לי שזו תפיסה שפיתחתי כתוצאה מהחינוך שקיבלתי.

אני אמנם לא מסוגלת להתחתן מתוך החלטה שכלית קרה נטו,

אבל בהחלט מסתפקת בשלב הזה בפוטנציאל להתפתחות אהבה.

(אגב, אחרי שחווים משהו אחר פעם אחת זה נראה לי כבר אבוד לא? עצוב)

לא הבנתי ככ תשאלה שבסוגריים אלירז
במידה ומשהי בהשקפת עולמיחתולה ג'ינג'ית

חטאה להשקפה וחוותה התאהבות בטעות חצי חיוךאפאטי בקשר שאינו בר מימוש.

אחר כך יהיה לה קשה מאד להחליט על חתונה בלי זה. 

זה דבק חזק בהחלט.אלירז
אני מאחלת לה שתהיה לה גם התאהבות.
בדכ אם שאר הדברים בסדר-
מגיעה גם שמחת הלב שבהתאהבות.
וזה אפילו נחמד יותר
כי זמן ממוצע של התאהבות מבחינה הורמונלית הוא חצי שנה.
וגם המגע שיבוא אחרי הנישואין אם ייעשה נכון- יציף אותם ביתר שאת.
^^^^ולא רק חיי אישותrivki
גם לגדל ילדים ביחד, לנהל חשבון בנק ביחד, לתכנן חופשות, לעזור ולהיעזר במשפחה המורחבת, לתמוך אחד בשניה בזמן משברים, נפילות ומחלות...
אין שום השוואה בכלל לשותפים לדירה.


יש כאלה שלא סובלים בדידות וכמהים לזוגיות בכל מחיר . הם בד'כ מתחתנים מוקדם ולא מגיעים בכלל למצב של פותח השירשור.
כל השאר כנראה לא מסוגלים לאהוב 'כל אחת'.
תסבירי לי מה מהדברים שפירטתultracrepidam

לא יתאפשר בזוג שמנהל יחסים תקינים כמו שותפים לדירה. וכמובן, אם יש צרכים רגשיים שהם מעבר ליכולת, זוג כזה יודע שיכול להיות שיצטרכו לקחת ממקום אחר - לתמוך בזמן משברים נמצא חברים טובים שיכולים.

 

והאמת היא, שכשבאמת צריך, אפשר להסתפק גם באדם שלא מאוהבים בו בשביל תמיכה במשברים ונפילות ומחלות. וגם אנשים נשואים צריכים חברים (נכון?)

 

והסיום שלך.... מי אמר לך שההצלחה של בן אדם להתחתן תלויה ברמת הצורך הנפשי שהוא מרגיש?

סליחה על האמירה, אבל זה נשמע כמו חוצפה של נשואה

אני מקווה שברור לך שזה תיאור מערכת יחסים עקומהאלירז

לחיות כמו שני שותפים אחרי נישואין.

תודהultracrepidam

אני לא מנסה לומר "זאת הדרך הנכונה ואל תחשבו על אפשרות אחרת".

 

מה שאני מנסה לומר הוא, שהדרך הזאת לא יותר גרועה מרווקות לכל החיים, ולפעמים יש מצב שאדם צריך לשקול אותה.

 

לדעתי מי שצריך את זה, זה טוב לו. מי שהצליח להתחתן בגיל 18, יופי לו. לא כולם מצליחים.

אני מקווה ומייחלת שמי שלא מגיע לזוגיות מתוקנת עד גיל 38אלירז

לא יתייאש מזוגיות שמחה ואוהבת.
זה לא אומר שהוא לא צריך לעשות עבודה ולפנות ולשאול ולקבל ליווי
והלואי ומי שקורא את זה פה - יעשה את זה אפילו בגיל 25...
וראיתי נשים שנושעו גם בגיל 38.. ו39.. וגם 40
התפללתי איתן, נשמתי איתן כל רגע דחוק ובודד, והנס קרה!
(אני לא מלווה לחתונה, הייתי חברה אכפתית.זה הכל)

הן עשו עבודה מדהימה בחיפוש שלהן!
אפשר לעשות את זה גם בגיל 18! אבל זו שאלה של מודעות ובחירה!

יפה מאדultracrepidam

ויש כאלה שלא נושעו בגיל 38 39 40 50 60 70 80.

 

כי הן האמינו שהן צריכות לחכות לאחד שיציל אותן.

 

ואני חושב שאדם שמתחתן בלי להיות מאוהב, יש בנישואין שלו הרבה מאד ממה שיש אצל זה שכן.

 

ברור שיש הרבה רמות, וברור שאדם לא יכול לדעת באיזה שלב להפסיק לחכות לנס ולהתחיל לעשות דברים שהוא פחות רוצה, אבל גם ככה הדיון פה הוא עקרוני

 

אם את רוצה לפרט מה בדיוק צריך ולמה, זה יכול להיות טוב.

 

כי עד פה הטיעונים הם טיעונים כמו "אם אתה מאוהב באשתך תוריד את הזבל עם חיוך, ואם לא אז אתה תריב איתה עד שהיא תוריד את הזבל". שזה טיעון מוזר מאד - כמה שהשותפות היא פחות רגשית, יש פחות על מה לריב.

 

ברור שיש המון יופי בלהתחתן מתוך אהבה. או לפתח אהבה. אבל הבלעדיות שאתם נותנים לזה היא מוגזמת בעיני.

 

ושוב - אם נגדיר מה באמת הדרישה יהיה הרבה יותר פשוט.

המשפט השני שלך הוא החשובאלירז

"כי הן האמינו שהן צריכות לחכות לאחד שיציל אותן"
זה לא נכון גם בגיל 12..

שים לב - שלא דובר פה על אהבה. אלא על התרגשות קלה/ זיק בעיניים - מהנוכחות זה של זו..
זה רחוק מהמושג אהבה.
אני מסכימה איתך, שהניצוץ הזה לא יחזיק לבדו, הוא חתימה סופית על החוזה.
החוזה מתקיים גם בלעדיה. ואפשר להוסיף את החתימה בהמשך החיים.

התגובה שלי היתה כביכול יותר נוקשה - מול תיאור שעלה מצד פותח השרשור.
ובמצב כזה - הייתי מזמינה אותו לבחון למה זה רק "בסדר"?
חשוב לנו שתהיה נקודת שמחה מסוימת. מעבר ל"רק בסדר" כשהם מתחתנים.
כדי שתהיה תחושה של בחירה!

ההתאהבות עליה דיברנו, מסמלת בעיני רוב האנשים היום מעין בחירה!
ונקודת הבחירה חשובה למחויבות בקשר לאורך שנים, גם אם הניצוץ עצמו כבה.
 

תודה. הגדרת טובultracrepidam

שמדובר פה בעצם על רצון לבחור.

 

אני מרשה לעצמי לומר שמי שמתחתן שלא מתוך בחירה הוא לא בהכרח מאושר יותר (ויוכיחו אנשי ה"למה התחתנתי" ו"למה התחתנתי איתך"), אבל מוכן לקבל את זה שזה סוג אחר

מסכימה שבמקור זה לא מתבסס על התאהבותאלירז

והלואי שאנשים היו מבינים את זה.
כי זה כמו הריון.
ברור לאנשים שהם יאהבו את הילד שלהם -
עוד לפני שהם פגשו בו..
למרות שדי בוודאות הוא הולך לגרום להם
חוסר שינה רציני, חסרון כיס רציני וגם לטמטם אותם בשעות היום באלף דרכים וצורות -
כי ככה זה ילדים..
אין להם מושג איך הוא הולך להיראות,
ברור להם שהוא יעבור שינוי בנראות ובהבנה כל חודש כמעט..וכל שנה
והם עדיין - בטוחים שהם יאהבו אותו!

וגם יאהבו אותו באמת!!

הלואי שנשכיל לחנך להסתכל על אהבה כבחירה!
גם בבני זוג.
כמו שאמרתי - השאלה המרכזית בסיפור היא:
כמה תרבות מערבית שתו הרווק והרווקה לפני שהם נכנסים לעסק..

את בעצם אומרתultracrepidam

בעולם אידאלי באמת - כל איש ואשה שהיו יכולים להסתדר כשותפים/חברים יכולים גם לחיות יחד ואפילו לאהוב, כבחירה של "זאת אשתי *ולכן* אני אוהב אותה"

 

אבל אנשים מצפים למשהו אחר ולכן אנחנו אומרים שזה הכרחי

 

הבנתי נכון?

זאת אמירה שאני יכול לאמץ לגמרי (כמובן הכי טוב שיש אהבה מההתחלה, זה מיקל על התהליך)

כן. אני חושבת שאנחנו די מסכימיםאלירז

אתה פשוט לא אהבת שאני הצגתי את זה כתנאי קיומי לקשר
כשיש מציאות מורכבת יותר מבן 20 ובת 18..-
הבנתי אותך נכון?

תודה על דיון נעים ומדייק אלירז


אם זה כמו שותפים במה זה עדיף על שותפים?פריקה2
שזה ציווי ה' עלינופלונפון מירוסלב

ושיש בזה קירוב הגאולה, והרבה מצוות חשובות...

 

לא שאני מסכים עם הרעיון עצמו

לא בר השוואה בכללultracrepidam

1 מדובר בשותפות נצחית

 

2 ילדים

 

3 בדרך כלל מתפתחת אהבה

 

4 זה היעד!

 

 5

שותפות נצחית עם אדם שלא אוהב אותך מאוד ומבין ומכיל אותךפריקה2
נשמעת לי דבר קשה ממש.
דווקא שותפות שאינה נצחית קלה יותר כי אם הוא מעצבן אותך ולא שחנ"ש שלך אתה יכול לשכור דירה עם שותף אחר. אני כן מבינה שזה מקנה יציבות. אבל יציבות טובה יש בנישואין טובים של הבנה והכלה ואהבה.

גם אישות בקשר כזה לא נשמע לי טוב בכלל. כשאין חשק ורצון. זה גם נראה לי בעייתי לפחות ביחס למצוות עונה אבל אני לא מבינה בזה.
וכל שכן הבאת ילדים. אני רוצה שילדיי יראו זוגיות טובה ושיהיה בית אוהב ומחבק.

היעד בעיני הוא נישואין טובים.


אני לא חושבת שצו ה' עלינו להתחתן עם מי שאיננו אוהבים.


אני אסכים איתך בגדול. אבל לא עם המשפט הסופיאלירז

השאלה היא מה זה לאהוב.
בדורנו בעיקר מתייחסים לרומנטיקה..
וכאילו אנחנו "נופלים לאהבה"  - זה משהו שקורה מאליו..
אבל -
אהבה היא בחירה!
לזה התכוונו גדולי ישראל.
אף אחד לא התכוון להיות נשואים בלי לאהוב.

מציעה לצפות בסרטון הבא שעושה סדר באהבה.

אני חושב שיש כאן טעות בסיסיתימ''ל

אתה צודק מאוד שיש רובד בסיסי לנישואין, והוא הרובד של השותפות הטכנית.

אתה גם צודק מאוד בזה שכשיש קשיים או חוסר באהבה לא ישר מבטלים את השותפות בגלל זה (מה כן? עובדים על האהבה ).

אבל כאן מדובר בבחירה של קשר, ולא בוחרים קשר שמלכתחילה פגום וחסר ברובד העמוק שלו.

 

ובכללי כדאי להיזהר מלימוד ממימרות חז''ל כמו "טב למיתב טן דו מלמיתב ארמלו" (תרגום: טוב לשבת בשניים מלשבת ביחידות. כלומר שעדיף להתפשר מאוד מאשר להישאר בודד) ומהשלכה שלהן על המציאות שלנו.

השאלה היא מה החלופהultracrepidam

עדיף קשר שחסרים בו דברים, מהותיים ככל שיהיו, על אפס ושום דבר.

 

תמיד יכול להיות יותר טוב. השאלה אם מדובר בייותר טוב בר השגה או לא. אם מדובר במשהו שאפשר להשיג, למה לא. אבל לכבול את עצמי ל"קשר מושלם או למות לבד", סדר עדיפויות לא הגיוני

אנחנו לא מחפשים שלמותימ''ל

אבל כן צריך שתהיה שפה משותפת, הבנה הדדית, משיכה (לא רק במישור הפיזי), רצון לקירבה ולנתינה.

דברים שהם מעבר לשותפות טכנית של "תלדי לי ילדים ואני אפרנס ונחיה בשלום ביחד".

 

וכן צריך שתהיה גם הערכה (גם אם לא הערצה) ותחושת ייחודיות, שזה האחד שבחרת.

דברים שהם מעבר ל"הוא בסדר ויש לו מידות טובות אז יהיה נוח איתו וגם סבתא תשמח".

 

ואני אחזור שוב על מה שאני אומר בשרשורים כגון אלו:

מדובר כאן בשאלה היפותטית שנותנת שתי ברירות גרועות, והתשובה הנכונה היא התשובה השלישית שלא נמצאת בשאלה - לא להתייאש.

אבל סיכוי די טוב למצוא תוך כמה שנים קשר אידאליפריקה2
למה להסתפק בכזה שאינו אידאלי?


אם הייתי יודע במאה אחוז שלא יהיה לך קשר בכלל אז זה עשוי להיות נכון (אני לא בטוחה במצב כזה מה עדיף, אבל יש היגיון בדבריך).

מכירה לא מעט רווקים שהתחתנו מאוחר, אבל בסוף זה קרה. והם מאושרים היום ואם היו כובלים את עצמם בקשר סתמי היה להם הרבה פחות טוב.
הכל יכול לקרותultracrepidam

מכיכר גם רווקים שחיכו שמשהו יקרה כשהיו בני 40 ושום דבר לא קרה, ואם הם היו כובלים את עצמם בקשר סתמי הם היו מאושרים עשר או עשרים שנה מאוחר יותר.

 

"תוך כמה שנים"... אם היו מציעים לי קשר אידאלי - מבחינה רגשית - בעוד חמש שנים וקשר לא אידאלי - מבחינה רגשית - עכשיו, אני לא בטוח שהייתי מחכה.

לא בטוח בכלל שקשר סתמי יפתור את בעיית הבדידותפריקה2
האמת תשובתי הכנה לגבי המשפט בסוף היא שזה אולי כי לא חווית קשר אבל זה נשמע מתנסה.


כרגיל אגיד שאתה מוזמן לעשות גרסאות עיניך, סתם מנסה לעזור מניסיוני כנשואה
בדיוק... זה לא בהכרח יפתור את בעיית הבדידותלב אוהב

אפשר להרגיש לבד גם אם חיים עם בן/בת זוג

ברגע שאין את ההרמוניה שמחברת בין השניים

ואת הכימיה והחיבור

זה בעיניי כמו שני אנשים זרים שהחליטו לגור ביחד

 

אבל תחשוב על זהלב אוהב

אתה חושב עדיף שניים מאשר לבד

אבל בעצם שניים שסובלים זה בעיניי לא שניים שהתורה מתכוונת אליו....

וכן בינוניות בקשר, שעמום, חוסר בתשוקה זה משהו שיכול לתסכל וליצור בעיות

יותר ממה שזה משמח ונותן סיפוק ואושר

 

 

אני חושב שהדיון לא יוכל להתקדםultracrepidam

צד אחד יצייר את האיום האחד בצורה הקיצונית שלו ואת השני כאיומון לא מפחיד.

והצד השני להיפך.

 

אגב אני לא מדבר על מה שהתורה מדברת עליו. נתחיל בשאלה מה הצורך האנושי.

 

ושעמום הוא בעיה כשאת מצפה לבן זוג מעניין. כשאת מצפה לבן זוג שיעזור לגדל ילדים ולתחזק את הבית, שעמום הוא לא רלוונטי. פשוט תקראי ספר.

 

הבעיה זה שאתם מדברים על "זוגיות בעייתית". תנסו לחשוב מחוץ לקופסה. לא מודל של זוגיות על בסיס רגשי אלא של זוגיות על בסיס שותפות. ברור שאם את בונה זוגיות על בסיס רגשי עם מישהו שאת לא אוהבת, את תסבלי. אבל זה רק אם.

אני מבינה את החשיבה...לב אוהב

וגם ניסיתי לדמיין אותה כמה וכמה פעמים, ולאו דווקא מתוך רגשי ייאוש

וזה מדומיין לי מעוות ולא נכון ולא תקין

אבל שוב זה נטו בגלל שאין לי שום מטרה בלהביא סתם ילדים לעולם עם שותף נישואין

וגם אין לי שום רצון לחיות חיי ביחד עם שותף גברי תחת הסכם נישואים

 

אם אני צריכה להפיג בדידות (וב"ה לא מרגישה בדידות...)

יש לי חברות טובות

משפחה

ה'...

לא חסר...

 

כתבת יפהפריקה2
לא מצליחה להבין איך אפשר להתחתן ככהבת 30
זו אופציה.חתולה ג'ינג'ית

נכון, לכולנו יש חלומות על זיק בעיניים וניצוצות,

אבל לחלקנו הגדול יש עוד כמה וכמה צרכים, והגדרות למה שהם מחפשים, שלעיתים יוצרים תמהיל מורכב.

ולכן כשיש שאיפות דומות, ואוירה נעימה בפגישות, גם אם אין פרפרים בבטן, אפשר ללכת על זה ולהאמין שהם יגיעו.

אני מדברת תיאורטית כמובן. בכל המקרים בהם אני אישית כבר הייתי נכונה לעשות את הצעד הזה באופן כזה, הבחור חתך וניצלתי קורץ

אני חושבת שהעיקר שהם מסתדריםאמממ
האהבה תבוא אחרי זה...
אבל שיבדקו שהם לא סובלים אחד ליד השני ושלא משעמם להם.
אבל שיבהירו אחד לשני שזה ניסיון וששניהם באותו מצב.
כי לדעתי אין דבר נורא יותר מזה שאתה אוהב והשני לא או ההפך.
אבל רק בלית ברירה!
שאלה קשהכבר לא ישיבישער

אם יותר לי לחדד ברמה העקרונית:

 

יש אפשרות שעם הזמן הקשר ישתפר והאהבה תגיע איכשהו, ואם כך זה מצוין.

השאלה הקשה יותר היא בהנחה שאנחנו יודעים שהמצב ישאר ככה ללא ניצוצות.

 

כמובן שאנחנו לא יכולים לדעת מראש לאן הדברים יגיעו. אבל מי שענה שהוא כן יכול לשקול את זה, האם זה גם באפשרות השניה (שהאהבה לא תגיע)?

 

 

אני לגמרי מאמינה שהאהבה תגיע.חתולה ג'ינג'ית

אולי לא הניצוצות, אבל אהבה יציבה כן.

ו... כן זה לקחת סיכון. וזה דורש הרבה עבודה עצמית, והרבה מודעות ואמונה. ונכונות לוותר על פנטזיית ההתאהבות המסנוורת.

מכירה זוגות כאלה שיש להם היום קשר ממש טוב. 

זה כל כך עצוב מה שאת מתארתג'ון
פשוט לעבור ליד החיים במקום לחיות.
רוצה לגלות לי את סוד החיים?חתולה ג'ינג'ית

אולי זה עניין של חינוך.

או של נורמה חברתית.

אצלנו תמיד חינכו שכשיש נשיאת חן בסיסית, והתאמה "על הנייר" לא צריך יותר מזה.

והאהבה בא תבוא.

אתה יכול להתווכח ולומר שחרדים לא חווים אהבה.

ואני אומר, שהם חווים גם חווים אותה אחרי החתונה.

נכון היא לא תמיד מסנוורת, ויש בה הרבה יותר מקום בחירי ומושכל.

אבל רובם מצליחים להגיע לרמות של קרבה ואינטימיות לא פחות מזוגות שהתחתנו מאוהבים.

אם נפגעת אני מצטערג'ון
לא ידעתי שאת חרדיה.
יכול להיות באמת שמי שבא מתרבות מסוימת יכול באמת להתחתן תוך פגישה או שתיים ובאמת שהאהבה תפרח ויהיו ניצוצות גם כשלא היה כלום בהתחלה. למרות שגם זה פונקציה של גיל בעיניי אבל קטונתי.
בכל מקרה מסתבר אז שהדברים שלי לא היו מכוונים אלייך אלא אל מי שבא מהאזור של הדתיים לאומיים.
נכוןחתולה ג'ינג'ית

ואני נגד חתונה תוך פגישה או שתיים.

צריך איזון בחיים.

אה, ולא נפגעתי בכלל.

 

העניין הוא לא הזיקוקים שחסריםלב אוהב

העניין הוא שאין מספיק מודעות בעולם החרדי

למה הצרכים שלי בתור גבר או בתור אישה

ואיך לפי זה אני בוחר נכון התאמה לכל החיים?

ועד כמה יש דיבור לעניין של חיבור וכימיה....

כי מציאת חן זה נחמד אבל אם היא מתבססת נטו על מראה חיצוני, אז לא תמיד זה באמת יעבוד לטווח הארוך

מה שחשוב זה מציאת חן+חיבור+ מידות טובות ואז יש הרבה יותר סיכויים שהקשר יעבוד

שמעתי פעם אמירה בשם החזון אישימ''ל
שסתם בחור מ'ישיבה קדושה' וסתם בחורה מ'בית יעקב' מתאימים, מה שנשאר זה רק הפרטים (שבד"כ זה רמת ההתמדה של הבחור וכמה כסף שההורים של הכלה מוכנים לתת).

כיום זה כבר פחות ככה, אבל זו כן הגישה במידה מסוימת.
לא ברור לי איך פעם היו בגישה הזאתלב אוהב

כאילו כמו שלא יגידו לילד שנכנס לכיתה חדשה 

"תראה כולם פה ירא"ש ואפילו אותו גיל וכו' אז בעיקרון כולם פה יכולים להיות חברים טובים שלך"

כי הרי בפועל ההוא יעצבן אותו, השני ישעמם אותו, השלישי לא מצליחים לפתח שיחה מעבר למילה שתיים

ובסוף באמת נשארים רק איזה שניים שלוש, בגג חמש חברים טובים... 

אז קל וחומר בן בנו של קל וחומר זוגיות שיש עוד כל כך הרבה פרמטרים חוץ מחברות... 

 

לא שחלילה אני מזלזלת בדעה של גדולים.. פשוט באמת מוזר לי הגישה הזאת...

 

כי לא היתה ציפיה לחיים של שלימותיודו ל-ה' חסדו

וחיים מתוך רגש

וחיבור לרגש

הדור היום הוא בעל רגש חי ופועם

לא מסתפקים בנישואין של "חוזה עבודה" בין בחור לבחורה...

 

עכשיו, ברור שהרבה מהזוגות האלו פיתחו זוגיות מעולה ומלאה באהבה.
והרבה לא...
וזה היה מספיק והיה בסדר. 

זה דור של הישרדות. של גלות.

 

אנחנו לא שם היום

מאיפה הגיע התירוץ הזה?מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ו' באב תש"פ 13:50

ומה עם העובדה שגם לנו יש צרות ופיגועים ובעיות פרנסה לא קטנות? 

גם אנחנו די במצב של הישרדות...

 

אגב, אם הם היו במצב כזה, אין לך מה ללמוד מספרי המוסר שלהם ושאר תורת הנפש

אבל כולם יודעים שהם הצליחו להבין את הנפש שלהם הרבה יותר טוב מאיתנו

זה לא ממש מתאים לאדם בהישרדות...

התירוץ הזה נראה כמו עצימת עיניים מהמציאות.  

אנחנו לא דור של הישרדותיודו ל-ה' חסדו

זאת כפיות טובה להגיד את זה

סבתא רבה שלי, נלחמה עם חייל פולני עם חרב
כי הוא חטף לה את הלחם היחיד שהיה לה לילדים שלה.

זאת הישרדות.

מטבח שמנת? עץ טבעי? אפור? 

אמרו תודה שיש מטבח , אם היה

וכו'.....

 

ומתוך המקום הזה גם הציפיות היו אחרות.

תשאל הרבה מהסבתות איך הן התחתנו

הוא היה דתי, היא דתייה - יופי. חתונה.

 

יש הרבה הבדלים

 

הדור היום חי בעוצמות אחרות לגמרי 

ומכאן - רגש אחר

וציפיה אחרת.

 

וזה בסדר שלא תסכים איתי. 

לא ענית על מה שכתבתי . סבתא שלך היא לא מדד לכולםמבקש אמונה


היא מייצגת כמודל, דורות שחיו בהישרדותיודו ל-ה' חסדו


לא, היא לא. יש עוד הרבה שחיו במצבים מצויינים.מבקש אמונה

והוכחתי לך שצדיקים לא חיו בהישרדות

ומה שקשור בספרי המוסר , הוא לא הדיון כאןיודו ל-ה' חסדו

ברור שקטונתי. שהם ענקי עולם

והרבה מהם מבינים בנפש לגמרי.

 

זה לא אומר שבחיי הנישואין הייתה ציפייה לאושר, כמו היום.

אין קשר בין הדברים.

זה חלק מהעניין...לכל דבר יש השלכות.מבקש אמונה

אולי אנחנו אלה שבגלות הדעת, וציפיה לאושר זה ילדותי? 

אם אנחנו לומדים מהם מידות אי אפשר כשזה לא מתאים לנו להגיד שזה היה גלותי

 

אז צריך לשאול, לפני שיצאו לגלות היה מצב כמו היום? 

אם כן, זה כבר מתחיל להוכיח 

לא הבנתי. אתה מאמין שמציאות של שמחה היא לא חלקאלירז

מעבודת ה'.. ?
אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה של מצווה!!
הצטווינו להנשא! 
ולכן כל מציאות של שמחה בין בני זוג היא שכינה בבית!
ומציאות שלא - קרי אין שכינה!

ולכן אין סיכוי שסבל משותף של בני הזוג הוא רצון ה'!!
ככל שיש יותר שמחה בין בני זוג - יש יותר שכינה בעולם! 
יש הופעת ה' גדולה יותר בעולם..

כשמתחתנים - בעז"ה בקרוב אצל כולם פה -זה ממש עניין מוחשי!!
ואי אפשר לטעות בזה שאהבה בין בני זוג זה שכינה..

הם כנראה שמחו מהפנימיות שבאשה והמטרה ולא מהנאה.מבקש אמונה

לא אמרתי לסבול. וכנראה גם החזון אי"ש לא התכוון שיסבלו. 

ומי אמר שהצדיקים הקודמים סבלו?

 

סתם להגיד "אה.. הם היו גלותיים" כי לא מסתדר לי מה שהם עשו? 

לא משכנע בכלל.  

יש כאלה שאומרים שהם למדו תורה ועבדו על המידות במקום להנות מהחיים כי הם היו גלותיים.

לא יודעת אם הם שמחו.. היו לנו זוועות שהגלותאלירז

הטמיעה בנו ולצערינו הרבה מדי לא שמחו באישה ולא בפנימיות שלה.
והנשים שלהם לא שמחו בהם בכלל..
תלמידי חכמים זה עולם אחר..

אני מדבר עכשיו על מה שאמרו צדיקים..מבקש אמונה

אם תלמידי חכמים זה עולם אחר, אז לא נלמד מהם כלום..

אי אפשר לתפוס את החבל משני קצוות.

 

לא אמרתי כן לוותר או לא לוותר, 

להפטיר שמשהו אצל צדיקים נובע מגלותיות כי זה לא מסתדר, במקום להידרש לעניין, זה סתם התחמקות.

אולי פשוט בזמנם הם היו פחות ילדותיים.

לא היו גלותייםפריקה2
היו במציאות קשה יותר והתיפיות שלהן היו נמוכות יותר ולכן הם חיו טוב.

היום יש לנו אפשרות לצפות ציפיות גבוהות יותר.

מי שיש לו ציפייה נמוכה מחיי הנישואין שלו יסתדר כנראה גם במצב כזה, השאלה למה מראש לוותר על היופי של חיי נישואין טובים, על החיבור הרוחני העצום שיכול להיות בין בני זוג.
מי אמר שחיבור רוחני קשור להנאה שמחפשים?מבקש אמונה

לפעמים דווקא כשקשה ויש מטרה שהיא לא הנאה - מעריכים יותר...

חוץ מזה, אני רואה אנשים שבוכים שאין להם בן/בת זוג ובכל זאת לא מוכנים לוותר על מה שהם רוצים..

אז כנראה שזה לא בדיוק קשור לקושי. 

 

זה עוד דיון יותר הגיוני..

התירוץ של "גלותי" ממש לא מקובל עלי.

לא קשור לקשה מול הנאהפריקה2
אני מדברת יותר בכיוון של חבר מעלה.

האהבה לבעלי (כשהוא עוד היה ההוא שאני יוצאת איתו) הגיעה מהערכה עצומה כלפיו ומתחושה של שאיפה רוחנית וערכית משותפת שלא מצאתי כמוה (ויצאתי עם הרבה ביינישים שהיו בהחלט בסדר, דוסים טובים וגם שאיפות משותפות אולי אבל לא ברמה כזו של אותה שאיפה והבנה של השאיפה הזו)
וגם היום זו הסיבה שאני אוהבת את בעלי. זה החיבור הרוחני שאני מדברת עליו.

אהבה זה לא רק הנאה חומרית.
והאהבה שלי התבטאה קודם כל באהבת הטוב הגדול של בעלי ובהבנה שהוא מרים אותי והופך אותי לאדם טוב יותר ורק אחר כך הגיעה ההנאה החומרית.

אני קצת מובכת מרמת השיתוף. אעצור כאן.
תודה על התשובה. את זה אני מוכן לקבל מבקש אמונה


תודה על התגובה פריקה2
לא אמרתי שלא נלמד מתלמידי חכמים ח"ו!!!אלירז

התכוונתי לומר שתלמידי חכמים ידעו את כוונת התורה גם בזמן הגלות..
להיפך - הם הכי מי שיש ללמוד ממנו.
אבל הנקודה פה היא במחלוקת על מושג האהבה..
מה שהם הגדירו אהבה, ומה שהיום מגדירים אהבה זה לא אותו דבר.

אוקיי.מבקש אמונה

אם כך... 

הרי אהבה נשארת אותו דבר.

אנחנו כאנשים שלומדים מה נכון ומה לא על פי התורה ולא הולכים על פי הסביבה

יודעים שאחרי כל ההגדרות, המציאות תישאר אותו דבר. 

 

יתכן שאנחנו אלה שטועים ומגדירים לא נכון אהבה.

בהחלט אנחנו הטועיםאלירז
וגם בלי סבל - כל שמחה גדולה יותר של הזוג זה בזואלירז

זו הופעה גדולה יותר של השכינה בעולם. של הקב"ה בעולם!
זה משהו שאנחנו חייבים להגדיל!
ולכן לא בכדי חשוב שכן יהיה איזה ניצוץ בתחילת הדרך
זה מועיל במימד הבחירה אח"כ בזוגיות.
אפשר בלעדיו, זה נכון, אפילו להגיע לגבהים שזוגות עם ניצוצות לא הגיעו
אבל כדרך לכלל - לא בטוח שנכון לוותר עליו.

אהבתי מאוד את מה שכתבתפריקה2
אתה סופר מתפלסף וזה לא מטרת השרשור. מצטערת אני לא בעניין....יודו ל-ה' חסדו


כי להגיד גלותי זה מאד הגיוני מבקש אמונה

סורי שאני בודק כל דבר ולא מקבל דברים כתורה מסיני...

 

היום כל דבר שלא מסתדר ישר שולפים את מילת הקסם "גלותי" ושאנחנו דור הגאולה..

לא צריך יותר להתעמת מול טענות. סליחה לא מקובל עלי. 

אין ראוי לאמת שתהיה לא פחדנית ולא ביישניתפלונפון מירוסלב

אל תירא ואל תחת רבנו

ברור שלא! אני חושב שאני כבר עונה על הקריטריון..ג'ון
ועדיין לא מסוגל לחשוב על להתחתן בלי להתאהב. זה הדבר הכי בסיסי שיש.
אף אחד לא מחפש שותפה למשכנתא ולגידול ילדים..
בוודאי ישנו שם וכו'.. ובאמת שאני בטוח שכשאשתך תגיע אתה תגיד לעצמך "וואו לא מאמין שהייתי ככה קרוב לוותר על זה".
בהצלחות שיהיה!
הייתי מאד מתלבט.מבקש אמונה

כי מצד אחד האהבה דוחפת להצליח וזה...

 

מצד שני אם מספיק נעים עם הבחורה, לא ניצוצות ולא זיק,

לדעתי אפשר להגיע לאהבה אמיתית. ואולי אפילו יותר אמיתית מאהבה שהחלטתי ללכת על זה בגלל הרגש. 

 

אבל זה עדיין יהיה סוג של הימור מבחינתי. וזה מפחיד

תשובהענווה1

אני לא הייתי מתחתן מבלי שהבחורה מוצאת חן בעיני (לא יודע להסביר בדיוק מה זה מציאת חן, זה משהו קצת פנימי). ואם הבחורה מוצאת חן בעיני, אז אני אהיה שמח. ואם אני שמח אז אני אהיה עם רגשות אהבה עדינים אליה. ואם יהיה לי רגשות אהבה עדינים אליה, אז יהיה לי גם רגשות אהבה יותר עזים.

 

הכוונה שלי זה שיש לי שליטה מסוימת על העולם הרגשי שלי (עם השנים למדתי איך לשלוט ברגשות שלי ברמה מסוימת). 

אם מישהי תמצא חן בעיני, אני יודע איך לגרום לעצמי להיות שמח בזה (לשמוח במשהו זה בחירה). ואם אני שמח, כלומר אני אהיה מלא באנרגיית חיים, אז באופן טבעי יתעוררו אצלי רגשות אהבה עדינים אליה (ככה המערכת הרגשית שלי עובדת - מציאת חן + שמחה מעורר אצלי באופן טבעי רגשות עדינים של אהבה). ואם יהיה לי רגשות אהבה עדינים אליה, אז אני אדע איך להלהיט אותם וליצור רגשות יותר חזקים בזמנים ספציפיים (איך להלהיט את הרגש זה יותר אינדיבידואלי, לכל אחד יש דברים אחרים שמלהיטים אותו). רוב הזמן מרגישים רגש עדין של אהבה, זה הרגש הקבוע, מן הרגשה של מנוחת נפש ושלמות. אבל אפשר לקחת את הרגש הזה ולהלהיט אותו בזמנים ספציפיים שרוצים להעצים את רגשות האהבה.

 

למסקנה אני חושב שחשוב שהבחורה תמצא חן בעיניך, שזה הרבה יותר מסתם בחורה בסדר. ואת הרגשות אפשר לפתח משם. רגשות זה דבר חשוב באהבה. המטרה של הקשר הזוגי הוא למלא את כל רבדי הנפש שלנו, וזה כולל גם את העולם הרגשי שלנו. כן צריך לשאוף לזה.

אם אין משיכה פיזית ברור שלא. אם יש ומדובר בשניים שיש להם גםנוגע, לא נוגע
מידות טובות אז אולי כדאי (על כל פשעים תכסה אהבה וכו זה הרי פתרון לבעיות שנוצרות בגלל חוסר במידות טובות).
אבל בתכלס נראה לי שאם יש משיכה אז יש גם משהו רגשי ויש עם מה לעבוד ולבנות אהבה ברמה סבירה.
מסובך לענות על דבר כזה. לדעתי זה אפשרי <חפירה>פלונפון מירוסלב

אבל דורש המון המון מידות טובות משני הצדדים.

אתמול דיברתי על זה עם הרעבעצן אחרי לימוד, הכל סובב סביב הכרת הטוב.

 

יש את החלק של המעבר שבין ההתאהבות לבין האהבה.

אהבה היא כורח המציאות, כשבקשר נמצאים אנשים טובים עם לב טוב ומידות טובות.

אם עובדים על זה, אז זה יבוא, no matter what.

 

וזה קורה גם בקשרים שיש בהם את הניצוצות הראשוניים, אבל שם המעבר בין הניצוצות לאהבה הוא הרמוני, ולא מרגישים את ה"יובש" הרגשי הזה.

במקרים אחרים, מסיבות כאלה ואחרות, אנחנו "לא מרגישים", או שהרגשנו וחיכינו יותר מדי זמן וכבר אבד הקסם.

ואז העבודה האמיתית, זאת שנולדת רק ממחוייבות לאורך זמן, מהבנה שזהו, זה זה. שנולדת מנתינה. העבודה הזאת הופכת קשה, כי אין לנו זיקוקים שיסמאו לנו את העיניים מהחסרונות, הפגמים, ה"שעמום".

 

יש זוגות שזה קשה להם מדי, ויש זוגות שצולחים את זה. ראיתי לאחרונה קטע שכתב הצדיק מיבניאל.

הוא אומר שדווקא בזוג שקשה להם, דווקא בזוג של הפכים, שם יש את השלום הכי גדול. כי שלום יש בין הפכים, ושלום בין זהים הוא לא כל-כך גדול.

אבל, כמו שהוא כתב שם, זה דורש עבודה והשקעה ומאמץ. ולא כולם מצליחים לעשות את זה.

לבל נשכח את העובדה שלא לכולם יש מידות של אבותינו הקדושים, ואז שורטים ונשרטים בדרך. ככה העבודה הופכת קשה אפילו יותר.

 

בקיצור,

אפשרי, אבל קשה. ותלוי מאוד בבני הזוג.

צריך מידת אמת חזקה מאוד כדי לדעת אם תעמוד בנסיון כזה.

מנסיוני כנשואהחיננית 123
קשה מאוד לחיות עם מישהו שלא התאהבת בו. אני התחתנתי משיקולי שכל והקושי עצום. ב"ה הוא פוחת עם השנים והאהבה מגיעה אבל מלכתחילה לא הייתי ממליצה לאפאחד. בייחוד כשאצלי לא הייתה נשיאת חן בסיסית. מכיווני. הוא לעומתי התאהב בי.
עורכת ומוסיפה: ראיית המבט הדתית מקלה ונותנת תקווה שיש כאן בעצם ניסיון ענק ושכר ענק לצידו. כך מקווה.
שאלה מעניינתהיום הוא היום
כדי לענות אשאל שאלה: כמה אנשים מהסביבה שלך בעבודה, במשפחה בחברים (בלי קשר לחתונה) מלהיבים אותך באישיות שלהם, אתה מתרגש לפגוש אותם וכולי?
ממש מלהיבים?חיננית 123
חברה אחת ספציפית קצת משוגעת בקטע הכי טוב מהעבודה.
שאר אהוביי מעוררים בי שמחה אך לא התלהבות. החברה הזו ספציפית נלהבת באופי שלה וזה מדבק
זאת שאלה עוד יותר מעניינת. אבל למה זה קשור\רלוונטי ?כבר לא ישיבישער


זה קשור כדי לראות עד כמה הוא מתלהבהיום הוא היום
ביום יום מאנשים ומחברים ולפי זה אפשר להעריך האם חוסר התלהבות אצלו זה דבר שמפריע או לא.

מי שמתלהב מהמון אנשים ולא מתלהב מבת הזוג שלו זה נשמע שיש פה בעיה בקשר.

אם הוא אדם אדיש באופן כללי וגם פה לא מתלהב אז לא בהכרח שזה כזה נורא.
אני מניחה שזה תלוי באיזו רמהפריקה2אחרונה
נראה לי שבשלב מתקדם כן צריך להתלהב גם אם לא מראים חיצונית, וגם אם יש התלבטויות, שזה ממש לא סותר, והגיוני
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפיאחרונה
בשלמות
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך