סקר לציונות הדתית...והעיקר-לשמוח:)
איך אתם מגדירים את עצמכם יותר.. דתי או לאומי?
אם היה פה ציר של דתי וציר של לאומי, מאחד עד עשר.. איפה אתם שמים את עצמכם בכל אחד..?
אי אפשר להגדירמני ים
זה כמו לשאול: את מי אתה יותר אוהב: אבא או אמא?
שניהם השפיעו עליי ואת שניהם אני אוהב, שניהם ביחד משפיעים עליי.
זה לא שתי דרכים, זו דרך אחת.
אתם יותר דתיים או יותר שומרי שבת?הָיוֹ הָיָה

הלאום אינו ערך נפרד מהדת, אלא עצם מעצמיה.

ככה שהשאלה היא בלתי הגיונית.

 

אגב, לכן גם כל התואר כולו בלתי נסבל עלי,

כבר שנים שאני טוען שאני דתי לאומי בדיוק כמו שאני דתי שבתי ודתי ציציתי.

אני פשוט דתי לחלוטין. כולל את כל הדת, כולל את הלאומיות שבה.

 

 

ולאומיות שאין לה קשר עם הדת - אני  ב0 על הציר שלה.

דרך ארץ קדמה לתורה -יוסי3
ולאומיות זה נושא של דרך ארץ

אין סיבה להיות ב0 על הציר של לאומיות אם זה בלי דת

מה הקשר בין 'לאומיות' לדרך ארץ?rivki
אי אפשר להיות קוסמופוליט עם דרך ארץ?
דרך ארץ זה כל דבר שקשור להתנהגות נכונה טבעיתיוסי3
כולל אכפתיות עצמית וכולל אכפתיות מהזולת, וכל דבר כזה כולל איתו גם גאווה במידה הטובה הזאת, וגם הגאווה בזה היא אכפתיות עצמית

לאומיות זה אכפתיות עצמית ביחס ללאום וגאווה בלאומיות
לדעתי אתה קצת מתבלבל.אוא"ראחרונה

הרי לפי מה שאתה כותב כל המצוות שבין אדם לחבירו הם לא 'תורה' ואינם חלק מהדת ח"ו, שהרי חז"ל חילקו בין דרך ארץ לתורה.

 

כמובן שאין זה נכון, כוונת חז"ל היא שניתן לקנות תורה, שהאדם עצמו יגלה תורה, רק אחרי שהאדם השלים עצמו במידות הבסיסיות. אבל ודאי שגם שלב זה כלול הוא בתוך התורה. כל עוד האדם אינו מתנהג באופן נכון במידות הבסיסיות הוא נחשב כבהמה, והתורה דיברה בלשון בני אדם, כך שהוא לא יוכל לקנות תורה אם לא ישתלם במידות הבסיסיות.

 

התורה כולה לא ניתנה לאדם פרטי או לקבוצה של אנשים פרטיים. התורה ניתנה ל'אומה הישראלית', "ישראל אורייתא וקוב"ה חד הם". ישנם מצוות רבות שהן 'לאומיות' כמו: הקמת מלך, בניית מקדש, סנהדרין, קורבנות ציבור, כיבוש ארץ ישראל. המטרה שלנו בעולם היא להיות 'ממלכת כוהנים וגוי קדוש', כאומה.

 

כבר אצל האבות מצאנו שאנו מוגדרים כאומה ולא כקבוצה של פרטים, התורה אומרת 'לאום מלאום יאמץ' הקב"ה מגדיר אותנו כ'לאום' "ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ".

 

הניתוק בין האומה לדת היא כפירה בעיקר תפקידנו בעולם.

ודאי שלא שייך לשאול אם אני יותר לאומי או יותר דתי, כי הלאומיות היא חלק מן הדת עצמה ואדרבה היא עיקר הדת. הרי ידוע שהמקובלים אומרים לפני כל מצווה "לשם יחוד... בשם כל ישראל..."

היא חלק מהתורה.הָיוֹ הָיָה

מה שחלק ממנה - אז כנ"ל - אני איתו.

ומה שלא, לא.

זהו, אין כאן מרחב כל כך על מה להתפלסף..

מה זה תורה ומה זה דרך ארץ?יוסי3
תורה זה לא אלוהים זה רק רצון אלוהים
גם דרך ארץ זה לא אלוהים אלא רצון אלוהים.
ועובדה שחז"ל חילקו ביניהם בין תורה לדרך ארץ ואמרו ש"דרך ארץ קדמה לתורה" היינו שאלו דברים נפרדים ודרך ארץ קודמת
לא הבנת את דברי חז"ל.הָיוֹ הָיָה

כשם שרבים אינם מבינים אותם, בעקבות הצדקנות של כמה מסלפים שהחליטו לבאר שקדמה לתורה פירושו קודמת לתורה, חשובה ממנה. ואז, מלבד השיבוש בעצם הדעה הזו, גם מגיעה מסקנה כמו שלך - שכן אם X חשוב מY - כנראה שX ןY אוינם אותו דבר.

אך למען האמת קדמה זה רק עניין כרונולוגי, והיינו שטרם נתינת תורה כבר היו מחייבים של דרך ארץ.

למעשה, משעה שניתנה תורה, היא כללה בתוכה אף אותם. 

וכעת מי שרוצה לברר מהי דרך ארץ עליו ללמוד זאת מתוך התורה.

אין כאן שני דברים נפרדים.

לא הבנת את דבריייוסי3
לא הבנת את דבריי
בעקבות צדקנות של כמה תחמנים שחושבים שהם צריכים לחנך את כל העולם לגבי ה'אמת' שלהם, ואני לא אגיד מי ביניהם, אבל אתה יודע, והצדקנים האלה מתאמצים לא להבין אחרים ומתאמצים לחשוב שכולם נגדם ואת כולם צריך לחנך

ולכן אתה חשבת שאני טועה בפירוש חז"ל להסביר שזה אידיאולוגי ולא כרונולוגי, אבל עם קצת מאמץ של למדנות בסיסית, אפשר להבין שחז"ל לא מספרים כרונולוגיה, כי מה זה משנה, הרי חז"ל לא היו היסטוריונים, אלא חז"ל מלמדים עניין אידיאולוגי בצורה מליצית, וזה דבר הלמד מעניינו, כי זה כתוב בחז"ל בתוך דברי שבח לעניין של דרך ארץ. אבל צדקנים בדרך כלל לא טורחים לבדוק את המקורות, אלא הם סונטים בכולם שהם טועים ולא מבינים פשט, בגלל שאיזה עניין טכני היה נראה להם לא מובן. או כמו אלו ששומעים דבר ולא מתאמצים לחשוב למב אמרו אותו, וישר מסיקים את כל המסקנות הנראות לפי מה שנראה להם כרוחב דעתם, והם עכשיו חכמים גדולים בגלל שהם קראו איזה ספר גם אם לא עשו מאמץ בסיסי להבנה.
בהצלחה
בקיצור...הָיוֹ הָיָה

אתה טוען שלא הבנתי את דבריך, אבל חוזר ומאשש אותם? כעת הסברת בשמונה שורות, שהבנתי אותך נכון לחלוטין,

הרי מה הבנתי בך? שלדעתך זה אידאולוגי ולא כרונולוגי.

ומה הסברת כעת? שלדעתך זה אידאולוגי ולא כרונולוגי.

אז מה בדיוק טענת בכותרת שאני לא מבין?

 

ולא, אין לי שום ענין לשכנע את כל העולם ב"אמת שלי", אני בכלל לא חושב בחשיבה הפוסטמודרנית שאתה חושב בה, שיש מושג "האמת שלי", יש אמת אחת ויחידה, והיא תורתנו הקדושה. ואכן אותה אני רוצה שכולם יידעו. ואם הרצון הזה אינו נאה בעיניך - אנא ממך, בראש השנה הקרוב דלג בתפילתך על כל הקטעים של "וידע כל פעול" ודומיהם, שהרי אין זה נאה בעיניך לייחל שיידעו כולם את אמת התורה. זה יהיר מידי בעיניך או אולי נוגד את חופש המחשבה. אז דלג זאת בבקשה. אין דבר, תגיע מהר לאוכל. 

 

אני לא יודע למה אתה כותב שאני חושב שאני "חכם גדול בגלל ספר שקראתי", אני לא חושב שאני חכם, אני חושב שבעל הספר חכם. במיוחד אם הוא עונה לשם הפרטי "אשי" או "רבינא" או לדוגמא "יהודה ליווא", ואני אמשיך לחשוב שהם חכמים וצודקים, גם אם בעיני הוד נסיכותך זה ייראה לא מספיק מודרני.

 

 

כבר שבענו מרורות משונאי תורה וא-ל שעטפו את דעתם במילים יפות על צדק ושיוויון והומאניות.. ותיבלו דבריהם במליצות נאות ומשובשות מן המקראות ומחז"ל, כגון "צדיק באמונתו יחיה" שהפכוהו ל"איש באמונותו יחיה". או "דרך ארץ קדמה לתורה" שהפכוה ל"דרך ארץ קודמת לתורה". וכן עוד שאר מילים נאות וגבוהות שכל מה שיש מאחריהם זה עולם ישן עדי יסוד נחריבה.

 

ביום שתהיה מוכן לבטל דעתך לדעת חז"ל והראשונים והאחרונים, תודיע לי, ואשמח לנהל איתך שיח מהנה ופורה.

אם היית מנהל דיון בדרך ארץ היה אפשר להסביר לךיוסי3
כיוון שאתה משתדל לנהל דיון בלי דרך ארץ אין טעם להסביר לך.
כמדומה שהראשון שהחל כאן בלעג היית אתה.הָיוֹ הָיָה

ולחשוב שאתה זה שמדבר על דרך ארץ...

 

אלא אם כן אתה סבור שלומר לך שלא הבנת את חז"ל זה חסרון בדרך ארץ, ואז זה כבר אומר שיהירותך מרקיעה שחקים בצחנתה.

 

בכל מקרה, זה לא ממש איום עלי, היות והקדמתי אותך באמרי שאיני מעוניין לדון עם מי שאינו מכופף עצמו לחז"ל והקדמונים. אז למה אמור להפריע לי שאתה מודע שלא בא לך לדון איתי? כבר אמרתי שאיני מעונין בכך.

אכן, אין טעם לנסות "להסביר לי" מדוע אמונת ישראל היא טעות. כי באמת אנהג שלא ב"דרך ארץ" למי שיאמר כך, ובוודאי שאומר לו שהוא לא מבין. אם הוא נפגע כשאומרים לו שהוא לא מבין- הוא מוזמן לברוח מהדיון. כפי שהוא עשה.

וזה מלבד הבוז שלך לכל יושבי הפורום, ככלל.הָיוֹ הָיָה

"אבל זה דבר קטן כי כל הפורומים פה מלא בשגעונות של חוסר עקביות וחוסר הגיון בסיסי, וזה באמת כבר לא העניין"

 

מזהה את הציטוט?

למקרה שלא, הוא לקוח מדבריך כאן:

ההתעקשות שלך להשתמש במילים באופן שאינו תואם לפירושם - צעירים מעל עשרים

שאותם אמרת לאחד שדווקא מוכר כאן בפורום הרבה יותר ממך, ואהוד ומוערך הרבה יותר ממך.

 

אז תכל'ס, הגיע הבחור הכי יהיר בצ'כונה, והתחיל להטיף על דרך ארץ....

רק בגלל ש@מישהו כל שהוא יותר עדין ממני, אז אני זה שמגיב לך על חוסר הדרך ארץ שלך כלפיו, ולא הוא עצמו עשה את זה.

 

 

 

סיכום השיעור לקשי הבנה:

"טול קורה מבין עיניך"

מסכים עם נשמה כלליתמישהו כל שהוא
לאומיות ריקה מתורה היא רק אוגיאזם.
אלא שהלאומיות בישראל אינה יכולה להנתק מהיהדות
אכפתיות עצמית זה לא אגואיזםיוסי3
גאווה עצמית זה לא אגואיזם
כבוד עצמי זה לא אגואיזם
גאוה וכבוד אינם נמצאים ברשימת המידות הטובותמישהו כל שהוא
אכפתיות ,דאגה לזולת, ענווה, כן.

הערך העצמי של האדם והעם הוא במה שמסוגל להטיב לזולתו ולעולם. ומשם גם מקור גאוותו בהיותו דבק במידות בוראו.
לעם ישראל ללא התורה אין הטבה לעולם. ושאר הלאומים אינם מסוגלים להיטיב באמת "וחסד לאומים חטאת".
גאווה שמתגאים בהשתדלותנו בדרכים טובותיוסי3
גאווה שמתגאים בהשתדלותנו בדרכים טובות
זה דבר רצוי מאוד

מי שגאה בתורה תוך זלזול באומות זה באמת לא ברשימת המידות הטובות
נכון, ומה היא דרך טובה?מישהו כל שהוא

אני לא מזלזל אלא מעביר ביקורת
הלאומיות הגויית נובעת ממניעים נמוכים ושליליים. אמנם מניעים אלו קידמו את העולם אבל גם גרמו להרג אונס וגזל רב ולכן לא יכלו להביא את העולם אל גאולתו
 

 

 

נכתם עון שופכי הדמים, מלכי אדמה הזדים וכל מרגיזי ארץ. לא יכופר לארץ לדם אשר שופך בה כי אם בדם שופכו, והכפרה מוכרחת לבא: בטול כללי לכל מכונות התרבות של עכשיו, עם כל שקרן ותרמיתן, עם כל זוהמתן הרעה וארסן הצפעוני. כל התרבות, המתהללת בצלצלי שקרים, מוכרחת להכחד מן העולם, ותחתיה תקום מלכות עליונין קדישין. אורם של ישראל יופיע, לכונן עולם בעמים בעלי רוח חדשה, בלאומים אשר לא יהגו ריק ולא ירגזו עוד על ד' ועל משיחו, על אור חיי העולם ועל התום והאמונה אשר לברית עולמים. וישראל יראה בעיניו שלומת רשעים, יצעוד על חרבנם של המתהללים באלילים החדשים כאשר צעד על חרבות בבל ואשור העתיקות. אז ידע ויוכח, כי אך בו אל אלהי ישראל מושיע. ותשועת ד' בא תבא. הנדפת הכח של הגוים, שקויי כוס התרעלה, מוכרחת היא לבא. פתח ד' את אוצרו ויוציא את כלי זעמו. אם עוד תתאמץ אירופא וכל גוייה להחזיק מעמד בצביונה, לא באמת ולא בצדקה, את ד' לא ידעו ואת דרכיו לא יחפצו ללכת בהם. מצב זה הוא רגעיי ברגעי התולדה. אור התשובה יופיע בהכרח וישליך איש את אלילי כספו ואת אלילי זהבו, וישוב הכל אל טוב ד'. אז תכחד התרבות ההוית בכל יסודותיה, ספריותיה תיאטריה וכל מכונותיה, וכל החקים אשר בהבל ועול יסודם וכל נימוסי החיים הרעים והחטאים כליל יחלפו. ונשגב ד' לבדו ביום ההוא. הארג הרוחני והמעשי, אשר בצביונו ההוי לא היה יכול לעצור, עם כל תפארת חכמתו, בעד שפך דמים רבים ובעד חרבנו של עולם בצורה איומה כזאת, הרי הוא מוכיח על עצמו, שהוא פסול מעיקרו, (תהלים נח ד): "זורו רשעים מרחם תעו מבטן דוברי כזב", מראשית יסודו, וכל מהלכו כלו אינו כי אם עצת שקר ונכלי רשעים מסובכים, שהם קשורים עם הנטיות הנפשיות והגופניות אשר נתעצמו בהאדריכליות של בנין הלאומים של זמננו, שכחי ד' בכליותם ונושאים את שמו על שפתם, בפיהם ובלשונם. על כן חרב תחרב כל התרבות ההוית, ועל משואותיה יתכונן בנין העולם באמת ובדעת ד'. (ישעיהו ב ב): "והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ד' בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים".

 

 

אש האהבה הטבעית לאומה ולתחיתה, ההולכת ומתגדלת בארץ ישראל וע"י ארץ ישראל, תתלקח בגאון עוזה יחד עם אש ד', אש הקודש, של כל טוהר האמונה בעוצם חסנה וגבורתה. פזורי האמונה האלהית, וכל תנחומותיה והערותיה הרבות למוסר וליושר, לגבורה ולתקוה, לשלום ולנחמת עולמים, שכבר נתפשטו בין גוים רבים ועצומים ע"י פזורנו בין הגוים, ע"י התפשטות האמונות הנובעות ממקור כתבי הקודש, הולכים ושבים אלינו, מתכנסים לאוצרנו, מתלקטים עוד הפעם בכנסת ישראל ושבים לתחיה ע"י המון נשמות חדשות של עם נברא. חלילה לנו לחסום את הדרך בפני אור החיים, לא נבהל אם הזרמים נראים שונים בחיצוניו תם,- אור ד' מאיר בהם, רוח ד' נוססה בהם. הלאומיות החולונית יכולה להזדהם בזוהמה רבה שתחתיה הרבה רוחות רעים גנוזים, אבל לא בהדוף אותה מתוך נשמת הדור נצליח, כ"א בהשתדלות נמרצה להביאה אל מקורה העליון, לחברה עם הקודש המקורתי שממנו היא נובעת.

 

זה לא משנה אם תקרא לזה זלזול או ביקורתיוסי3
מה שחשוב שאתה אומר דברים חריפים כאילו חילוניות היא דבר שלילי גם כשהיא מביאה מידות טובות. וזה דבר שלא ייתכן בשכל ואינו ראוי מצד המוסר לומר כך.

חוץ מזה שאתה מצטט דברים שלא בשם אומרם.

חוץ מזה שמה שציטטת לא מוכיח את טענתך כי לא כתוב שם שהחילוניות היא רק רעה
נכון שכחתי לכתוב מאיפהמישהו כל שהוא
הציטוטים מספר אורות.

אני לא אמרתי שהחילוניות היא רק רעה. אלא שלאומיות חילונית היא אגואיסטית. גם אגואיזם הוא לא תמיד רע. תינוק הוא אגואיסט זה נחוץ כדי שיגדל. אבל מצופה מאדם ,מאומה ומהעולם להתעלות מעל זה. לחפש להיטיב באמת ודבר זה אפשרי רק מתוך תורה
אתה משתמש במילים באופן שאינו תואם לפירושםיוסי3
אגואיזם פירושו דבר שלילי.
אתה גם אמרת שהגויים אינם מסוגלים להיטיב.

וגם כשאתה מביא סברות, צריך לדייק, ודאי מצפים מתינוק שיגדל. אבל לאומיות חילונית אין בה סרך רע. ואין צורך להתנתק ממנה. רק צריך להכיר גם את הקומה התורנית.
אגואיזם הוא שלילי אבל לא רק שלילימישהו כל שהוא
זה תלוי הקשר או שלב בחיים לפעמים אדם צריך לדאוג רק לעצמו לפעמים לא... לרוב לא...

בלאומיות חילונית יש סרח רע כאשר אינה קשורה אל מטרתה. היא נופלת אל מידות רעות מאוד אכזריות שאין שני לה. אפשר לראות מה עמים עשו אחד לשני ומאיזה סיבות עמוקות וחשובות זה קרה.
בישראל זה מה שנקרא מותו של משיח בן יוסף.



ואמרתי שהן לא מסוגלים "להיטיב באמת". תמיד עזרה או שלום בין שתי מדינות משרת אינטרסים ולא רק כדי להיות טוב ונדיב


אדגיש שאדם פרטי כן מסוגל להיטיב באמת. בין יהודי ובין גוי
אתה משתמש במילים באופן שאינו תואם לפירושםיוסי3
'אגואיזם' הוא הגדרה שלילית בדיוק כמו 'טיפשות' (גם טיפשות אפשר לטעון שהיא לא רק רעה, כי היא יכולה להיות שלב של תמימות)

גם תורניות כשאינה קשורה למטרתה היא עלולה להיות כלי לרשע ולנזק, זה מה שנקרא בישראל מותו של בלעם המכשף ואלישע בן אבויה ועוד כמה.

והחלוקה הדיכוטומית שלך בין אדם פרטי גוי שלדעתך "מסוגל להיטיב באמת" לבין לאום גוי ש"לא מסוגל להיטיב באמת" זו חלוקה לא מסתברת ולא תמצא אף מקור רבני שיתמוך בחלוקה כזו.
אנחנו מבינים קצת אחרת מושגיםמישהו כל שהוא
עבר עריכה על ידי מישהו כל שהוא בתאריך כ"ח באב תש"פ 21:03

בא ננסה להבין את העקרון ולא להתעקש על הגדרות מילוניות. אגואיזם אכן הוא תכונה רעה כמו הרבה תכונות רעות באדם להם יש שימוש טוב בתקופות מסוימות או מקרים מסוימים.ולכן יש חסרון גדול בלאומיות חילוניות.

 

תורניות שאינה קשורה למטרתה אינה תורניות אלא אחיזת עיניים ולכן גם תמיד תלווה בעברות נוספות כפי שמיוחס הן לבלעם והן לאלישע בן אבויה.

נכון יש פה כשל לוגי של "שום סקוטי אמיתי" אבל במקרה זה השימוש מוצדק. תורניות או קדושה או יהדות אמיתי היא דבקות בבורא וזה לא יתכן בהזנחת חלקים מהתורה אלא רק כשיש תורה מצוות מעשים ומידות ביחד. 

אם כבר לומדים תנך ביחד גם נפילתו של ירבעם מיוחסת במדרש ל"מי בראש" הנובעת מגאווה שנובעת מאגואיזם.

 

לגבי החלוקה בין לאום לפרט הנה מקור רבני:

 

 תנא דבי אליהו רבה ט- מעיד אני עלי את השמים ואת הארץ בין ישראל בין עכו"ם בין איש בין אשה בין עבד ובין שפחה הכל לפי המעשה שהוא עושה כך רוח הקודש שורה עליו

 

ב"ב י :

מר להן רבן יוחנן בן זכאי לתלמידיו בני מהו שאמר הכתוב (משלי יד, לד) צדקה תרומם גוי וחסד לאומים חטאת נענה רבי אליעזר ואמר צדקה תרומם גוי אלו ישראל דכתיב (שמואל ב ז, כג) ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ וחסד לאומים חטאת כל צדקה וחסד שאומות עובדי כוכבים עושין חטא הוא להן שאינם עושין אלא להתגדל בו כמו שנאמר (עזרא ו, י) די להוון מהקרבין ניחוחין לאלהה שמיא ומצליין לחיי מלכא ובנוהי

 

אורות התחיה פרק ב

 

הטבע מוצא את רדיתו בקבוץ האנושי יותר מאשר בפרטיו. הפרטים הנם יותר חפשים, והטפוס של החופש המיוחד לאדם מתגלה בהם יותר. אבל החברה, האנושית והלאומית, עומדת ביותר תחת השפעת הטבע, וההופעה האינסטינקטיבית מתגלה בה יותר. דרכי השמירה המכוונות לשמירת המין והאיש, המתראות בבעלי חיים הטבעיים יותר מבאדם התרבותי, הנן מתגלות בכלליות האנושיות באפנים יותר קרובים לטבע החי. ההכרה הפנימית, הכוללת בקרבה את הנטיות להשמר מכל מזיק ולהכיר את האויב, בלי כל צורך לחכמה ונסיון, מתגלית בחיי העמים ביחוסם זה לזה, עם לעם, דת לדת, גזע לגזע. ......

הכונניות המעשיות שלה באות למלאות את מלאכת הצנורות, שעל ידם ימלא דבר היחש של הזלת שפע טל החיים מהאידיאה האלהית הטהורה אל האידיאה הלאומית שלה, ברוח בשכל ובמעשה, לא רק בחיי כל יחיד כ"א גם וביחוד בחיי הלאום כולו. ישנם בעולם חסידים, פלוסופים, אנשי קודש ואנשי אלהים, אבל אין בעולם אומה, שנשמתה העצמית לא תוכל להשתלם כ"א ע"פ המגמה של האידיאה האלהית העליונה בעולם, כ"א ישראל. רוח שונה מרוחות כל העמים אשר תחת כל השמים מוכרח שתהיה לו ג"כ כלכלה מיוחדה הנאותה לו, המפרנסת אותו, מחזקת את כחו ונותנת לו את קיומו. לא תוכל, לפי זה, היהדות לסמוך רק על המזון התרבותי הכללי, שאין בקרבו אותם החלקים שגופה הרוחני נבנה מהם. במה שבבחינה הוא שונה מרוח כל העמים, לא נשלל בזה בשום אופן את אותו הצד האנושי, שבו הוא שוה לכל האדם, ומצדו היא זקוקה גם לכלכלה תרבותית לצדה הרוחני ככל המזון הרוחני אשר לכל האדם במקצוע זה. .....

 

לאומיות ישראל ג

 

אחד מההבדלים הנמצאים בין לאומיותם של ישראל להלאומיות של כל עם ולשון הוא, שהיסוד הלאומי והרגשתו אצל כל עם ולשון יש לו בהפסיכיקה הלאומית אותו הערך של תביעה טבעית בהפסיכיקה הפרטית, שהיא מתקדמת ומתגדלת יחד עם טבע הגידול, בלא פיתוח מיוחד, מה שאין כן הלאומיות הישראלית היא מיוסדת ע"פ תביעה מוסרית גדולה ועמוקה, ותכונה מוסרית צריכה פיתוח לעולם ואינה מתגדלת בטבע בעצמה. מהצד הלאומי, הנמצא בהרבה מצות של תורה בגילוי, ובכללות המצות כולן בגניזה, נמצא קיום המצות הוא היסוד המזין להחזקת כח החיים של הלאומיות הישראלית, שאוצר בקרבו אותו החומר המזין של המוסריות, הנדרש כדי להעמיד את התביעה הלאומית הכללית על מכונה.

 

קובץ ה ט- 

על פי יסוד הרזים, כל מעשה הטוב של הרשע הולך למקום הרשעה והטומאה, אע"פ שבכל זאת אין הקב"ה מקפח את שכרו ומשלם לו בעולם הזה גם שכר מצוה קלה שעשה, אך כל זה הוא חלק הרשעה. קל וחומר שכל עון וחטא של צדיק, אע"פ שבארץ ישולם וסביביו נשערה מאד, מ"מ הכל הולך מדין מדה טובה מרובה לחזק ולגדל את אור הקודש והטוב. מזה אנו מבינים בכללות העמים, שכל טובה של אומה רשעה מחזקת היא את הרשעה העולמית, וחסד לאומים - חטאת, ובישראל גוי צדיק שומר אמונים, שהקב"ה מדקדק עם סביביו, כחוט השערה, ובכללותם רק אתכם ידעתי מכל משפחות האדמה, על כן אפקוד עליכם את כל עונותיכם, הרי כל חטא שבא ממקור כזה שרובו טוב, מה שהוא אות שבאמת בפנימיותו כולו הוא טוב, - יש בו באמת בגנזי פנימיותו אור גדול וישועה רבה, ועבירתם של שבטים כלכלה את כל העולם כולו, ובכל פרשת העבור יהיו צרכיהם לפניך. אלא שכך היא המדה. שהטוב והבנין העולה מתוך החטא צריך הוא שיזוקק הרבה עד שיהיה עולה לשכלול היצור כולו, והזקוק הוא מדת היסורין ממרקי החטא, כלומר המזקקים את החטא הבא מעומק הטוב - מכל כעור החיצוניות שלו, ומעמידים אותו על יסודו הפנימי החי חיי אמת וקודש. ומתוך שאין דבר אבוד בכל מעשיהם של צדיקים, ועלהו לא יבול וכל אשר יעשה יצליח, ע"כ צריך כל חטא, גם קל וקטן שבקטנים, להזדקק כדי להיות מוכשר לשמש אותו הפועל הכללי העליון והמצוחצח, שנועדה לו כל תנועה של נשמה קדושה, כי יודע ד' דרך צדיקים, רק ד' יודע, כמקום שכל שרעפי כל נוצר לא יגיעו. וכל תשובה מאהבה באה עד אותו המקור הפנימי, שמשם כל העשוי הוא טוב ובנין של תום ויושר למפרע, והזדונות המתהפכים לזכיות אינם צריכים ליצירה חדשה כ"א להתגלות מקוריותם ; כי גם השמים החדשים והארץ החדשה, שעתיד הקב"ה לעשות בימי משיח, אינם צריכים חדוש, כי קימים ועומדים הם, שנאמר: כאשר השמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עשה עמדים, יעמדו לא נאמר, אלא עומדים.

 

 

ראיתי פעם מקור שמתנגד בכלל לכל הרעיון הלאומי בשאר הוא וטען שגם לישראל לא צריך להיות לאומיות כי לאום זה אדואיסטי אבל לא מוצא את זה עכשיו. 

 

 

 

 

 

ההתעקשות שלך להשתמש במילים באופן שאינו תואם לפירושםיוסי3
ההתעקשות שלך להשתמש במילים באופן שאינו תואם לפירושם, זוהי התעקשות שאינה מאפשרת לנהל איתך דיון הגיוני.

זה מגוחך שאתה מנסה להראות שאתה מבין שלא רלוונטי לטעון טענת "שום סקוטי אמיתי", כי זהו עיוות המשמעות של המילים, ואז לנוכח הקושיא אתה מתרץ: אבל לא, כאן זה מוצדק לטעון "שום סקוטי אמיתי" כי כאן זה באמת כך.

גם המקורות שהבאת אינם אומרים את מה שטענת, ראשית בתנא דבי אליהו לא כתוב שלאום גוי לא יכול להיטיב באמת, ושנית בגמרא בבבא בתרא לא כתוב שזה דווקא על לאום, ואדרבה מתוך הסוגיא שם מוכח שמדובר גם על יחידים, ובכל מקרה למסקנת הגמרא שם פירוש הפסוק הוא שונה לחלוטין

גם בפיסקאות הארוכות שהבאת מהרב קוק כתוב שביחס בין הפרט לכלל, כתוב שהפרטים הינם "יותר" חופשיים, ולא שיש חלוקה דיכוטומית ביניהם, וכל מה שאתה מנסה לעשות הוא חלוקות דיכוטומיות בין מילים, תוך התעלמות ממשמעות המילים שלך.

אבל זה דבר קטן כי כל הפורומים פה מלא בשגעונות של חוסר עקביות וחוסר הגיון בסיסי, וזה באמת כבר לא העניין
לגבי המשפט האחרוןאוי טאטע!
אתה מכיר את הרב זצ"ל על כל הקודם לארץ קודם לברכה?

"חיבת הארץ היא יסודה של תורה… על כן סדרי קדימתן של הברכות תלויים במידת סמיכותם של המינים אל הזכרת הארץ בתורה, להורות כי כל הקרוב קרוב יותר לארץ ישראל, ומי שיש לו יותר קשר אהבה לארץ ויותר השתדלות בישובה – הוא מוקדם לברכה.

והנה חיבת הארץ מחולקת לפי מעלת האנשים: יש מי שמחבב את ארץ הקודש כדי לקיים את המצוות התלויות בארץ ובשביל התכלית העליונה הנמצאת בה… ויש מי שמחבב את הארץ ומשתדל בישובה בשביל התכלית של המנוחה החמרית לכלל ישראל, שהוא גם כן דבר טוב ונשגב, ובכל זאת לא בא עד למעלה הראשונה… על כן רמוז כאן בפסוק קירוב הברכות לארץ בשתי מערכות: חמישה מינים, כנגד ההשתוקקות לארץ באופן העליון המעולה… ושני מינים, כנגד המכירים את ההשלמה הטבעית.

ולמדנו מכאן כמה גדולה המעלה של מי שמשתוקק לישב את ארץ הקודש אפילו לשם התכלית החמרית של הכלל, כי אצל הכלל יהפך תמיד כל ענין גשמי לרוחני והתכלית העליונה בֹא תבוא…

על כן מי שיש לה קרבה יתרה לארץ ישראל אפילו במדרגה הנמוכה, יש בזה לחזקו ולאמצו ולהקדימו בברכה, ממי שמתאחר ומתרחק. ואע"פ שבתוך הלב יהיה המתרחק בעל דרגה יותר עליונה, מכל מקום ישוב הארץ וחיבתה בפועל קודם לברכה.

ויש לנו ללמוד מכאן שצריך לחזק את הכוחות החומריים של כלל האומה, ומזה יבוא גם כן חיזוק לכוחות הרוחניים. …ולפיכך אמר רב חסדא: 'מאן יהיב לן נגרי דפרזלי ונשמעינך' היינו – מי יתן לנו חוזק גופני וכח חמרי אמיץ כברזל, להיות שרירי הגוף חזקים ונוכל לקבל ממך שלמות רוחנית גדולה כמידתך, לחבב את החוזק החומרי שהוא מביא ודאי לחוזק הרוחני…".
הכל טוב ונכון....הָיוֹ הָיָה

וזה עצמו תוכן דברי.

הבאת מהרב היטב מדוע יש קודש (=דתיות) בלאומיות עצמה.

את כל זה סיכם הרב במשפט אחד קולע: "כל לאומי הוא דתי וכל דתי הוא לאומי".

כי באמת אחד הם.

 

אלא שיש חיה כלשהיא, שאינה לאומיות אמת, אלא אוסף אמוציונאלי של מידות רעות (וכבר הוזכרו כאן, גאווה, כבוד, ועוד...) שמשום מה המילון קורא לזה "לאומיות", אז שיערב למיסטר מילון, אך עימה אין לי חלק ונחלה.

לא זה ולא זה - יהודיrivki
מעל ומעבר להגדרות לועזיות של 'דת' או 'לאום'
תלויאריק מהדרום

במצב רוח.

אולי אפשר לדייק את השאלה,hartkebhdxcrd
ולא לחלק לציר של לאומי ודתי, כי באמת היהדות היא לאום ולא דת, (וזה כבר נושא בפני עצמו), אלא לציר של ציוני ודתי. כמובן אני סבור שהציונות היא חלק אינטגרלי מהדת אבל ברור באותה מידה שיש כאן אפשרות לחלוקה של שני צירים. אנו רואים יהודים טובים ות"ח שאינם ציונים, כל שבהחלט יש מקום לחלוקה.
אני אגיד דברים קרובים למה שאמר נשמה כללית.בן חורין

אני דתי, ואני חפץ בהקמת מלכות ה' בעולם, ובהצלחת הצדיקים בעולם הזה.

אני רוצה שניישב את ארץ ישראל ושתהיה כאן מדינה יהודית שתהיה יסוד כסא ה' בעולם.

זה חשוב בעיני מאד.

 

הנאמנות שלי היא לקב"ה בלבד.

"שני דברים יש בעולם ואני אוהבם בלבבי אהבה גמורה..."חסדי הים
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך