עבר עריכה על ידי אוי טאטע! בתאריך ד' באלול תש"פ 01:47
(וסתם בהערה אני רק ימחה על זה שלא כתבת כחלק מהשותפות בעבודת ד' גם לקבל ממנה)
ככל שדבר הוא יותר אישי וחלק ממני אז ככה יותר ארצה שהיא תהיה שותפה בו
גם בגלל תקשורת וגם בשביל להצליח באמת להתחבר
אז מדינה נגיד גם אם זה ערך עליון מבחינתי, אני לא חי את זה ביומיום, אז פחות חשוב לי שתהיה שותפה מאה אחוז, מספיק שתכבד ותתן לי לחיות איך שאני
לא הייתי מתחתן עם מישהי שהיא בהגדרה מתנגדת לציונות, כי זה רחוק מידי וזה כן חשוב לי, אבל בגדול בתוך הטווח הקוקניקי אני יכול להכיל טווח רחב
אבל עבודת ד' פרטית למשל, אין מצב שלא נהיה שותפים בזה, האם חייב להיות אותו סוג עבודת ד' בדיוק? לא, אבל אני חייב שנבין אחד את השני
אז מן הסתם בעקרונות הכלליים כן תהיה הסכמה
על הדרך ליישום הפרטית זה משתנה בין נפשות והאות בתורה של כל אחד
ואם מצליחים להבין כל אחד את המקום של השני אז זה רק מוסיף שכל אחד מוסיף את הפאן המיוחד בעבודת ד' שלו לשני
די נתפסתי לדוגמאות... אבל העיקרון הוא שככל שזה משהו אישי שאני חי אותו (או עוד יותר שהוא החיים שלי )אז אני גם יותר אצטרך שהיא תהיה שותפה ושניתן ונקבל אחד מהשני
ודברים שהם פחות אישיים וחשובים לי ונוגעים בי אז פחות...
ועוד חילוק בין דברים מתנגדים למשלימים
שהיחס למדינה למשל זה יותר מתנגד והיחס לחסידות יכול להיות יותר משלים
אז השאלה היא בעצם כמה הדברים חשובים לו
(רק לציין בהערת אגב, שתמיד מי ש"לא" יותר קל לו להכיל ממי שכן, למשל ללא ציוני (לא אנטי) יהיה פחות בעיה להכיל ציוני, ואפילו לקבל ממנו ולהיות שותף, מהסיבה הפשוטה שבגלל שהוא לא, אז זה הוא פסיבי כלומר אין פה תוכן חיובי שחשוב לו, לעומת זאת לקווניק ממלכתי שרוף יהיה ככל הנראה יותר קשה להכיל מישהי לא ציונית)