בגיל 20 כבר הבנתם למה אתם חיים?קשה זה טוב :-)
הבנתם מה המשמעות הכללית של אדם שבא לעולם?
מה המשמעות והשליחות שלכם ספציפית?

זה בא לכם בטבעי התשובה? חקרתם?
חיות צבעונית
אתה מתרשל בתפקידך
צודק. טעמו וראו כי טוב ה'נוגע, לא נוגע
...נופת צוף
"לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם..."
..נוגע, לא נוגע
יערב לו ידידותך מנופת צוף וכל טעם..
הרבה אחרי גיל 20חיות צבעונית
לעניות דעתי צריך להשתפשף בחיים קצת יותר משנתיים אחרי תיכון כדי להבין מה הייעוד שלך.
ולגביי יעוד כללי?קשה זה טוב :-)
למה ה' ברא יצורים שהם בני אדם?
בשביל מה? מה המטרה של האנשים בעולם?
אממ זה קרה ליחיות צבעונית
אחרי שהתחלתי ללמוד פנימיות. כך שזה לא קשור לגיל
זה פשוט... פתח מסל"ש פרק איעל...
אני בת... קשה זה טוב :-)
פתחתי, לא מספיק לי😬
...הָיוֹ הָיָה

במשפט אחד:

ה' רוצה להיטיב, וכדי להיטיב צריך מישהו להיטיב איתו. לכן הוא ברא אותנו.

 

 

ויש להאריךךךך....

וואיחופשיה לנפשי
אני כל כך לא הולכת להתקטנן על זה
אממ...הָיוֹ הָיָה

לא באמת הבנתי מה התכוונת לומר.

אבל עושה רושם שלא בא לך לדון על זה, אז נוותר לך... |לארג'|....

כן. אבל זה בגלל שהייתי במקום שנתן לי את הרצון והזמןנוגע, לא נוגע
להתבונן בזה (ישיבה).
ולגבי השליחות הספציפית שלי- את הבסיס הבנתי אז.
תודה קשה זה טוב :-)
אם באלך לפרט מה הבנת, אשמח
אז פעלתי יותר לפי תחושות ורגשותנוגע, לא נוגע
אז מה שהניע אותי זה הרצון לחוש קרבת ה'. גיליתי רצון בתוכי שלא הייתי ממש מודע לקיומו.
איזה... בגיל 20 הייתי עדיין חילוני שרק מחפש איך לבלות.מבקש אמונה


זה בסדרחופשיה לנפשי
זה לא קשור למצב הדתי שלך
נכון. יש בזה משהו..מבקש אמונה

בטח גם כאדם דתי לא הייתי חושב על זה מי ישמע..

 

סתם פשוט עלה לי המחשבה שמילא אדם דתי מקיים את המשמעות, אז הוא על המסילה במובן מסויים.

אני בכלל עליתי על הרכבת לצד השני חח

לאחופשיה לנפשי
וגם לא בגיל 24
על כרחך אתה חי ועל כרחך אתה מת
ומי שמצא משמעות לחייו זה אחלה נהדר מעולה ומשמח
אצלי זה יצר הישרדות
חיים כי ככה החליט הבורא
חיים כדי להציל את בעלי החיים-Reminder
מתחברים לטבעונות☘🌲🌾
זה בא לאט לאט..Reminder
מענין על מה יהיה המסיון הבא שלי
בסדר, אולי לא ספיציפית זהReminder
התכוונתי ללמצוא סוג של מטרה לחיים...

מה שנתתי זאת דוגמא
כמובן שלצערי לא תיהי אף פעם טבעונית כנראה..
אבל אא לדעת.
בגיל 20?הפי
בכיתה ד זה מאוד העסיק אותי
זה בא לי מבפנים.
לא יכולה להגיד לך שאני יודעת בוודאות מה השליחות שלי
אבל כבר מגיל מאוד מאוד קטן
אני שאלתי את עצמי מה אני עושה פה?
למה אנחנו פה בכלל? מזה העולם הזה?
נראליפרח-אש

אני חושבת שתמיד היה לי ברור שהיעוד שלי (גם שלא קראתי לזה ככה ) הוא לעזור לאנשים ולתת לעמ"י מה שיכולה 

 

משהו שבא מהבית 

 

 

ונראלי שאדם בא לעולם כדי לשפר את העולם ולהפיץ טוב שה' שולח לנו 

 

אבל לא עברתי את עשרים בהרבה אז אולי עוד עשר שנים הכל יהיה לי אחרת 

לא יודעת למה אבל..קשה זה טוב :-)
התשובה של "לעשות טוב לעולם" "לעזור לאנשים" "לעזור לעמ"י" לא מספקת אותי..
זה תשובות שיש לי תמיד. אבל לא יודעת למה לא מספק אותי.

גם כמו שהרמח"ל אומר במילים אחרות @יעל... שזה לעשות מצוות. זה גם לא מספק אותי..
מציע לך לקרוא את הספר "דרך השם" של הרמח"ל.מבקש אמונה

לפחות את ההתחלה שלו. (לא ההקדמה, הספר עצמו)

כי התשובה צריכה להיות פרטית, מהחיים שלךrivki
זה משהו שחייבים להרגיש, לא רק 'להבין'
לא חושבת שמה שכתבתי היה מספק אותי אם הוא נגמר שםפרח-אש

אם אין לו פירוט והרגשה הוא רק קלישאה או לומר קצת כמו תוקי 

 

אבל בשבילי זה משהו שאני מרגישה ומוצאת את הדרכים שלי לעשות ומציעה לך אם את רוצה תמצאי איך את עושה את זה ותראי איך זה מחבר אותך 

היעוד של כולם זה לעזור לאחרים?Reminder
זה בעצם אומר, שתכלס את רוצה לתרום ומצפה כולם לתרום לסביבה לעמי וכו

אז למה שלא כל אחד יתרום לעצמו? יותר קל..
אני לא יודעת מה היעוד של כולםפרח-אש

ובהחלט כל אחד צריך לעזור לעצמו , אבל לא תמיד אפשר לעזור לעצמך לבד לפעמים צריך 8 ידיים ואנחנו לא תמנון אז ...

ואני לא מצפה מכולם לעזור לכולםפרח-אש


לא בגיל עשרים. וגם לא היום.חתולה ג'ינג'ית

יש אנשים שעבורם זה חיפוש אינסופי.

לפעמים אני שואלת את עצמי אם יבוא יום ועובדת היותי חיה תהיה לי טבעית ומובנת...

אולי אחרי שייגמר  הכל אדע את התשובה.

(ואולי לא.)

בעומק- אין טעם ברצוןנוגע, לא נוגע
ובמושגי קבלה וחסידות- ספירת הכתר למעלה מספירת החוכמה, ההגיון.

וזה לעומת זה עשה אלהים. כנגד הסבל שמעלה שאלות, לעתיד לבוא שנקווה שיהיה בקרוב, השאלות ידחקו הצידה. לא כי נקבל תשובה אלא כי אדם שטוב לו ולשאר העולם לא שואל שאלות אלא פשוט נהנה מהטוב.
זה לא פייר.חתולה ג'ינג'ית

לא פייר להשאיר שאלות פתוחות ולתרץ את האין תשובה  בכך שלא טוב לנו.

אולי פשוט נעמוד מול זה ונסתכל לאמת בעיניים?

כן,

אין תשובה שכבני אנוש אנו יכולים לקלוט.

וכאן יש לנו בחירה, אם להאמין במסובב הסיבות ויודע התכלית

לתת אמון בו ובכוונתו,

או לא.

 

ואוו על זהחולת שוקולד
זה גם מה שאני מתכוויןנוגע, לא נוגע
זו הכוונה שהכתר מעל החוכמה- אנחנו עובדים בצורה לוגית ולא יכולים לתפוס דברים שהם מעל ההגיון הרגיל שלנו.

מה שרציתי להגיד לגבי זה שלא טוב לנו ולכן אנחנו שואלים, זה שהשאלות נובעות לא מקושי שכלי לוגי טהור אלא בגלל שקשה לנו עם הרע שיש בעולם. וממילא כשהרע יעלם לגמרי גם הקושי השכלי יעלם. אדם שטוב לו לא שואל שאלות, הוא פשוט נהנה. קשה לנו לחשוב על צורת חיים כזו כי התרגלנו לחיות בעולם שלא מתנהל ככה כרגע, עולם התיקון. אבל זו בסך הכל חוויה סובייקטיבית ברת שינוי.
זה שהוא לא שואל לא מפריך את עצם קיום השאלה.חתולה ג'ינג'ית


נכון. אבל הנקודה היא שעצם קיום השאלה לא יפריענוגע, לא נוגע
כי אין חסך שיעורר אותה.
השאלה בפאן השכלי תשאר קיימת. אבל לא יהיה פאן רגשי שיגרום לשאלה השכלית להציק. זו תהיה שאלה פילוסופית לא מעניינת.
לא, עוד לא ממש חשבתי על זהחולת שוקולד
וגם כשחשבתי לא הבנתי וכנראה שלא אבין לעולם כי אני לא מסתפקת בשום תשובה אנושית לשאלות כאלה
(כדי לקיים מצוות- אז למה הוא נתן מצוות, כדי לעשות חסד- אז למה הוא ברא אנשים שנזקקים לחסד)
לגבי הדוגמאות שהזכרת:הָיוֹ הָיָה

זה לא  שהוא ברא אנשים ואז צריך לעשות איתם חסד...

אלא שבמעצם מהותו יש בו נביעת חסד אין סופית שהוא מבקש להשפיע ולהיטיב, והוא ברא את ה"כלי קיבול" לזה, בדמותינו.

וכדי שלא יהיו הטובות שנקבל ממנו לחם חסד - נתן לנו מצוות שנקיימם ו"תמורתם" נקבל את שכרינו.

 

@חידוש כתב כאן: יסודות האמונה - חלק א - נוער וגיל ההתבגרות דברים נאים.

התכוונתי שאם המשמעות שלנו היא לעשות חסד עם אחריםחולת שוקולד
אז נשאלת השאלה למה הוא ברא אנשים שצריכים חסדים ולא אנשים שיש להם הכל
כבר התדיינו בעבר בנושאים האלה, אני לא מקבלת שום טענה אנושית כמו שכתבת בסוף, הוא יכל לעשות את זה בדרך אחרת ולא "להצטרך" לתת מצוות, הוא כל יכול
קראתי כבר את מה שכתב "חידוש" אפילו תייגת אותי שם.. תודה
אז לדברייך יוצא ש"כל יכול" פירושו "לא יכול כלום"....הָיוֹ הָיָה

כי כל דבר שהוא יעשה, את תשאלי למה הוא לא עשה אחרת....

מה שמחייב אכן, להשתמש בסברא לא "אנושית", כי כמו שכתבת - הסברות שעל פיהן אנו פועלים, אינן מספיק רלוונטיות אליו.

אז מה כן?

אנחנו פשוט יודעים, שמלבד זה שהוא כל יכול, הוא גם מקור כל החכמה האינסופית, ובדעתו תהומות נבקעו.

ולכן, על אף שהיו לו אינספור דרכים להשיג כל מטרה ומטרה. החליט בדעתו הגדולה לאין חקר, שהדרך הראויה ביותר היא הדרך המסויימת הזו.

אם כן - למה אנחנו אומרים סברות בכלל? התשובה: כי אנו יכולים, וצריכים, להבין מהי אותה דרך שבה הוא בחר, מה המטרה שבה, על אף שאכן, לעולם לא נדע מדוע בחר דווקא בה.  

אבל אנו בטוחים שהיא הכי נכונה וישרה וראויה, כי הוא בעל חכמה אינסופית, ולא רק יכולת אינסופית. למעשה שניהן נגזרות של "שלימות אינסופית" ולכן לא שייך לקבל את האחת ולהקשות בגלל, ולא לקבל את השניה כדי לתרץ על ידה...

 

האמת שלא נעים לי לעורר סתם דיון אם לא באלך, ותכל'ס כמו שכתבת - כבר דננו בזה. אז תגידי אם באלך או שאני סתם חופר...

לא, הוא כל יכול אבל בחר לעשות כך ולא אחרתחולת שוקולד
מסכימה עם זה שהוא גם בעל חכמה אינסופית אבל מתקשה לקבל את זה שהוא בחר בדרך מסויימת שנראית לנו לא טובה כי הוא טוב
בעיני, אם הוא כל יכול וברא רע אז יש בו צד רע, מצד שני הוא מושלם ובמישהו מושלם אין רע
יש דברים שלא נבין לעולם

סוף דיון
הרבה לפני גיל 20צהרים
42
או בכתב יפה יותר-Reminder
10 100
שנוי במחלוקתצהרים
ואם כבר מה רשום לך בחתימה? אין לי כוח לבדוק
ברור שהבנתי העיקר לדעת שיש עוד עולם.רויטל.


זה שני דברים נפרדיםאוי טאטע!
את המשמעות הכללית של האדם (לעניות דעתי כמובן) בערך בגיל הזה, כתוצאה מלימוד שבכל מקרה לומד, וגם כתוצאה ממחשבות וחיפוש מקורות בנושא

התפקיד שלי אישית קצת אחרי
22/1 זה גם סבבה?⁦
בא מהקשבה פנימית לעצמי
תודה..קשה זה טוב :-)
אם באלך לפרט מה הבנת.. מוזמן
זה ממש ארוך להסביראוי טאטע!
את השליחות שלי זה אישי לעצמי.

את מטרת האדם בעולם זה מסובך להסביר ככה בכתב בקצרה ובשלוף.

ממש בגדול, ד' ברא את האדם כדי להיטיב לו
וממילא, מטרת האדם בעולם היא כלשון המסילת ישרים, "רק להתענג על ד' ולהינות מזיו שכינתו".
בגלות, "מיום שחרב בית המקדש אין לו להקב"ה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה", כלומר אז ההתענגות על ד' הייתה רק לימוד תורה, רק רוחניות
והצד הגשמי שמנותק מ-ד' זה דבר דצריך כמה שפחות
וזה המושג המוכר לנו של עבודת ד' וחיים דתיים כמו פעם.
בימינו עם התקדמות הגאולה והחזרה לארץ, ד' מופיע יותר ויותר בכל המציאות, קדושה שמופיעה בטבע, ולכן עכשיו ההתענגות שלנו על ד' יותר רחבה מרק רוחניות ועבודת ד' במובן של פעם, אלא כוללת יותר ויותר את כל החיים, אומנות ותרבות לסוגיה, אהבה חיבורים למיניהם, מימוש עצמי
רפואה, כל הטכנולוגיה, בקיצור ממש הכל.
אלא מה, בית המקדש עדיין לא בנוי, ואנשים עדיין לא מקבלים נבואות ע"י נגינה, כי אנחנו בשלב ביניים, ולכן החול הוא עדיין מסוכן וצריך להשתמש ולהינות ממנו בזהירות, ולכן צריך איזה חלק בחיים, (בין אם זה חלקים בעמ"י [האידאל של הציבור החרדי, או כל האברכים והרבנים שמקדישים את חייהם לרק תורה] או תקופות בחיים[ישיבה, אולפנא מדרשה] או יום שבת במהלך השבוע, וחגים, וקביעת עיתים לתורה) שיהיה מוקדש רק לקודש, בלי חול, כדי שהחול לא ימשוך ויטמא אותנו וירחיק אותנו מ-ד', אלא שאנחנו נהנה ממנו בקדושה מתוך וחיבור ל-ד'

אז מה נובע מזה בפועל? מה אני עושה בחיים?
מתקרב ל-ד', נהנה וחי, גם בגשמיות וגם ברוחניות, מפתח את עצמי ונותן מהטוב ש-ד' נתן לי ואני נהנה ממנו גם לעולם, כי אני חלק אלוקה ממעל, וחלק מההנאה שלי זה גם נתינה, כי טבע הטוב להיטיב
וגם כל עמ"י והאנושות והמציאות, הכל אחדותי ומחובר, הכל גילוי ד', אז אם אני רואה את עצמי ככלל אז כמו שאני אוהב ודואג ונותן לעצמי ככה אני גם לכל העולם
וכמובן שחלק מהמשמעות של להינות מהחומריות מתוך חיבור ל-ד', וקדושה שבטבע זה גם איך נהנים ממנו
בעדינות וצניעות, בחיבור של גשמיות ורוחניות, ושל קבלה ונתינה, מתוך בחירה ולא סיפוק תאוות
ועוד משהו, שצריך מאוד להיזהר לא להפוך לאיזה אגואיסט, אמנם אנחנו מדברים על הנאה, אבל הנאה היא כתוצאה מהליכה לפי הטבע שלנו ומה שמתאים לנו, ומה שמתאים לנו זה להיות נותנים, כמו הקב"ה, ולכן גם מאוד חשוב שבעבודת ד' יהיה גם צד של ביטול, ושאני מתבטל ועושה את רצון ד' ממני ועובד אותו, כי אם לא בקלות אפשר להגיע ללכת אחרי התאוות והיצר הרע ולהיות אגואיסט, אבל האמת היא שכל העבודה והמצוות צריכים להיות הנאה, כי אם אנחנו חלק מ-ד' אז זה הדבר הכי טבעי ומענג לנו ולנשמה שלנו, אבל בשביל להגיע למצב הזה ובאמת לחיות ככה לגמרי צריך גם צד של קדושה מנותקת, וביטול ל-ד' ועבודתו ועשיית רצונו עד שמזדככים ויכולים לחיות את הטבע הנשמתי והאלוקי שלנו באמת

מן הסתם פספסתי פה כמה דברים, אז אם יש לך דברים שלא מובנים לך, ולא מסתדרים בפועל עם אורח החיים הדתי, ועם העבודת ד' המקובלת (שח"ו שהיא לא נכונה בכהוא זה, לפעמים צריך לדעת להעמיק או לכוון אותה נכון) מוזמנת לשאול אשתדל לענות

⁩ יצא לי שיעור כללי, מקווה ממש שיהיה לתועלת, ושעניתי למה ששאלת ולא סתם כתבתי המון
דברים נאים כתבת! חילך לאורייתא (ולמציאותא....)הָיוֹ הָיָה


עוד לא שם,Reminder
אבל נכון לכרגע- לא ממש..
....מציאות.
אני חושבת שרק אחרי שאמות אבין מה הסיבה שהייתה לי שבגללה חייתי בעולם, בהנחה שבאמת אהיה ברת דעת לחשוב

העולם הזה כל כך מרתק, בא לי לחיות ולא למות אף פעם
כןדעתן מתחיל
זו לא תשובה מלאה לשאלה שגדלה יחד אתנו, אבל אם זו שאלה של כן ולא, אז כן.

ההכרה לא נפלה לי משמים, אך הקשבה לטבעיות הפנימית היא חלק מהחקירה. עסקנו מעט בנושא לאחרונה:
המטרה שלי? - צעירים מעל עשרים
נראה לינקדימון
שהמשמעות הכללית של האנושות היא להתקדם אל עבר חיים איכותיים יותר, ככל שהחיים איכותיים יותר במישור המוסרי, התבוני, הטכנולוגי, הרפואי וכו׳ כך האנושות מקיימת את המשמעות הכללית של האדם.

איך באופן פרטי אני אמור להשתלב במכלול הזה? אני ממש לא יודע לומר. אמנם מתוקף היותי יהודי אני מניח שזה עובר דרך התורה והשלכה על כלל האנושות.
אולי מהנדס תלמיד חכם, אולי טכנאי תלמיד חכם אולי מדען תלמיד חכם, אולי ספרן תלמיד חכם - די ברור לי שכל דבר שהוא אמור להיות בליווי התואר "תלמיד חכם", ולכל הפחות לא בגדר של עם הארץ.
(אמנם אל תיטעו, היום אני רחוק מזה מאוד.. )
נהניתי מממה שכתבת בסוף....הָיוֹ הָיָה

ר' אברום זצ"ל היה חוזר על זה כל הזמן.. שכל אחד יש לו את התפקיד והייעוד משלו, אבל כולם צריכים להיות תלמידי חכמים...

רופא תלמיד חכם, מדען תלמיד חכם, רמטכ"ל תלמיד חכם.....

פעם הוא נאם באיזה מקום ואמר את זה, ומישהו ליחשש מאחורה "וגם רב צריך להיות תלמיד חכם..."

מאז - ר' אברום אימץ גם את זה.. והיה מסיים תמיד את הרשימה שלו ב"וגם רב צריך להיות תלמיד חכם..." (זה התכתב לו טוב עם המאבק שלו במי שהוא כינה "רעבאלאך"...)

אני חושב שאת הבסיס כן.הָיוֹ הָיָה

עד הסוף הסוף - הלוואי שבמותי אדע....

אבל הבסיס, עיקרי הדברים, כן. ב"ה.

וכן, למדתי ובדקתי את זה...

מהזדהות מוחלטת עם השאלההאנה

מהזדהות מוחלטת עם השאלה:

רבע לאפריקה "תהביל תרבח", ואולי גם קצת מה שהם אומרים על השיר שלהם, שמעתי את זה וחשבתי על השאלה שהעלת.

ברור שלא נוכל לענות לעצמנו על השאלה הזו בלי לימוד וחסידות - אני לגמרי שם.

באותה דרך לא נוכל לענות עליה רק מהצד של החקירה בלי להתחיל מהפשטות שבשיר הזה.

כתוב במסכת אבות..בין קודש לחול
"איזוהי דרך ישרה שיבור בה האדם?" (פרק ב' משנה א' מסכת אבות)
כלומר מה מטרתו ומשמעותו של בחייו בעולם הזה,
והנה יש מחלוקת בין כמה תנאים ולבסוף מגיעים למסקנה שמדובר ב"לב טוב" - כלומר נתינה
המשמעות בחיים היא לתת ולהעניק לאחרים מכל הלב מתוך טהרה ונקיות פנימית, בלי אינטרסים ומה יגידו
זה לכאורה לא הפירוש המדוייק.הָיוֹ הָיָהאחרונה

כפי מה שנראה שם מהברטנורא, והאריכו בזה בספרות המחשבה והאמונה גדולי הדורות האחרונים, לב טוב אינו רק נתינה, אלא השפעה של טובה על כל מערכת כוחות האדם, הטבת כל כולו, כי הלב הוא מקור לכל, ולכן זוהי הדרך הנבחרת.

מעלתה בהטבה היא בדיוק כמעלתה כלימוד התורה, כי שני הדברים האלו נובעים מ"לב טוב" כלומר - מלב שכיוונו אותו לדרך הנכונה, הישרה, הרצויה והנעלה.

 

(כמובן, מבלי להפחית מחשיבות הדברים הנאים שכתבת בטוב טעם)

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך