מה זה בשבילכם בן תורה?hartkebhdxcrd
שאלה שאני לא מוצא לה פתרון ברור כבר המוןןן זמן.

בן תורה, כוונתי לדוגמא לבחור ישיבה, אברך, או כל אדם שרואה את עצמו בעולמה של תורה ויותר נכון, שמנסה לעשות את הדבר ה' בכל מעשה שלו.ששואל את עצמו או לפחות זו שאיפתו - האם ה' היה רוצה שאעשה את המעשה הזה?

והשאלה: אדם מהסוג שתואר לעיל, שזו דרגה באמת גבוהה, מה ראוי שיעשה ומה לא????

הרי באופן עקרוני,כמובן אם זה אדם שיש לו יכולת לכך, עליו לשבת וללמוד,לעבוד את ה' ולהתפלל. ז ה מה שה' מצפה ממנו, וזה מה שציווה על ידי נביאיו וחכמיו.

לטייל? זה אפשר איכשהו אם אדם מרגיש צורך. אולי גם לא איכשהו.

כשזה מגיע לדברים יותר.... נגיד לראות סרטים. ללכת סתם ככה לים לכיף. לראות סדרות, נגיד אפילו צנועות. סתם לשחק פינג פונג לכיף ולהנאה. הרי ה' לא היה רוצה שתראה עכשיו סרט!!!! ולומר שאם זה מה שיגרום לך להרגיש יותר טוב, לדעתי זה סילוף גמור, לפחות לאמת התוריית: זה סתם תירוץ כדי להרגיש טוב עם עצמך. אתה עושה מה שגורם לל להרגיש יותר טוב, או מה שה' ציווה לעשות?
אן אתה עובד את עצמך,אז בכיף.אבל אל תגיד שאתה בן תורה, ואל תגיד שאתה עובד ה'. אתה עובד את הגוף שלך, את ההנאות שלך.

ככה אני תופס את זה. כעת אני לא במצב הזה שתיארתי. ככה בדיוק הייתי פעם, והרבה יותר. כעת אני בשכל רוצה לחזור להיכן שהייתי, אבל קשה לי להשלים עם מה שכתבתי, עם המצב הזה של עובד ה' שכובל את כל העוצמה שיש בחיים, את השחרור (כמובן במידה, אני לא בעד לשחרר כל כח...) של כוחות החיים והתוצאה שלהם לפועל.

אשמח ממש ממש אם תגידו איך אתם תופסים את עובד ה', את שאיפותיו, עד כמה הוא יכול לחרוג מהמסגרת של גמרא תורה תפילה ושאר מה שה' חפץ שיעשה. ואולי טיול פה ושם.
באופן פשוטתפוז סיני
באופן פשוט אין הגדרה חיצונית לאדם שעושה רצון ה'. אתה ואני וכל אחד צריכים למלא את היעוד האישי.
התורה בכללותה מדריכה אותנו כיצד לחיות ע"פ רצון ה'. גם ברמה האישית.
המטרה, להתקדם כל הזמן בעבודת ה'.
השאיפה - להיות בדבקות מוחלטת עם הבורא.
בפועל, לא צריך לשנות הכל ביום אחד. זה לא יביא בכל מקרה לשלמות ולדבקות מוחלטת לבורא.
נכון להשתדל להתקדם כל הזמן, מעט מעט, כל אחד מה שביכולתו, למקסם את מילוי השליחות האלוקית בחיים.
בטח אם תשאל רבנים תצא מרוצה יותר, כך שיכווינו אותך למקורות בחז"ל.
יפה. אבלhartkebhdxcrd

בתוך המסגרת של עובד ה', איפה היית ממקם את כל המעשים הנ"ל? לראות סרט? ללכת למסעדה? 

העניין הוא שכל דבר שאינו קשור לעבודת ה' לא אמור להיעשות ע"י אדם הרוצה ושואף להגיע לשלמות ודבקות בה'.

 

לומר שזה בשלבים ולא בא בקלות זה נחמד, אבל לדעתי זה פשוט רפיון ועצלנות. כמובן לא נגדך, גם אני כעת לא נמצא בשלב הזה (למרות שהייתי בו...) אבל הרף האמיתי הוא אכן גבוה מאוד. ואי אפשר להתעלם ממנו.

 

והרבנים.... לא פתרון. לפחות בישיבה שבה אני לומד הם היו אלה שלחצו עלי קצת להיפתח... וזה פשוט לא מסתדר לי עם עובד ה'!!

..תפוז סיני
1. לדוגמא בעבודת המידות, אין אדם שלא מתמודד עם גאווה, קנאה ומידות 'פסולות' נוספות. עובד ה' אמיתי כעיקרון צריך להיות עם מידות מושלמות, נכון? איך זה שרואים עבדי ה' רבים שאינם עם מידות מושלמות? שאלה קשה.
אנשים יענו לך, שזה ענין של תהליך.. אז גם להפסיק לראות סרטים זה תהליך

2. לגבי הרבנים, אולי תבקש מהם מקורות בחז"ל לפתיחות שהם רוצים ללמד אותך עליה. אולי מה שלא מסתדר לך עם עבד ה' זה דעות קדומות שיש לך ולא הכוונת חז"ל. לכולנו זה קורה
"האוכל ושותה שלא בעונתו אין זה בן תורה" (אבות דרבי נתן נוסחהחסדי הים
ב טו)
כלומר?hartkebhdxcrd

שאתה מסכים לדעתי או חולק?

חשוב מאוד לא להתפס למודלים מסויימיםadvfb

תלמיד ישיבה צריך להיות רגיש לצרכים האישיים שלו ולדעת למלא אותם מתוך מודעות עצמית.

בן תורה זה אחד שמרגיש סיפוק מהלימוד שלו.

לאו דווקא שכל יום הוא בשיא ההתהלבות כל הזמן

אבל לאורך זמן הוא עמל בלימוד ורואה פירות ונהנה מזה.

בן תורה צריך להיות עם רגישות גבוהה לסביבה. לראות איפה אפשר לסייע בכל מצב.

לדעת שהלימוד שלו זה אחריות האישית שלו ומתוך שהוא לוקח על זה אחריות זה התפקיד שלו.

אסור שהלימוד שלו יבוא מעמדה תחרותית אלא מעמדה אישית עצמית בלי השוואה לאחרים.

 

ובכללי בן תורה זה לא נראה לי בהכרח תלמיד חכם.

בן תורה לא חייב להיות בחור ישיבה אלא גם קובע עיתים.

תופס את התורה ברצינות כדבר שמכוון את החיים שלו.

יודע במה הוא חלש במה הוא חזק וע"פ זה מתקדם במנחת.

משלים עם המצב הרוחני הנוכחי שלו ולתמיד רואה איפה אפשר להשתפר ושמח בזה.

לא הבנתי...hartkebhdxcrd

מה זה רגיש לצרכים האישיים שלו?

אנחנו רוצים לעבוד את ה' או לא?

 

אם לא, סבבה. סבבה לגמרי אפילו. זכותך, זכותי, וזכות כל אחד.

 

אבל, אם אנחנו רוצים באמת להיות עבדי ה', מי נתן לנו את הרשות למשל לראות סרט? זה אפילו לא כמו טיול, זה סתם התפרקות כזו, רצון לפוש.

 

אם אני פועל לפי 'מה שמרגיש לי', אם פתאום קצת קשה ללמוד אז אני לא לומד, או אם יש לי רצון לצאת לאיפשהו אז אני יוצא - תורה מה תהא עליה? מי נתן לי את הלגיטימציה לזה??

אסבירadvfb

צרכים אישיים זה לא בהכרח סרט. זאת לא היתה כוונתי. כתבתי את הדברים כעומדים בפני עצמם ולא כקונטרה למשהו, לכן אל תסיק מהם משהו שלא אמרתי.

 

מה זה צרכיים אישים? משתנה מאדם לאדם.

אפרופו סרטים. למה אנשים רואים סרטים? יש להם צורך כלשהו והצפייה בסרט עוזרת להם להרגיע את הצורך הזה.

אישית - אני חושב שסרט זה לא משהו חיובי למלא בו את הצורך המסויים שזה ממלא ואני בטוח שאפשר למלא את הצורך הדרך אחרת שאיננה צפייה בסרט.

 

לאדם יש מימד חברותי,

מימד שטותניקי

כל אחד עם האופי השונה שלו ועם הצרכים השונים שלו.

לאחד יהיה אופי חברתי ממש והוא צריך התעסקות רבה עם אנשים לשני פחות.

אחד צריך שקט שני צריך רעש וכן על זה הדרך..

 

ולהיות "עובד ה'" זה גם לדעת באיזה מדרגה אני.

אם במדרגה של הרב מרדכי אליהו שבאמצע תיקון ליל שבועות קשה לו ללגום מהקפה מרוב דבוקותו בתורה - אז אני צריך להיות נאמן למדרגה שלי.. וכן, לנהוג כמו צדיק עליון, אם זאת המדרגה שלי.

אבל אם זאת לא המדרגה שלי - אני צריך להתאים תוכנית שמתאימה לי ותעזור לי להתקדם. כי אם אני ילך ע"פ תוכנית של משהו שדבק בתורה ובמידות פי 10 ממני - אני אפול לקרשים ולא אצליח להתקדם.

וכן, לזהות חולשות בתוכי ולא להתעלם ממה - או להתגבר עליהם, או לשעבד אותם לטוב, או לעשות מהם הפסקה וכולי וכולי.

מודעות עצמית זה חלק בלתי נפרד מעבודת ה'.

ה' טבע בנו כוחות חולשות וחוזקות ועלינו לדעת איך להתקדם עם מה שקיים בנו עכשיו.

 

מקווה שיותר ברור עכשיו.

הרבה יותר ברור. אבל...hartkebhdxcrd

אבל עדיין, השאלה היא האם הרף הזה שהצגתי של עובד ה' הוא אכן זה. כי אם כן, זה צריך להיות היעד שאליו אני שואף להגיע, ועליי ועל כל אחד לעשות מה שניתן ע"מ להגיע לכך.

 

 

קלטתי את הנקודה!advfb

ה'רף' שעובד ה' צריך לעמוד בו זה רף מאוד אישי. אין רף אחיד לכולם.

ר' אלעזר בן דורדיא לדוגמא, אחרי שעשה את כל מה שעשה - עבודת ה' שלו היתה לבכות עד שתצא נשמתו.

 

בעבודת ה' העיקר זה הדרך ולא התוצאה

והדרך משתנה מאדם לאדם.

כלומר בעצםhartkebhdxcrd

הרף הוא 

-'מה ה' רוצה ממני  ע כ ש י ו'?

 

לא מה הרף עוד כמה זמן או משהו כזה. מה עכשיו ה' היה רוצה שאעשה?

כןadvfb

ובכל זאת - יש עניין להישגיות, לצבור השיגים בעבודת ה'.

התוכנית עבודה נגזרת ממה מהחזון שלך לטווח מסויים.

אחרי שביררתי עם עצמך מה היעוד שלך מבחינתך ועשית תוכנית עבודה לטווח של כמה שנים - 

אתה שואל מה ה' רוצה ממני עכשיו.

 

ז"א בקיצור - כן. עיקר זה ההווה. אבל מתוך מחשבה קודמת על העתיד.

מחשבה על חזון מסויים שאני מתקדם לעברו בהווה.

מה הייעוד האישי שלי - זה דבר שדורש בירור.

אממ טוב אני אחשוב על זהhartkebhdxcrd

זה די מסדר את העניין בראש אבל צריך עוד לחשוב.
תודה

בהצלחה!!advfb

כיף לשמוע שזה מה שמעסיק אותך

מברך אותך בבהירות

אני חדש פה.. אולי גם אצליח להבהיר כמה דברים..תות"ח!

קודם כל, אנסה לסדר קצת את הדברים..

בימינו המגזר שלנו מתחלק לשניים: התורניים/חרד"לים והליברליים/לייטים/מזרוחניקים.

ברור שלהיות מזרוחניק באופי זה לא טוב.. זאת אומרת, או שאתה בעולם הקודש ועובד את ה' או שאתה בעולם החול ועושה מה שבא לך.. אל תפסח על שני הסעיפים.. יש מזרוחניקים שקוראים לעצמם דתיים-תורניים בזמן שהם מרשים לעצמם לחפף פה ולחפף שם...

צריך להיות ברור..

מצד שני, גם אם החלטת להיות בקודש, אמנם בדרך הכללית שהצבת לעצמך אסור לך להתיר כל מיני דברים ולהרשות לעצמך לוותר, אבל אתה יכול להגדיר מראש דברים "נטרליים" שאתה מרשה לעצמך. הסיבה היא שהאדם לא מושלם והוא צריך גם להיות בן אדם(אלא אם כן אתה גדול דור ואתה ברמה גבוהה..) ולכן אין בעיה בכך שתראה סרטים כשרים או שתלך למסעדה. ללכת למסעדה או לראות סרט כשר וצנוע אלו דברים "ניטרליים" שאין בהם בעיה של ממש אבל הם צריכים להיות במינון נכון וקטן ולהיות בהגזמה ובטח שלא להיות העיקר..

כמובן, ברגע שאתה חושב שהתעלית למדרגה יותר גבוהה ואתה מרגיש שאתה לא צריך את הדברים האלו, אתה יכול לוותר על דברים כאלה ולהעלות את הדברים הניטרליים ברמה. לדוגמא, במקום לראות סרט, לעשות ריצה/לכתוב חיבורים/לעשות עבודה קטנה/לקרוא ספר קודש שהוא לא גמרא.(תלוי ברמה..). כל הדברים האלה אינדבדואלים ולכן כל אדם צריך לבחון את עצמו ולראות מה הדרך הכי מתאימה לו שתחזיק מעמד לאורך זמן.

לסיום, אני אתן דוגמא להמחשה: נגיד מישהו רוצה לעשות דיאטה והוא מתלבט איזו דיאטה לבחור. הוא צריך לבחור את הדיאטה שמצד אחד באמת משפיעה עליו ועוזרת לו להשיל קילוגרמים ומצד שני לא דיאטה קשה מדי שלא תחזיק מעמד לאורך זמן.. אמנם כשהאדם אומר: מה, למה לתת לעצמי להתפנק בכוס שוקו פעם בשבוע? אבל אם הוא לא ישתה כוס שוקו בשבוע, הוא ישבר וכל הדיאטה תיהרס ולכן זה "משתלם" לשתות כוס שוקו פעם בשבוע ולשמור על הדיאטה.

מקוה שהייתי מספיק ברור ועזרתי לך..

לילה טוב!

אולי אולי אני יכולה לומר משהו כיבורדו
חושבת שאני מבינה למה זה נראה לך סותר יראת שמים... (תקן אותי אם לא).
אז חושבת שצריך לקבל ולהבין שיש המון סוגים בעבודת ה', ויש הרבה אנשים. ואולי יש לך נפש גדולה ומסוגלות להתמסר וזה וואו. אבל גם אצלך אולי זה צריך להיבנות לאט, שלב אחרי שלב, כי המציאות לא קלה...
יש אנשים שההתמסרות שלהם תתבטא בצורה אחרת אולי כי הנפש שלהם בנויה אחרת וה' לא מצפה מהם לעבוד אותו כמו שהוא מצפה שאתה. כל אחד קיבל מציאות אחרת וכלים שונים ואת המלחמה שהוא צריך להילחם.
חלק מהתפקיד שלנו זה לקבל את המציאות שה' שם אותנו בה... אולי דווקא לדאוג לעולם הרוחני האישי של כל אחד זה לא כל העבודה... כלומר כנראה התפקיד שלך יותר גדול ממה שחשבת. מצד עצמך אתה יכול להגיע לרמות האלו, אבל אולי זה צריך להיות מתוך בנייה שממש תהיה שלם עם זה בנפש שלך. כי אם זה מפריע לך סימן שמשהו כאן לא טבעי לך... ושאתה לא מזדהה עם זה לגמרי. אולי בסוף התהליך עם עצמך עם השם תדע להיות קשוב לרצון השם ממך באותו רגע ובסופו של דבר תגיע למצב שתהיה שלם עם מה שתעשה, גם תהיה ברמה רוחנית גבוהה וגם תדע לשלב את זה בַּקְטָנוֹת.
מקווה שזה קשור קצת...

בן תורההפי
בן שלומד תורה וחיי את התורה
את מדהימה אותי כל פעם מחדשadvfb

עם ההודעות המפורטות שלך ;)

אהלן! אני חדש פה... אולי אצליח גם להוסיף איזה משהו..תות"ח!

קודם כל, אנסה לסדר קצת את הדברים..

בימינו המגזר שלנו מתחלק לשניים: התורניים/חרד"לים והליברליים/לייטים/מזרוחניקים.

ברור שלהיות מזרוחניק באופי זה לא טוב.. זאת אומרת, או שאתה בעולם הקודש ועובד את ה' או שאתה בעולם החול ועושה מה שבא לך.. אל תפסח על שני הסעיפים.. יש מזרוחניקים שקוראים לעצמם דתיים-תורניים בזמן שהם מרשים לעצמם לחפף פה ולחפף שם...

צריך להיות ברור..

מצד שני, גם אם החלטת להיות בקודש, אמנם בדרך הכללית שהצבת לעצמך אסור לך להתיר כל מיני דברים ולהרשות לעצמך לוותר, אבל אתה יכול להגדיר מראש דברים "נטרליים" שאתה מרשה לעצמך. הסיבה היא שהאדם לא מושלם והוא צריך גם להיות בן אדם(אלא אם כן אתה גדול דור ואתה ברמה גבוהה..) ולכן אין בעיה בכך שתראה סרטים כשרים או שתלך למסעדה. ללכת למסעדה או לראות סרט כשר וצנוע אלו דברים "ניטרליים" שאין בהם בעיה של ממש אבל הם צריכים להיות במינון נכון וקטן ולהיות בהגזמה ובטח שלא להיות העיקר..

כמובן, ברגע שאתה חושב שהתעלית למדרגה יותר גבוהה ואתה מרגיש שאתה לא צריך את הדברים האלו, אתה יכול לוותר על דברים כאלה ולהעלות את הדברים הניטרליים ברמה. לדוגמא, במקום לראות סרט, לעשות ריצה/לכתוב חיבורים/לעשות עבודה קטנה/לקרוא ספר קודש שהוא לא גמרא.(תלוי ברמה..). כל הדברים האלה אינדבדואלים ולכן כל אדם צריך לבחון את עצמו ולראות מה הדרך הכי מתאימה לו שתחזיק מעמד לאורך זמן.

לסיום, אני אתן דוגמא להמחשה: נגיד מישהו רוצה לעשות דיאטה והוא מתלבט איזו דיאטה לבחור. הוא צריך לבחור את הדיאטה שמצד אחד באמת משפיעה עליו ועוזרת לו להשיל קילוגרמים ומצד שני לא דיאטה קשה מדי שלא תחזיק מעמד לאורך זמן.. אמנם כשהאדם אומר: מה, למה לתת לעצמי להתפנק בכוס שוקו פעם בשבוע? אבל אם הוא לא ישתה כוס שוקו בשבוע, הוא ישבר וכל הדיאטה תיהרס ולכן זה "משתלם" לשתות כוס שוקו פעם בשבוע ולשמור על הדיאטה.

מקוה שהייתי מספיק ברור ועזרתי לך..

לילה טוב!

חחחח תודה תודההפי
הייתי רוצה שיגיבו פה עודבורדו
זה נושא שמעניין ויכול לדייק דברים חשובים (לפחות לי)
חח כן גם אני הייתי שמח😅😅hartkebhdxcrd


בן תורה או עובד ה'?דעתן מתחיל
לדעתי יש פער לא קטן בין השאלה הראשונה שלך לבין דיוק השאלה. בעיניי אלו כמעט שני אנשים שונים. יהודי של תורה, 'בן תורה וישיבה', מול יהודי עובד ה'.

בן תורה באמת קרוב למה שכתבת. התורה במרכז חייו. הלכות רבות נכתבו רק עבורו. יותר מכך, הוא נכנס תחת שבט מיוחד בפני עצמו; מבני לוי הוא. הוא בוחר בהקרבת כוחות החיים הטבעיים למען השתקעות בתורה הקדושה.
יכול הוא להקריב את מאור עיניו. לימוד התורה יכול להחלישו מאוד. פת במלח יאכל, ועל הארץ ישן. הרבה הוא יכול ובעצם נדרש להקריב למען השגת עומק התורה.

אך עובד ה' אדם אחר הוא. זהו האדם שעובד את ה' מתוך השדה ולא רק מבית המדרש. זהו יהודי שכל דבר בחיים מחובר בשורשו לה' יתברך. הטבע אינו חיצוני בעיניו לקב"ה, להפך, הוא המקרב אותו לאהבתו ויראתו! כך גם אכילתו, שינתו, משפחתו והעולם כולו חלקים מעבודת ה' שלו ולא פחות מכך.
גם עובד ה' לא עושה כל דבר שרצונו החיצוני דורש. אך בכל רצון חיצוני הוא מחפש את הרצון הפנימי ואותו מגלה כלפי חוץ. בעיניו כל דבר בבריאה יש לו שני צדדים, לעבודתו יתברך וחלילה לצד השני. העולם נמצא ברובו בקליפת נוגה, והכל תלוי בו. אצלו אין כח חיים שלילי וממילא בכל דבר יש לפחות ניצוץ טוב.
תמיד הוא מחפש לבדוק האם הרצון שלו מדויק ואמיתי ולא יצרו שנוקפו. כל חייו הוא בעבודה והתקדמות.


אולי החילוק קצת קשור למחלוקת החסידים והמתנגדים. ואולי לכן תראה בממשיכי דרך החסידות רבים שעובדים את ה' מחוץ לבית המדרש (וכידוע מצטיינת בכך חסידות חב"ד). ואחתום כאן לנושא הקטן.
עם לא מעט מרחק, גם הרב קוק כותב על כך המון ודוקר את הנקודה חזק הרבה יותר. השאיפה היא שכוחות החיים כולם יעבדו את ה' יחד עם הגבורה (הצמצום) המתאימה. ה' יתברך לא רוצה שנכבול את הכוחות שהוא נתן לנו (!), אלא שנעבוד אותו בהם.


איך מגלים את רצון ה' זו שאלת ענקית, ואכן צריך גם לשאול אותה. אבל לפניה, ולדעתי האישית בלבד, רצון ה' לא נמצא בהכרח בבית המדרש.
נכון, לפעמים אנחנו נופלים ב'לקיחת' רצון ה' לכיוון שלנו בלי הרבה אמת. אבל לרוב אנחנו כנים עם העולם ועם עצמנו ומסוגלים, ע"פ הכלים שהוא יתברך נתן ונותן לנו, לגלות אותו.

מספיק להפעם, רק אשאר בשאלה זו-
בן תורה אתה מחפש, או שמא עובד ה'?
או אולי-
פרופסור, או בעל תואר ועובד בתחום?
להיות "בן תורה" זו דרך של יחידים לעומת עובד ה'?בורדו
נכוןדעתן מתחיל

הרמב"ם אומר שאותו האדם כביכול מצטרף לשבט לוי ופורק מעל צווארו את חשבונות העולם.

ואיך אדם אמור לדעת אם זה מתאים לו באמת..?בורדו
כי לכאורה זה מתאים לכל אחד שמוכן לעשות את זה
שאלה מעולהדעתן מתחיל
אבל אני מאמין שההנחה צריכה להיות אחרת; לא רק מה מתאים לי אלא בעיקר מה ה' רוצה ממני, מה התפקיד שלי.
וזו סוגיה ממש מרתקת מה ה' רוצה מאיתנו ככלל, לשבת בבית המדרש כל חיינו או לעבוד אותו במציאות. ויש המון מה לומר. אבל זה ניצלוש לא ראוי, וארוך מדי ממילא. רק אומר שאם כבר הזכרתי את הרמב"ם אז הוא עצמו גם ענה על השאלה הזו וחי כך כל חייו.

אז אולי נכון קודם לברר מהו רצון ה' הכללי מאיתנו, ע"פ הכלים שלנו ובראשם ההלכה (הסוגיה המרתקת לעיל). אח"כ לברר מהם התכונות הפנימיות והכשרונות אותן הטביע ה' יתברך דווקא בנו. משם לחפש אחר תפקידנו הייחודי וממילא להגיע לאן שרצינו...
בקשר למה שאמרת בנושא מה ה' רוצה מאיתנו..תות"ח!

אומרים שבדרך הכלל הדרך שלא הולכת טוב או שיש מניעות, היא הדרך שה' רוצה שנילך בה..

כמובן, בדרך שבה אדם רוצה לילך מוליכין אותו, אבל אדם יכול לראות לפעמים רמזים מן השמיים שיגידו לו איזו דרך נכונה..
בעז"ה שנזכה שיגיע כבר אליהו הנביא ותתחדש הנבואה ואז נוכל לשאול את הנביא מהי הדרך שה' רוצה שנלך בה והוא היה אומר לנו..

👍תודה רבה!בורדו
לא נכון....hartkebhdxcrd
הרמב"ם חי חלק קטן בלבד מחייו באופן הזה. שאר הזמן הוא עבד לפרנסתו....
בדיוקדעתן מתחיל

לא כתבתי מה תשובת הרמב"ם כך שההנחה שלך שגויה. הרמב"ם אומר (ע"פ התנאים והאמוראים) שאסור להתפרנס מכתר תורה (אלא צריך לצאת לעבוד). במילים אחרות, לכאורה, רצון ה' אינו להתנתק מהעולם ולחיות בד' אמות של הלכה בלבד. וכך אכן הרמב"ם חי בפעילותו הציבורית הענפה ובעבודתו כרופא ענק שבענקים.

אבל זו הייתה דוגמא קטנה לנושא גדול ואני לא בטוח שחכם לפתוח אותו כאן. רק ניסיתי לדייק את השאלה ביחס לרצון ה' מאיתנו.

אבל אתה מתעלם מעובדה קטנה..תות"ח!

הרמב"ם בהתחלה רק למד ולמד ואחיו הצעיר היה עשיר גדול והוא פרנס את הרמב"ם בזמן לימודיו..

אחרי שאחיו הצעיר נפטר, והרמב"ם התאבל עליו, הרמב"ם יצא לעבוד בשביל שיהיה לו ממה לחיות..
למרות זאת, כשהוא עבד כל היום בתור רופא, הוא ישב בלילות וכתב את כל "היד החזקה" שמקיפה את כל התורה בצורה רחבה וענפה. רק תחשבו מה היה יכול להיות אילו אחיו הצעיר היה ממשיך לפרנס אותו והוא היה יכול ללמוד גם במשך היום..
לכן אני טוען שאמנם צריך לצאת לעבוד, אך צריך קודם כל לשבת וללמוד..
פעם העולם היה מטורף הרבה יותר ואנשים בגיל עשר כבר היו יוצאים לשדה לעבוד, אז קל וחומר שהיום צריך ללמוד..
אמנם זו דרך של יחידים לשבת וללמוד גם בהמשך חייהם(והרמב"ם היה עושה את זה אילו היה יכול..), אך גם מי שזו אינה דרכו צריך ללמוד בתחילת דרכו..
שבת שלום וחג שמח!!

תקרא שוב את דברידעתן מתחיל

אחזור פעם אחת נוספת, ואשתדל להתעלם מפעמים הבאות.

הרמב"ם פוסק שאסור להתפרנס מלימוד תורה וכך חי כל חייו. מובן?

יופימבשר שלום
הרמב"ם הזה מופיע פעמיים-גם במשנה תורה פרק ג מהלכות ת"ת אזור הלכה יד,יז וגם במשניות על אבות מדומני ד,ז - והכס"מ על הרמב"ם תוקף בחריפות את הרמב"ם,ובאמת לא פוסק כמוהו בשו"ע שזה ספר ההלכה של היהדות(אולי למעט התימנים)-וגם הרמ"א לא חולק על השו"ע.

הבית שמואל בסימן ל"ח (מובא במשנ"ב סימן רל"א) אומר שגם הרמב"ם מודה בזמן הזה שאפדר להתפרנס כך-שאם לא כן לא יהיו לנו גדולי תורה.

אגב,בהלכות שקלים פרק ד הלכות א,ד הרמב"ם פוסק שמי שמלמד הלכות שחיטה לכהנים-מקבל שכרו מבדק הבית-והדבר תמוה שהרי הרמב"ם אסר לקבל כסף על לימוד,לא ככה?
אני ראיתי ישוב לרמב"ם שמותר לקחת שכר על תורה שבעל פה.
אגב,יש עוד כזה רמב"ם בתחילת ספר עבודה-לגבי מי שמלמד את הכהנים הלכות.
וגם בנוסף יש את הרמב"ם בסוף שמיטה ויובל בפרק יג הלכה יג לגבי אדם שהחליט להיות קדוש וטהור-ונהיה לכא' כמו כהן(מסכים שאפשר להתווכח על הגדר ההלכתי המדויק).
אשריךדעתן מתחיל
אבל כתבתי פעמים שאני לא הולך לפתוח כאן את הנושא החשוב והארוך הזה. אז לא אפתח. הבאתי את הרמב"ם כדוגמא לדעתי בלבד ולא כהוכחה כל שהיא, וגם את זה כבר אמרתי.

ואגב, יש לך לא מעט שגיאות קריטיות שם. ואם באמת תרצה לברר את הסוגיה, מוזמן לפרטי. אבל אני משער שרק רצית.. האמת שאני לא בדיוק יודע מה רצית.
אה, בסדר. סליחה..תות"ח!

מצטער על ששיגעתי אותך..

שוב, כמו שכתבתי..תות"ח!

בשלב הראשון האדם בכל מקרה צריך ללמוד תורה ולכן הוא לא צריך להתלבט..
בהמשך חייו הוא כבר צריך לראות איזו דרך מתאימה לו יותר..
אגב, לא תמיד מה שזורם זה מה שמתאים..
יש כל מיני קריטריונים למה מתאים, בכל מקרה כדאי להתייעץ עם אנשים מבחוץ(וכדאי לא מהמעגל הקרוב, כי צריך מישהו שאין לו דעות או סטיגמות עליך..) כדי לדעת מה יותר מתאים לך..
מסכים עם זה שלא כל אחד יכול לשבת וללמוד כל היום וזו דרך של יחידים..
לא שאני יכול לחלוק, זו גמרא מפורשת..

נו רבנן "ואספת דגנך" - מה תלמוד-לומר? לפי שנאמר (יהושע א) "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך" יכול דברים ככתבן?! תלמוד-לומר "ואספת דגנך" - הנהג בהן מנהג דרך ארץ. דברי ר' ישמעאל. ר' שמעון בן יוחי אומר - אפשר אדם חורש בשעת חרישה וזורע בשעת זריעה וקוצר בשעת קצירה ודש בשעת דישה וזורה בשעת הרוח - תורה מה תהא עליה? אלא בזמן שישראל עושין רצונו של מקום מלאכתן נעשית על ידי אחרים - שנא' (ישעיהו סא) "ועמדו זרים ורעו צאנכם וגו'", ובזמן שאין ישראל עושין רצונו של מקום מלאכתן נעשית על ידי עצמן - שנא' (דברים יא) "ואספת דגנך", ולא עוד, אלא שמלאכת אחרים נעשית על ידן - שנא' (דברים כח) "ועבדת את אויביך וגו'". אמר אביי, הרבה עשו כרבי ישמעאל ועלתה בידן, כר' שמעון בן יוחי ולא עלתה בידן. 

רואים מהגמרא שהנהגת רבי שמעון בר יוחאי היא ליחידים...
דרך אגב, לעתיד לבוא כל ישראל יגיעו להנהגה הזאת כיוון שהגויים יספקו את צרכינו הגופניים ונהיה פנויים לעבודת ה'..

זה דווקא נראה שאתם כותבים דברים שמשלימים אחד את השניבורדו
לא התכוונתי למה שאמרת...תות"ח!

אני בהחלט מבין את מה שכתבת, אבל לא זה מה שהתכוונתי...
גם בתור יהודי עבד ה', אסור להיות מזרוחניק... אם אתה עובד את ה' דרך השדה אז הסכנה להיות מזרוחניק גדולה עשרת מונים..
זאת אומרת, כמו שאמרת, באמת לבדוק אם זה יצרו נוקפו או זה רצון ה'..
באמת דיברת גבוהה גבוהה אבל יש הבדל בין להגיד את המילים האלו לבין לחיות אותן ובאמת לראות את ה' במה שאתה עושה..
אם אתה עובר על ההלכה ומתפשר עליה, רואים באופן ברור שזו לא עבודת ה'..
אם אתה לא קובע עיתים לתורה בגלל "פרנסה" או כל מיני טענות אחרות, זו לא עבודת ה'..
אם אתה לא עושה לך רב ופוסק על פי מי שבא לך, זו לא עבודת ה' וכו'...
כמובן, כמו שאמרתי כבר, גם בתור בן תורה וישיבה אסור להיות מזרוחניק...
גם אם הוא פרופסור או בעל תואר הוא צריך ללמוד תורה ולשים הגנה וזה לא פוטר אותו מכלום..
מה שאני רוצה להוסיף, זה שגם מי שבוחר בחייו להיות פרופסור, צריך ללמוד תורה בתור בסיס..
אם האדם לא ילמד תורה לפני הכול, אז לא יהיה לו על מה להישען או לסמוך כשהוא יגדל והוא יאבד את עצמו..
לכן, גם אם הוא עובד את ה' דרך השדה, הוא צריך לא להיות מזרוחניק ולכן לא רואה נפקא בחילוק שעשית מה הוא מחפש להיות, בשניהם הוא צריך את אותה דרך בהתחלה..

לילה טוב!

אח יקר !דעתן מתחיל

נראה שאתה כותב מדם ליבך, ואשריך על כך. להיות יהודי מתרגש זו כמעט מטרה בפני עצמה.
אך לא הגבתי לך אלא לפותח השרשור. ניתן לראות הסבר לכך כאן -


וגם, אם אתה רוצה להגיב על מה שכתבתי, אשמח... אבל אני לא מכיר מושגים כמו 'מזרוחניק', וגם לא הבנתי איך מה שכתבת נוגע לדברי.
לילה אור !

 

הבנתי, סליחה..תות"ח!

בעיקרון ידעתי איך זה עובד פשוט לא ראו שזה מפנה לפותח השרשור כי היו הרבה תגובות מאז שהוא פתח ולא היה אפשר לראות אלא אם עושים זום אאוט ומקטינים את המסך..

שכוייח ושבת שלום!

"מזרוחניק" הוגדר כבר בתנ"ךתות"ח!

בתקופת אחאב מלך ישראל ואליהו הנביא בני ישראל חטאו ועבדו עבודה זרה. אולם, הם עבדו גם את ה'. אליהו הנביא הוכיח אותם ואמר להם: "וַיִּגַּשׁ אֵלִיָּהוּ אֶל כָּל הָעָם וַיֹּאמֶר עַד מָתַי אַתֶּם פֹּסְחִים עַל שְׁתֵּי הַסְּעִפִּים אִם יְהוָה הָאֱלֹהִים לְכוּ אַחֲרָיו וְאִם הַבַּעַל לְכוּ אַחֲרָיו וְלֹא עָנוּ הָעָם אֹתוֹ דָּבָר". זאת אומרת, אליהו הנביא מוכיח אותם שהם עובדים גם את ה' וגם את הבעל. אם אתה מאמין בדרך מסוימת, אז צריך ללכת איתה עד הסוף בלי פשרות. "מזרוחניק" זה מישהו שמגדיר את עצמו דתי ומאמין בה' וביהדות אבל מצד שני מתפשר מבחינה הלכתית ומתיר לעצמו כל מיני דברים. לדוגמא: היתרים הלכתיים שהתירו על מצב "בדיעבד" הוא מתיר לעצמו "לכתחילה", מתיר לעצמו גזירות דרבנן בטענה שזה לא שייך כיום, לא שם הגנה כי הוא צדיק ו"אני לא אפול", פוסק על פי הרב הכי מתיר ולא הולך על פי רב מסויים אלא על פי הרב הכי מתיר וכו'...
עוד דוגמא, זה מי שמתיר לעצמו לעבור על גדרי צניעות הלכתיים מוגדרים בטענה ש"זה פוגע בכבודה" ו"כבוד הבריות" ועוד כל מיני חרטות..
בקיצור, נראה לי שהבנת מה זה "מזרוחניק"...

צדיקדעתן מתחיל

חוששני שאתה הוא זה שאינו מבין.

אשמח לדעת למה...תות"ח!

תוכל אולי לפרט קצת יותר?

בשמחהדעתן מתחיל
אוסיף קודם אות למשפט המקורי ואולי אהיה מובן יותר; אני לא מכיר במושגים כמו 'מזרוחניק'.
הכוונה היא בבסיסה שמושגים כאלו נובעים מזלזול כלשהו ולא ראוי, מהכללה לא קשורה ומשיח נמוך. אני לא חלק מהשיח הזה.

אם רק באת להעיר שנכון לשמור על דבר ה' בעולם, קרי: ההלכה, בכל מצב, אין בינינו מחלוקת ומעולם לא רמזתי אחרת.
בסדר, אבל חלילה לא התכוונתי להכליל או לרדת...תות"ח!אחרונה

אני לא מנסה לרדת על זרם מסוים או ללכלך עליהם, אלא אמרתי שצריך לשמור על ההלכה ולא להתיר היתרים וכו'..

שלא יארע דבר תקלה על ידי..

תודה ולילה טוב!

הסטייפלר הגדיר 'מתמיד' -אניוהוא
מי שלומד כשלומדים,
אוכל כשאוכלים,
ישן כשישנים - זה מתמיד אמיתי.

כלומר מתמיד זה לא מי ש'קורע' את עצמו לומד ברצף - אלא דווקא מי שיודע להקפיד על הזמנים של כל דבר הוא המתמיד האמיתי.
גם בין הזמנים- הוא דבר שחשוב לנפש. מנוחה ואגירת כוחות
מה שצריך לעשות זה לקבוע זמנים. לא לאבד את עצמך בגלל הנאה... גם בסין הזמנים לומדים, אבל מעט פחות מהזמן.. אבל העיקר שיהיה זמנים.


לגבי איזה פעילות 'מותרת' ואיזה בעייתית זה נושא אחר...
כשאנשים מנסים לתאר אנשים ומשתמשים בביטויים מסויימיםים...

ואז הביטויים האלה תופסים מקום אצל השומע ומקבלים משמעות לפי השומע

ופתאום נוצרים כל מיני ביטויים שאנשים מחפשים להם משמעות כי לא מבינים אותם באמת- ולכל אחד יש את המשמעות שהוא נותן לזה

 

 

לפי ההגדרה היבשה נראלי שהכןןנה למישהו שלומד בישיבה/ כולל .אנונימי (2)
(לא ראיתי שקוראים בן תורה לאנשים עובדים .או אנשים שלומדים באוניברסיטה אפילו שהם יהיו דתיים או חרדים)

אם זה נכון לקרוא לזה בן תורה ? בעיני לא 😑
א. אל תדאג זה משהו שהרבה שלא לומר רוב האנשים מדחיקים,מדחיק

כולל אני. אבל אתה שמת לב להדחקה, וזה מעולה.

 

ב. יש לנו בעיה, אנחנו לא יודעים בדיוק כמה "שחרור" אנחנו צריכים. קל וחומר כשרמת השחרור בכל מעשה (טיול או משחק או מה שזה לא יהיה), שונה בין אדם לאדם.

 

למצוא את המידה המושלמת זה בלתי אפשרי, אנחנו צריכים לנסות להתקרב אליה כמה שיותר. אבל עדיין יש לנו בעיה, כי לא משנה כמה נתקרב, תמיד נצטרך לדעת באיזה  צד של הגבול להיות ובכל צד שנהיה יש חסרונות.

 

אני לא מביא תשובה מוחלטת, אני חושב שאתה צריך לבחור אילו חסרונות אתה מעדיף מבין 2 האופציות.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך