בהמשך לשרשור על הכהן , האם הייתם מסכימים להיפגש עם בת כהן?אגוז מוסקט

בס"ד

 

 

בהקשר שאתם לא תלמיד חכם ואולי אתם לא ראויים/ חוששים שמא יזיק לכם?

 

 

 

אני בת כהן ומעולם לא נשאלתי על זה בבירורים.בינה.
ולא זכור לי שיצא לי לדבר על זה בדייטים ראשונים, אלא אם היה הקשר מסויים שכבר הספקתי לשכוח 🤨
לא הבנתי את השאלה, מה אני מפספסת כאן?
יש כמה גמרותחמדת66
על זה שזו בעיה להתחתן עם בת כהן למי שלא ת״ח...(פסחים מט למשל, וכל הסיפור עם רב כהנא), אבל זה באמת לא כל-כך שייך. במיוחד עם כהני חזקה😏
תודה על ההסבר בינה.
אתה צודקמבשר שלום
פשוט זה חסד בשבילה,שאחרת היא לא תתחתן,וכתוב בהקדמה לנפש החיים שכל האדם לא נברא אלא להועיל לאחריני ככל אשר ימצא בידו לעשות,אז אני לא מתנגד.
בתור בת כהןחופשיה לנפשי
למה שזה יטריד מישהו?
אותי זה לא מטרידחופשיה לנפשי
והגמרות האלה במחילה
מעצבנות אותי מאוד
למה מעצבןנופת צוף

לפחות תזכי בתלמיד חכם

 

אני לא אוהבת שמחליטים בשבילי מה מתאיםחופשיה לנפשי
ואני לא חושבת שתלמיד חכם זה בשבילי
או יותר נכון בשבילו
הם *אומרים* מה מתאיםחדשכאן
ואת יכולה *להחליט* אם את רוצה להקשיב 😁

(אני לא חושב שהגמ' רלוונטית בהקשר של היום. לכולם מומלץ בעל תלמיד חכם. שמתאים 😏)
כבר כתבתי למעלהחמדת66
שכיום בכהני חזקה אני מסתפק (או יותר נכון כמעט בטוח, ואני חושב שגם הרב מזוז אמר על זה משו), ובמיוחד בעניין הנ״ל. ובפרט שהגמ׳ (במיוחד בקונטקסט שם) עוסקת בכהנים שהינם ת״ח. וא״כ בימינו כשם שעדיפה בת שהיא ת״ח על בת לת״ח, והו״ה לכאן.
ואני מסתפק גם בכוהנים ודאיםחדשכאן
תודה על האישור באמתחופשיה לנפשי
איזה מהם? 🤔חדשכאן
שמותר לך להחליט להקשיב,
או להתחתן עם ת"ח שמתאים?
שאני יכולה להחליט לבדחופשיה לנפשי
חדשכאן
בהצלחה עם ההחלטה!
זכותך להתעצבן...הָיוֹ הָיָה

אבל יחסי הכוחות נשמרים..

 

 

מה שכן, באמת לא מבין מה מעצבן אותך כשאומרים לך שמגיע לך מן המעמד העליון.

בוא נתחיל מהמושג המעמד העליוןחופשיה לנפשי
ונמשיך בזה שמעמד זה לא מה שמנחה אותי כשאני מחפשת אנשים שיהיו חלק מהחיים שלי
טוב, היהדות תמיד ראתה תלמידי חכמים כמעמד עליון, אשר בחר בנו.הָיוֹ הָיָה

וטוב..

אז כנראה את ממש סובלת עם כל התורהנקדימוןאחרונה
ישראל מובדלים מהעמים
כהנים מובדלים מלווים מובדלים מישראל
תלמידי חכמים מובדלים מעמי הארצות
בית דוד מובדלים מכל השאר
הבכורות מובדלים משאר האחים
משה רבינו מובדל משאר הנביאים

המעמד הוא חשוב ומשמעותי. אמנם, הוא בעיקר תשתית חזקה אבל לא בהכרח ערובה להצלחה; וודאי שלכל אחד יש בחירה חופשית והוא יכול לעשות איתה דברים גרועים. אבל את המהות המיוחדת עדיין לא יהיה אפשר לקחת. זה כמו מישהו שנולד עם יותר שכל, או כישרון וכו׳. הקב"ה זיכה אותו ביתרון מסויים.
ולא, זה לא אומר שהאחרים נידונו לחיים רויי סבל וכישלון ודחייה, אלא זה אומר שהתפקיד שלהם בעולם הוא אחר. עולם היהדות הוא עולם של תפקידים, ככה רואים אצלנו את המציאות.
מה שחשוב זה שאין הלכה כזאתבינייש פתוח
בטח לא היום...
(למדתי סדר נשים של הרמב"ם במשנה תורה ולא ראיתי הלכה כזו ולא שמעתי על אחת כזאת כשלמדנו גמרות מסדר נשים בשיעור ה')
כי זו לא הלכה, מעולם לא הייתה הלכה.הָיוֹ הָיָה

המלצה, חז"ל מעדכנים אותך שאהרן לא אוהב שעמר'צים נדבקים בזרעו. כל אחד עושה עם זה מה שהוא רוצה.

שו"ע אבן העזר ב,חפצלש חדש ישן

"עם הארץ לא ישא כהנת, ואם נשא אין זיווגם עולה יפה שימות הוא או היא מהרה, או תקלה תבא ביניהם. אבל תלמיד חכם שנושא כהנת, הרי זה נאה ומשובח, תורה וכהונה במקום אחד."

 

אבל כמעט כל האחרונים מסייגים אתזה, או מרחיבים את הגדר של מי שמותר לו

מצטרף להלכות הזנוחותנופת צוף
ובנוסף, כתוב עם הארץ, לא מי שלא תלמיד חכםבינייש פתוח
אגב כן כתוב במשנה תורה להימנע (שוב, עם הארץ ולא מי שאיננו תלמיד חכם) אבל כל מה שכתוב, גם לפני וגם אחרי אלה המלצות. וגם כאן בשולחן ערוך
אהה, רק רציתי להביא שזו לא סתם "אגדתא"פצלש חדש ישן

אלא יש גם מעמד הלכתי, גם אם בתור המלצה

(וכזאת שקרעו אותה מכל הכיוונים בדורות המאוחרים)

אינני חושב שזה במשמעות של איסור.הָיוֹ הָיָה

הוא מצטט את הגמ'.

והגמ' היא - כפיש כתבתי - לא "אוסרת" אלא מודיעה. מייעצת.

אני חושבת שעם הארץ זה היה מישהו שלא יודע קרוא וכתוב....44444
ככה שהיום זה כמעט ולא רלוונטי לאף אחד...
"קרא ושנה ולא שימש תלמידי חכמים - הרי זה עם הארץ"הָיוֹ הָיָה


אז קודם כלחמדת66

מאחר ואין גדר ת"ח בימינו - נמצאנו כולנו עמי ארצות (מה שנכון במידה כזו או אחרת).

בצורה יותר רצינית, הפת"ש שם מביא בשם החוו"י שע"ה בימיהם (ונראה שאין לחלק) אינו בגדר הע"ה שנאמרו עליו שישה דברים. והט"ז מוסיף שע"ה בענין הזה, הוא אחד ששונא ת"ח (שאגב זה ביאורו של המאירי בסוטה על המימרא הזו, בדקתי, חוצמזה שיש לזה קשר היסטורי כנראה הדוק ואכמ"ל). 

לגבי ההתחלה - שומע-ת'טיינע....הָיוֹ הָיָה

לגבי ההמשך - נשיאת בת כהן זה חלק מהששה דברים?

ולא הבנתי, על זה כותב הט"ז שדווקא מי ששונא ת"ח?

...חמדת66

זו הברייתא (פסחים מט ע"ב)
תנו רבנן ששה דברים נאמרו בעמי הארץ אין מוסרין להן עדות ואין מקבלין ממנו עדות ואין מגלין להן סוד ואין ממנין אותן אפוטרופוס על היתומים ואין ממנין אותן אפוטרופוס על קופה של צדקה ואין מתלוין עמהן בדרך ויש אומרים אף אין מכריזין על אבידתו.

 

הט"ז נמצא שני סעיפים לפני באבה"ע...וזה מה שהוא אומר שם על עם הארץ.(ואין סיבה לחלק) 

אז הברייתא לא קשורה.הָיוֹ הָיָה

לא הבנתי, על מה הט"ז אמר מה שהוא אמר?

...חמדת66

על הרמ"א בסעיף ו, מה שמן הסתם נכון גם לגבי סעיף ח...


סעיף ו
לעולם ישתדל אדם לישא בת תלמיד חכם ולהשיא בתו לתלמיד חכם. לא מצא בת תלמיד חכם, ישא בת גדולי הדור, לא מצא בת גדולי הדור, ישא בת ראשי כנסיות. לא מצא בת ראשי כנסיות, ישא בת גבאי צדקה. לא מצא בת גבאי צדקה, ישא בת מלמדי תינוקות ואל ישיא בתו לעם הארץ. הגה: ועל בנותיהן הוא אומר: ארור שוכב עם בהמה (דברים כז, כא). וכל זה בעם הארץ שאינו מדקדק במצות (טור). ומצוה לאדם שישא בת אחותו (גמרא בסנהדרין וביבמות). וי"א אף בת אחיו (הרמב"ם פ"ב דהלכות איסורי ביאה). 
סעיף ז
לא ישא אדם אשה לא ממשפחת מצורעין ולא ממשפחת נכפין, והוא שהוחזק שלשה פעמים שיבואו בניהם לידי כך. 
סעיף ח
עם הארץ לא ישא כהנת, ואם נשא אין זיווגם עולה יפה שימות הוא או היא מהרה, או תקלה תבא ביניהם. אבל תלמיד חכם שנושא כהנת, הרי זה נאה ומשובח, תורה וכהונה במקום אחד. 

בשולי הדבריםחמדת66

מכאן הוורט המפורסם (המתבסס על המקור בפסחים) שתלמיד חכם עדיף על גדולי הדור.

אדרבא, פונקט פארקערט.הָיוֹ הָיָה

אם בסעיף ו' יש אזהרה לכל אדם, שלא ישיא ביתו לע"ה (שאז הוא ככופתה לפני ארי, מה ארי וכו') וזה בהחלט מתאים רק לאלו שהם שונאי התורה. סתם בור לא חייב להיות מושחת.

ובסעיף ח', מדובר על כהנת בלבד, שמחמת ייחוסה וכבודה מקבלת דווקא ברי מעלה. דלא ניחא ליה לאהרן דידבק ע"ה בזרעו.

חילוק נחמדחמדת66
אבל רק ברמת הלומדעס, מאחר ושני הסעיפים הם מסוגיות צמודות. בנוסף, הפת״ש על סעיף ח מפנה, כמו שכבר כתבתי למעלה, לחוו״י שסבר כך ואם כן להדיא דלא כוותך.
אני חושב שהוא מוכרח. ודווקא מסמיכותם.הָיוֹ הָיָה

אומרים לך הוראה לכל אדם.

ואז את אותה הוראה לכהנים?

אע"כ וכו'...

הפ"ת אכן צ"ת, ויל"ע בחחו"י מה בדיוק כתב ועל מה נסמך.

למען האמתחמדת66

אני בכוונה ציטטתי ולא אמרתי את דעתי בתחילה. קודם-כל, משעשע שדווקא אני זה שמגן כאן על המחבר (כשאני יותר קרוב לתפיסת הגר"א בעניין), אבל זה טיעון דחוק, ועל-אף שיש לכך אינספור תקדימים צריכה להיות לזה סיבה טובה. ממקור הסוגיא פשוט שאין חילוק בעניין הנ"ל, ואותו ע"ה נשאר ע"ה.

ובעוניי, הייתי אומר כי הבנתך צע"ג, מאחר ואתה יוצא מנק' מוצא מסויימת ולפי"ז מחליט לחלק בין השווים, ועוד לתמוה על האחרונים שלא הבינו כמוך, כשגם מהגמ' פשוט שאותו ע"ה נשאר ע"ה (פעם אחרונה). סוף-כל-סוף עם כל הכבוד לאצילותן ולייחוסן של בנות כהונה, לא סביר כפוסק הלכה לפסוק כגמ' שבלי להבין את הסיטואציה ההיסטורית מאחוריה היא תמוהה ביותר. בנות כהונה ראויות לחתן הראוי להן, כפי מעלתן האישית,(אע"פ ברור שההלכה הפשוטה היא "וקדשתו", עדיין הדיוט ת"ח קודם לע"ה כהן) ולא ייתכן לקבוע שכל אדם שלא קרא ולא שנה - ואלו רוב האנשים - לא יוכל להתחתן עמן, ובפרט כאשר העמארצות פשתה אצל הכהונה במידה לא פחותה משאר הציבור. בפרט שבימינו כל הכהנים הם כהני חזקה, כפי שכבר אמרתי ושניתי ושילשתי, ובעניין הזה לכאורה כוה"פ לא יערערו על כך.

ואם-כן, אתה הולך נגד ההבנה הפשוטה במחבר, נגד הבנת האחרונים בעניין, ויותר גרוע, נגד הסברא הפשוטה. 

 

 

 

 

לא הבנתי אותך. למען האמת.הָיוֹ הָיָה

לא התייחסת למה שהבאתי כראיה לסברא שלי.

לעומת זאת, אתה טוען שאני הולך נגד "הסברא הפשוטה". וזאת על סמך סברא ש"אותו ע"ה נשאר ע"ה".

ואני שואל את עצמי,

אם נעמיד נימוק כמו שלי - שלא יתכן להביא דין כללי, ומיד אח"כ את אותו דבר על כהנים בלבד.

ולעומת זאת את הנימוק שלך - "ע"ה זה ע"ה. נקודה."

איזה מהם יהיה "הסברא הפשוטה"? 

לדעתי מה שאתה קורא "סברא פשוטה" ראוי אולי להיקרא "מושכל ראשון" הסברא המוכרחת מתוך ניתוח הדברים - היא זו שלי.

איך דברי נכנסים להגדרה "יוצא מנק' מוצא מסויימת ולפי"ז מחליט לחלק בין השווים"?

 

 

כל מה שנימקת לדבריך -שא"א לקבוע מסמרות, שהעמר'צות פשתה אצל כהנים (אגב, זה בכלל לא טיעון, ודו"ק) שהכהנים הם כהני חזקה - נפתרים על פי מה שכתבתי מזממממן, שזה לא הלכה אלא המלצה, הכוונה, איך שתקרא לזה. אין מכת מרדות לע"ה שנושא כהנת...

אז מה נשאר לאשש את סברתך? זה ש"ע"ה נשאר ע"ה" שוין, לא נראה לי כזה מרפסין איגרי.

 

ואכן, אני תמה על מה שהבאת מכח הנ"ל, אם אכן זה כפי שהבנתי ממך, ואכן צריך לעיין בזה.

עכ"פ לא חכמה לומר "אתה תמה על אחרונים" - האם יש לך ביאור מניח את הדעת לתמיהה שלי?

איך מביאים הוראה מסויימת כהוראה כללית, ותיכף אחר כן את אותה הוראה כהוראה לכהנים בלבד?

 

 

 

 

 

מחילה על החריפות, "את והב" וזה...

את זה כבר הבנתיחמדת66

לא התייחסת למה שהבאתי כראיה לסברא שלי.

כי הראייה במחילה לא כ"כ עמדה. זו לא חזרה על אותו דבר אלא באה להדגיש משהו אחר. בהתחלה מלמדים על הנחיה לאדם למי להשיא ביתו, ולאח"כ מעירים כי זיווג של ע"ה לבת כהן לא עולה יפה, לעומת ת"ח. 

לעומת זאת, אתה טוען שאני הולך נגד "הסברא הפשוטה". וזאת על סמך סברא ש"אותו ע"ה נשאר ע"ה".

זאת לא כוונתי ב"סברא פשוטה". כוונתי היא לא לשלול את נישואיהם של הרבה מאוד מעמישראל.

ואני שואל את עצמי,

אם נעמיד נימוק כמו שלי - שלא יתכן להביא דין כללי, ומיד אח"כ את אותו דבר על כהנים בלבד.

ולעומת זאת את הנימוק שלך - "ע"ה זה ע"ה. נקודה."

איזה מהם יהיה "הסברא הפשוטה"? 

כבודו הביט אל מקור הסוגיה? הטענה במחילה מגוחכת, שתי מימרות שמעט חופפות (ולא דין כללי וכו') ושניהם הובאו להלכה כדרכו של המחבר, ומכאן ועד להתחיל לבאר שע"ה זה לא אותו ע"ה - זה דוחק גדול מאוד. וכמובן שלא העירו את זה - לא בפסחים ולא באבה"ע.

לדעתי מה שאתה קורא "סברא פשוטה" ראוי אולי להיקרא "מושכל ראשון" הסברא המוכרחת מתוך ניתוח הדברים - היא זו שלי.

כבר הבהרתי למה קראתי "סברא פשוטה".

איך דברי נכנסים להגדרה "יוצא מנק' מוצא מסויימת ולפי"ז מחליט לחלק בין השווים"?

דוק למעלה.

 

כל מה שנימקת לדבריך -שא"א לקבוע מסמרות, שהעמר'צות פשתה אצל כהנים (אגב, זה בכלל לא טיעון, ודו"ק) למה לא? בשו"ת הרשב"א סי' קיט מבואר כי כאשר הכהן ת"ח - אם החכם הוא ת"ח גדול יותר - הרי דין "וקדשתו" לא חל ואע"פ שלכאורה המשנ"ב לא נקט כך בפשיטות ברא' בס"ב (אבל לא שלל לגמרי) עכ"פ אנו דנים אדם לפי ידיעותיו ומידותיו אא"כ הם שווים שהכהנים הם כהני חזקה - נפתרים על פי מה שכתבתי מזממממן, שזה לא הלכה אלא המלצה, הכוונה, איך שתקרא לזה. אין מכת מרדות לע"ה שנושא כהנת...וההמלצה הזו לא שייכת, במיוחד לאור ההבנה שהגמ' התייחסה לאותו ע"ה שמותר לנוחרו, וכאן אתה ממשיך להתעלם ממקור הסוגיא ולענ"ד לפספס את העניין.(מה גם שהיא לא נכונה - עיי' ש"ת ברא')

אז מה נשאר לאשש את סברתך? זה ש"ע"ה נשאר ע"ה" שוין, לא נראה לי כזה מרפסין איגרי.

אע"פ שכבר חזרתי ושניתי על כך, אחזור שוב ליתר הבהרה. ההתעלמות מגוף הסוגיות פה וההטפלות דווקא ללשון הסעיפים פה במחבר היא מוטעית.

ואכן, אני תמה על מה שהבאת מכח הנ"ל, אם אכן זה כפי שהבנתי ממך, ואכן צריך לעיין בזה.

עכ"פ לא חכמה לומר "אתה תמה על אחרונים" - האם יש לך ביאור מניח את הדעת לתמיהה שלי?

איך מביאים הוראה מסויימת כהוראה כללית, ותיכף אחר כן את אותה הוראה כהוראה לכהנים בלבד?

 

 

 

 

 

מחילה על החריפות, "את והב" וזה...  וכן לגבי

קיבלתי. אמת.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ג בתשרי תשפ"א 20:23

פירטת כעת הרבה הרבה שלא אמרת קודם, ודו"ק.

כפי איך שהצגת את הדברים כעת - השתכנעתי.

 

אמנם ישנם פרטים שאיני מסכים עימם - שו"ת הרשב"א לא רלוונטי. כי הגם שנאמר כדבריו, כהן ע"ה לגבי ישראל ע"ה ודאי עדיף.  וזה שהם כהני חזקה לא רלוונטי אם זו אינה הלכה גורפת, ומה שהגבת על זה הוא רלוונטי ללעיל מיניה, על עצם דבריך, לא כדי להעמיד את הטיעון של חזקה.

 

עכ"פ כעת ביארת מדוע ל"ק מה שהקשיתי, ומהי ה"סברא הפשוטה" שלך, ומדוע צורתא דשמעתתא אכן כדבריך. והנני מקבל את הדברים. 

יישר כוח גדולחמדת66

לגוף הערותיך, מעולם לא חלקתי על דין "וקדשתו", מה שרלוונטי ברשב"א זה שאפילו שגם הכהן ת"ח - עדיין אם הישראל ת"ח גדול יותר הולכים אחריו (ואמנם שזה לא מוסכם). 

לגבי הכהני חזקה, לענ"ד כן רלוונטי מאחר והמג"א אומר זאת לענין דין "וקדשתו" (והוא עוד סובר שזהו דין דאורייתא) - ולא כ"ש גבי הנהגה מעין זו?(ושוב, אני חושב שהרב מזוז איפשהו אמר את זה...)

אמנם תוכל לומר שזוהי המלצה בלבד וכו', אך עדיין לענ"ד נראה שאם גבי מצווה אנחנו יכולים להתעלם(לא בדיוק, כי המג"א מביא את זה לתרץ את מנהג העולם), לא כ"ש גבי הנהגה.(חזרתי על עצמי, אבל נראלי שכך יותר ברור)

ברוך תהיה.הָיוֹ הָיָה

א. נו, ואיך מזה אתה משליך על מקרה שיש כהנים עמ'רצים שדנים על להנשא לישראלים עמ'רצים?

 

ב. אה"נ, לגבי הנהגה למעיישה ברור שלא עדיף ו"וקדשתו", (ובזה א"ש מנהג העולם נמי) אך לגבי האיזכור בשו"ע - לק"מ.

...חמדת66

 מהעקרון הנ"ל אני למד שהפער הוא הרבה יותר "קטן", ולכן אף שיש לכהן עמ'רץ עדיפות, הרי שלא מדובר באותה "רמה" אם נאמר שכהן אברך (מלשון אב בשנים ורך בחכמה) עדיף מהדיוט שהוא ת"ח גדול. 

לגבי ב', אני חושב שפשוט שלא יסמכו בעניין כזה על החזקה, אבל אין לי כרגע ראיה מכרעת (צריך לחפש).

..הָיוֹ הָיָה

א. טוב, זו סברא, אינני יודע.

לדבריך "ממזר ת"ח גדול קודם לכה"ג ת"ח קטן"? לוידע....

 

ב. כנ"ל..

...חמדת66
א. בדיוק, וזו הנק׳ של הרשב״א (ועוד פוסקים, אבל לא אמנה כרוכלא...). רק כאשר יש ׳שוויון׳ אזי אנחנו פונים אל ה׳ייחוס׳. ושוב, למיעוט הבנתי, המשנ״ב והמג״א בפירוש לא סברו כך.
..הָיוֹ הָיָה

א. אוקיי, שכייח.

(וכשיש שוויון, בין כהן עמ'רץ לישראל עמ'רץ, הדרי' לקמייתא, נכון?)

כן, מפורש במשנ״בחמדת66
יופי, אז זה העיקר לנ"ד.הָיוֹ הָיָה

כלומר, (לולי מה שכבר שיכנעת אותי וכו') זה שכהנים נהיו עמ'רצים, לא מסיר את הדרישה שאם בת כהן נשיאת לישראך, שיהיה ת"ח.

לא חושבחמדת66
אי אפשר להקביל המלצה בענייני יוחסין (שההשלכות שלה חמורות) לדיני קדימות במי מזמן ראשון. פשוט שצריך להקל בדין הראשון ככל האפשר.
לא הבנתי.הָיוֹ הָיָה

אתה ביקשת להביא ראיה, הסברתי מדוע איננה ראיה, ואתה טוען שא"א להשוות?

 

מלבד שאין כאלו השלכות חמורות בנידון הזה, ביג דיל.. 

אסבירחמדת66
הבאתי ראיה לכך שדין ׳וקדשתו׳ לא חל גלל נתונים אישיים, זה לא אומר שאפשר לקחת את זה לכיוון ההפוך ולטעון שאם יש דין ׳וקדשתו׳ אזי הקדימות חלה גם ביוחסין. (זה לא ס״ס, לכן מותר לי לטעון כך גם לפי הש״ך)

גבי ההשלכות, אני כן חושב שעיכוב נישואין של הרבה מאוד זוגות הוא ביג דיל, ובפרט שהמחבר מצטט את לשון הגמ׳ שם:״ ואם נשא אין זיווגם עולה יפה שימות הוא או היא מהרה, או תקלה תבא ביניהם״ - אזי בהחלט יש סיבה לכל שננסה לצמצם את הענין ככל הניתן, ולא חושב שיש פוסק אחד שלא יסבור כן.
טוב,הָיוֹ הָיָה

לא חושב שזו ראיה, זה קצת לאחוז את החבל משתי קצוותיו, אבל שוין.

 

לגבי ההשלכות - שיהיה (קח בחשבון שכשהמחבר כתב את מה שכתב, לא הייתה רווקות מאוחרת, לא מתחתנים עם א' אז לוקחים את ב'...) 

הלכתי לתלות את עצמי על איזה עץחופשיה לנפשי
אבל שיהיה עץ תלמיד חכם, כבדי את המעמד!הָיוֹ הָיָה


בבחינת: "נתלה באילן גדול"....הָיוֹ הָיָה


פרנציפ לאחופשיה לנפשי
טוב, חפשי עץ עמ'רץ..הָיוֹ הָיָה


אחפש איזה עץ שבא ליחופשיה לנפשי
טוב טוב, רק אל תכעסי עלי.. |בורח|הָיוֹ הָיָה


אין לך מה לדאוגאריק מהדרום

הנה אחותך התחתנה איתי ונראה שאנחנו די פסדר, אחותך מצליחה לסבול אותי מסיבה שלא לגמרי ברורה לי אבל הנה בת כהן ועם הארץ שזיווגם דווקא פסדר.

יכול להיות שאתה פשוט עץ? הָיוֹ הָיָה


דווקא יש שפע של עצניקיםחמדת66
אבל יכול להיות שהם פחות הסגנון.
השאלה מה זה עם הארץ?מני123456
אם אתה יודע את יסודות התורה, והתורה מרכזית בחייך ואתה קובע עיתים לתורה, אתה נכנס תחת הגדרת ת"ח.
ההלכה הזאת נמצאת ברמב"םעזריאל ברגר

הלכות איסורי ביאה - פרק אחד ועשרים

הלכה לא: ... ולא ישא ישראל עם הארץ כהנת שזה כמו חילול לזרעו של אהרן. ואם נשא אמרו חכמים אין זווגן עולה יפה אלא מת בלא בנים או מת הוא או היא במהרה או קטטה תהיה ביניהם. אבל תלמיד חכם שנשא כהנת הרי זה נאה ומשובח הרי תורה וכהונה כאחד:

הלכה לב: לא ישא אדם בת עמי הארץ שאם מת או גולה בניו עמי הארץ יהיו שאין אמן יודעת כתר התורה. ולא ישיא בתו לעם הארץ שכל הנותן בתו לעם הארץ כמי שכפתה ונתנה לפני הארי מכה ובועל ואין לו בושת פנים. ולעולם ימכור אדם כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם שאם מת או גולה בניו תלמידי חכמים. וכן ישיא בתו לתלמיד חכם שאין דבר מגונה ולא מריבה בביתו של תלמיד חכם:
תגובה לנושאGadi
אני הייתי מסכים בכייף
זו זכותדעתן מתחיל

כלל לא מחשיש, אך כן דורש ממני יותר. ואני בעד לדרוש ממני יותר

איפה חסדי?!חדשכאן
אין מצב. לא מתפשר על מישהי שהיא לא בת כהן גדול.advfb


למה זה אמור להפריע?44444
זה נתון שרלוונטי רק בהקשר לפדיון הבן- שאין בכל מקרה.
מזכיר לי סיסמת כניסה למגדל גריפינדוראורות הכתובה
איך זה מחמיא...כבוד!!*שלי*
ומה עם נכדת כהן?מישהי ושמה אחת

בוכה/צוחק

לא יוצאת ידי חובה😂נועה גבריאל
ועם נינת כהן?נופת צוף

כבר פוחדת שאין לי סיכוי חחח

 

וואלהפשוטלא
נראה לי נסחפת כפרה..
גם הכהנים לא בטוח בכלל שהם כהנים
גם כללית עמי ארצות הם לא ממש עמי ארצות
אז זה לא נראה לי מדובר בימינו ונראה לי אחד שיגיד שהוא לא יוצא בגלל זה, זה נשמע כמו יהירות מסוימת..
היא רוצה ביטוי לזה שהיא בת כהן. לכהן- יש הרבה, לבת ----- מישהי ושמה אחת

בוכה/צוחקבוכה/צוחקבוכה/צוחק

אבל אבל אבל..פשוטלא
זה גבר פתח את השרשור..
לא........?
אוי.. אופס.. אז אין לי הסבר הגיוני אולימישהי ושמה אחת

הוא רוצה לצאת עם מישהי ויש מישהו אחר לא תלמיד חכם שרוצה גם חושב

הוא...פשוטלא
יהודי יר"ש על אמת שפשוט ראה גמרא ורוצה לקיים כפשוטה..
אבל צריך לעשות התאמות אלינו, המציאות של אז היא לא המציאות של היום ולכן יוצא שהגמרא רלוונטית מאוד אבל זה פשוט לא המקרה..
נכון נכון.. לא מפקפקת וגם לא נכנסתי לדיון..זה היה בצחוק בלבדמישהי ושמה אחת


לצערי הרבנתנאל וייס
אני מכיר באופן אישי כמה וכמה מקרים (גם סבא רבא שלי אחד מהם) שהאשה בת כהן והבעל אכן נפטר צעיר......

בגלל המעלה המיוחד בקדושה של בנות כהן דרוש לנהוג כנגדן כבוד גדול וזהירות מדמעתן. התקווה שתלמידי חכמים הם גם בעלי נימוסין וכבוד גדול.

או כלשון הגמרא 'כל המשיא ביתו לעם הארץ כאילו כופתה לפני הארי - מה ארי דורס וטורף, אף עם הארץ דורס ובועל",ואילו תלמיד חכם מפייס ובועל.
מה שכן צריך לדעת זה הסטייפלר הקדוש התבטא שיש הרבה עמי הארץ שמתנהגים כתלמידי חכמים, ותלמידי חכמים שאפילו כעמי ארצות אינם יודעים להתנהג....
וואו מעניין מה שאתה כותבנועה גבריאל
לא שמעתי על מקרים כאלה.
וואו טוב לשמועמישהי ושמה אחת


מכיר גם זוג אחד כזהעזריאל ברגר
לפני החתונה הזכירו את הנושא הזה, אך החליטו להקל.
והתגרשו תוך שנים ספורות, אחרי שכבר זכו לבן...
מי אמר שזה בגלל שהוא התחתן עם בת כהן?נועה גבריאל
איני יודע חשבונות שמיםעזריאל ברגר
רק ציינתי עובדה
סבתא בת כהןנופת צוף

וברוך ה' הם מאריכים ימים עד חיים נצחיים אמן כן יהיה רצון בלי עין הרע

 

טוב אז כניראה סבא תלמיד חכם

 

בלת"ק, ברור שכןארץ השוקולד
אם היא מתאימה כמובן
זה אפילו יכול לחסוך אולי חמש שקלי כסף

מי בכלל שואל אותך....הָיוֹ הָיָה

תלמיד חוכעם אתה...

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

יש לך עבודה רגשית לעשותמשה

גם על זה שאתה 'מחזיק' אותה, וגם על החרדה שהייתה לך בתוך הקשר.


אחרי שתעשה אותה

אתה תראה פלאים. מבטיח.

מה זאת אומרת "מחזיק"?מה כבר ביקשתי

ואיך עושים עבודה רגשית? 

תתחיל בלכתוב בפנקס רשימותמשה

אחר כך יש לי עוד כמה כיוונים. אבל אני לא מכיר אותך מספיק בשביל לענות לעומק. בגדול זה אומר יותר ביטחון עצמי ויותר תשובות של פורום רגישים (גם שם קיבלת ממני תשובה אבל קצת אחרת).

זה כואב, אך תזהר לתלות את הערך העצמי שלךadvfb

במישהי כזאת או אחרת.

היא לא אהבה את זה, מי אמר שהיא מייצגת את כל הבנות?

כולם מיואשים ושבורים, אך זאת אשליה.. אל תחשוב שזה אישי שלך

בודאי שיש לכאב שלך מקום.

זה לא נעים וחשוב להרגיש את הכאב של הציפייה שהתנפצה.

זה חתיחת משבר, בחורה שאומרת לא, שמסבירה למה לא.

אני אישית לא ממליץ לך לקחת איתך את הפרשנות שלה. 

מה ששלה שלה. מה ששלך שלך.

 

מקדיש לך את שורות השיר -

 

"זה ניראה לך אבוד
ושאין לך סיכוי
שאותה אהבה
תבוא לך בשינוי

וביטוי שימו לב
מה אפשר להגיד
ומי יודע מה צופן העתיד
מי?"

 

 

בסוף אתה לא צריך את על הבנותתפוחית 1

אלא רק אחת

והאחת שלך תתחבר לאופי שלך..


ברור שזה מאכזב ממש. אבל אל תסיק מזה מסקנות מייאשות עליך 

ואוו אחי, משתתף בצערךדרייב

לצערינו העולם הזה עדיין לא טהור.. ואנשים טובים כמוך פעמים רבות נופלים בין הכיסאות ולא זוכים להערכה הראויה. אהבה אכפתיות ורגישות אלו תכונות טובות שלא נמצאות אצל כל אחד!

אך במציאות הזו, נשים מעדיפות ונמשכות דווקא לגבר חזק ומוביל יותר מאשר גבר אכפתי שרוצה בטובתן.. יש לזה סיבות פסיכולוגיות שמקורן מהגו'נגל והטבע החייתי.

מהסיבה הזאת ישנם נשים שמתאהבות דווקא בגברים רעילים ואפילו פושעים, שלא סופרים אותן ויחליפו אותם כמו גרביים...

לא משנה כמה התקדמנו ומעמד האישה כיום מכובד מאי פעם, נשים עדיין מחפשות ביטחון מגבר.


וגם אתה כאדם טוב ואימפתי, יכול לנסות להשתפר בתחום הזה. מתוך הבנה שזו הטובה הגדולה שאתה יכול לתת  לאישתך העתידית בעז''ה שתאהב ותעריך אותך!

לכן בתחילת קשר מומלץ לבוא, על אף כל החששות, והרצון הטוב לשיחה חופשית ורגישה, דווקא להיות יותר מאופק ויציב. לא לשדר נלהבות או התעניינות גבוהה מדי. לאחר שהאישה תראה את יכולותיך, לנהל קשר ושיחה, היא גם תרצה לראות את הצדדים הפנימיים שלך יחד עם החששות והקשיים.

מצרף סרטון שלמדתי ממנו הרבה, ובכללי ירון ויסברג הוא אלוף בתחום. ממליץ לכולם בחום!😉

אהלן אחשפלות רוח
עבר עריכה על ידי שפלות רוח בתאריך ב' בטבת תשפ"ו 1:37

קודם כל רק רוצה לשתף שגם אני בחור רגיש, כלפי חוץ זה לא נראה ככה בכלל בכלל בכלל, אבל בפנים אני ובעיקר הקרובים אליי יודעים את זה, כשהייתי קטן הרגשתי את התחושות האלו של "אני לא מספיק גבר" היום אני יודע שזאת אחת התכונות החזקות שלי, אני יודע לזהות אנשים וסיטואציות, ממש להבין מה הם מרגישים ולמה וגם מה להגיד או לא להגיד. וגם בפגישות וקשרים זה משהו שלא רק עוזר לי, אלא ממש מוביל אותי בקשר, אתה יותר מכיל יותר יודע איך לגשת מה לדבר ואם בכלל צריך לדבר או פשוט לשתוק ולהקשיב, וזאת תכונה שלהרבה מאוד גברים פשוט אין, שמעתי כמה פעמים מנשים שיש לי אינטילגנציה רגשית מאוד גבוהה ושהן אהבו את זה מאוד, אני מאמין שאני ואתה דומים בזה.

עוד עניין, ככה השם ברא אותך, והוא לא עושה טעויות, שמעתי מרב מאוד חשוב, שמה זה "חנוך לנער על פי דרכו" ? מה הכוונה?

אז הוא פירש בצורה כל כך פשוטה ומדהימה, נניח פלוני קיבל ילד עם תכונות של אסרטיביות מנהיגות וכו שבילדות אצלו באות לידי ביטוי בחוסר שקט הוא כל הזמן קופץ רק משתולל כי יש בו תכונה שהשם טבע בו להנהיג ולהוביל והוא כרגע ילד, אין לו מושג מה לעשות עם הצורך הפנימי הזה אז הוא מתפרץ החוצה בצורה כזאת, ואם אנחנו בתור הורים נבוא ונרגיל אותו לשבת ולשתוק ולא לקפוץ ותפסיק לזוז כל שניה ושב בשקט וכו וכו, נעלה לשמים אחרי 120 והשם ידון אותנו על זה, "מה עשיתם לבן שלי? נתתי לו תכונות מנהיגות כי התיקון שלו בגלגול הזה היה להוביל אנשים, להוביל מיזמים, להוביל פרויקטים, להוביל דברים, להזיז אנשים לא משנה מה, היה לו ייעוד מסוים שהחינוך הקלוקל שלכם הרס את התכונות שהיו צריכות להביא אותו לייעוד שלו".

וכן לגבי ילד רגיש, הורים שינסו לעשות ממנו גבר גבר, ואסרטיבי וכו, זה לא שייך, הילד הזה יש לו ייעוד ספציפי שבגללו הוא נולד עם תכונה חזקה של רגישות, הוא צריך לטפל באנשים, לעזור לאנשים על ידי זה שהוא מרגיש אותם ומבין אותם ואתם בתור הורים הרסתם אותו וכל הנשמות שהיו צריכות בגלגול הזה להיעזר בו ולעבור דרכו לא קיבלו את העזרה שלהם רק כי חשבתם שאתם יודעים יותר טוב מבורא עולם וניסיתם לשנות את התכונות אופי של הילד.


 

ובנימה אופטימית זו דוד, היא הפסידה קצת הרבה. וכנראה שבאמת זה לא נכון לה, אבל זה לא אומר שאין מישהי בחוץ שזה הכי נכון לה בעולם וצמאה לזה, ואל תתייאש מזה שהיא אמרה שאתה מה שהיא מחפשת אבל החליטה לסיים בכל זאת, אחדש לך, אתה לא מה שהיא מחפשת. והיא לא מה שאתה מחפש.

מה שאני מנסה להגיד זה שתקבל את זה שזה מי שאתה, כי ככה השם החליט והוא לא עושה טעויות, מי יודע מי צריך להנות מהתכונות שלך אולי הילדים העתידיים שלך, אולי אשתך, אולי קודם כל אתה בעצמך, וגם נראה לי שכשתהיה מי שאתה ותרשה לעצמך להיות עם האופי שלך בלי להלקות את עצמך זה יעשה רק טוב.

תחייך אח שלי השם איתך (:

 

שאלה קטנהפצל"פאחרונה

"בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה"

דיברת איתה על זה?

ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfbאחרונה
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

איך עוברים את הפגישה השנייה?אביעד מילוא

יצאתי עם בחורות מקסימות אבל אף פעם לא עברנו את הפגישה השנייה (נחתך תמיד על רקע שהן לא היו בשלות לשידוכים ונכנסו לזה מתוך לחץ חברתי)

💁🏻‍♂️אבטיח ברזילאי

ענית תשובה מאוד מרגיעה בסיפא, פשוט תצא עם בנות שלא נדחקו לפני בשלות לדייטים.


אם זה גורף אז או שמאגר ההצעות שלך מזעזע או שיש סיבה אחקת וזה היה רק התירוץ. זה לא נורמטיבי סטטיסטית שעם כל הבנות לא עוברים מאותה הסיבה את הדייט השני.

נוטה לחשוב שזו לא רק "חוסר בשלות" מצידן, ושאם תהיה איתך אווירה נעימה וכיפית הן ימשיכו

זה לא שאין איתי אווירה נעימהאביעד מילוא

אני לומד מטעויות ומשתפר ומבין איך לעשות דברים פעם אחת התעלמנו מהטריגרים ובפעם אחרת זה צץ משום מקום

מחזק אותךאבטיח ברזילאי

קשה הזיווג כקריעת ים סוף

ההשתדלות היא לא רק לוגיסטית אלא גם להשתפר בתדר, ללמוד מטעויות וצעירויות, לקרוא את הבחורה, לרצות להיות נעים...

בהצלחה

יוצאים עם בחורות בשלות יותר…מבולבלת מאדדדד
אולי כדאי גם לחפש בחורות גדולות יותר
^^^ארץ השוקולד

ואם ההצעות ברובם הגיעו מאותו מקום/שדכן/שדכנית כדאי לשתף אותם ולהבין מהם איך להתמודד עם זה.

בהצלחה

כפי שכבר אמרובחור עצוב

לצאת עם בשלות יותר.

כדאי רק לוודא עם עצמך \שיחה עם חבר שבאמת זו הסיבה וזו לא גרסה מנומסת שלהן ל"זה לא אתה, זו אני". 

משקיעים יותרהפיאחרונה
ומנגד משדרים נחת נעימות
קניתי לה מתנה קטנה, מה לכתוב בפתק?אני הנני כאינני
הכוונה, מה סגנון הדברים? מחמאה? עקיצה קלה? משהו מאוד כללי? משהו רומז? מפורש? חמשיר?
..שפלות רוח

לא יודע אם הייתי כותב פתק, הייתי פשוט אומר לה פנים מול פנים שחשבתי עליה ורציתי לשמח אותה או משהו בסגנון כי תכלס בשביל זה קנית לא?

ואם בכל זאת מרגיש שחייב פתק, אז וכו.

משו משמחניצן*

אין כמו מילים על נייר כתוב

תתן לעט להוביל 

...advfb

בדרך כלל אנשים אוהבים את זה שאוהבים אותם ואכפת לאנשים מהם, אז כדאי משהו שמראה שאכפת לך ממנה ואתה חושב עליה

מחמאה זה ממש טוב, זה יכול להיות מתובל בעקיצה, לא מממשנה מה.. גם אם אתה רוצה לכתוב משהו כללי ממליץ בחום שיהיה איפשהו ביטוי יותר ספיצפי ומכוון למסר שאתה רוצה להעביר

איזה, בהצלחה רבה

אולי משהו בסגנון כזה?נקדימון
"חשבתי עלייך כשראיתי את זה"
תלוי בשלב לדעתיארץ השוקולד

ושישדר מי שאתה, אל תנסה לשדר מישהו שאתה לא.

אתה מדהים בכל מקרה

בהצלחה!מבולבלת מאדדדד

לדעתי אם זה שלב יחסית מתחיל, אתה יכול אפילו לכתוב לה "רציתי לשמח אותך"

אם זה שלב מתקדם יותר אז אתה יכול לכתוב גם משהו יותר ארוך…

ברור לכתובהפי
לא יודעת מה שעולה לך שאתה חושב עליה
מהלבברוקוליאחרונה

ואתה מרגש אותי 

לבנותמישהי 1
אני מנסה לשדך כמה שרק אני יכולה ואם יש לי עצה בשבילכן היא שהתמונה שאתן מעבירות תהיה הכי וואו שיש
בסדר גם אתה רשמת שטויותהפי

קשה להתייחס לזה ברצינות

לגבר מותר לאישה אסור ..

נו באמת

משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

באמת לא טוב להכנס לפנטזיות וחלומות ורודיםadvfb

זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.

זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.

לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.

 

נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.

לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.

כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..

לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.

שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לא יודעתהפי

בערך איך שאתה מתמודד עם החיים

או שזה זר לך

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

עונה בתור בעלת תשובההמקורית

שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.

הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.

המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית

נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.


ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה

איזה כיף שענית את התשובה הזאת מהמקום שלךadvfb
חבל לפסול בחורה טובה בגלל המשפחה שלהחושבת בקופסא

אם היא בסגנון שאתה מחפש ויש לה מידות טובות, מה היא אשמה שהשמפחה שלה לא באותו סגנון כמוה?

האמירות המגמרא מדברו על תקופה שבה ההשפעה היחידה על אנשים, בפרט לאישה, הייתה המשפחה. היום אנשים הרבה יותר עצמאים לבחור את הדרך שלהם בעצמם.

כמובן כדאי לבדוק שאין בעיות קשות שישפיעו על ההתנהלות כזוג, אבל אם מדובר על משפחה שיכולה להכיל ברמה מינימלית, חבל לפספס על זה מישהי שיכולה להתאים.

אני ובעלי שונים מהסגנון של המשפחות שלנו, והקמנו בית משלנו בדרך שמתאימה לנו.

אתה מתחתן איתה לא עם המשפחה שלה.shindov

לא פוסלים על זה, לפני פגישה.

...יוני.ו.אחרונה
קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

יש המון השפעהultracrepidam

כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו

בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק

בהחלט, היו אנשים שהמפגש איתם הוביל אותילגיטימי?

לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.

פחות בדברים פוליטיים...

לדוגמא? גם בעולם הדייטים?בחור עצוב
אצלי זה יותר השפעה במה שמעניין אותיחסדי הים
אני יותר מתעניין באמונות ודעות הנוגעים לתורה. הייתה לי פרידה אחת, שלא רוצה לפרט, אבל זה גרם לי לחדד גישות אמוניות ודרכי לימוד תורה בכללי.
כןרק נשמה

לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא

וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת

חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו 

כןכלה עצבנית
אני ייקית של פעם וחשבתי שאני איזה וואו עד שנפגשתי עם בחור איכותי מאוד, בלדי כבד ואדוק, שלימד אותי מהן באמת עקשנות, דייקנות, ופדנטיות. הדייטים הכי טובים שהיו לי, ובלי ציניות לשם שינוי
שאלה מקסימהadvfb

לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)

מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.

מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.

 

בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.

תודה. לי קרה כמה וכמה פעמים שקראתיחסדי היםאחרונה

ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.

זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה

אולי יעניין אותך