לצערנו הגענו למצב ששוב סוגרים את בתי הכנסתבסדר גמור

מיום חמישי:
אדלשטיין, "כעת החלטנו לקבל את ההמלצה ולהגביל התכנסות בחלל סגור ל-5 אנשים וזה כולל בתי כנסת"

וטוב שכך.פרש בודד
פיקוח נפש דוחה מניין.
(ואל תגיד "אז למה פותחים את.. " כי זה לא סיבה לסכן את עצמך)
זה לא סיבה לסכן את עצמךמקופלת
אבל האפלייה הזו זועקת לשמים כל פעם מחדש.

זה מכעיס!!
ואי אפשר שלא להתקומם על זה.

למה בסילבסטר הכל היה פתוח כמעט כרגיל?
(הסגר החלקי שהיה, היה בדיחה)
למה בחנוכה לא היה סגר?פרש בודד
תמיד אפשר לשאול שאלות כאלה.
בסוף אנחנו אנשי ההלכה צריכים להיות הראשונים לשמור על "ונשמרתם"

(מהצד החילוני רואים את זה בדיוק הפוך דרך אגב. הם מרגישים מופלים לרעה)
התשובה העצובה לכל השאלותק"ש
כי הממשלה לא מצליחה להתנהל. אם היתה מצליחה להתנהל - היו הגבלות משמעותיות כבר כשהתחילה העליה בתחלואה ובדגש על ימים שהם ממילא ימי חופש והמסיבות הקבועות בהם מפיצות את המחלה.
אמת.פרש בודד
אבל זה נכון גם על חתונות במגזר החרדי וישיבות וזה נכון על הפגנות משמאל ומימין ועל עוד ועוד..

"בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה".
מסתבר שזה נכון גם בימנו
לא היתה סיבה, לא היתה באמת הצדקהמקופלת
לא היתה עלייה בתחלואה.
לעומת הסילבסטר שכן כבר ראו עליה בתחלואה והתחילו לדבר על סגר..רק שמסיבות פוליטיות הוא לא יצא לפועל..
היתה היתה.פרש בודד
גם דיברו על סגר וביטלו ברגע האחרון.

סחבות פוליטיות זה מהות כל הבלאגן פה
מה היתה? שהיו 2000 חולים?מקופלת
בסילבטר כבר הגיעו לכמעט 5,000 חולים.

2,000 חולים היו מאז שפתחו את הסגר השני.
כך שזו לא חריגה גדולה.

ומעבר לזה, גם לפני שבוע התגלתה המוטציה הבריטית.
אז עוד יותר סיבה לסגור..בחנוכה היא עדיין לא הגיעה לארץ.
העובדה היאפרש בודד
שדיברו על סגר גם אז.
מה היו הנתונים בדיוק היא חסרת משמעות כי אין לנו את היכולת לראות את כל התמונה. (מס' החולים זה לא כל התמונה)

ושוב. אני לא בא להגן עליהם. אני בא לומר שאם נחפש תירוצים בגלל אפליה כזו או אחרת (שאני לא בטוח שקיימת בכיוון הזה)נפגע רק בעצמנו.
אז לא נתקומם על כלום כי זה יפגע בנו?מקופלת
ברור שזה פוגע, אבל זה יפגע מ2 הכיוונים.
גם אם תשב בחיבוק ידיים ולא תעשה כלום אתה תיפגע.
אבל כשהצדק צועק הצילו, צריך לצעוק איתו.

הסיבה שדיברו על סגר זה כי פחדו מהתקהלויות כמו כל חגי ישראל.
היו על זה כ"כ הרבה דיבורים פה בפורומים השונים לפני הסגר השני, שבקיץ כבר ראו עלייה משמעותית בתחלואה אבל בסוף החליטו לסגור רק לפני החגים ולמשך כל תקופת החגים כשהמצב היה כבר קטסטרופלי עם 9,000 חולים.
זה הרגיש מאוד מכוון לפגוע בחגי ישראל.

ובחנוכה, באמת נדבקים יותר אז צריך להטיל סגר כי זה חג ...
אבל סילבסטר לא מדבק, גם אם יש עלייה בתחלואה ומוטציה בריטית שמתחילה להתפשט (והנה שבוע אחרי וכבר 8,000+ חולים)

אז אפשר לשבת בשקט ולהגיד לא נתערב להם בשיקולים כי זה יפגע בנו או כי אנחנו לא רואים את כל התמונה...ואפשר גם לצעוק, כשזה מאוד צודק לצעוק.
אם כולם מרגישים בקיפוח, כנראה שיש לזה סיבה.

(וסתם לידע כללי, לנוצרים התירו בזמן ה"חג" שלהם תפילה בשטח פתוח עד 100 איש. פורסם פה בערוץ. תגיד לי שזה לא מקומם ואנחנו לא רואים את כל התמונה)

את יודעת באיזה מגזר חולים יותר?פרש בודד
באיזה ערים יש 25 אחוז מאומתים מתוך הנבדקים?
איפה מצאו את המוטציה הבריטיות? באיזה ערים?
איפה היתה חתונה של 700 אנשים אתמול בלילה?

לכל השאלות יש תשובה אחת. במגזר החרדי.
אז לפני שאנחנו מתלוננים על אפליה כזאת או אחרת בואי נוודא שאנחנו שומרים את המינימום. כי כרגע זה לא המצב.

עוד דבר- החילונים מתלוננים שסוגרים להם את הבריכות ומותר ללכת למקווה. הם מרגישים מקופחים. זה אומר שמשהו לא בסדר?
אם כל אחד יתעסק בלהיות בסדר ולשמור על עצמו במקום לחפש איפה קל יותר לאחרים נהייה במצב יותר טוב.
שכוייחפשוט אני..


מחילה, אבל החילונים יכולים להמשיך להתלונן על הבריכותמקופלת
באמת יש מקום להשוואה??

במקווה אישה טובלת לבדה.
לפני שבאה מישהי אחרת מחטאים את המקווה.
הנשים מתארגנות בבית, קובעות תור.

איך בדיוק זה דומה למה שקורה בבריכות?
ונעזוב רגע את המהות שבעניין, את החשיבות ההלכתית והזוגית שאם לא ילכו לבריכה יכולים כביכול להמשיך בשיגרת יומם. אבל אישה שלא תלך למקווה, זה עלול לגרום לבעיות בשלום בית או לחוסר יכולת להיכנס להריון.

מעבר לזה, צר לי שאתה משליך את הנתונים רק על החברה החרדית.
נשמע אישי מאוד.
אתה יודע מה קורה באזורים הערבים?
כי את הנתונים האלה לא ציינת.

אני גרה בעיר מעורבת, ויכולה להגיד לך ש*כל* השכונות האדומות, הן שכונות ערביות.למה? די ברור.

אז נכון שההגבלות הן לא פייריות מבחינתם החלוקה לאזורים, אבל כדי למנוע התפשטות במקומות מסוימים, היתה נדרשת עבודה קודם.ולא להגיע למצב ל 8,000 חולים ויציאה משליטה.

ואת זה הממשלה לא עשתה אף פעם וגם עכשיו לא.
אז אני לא כ"כ מצפה להגיון בהחלטות.
אבל מותר להתקומם, ולהגיד שזה לא צודק.
כמו כל מגזר שעומד על הזכויות והצרכים שלו.
מבחינתךפרש בודד
אין מקום להשוואה מבחינתם יש. ולכן כל טענות הקיפוח הן חסרות משמעות.

אני מכיר את הנתונים במגזר הערבי.
המצב שם גם לא להיט אבל אי אפשר להשוות אותו למגזר החרדי.
רוצה לדבר על יכלו לעשות ולא עשו?
מכירה את תכנית הרמזור? לסגור ערים אדמות ולשחרר אחרות? למה זה לא קרה? מי התנגד? הח"כ החרדים. למה? כי ערים חרדיות היו אדומות.
כי הם זעקו "אנטישמיות" במקום לקחת אחריות.

אז לא. המגזר החרדי לא האשם היחיד. יש חוסר אחריות ציבורי וחוזר ניהול ממשלתי כולל.
אבל אני כן מצפה שמסתכל על עצמנו קודם כל. האם אנחנו שומרי תורה ומצוות או שומרי לימוד תורה, מניין וחתונות המוניות?
אז בוא נחדד משהומקופלת
אני יודעת שבמגזר שאני חיה בו סופר שומרים על ההנחיות, אם זה בבתי הכנסת, אם זה במסגרות חינוך, בעטיית מסיכה, 0 התקהלויות (כן, 0), לא יוצאים לשום מקום שהוא לא הכרחי, גם אם הוא מותר..כמה שפחות לסכן ולהסתכן.
אז בנקודה הזו אני רגועה שאני עושה את המקסימום, מותר לי להתקומם על החוסר צדק?
מסכימה שכולם צריכים לגלות אחריות. ואכן אכיפה סלקטיבית היא הכרחית אבל כדי לשמר מצב קיים.
ז"א זה משהו שצריך להיות *לפני* שמגיעים למצב כזה שבו מוכרח סגר.

לא מסכימה בכלל עם הפוליטיקה שבעניין הזה מכל כיוון. גם מבחינת החרדים וגם מבחינת השמאלנים.

הכל פוליטיקה זולה ודמגוגית.

ואם מבחינת החילונים יש מקום להשוואה, שיפרסו את הסיבות והתוצאות בעיניים של אמת, ואז יגידו אם נכון או לא להשוות.

וצורם לי מאוד היחס והדיבור הזה כלפי הציבור החרדי.
יש חוגים מאוד ספציפיים שלא שומרים על ההנחיות.
רוב החרדים כבר כן שומרים.
מהיכרות אישית עם אנשים שמתגוררים בחלק מהמקומות האלה.
אז אני אחדדפרש בודד
וננסה לסיים בזה.

התלונה שלך היא על הגבלה של מגזר אחד ואי הגבלה על אחר. הנתונים מראים שההגבלה היתה צריכה להיות הרבה יותר חמורה ולא היתה. עדיין רוצה להתלונן?

הכל פוליטיקה זה נכון. וזה עצוב.

נכון יש הרבה ששומרים ולא טוב להכליל אבל הנתונים מראים שהשמירה היא ממש לא נחלת הכלל. ולא מדובר במיעוט סורר. אם הרוב היה שומר לא היו 25 אחוז נדבקים. קל לברוח מאחריות. הרבה יותר נכון לומר "חטאתי עוויתי פשעתי"
אז אתה טוען שאם חרדים היו שומרים כמו החילוניםלמה לא123

אז התחלואה היתה בדיוק כמו אצל החילונים,

זאת אומרת שזה רק ,אך ורק עניין של ציות להוראות?!

אין פה שום עניין של צפיפות,משפחות גדולות וכו?

 

אז אני חרדית,ונכון הרבה לא שומרים,אבל הרוב הגדול שומר עוד יותר מהחילונים

 

בוא ותראה את חסידי גור לידי, שמירה פנאטית,הם חזרו אחרי הסגר הראשון ללימודים הרבה אחרי כולם, אפילו שהיה מותר.

ונדבקים שם בהמוניהם,כמעט כמו המגזרים האחרים שלא שומרים

בוא ותספר להם את מה שאתה יודע,אולי שישמרו יותר,ויעשו גם קפסולות בתוך הבית בין ילד לילד.

ואחר כך תבוא לספר לזה שלומד איתי, גבר חילוני בן 40 עם מחלת רקע,שצוחק עליי כמה אני שומרת ויושבת עם מסכה כל השיעורים,שמסכה זה מסוכן,ולא מגיע מספיק חמצן למוח.

 

אני רואה נתוניםפרש בודד
ועם נתונים אי אפשר להתווכח. נכון יש תנאים מקלים אבל לא במספרים המדוברים.

אפשר לקחת מקרים ספציפיים ולהשליך עליהם אבל הנתונים מראים מגמה.
טישים של חנוכה, חתונות תפילות. אלה גורמי הדבקה משמעותיים. תוסיפי לזה את הצפיפות וכו' ותקבלי קטסטרופה.

וכן. אני מצפה משומרי תורה ומצוות להישמר יותר מהחילוני הממוצע. הערך שלנו לחיים צריך להיות גבוה יותר. המוסריות שלנו צריכה להיות גבוה יותר.


כמה שהם ישמרולמה לא123

הם ידבקו יותר

מה את המצפה ממשפחה של 8 נפשות,שימרו יותר מההנחיות?

שישבו בבית כמה שנים?

שלא יצאו לעבודה? שנשים תלדנה בבית?

מה? תן דוגמא?

ואני מדברת על המשפט שאני שומעת הרבה:דווקא בגלל הצפיפות הם צריכים לשמור יותר"

מה זה אומר לשמור יותר? זה אפשרי?

לשים מחיצות אולי בין הילדים בתוך הבית? לחטא את כל המשחקים שלהם כל יום?

תפסיקו סתם ללהג ותהיו הגיוניים בבקשה.

 

ולגבי,אלו הנתונים וא"א להתווכח, בטח שאפשר להתווכח

תאר לעצמך מיקרה, אשתך אחרי לידה והשכן נכנס אליך להביא משהו ורואה אותך שוטף כלים, זה קורה כמה פעמים באותו השבוע,

ואז השכן מספר לאשתו שאתה השוטף כלים בבית, עושה כל היום כלים,אשת השכן אומרת,זה לא הגיוני,הוא לא עושה כלום בבית.

אז השכן אומרף אלו הנתונים וא"א להתווכח איתם,אני ראיתי בעיניים שהוא שוטף כלים.

 

מה זה השטויות האלו? איך אפשר רק להתייחס למספרים, בלי להבין מה גרם לכך? אה?

הם ידבקו יותרפרש בודד
לא מתווכח על זה.
השאלה היא בכמה.

בנתונים אני מתכוון למספרים.
אם רואים חתונה כזאת או אחרת בחדשות זה לא מדד לכלום. כאלה תמיד אפשר למצוא.
המספרים של כמות המדברים במגזר החרדי לא משקרים.

לשמור יותר? לא לפתוח בתי כנסת. לא לעשות חתונות במקומות סגורים. לא לפתוח את מערכות החינוך כשבכל השאר היא סגורה. לא לפתוח ישיבות ואם כבר פתחתם אז לוודא שהתלמידים נשארים שם ולא יוצאים להדבק.

זה לשמור יותר. וכל זה לא קשור לצפיפות בבית.
שדיברתי על לשמור יותרלמה לא123

התכוונתי למצב שבו תאורתית כל החרדים שומרים באדיקות על כל ההנחיות

וברור לי שעדיין הם ידבקו יותר מהחילונים

ואז מגיע המשפט:מהם הייתי מצפה שישמרו יותר

מה זה אומר,יותר?

 

לא יודעת איפה ראית נתוניםמקופלת
אבל במגזר הערבי יש תחלואה גבוהה גם, ולא נמוכה בהרבה מהמגזר החרדי.

מה שמעצבן, שאת המגזר החרדי תוקפים פעם אחר פעם.
אבל על המגזר הערבי - שקט ודממה.

אולי כי שם הם נדבקים אפילו שהם שומרים על ההנחיות, אז באמת אין מה לתקוף אותם...

הם לא שומרים! מספיק לי לראות פה את כל השכונות שלהם אדומות, את ההתקהלויות שלהם פעם אחר פעם (כל ערב שבת יריות ומוזיקה של חתונות המוניות), אי עטיית מסיכה וכו'.

אז אני לא יודעת איפה ראית את הנתונים אבל כנראה שהם לא באמת משקפים את המציאות בכללותה.
הכי מצחיק היה לראותלמה לא123

שכשהתחלואה ירדה אצל החרדים,הלכו לבדוק בביובים שלהם,אם הם מסתירים תחלואה.

וטענו שהם הפסיקו להיבדק. ושהנתונים לא אמינים.

כאילו יש כפתור על כל חרדי של און ואוף,שמחליט להם מתי להיבדק ומתי לא.

כשמכבים את הכפתור,הם מפסיקים להיבדק

פשוט הזיה שיש אנשים שמאמינים לשטויות האלה.

 

עכשיו פתאום כל הנתונים אמינים,כי התחלואה עלתה וזה הכי נוח, יש את מי להאשים.

נכון נכון נכוןרויטל.

@למה לא123  את צודקת מאה אחוז יקרה ישר כוח.

הנהפרש בודד



תסתכלי על המאומתים ביחס לאחוז באוכלוסיה.
גם את הערבים ניצחתם.

הערים שלהם אדומות. וגם הערים החרדיות האדומות.

אבל שוב. איתם אין לי דיבור. וזה שהם לא בסדר לא אומר שאת בסדר.
להפך אם במקום להגן על עצמך את מצביעה על אחר כנראה שיש בעיה אצלך דווקא.
סתם שאלה לפי הגרף,למה לא123

האם אפשר להסיק שאצל הערבים נבדקים הרבה פחות?

אני לא נציג משרד הבריאות.פרש בודד
אבל אם המספר זהה למספר ביחס לאוכלוסיה הכללית כנראה שגם אם יש הדבקה סמויה היא לא מאד גדולה.

מהכירותי עם המגזר הערבי אז סביר להניח שהם נבדקים פחות. והמספרים שם יותר גדולים.
(האם זה אמור לשנות משהו למגזר החרדי? לא. כל אחד צריך לקחת אחריות על עצמו)
כשאצל החרדים היתה תחלואה נמוכהמקופלת
אמרו שהם לא נבדקים.

לא מתווכחת עם העובדה שיש הפרת הנחיות בוטה ותחלואה גבוהה בציבור החרדי.
צורם לי שכל פעם נתפסים רק עליהם כמפיצי המחלה. בזמן שכשהתחלואה במגזר הערבי היתה גבוהה גם כן, לא שמענו כלום.

(ואומנם יש לי מכרים חרדים, אבל אני לא משתייכת למגזר. אז אין לי מה לקחת אחריות במקרה הזה)
אני שמעתי.פרש בודד
עשו סגרים על כפרים ערביים בצפון אז.

העולם לא מושלם. אף אחד במדינה לא רוצה להתמודד עם הערבים או החרדים.
למה? כי אין פה משילות ואין פה שלטון חוק כמו שצריך להיות.

המסקנה? צריך להחליף את ביבי. אבל זה כבר סיפור אחר.
עוד שאלה קטנה,מעניין מה היה קורה אילו היהלמה לא123

גרף גם על הציבור הדתי לאומי 

איך הוא היה נראה?

ואם הוא היה קצת יותר גבוה מהציבור הכללי,(ואני מניחה שהוא קצת יותר גבוה,בגלל שב"ה יש משפחות ברוכות) איך הייתם מתרצים אותו?

כי הרי אתה מסתכל רק על עובדות ,ומספרים לא משקרים

למה הייתי צריך לתרץ?פרש בודד
להפך. הייתי מחפש איפה הבעיה אצלנו.

הסגר הקודם רצו לפתוח את הישיבות והאולפנות הפנימיות אצלנו לפני שאר מערכת החינוך. (מטעמים כלכליים) וקמה צעקה של עיתונאיים לאנשי ציבור במגזר והם ויתרו על זה.

המטרה היא לא להציל חיים. לא לתרץ תירוצים.
אני אגיד לך למה לתרץלמה לא123

כי נניח והיו משמיצים אתכם בתקשורת בהגזמה,כפי שברור שעושים לציבור החרדי

האם לא היית מנסה לתרץ?

היית כל היום רק מכה על חטא? או כואב את מצב ההסתה?

 

אני אספר לך,דפקתי אצל השכנה שלי (חרדים) לפני כמה ימים,והילדים היו בבית,שאלתי אותה למה? אמרה ששלחו ילדים הביתה, כאלה שיש להם אח בבידוד,ואין את ההנחיה הזו בשום מקום, רק כי אכפת להם והם מפחדים,כי התחלואה מאוד עלתה.

מישהו דיבר על זה? שמעת על זה?

לא

אבל,לחרדים לא אכפת

אז אני אתרץ מלא תירוצים,כי הם נכונים,וכי המצב מרתיח אותי

 

 

אוקייפרש בודד
תירצת.
מי הפסיד מזה? אבא של מי בסיכון גבוה יותר עכשיו? אבא חרדי או כל השאר? מה עוזרים התירוצים? אנשים מתים פה.

נ.ב זאת ההנחיה בכל פתח תקווה. לשלוח ילדים שבן משפחה שלהם בבידוד הביתה.
זו לא הגדרה טובה תירוציםלמה לא123

אבל נניח ואני כחרדית,ששומרת מאוד על ההנחיות,אני והקהילה שלי

ומישהו בא ומכניס אותי תחת ההגדרה של חרדים, וחרדים בתקשורת=לא שומרים על ההנחיות

אז אני מוצאת את עצמי במקום שאני צריכה להסביר את עצמי,וזה נשמע כמו תירוצים,אבל זה לא.

 

האם זה פייר להגדיר אותי כאחת שלא שומרת על ההנחיות,בגלל שלבעלי יש את אותו צבע כיפה כמו של אלה שלא שומרים על ההנחיות?? 

 

ולגבי ה.נ.ב.

איך אתה יודע על פ"ת ועל החרדים בעיר שאני גרה בה,אתה לא שומע? אבל אם בעיר שלי איזה חרדי יעשה חתונה המונית,זה יפתח מהדורות?

 

את צודקת.פרש בודד
הכללות זה מעצבן נורא.
אבל ככה העולם עובד. נתונים מלמדים דברים בהכללות.
ואת בוחרת להסביר את הציבור שלך במקום לומר "ואיי זה ממש מעצבן הם מוציאים את כולנו רע".

גם אותי זה מעצבן כי חרדים או לא. כולנו מאמינים באותו דבר והאמונה שלי מתבזה יחד.

בחדשות שומעים דברים שלילים לא חיובים לצערנו.
ואמרתי את זה כבר אבל אני מודע לזה שזאת הכללה אבל הנתונים מעידים על מגמה. (נתונים זה לא התקשורת)
אני מנסה להסביר את עצמילמה לא123

ואת החרדים שכן שומרים. לא תרצתי פה למה יש חרדים שלא שומרים ומהם הסיבות שלהם.

אמרתי כמה פעמים ,שאני מודעת לאלה שלא שומרים על ההנחיות

וכואב לי בכל פעם מחדש לראות את זה

 

קשה לי שמכניסים אותי באותה הקטגוריה,רק בגלל שאנו חובשים את אותה הכיפה.

אבל,אתה צודק ככה העולם עובד,וא"א לשנות את זה,ואני מניחה שגם אני חוטאת בהכללות פה ושם (למרות שמשתדלת מאוד שלא)

 

התלונה שלי על הגבלה סלקטיבית בין מגזריםמקופלת
למה בתי תפילה של יהודים צריכים להיות סגורים ובתי תפילה של נוצרים להבדיל יכולים להכיל עד 100 איש?

זה לא דומה בכלל להשוואה בין מקווה לבריכה.
בית תפילה, אותו דבר.

ב2 המקומות באים לאותה מטרה.

עזוב רגע ישיבות / חרדים.
בית כנסת, לא משנה של איזה מגזר.
למה בערב שבת עם קור כלבים אנשים מתפללים בחוץ עד 20 אי ובכנסיה מותר עד 100???

ההגבלה צריכה להיות לפי מתווה הרמזור אבל שוב, לא במצב כזה של איבוד שליטה. אלא כשימור מצב קיים. זה לא נעשה, אבל אני לא מתפלאה, כי הניהול של הממשלה בעניין הקורונה היה כושל.

אבל כשמפלים לרעה את הציבור שלי (שבאמת מקפיד על ההנחיות!!!) זה חוצפה. ומותר ואף רצוי להתלונן ולהשמיע קול.

לא אמרתי שיש מיעוט סורר, מסכימה שהשמירה היא לא נחלת הכלל בכל מגזר. בפרט במגזרים ספציפיים. אבל לבוא ולטעון רק כלפי החרדים, זה כואב.
כי הערבים מתנהגים הרבה יותר גרוע. הרבה.
ושוב אני גרה בעיר מעורבת ואני יודעת מה קורה כאן בשכונות הערביות, אנחנו עוקבים אחרי הנתונים כמעט כל יום.

אני ממש לא בורחת מאחריות. ההיפך הוא הנכון.
מסכימה שיש מקום לחשבון נפש ולקיחת אחריות.
אבל צורמת לי הטענה הזאת שהציבור החרדי בכללותו אחראי על התפשטות המגיפה או המוטציה הבריטית.
וכמובן, מותר להתקומם על החוסר צדק המשווע שקורה כאן.
דווקא המוטציה הבריטית לא נמצאהבאף עיר חרדיתלמה לא123


ראיתי אתמול את הרשימהלמה לא123


אתמול ראיתי את הרשימה,ולא היתה בה אף עיר חרדיתלמה לא123

מוזר

ראית רשימה לא נכונה... או שבני ברק היא לא עיר חרדיתפשוט אני..
איך זה קשור?פרש בודד
יש אנשים דפוקים בעולם.
לא קשורלמה לא123

סתם משעמם לי

גם יש סתם חרדים דפוקים בעולם

 

כשזה חילוני שלא שומר,אז טוב נו,יש דפוקים בעולם

אבל אם אני כחרדית אלך בלי מסיכה ברחוב, אז ישר

כל החרדים לא שומרים!!!

אם את תלכי בלי מסיכהפרש בודד
הנתונים לא ישתנו.
חוסר הקפדה כללי כן ישנה את הנתונים.

כנראה לא הבנתלמה לא123

אם חילוני ילך בלי מסכה, אומרים: טוב,נו כנראה יש לו משהו,או שסתם הוא איזה מעצבן שחי בסרט

 

אבל כשחרדי הולך בלי מסכה,ישר מאשימים את כל החרדים, הנה אתם רואים הוא הולך בלי מסיכה,כי כל החרדים הולכים בלי מסיכה

 

איך רב אחד אמר, אל חרדים תמיד מדברים בלשון רבים

 

תוצאה של הסתה וסילוף עובדות כנגד הציבור החרדימקופלת
וזה עצוב!!! מאוד.
כי זה חלק יחסית קטן מכל החרדים פה בארץ!

ומה שקורה אצל הערבים שהוא בהרבה יותר חמור - כולם שותקים.

כי יותר קל לצאת נגד החרדים.

זה כי לחרדים יש כח פוליטיל..
ולערבים לא
וגם כי הערבים לא בוכים כשמטילים עליהם סגרים, יש ראשי רשויות שמעודדים את המדינה, הצבא והמשטרה לאכוף את ההנחיות ולהטיל קנסות אם צריך כדי לעצור את התחלואה הגואה, אין את זה במגזר החרדי. על כל דבר זועקים אנטישמיות כאילו רק הם יהודים בארץ הזאת. כולם רואים את זה. וזה עצוב.
לערבים יש כח תקשורתילמה לא123

וזה הרבה יותר חשוב כיום לצערי

מאיפה אתה יודע שהם משתפים פעולה?

אולי בתקשורת בוחרים להראות לך ולהביא קולות שהם רוצים שתשמע?

אולי יש מנהיגים ערביים שאומרים לפתוח? אבל לא משמיעים אותם בתקשורת?

שמת לב שרוב הרבנים החרדים מקפידים מאוד מאוד על ההנחיות,מראים את זה בתקשורת? או שמראים את מה שהם רוצים שתראה?!

 

אני לא חיה בסרט,ברור לי שיש חרדים שמצפצפים,אבל כואב לי לראות סביבי כ"כ הרבה ששומרים, וישר הם מקוטלגים כחרדים

ומכך,ברור שהם לא שומרים,גם אם הם ילכו עם ניילון כל היום על הראש ,זה לא יעזור להם

כי הם חרדים!!

צודקת ב200% שאסור להכליל.ל..
לדעתי אם החרדים (ההנהגה) היו מבקשים לאכוף את ההנחיות כמו הערבים לא היה כעס בציבור, לפחות בקרב הציבור ההגיוני והישר שלא מונע נטו משינאה או משהו כזה.
תחשבי רגע איך זה נראה מהצד- האידיאולוגיה החרדית המתבדלת מאוד הובלטה בקורונה, כל העניין שכל תת מגזר עושה מה שבא לו (לפחות עד נק' זמן מסויימת). תחשבי איך זה נראה מהצד שיש ציבור גדול עם אידאולוגיה שדוגלת בלתת מינימיום למדינה (כי זאת מדינה חילונית וכו וכו) ומצד שני יש שימוש בכל משאביה. תחשבי איך זה נראה שיש תחלואה גבוהה במגזר מסויים ודווקא בו מצפצפים ופותחים את מוסדות הלימוד לפני השאר. העניין הזה מאוד בלט בתק' האחרונה ומי שיש בו חוש צדק בסיסי יכול ואולי אמור להתקומם. הכל צף. יש נצלנים פרטיים בכל המגזרים אבל לא כאידיאולוגיה מגזרית,לכן לדעתי ההכללה והכעס.
היחס לערבים הוא אחר כי הם לא חלק מאיתנו וגם לא ראינו התקוממות על אכיפת הנחיות ובאופן אישי מצדיעה להם על הענייניות, פתאום ראית שאפשר גם אחרת. היו על כך התייחסויות גם באתרי חדשות דתיים/חרדיים, אם תחפשי לא תתקשי למצוא.
אני בהחלט מסכימה עם נקודת המבט שלהםלמה לא123

אני טוענת שאם הייתי חילונית,הייתי מתקוממת כמוהם.

אבל קשה לי מצד שני לקבל את זה כשאנשים אינטלגנטיים,כשהם רואים עד כמה התקשורת בעולם מלבה שנאה למדינת ישראל,וכואב להם שאזרחי העולם מאמינים לתקשורת, אותם אנשים לא שמים לב עד כמה הם מושפעים מאותה התקשורת בדיוק.

עד כמה אנשים נותנים מקום לתקשורת לעצב להם את התודעה.

 

לא ראינו התקוממות אצל הערבים? איפה בטלוויזיה? אולי בחרו לא להראות לנו?

מצדיעה על הענייניות? איזה?

אתם אמיתיים? אתם באמת לא חושבים שהתקשורת מסתירה המון מידע על הערבים? כי זה מה שהיא רוצה שתחשבו?

כותבת פה מישהי שגרה בשכנות לערבים,מה שהיא רואה בעיניים,את הזלזול של חלק (לא מכלילה) מהערבים בהנחיות,ואת לא תראי את זה בתקשורת....

כי בוחרים מה להראות לנו,ואלה שבוחרים ידועים באהדה לערבים ובחוסר אהדה לחרדים,אז את מצפה שמהם אקח דוגמא?

אני באופן אישי כמעט ולא רואהל..
טלויזיה ואם יוצא רק על הדרך..
תראי את הכתבות בערוץ 7 הדתי, כיכר השבת, בחדרי חרדים החרדיים ותתרשמי בעצמך.
מעניין מה קורה אם היית מבינה ערביתלמה לא123

והיית קצת רואה מה הולך בתוך המגזר הערבי

 

לא מבינה מה את רוצה שאראה שם,גם הם מוטים כמובן

 

אני משתדלת להבין ממה שרואות עיניי,ומאנשים שראו באופן אישי מה שורה ואיפה

את יודעתפרש בודד
מה מבית הכי הרבה נגד חרדים?
תמונות מחתונות בחללים סגורים. תמונות של איש חנוכה. זה מסית יותר מהכל.
(וזה עדיין לא מצדיק את האמירה המזעזעת שלו שלא קשורה לדיון)
אתה חושב שאצל הערבים אין חתונות המוניות?למה לא123

אז אתה חי בסרט, הם חתונות עם הרבה יותר מוזמנים מאשר אצל החרדים,וזה מתפרש על הרבה יותר ימים.

מעצבים לך את התודעה,כי כשיש אשמים,זה הכי קל,האחריות היא אף פעם לא תהיה עלי, כי תמיד "הוא" אשם.

 

 

ברור לי שהרבה לא שומרים,בתוך עמי אנוכי חיה, אבל למה אתם מאמינים לתקשורת לכל מילה כשנוח לכם

וכשהיא מסיתה נגד הציבור שאתם חיים בו,היא הופכת להיות מסיתה ונגועה?!

ברור לי שיש גם לערבים.פרש בודד
אבל מה אני יכול לומר להם? הממשלה לא מטפלת בהם וזאת בעיה.

כשחרדים זורקים על ההנחיות לא רק הם נפגעים. כל העם היהודי נפגע. כל תורת ישראל הופכת לבזיון ולקלס. חילול ה' אחד גדול.
וגם אם אני לא חרדי אני שומר תורה ומצוות כמוהם. ואני נפגע מזה ישירות.

ערבים מעצבנים אותי. חרדים מעציבים אותי.
אז מן הראוי שפה בפורום כשאתה מתקומם על חרדיםמקופלת
ומביא נתונים כמה הם לא שומרים על ההנחיות וכמה התחלואה גבוהה, תביא נתונים גם על המגזר הערבי.
שגם בגללו כולנו סובלים עכשיו.
יש פה ערבים?פרש בודד
אם יש פה אחד אני מוכן להביא נתונים גם עליהם.

אנחנו סובלים מהרבה סיבות.
רובם בגלל הממשלה הכושלת.
חלקם בגלל התנהלות נוראית של מגזרים מסויימים.

לומר הם גם לא בסדר לא הופך אותך לצודק. להפך.
אפשר לבכות על זה שהם גם לא. ואפשר לומר אני לוקח אחריות.
כי כשאתה מביא נתונים רק על החרדיםלמה לא123

משמע שהם מפיצי המחלה

וכשמראים גם את התחלואה הערבית,זה נשמע אחרת

אני מדבר עם חרדים כרגע.פרש בודד
מבטיח לך שאני מדבר עם חילונים אני רק מגונן על חרדים.
וכמה זה קשה וכמה זה כואב לראות את הכעס שיש להם על כל הפרת הנחיות שמופיעה בתקשורת.

(אפשר להגיד שהתקשורת מלבה אבל אם לא יהיה להם מה להראות הם לא יכולות ללבות)

קודם כל אני שמחה לשמוע שאתהלמה לא123

מגונן

ורק מעצם העובדה של להוריד שנאה בעם ישראל,

התקשורת תמיד תמצא מה ללבות, כי תמיד תמיד יהיה לפחות חרדי אחד שלא ישמור על ההנחיות.

ואז אני מדמיינת את התקשורת,עושה עליו כתבות יומם ולילה.

 

והכי הכי כואב לי, ממש גורם לי לדמעות,הקרע בעם שלנו

בלי קשר לכן שמירה,לא שמירה.

פשוט כואב הלב על שנאת האחים הזו

משיח תבוא כבר,רק אתה תגאל אותנו מעצמינו

..

אז אתה רוצה להוכיח את החרדים פה בפורום??מקופלת
שוב הכללה.
יש פה גם מהציבור הכללי שלא מקפידים על ההנחיות.

תוכיח את כולם.

מי אמר לך שדווקא החרדים כאן בפורום לא שומרים על ההנחיות וצריך להוכיח אותם כי הם פה?
אתה בא להגיד על החרדים בגלל שיש פה חרדים בפורום?
מה זה יתן?

ואם כן היה פה ערבים שמקפידים על ההנחיות, אז כן היית מביא נתונים על הערבים?
מה זה קשור?

קל לצעוק קחו אחריות, אבל למי אתה אומר את זה?
למי שנמצא פה בפורום או שאתה רוצה לדון על אמת לפי נתונים עובדתיים?
את מצחיקה.פרש בודד
הדיון נסוב סביב בתי כנסת.
ולכן הגיע לציבור החרדי.

לא בא להוכיח אף אחד. אומר את דעתי. ומביע את הכאב שלי.

סביב בתי הכנסת זה בית תפילהמקופלת
גם של נוצרים.
וגם מסגדים של ערבים.

אז גם לנתונים שלהם כדאי להתייחס.
גם אם הם לא בפורום.
אתה יודע שבעירי התקיימה חתונה ערביתמקופלת
עם 300 מוזמנים (!!!)
הכלה היתה חולה בקורונה.

אתה יודע כמה נדבקו?
למעלה מ100 איש.

שמעת על זה בתקשורת.
מניחה שלא.

אני שמעתי על זה כי זה היה לא רחוק מהבית שלי. וזה עף אצלנו בקבוצות הוואטסאפ וגרר הרבה דיונים וכעס. בצדק.

מה היה קורה אם היה מדובר בחתונה חרדית?
מניחה שאתה מבין לבד.

חתונה חרדית בבית שחרגה מההנחיות כי מדובר במשפחה ברוכת ילדים, נגמרה באלימות ברוטלית מצד השוטרים.

אבל חתונה ערבית גרועה בהרבה יותר, לא הביאה שוטרים ולא פורסמה בתקשורת.

עכשיו תגיד האם זה לא סילוף של המציאות ואפליה כלפי החרדים. גם אם זה נכון שלא שומרים על ההנחיות.

אבל צדק צריך להיעשות מכל הכיוונים..אחרת זה לא באמת צדק.
עניתי לך על זהמקופלת
מחילה, אבל זה ממש סילוף של האמת לפרסם ככהמקופלת
כתוב במפורש "חלקם חרדים"

אמרו לא פעם שהמוטציה הזו מתפשטת במהירות יותר גבוהה ממה שהכרנו עד כה.
ברור מעל לכל ספק שהיא תתפשט יותר מהר אצל חלק מהחרדים.
הם משפחות ברוכות ילדים וחיים בצפיפות ובריכוזים גבוהים.

השאלה היותר חשובה - מי הביא את המוטציה לארץ??
האם *רק* החרדים הם שגרמו להתפשטות שלה? אני בטוחה שלא.

וגם אם כן, כנראה מדובר באנשים חסרי אחריות שנמצאים בכל מגזר.

שורה תחתונה, מי שבכלל גרם להבאת הקורונה לארץ על כל המוטציות שבה זה החוזרים מחו"ל שלא הקפידו על בידוד כנדרש.
ואלו התוצאות.

אבל לבוא ולהגיד שהחרדים הם אחראים על התפשטות המגיפה והמוטציה -זו דמגוגיה זולה והרסנית.

לא סילוף, אלא מציאותפשוט אני..

"בהתייחסו למוטציה הבריטית אמר: "מתוך 94 דגימות שנשלחו לריצוף יש 18 חיוביות. מתוך ה-18 יש סדר גודל של 13-14 מהציבור החרדי" - מתוך דבריו של בכיר במשרד הבריאות, ממונה הקורונה במגזר החרדי.

 

להגיד שהחרדים אחראים על התפשטות המגפה זו דמגוגיה?

 

הנתונים חושבים אחרת...

 

הגרף שמראה: בתוך 8 ימים בלבד - התפרצות של ממש בחברה החרדית

קראתי, ענית לעצמךמקופלת
ברור שהרוב שהתפשט יהיה מהמגזר החרדי כי יותר בקלות נדבקים שם.

ולא כי לא שומרים על ההנחיות, אלא כי חיים בצפיפות, ויש משפחה מרובת ילדים.

אולי המוטציה הבריטית הזו הגיעה למשפחה חרדית של 10 ילדים דרך אבא/אמא שיצאו לעבוד במקום של מגזר כללי?
אז כבר קיבלת 10 מתוך ה18.

לא אומרת שזה נכון אבל יכול להיות שמדובר פשוט ב2-3 משפחות שנדבקו בתוך הבית. ובגלל זה המספר הגבוה.

ולכן אמרתי כבר קודם, שהמספרים האלה לא משקפים מי באמת אחראי על התשפטות המוטציה בארץ.

אלא מי אחראי על זה שהיא הגיעה לכאן בכלל.
כי כל השבים מחו"ל היו נדרשים להיכנס לבידוד.
דווקא כי חששו שהמוטציה הזו תגיע לארץ.

אז יכול להיות שמדובר בחרדי שהביא אותה ואולי גם חילוני.

אז אם זה חרדי - כל החרדים אחראים על התפשטות המוטציה.
אם זה חילוני - בסדר, כנראה אחד חצוף שלא שמר על ההנחיות.

ככה זה מרגיש.

ואם לא הובן עד כה, אני לא שייכת למגזר ויש לי גם ביקורת אבל ההתרסה הזו כל פעם מחדש כלפי הציבור הזה היא לא מוצדקת! וכואבת לי בפנים
החרדים לא נדבקים כי יש להם משפחות גדולות, אלא כי הם מצפצפיםפשוט אני..
כן,כי הרב קנייבסקילמה לא123

הוא הרב של כל החרדים, נכון???????????

והוא גם לא אומר לצפצף על כל ההנחיות, דווקא הליטאים מאוד מקפידים על שאר ההנחיות,מאוד!!!!!

תמשיך להכליל,ואל תבכה אח"כ כשבתקשורת, יכלילו אותך עם כמה נערים יהודים שזרקו אבנים על ערבים.

אתה עושה בדיוק את מה שהם עושים.

חחחח "על שאר ההנחיות"פשוט אני..

שולחים מאות אלפי תלמידים לכיתות צפופות, עורכים חתונות פיראטיות בבתים פרטיים או בישובים ערביים, אבל על מסכה ברחוב מקפידים... וואלה יופי.

לאלמה לא123

התכוונתי שהם שומרים על ההנחיות של לימוד בקפסולות וכדו'

הקשבת פעם לפסק שלו? למה הוא פוסק ככה?

ואני לא משתייכת לחצר שלו

אויש איזו הכללה גסהמקופלת
נכון, הרב קנייבסקי שליט"א אחראי על כלללל החרדים.

מה שהוא אומר - כל החרדים, בכל הארץ מצייתים לו.

אז אולי צריך לחדש לך שהרב קנייבסקי שליט"א אחראי רק על זרם אחד בציבור החרדי.
נכון, הזרם מאוד דומיננטי וגדול. אבל עדיין, מדובר *רק* בזרם אחד (הזרם הליטאי אשכנזי)
יש כ"כ הרבה זרמים שמקוטלגים תחת הציבור החרדי, אם זה חרדים ספרדים ואם זה כל החסידויות על כל גווניהן.

לא יודעת מה היה השיקול של הרב קנייבסקי באמירה הזאת אבל אני לא אכנס לזה כי קטונתי מלחלוק על גדולי ישראל.
אבל לבוא ולהכליל בצורה כזו, שכל החרדים הם אחראים על התפשטות המגיפה, זה עצוב וכואב.
כנראה בכל מדינה באירופהלמה לא123

יש איזה חרדי שהביא לשם את המוטציה

 

(גם בשטח סגור!!)פה לקצת
אמרו להם שעל כל כניסה אפשר 10 אנשים עד 100 איש בתוך המבנה
..הללויה~
יש אנשים שבשבילם תפילה במניין זה פיקוח נפש.. זה הזמן הכי חשוב ביום שלהם.

ואין סיבה לסגור כשהכל פתוח.
השאלה זה יחסיםבוריס
כמה אנשים זה באמת פיקוח נפש בשבילם ביחס לכמה זה מזיק לאוכלוסיה.

ביננו אני כבר חודשים לא מתפלל במניין למרות שבתי הכנסת היו פתוחים בגלל כמות הנדבקים שהיו באיזור שלי. ראיתי שאין שמירה על ההנחיות ויום אחד הגבאי אמר שמשפחה שלימה נדבקה ושניים מהם מונשמים.
זה השלב שבו אמרתי די יש לי משפחה ואני לא יכול לקחת סתם סיכונים.
ותפילה במניין היא אחד הדברים הכי חשובים בשבילי, וזה חסר לי מאוד בחול שלא נדבר על שבת.

אין אצלכם מניינים בחוץ?44444
''הזמן הכי חשוב'' זה לא פיקוח נפשפשוט אני..
שיתבגרו!ק"ש
א. מה זאת אומרת "בשבילם"?!
אם ההערכה היא שבאמת יש כאן פיקוח נפש - אז לא רלוונטי מה חשוב למישהו (כלומר - חשוב מאוד לכולנו, אבל לא חשוב יותר מסכנת נפשות!).

ב. אמורים לסגור הכל חוץ מחנויות מזון ותרופות נטו.
ג. אם משאירים כל מיני דברים פתוחים, רק מתוך זלזול פופליסטי, זה לא מצדיק שגם אנחנו נזלזל.
אף אחד לא אסר להתפלל בחוץrivki
דווקא בתוך ביה'כ סה לא 'פיקוח נפש'


'הכל פתוח '- זה באמת מרגיז
אצלנו ביישוב מתארגנים מניינים בחלל פתוחקול ברמה
במרחק שני מטרים (אבל באמת) אחד מהשני עם מסכות וכ'ו.

ראיתי מתפללים בחצר אצל השכניםרויטל.


זה מצוין. יש מניינים בחוץ וזה לא פחות מצווהמיואשת******
רב האנשים שאני מכירה כולל אנחנו לא מתפללים במקום סגור כבר חצי שנה או יותר לא צריכים שמישהו יאמר לנו איך לשמור על הבריאות
כל הכבוד הלוואי ילמדו ממכם כולם.רויטל.

@מיואשת****** המיוחדת הלוואי שכולם ישמרו הכל היה מאחורינו.

שוב? אצלנו בקהילה סגור חודשים רבים. רק מניני חצרות ובינייניםכינוי-לרגע
לא זוכרת שהיה היתר לפתוח כרגיל בתי כנסת מאז הסגר הראשון.
לכל היותר היה היתר לעשרה מתפללים בתוך חלל בית הכנסת והשאר בחוץ.
כיוון שלא מעשי לשלוט בכמות הנכנסים, לפחות אצלנו העדיפו לסגור לגמרי.
נכון מאוד... גם אצלנו זה ככה. עוד מאחרי הסגר הראשון זה ככה.די שרוט


אצלינו בתי כנסת סגורים במילא כבר ישר אחרי פורים.....44444
יש מנינים די ממוסדים עם גגונים בחוץ.....
זה כולל שולחן לקריאה בתורה, סטנד לחזן, שיעורים, סידורים, ספרי תורה, כסאות- הכל.....
הכל בגלל המזרוחניקיםrivki
פעילויות פיראטיות, לא מאושרות של תנועות הנוער, חוגים 'מחוץ למתנ'ס', טיסות לחו'ל לביקור משפחתי -
והתוצאה... בביה'ס אצל הבת שלי 5 כיתות בבידוד+ חלק גדול מהצוות, נאלצים לסגור מוסדות חינוך ובתי הכנסת.


נותר רק לברר, מי מפיץ את המגפה בחו'ל, שם מדינות שלמות יוצאות ונכנסות לסגרים הרמטיים.
זה לא רק אצל החרדים?למה לא123

מחכה לתגובה @פרש בודד

ודרך אגב,אני באמת מעריכה את התגובות שלך,אני לא חושבת שאתה בא מתוך מקום מתלהם ומתקיף

זה לא בגלל אף אחד.פרש בודד
זה בגלל כולנו.

יש מגזרים בעייתיים יותר ויש פחות.

אני משתדל לגבות את מה שאני אומר בנתונים. גם אם אני לא מציג אותם.
על דתיים לאומיים אין נתונים. (אולי כי אנחנו לא מתבדלים. זה מומלץ דרך אגב). ואני מאמין שגם אצלנו יש מקומות שיותר פחות כמו בכל מקום. והלוואי שמה שציינת לא נכון. (ממה שאני מכיר אין אצלנו עלייה חריגה מעבר למה שיש במקומות אחרים אבל יתכן ואני טועה)
וואלה, לא רק rivki
את בטוחה?למה לא123

סתם,זה ברור לי שלא רק

כולנו יהודים,ויהודים לרוב לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, לטוב ולרע

"הן אל כביר לא ימאס"אורה שחורה
אולי מספיק כבר עם שרשורי שנאת אחינו החרדים.
גם אם אתה לא לובש בגדים פולניים מהמאה הקודמת וזה לא הקטע שלך- עכשיו תעמוד לצידם, הם אחים שלך.
כמו ברצח הנוראי של אהובינו אהוביה סנדק הי"ד,
גם אם אין לך או לבן שלך גוזמבות ענקיות וכיפת עלה כרוב וזה לא הקטע שלך- עכשיו תעמוד לצידם, הם אחים שלך.
זה ממש לא הזמן לחילופי האשמות או להשוואה בין אויב לאח אוהב.
אולי זה הזמן להבין שכואב לאבא על הריחוק בינינו ועל הגלות שלנו והוא מצפה מאוד לתפילתינו ואומר "השמיעיני את קולך".
לא יודע למה אתן קוראות פה שנאה.פרש בודד
אני קורא דאגה ואכפתיות.
את אישה טובהrivki
אבל לא נראה לי שהמנהל התכוון להפוך את זה לשרשור נגד חרדים
טובה זה בעיני המתבונןאורה שחורה
יודעת שהוא לא התכוון. שרשרתי בכלליות.
בטוח טובה..אבל קצת תמימה...כוחה של מילה
אנשים לא שומרים וזה עלה לנו בעוד סגר
לכן זה נקרא "אהבת חינם"למה לא123

אני אוהבת את אחיי היהודים,גם אם הם יאכלו לי שרימפס מול העיניים,ויחללו שבת

לא בטוחאורה שחורהאחרונה
תמימה עד טפשות מסתבר
העיקר הצלת נפשות.ד.

סגר מהודק לזמן קצר - יתפללו בחוץ.

 

מה שמקומם, וגם מקלקל, זה אי הגבלת ההפגנות באופן ממשי, מחשש ש"התקשורת תגיד"...

 

מה הקשר? פיקוח נפש.

 

מכל מקום, אין צורך להוסיף חטא על פשע. גם אם הם היו מחללים שבת, בבתי הכנסת היו שומרים.

תגובה לכל המגיביםבסדר גמור
באמת שלא התכוונתי לפתוח עוד שירשור קורונה או שירשור להם לנו סגור ולהם פתוח.
רק רציתי להביא לידיעת הציבור את העדכון, שיעשו את השיקולים שלהם.
בלי לדון האם הסגר מוצדק או כמה כושלת הממשלה שאין.
אלרגיות למזון אצל ילדים - מה קורה בגינת משחקיםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 14:05

כשאין צורך לערוך אז אין צורך לערוךאריק מהדרוםאחרונה
הסרטון הזה טוב יותר בלי ספויילרים.
נופש לטיפול זוגי ורגשי משולבכי אני אני
מישהו מכיר מקום לנופש שנותן קבלה על טיפול זוגי או נפשי? רוצים מקום נחמד עם בריכה וכל השאר פחות משנה.. אם יש אופציה לבוא עם ילדים עדיף כי כרגע אין ביביסיטר..
למה ללכת עקום .העני ממעש
למה עקום? לא מסתירים את הרצון לנצל מימון שזכאיםפ.א.

אליו לטובת יציאה לחופשה משפחתית 
 

בדיוק כמו הכנסים השנתיים של לשכת רואי חשבון ולשכת עורכי הדין באילת, ועוד גופים מרכזיים במשק - נופש שנתי משפחתי, שממומן בחלקו כהוצאה מוכרת של השתלמות מקצועית מוכרת למס.  

לא עקום..כי אני אני
חלק מהטיפול שאנחנו צריכים כרגע לשיקום שלנו זה נופש ביחד ומאד זורם לנו מקום שנותן באותה חבילה גם איזשהו טיפול שגם הצבא מכיר בו כמו סדנא זוגית, ספא וכו ולכן נשמח לשמוע😀
אם כך אז חוזר ביהעני ממעשאחרונה
המלצות לצימרחושבת בקופסא

מקווה שזה מתאים לשאול פה ויהיו מספיק תשובות.

יכול להיות שעדיף לשאול בהו"ל.


אנחנו רוצים לצאת לצימר זוגי מהתקציב שנשאר לנו מהמילואים וכנראה נוסיף קצת.

מחפשים צימר חדר אחד לזוג, עם ברכה פרטית (באמת פרטית, שלא רואים אותנו ואנחנו לא רואים אחרים)

עם ארוחת בוקר יהיה נחמד אבל לא חובה.

תקציב של סביבות 1,000 שקל לילה, (נחמד אם יהיה בפחות) שני לילות בסוף אוגוסט כנראה (אני מקווה שלא יהיה עמוס או יקר מידי בזמן הזה, אין לנו כל כך אפשרות אחרת)


אזור בארץ: לא ירושלים או המרכז ממש, ולא צפון רחוק ודרום רחוק. אולי בשולי המרכז?

אנחנו מתניידים באוטובוסים.

עדיפות אם יש אטרקציות, מסלולים ודברים מעניינים לעשות באזור שאפשר להגיע אליהם באוטובוס.


אשמח לעזרה כי ממש לא מבינה בזה.

מומלץ ממש ממשכנפי נשרים

צימר במחסיה, עלה לנו 1000 לסופש

כל המתחם מגודר ורק שלכם יש בריכה וגקוזי פרטיים ומטבחון נוח.

אפשר להוסיף 200 ולהישאר גם מוצש עד ראשון בבוקר

תודה רבהחושבת בקופסא

אפשר להגיע בתחב"צ?

מחיפוש מהיר ראיתי שיש לפחות 4-5 צימרים ביישוב הזה. התכוונת למשהו ספציפי?


אשמח לעוד תגובות

עוקבתרוני 1234
אני אשמח להמלצות גם למקומות שלא צריך תחב"צ, בכל רחבי הארץ.
לא מאוד בקי, אבל ברחבי יו"ש יש המוןהסטורי
אולי צימרבוס שומרון באלון מורה יכול להתאים.

(לא הייתי שם, רק ראיתי פרסומים)

נראה לי פחות הכיווןחושבת בקופסא

אנחנו כנראה יותר מידי עירוניים בשביל זה, אין ברכה פרטית, וגם לא נראה שיש אופציות מה לעשות באזור מסביב.

אבל תודה, אשמח לעוד תגובות. 

ממליצה בחום על צימרים נוף החאן בכפר אוריהנגמרו לי השמות

הנה הקישור: נוף החאן, צימר בכפר אוריה | Weekend


היינו אומנם עם שלושת הילדים ולא רק זוג, אבל גם לזוג זה שווה בהחלט לדעתי.

אני זוכרת שהמחיר היה נמוך יחסית למקומות אחרים ויכול להיות שדווקא כן יתקרב לתקציב (לא יודעת לגבי אוגוסט).

הבעלים של הצימר מקסימים.

יש שם בריכה שווה שפרטית בשעות מסוימות שאתם שם (בעל הצימר מסביר הכל כאשר מגיעים. בגדול כאשר זוג או משפחה רוצים להיות בבריכה ויש במתחם עוד זוגות אחרים אז או מחלקים מראש שעות ואז יש לכם שעות רק שלכם.

או נכנסים בלי לקבוע כאשר פנוי ואז סוגרים את הדלת של הבריכה עם הווילון וכך זה סימן לאחרים שתפוס ולא נכנסים )

יש גם ג'קוזי גדול בנוסף. גם בחלק מהצימרים בפנים וגם ליד הבריכה עם מפתח ודלת וכנ"ל כאשר זה מתחלק לזמנים שהם רק שלכם).

זה באיזור צרעה ואשתאול, נוף מדהים, הרבה מסלולים. יש גם סניף איקאה קרוב אם שייך

ומרכז של חנויות אוכל וכו' באיזור (לא בכפר אוריה עצמו אבל קרוב).

לא יודעת לגבי תחב"צ.

אנחנו נהנינו מאוד וממליצה


תהנו המון

איזה כיף ❤️

שמעתי על צימר הראל בשבי דרוםפצלושון

700 ללילה

נראה מאד יפה

טוב, אז וויתרנו על הבריכהחושבת בקופסאאחרונה

כרגע מחפשים צימר באזור באר שבע או דימונה בלי בריכה, במחיר של עד 1,200 לשני לילות.

(גילינו שאפשר להזמין ברכה פרטית בנפרד מהצימר באזור. זה חוסך המון כסף)

אשמח להמלצות בכיוון.

חיבוקחדווית

יש לי חברה סופר סופר קרובה,

חברת נפש כמו שאומרים..עברנו הכללל ביחד..

ברגיל היינו מתחבקות חיבוק ארוך (יכול להיות כמה דקות) מלא משמעות ,צורה לבטא את האהבה ואת הקשר העמוק ומשמעותי, מתוך אהבה נקיה.

עכשיו אני מתחתנת עם הבחור שלי.

ואני לא יודעת מה לעשות.

האם זה סבבה שאני ככה מתחבקת איתה באמת מתוך אהבה כנה ואמיתי? האם זה משהו שאוכל לעשות גם אחרי החתונה. הרי למרות שיש לי את האיש שלי אני עדיין רוצה את החיבוק דווקה שלה, כמו שאני עדיין רוצה תחיבוק של אמא
מה אתם אומרים על זה

פשוט לעדכן את האיש שלי ואז זה סבבה??

מה אתם ממליצים, הכל זה יכול פשוט להמשך כרגיל?
וגם בכללי איך מנהלים חברות כלכך קרובה אחרי החתונה 

 

משהו לא מסתדרפשוט אני..

לפני שבוע העלית פוסט על כך שחברה טובה שלך מתחתנת, ולך זה קשה כי את עדיין רווקה.

ועכשיו תוך מספר ימים את כבר מתחתנת בעצמך...? 

היא לא כתבה שהיא מתחתנתזיויק
אלא שאלה מה יהיה אחרי שתתחתן מתישהו
''עכשיו אני מתחתנת''פשוט אני..
שאלה טובהמחפש אהבה
ואלה יפה שאתם עוקבים ושמים לבחדווית

תכלס השאלה הקודמת היתה לחברה שלי שרצתה לשאול... (חסום לה משום מה)

אם לא היית מתייחסת לזה כעניין זה לא היה חייב להיותפתית שלג

אבל אם באמת את מתייחסת לזה כמשהו גדול שיכול להשפיע על הזוגיות שלך- אז כנראה זה באמת עניין שצריך לפתור. קודם מול עצמך, ואח"כ מולו.

בגדול בעיה בהגדרה זה לאSeven

הרי זה לא אסור..

אבל כן נשמע לי מוזר שאת זקוקה לחיבוק ארוך מחברה כדי להרגיש את האהבה המיוחדת והנקייה בינכן...

בד"כ נשים מבטאות רגש באמפתיה בלהכיל אחת את השניה פחות יצא לי לחבק חברה שעות ברגיל (לא מדברת על מקרה קיצון נניח שמישהי מאבדת אדם יקר ואז נותנים לה חיבוק ארוך אלא כהרגל בינכן של חיבוקים ארוכים)

כן נשמע לי יותר נכון לשמור כאלה דברים לבעלך ובהמשך לילדים...בהצלחה

??חתול זמניאחרונה

אין בזה משהו אסור מבחינה הלכתית

גם מבחינה רגשית לא רואה את הבעיה בזה

איני יכול לדמיין לעצמי מצב שבו משהו כזה היה מפריע לי (או לכל מי שאני מכיר) לכן איני רואה מה יש לעדכן כאן

 

וחתונה אינה סיבה לחתוך את כל קשרייך החברתיים, בחורך היקר אינו תמנון עם יכולת למלא את כל עולמך וצרכייך הרגשיים (ואני מניח שגם הוא אינו רוצה בכך)

מישהי חייבת לי כסף ולא נעים לי להזכיר להפשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ב בסיוון תשפ"ו 19:59

אבל עם חוסר נעימות לא הולכים למכולת, לכן הזכרתי למדינת ישראל בכל זאת...


 

 

 


 

כן חברים,

לפעמים מומלץ למלא דוחות להחזר מס 😀

יש עוד הטבה לניצול בעניין זיכוי מס רווחי הוןזמירות

בטופס 1301, בנספח שממלאים על השקעות בשוק ההון לפי טפסי 867, יש אפשרות לסמן שההכנסה היא מרכוש שהיה בבעלותך שנה לפני הנישואין - וזה כולל מניות או תיק השקעות.

ואז לייחס לבן הזוג חישוב בנפרד או לבת הזוג חישוב בנפרד על הרווחים בשוק ההון. 

 

כך שאם מי מבני הזוג נכנס לנישואים עם הון מסויים, ואפשר להוכיח את מקור ההון, אם פקיד השומה יבקש הוכחות - אפשר לנצל הטבת מס זו בפקודת מס הכנסה. 

מישהו מבין טוב בליסינג?חזקה בעורף

אנחנו מתניידים בשני רכבים. בעלי מקבל מהעבודה רכב+דלקן של 7 מקומות, שלרוב נמצא אצלו. ויש לנו רכב פרטי שלנו (5 מקומות שלרוב נמצא אצלי) עד עכשיו הרכב הפרטי שלנו היו רכבים זולים ודי מתפרקים, לא כ"כ השקענו ברכב כי הוא שימוש בעיקר אותי לעבודה (ממש קרוב לבית) ובהקפצות של הילדים (שוב, לרוב נסיעות ממש קצרות)


עכשיו ב"ה כבר תקופה שהרכב 7 מקומות לא מספיק לנו❤️ אז הרכב הפרטי הופך להיות גם להרבה נסיעות (לשבתות ולטיולים) הרכב הנוכחי כבר מתפרק וכבר תקופה שאנחנו מחפשים רכב ממש טוב שיחזיק מעמד לאורך זמן. הקצבנו עד 50,000 אבל לא מוצאים משהו שמספק אותנו מבחינת הנתונים של הרכב😬


התחלנו קצת להתלבט אולי כדאי לנו להשקיע בליסינג. מצד אחד מרגיש לי קצת כמו לזרוק כל חודש כסף לפח. מצד שני, נותן לנו שקט נפשי עם הרכב (קצת זקוקים לזה)


אבל בסופו של דבר, לא באמת מבינים בליסינג עד הסוף…

נשמח לשמוע איך זה עובד. יתרונות וחסרונות.

למה צריך להתייחס כשרוצים להתחיל? על מה לשים דגש? מאמינה שאנשי מכירות של הליסינג יידעו ל"סובב" אותנו טוב, כדי להרוויח, אז רוצים לבוא כמה שיותר מוכנים מראש.


תודה לעוזרים🙏🏻

לא בדיוק מה ששאלתפשוט אני..

אבל אני מכיר אדם שהקים עסק למציאת רכבים יד 2, לפי תקציב וצרכים. הוא בעצמו מחפש את הרכב, בודק אותו, עושה משא ומתן עבורך על המחיר וכו'.

נעזרתי בו כבר פעמיים, וזה אחרי שהגעתי אליו דרך אח שלי שרכש דרכו. השירות עולה 3,300 ש''ח.


 

לדעתי, רק על מציאת תקלות שבאף מכון מורשה לא בודקים, הוא לגמרי שווה את המחיר. במיוחד אם אתם כמוני לא מבינים ברכבים .. והוא גם מילואימניק אז בכלל כיף. 

 

אני לא מכיר אותו אישית ואין לי שום אינטרס...

גם אנחנו נעזרנו במישהו כזהבארץ אהבתי

לנו זה עלה 2000 אם אני זוכרת נכון (אבל היה לפני כמה שנים, אולי העלה את המחיר מאז).

ממליץ גם על ארי ויילר1223334444
זה בדיוק הבנאדם 🤩פשוט אני..
גם אני ממליץ עליו, בחום רבדוד100
+972 54-532-0036
הוא נותן שירות בכל רחבי הארץ?רוני 1234
תודה! נחשוב גם על זה.חזקה בעורף
נשמע שזה לא נכון לכם ליסינגזיויק
תודה על התגובה. יכול לפרט למה?חזקה בעורף
כי הרצון שלכם זה ברכב טובזיויק
זו לא סיבה מספיקה לליסינג עם כל הכבוד..
ליסינג אף פעם לא יהיה משתלם לאדם הפרטינפשי תערוג

עלות של ליסנג פרטי הבסיסי יהיה כ2000 שח לחודש בהתחייבות ל3 שנים.

עם סכום כסף כניסה ויציאה

כך שתשלמו כמעט 60-70% מערך של רכב חדש

אבל בסוף התקופה לא תשארו עם רכב


בליסנג תפעולי זה יעלה כמעט פי 2 כל חודש

כן, חברות הליסינג תמיד מצחיקות אותיפשוט אני..
''ירידת הערך - עלינו''.

נו בטח עליכם, רק שאני צריך לשלם פי 2 מירידת הערך בשביל שזה יהיה עליכם... 

ליסינג זה דרך בעיקר לקנות את ההתחמקות מה"דרעק"משה

לכן עכשיו הלוביסטים של הליסינג נלחמים בתוכנית של מירי רכב (לא שגיאת כתיב) להפחית את כמות הטסטים למכוניות יחסית חדשות מפעם בשנה לפעם בשנתיים. בסוף ה"לחם והחלב" שלהם זה  אנשים ששונאי תחזוקה של מכונית.

אולי ישתלם לכם רק להשכיר רכב לטיולים ושבתותרוני 1234אחרונה
אני מניחה שזה רק פעם בכמה חודשים
מכירים את די סיטי במישור אדומים?ברגוע

האם יש שם חנויות במחירים טובים?

מחפשים בעיקר ספה ומיטת ילדים, אולי גם שולחן אוכל ותנורים

הייתי שם לפני שנה, זה היה בעיקר בית קברות לעסקיםפשוט אני..

אבל במג'יק קאס העברנו הרבה שעות מאוד מהנות

תודהברגוע
ואולם שמחות של ארועים חרדייםמשה

זה חור עולם. חוץ מברכב אין דרך להגיע לשם וגם אין סיבה.

אם אתם מהאיזורנפשי תערוג

שווה אולי לקפוץ

לנסוע ספיישל אני חושב שבירושלים יהיה יותר מבחר ובמנעד מחירים גדול יותר

תודה, יש לך המלצה על חנות מסויימת בירושלים?ברגוע
לא.נפשי תערוגאחרונה

אבל לפני שרצים לחנויות

90% מהחנויות ממציגות את הדברים שלהם באינטרנט


מציע לעשות את השוואת המחירים באינטרנט ורק אחרי שנסגרים על משהו ספציפי לנסוע לראות אותו פיזית

מודעות לאתגרים בקדושת הזוגיות במרחב הזוגימחפש אהבה

נראה לי שהשאלה מורכבת משתי חלקים, אחד מופנה לגברים שבינינו ואחד לנשים:

לגברים: האם אתם משתפים את האישה שלכם באתגרים שאתם חווים מול נשים אחרות?...

לנשים: האם אתם מעוניינות שהבעל שלכם ישתף אתכם בנושא הזה? שיהיה פתוח עד הסוף?

האם קרה לכם שהוא שיתף אותכם, ומה היתה תגובתכם [המודעת והלא מודעת..]?

לא בדיוק אבל בערךפשוט אני..

אני משתף בצורה קיצונית.


זה העלה את הזוגיות שלנו עשרות מונים למעלה,

פתר הרבה מאוד בעיות שהיו לנו (בעיקר לי),

ושחרר הרבה מתח וחרדה.


גם אצלנו יש שיח פתוח בתחום הזהנעמי28

אבל זה הגיע עם השנים, לא חושבת שהיינו בנויים לזה בשנים הראשונות.

צריך ביטחון עמוק אחד בשני ובמקום שלנו, חוסר שיפוטיות וקבלה, לא רק בתחום הזה.

 

צריך המון נפרדות והבנה שלא כל מעשה שהשני עושה קשור אלי. 

למה הניסוח פה שזה תמיד מהצד הגברי?ירושלמית במקור
מה הכוונהזיויק
למה הוא שואל אם הגבר משתף ולא אם האשה משתפתפשוט אני..
אין סימטריה אבל שאלה טובהזיויק
נו, אשמח לשמועמחפש אהבה
(הוא לא אמר על השאלה שלך שהיא טובה אלא על שלי)ירושלמית במקור
זה מה שהתכוונתי. מוזמנת לשתף מהצד השנימחפש אהבהאחרונה

אולי יעניין אותך