ד' באדר תשפ"א 23:16
איך האיזון/הביטוי הנכון?
בפועל ובמחשבה.
שוטו!
ד' באדר תשפ"א 23:28

"בשבילי נברא העולם" 

ובכיס השני "ואנכי עפר ואפר" 

- כתב אדום קטן ומציק -

ד' באדר תשפ"א 23:36
אתה מבין שכל מה שיש לך זה מ-ד' או לא?

"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)

ד' באדר תשפ"א 23:58
שאלת המשך:
ובאופן שאתה מבין,
והסביבה פחות יודעת את זה?
ה' באדר תשפ"א 00:01

"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)

ה' באדר תשפ"א 00:03
שאם הסביבה רואה בך כגאותן,
אתה לא מספיק מבין שהכל מה'.
ה' באדר תשפ"א 00:53
לא חושב שתמיד זה נכון...
בסביבה נורמלית ובריאה כן

"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)

ה' באדר תשפ"א 00:55
י"ז באדר תשפ"א 14:12


ד' באדר תשפ"א 23:39

מי שמגאה שילך לקצה כמו שהרב אומר- שפלות, אחרי זה מתאזנים למידת האמת- ענווה

ה' באדר תשפ"א 00:21
באופן פרקטי,
"במקום שאין אנשים השתדל להיות איש".
ה' באדר תשפ"א 00:27

שווה ממש לא משנה מה המעשים כי רק ה' יודע...

האמת לא הבנתי את ההקשר של הציטוט

ה' באדר תשפ"א 00:30
הציטוט היה בהקשר לכך שזה מבטא את הצורך לפעמים להכיר בערך של עצמך ולפעול מכוחך
ה' באדר תשפ"א 00:37

ואתה עשית הרבה יותר דברים ממנו או למדת יותר, אז אתה לא אמור לחשוב שבגלל זה הוא נחות ממך

אל תדון אדם עד שתגיע למקומו

אממ... להכיר בזה שמי שעושה את האמת ומה שהוא חושב שנכון לעשות- זה מה שחשוב וה' שומר עליו ונותן לו את הכוחות ומחליט מה יהיה כל רגע 

 

לשלוח לך בפרטי על מידת הענווה? (מתוך תיקון המידות של הרב דוד אביחיל)

ה' באדר תשפ"א 01:22
האם אני אזום לתפוס את הבמה כשצריך?
(יכולה)
ה' באדר תשפ"א 01:25
ד' באדר תשפ"א 23:44
כל מה שיש לנו כולל ידע נרכש זה דברים שכל נפש מסוגלת להגיע אליהם. אז על מה יש להתגאות? במה אחד יותר טוב מהשני? זה פשוט לי. ואם תגיד שיש תכונות מיוחדת שאתה מצטיין בהם מעל לממוצע, אז מה? מה עשית בכדי להגיע למצב הזה? כלום. כשרון או אובר אינטליגנציה שנולדת איתה.

אתה ואני. סופר שוטרים! סופר שוטרים... 

סופרסופרדופר שוטרים

ד' באדר תשפ"א 23:58
מעניין.
מכיר דרשות הר"ן על "כוחי ועוצם ידי"? (סתם משהו שקפץ לי עכשיו לראש).
"במקום שאין אנשים וכו' "
ה' באדר תשפ"א 00:21
מה שכתבתי נובע יותר מהתבוננות שלי על העולם הפנימי, למדתי עם הזמן שהמחשבה הראשונה שקופצת לאדם בראש כשמישהו עושה משהו לא לרוחו היא ״למה הוא עשה לי את זה״ ברגע שהכנסת למשוואה הזו את ״לי״ אתה כבר בדרך לכישלון. החכמה היא לא להתגבר על כעס אלא לדעת איך לנטרל את ההגעה שלו מראש. וזו הדרך היחידה . כל תחבולה אחרת נידונה לכישלון. אבל אולי זה נושא אחר ממה ששאלת עליו.

אתה ואני. סופר שוטרים! סופר שוטרים... 

סופרסופרדופר שוטרים

ה' באדר תשפ"א 00:23
הדרוש העשירי, בתחילתו
ה' באדר תשפ"א 00:30

אתה ואני. סופר שוטרים! סופר שוטרים... 

סופרסופרדופר שוטרים

ד' באדר תשפ"א 23:46
גאווה- המעשים שלך או האופי שלך בהשוואה לאחרים
הכרה בערך עצמי- בהשוואה לעצמך וליכולות שלך

וגם כמו שענו למעלה כאן
ה' באדר תשפ"א 00:54
ככה גם חשבתי לעצמי..

שאלת המשך:
ובתכונות שהם יחסיות?
ה' באדר תשפ"א 01:11


 

"כָּל הָעִצְּבוֹנוֹת שֶׁבָּעוֹלָם בָּאִים רַק מִפְּנֵי שֶׁאֵין הָאָדָם רוֹצֶה אֶת רְצוֹן הַשֶׁם יִתְבָּרַךְ, הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, בֶּאֱמֶת."(פנקסי הראיה יג, קא) 

ה' באדר תשפ"א 01:12
חוזק וגובה זה לא תכונות..
ה' באדר תשפ"א 01:15
ולכן אין פה מה להתגאות
כל אחד ומה שה' החליט שמתאים לו...
פשוט צריך את הידיעה הזו
ה' באדר תשפ"א 01:16
חכמה? מציירת יפה? נואמת בכישרון?

(את החוזק והגובה הוספתי כדי לתאר יחס)
ה' באדר תשפ"א 01:18
ה' באדר תשפ"א 01:20
באיזה אופן שאת מייחסת את זה לעצמך זה זו גאווה, ובאיזה לא?
זה הרי יחסי..
ה' באדר תשפ"א 01:26
ההשוואה, וההכרה מאיפה קיבלתי את הכישרון.
אם אני מציירת יפה כי האחרים מציירים פחות יפה ממני, אני חושבת שאני בעצמי טיפחתי והשגתי לבד את הכישרון, ואני מנסה להתעלות מעל כולם, זו גאווה
אם אני מציירת יפה כי אני עושה את זה בשביל עצמי ואני חושבת שזה יפה כשלעצמו ובלי השוואות, אני יודעת מאין באתי ולאן אני הולכת, ואני יודעת שיש לי כישרון כי ה' נתן לי אותו, אז זה הכרה בערך העצמי שלי.
חח זה כ"כ מסובך?😅
ה' באדר תשפ"א 01:28
הוא פשוט לא מודע לעצמו.
כשאת חושבת שהיצירה שלך יפה - באופן מודע כמובן - זה בא בהשוואה ל.. לא?

(את יכולה לסיים את הדיון בכל רגע כשבא לך)
ה' באדר תשפ"א 01:30

 

ולכן הכול יהיה בהשוואה ל.. 

 

אבל השאלה היא אם אתה מיחס לזה חשיבות או לא... 

 

 

"כָּל הָעִצְּבוֹנוֹת שֶׁבָּעוֹלָם בָּאִים רַק מִפְּנֵי שֶׁאֵין הָאָדָם רוֹצֶה אֶת רְצוֹן הַשֶׁם יִתְבָּרַךְ, הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, בֶּאֱמֶת."(פנקסי הראיה יג, קא) 

ה' באדר תשפ"א 01:33
מה שאני מנסה להסביר שעה
חח מה יהיה
ה' באדר תשפ"א 01:38
ה' באדר תשפ"א 01:39
חח תכלס
לא שמתי לב
ה' באדר תשפ"א 01:33
ברור שאתה מתייחס לזה לא?
ה' באדר תשפ"א 01:38

 

אבל ההשוואה היא יותר כללית כשאתה אומר על מישו שהוא מצייר יפה.. כילו ביחס לסקאלה וכו.. 

 

 

 

 

"כָּל הָעִצְּבוֹנוֹת שֶׁבָּעוֹלָם בָּאִים רַק מִפְּנֵי שֶׁאֵין הָאָדָם רוֹצֶה אֶת רְצוֹן הַשֶׁם יִתְבָּרַךְ, הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, בֶּאֱמֶת."(פנקסי הראיה יג, קא) 

ה' באדר תשפ"א 01:39
תודה
ה' באדר תשפ"א 01:31
אם אתה אוהב את התוצאה הסופית שיצאה לך שהמצאת בעצמך- מה הבעיה

נכון שבד"כ זה בא מהשוואות לאחרים- אבל זה תלוי גם בנקודת המבט שלך-אתה מתרכז בלהנמיך אותם או מתרכז במקום שלך?
ה' באדר תשפ"א 01:34
תודה
ה' באדר תשפ"א 01:36
י"ז באדר תשפ"א 14:13

שזה חסד ה' שהם חכמים בזכות עצמם הם פיתחו את המוח של עצמם כאילו בקיצור הכל עבודת מידות

ה' באדר תשפ"א 01:12
ה' באדר תשפ"א 01:13

 

עובדות בשטח מה שנקרא.. 

 

(ואני בת)

 

"כָּל הָעִצְּבוֹנוֹת שֶׁבָּעוֹלָם בָּאִים רַק מִפְּנֵי שֶׁאֵין הָאָדָם רוֹצֶה אֶת רְצוֹן הַשֶׁם יִתְבָּרַךְ, הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, בֶּאֱמֶת."(פנקסי הראיה יג, קא) 

ה' באדר תשפ"א 01:40
ה' באדר תשפ"א 00:35

 

בתור כוח\מתנה שקיבלת מה' וצריך להשתמש בו כדי לעשות טוב בעולם 

(וואלה לפעמים זה אפילו נטל..)

 

וכשאתה זוכר שהכול מה' אז אין מקום לגאווה כמו ש@בנות נו לריב אמר וכו.. 

 

"כָּל הָעִצְּבוֹנוֹת שֶׁבָּעוֹלָם בָּאִים רַק מִפְּנֵי שֶׁאֵין הָאָדָם רוֹצֶה אֶת רְצוֹן הַשֶׁם יִתְבָּרַךְ, הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ, בֶּאֱמֶת."(פנקסי הראיה יג, קא) 

ה' באדר תשפ"א 00:54
ה' באדר תשפ"א 10:08
לדעתי הכנה , כמה שפחות להתעסק בכל ההתפלפלויות האלה , זה סתם שורט את הנפש. אדם צריך להיות עם אנשים כמה שיןתר וככה לצבור חברים שאוהבים אותו
ספרים לא עוזרים לנפש פצועה

אי שם מישהו צוחק עלינו ..ומוריד עלינו דמעות...

ה' באדר תשפ"א 10:31
ה' באדר תשפ"א 14:44

אי שם מישהו צוחק עלינו ..ומוריד עלינו דמעות...

ה' באדר תשפ"א 11:34
ולא, אני לא יודעת להסביר למה אני סוברת כך 😁

אל תרצו בשביל אחרים.
אתם לוקחים להם את הרצון וזה פשוט לא

ה' באדר תשפ"א 11:38
כי כשהאדם שלם עם עצמו הוא לא צריך אישורים וכבוד מבחוץ

(אני לא מסכים עם זה במאה אחוז, ש"הכל" מתאזן
אבל זה כיוון חשוב...)

"וביטול עצם טבעיותם של החיים, כדי שיהיה האדם בלתי-חוטא, זהו עצמו החטא היותר גדול, "וכפר עליו מאשר חטא על הנפש"(אורות התשובה, ה ,ו*)

ה' באדר תשפ"א 12:13
בתקווה שהמצפן מכוון..
ו' באדר תשפ"א 02:09

כשאדם שלם עם עצמו ומחובר לעצמו פירוש הדבר שהוא מכיר גם את יתרונותיו וגם את חסרונותיו ושלם איתם. כתוצאה מכך, הוא לא מתגאה / מתנשא כיוון שאין לו צורך בכך.. הוא בטוב עם איפה שהוא נמצא ופשוט מכיר בערך עצמו והוא הוא עצמו על כל חלקיו...הטובים והטובים פחות...

מקווה שהובנתי?

 

אגב, לא הבנתי מה אמרת על המצפן..

אל תרצו בשביל אחרים.
אתם לוקחים להם את הרצון וזה פשוט לא

ו' באדר תשפ"א 02:40
תודה. מסכים.

חושב שלאדם שמכיר בכוחות עצמו בלי להתנשא, יכולה לעבור מחשבה או חשש שאולי הוא גאוותן. ואולי הוא עף על עצמו. גאוותן התכוונתי שכך על עצמו..

(אמרת שהכל מתאזן. אז שאני מקווה שהוא מכוון למקום הנכון ככה שהאיזון יהיה נכון.)
ה' באדר תשפ"א 11:43
כל עוד מחוברים למציאות ויודעים מה הכוחות שלנו ומה החסרונות ושגם לאנשים אחרים יש הרבה כוחות זה טוב

לקבוצת ווטסאפ שקטה שעוזרת לגברים להתחתן בקלות:

הדרך השקטה לחתונה שלך

לקבוצת שדכנים נהנים ומחתנים 

 

ה' באדר תשפ"א 12:14
ה' באדר תשפ"א 21:37

לקבוצת ווטסאפ שקטה שעוזרת לגברים להתחתן בקלות:

הדרך השקטה לחתונה שלך

לקבוצת שדכנים נהנים ומחתנים 

 

ה' באדר תשפ"א 15:08
בד בבד עם ההבנה שאני רק חלק מהמכלול כולו. ושהמכלול כולו משלים אותי כמו שאני אותו בבחינה הפרטית שלי. בקיצור, אינני מושלם.
אם ניתן דוגמא דו ממדית (כמשל לא מדויק)- אז כמו בפאזל.
ה' באדר תשפ"א 15:38
כוונתי היתה הבירור שבין הכרה בערך העצמי לגאוה.
לא דיברתי על ענוה.
ט' באדר תשפ"א 09:25
אנו מתפללים שלוש פעמים ביום ״אתה חונן לאדם דעת״ משמעות הדבר שערך העצמי של האדם בא מהשם ואין לנו מה להתגאות בזה. ברור שחובתנו לנצל מתנה זאת לעשות דברים טובים. קל מאוד להגיע למצב של אני ועוצם ידי אם לא מכירים בעובדה שהכל בה מהשם יתברך. ככה גם צריך לחנך את ילדינו.
ט' באדר תשפ"א 13:16

הקב"ה נתן לכל אחד כוחות מדהימיםם! ונכון, תמידתמיד צריך לזכור שזה ממנו- אבל צריך להיות מודעים אליהם, ולהשתמש הבם ולהגיד בקול- "אני אלוף, הקב"ה נתן לי כוחות ואני אוכיח את עצמי ואתמודד"!!

טוב, תמיד טוב! וגם כשלא טוב- אז טוב! כי טוב זה עיניין יחסי, ואם נאמין שטוב אז טוב

ט' באדר תשפ"א 13:46
....״אין הנחתום מעיד על עיסתו״ .... שמעת על זה פעם????
כ"ז באדר תשפ"א 09:42

כתבתי את דעתי בעקבות דברי אוהב אי והעם 2

 

בין מורשה לגהה ישנם פרדסים..

כ"ז באדר תשפ"א 12:02
כ"ח באדר תשפ"א 16:05

הוא שיש לנו כבוד וערך עצמי, מאיפה? והרי "מלא כל הארץ כבודו"?

ה' צמצם עצמו בטובו ונתן לכל אחד מברואיו כבוד וערך עצמי שאופפים אותו ואולי אפילו גם "מגדירים" אותו.

איזהו מכובד? המכבד את הבריות

בעיני נכון לחנך לכבוד עצמי, ותוך כדי להבין שהוא לא מוחלט וגם בו ולצידו עלולות להיות קליפות, ומתוך כך להבין שלכל סובבינו ה' גם העניק כבוד ונוכחות ולנסות להכיר בהם ולכבדם.

מקווה שהייתי מובן, האמת שגם אני קצת מסתובב מסביב לשאלות דומות בזמן אחרון

שבת שלום

בין מורשה לגהה ישנם פרדסים..

כ"ז באדר תשפ"א 13:00
מסכת תענית דף כה עמוד ב

… שוב מעשה ברבי אליעזר שירד לפני התיבה ואמר עשרים וארבע ברכות ולא נענה. ירד רבי עקיבא אחריו, ואמר: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה. אבינו מלכנו למענך רחם עלינו, וירדו גשמים. הוו מרנני רבנן. יצתה בת קול ואמרה: לא מפני שזה גדול מזה, אלא שזה מעביר על מידותיו, וזה אינו מעביר על מדותיו.
ט' באדר תשפ"א 14:56
אבל מה מה'? הוא נתן לך כוחות?
ט' באדר תשפ"א 15:27
....בטחון עצמי זה דבר חשוב אבל לא חייבים להפגין אותו. המנהיג האולטימטיבי של עם ישראל נודע בענוותו. להנהיג מתוך ענווה וצניעות זה האידיאל.
ט' באדר תשפ"א 15:37
אז חזרה לשאלתנו 🙂
מה הגבול? איך ביטחון עצמי בלי להתגאות?
(גאווה חייבת להיות מוחצנת?)
ט' באדר תשפ"א 15:47
.... האם עלי להפגין גאווה בבני כשהוא עולה לתורה וקורא? תשובתו היתה: כן אבל במידה שאתה מפגין את אותה גאווה בדיוק כשילד אחר עולה לתורה וקורא.
בשביל תיקון עולם אנו חייבים להוריד את הגאווה והאגו למינימום!!!! וזה ממש לא פוגע בבטחון העצמי. נהפוך הוא.
ט' באדר תשפ"א 15:48
ט' באדר תשפ"א 15:49
ט' באדר תשפ"א 15:53
י"ח באדר תשפ"א 14:35
זה שאין התנשאות על אחרים ובבד בבד את אוהב את עצמך גאווה זה אותו דבר רק שבמקביל אתה רומס אחרים .
י"ח באדר תשפ"א 15:51
כ"ח באדר תשפ"א 07:52

אולי יעניין אותך