רווקות מותרות בעלייה להר ה'. ננה בננה!ימח שם עראפת
לסיכום, ננה בננהימח שם עראפת


והנה לך עוד בננה 🍌אריאל יוסף


הנה לך בננה 🍌אריאל יוסף


בננההההההההההההההההההימח שם עראפת


קח עוד אחת 🍌אריאל יוסף


רגע, וכל הבננות האלו אמורות לשכנע אותי לעלות להר?שפרינצא בוזגלו

יא שובניסט! אתה מתייחס אלי כמו אל קופה שקונים בבננה! גועל נפש!

אכן אנשובי-ניסט. אפשר לוותר על הניסט.ימח שם עראפת

וקופים לא מחבבים בננה.

בעצם תלוי איזה.

למורים אוהבים בננות ופירות

ננה בננה וצילומי מסך של התכתבויותחושבת בקופסא

איזו דרך רצינית ובוגרת ומראה כמה אתה לוקח את הנושא בכובד ראש הראוי למשחק עם איסורי כרת.

@נשמה כללית

כן, ראיתי.הָיוֹ הָיָה

פשוט חשבתי שאכן אין צורך להגיב לו.

ננה בננהימח שם עראפת


הוא בטעות יביא בננה לביכורים...שפרינצא בוזגלו

תיזהר לא להחטיא אותו. <צ>

הוא עלול להחליק על הקליפה... "חמירא סכנתא מאיסורא"אריאל יוסף


לגבי ההחלקה על בננה זה יפתור לכם את הבעיה שליימח שם עראפת

בעיית החפירות בשכל

אווהוו! את זה אני אוהבת!שפרינצא בוזגלו

אם אני אעמוד בשער הר הבית ואחליק פנימה על קליפת הבננה שהשאיר שם @ימח שם עראפת אז יצא שנכנסתי להר בלי לחטוא?

זה יכול להיות מתווה פורץ דרך! הגברים ישאירו בשערים קליפות בננות ש@אריאל יוסף חילק להם, והבנות יחליקו לתוך ההר...

רק שיזכרו לטבול קודםימח שם עראפת


אין צורך.שפרינצא בוזגלו

זה סוגשל אונס.
הן לא נכנסות מרצון.

חחחחחחחחחחחחחימח שם עראפת

גיוועלד

אינדרייען דריינע

קצת קשה להחליק מלמטה למעלה... בד"כ זה הפוך...אריאל יוסף


אז תשאירו בננות בשאר הצאן...שפרינצא בוזגלו


יש מדרגותימח שם עראפת


נו, תחשוב על זה...שפרינצא בוזגלו

בננות על מדרגות = בנות תופסות יותר תאוצה לכיוון מטה...

מדרגות כלפי מעלה, תמיד עולים להר ה'ימח שם עראפת


תתפלא, אפשר בשער הפרחיםימח שם עראפת


משער הפרחים להר הבית? מרשים.אריאל יוסף


לא סתם התכתבויות, התכתבויות מפייסבוק!!!שפרינצא בוזגלו

והרי ידעו שפייסבוק יותר אמין מכולנו ביחד...
אז מחר אני ואת נפגשות במוגרבים?

תמשיכי לחשוב בקופסא גיברת, אני לא מפריע.ימח שם עראפת


כמה פעמים צריך לכתוב שמשחקי מילים זולים מורידים את הרמה שלך?חושבת בקופסא


איזו רמה? תזכירי לי?שפרינצא בוזגלו

תעייני לו בכ"א ותראי שרמה אפ'פם לא הייתה שם...

הכי גרוע שאפילו עם כמות פעמים שאמרתי לו את זה הוא ממשיךחושבת בקופסא


נקודה למחשבה: פשוט להפסיק כדי שאני לא אמשיךימח שם עראפת


אז אתה לא יכול לקחת אחריות על ההתנהגות הילדותית שלך?חושבת בקופסא

אתה צריך את המבוגרים שלא יתנו לך לשחק עד מאוחר כי אין לך יכולת ריסון עצמית?

 

לא התכוונתי שזה יצא כ"כ קשה, אבל זה בגדול מה שאתה אומר על עצמך.

מילה במילהימח שם עראפת


תוותרי. הערתי לועברי אנכי

חשבתי להגיב לך, - הר הבית

 

את לא צריכה לסבול זלזול בשביל דיון שכזה.

 

אחי, פשוט תתבגר.

לא בקטע רע, אתה פשוט מדבר בצורה לא מכבדת.

ואף אחד כאן לא מדבר ככה חוץ ממך...

טעות, שרשור קודם תקפוני לפני שאני התחלתי,ימח שם עראפת

השרשור הלז הוא המשך לקודם, אתה פשוט הגעת באמצע, לך הסתכל בשרשור של נשמה כללית שנפתח במילה "טמטום"

יש דברים שראויים לכינוי טמטום. מה לעשות..עברי אנכי

אבל נשמה כללית מדבר בכבוד למי שהוא דן איתו

(במידה וזה הדדי כמובן, אם הוא ידון  אם מישהו שלא יכבד.. לא אתפלא אם גם הוא יעקוץ)

 

אתה?

אתה מזלזל במי שאתה דן איתו

אתה מדבר אלינו כאילו לאיודע מה.

תתבגר פשוט.

 

סתם למשל, לכתוב לי "יש ידידי" "ננה בננה"

ואז אח"כ כשמעירים לך אתה תדבר בשפה יעני גבוה

 

אתה לא מכבד גם את עצמך.

למה כולם פה לא ככה ואתה כן?

א' גבוהה* ב' במקרה אני מכיר את אותה אישה עליה כתב טמטום"ימח שם עראפת


כן התכוונתי לכתוב את זה, זה טעות הקלדהעברי אנכי

הוא לא כתב עליה

הוא כתב על הדבר שמנסים לכנות אותו 'פסק' על ידי ארגון של כמה נשים שלמדו קצת תורה.

 

לא על אחת מחברות הארגון.

כן, כי להתכחש למציאות זה ממש בוגאאארררימח שם עראפת


אם בכלל גזרו?! בוא'נה זה שו"ת הריב"ש! או שהוא חצוףעברי אנכי

או שהוא לא יודע תורה הבנאדם הזה

 

שות הריבש מביא את הגזרה

יש מעט פוסקים שכתבו שיש נשים רווקות שנהגו לטבול לקראת יום כיפור, וגם את זה ביטלו כמעט לגמרי היום בה.

 

 

אני חושב שהדרך הכי טובה לפסוק הלכה

זה באתרי אינטרנט וצילומי מסך

בעיקר אם זה צ'אטים.

כך היא דרכה של תורה.

 

 

בושה וחרפה.

הוא גם וגם. אתמחי גברא.הָיוֹ הָיָה


הוא טוען בשסי' תכ"ה הריב"ש בכלל כותב שמותר לנשים לטבול...שפרינצא בוזגלו

הבנת הנקרא בסיסית...
 

האם כשרווקה תטבול יהיה מכשול? כן. אז מה הוא רוצה??עברי אנכי


כן?ימח שם עראפת

למה נראה לך שאם היא היתה רוצה לעבור איסור היא הייתה עולה קודם להר ה'???????????????

אתה באמת שואל? אתה לא מכיר שאין אפוטרופוס? עברי אנכי


מהההההההההההההה????????????????????????ימח שם עראפת


אתה יכול לכתוב גם "מה?".עברי אנכי

אתה לא מכיר?

יש דבר כזה יצר הרע

זתומרת שרגע אחד יהיו לך רצונות אדירים לטוב

ורגע אחכ רצונות אדירים לרע

בפרט בענייני עריות

 

נו אני צריך להסביר בכלל דבר כזה?

הווווווווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ימח שם עראפת

ונראה לי שלא חושדים באישה הרוצה לשמש עם בעלה שמא היא נידה.

לא חושדים כמו כן בבת ישראל הכשרה האם תעשה מעשים אסורים. יש ידידי?

מה?? באמת מה הקשר?עברי אנכי

בכל מקרה,

"ידידי",

 

חזק וברוך.

היה שלום ווטסון ידידי!ימח שם עראפת


כן, הבנת הנקרא הוא כותב שאין תקנה האוסרתימח שם עראפת


שו"ת הריב"ש!!!!!!!!!!!!ימח שם עראפת

הריב"ש מפורש אומר שלא תיקנו תקנה שלא ליטבול, פשוט הבנת הנקרא.

חוץ מזה הרמב"ם כתב שמאז הגמרא אף אחד לא יכול לתקן תקנות.

רק אם כל תלמידי החכמים מסכימים לתקנה אפשר לתקן אותה.

ולריב"ש איש מלבד הבאר היטב אינו מסכים.

 

"

אני חושב שהדרך הכי טובה לפסוק הלכה

זה באתרי אינטרנט וצילומי מסך

בעיקר אם זה צ'אטים.

כך היא דרכה של תורה."

כן, אם אתה מעדיף דבר איתי אני יכול למכור לך חוברות וספרי מקדש בנושא

 

 

מוזר, לא נותן לי לשלוח מספר טלפוןימח שם עראפת


מעניין שגדולי הדורות מעולם לא חידשו ככה.עברי אנכי

זאת אומרת

הדיונים בכלל לא קשורים להר הבית

תסתכל בהלכות יום כיפור

רובם ככולם הבינו לא כמוך. ואסרו ועל רווקות לטבול.

 

אם הסיבה שהפסיקו זה מכשול

מכשול עדיין קיים

לא טובלות

 

זהו

פשוט וקל

לפעמים בפסיקת הלכה צריך קצת ענווה להקטין את עצמך לגדולי כל הדורות. ואם אתה ת"ח חשוב שרוצה לחלוק - תעגן את דבריך.

מתנצל

 

כשיש לי את גדולי הדורות לעומת חוברות שיוצאות במסעי שכנוע

אני אבחר בהם

מתנצל, לא הבנתי את הקשר דבריך.ימח שם עראפת

כתבת מספר שטויות, מסיבה פשוטה:

אנחנו מדברים על עלייה להר ה'.

חוץ מזה שאפילו הריב"ש התיר טבילה לצורך יום כיפור עיין שם סימן תכ"ה.

וכמו כן אין לחשוד בבת ישראל הכשירה האם לאחר שתעלה להר ה' תעשה מעשים אסורים, מכיוון שהיא לא צריכה לעלות אם היא יכולה פשוט לטבול ולעשות מעשים אסורים.

 

כמו כן עיין שם, ירושלמי הוריות פרק א' הלכה א' לגבי ימין שהוא ימין וכולי.

 

בכלל, אם נראה לך שבנות ישראל הכשרות לא השתתפו במעמד הקהל, כל טוב ידידי קח מזוודה וסע.

 

בקיצור, היה שלום ווטסון ידידי.

חשבתי להגיב לך,עברי אנכי

אבל יש מצווה שלא לומר דבר שלא נשמע.

 

אתה רוצה לנהל דיון?

אחלה.

דבר בכבוד למי שאתה מדבר איתו.

חבל שהזלזול נוטף בין השורות שלך.

 

אני לא הראשון שאתה מדבר אליו בזלזול.

זה פשוט לא שווה את התגובה שלי.

 

 

אחי, תתבגר.

תתעורר, תתעורר, כי אתה נמצא בחושך חזקימח שם עראפת
חוץ מזה שהבן איש חי הסביר שהבאר היטב העתיק את התשובהימח שם עראפת

של הריב"ש מהבית יוסף ולכן לא הבין אותה כראוי

שייגעץ, וזה הרב מאור קייםימח שם עראפת


למה כל הרבנים שאתה נוקב בשמם כ"כ לא מוכרים?שפרינצא בוזגלו


המהרי"ל, המגן אברהם, הבן איש חי, המשננה ברורהימח שם עראפת

כל הרשימה התירו טבילת רווקות ליום כיפור,

והשו"ע לא הזכיר תקנת ריב"ש ולא כי לא הכיר אותה, הבית יוסף ציטט את התשובה הזו.

חוץ מזה הרמב"ם התיר עליית רווקות

זה שקר.הָיוֹ הָיָה

בעיקרון נמאס לי מלהגיב לך, אבל שלא יהיה מישהו שיתקל פעם בשרשור הזה ויחשוב שאלו דברי אמת.

שקר גס.

שייגעץ, זה שקר שאתה חי. אתה בגדר מת.ימח שם עראפת
מה זה השטויות האלה???
תסתכל שוב, שייגעץ, כתבתי יום כיפור. לא הר הבית.
וזה עדיין שקרהָיוֹ הָיָה

התירו ליו"כ רק טבילה של תוספת טהרה, שאינה מטהרת מדאורייתא.

חמוד, קראת רק את הריב"ש.ימח שם עראפת
וגם אותו לא הבנת.
עד השדה חמד והרב עובדיה, אף אחד אפילו לא הכיר איסור.
המשנה ברורה למשל כותב: "יכול לטבול – המחבר קיצר דמקודם היה לו לכתוב דמנהג לטבול וללקות בעיו"כ ואפילו נערים ובתולות מכיון שהם בני מצות טובלות."
שוב:הָיוֹ הָיָה

דבריהם סוייגו בכך שזו תהיה טבילה שאינה מטהרת מדאורייתא.

עושה רושם שמי שלא קרא זה אתה.

שקר גס.ימח שם עראפת
הראה לי הסתייגות כלשהי.
כפי שאמרתי, קראת רק את הריב"ש אם בכלל, שבו כתב הריב"ש שנהגו לטבול כביכול ללא שבעת נקיים לכבוד יום כיפור, והוא מציין שנהגו חלק, משמע שנשאר נוהגים אחרת, וזאת על מנת עודף קדושה.
תפסיק להגיב לו כבר.עברי אנכי


אני באמת הפסקתי באופן כלליהָיוֹ הָיָה

אבל כשקורה והוא כותב כעובדה מוסכת דברי שקר, אני חושש שיהיה מי שיתקל בה ויאמין בתמימות.

הוא כותב בצורה לא מכבדתעברי אנכי

ולא ככה מנהלים דיון

 

די.

אתה צודק.הָיוֹ הָיָה

אפרוש.

אמן.ימח שם עראפת
לדבר בצורה מכובדת הפסקתי לפני שבוע ושלושה ימים בדיוק, כאשר אנשים נבלים כמוך החלו לתקוף רבנים מהסיבה הפשוטה: איך הוא חולק על מר"ן?
אם כך איני רואה סיבה לדבר בצורה מכובדת לאנשים שאינם מכבדים רבנים שמוכיחים שהוא טעה.
וחוץ מזה, הוא פתח במילה שקר, אז נראה לי שאיני צריך להשתמש במילים שונות
אני תוקף רבנים? אני לא מכבד רבנים?עברי אנכי

תשמע,

ציטוט שלך מהיום

"עד השדה חמד והרב עובדיה, אף אחד אפילו לא הכיר איסור"

אגב, קוראים לו שדי חמד. ר' חזקיהו מדיני.

 

ותאמין לי שיהיה ממש קל למצוא פה כאלה יותר גרועים שלך, אפילו כאן בשרשור הזה

אתה לא מתבייש בכלל להגיד שאנחנו לא מכבדים רבנים כשאתה בעצמך נגוע בזה??

אתה לא מתבייש להעיר לי שמעולם לא הזכרתי פה רב שתקפתי אותו?!

ממש הוכחת את כל הפוסל במומו פוסל.

תתבייש לך. אני בטוח שרבותיך שעולים להר, עכשיו מתביישים בילדותיות שלך ומקווים שאנשים זרים לא יקראו את מה שאתה עושה כאן בגלל חילול ה'.

איכסה.

 

הוא פתח בשקר? שקר??

ככה אתה קורא לכל מחלוקת? יש מחלוקת בין גדולי עולם, ומי שלא מסכים עם הרב שלך אתה אומר שהוא משקר?! שהוא ממציא שטויות?!

קצת ענווה! תתבייש לך. ילד - אתה מדבר כמו ילד ומתנהג כמו ילדון. אתה לא מכבד אותנו - בטח ובטח שלא את עצמך.

אין רב בעולם שיגיד על רבנים כמו השדי חמד שהוא משקר. כנל על הרב עובדיה ועוד רשימה ארוכה של גדולי ישראל שסברו אחרת מרבותיך

אם אתה לא יודע לנהל דיון - אתה לא שווה אותו בכלל.

 

תלמד קצת תורה תראה איך חולקים על גדולי דורות. תלמד מרבותיך איך משיגים ואיך מעירים. איך מנהלים מו"מ בתורה

מה שכן - זה בוודאי לא איך שאתה עושה את זה.

 

תתבייש לך.

אמןימח שם עראפתאחרונה
א' אמת. הסמארטפון חשב שהתבלבלתי.
ועדיין, השו"ע לא מזכיר שום איסור, וכך דומיו.

עד כה לא ממש תקפתי רבנים. בציטוט שלך, אכן עד אליהם איש לא כתב איסור כזה.

אכן, לא הזכרת. אני הזכרתי רב מסויים שתקפת אותו איך הוא חולק על רבנים, וכתבת בשירשור זה ממש שהוא חצוף ואינו יודע תורה. ובכן, גם הוא רב והוא בניגוד אליך בדק מה ההלכה.

האמת שרבותיי גאים בי דווקא, דיברתי איתם והם נתנו לי כיוון, ואכן הם אישרו לי שאתם מבלבלים במוח.

זה שקר. - הר הבית
שקר או לא שקר?

אכן, לא אמרתי שהרב עובדיה והשדי חמד שיקרו. הם טעו בהבנת הריב"ש.

ואכן אני מתבייש לי שאתה אח יהודי, ואינך מבין הלכה פשוטה.

אם רצונך בכך, אני אשמח לפתוח שרשור דיון חדש בו נעשה כל מאמץ לא לזלזל ברבנים.
חוץ מזה, זה שאתם לא מכירים רבנים, לא מתיר לכם לבזותםימח שם עראפת

הרב מאור קיים הינו ראש המכון התורני בהר ברכה, והוא סייע לרב אליעזר מלמד בכתיבת פניני הלכה, וכאשר הוא כותב מו"ר, הוא מתכוון אליו.

אגב, רבוייסי, תשובת הריב"ש היא בכלל לשאלהימח שם עראפת

 האם לומר לפנוייה נידה שמתכוונת לעשות מעשה אסור לטבול קודם על מנת שהחטא יהיה פחות חמור, כיוון שאם היא נידה העונש הוא כרת, והריב"ש אומר שאסור לומר לה לטבול. לא מסייעים לדבר עבירה בלשון פשוטה.

לסיכום אין כל קשר לכאורה לתקנה נגד טבילת רווקות.

לא קראת את הריב"ש בפנים.הָיוֹ הָיָה
נראה שגם את הריב"ש לא קראתימח שם עראפת
עיין בסוף שאלת הריב"ש, וראה שהצדק עימיימח שם עראפת
"שאלת לבאר לך מה שכתוב בתורה ואל אשה בנדת טומאתה לא תקרב לגלות ערותה אם נאמר על כל אשה נדה בין באשתו בין בפנויה ואם הוא כן איך לא הזכירו דבר זה הרשב"א ז"ל בספר תורת הבית ולא הראב"ד ז"ל בספר בעלי נפש כי לפי לשונם לעולם לא דברו אלא באשתו של אדם ואיך מורגל בפי כל אדם פלונית פנויה מותרת וחכמים ז"ל איך הניחו שום קדשה בעולם כי מסתמא אינן מטהרות עצמן ואיך לא תקנו שום תקון או שום גדר של טהרה בפנוי' כדי שלא יכשלו בה רבים אחר שהבא עליה ענוש כרת והנוגע בה באצבע קטנה חייב מלקות ואם באשתו בלבד הכתוב מדבר הוקשה לך לשון הרמב"ם ז"ל בהרבה מקומות שנראה מדבריו שאסור הנדה בין באשתו בין בפנויה:"

עיין, הוא שואל מדוע לא תיקנו ציווי מפורש לטבילה על מנת שהפנויות יהיו טהורות מטומאת נדה, ואז מי שחס ושלום נכשל בהן רק עובר על לאו ולא חייב כרת.
והריב"ש עונה לו באריכות ומבאר למה לו תקנו תקנה כזו, הוא לא מתקן שום תקנה הפוכה.
בפשטות התשובה היא שאישה הניטהרת מטומאתה עלולה לחשוב שכעת האיסור בטל, ועל כן לא תיקנו שחייבת לטבול.
נריה"ש לא תיקן שאסור להן ליטבול, הוא באר למה אין להן חובה לטבול.

כל טוב ווטסון ידידי!
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך