פתאום המילים של השיר הזה נראות כאילו נכתבו על אמא של בראל...ששש!
עבר עריכה על ידי ששש! בתאריך כ"ב באלול תשפ"א 21:59
 
וכל הפרחים שנקטפו בטרם עת. שיר מהמם ומצמרר בלי שום קשר

והמילים, אוי, המילים....

 אליהו- מילים ולחן אביחי הולנדר

 

 שוב אני פותחת דלת לאליהו הנביא

שוב לבד בחדר מחכה שעות לאהובי

בתוך כל החלל הזה ישבתי הפקתי לקחים

הלב שלי מוכן שתלתי והשקיתי בו פרחים

עוד יום

כל יום

אני מחכה

למה הוא לא בא

יש בי אהבה

שלא עוברת הלאה

איך מושכים למעלה

כשלא מוצאים עוד טעם

לא תם

אולי הוא לא ישוב לעולם

פגשתי אחרים אך רסיסי הלב שלי אצלו

לאף אחד בדרך לא היו מילים כמו שלו

וכנראה שלעולם כבר לא אמצא לי עוד אחד כמותו

והלוואי שיום יגיע וכבר לא אכאב אותו

עוד יום

כל יום

אני מחכה

למה הוא לא בא

יש בי אהבה

שלא עוברת הלאה

איך מושכים למעלה כשלא מוצאים עוד טעם

כי זה יגון כזה מופנם

כאב שלא עובר אף פעם

זה מאוחר עכשיו זה כבר נחתם

ודאי הוא לא ישוב לעולם

ודאי הוא לא ישוב לעולם

ודאי הוא לא ישוב לעולם.

שוב אני פותחת דלת לאליהו הנביא

אולי אליי הלילה הוא יבוא ומתנות יביא

ילחש לי על האוזן יגלה לי איך מכאן עוד ממשיכים

הלב שלי מוכן שתלתי והשקיתי בו פרחים

הכי כואב לי על ההורים. מוות מיותרהיא יושבה בחלון
מוות מיותר לחלוטין. מחדלים מקוממים.ששש!

ממש כואב על  ההורים, לו לפחות טוב למעלה...

הוא היה הבן היחיד של האבא שלו...

אשכרה כזו הפקרות וזלזול בחיי חיילים! לא יאומן!

 חיי חיילנו קודמים לחיי אזרחי האויב, כולל התינוקות שלהם!

נראה את מקבלי ההחלטות יפי הנפש מתמודדים מול מחבלים כשהוראות ה(אי) פתיחה באש הם כאלה דפוקות

 

הגרוש שלי היה מפקד קרבי, וכל זמן דיבר על זה, הוא עזב את הצבאהיא יושבה בחלון
בגלל זה והמפקדים רובם דווקא צידדו בו.
בכולופן לפני כל חזרה לצבא הייתה אמירה קבועה: אני מעדיפה אותך בכלא ולא בארון. אני לא שכחתי את תדאגי
פשוט עצוב ומתסכל ומקומםששש!

"אני מעדיפה אותך בכלא ולא בארון." כל כך עצוב שהגענו למצב כזה.

 

אני פשוט מרגישה שאני לא מצליחה להמשיך כרגיל (כמובן הכל בפרופורציות)

וחלק מהאנשים מסביבי פשוט נאנחים קלות ששומעים שהוא נפטר מפצעיו וזהו. מגלגלים הלאה.

כאילו לא אכפת להם, כאילו כלום לא קרה...

או שזה כואב מדי מכדי לעסוק בזה אבל בפנים אכפת להם או שאני זו שמגזימה ולוקחת יותר מדי קשה... 

ברור שצריך להמשיך הלאה. אבל לא להמשיך כאילו כלום לא קרה, להמשיך מתוך מה שקרה.

ולבחון טוב מאוד מה צריך לשנות כדי שזה גם לא יקרה בעתיד

את לא לוקחת קשה מידי, גם אני כמוך, בוכה כל הערב ותפילותהיא יושבה בחלון
ככה צריך להגיב כשחייל יהודי נרצח ועוד בכזו אוזלת יד. ולהפוך את המידה על זה
צודקתששש!


כל אחד מקבל אבל בצורה שונהאין לי הסבר
אם תסתכלי עליי תראי כאילו ''לא אכפת לי'' ו ''המשכתי הלאה'', אבל את לא רואה את הכאב שנמצא עמוק בלב...

זה שאת מתאבלת ובוכה לא אומר שכך כולם מתאבלים.

זה לא שאת לוקחת יותר מידי קשה...
פשוט האבל שלך מגיע בצורה יותר פיזית (בכי) מאשר נפשית.
לא בכיתי דווקא...פשוט מאוד נסערתששש!


לא קריטי התגובה המדוייקת..אין לי הסבר
יותר קריטי להבין שאנשים מקבלים בשורות כואבות גם בדרכים שונות...
יש כאלו שיבכו
יש כאלו שיהיו נסערים
יש כאלו שיהיו ציניים
יש כאלו שמבחוץ יתנהגו כרגיל אבל מבפנים כאב אמיתי...

פשוט אל תחשבי שאם אנשים ממשיכים כרגיל, זה אומר שמבחינתם הכל כרגיל...
יש משהו במה שאת אומרת...ששש!

אבל זה שיגע אותי שהם פשוט כאילו...לא יודעת, לא מראים תגובה או אכפתיות כלשהיא?

 

אולי בפנים היה אכפת להם וכאב מאוד, לא יודעת

 

ת'כלס באמת שלפעמים שתיקה היא הבעת הכאב הכי גדולה

 

יש כאב שמולו... פשוט אין מה לומר. 

 

(ואחרי הכל ראיתי שבאופן כללי לעם שלנו אכפת בצורה מדהימה. איזה תפילות, הזדהות, והמון סטטוסים עליו)

בדיוק... פשוט אין מה לומר.אין לי הסבר
זה פשוט... מה????
למה???

יש מוות לא מיותר?😔אין לי הסבר
אני חושבת שההגדרה היותר נכונה למקרה הזה זה - מוות ברשלנות.
אני חושב שההגדרה היותר מדוייקת היאנוגע, לא נוגע
לינץ'.
חוץ מהמחבל הארור המעורבים בלינץ' היו שופטי בג"ץ והפצ"ר שכובלים את ידי החיילים. ביבי, בוגי, בנט, גנץ, אייזנקוט, כוכבי וחבריהם (שרי בטחון, רמטכלים, מפקדים בכירים) שלא נלחמו לשנות את המצב והפקירו את חיילינו בשביל חיי אוייבינו.
צודקת. יש מוות שיותר קל לנו לעכל ויש גילאים ודברים שאדםהיא יושבה בחלון
עבר בחיים. למשל הזקנה, למשל מישהו שנהרג כדי להציל אנשים אחרים. פה זה סתם
טאטע, למה. ולמה קשה לי להרגע שנראה שכולם כבר מתחילים לשכוח.ששש!


עם הכאב הנורא, צריך גם להבין שזה רצון ה במציאות הנוכחיתנוגע, לא נוגע
כדי שהעולם ועם ישראל יגיעו לתיקונם. דבר כזה מציף את הבעיות ודוחף לשינוי, שמטרתו היא שעם ישראל יחזור לעצמו בכל המובנים. ברגע שה"עמך" המסורתי השקט מתעורר הרבה דברים טובים יכולים לקרות. הרגש הלאומי היהודי החם שלהם ינצח כל פלפול שכלי ומשפטי קר ומטופש שהוציאו לחושך שופטי בגץ.
כשהם יתחילו לפעול ולהיות לצידנו, ננצח. בכמות ובאיכות.
נקווה שבזכות בראל הי"ד יתחיל פה תהליך לאומי שאנחנו ככ צריכים.
כן ולאultracrepidam

כל דבר שקורה הוא רצון ה' במציאות הנוכחית

ולכן במובן מסוים אין בזה שום דבר מנחם.

כי גם אסון ברור ומוחלט הוא רצון ה' במציאות הנוכחית, ומה זה משנה אם אנחנו בצער על האירוע או על המציאות הנוכחית

בוודאי שיש בזה משהו מנחםששש!

כי שאתה מאמין שהכל מאיתו יתברך שדינו אמת והוא לא רוצה "להתעלל בנו סתם" אתה מאמין שזה מה שהיה צריך לקרות ולהכל יש תכלית.

וגם אם אתה לא יודע למה ולא מבין את דרכי ה' הנסתרות, וזועק לה' בכאב "עד מתי?" ו"למה?"  וראינו המון במקורות ששאלו על כך וזו חובתנו לשאול, מתוך זעקה ואמונה וענווה כלפי ה' ולא מתוך כפירה והתרסה חלילה. האמונה ש"אפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא ה' יתברך"- מחזקת מאוד ונותנת משמעות לכאב.

אם לא היינו מאמינים בכך, לכאב לא היה משמעות ותכלית וממילא הוא היה שובר אותנו ולא גורם לכך שנתחזק ונתגבר מתוך המשבר

התכוונתי-נוגע, לא נוגע
רצון ה' שהאסון הזה יקרה, במציאות הרוחנית ולאומית הנוכחית שלנו
אז עם זה אני כבר לא מסכיםultracrepidam

המשפט "רצון ה' שהאסון יקרה" הוא משפט בעייתי מאד. גם עם הסתייגויות, אילו שיהיו.

כי ה' לא עושה דברים רעים.

 

הנחמה שאני מבין שהתכוונת אליה, היא שבתוך המכלול של האירועים והנסיבות מדובר בדבר שטוב לכלל ישראל. וזה יכול להיות נכון במובנים מסוימים.

ועדיין, עבור מי שמשלם את המחיר הזה, וממילא עבור כל מי שאכפת לו מזה, זה מחיר יקר שחבל שאנחנו צריכים לשלם. וכמו שלשלם על אשפוז זה דבר רע גם אם במסגרת האירועים הוא נכון ונצרך, אז גם אסון שהיה חיב לקרות במסגרת הקיימת הוא עדיין אסון שלא היה צריך לקרות אם היינו מתעוררים בזמן.

לא הבנתינוגע, לא נוגע
כשיש לאדם יסורים זה לא מה'? (בהנחה שאלו לא יסורים שמגיעים מהתנהלות לא טובה).

אני מסכים כמובן עם מה שכתבת בהמשך.
לא התכוונתי לומר לה שלא צריך להצטער אם זה מה שהבנתם.
כוונתי הייתה לומר שלא צריך לקחת את הצער למקום משתק ולהתמקד בו אלא למקום של לפעול מתוכו. צריך איזון. וגם לא דיברתי ספציפית על עכשיו סמוך למוות אלא בכללי, לזמן שאחרי. לזכור שהעיקר זה מה עושים בעקבות זה.
אתה עצמך כבר מסייגultracrepidam

למה ייסורים שבאו מהתנהלות לא טובה לא? כי אנחנו מבינים שיש ייסורים שהאדם מביא על עצמו.

אז אפשר פשוט להרחיב את זה. המון.

 

לעצם הנקודה - אנחנו לא מייחסים את הדברים הרעים לה'. ויקרא א-להים לאור יום, ולחושך קרא לילה.

 

ובכל מקרה, גם אם זה היה רע מוחלט, לאף אחד לא יועיל לקחת את זה למקום משתק. אז סתם לגייס את האמונה שלך בשביל סיוע פסיכולוגי? לך ליועץ או מאמן, הוא יגיד לך לא לקחת את זה למקום משתק אלא לנסות להתחזק ולהתגבר ולהתבגר. צריך להזהר לא לערבב בין האמונה לבין השימוש שלנו בה לצרכינו היום-יומיים

התכוונתי בסיוג לאדם שחולה בגלל שאכל לא בריא לדןגמאנוגע, לא נוגע
עבר עריכה על ידי נוגע, לא נוגע בתאריך כ"ג באלול תשפ"א 13:47
ולא לאדם שחולה בלי קשר. ככפרת עוונות נניח. שאז ה הביא עליו את הרע ואת היסורים האלה. הוא גרם לזה אמנם, אבל ה' הוא זה שהביא עליו את זה בפועל. אז הרע כן מה'. ולכן אנחנו מברכים דיין האמת.
אני לא בטוח שאנחנו חולקים. נראה לי שאנחנו פשוט מסתכלים על הדבר ברמות/צורות מבט שונות שלו:
ה לא עושה רע בלי סיבה.
כשקורה לאדם רע זה (לפחות בד"כ) בגלל מעשיו.
כשהוא נענש העונש הוא רע כי הוא מכאיב. הוא אמנם מנקה וזה טוב אבל בהרגשה של האדם זה רע.
את הרע הזה ה הוריד עליו.
בשכל- זה לא רע כי זה מתקן.
בהרגשה- זה רע כי כואב.
הרע הזה הוא מוכרח כדי לתקן אותנו, ולכן "רצון ה' שהאסון הזה יקרה, במציאות הרוחנית ולאומית הנוכחית שלנו". זה לא רצון פנימי שה' אלא מבחינת אחוריים כמו שכתבה ששש.





ומה שכתבת בסוף- אני ממש לא מסכים. זה לא ערבוב של האמונה עם צרכינו היומיומיים אלו פשוט חיים של אמונה שמשפיעה באופן ישיר על המבט שלנו ואין בזה שום בעיה.
או לאדם שנהרג בגלל שהוא חלק ממדינה לא אחראית...ultracrepidam

הרבה מאד מחלות היו יכולות להמנע באופן תיאורטי אילו היינו בוחרים מסלול חיים אחר.

בוודאי הרבה מאד אסונות.

 

מי שנוסע בכביש לוקח סיכון שמשאית שנהוגה בידי שיכור תתנגש בו. אז זה כן תלוי בבחירה שלו.

 

ברגע שקיבלת את זה שיש דברים שאנחנו לא מייחסים לה', אז אפשר לומר את זה על הרבה מאד דברים.

 

ושוב, יש הבדל בין להאמין שה' הביא את זה לבין האמירה "רצון ה' זה שהאסון יקרה".

כמו שחז"ל דרשו על "ולחושך קרא לילה", כי לא כותבים את שם ה' על חושך, גם אם ברור שהוא ברא אותו.

ולכן גם אם יש אסון שקרה בנס גלוי, לא נאמר "ה' עשה אסון" אלא נבחר בניסוח אחר כי ה' לא רוצה שנראה קשר בינו לבין אסונות

 

לגבי הסוף - אתה כותב שחשוב להסתכל על זה במבט אמוני כזה, כי אחרת הצער יקח אותנו למקום משתק. זה שימוש בהסבר אמוני לצרכים שלנו. אם היית כותב שהמבט האמוני הזה הוא חשוב ונכון גם אילו הוא היה גורם לאסון, זה אחרת. אבל אתה כתבת שחשוב להאמין כך בגלל התוצאות. אם כך, זאת לא אמונה בכלל.

1. הוספתי למעלה. רצון ה לא במובן הפשטני כמובןנוגע, לא נוגע
2. יש הבדל בין דבר שקורה לאדם בגלל טעויות של עצמו בבחירתו לבין מה שקורה לו בגלל טעיות של אחרים. לכן הדוגמאות שהבאת שונות. שם לדעתי יש יותר השגחה כי האדם עצמו לא התנהל בדרך נכונה כמו אדם שאכל לא בריא ופגע בעצמו במודע. זה מצמצם בהרבה את המקרים.

לגבי הסוף- לא מבין איפה ראית ואיך הכנסת את זה לדברים שלי.
--ultracrepidam

1 - בנושאים כאלה צריך להתנסח בזהירות, זה כבוד ה'.

 

2 - ברור. ניסיתי להראות דמיון בין מקרים קיצוניים, אבל זאת גם צורת הסתכלו על המציאות

 

לגבי הסוף - אתה הסברת את הסבריך האמוניים באמירה "כוונתי הייתה לומר שלא צריך לקחת את הצער למקום משתק ולהתמקד בו אלא למקום של לפעול מתוכו", כלומר, לקחת את האמונה ככלי למוטיבציה לפעולה. ולזה התנגדתי.

 

ובקשר לזה - אני לא אומר את זה בהחלטיות ולא אומר שזה הדבר הבלעדי - צעירים מעל עשרים

אני רוצה להעיר שגם כאן הניסוח חשוב. אין לך מושג מה הקב"ה התכוון. אתה כן יודע מה התועלת שאתה יכול להפיק מהזעזוע מהאירוע וכו', אז במקום לומר "הקב"ה רצה ש.. כדי ש..." פשוט תאמר "נקודת אור בתוך החושך היא ... ועל זה אנחנו צריכים להודות לקב"ה

1. צודקנוגע, לא נוגע
עבר עריכה על ידי נוגע, לא נוגע בתאריך כ"ג באלול תשפ"א 14:32
עבר עריכה על ידי נוגע, לא נוגע בתאריך כ"ג באלול תשפ"א 14:30
2. אוקיי. לא ממש הבנתי איך קשור לעניין להראות דמיון למקרים קיצוניים כשאחד מהם זה המקרה שבגללו נפתח השרשור לצערנו.

3. זו כבר הבנה שהכנסת לדבריי. מבחינתי זו האמת ולא כלי למוטיבציה.
כך הם פני הדברים- לא התכוונתי שזה רצון ה ולכן לא צריך להיות בצער אלא שזה רצון ה ולכן לא צריך לקחת את הצער למקום משתק אלא לפעול מתוכו- כי לקחת למקום משתק סותר את זה שזה רצון ה'.
אני לא רואה סיבה להבין אחרת.

ראיתי עכשיו את ההוספה- לא מסכים. לא רואה בעיה לומר את זה עם הסייגים שהוספתי. זו דרך התבוננות פשוטה במציאות ע"י התוצאות של הדבר ומה שקורה פה במדינה בזמן האחרון. כשלוקחים את זה למקום של יותר מדי אולי וספק ונקודת אור וכו' זה פחות משפיע ופחות משכנע ומעורר.
כשזה מה שמראה ההגיון הפשוט עדיף להגיד ככה נראה לי ורק לסייג שאני לא אומר את זה בהחלטיות.
מניחה כאן משהו קשור, סליחה שנדחפת...ששש!

הרמב"ם מחלק את הרעות בעולם לשלושה סוגי רעות:

-רעות שנגרמות מחמת החיסרון שבחומר, כמו פגמים גנטיים ואסונות טבע.

זה קיים, אבל נדיר. בדרך כלל הרעות האלה לא כל כך מצויות

-רעות שבין האדם עושים אחד לשני, כמו לרצוח ולגנוב, וזה פגיעות ברמת החברה

רעות אלה קיימות יותר מסוג הרעה הקודם אך בדרך כלל החברה דואגת למשטר וסדר וכללים מוסריים בחברה וענישה למי שיפר אותם

- רעות שבני האדם עושים לעצמם, לדוגמא חטאים, אורח חיים לא בריא, ייחוס משמעות לדברים לא חשובים ואז הם עצובים שהם לא משיגים את זה או מסכנים את עצמם לשווא

ומכך הוא מגיע למסקנה שאת רוב הרעות בעולם האדם גורם לעצמו ואז מתלונן על ה'...

עצם המציאות של הרע והאפשרות לבחור בו ניתנה מה' ולכן גם במקרים כאלה אפשר לומר שזה "ממנו" למרות שאי אפשר "להתלונן" כי זו בחירה של האדם, וזה לא כזה פשוט לבחור בטוב תמיד, אבל להבנתי הרמב"ם קורא לאדם לקחת אחריות על המעשים שלו והבחירות שלו  וגם לקחת אחריות כחברה ותמיד אפשר לבחור לתקן גם אם בחרת לא נכון...

וואי נראה שיש לי יותר מדי זמן היום, אה?

 

בקיאות יפה מאד וחשובה, ובהחלט בהקשרultracrepidam

מה עם רמח"ל? הוא הולך עוד כמה צעדים קדימה

(לי אין יותר מדי זמן מיותר, וגם לא רוצה לכתוב לא מדויק)

....ששש!

מה מהרמח"ל?... ומאיזה בחינה הוא לוקח עוד כמה צעדים קדימה? אני לא עד כדי כך בקיאה, אני לא ביינישית או מדרשיסטית...

 

מקווה שאני לא כתבתי בטעות לא הכי מדויק, זה קטע שלם של הרמב"ם שבא במטרה להפריך את טענת אלו שאומרים שבעולם יש יותר רע מטוב. 

---ultracrepidam

רוב האנשים לא בקיאים ברמב"ם ברמה שאת מפרטת כאן...

 

בגדול רמח"ל טוען שיש שתי הנהגות מקבילות, ורק הקב"ה בכוחו יכול לעשות ששתיהן ישתלבו.

 

כלומר - מצד אחד, אם חטאתי אני מקבל עונש, ואז זה דבר רע שקורה כדי לשפר את מצבי הכללי

מצד שני, התוכנית משמים היא שהדבר הזה יקרה כי זה חלק מהתוכנית הגדולה

איך שני הדברים קורים בו זמנית? רק הקב"ה יודע

...ששש!

איזה בקיאה ברמב"ם?... פשוט למדנו את הנושא בשיעורי מחשבת אי אז ומאוד אהבתי את המקצוע...

 

אה, אוקי, תודה 

אם הבנתי נכון, זה בעצם הסתירה שיש בנוגע לכך ש"הכל צפוי והרשות נתונה?"

 

---ultracrepidam

לא בדיוק הסתירה, אבל בהחלט חלק משמעותי

הסתירה הזאת נמצאת בהרבה רמות, לא בהכרח בו זמנית (כלומר, אפשר לפתור את הסתירה ברמה אחת או ברמה אחרת, אבל לא בכולן יחד)

וואי, איך אני מנצלש"ת לעצמי את השירשור...ששש!

טוב, שמבינים שה' הוא מעל הזמן והמושגים של "לפני ו" אחרי" ומעל המרחב ומעל כל מימד והגדרה ומעל האינסוף ומעל כל הבנה "ולית מחשבה תפיסה ביה כלל" (סליחה אם אני לא מדייקת בציטוט) אז כל הסתירות האלה נעלמות והכל הגיוני

 

יישר כח. תלמידת חכמים..נוגע, לא נוגע
ומה שכתבת בסוף (עצם המציאות של הרע..)- נכון מאוד. יש כמה רבדים בצורת ההסתכלות והרמבם כתב את הרובד המעשי, המחובר לעולם, ושיביא לתיקון העולם.
חח איזה, פשוט זוכרת כמה דברים משיעורי מחשבת אי אז....ששש!

אכן.  את רוב הצרות והתסבוכות אנחנו גורמים לעצמינו, ואני חשבתי לעצמי שאולי לפעמים אנחנו "גורמים לעצמינו רע" בכך שדברים שאפשר להסתכל עליהם כטוב אנחנו בוחרים לראות כרע.

ואחרי הכל, "אתה הוא יוצרם ואתה הוא יודע יצרם כי הם בשר ודם"... ה' יודע יצרינו ושלל תסבוכותינו וההסתרה שיש שמונעת ממנו לפעמים לדעת מה טוב, והלוואי ויעזור לנו לבחור בטוב תמיד ולראות שטוב

הוא נתן לזה לקרות= משמע זה רצונו...טוב זה כבר דיון פילוסופיששש!

במחשבת ישראל... אבל אם כבר פתחנו את הנושא:

ה' נותן גם לרוע קיום בעולם כדי לאזן את הבחירה החופשית, וזה רצונו 

להבדיל אלפי הבדלות גם בני האדם עושים דברים שהם בניגוד לרצונם הפנימי ולא "כייפים" כי יש להם אילוצים אחרים, לדוגמא, ובגלל שהם בחרו את זה זה נחשב רצונם למרות שזה לא באמת שהם "רוצים" את זה ושמחים בזה

אבל מובא בקבלה שלרוע ה' נותן קיום בבחינת "אחוריים", בדיעבד, לא מתוך הרצון הפנימי

 יש כמה דרגות "ברצון"- רצונות לכתחילה ובדיעבד וכולי....

בכל מקרה, גם הטוב וגם הרע מגיעים מה', כמו שאומר המלבי"ם בפירושו לשמע ישראל על כך שרבי עקיבא האריך במילה "אחד" - ההדגשה על כך ש"ה' אחד" היא שבניגוד לאמונות העבודה זרה הקדומות שמאמינות שיש א-ל טוב וא-ל רע כי לא יכולים להאמין שהכל בא מאותו מקור, אנחנו מאמינים שהכל מאיתו יתברך ומבינים שהכל לטובה ולמרות שיש דברים שנראים לנו רעים, התכלית הפנימית גם שלהם היא להביא לטוב והמלכת השם בעולם ע"י הבחירה בטוב אל מול הרע, בסופו של דבר, ומבינים שהדברים מורכבים וגבוהים יותר ממה שאנחנו חושבים.

וידועים דברי הרמב"ם על כך שניתנה לאדם בחירה חופשית ואת רוב הרעות בעולם בני האדם מביאים על עצמם ואז מלינים על ה', כמו שנאמר: "איוולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף ליבו".

 

אני חושב שפירטת היטב, אין צורך שאוסיף הסבריםultracrepidam


זה מגדיל את השאלהששש!

יש לה' מהלכים שאי אפשר להבין, "כי לא כמחשבותי מחשבותיכם"..."נסתרות דרכי ה'"

אפשר לנסות לראות את הטוב שיוצא מכל דבר וצריך להוציא את הטוב מכל דבר, אבל קשה לומר שבגלל הטוב שיצא זה זה מה שהיה צריך לקרות.

 כמו שהרבי מקוצק אמר, אני לא מאמין באלוקים שאפשר להבין אותו, כי אי אפשר להבין את אלוקים.

 

ועדיין זה חובתנו לצעוק למה ועד מתי, לא כהתרסה, מתוך זעקת כאב.

"ריבונו של עולם, שכולך מלא רחמים, זה מה שרצית?"... משפט מהסרט אגדת חורבן שממש תפס אותי

והלוואי ונתאחד כדי לשנות!

הבהרה- אני ממש לא אומר לא לבכות ולא להיות בצערנוגע, לא נוגע
בגלל שיש תכלית לדבר. אני מתכוון שבגלל שיש תכלית צריך לא להישאר יותר מדי זמן בצער, לשקוע באבל וביאוש, אלא לפעול מתוכו. הרבה אנשים שחוו אובדן של מישהו קרוב מספרים שהם רצו ללכת איתו ביחד ואז הבינו שצריך לפעול ולא לשקוע ביאוש ובזכרון העבר.



לגבי מה שכתבת- באמת אין לנו עסק בנסתרות לה אלוקינו, אבל יש לנו עסק גדול ב"נגלות לנו ולבנינו".
אני חושב (קשה לי לדבר על זה כשרק אתמול הייתה ההלוויה אבל זה מאוד חשוב) שדרך התוצאה של הדבר אפשר ללמוד מה תכליתו הנגלית ואז לפעול יותר בעניין. זה לא סותר כמובן שיש תכליות רוחניות וסיבות נסתרות.

לדוגמא, הדבר הבולט אצל שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו הי"ד, היה האחדות שהם יצרו בעם ישראל (ואכן הוריהם המשיכו לפעול בכיוון הזה).
פה, כשאני שומע את האבא והאמא היקרים שמההתחלה דיברו על זה וגם אתמול בהלוויה- אני חושב שזו הנקודה. מלחמה ציבורית נגד נהלי הפתיחה באש וממילא התעוררות מחודשת של הלאומיות שלנו ואמונתנו בצדקת הדרך בגלל ובשביל המאבק.
המלחמה צריכה להיות של כל מי שאכפת לו, בעיקר ה"עמך" שיתעורר ויעשה דברים בפועל.
הציבור שתמיד פועל ונלחם למען הערכים האלה לא יכול לבד. אנחנו חייבים תוספת כח משמעותית מאוד שתהיה איתנו. לא רק בעניין הזה אלא בכל העניינים והמאבקים הלאומיים.


ראיתי עכשיו מה שהגבת לאולטרה למעלה ונראה לי שאנחנו מסכימים לגמרי רק מדגישים צדדים שונים.
אני לא חושבת שאפשר לומר בפירוש שה' עשה את זה כדי שתהיה אחדותששש!
עבר עריכה על ידי ששש! בתאריך כ"ג באלול תשפ"א 13:10

בעם או סיבות אחרות, אנחנו לא יודעים ולא יכולים לראות את התמונה הכוללת ואי אפשר לפסוק בהחלטיות שזו הסיבה, אבל אנחנו כן יכולים לבחור להוציא טוב ולראות את הטוב שיוצא מכל דבר.

שוב, האמונה מכוונת אותנו לנווט את השבר והזיכרון והכאב העצום שיש לו המון מקום לעשייה ולא לחידלון וייאוש ודיכאון ללא עשייה.

במקום לשקוע, צריך להשקיע בעשייה של טוב

אין ספק שמה שקרה בהחלט אמור גרום לנו לחשוב ולתקן דברים שחייבים תיקון במיידי, כמו מוסר מעוות וחוסר אחדות.

זו אחת המטרות של ניסיונות ומשברים, לגרום לנו להוציא לפועל כל מיני תכונות ודברים שיש בנו, כידוע ממשל הפשתני בגמרא- אם הפשתן איכותי, אז שמכים עליו- הוא משתבח ונעשה טוב יותר.

 

בכל מקרה, אנחנו מעדיפים להשתבח ללא ניסיונות אם אפשר, "ואל תביאנו ליד ניסיון..."

אני לא אומר את זה בהחלטיות ולא אומר שזה הדבר הבלעדינוגע, לא נוגע
אני אומר מתוך הגיון פשוט שמהתוצאה של הדבר אפשר להבין את המטרות הגלויות שלו.
כל עוד אתה לא אומר בהחלטיות אז סבבהששש!

צריך ואפילו חובה לחשוב מה ה' רוצה מאיתנו שנתקן ולמה ה' נתן לנו את הניסיון הזה, כמובן

אפשר לנסות להבין בערך...

קשה לי מאוד עם הודעות כאלו, במיוחד מיד אחרי אסון כלשהוהיא יושבה בחלון
-יש זמן שבו צריך פשוט להתאבל. להצטער, לבכות, להזדעזע ולא להאמין שזה קרה.
אז קודם כל מבחינת הטיימינג יש זמן להגיד ולהסביר כל דבר. זה מאוד בריא נפשית וזה מקום מאוד מאמין (דווקא) כשקורה אסון קודם כל להתאבל. (למשל, באסון מירון הרב שמואל אליהו התראיין בבוקר שישי מבית החולים זיו ופשוט בכה והיה בהלם, לא ניסה למצוא הסברים או וואטאבר. ) להסכים להיות רגע בריק, באובדן, בחוסר ההבנה, הבלבול של המציאות ובענווה של רגע אני לא יודע למה ה' עשה את זה.

וגם כשעובר זמן האבל הראשוני עדיין אני חושבת שצריך מאוד להיזהר עם אמירות כמו זה רצון ה' וכו' וכו'.
- ה' לא צריך את הסנגוריה שלנו, הוא לא צריך שנצדיק אותו וניתן הסברים למעשים שלו.
- לפעמים אמירות כאלה אני מרגישה שהן באות כדי לכסות על הכאב. קשה לי להרגיש את הצער את האכזבה וכו' אז אני אסביר את ה' ולמה זה טוב. ברור שהכל בסוף לטובה, אבל בפירוש יש גם רע בעולם
- הרב זקס כתב על זה שה' לא רוצה שנסביר עוול ורע שקורה למישהו אחר. כשאני מצדיק משהו רע שקרה לי יש בזה בחינה טובה, אבל להצדיק ולתת הסברים נעלים לעוול שקרה למישהו אחר, אומר הרב זקס שזה בעצם להיות אטום לכאב שלו. ה' לא רוצה שנשב בצד ונצקצק למה קרה לו ולה ככה ומה צריכים ללמוד מזה, אלא לפעול כדי לצמצם את העוול והנזק וזה בעצם האכפתיטת כלפי עם ישראל. אחפש את הציטוט המדויק שלו.
אז אמנם מצד אחד הרצח שלו זה משהו של כל עם ישראל ולכן אפשר לנסות למצוא הסברים. אב מצד מי הרצח שלו זה עוול שנעשה להורים שלו, לו עצמו ולחיילים שמשרתים עכשיו ובעתיד. וכלפי העוול שנעשה להם לא תפקידנו למצוא הסברים למה זה קרה אלא לפעול כדי שזה לא יקרה

- ודבר אחרון, אני לא שמחה שבגלל הרצח שלו עכשיו תהיה מהפכה בעם ישראל וישתנו הוראות פתיחה בנשק ואולי כל ערכי המוסר הצבאי ישתנו (בעז''ה!) אני עצובה שחייל צריך למות בשביל שזה יקרה.

* אני הכי בעד מהפכה במוסר הלחימה הצהלי ומתפללת שכל מה שכתבת אכן יקרה, לא רוצה שזה יהיה רק בעקבות רצח*
^^^ כל מילהultracrepidam


את צודקת. אבל בכנות, לגביי:נוגע, לא נוגע
1. אני פשוט כבר חי בתוך צער כמה חודשים, מאז שומר החומות. אז ככה שזה לא הימם אותי כל כך וכתבתי מיד את מה שאני חושב הרבה זמן. אבל עדיין את צודקת.
2. זו לא הייתה סנגוריה.
3. לא טענתי שאין רע ושלא צריך להצטער אלא שצריך לנתב את הכוחות בנוסף לצער גם למלחמה ברע כי זה רצון ה (זו הייתה הודעת תגובה).
4. סייגתי בהמשך שזו כמובן לא הייתה אמירה מוחלטת אלא אמירה שמבוססת על הגיון וניתוח פשוט של המציאות.
5. לא כתבתי מתוך אטימות. להיפך. העוול שנעשה להם מבחינתי נעשה גם לי. גם לי כואב מאוד. וכמו שהם זעקו ודיברו מההתחלה וגם אתמול בהלוויה על ההתנהלות המחפירה ועל חוסר הדאגה לחיילנו ועל כוונתם לפעול בעניין ככה גם אני עושה. אם לא בפועל כי אין לי ממש אפשרות אז בדיבור עם אנשים, בתפילות ובעצם זה שהלב שלי איתם ועם עם ישראל תמיד. אז אני אכן פועל כפי שאמר הרב זקס ולא דיברתי מתוך מידה רעה של ביקרותיות או כל מידה רעה אחרת.
6. גם אני עצוב שזה יוצא ככה כמובן.
את הדבר הכי חשוב הבנת והוא להגיד לאישה: את צודקתהיא יושבה בחלון
מעבר לשרשור אם תעשה את זה בשלום בית כבר שכרך מובטח לך חחחחח
חחחנוגע, לא נוגעאחרונה
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה

אולי יעניין אותך