אכן, לא נעים בכלל, אבל... @פיקאר
דבר ראשון, עם כל הכאב והכעס שאת כועסת עליו, זה ככל הנראה לא יגרום לו (מבחינה הלכתית) להפסיק להיות רב, גם אם דבריו נראים לך תמוהים מאד...
והישר לנושא. חשוב מאד להבין, כל בחור או בחורה שפותח ספר/שומע שיעור/שואל שאלה וכו' של רבנים חרדים, צריך להכיר אותם קדם, אני לא יודע עד כמה את מכירה את הציבור החרדי, ובעיקר את הדרך שהם מתווים בכלל ובענייני צניעות בפרט, אבל חשוב מאד לדעת שהיא שונה בתכלית מהדרך המוכרת לנו, בני הציונות הדתית, וק"ו לחילונים שהם חסידי תרבות המערב... אני אנסה בקצרה לתת את הרקע לדבריו, חוץ מזה שבאופן כללי אני חושב שלפני שתוקפים רב בישראל (אחרי הכל הוא למד המון תורה, יש לו יר"ש והוא באמת מחזק המון אנשים בתורה ומצוות. גם אם זה לא בדרך שלנו, זה כבר נושא אחר לדיון...) יש ללמוד את כל דבריו, וגם אם לא ברור אפשר פשוט להתקשר לשאול... ובכל זאת. גם אם זה ממש כמו הפשט שתיארת (וצילמת...) לנו כאן, עדיין אני אסביר.
הציבור החרדי, לפחות בחלקו, (הוא נתון בתנועות תמידיות בעניין הזה. אני לא מספיק מכיר את המיינסטרים החרדי כדי לקבוע מהי הדעה הרווחת) עדיין אוחז שאנחנו בגלות, ויש אפילו סוברים שאנחנו בגלות הרבה יותר חמורה משהיתה לפני. וא"כ, עצם ההגעה לא"י לא שינתה, או לפחות לא היתה אמורה לשנות, שום דבר מההנהגות הגלותיות של חו"ל, דהיינו הנהגה של קהילה סגורה בתוך עצמה עם הפרדה מוחלטת וברורה בין גברים לנשים ובין הקהילה לעולם שבחוץ. זאת היתה הדרך היחידה לשמור על הגחלת של עמ"י למשך אלפיים שנה. וזה עבד. אלא שגם כאשר הגיעו לארץ הם לא חשבו (וחושבים...) שזה צריך להשתנות. וא"כ, הם פוגשים מציאות של תרבות המערב (החולנית והאיומה, יש לציין...) שפוגעת וחודרת למחנה שלהם. אז במקום לנהוג כמו בציבור הדת"ל (שהנהגתו בעניין גם לא מאה אחוז ברורה, ויש לבאר אותה יותר, ואכמ"ל... דא"ג רק מציין שאחוז הדתלשי"ם אצלנו גבוהה יותר.. סתם חומר למחשבה..) אז הם נהגו כמו שתמיד עשו בגלות, הגביהו את החומות. וכמו כן בענייננו אנו. מה שקראת זוהי פשוט תורה גלותית מאד, של סור מרע. אכן, אני די בטוח שהרוב המוחלט של החרדים לא מסכימים עם הדברים שלו... גם הלשון לענ"ד בוטה מדי... אבל למי שמכיר את הציבור החרדי יודע שזה קיים.. אנחנו פשוט גדלנו בחממה של הציונות הדתית אז אנחנו בשוק...
עוד נקודה חשובה מאד! אל תשכחי, הוא לא דיבר אל בנות כמוך, אלא בנות שבאו מרקע אחר שהשקפת העולם שלהם שונה... (לא שזה בסדר להפוך אותם כמו שתיארת לכלי שצריך להישמר מפניו...) אבל וודאי שזה שונה.
דא"ג, בעניין הבגדים השקופים וכו' לקחת את דבריו שתי צעדים רחוק מדי.. תחשבי עוד הפעם על דבריו באמת, לא מתוך זלזול והתרסה ואפילו תגלי שיש בהם היגיון מסוים (בפסקה הזאת ספציפית) ו... כן. בענין הזה הוא צודק.
כמו"כ יש להכיר את הלשון שלו בכל ספריו, ולא רק כאן כדי להבין שכך הוא תמיד נוהג לכתוב, ולא בגלל שהוא מתיחס לנשים כמו ילדות בת שמונה.
רק אעיר דבר אחרון, אני אישית מאד התחזקתי מהספרים שהוא הוציא על התנ"ך, סדרה מעולה.
והרבה יותר ממה שכתבתי כאן יש לדון בו... יישר כח על העלאת הנושא החשוב! יה"ר שנזכה לצניעות אמיתית כלפי אדם, אבל בעיקר כלפי שמיא!