משתמט משירות צבאי מלא קורא למפקד סיירת מטכ״ל לשעבר מנוולאוהב אי והעם 2
זה מה שנאמר ״בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגא"
כן ברורברגוע
אבל לדבר על "אלימות מתנחלים" בזמן שיש פי 1000 מהצד השני זאת לא חוצפה..
הערבים ימח שמם אבל מה לעשות….אוהב אי והעם 2
השם גרם לכך שהם יושבים עדין בארץ ישראל. האלימות שלהם זה לא דבר חדש אבל ליהודי אסור לעקור עצי זית, להתעמת עם שוטרים ולנהוג כמו הערבים עצמם. מה גם שהם פוגעים לרוב בסתם ערבים שלא קשורים בכלל למעשי האלימות ורק מלבים את האש. נכון שזה מיעוט שבמיעוט אבל לא סתם זה יוצר תהודה עולמית. כלב שנושך בן אדם זה לא דבר מיוחד אבל שבן אדם נושך כלב זה חריג. ברור לך למי אני מדמה את הכלב ולמי אני מדמה את הבן אדם.
גם נתניהו אגב היה בסיירת מטכ"לאריק מהדרום
אז מה? חוצפא?
אני לא חושב שנתניהו יקרה לעומר בר לב מנוול.אוהב אי והעם 2
אני כל פעם מתפלא מחדש על חוסר הבנת הסאבטקסט שלךחסוי מאוד

וכשמישהו שירד מהארץ לאוסטרליה, (דוגמה היפוטטית) עסוק מדי שני וחמישי על איזה בוגר סיירת מטכ"ל שהוא מנוול ומושחת וכו' וכו'... מה דעתך על זה?

יש לי שני ילדים בארץ, אני יותר ישראלי מאשר אוסטרלי…אוהב אי והעם 2
…. מה לעשות שנאלצתי לרדת מסיבות שונות ומשונות. אגב כיהודי זכותי וחובתי לאהוב את עם וארץ ישראל לא משנה מאיפה אני עושה זאת.
הכל מאהבה.
וסמוטריץ' לא עושה זאת מאהבה.חסוי מאוד

הבנתי.

יש בו הרבה גאווה. לא קוראים ליהודי מנוול.אוהב אי והעם 2
ולביבי, מותר לקרוא מנוול?חסוי מאוד
חחחח מה הקשרכתר הרימון
*מפקד סיירת מטכ"ל שמקבל תשבחות ממשרד החוץ הפלסטינימרדכי
בס"ד

ומצד שני עבס מבקר אותו ואומר שאסור לעשות הכללות.אוהב אי והעם 2
למעשה הוא רק צטט את דברי הדיפלומטית האמריקאית וזהו. רק מה אם אפשר לעשות מטעמים מזה אז למה לא? תמיד טוב לעורר שנאה אהבת חינם זה רק בשביל דרשות של רבנים. בננו אין תופעה של אלימות כלפי חיילים, עקירת עצי זתים על ידי מיעוט שבמיעוט כמובן אבל זה מחליט שנאה כלפי ציבור שלם.
אם גם עבאס מגנה אותו אז לגנאי של בר-לב, ממש לא לזכותומרדכי
בס"ד

הוא לא רק ציטט. הוא ביקר בשטח ופעל השבוע לא מעט נגד ההתיישבות. אז לא, לא עושים מזה סתם מטעמים, אלא זה הרבה יותר מכך.

אז מי מרבה שנאה?
לדידך אין תופעה של אלימות בכלל.אוהב אי והעם 2
הרמטכ״ל ממציא דברים.
לדידי לדבר על אלימות מתנחלים זה שקרמרדכי
בס"ד

ברשותך, אעזר בקלמן ליבסקינד להסביר -


אז כמו שלא נדבר עכשיו על עברייני המין של תל אביב, כך לדבר על אלימות מתנחלים זה עיוות של המציאות.
אז אתה מוחה על עיוותים של אחרים.אריאל יוסף

ומה עם כמה עיוותים שיצאו תחת ידך?

(אתה יכול לטעון שאלו לא עיוותים אלא טעויות וכיו"ב. לא מתווכח על טרמינולוגיה).

קוראים לזה התעלמות.אוהב אי והעם 2
כשיש מאות מקרי נשיכה של כלבים נגד בני אדם לא יפרסמו את הנושא אבל אם יהיה מקרא אחד של בן אדם שנשך כלב זה ימשוך תשומת לב לא נורמלית.
וזה המצב ביהודה ושומרון ידוע מי הכלבים ומי בני האדם ולכן אל תתמם ואל תעזר בסטטיסטיקות מספריות כי המציאות היא זאת שקובעת.
ושוב אל תתפל לעומר בר לב הוא לא הציג את הסיפור במקור הוא רק צטט כמו שאמרתי. מספיק לעשות מטעמים. ישראל תודה לאל זה מדינה ולכן היא נשפטת בסטנדרט שונה מהפלסטינאים.
אם תרצה לדוגמא לישב את ארץ ישראל בסיגנון חומה ומגדל כמו ש״ההתישבות הצעירה״ או ״נוער הגבעות״ אז תבטל את מעמדה של ישראל כמדינה ותחזור לתקופת המנדט.
חבל שלמדינה לא היה ביצים להציג תוכנית התישבות משמעותית בגלל נהנתנות ופחד מחרם בן לאומי למרות שבעבר היו תוכניות והקימו ישובים לפי אותם תוכניות
שכן שלי, חבר שלי, נרצח כעת בפיגועמרדכי
בס"ד

אל תדבר איתי על כלב שנשך אדם או אדם שנשך כלב.
ה' יקום דמו. כואב על יהודי מישראלחצילוש
וכשזה אדם מוכר וקרוב, עוד יותר. ארץ אל תכסי דמיו.
מצטער לשמוע. אין לי מילים.אוהב אי והעם 2
עכשיו, שהדם קצת פחות חם, אפשר לענות באמתמרדכי
בס"ד

קודם כל, מצטער על התגובה הראשונית, היא נכתבה דקות אחרי שהייתי עד קלביעת המוות של חבר שלי מהעשר השנים האחרונות, שבהמשך גם יצא שנהפך להיות שכן. בחור זהב שגם היה כותב פה בפורומים לפני כמה וכמה שנים. בקיצור, כאב לב עצום, שגרם לתגובה הזאת.

כעת נחזור לשר בר-לב. אילולה הציוץ השני שלו והביקור בדרום הר חברון, הייתי יכול להאמין לטענה שזה רק עלה בשיחה בניהם והוא לא העלה את זה. אבל כשהוא ממשיך להשמיץ בציוץ נוסף, וכשהוא הולך לסיור שאפילו לא מתואם עם ראש המועצה, וכל מטרתו זה לדבר על אלימות המנחלים בזמן שעשרה מטרים ממנו יש ערבי שחורש על אדמות C, ובר-לב מתייחס אליו ולא לפגיעה בהתיישבות, אז לא רואה כיצד ניתן לדון אותו לכף זכות.

יתרה מכך, ביום רביעי פורסם ראיון איתו בידיעות אחרונות. בראיון הוא נשאל על הציוץ ואמר שלא היו לא מספיק תווים בשביל לכתוב גם על אלימות הערבים. העיתונאי שילה פריד ממקור ראשון בדק והיו לו עוד תווים. בשאלה נוספת הוא נשאל האם דיבר עם אחד הפצועים או המותקפים מאבנים - תשובתו הייתה שלא. לעומת זאת, אם אותו חקלאי ערבי הוא דיבר.

מדובר כזכור בחבר תנועת שלום עכשיו לשעבר, איש שמאל, שאין לי ציפייה ממנו ליותר מידי. אבל להגיד שהוא רק ציטט זה עיוות גדול של המציאות ומנותק ממנה לחלוטין.

*ממייסדי שלום עכשיו.אריאל יוסף


לפחות הוא עקבי באידיאולוגיה שלו.אוהב אי והעם 2
זה לא אומר שהוא פחות ציוני ממך. בשבילו זה שהישמעלים עדין גרים בארץ ישראל זה מציאות שצריך להתמודד איתה. הוא לא משלה את עצמו שהם יתאיידו פתאום.
הוא חרד לקורבנות של יהודים לא פחות ממך ומאמין שאלימות של יהודי כלפי ישמעלים תייצר עוד שנאה שתגרום לקורבנות מיותרים. אף ממשלה לא תייצר בטחון בארץ ישראל לא מימין ולא משמאל. רק דרך האמצע ישלה סיכוי.
הממשלה הזאת לא תחזיק מעמד הרבה זמן אבל זה לא יגדיל את הבטחון בארץ ישראל. אנשי השמאל הם לא תאבי שלטון כמו אנשי הימין.
אף אחד לא אמר שהוא לא ציונימרדכי
בס"ד

אבל אני מקווה שגם אתה כבר מסכים שזאת לא אמירה תמימה של בר-לב, ועומדת מאחוריה אידאולוגיה עקבית, כפי שאתה בעצמך ציינת.

כעת אני חוזר למקום שבו אני השתלבתי בשרשור והוא הנזק התדמיתי שגרם בר לב למדינת ישראל. כאשר הרשות הפלסטינית מדבר על אלימות מתנחלים, וכאשר השר הממונה מדבר אף הוא עם בכירה בממשל ארה"ב על כך, יוצא מכך שקורה פיגוע רצחני אז מתייחסים לכך בעולם כמשהו לכל הפחות סימטרי, אם לא כתגובה לאלימות של המתנחלים. וזו בעיה חמורה.

אין פה, ומעולם גם לא הייתה, סימטריה בין הטרור הערבי לבין פשיעה יהודית. כשמייצרים כזאת, אס הדרך מכאן עד שאומות העולם ינצלו גם את זה נגד המאבק במדינת ישראל, קצר מאוד. ואז השר הציוני גרם לנזק גדול מאוד למדינה.
אין גם סימטריה במצב המדיני.אוהב אי והעם 2
לשמחתנו אתה מדינה והם לא.
אתה גולית והם דוד.
בזכות השלום של בגין ואחריו כל הסכמי השלום האחרים עד להסכמי אברהם אתה כבר לא יכול להגיד שאנחנו מוקפים אויבים. ההוא הא בענין אירן לא משכנע את העולם ואתה עם כל העוצמה הצבאית שלך נלחם עם ארגונים קיקיונים בלי טנקים ובלי מטוסים אבל בעלי מוטיבציה גבוהה.
נכון ״שבזכות״ חוסר התגובה של שמיר בזמנו לטילי סדאם אותם ארגונים הבינו שטילים זה איום רציני על ישראל אבל
בגדול אתה הגולית והם הדוד ..
לצערי ההרתעה נעלמה לא במשמרת של הממשלה הזאת. כל הדמגוגים שאומרים שבגלל עבס אבדה ההרתעה מעוותים בכוונה את האמת למטרות פוליטיות.
אל תדרשו מהממשלה הזאת מה שלא קבלתם כשהליכוד היה בשלטון. ישוב ארץ ישראל בסגנון חומה ומגדל (נוער הגבעות , ההתישבות הצעירה) לא מתאים למדינה שומרת חוק.
מה הend game שלך? טרנספר, ריבונות,
במחשבה שניה….אוהב אי והעם 2
כנראה שאין בתפיסתם end game. כלומה כולה שלי לא רק במחשבה ותשוקה כמו שכל יהודי ירא שמיים חושק אלה גם במעשים ממש. יש לכבד תפיסה כזאת אבל יש לזה גם השלכות לא נעימות. אז לא צריך להתקרבן ולהאשים . קטונטי לדעת מה נכון אבל כבר נאמר שפיקוח נפש דוחה שבת. וגם להתפלל שלוש פעמים ביום ״עושה שלום…..״ לגבי יש לזה משמעות אחת.
וגם הפסוק ״…בקש שלום ורודפהו…״ הוא נר לרגלי.
ואם תגיד: ״הבא להורגך השכם להורגו״ אז בטח לא הכוונה לפעולה עוורת של ״תג מחיר״
סליחה על האריכות אבל דברי אילו באים מתוך כאב אמיתי על כל קורבן יהודי.
צריך להפריד בין הדברים -מרדכי
בס"ד

כולנו רוצים שלום. ברור גם שביהדות החתירה לשלום הוא ערך חשוב. אבל זה לא סותר שביהדות - התורה וההלכה - מחייבים אותנו לרשת את הארץ כולה, וכן גם לגרש מפה את האויבים שלנו.

האם אנחנו יכולים לעשות את זה כיום? כנראה שלא. אבל גם כיום יש לנו יכולת להתקרב לכך. להקים עוד יישובים, להפריח עוד חיים, להשתלט כמה שיותר על מרחב ארצנו. בדיוק כפי שעושים הערבים על שטחי C.

אני מכיר את יהודה הי"ד היטב. בטח גם הוא היה נכנס לקטגוריה של 'מתנחלים אלימים'. למה? כי הוא הקים מאחזים, לחם על ארץ ישראל, והייתה לו כיפה גדולה וגוזמבות. אבל בפועל מדובר ביהודי עם אהבה ענקית לארץ ישראל ואהבה ענקית לתורה. הוא הקריב את נפשו, כפשוטו, למען ארץ ישראל. אבל בעיניי רבים הוא יצוייר כ"נוער הזוועות" או נוער שוליים.

ואם נחזור לנושא השרשור, זאת הבעיה בתפיסה של בר לב. הוא רואה באותם צדיקים שמיישבים את הארץ, בקור העז ובחום הכבד, כבעיה. אבל בעצם הם הפתרון. כל מקום שבו הם נמצאים הם שומרים על הארץ שלנו. הם מחזיקים בעוד נקודה, ועוד שטח שלא יכבש בידי אויבינו. האם יש אחדים שגם עושים לצערנו דברים לא טובים? יש, אבל זה אפילו לא קצה קצהו של הנוער הקדוש הזה.

אגב, אתמול פרסם שחר גליק בגל"צ על עוד מקרה שכולם זעקו עליו 'תג מחיר' 'תג מחיר' וכעבור חמישה שבועות אומנם אין עוד פיענוח, אבל בשקט בשקט המשטרה הורידה את החשד הזה. זה לא מקרה ראשון של סכסוך שכנים שמתפרש כ'תג מחיר' או לפעמים זאת עשיית תג מחיר מכוון בשביל להאשים את המתנחלים (מכיר לפחות אירוע אחד כזה). גם בנוגע לתיק דומא, תג המחיר המפורסם ביותר, יש עד היום לא מעט שאלות שמרחפות מאחורי מי באמת עומד מאחוריו.

בקיצור, לוקחים תופעה שהיא בשולי השוליים של היום יום, ומכתימים ציבור שלם בכך. זה נזק מדיני למדינת ישראל, שרק יקרב את אומות העולם לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית וצבא פלסטיני וכו'. זה הנזק שעשה בר-לב.
אני לא בעד אף בעל כפיה ישמעלי אבל….אוהב אי והעם 2
… להתעלם מקיומם בשטח זה לא נכון. אמר רב אחד בהרצאה לפני מתיישבים מיהודה ושומרון בתרגום חופשי כמובן שלשנוא ערבי שתקף יהודי זה שנאת חינם. לא יודע אם הוא צודק או לא אבל צריך להבין שיש בורא לעולם כל רגע ורגע בהשגחה פרטית בשביל מיוחד לכל יצור בעולם. כמובן שצריך להתגונן כי זה פיקוח נפש.
אין ספק לגבי קדושת הארץ אבל מפני חטאנו גלינו מארצנו אז כנראה שחשיבות הגוף הרבה יותר חשובה.
כל מקרה של השפלה במחסומים של אב לעיני ובעיני בנו יכולה לגרום לאסון ולא חשוב אם בעינינו הענין הוא פרוצדורה ותו לא. אז אל תמעיט בנזק שעושים בודדים מקרב המתיישבים.
אגב, נראה שמזכ"ל המפלגה לא ממהר להסכים עם מר עבאסמרדכי
בס"ד

"מנסור עבאס וכל חברי רע"מ כפופים למצע שלנו ולהחלטות ההנהגה העליונה"
האם שירות צבאי זה הכל בחיים?חופשיה לנפשי
לא
לא מאמינה שהגבתי
אז למה בכלל לשרת בצבא. תקבל פטור וזהו .אוהב אי והעם 2
לימוד תורה גם כן חשוב
מנסה כל פעם להבין את הלוגיקה ללא הצלחהחצילוש
ואין קשר לוגי ברור.



גם לא מאמינה שהגבתי.
כדאי שתאמיני. מי שמאמין לא מפחד.אוהב אי והעם 2
לעניות דעתי כולכם חיים באשליה שמי שלא חושב כמוכם הוא עוכר ישראל ולכן אין לכם רצון להבין את הלוגיקה שלו. אתם כל כך בטוחים בצדקת הדרך שלכם שלא מעניין אותכם שום דבר אחר. הכל ענין של אגו.
יהודי לא קורה ליהודי אחר מנוול!!! בטח לאחד שעשה משהו לטבת העם והארץ.
ועל מה?
על זה שהוא צטט את דבריה של מזכירת המדינה האמריקאית? נכון שלא צריך להכליל אבל אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים קיימת נגד חיילים ונגד שוטרים, וזה בדרך כלל עובר בשתיקה. כשיהודי עושה עוולה הוא גורם לחילול השם ממש. אסור לנו להתנהג כמו הערבים ימח שמם זה לא דרכנו.
אפשר לקרוא למי שמתבטא באופן פומבי בצורה מנוולתחצילוש
מוחק אנשים שחווים טרור מקרוב באופן יום יומי, מוחק נפגעי ונרצחי טרור, דורס ברגל גסה את אותם אנשים שאיבדו את יקיריהם, שממונם הושחת. כן. זה מנוול. ועוד מעמדה של מי שאמור להיות אמון על בטחונם. אני בניגוד אליך חיה במדינת ישראל, ותושבת יהודה ושומרון. אני רואה במו עיני, מה שכנראה גם הוא רואה, ואם הוא רואה בדיוק את מה שאני רואה ומתבטא כך- הוא מנוול. חוטא לתפקידו, שהוא לשמור על בטחונינו וצריך להתפטר. לא רלוונטי בכלל מה הוא היה בשירותו הצבאי. זה לא חזות הכל.
והנה הדוגמא המצערת האחרונה.חצילוש
ישראלי נרצח בפיגוע ירי סמוך לחומש | ערוץ 7

כן, מי שנותן לזה לגיטימציה ומתיר את דמנו, וקורא מבלי להתנצל ולהניד עפעף "טרור מתנחלים" הוא מנוול. והדם הזה על הידיים שלו, כי אם הגישה של השר לבטחון הפנים הייתה חזקה בעד מי שבאמת זקוק להגנה, אולי הרבה מקרים היו נמנעים.
גם אותי סמוטריץ אכזבנוגע, לא נוגע
זה כמו להגיד על יאסר עראפת שהוא היה אדם לא נחמד.
בר לב הוא אדם רשע ועוכר ישראל שמתיר דם של יהודים.
כל קשר אצלך הוא תמיד מקרי בהחלטנקדימון
אדם שקיצר את שירותו בשביל לדור באוהלה של תורה
בכלל לא עומד להשוואה מול אדם שהאריך את שירותו בגלל עודף טסטוסטרון.

ולעצם העניין, מפקד סיירת (ואפילו יהא טייס) זה לא ג׳וקר. מעשיו ואמירותיו יקרבוהו, ומעשיו ואמירותיו ירחקוהו. הדיבורים שלו והמעשים שלו והצביעות המוסרית שלו היא נבלה גדולה וריקבון אישיותי קולוסאלי.
״אוהלה של תורה״ עם שתי תוארי אוניברסיטה חילוניים למדי….אוהב אי והעם 2
עד רבה למה שירות מקוצר? קבל פטור כמו כל חרדי מצוי ואז לפחות אני אאמין שהוא נוהג לשם שמיים ולא לשם שלמות הרזומה.
אין שום סתירה או קשרנקדימון

להתגייס לצבא זה עצמו לשם שמיים. איך אפשר לא להשתתף בשמירה על חיי עם ישראל, על קיום באדמת הקודש, במימוש מצוות כיבוש הארץ? זה מצווה לכל דבר. יחד עם זאת, יש מדרג בהלכה. צבא זה דבר חשוב, אך לימוד תורה והתגדלות כבן תורה קודמים.

לגבי התארים, אתה מדבר שטויות ללא בסיס. אין שום בעיה עם תואר במשפטים, וצא ולמד את היחס ההלכתי ללימוד של ערכאות של גויים, ולחלקים הרחבים שיש בתואר שאפילו אינם עומדים תחת "חלות" של ערכאות. בקיצור, אתה מדבר שטויות גמורות.

 

ובכל מקרה, יפה לראות את הניסיון לברוח מדיון על בר-לב הארור, אל האנשים שאתה שונא באופן דוגמטי ואוטומטי.

לא ברחתי. התמקדתי במי שכינה יהודי אחר מנוול.אוהב אי והעם 2
כמו כן שירות בצבא זה חובה . זה לא מצווה.
דרך הסיפור של אותו איש שקרא ליהודי מנוול הבנתי שבמגזר מסויים זה תוכנית כבקשתך. השירות שם הוא מתקופה של חודש ומעלה.
כמובן ״שלימוד תורה כנגד כולם״ ואם אנו מאמינים בזה ואומרים את זה כל בוקר בכוונה יתרה אז שירות בצבא זה ביטול תורה. וחרדים באומץ דבקים בתפיסה הזאת ולא מפחדים מסטיגמות.
הצבא לא צריך חייל בגיל 28 נשוי עם ילדים ועוד לחצי שנה.
ואני מתמקד במי שקורא ליהודים: רוצחים, פושעים, אנסים וגנביםנקדימון

אין סתירה בין היות השירות הצבאי חובה חוקית לבין היותו מצווה. להיפך חייבת להיות התאמה, מי שבא לצבא מבלי לראות בזה שום ערך מוסרי הוא באמת אדם מנוול ורקוב מוסרי שבא רק בשביל הטסטוסטרון המנופח שלו.

הציטוטים שלך מביכים, כי הם לא יותר מתפיסה פשטנית שקורעת דברים מהקשרם, ומתעלמת ממלוא היקף והגבולות של המושגים. הצבא הוא מצווה ולימוד תורה הוא מצווה וערכו גדול משל צבא וזה גוזר באופן לוגי את המסקנות.

אם יש לך טענות על משך השירות אתה מוזמן להתקשר לצהל, ולהמליץ על השגותיך.

ברור שאין סטירה אבל…אוהב אי והעם 2
כשנאמר על רב מסוייים ״כולו קודש חוץ מחודש״ והכוונה לחודש שהוא שרת בצבא אז באמת חבל שהוא שרת את החודש הזה. הוא היה צריך לקבל פטור ולהיות כולו קודש ממש.
אז הוא לא מנווליהודה224
הוא מטומטם כמו גם מי שהיה סגן רמס"ד
מה שנקרא אם ה לא ישמור עיר שוא שקד שומר
אני אגיד לך מי מטומטם…אוהב אי והעם 2
1. אחד שחושב שבגלל הסכמי אברהם הערבים לא יתהפכו עלינו אם נעשה צעד הכי קטן של ריבונות או סיפוח ביהודה ושומרון.
2. אחד שחושב שאם נמשיך לקיים את החמס בעזה זה יגרום לפיצול העם הערבי בארץ ישראל ושיהיה לנו שקט בגזרת יהודה ושומרון.
3. אחד שחושב שהפשע במגזר הערבי זה טוב ליהודים. אחד הורג את השני. אז מה אם הנשק נגנב ממחנות צהל.
4. אחד שחושב שאם רוב העם איתו אז הוא עושה את הדבר הנכון.
מטומטם מי שיעלה לשלטון את אותו פוליטיקאי שובאוהב אי והעם 2אחרונה
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך