לחץ חברתי במובן הלא בריא - בגבעות!אלירז

אחרי דיון רציני עם חבר'ה כאן שיש להם בטן מלאה על העניין וגם לי -

החלטנו לפתוח את השיח לכל יושבי הפורום ומחוצה לו.


המציאות בגבעות במקורה - היא דבר ראוי ונכון.

ההליכה נגד הזרם, בצורה הבריאה שלה - היא דבר חיובי!

כך זה היה בהתחלה..

לאט לאט חווינו שינויים.

היום - המציאות מספרת שאדם שהולך בזרם הנורמטיבי (בנוסף להימצאותו בגבעות) >

[זאת אומרת - ממלכתי קצת יותר מהחבר'ה האחרים/ עוסק בהייטק/ חילוני/ לומד בבית ספר מסודר+בגרויות ומשקיע בזה]

מתקשה להיות חלק מהחבר'ה..


לדעתי ולדעת עוד כמה,יש מציאות של אליטיסטיות בגבעות

ומודל שאומץ על ידי החבר'ה.

[דומה מאוד למודל של יצהר/ חוות גלעד]

אם אתה לא עומד בו, ולא תחשוב כמוהו - אתה לא אחד משלנו.

וחבל..

זה גורם לרתיעה להרבה מאוד אנשים שלא לוקחים חלק בחשיבה ובדרך החיים הזו.

ויוצר חוסר באנשים שיועילו לנו במאבק, על אף השוני בחשיבה.


מה יש לכם להגיד על העניין?

קצת לא נכון יש הרבה אנשים שנשארו בישיבות וכד' ועדימורחק מינהלי

ועדיין נמצאים ב"חברה".


למשל אני...

מדובר בבודדים, וגם אני בינהם.קטיף שנית

למה שחילוני לא ירגיש בנוח לבוא לגבעות?

למה שדתייה לא תרגיש בנוח לבוא לגבעות?רחלקה

בעזהי"ת.

 

רק בגלל שהיא חושבת שכן אפשר לתקן את המדינה?

[ופליז, אל תפתחו את זה לדיון. הבאתי את זה כדוגמא לממלכתיות.]

חילונית- כי יסתכלו עליה כאילו היא נפלה מהירחרות014

+ כל הדיבורים על שזה באה מה' והחרטאות האלה.. גם.. לא ממש יעשו לה טוב.

אז זה בכל חברה דתית, לא רק בגבעות..רחלקה

בעזהי"ת.

 

[חוץ מנגה ]

מה את יודעת על נגה.. סתאםם.. אכן מקבלים..יפה..רות014

אבל בגבעות יש משהו שאם לשניה תגידי משהו לא בסדר יעיפו לך מכות ובחברה הדתית קצת פחות

אולי מהצד של הבנות.. לי כמעט לא זכור מקרים כאלהמורחק מינהלי

או שלא זכור לי בכלל.

לי זכור כמעט שקרה לי..רות014
כן?קטיף שנית

אתה מסכים לגור בגבעה שבה אתה עשוי לצאת בשבת בבוקר ולמצוא את השכן מעשן?

א. זה בעיה שלא מקבלים בגבעות אנשים בקלותשמשון ר

במיוחד אם יש להם דעה קצת שונה ממה שהאנשים בגבעה חושבים, אבל לפי דעתי זה בעיה ככלית שאנשים לא יודעים להתווכח, ולכן מתי שמגיע מישו עם דעה שונה אנשים נכנסים בו יותר מידי...


ב. אני בעיקרון נגד שיהיו חילונים בגבעה שאני נמצא בא, אבל מה לעשות, יש יוצאי דופן שאולי היה אכפת לי פחות אם היו בגבעה שלי


ג. אם אתה בלימודים זה לא אומר שאתה לא יכול להיות "בחברה", אני לדוגמא, כן מידי פעם בלימודים וכן נחשב ב"חברה"

--------קטיף שנית

א.למה בכלל צריך "לקבל"?? זה אמור להיות משהו של כלל ישראל. לבית כנסת ביום כיפור גם צריך "להתקבל"?


ב. מה זה נגד? מי אתה בכלל? לא מתאים לך חילונים? קום ולך


ג.התחלה טובה, לא מספיק.

^^^^^^^^אביה7
סליחה? אני צריך שיגור לי בגבעה פדופיל?יהודי מרמ"ג
לא נוח לך? קום ולךקטיף שנית
אני אתן לו בלוק במוח, אולי אחר כך אני אלך....יהודי מרמ"ג
שמשון..אלירז

מסכימה עם המשפט הראשון שלך.


משפט ב- הוא תוצאה עגומה של אליטסטיות בכל יישובי יהודה ושומרון.. של ועדות קבלה ליישובים

של החלטה שיש לנו הזכות לקבוע מי יגור לידינו, ולמי הזכות להשתקע כמה ואיפה בא"י.

לא רק חילונים לא מקבלים ביישובים האלו.

גם אנשים גרושים לרוב - זה אות קלון.

ורווקים בוגרים גם הם בד"כ לא נחשבים חברי יישוב.


משפט ג - לא התכוונתי למי שקופץ לישיבה או לומד ברגיל.

אלא על מי (לדוגמא! תנסה להבין את האוירה שמאחורי המילים)

שיש לו מבחן היום, וצריך אותו בגבעה, ולשם שינוי - הוא בחר ללכת למבחן.

החבר'ה לא יאהבו את זה.

בקשר לועדות קבלה:משכנות הרועים

יש אופי לישוב, מלבד היותו התנחלות.

לגיטמי מאוד שישוב רוצה לשמור על אופי מסויים.

לא הבנתי מה רע בזה.

שפחות אנשים עסוקים בדבר החשוב שנקראקטיף שנית
עבר עריכה על ידי דניאלה .יע. בתאריך כ"ב אדר תשע"ב 00:29
עבר עריכה על ידי קטיף שנית בתאריך ט' אדר תשע"ב 21:08

בניין הארץ,

בגלל האופי ה*** של היישוב.

כי לא באת לגור פה בגלל איכות חיים.רחלקה

בעזהי"ת.

 

באת לבנות את הארץ, וכדי לבסס, לפחות בהתחלה, זקוקים למספר רב של אנשים, מכל סוג [חוץ מלא יהודים.]

תראה התנחלויות שהיה בהם וועדת קבלה, והתנחלויות שלא.

אפרת, אריאל, קדומים- רק מתפתחות. יישובים אחרים- הרבה פחות, וחבל!

לא דיברתי על איכות חיים אלא על אופי של מקום.משכנות הרועים

ישנם ישובים וערים לכולם כמו אריאל ומעלה אדומים, יש חרדיים כמו ביתר וקרית ספר, יש מעורבים כמו כפר אדומים ונופי פרת, יש חילוניים כמו נילי וענתות, ויש גם ישובים דתיים.

לא נראה לי שיש בעייה שישוב ירצה להגדיר לעצמו אופי מסויים ולקבל לתוכו כאלו שתואמים את האופי שהוא בחר לו.

לא חסרים ישובים לכולם, יש מבחר גדול וכל אחד יכול למצוא את המקום המתאים לו.

בניין הארץ זהו ערך חשוב, אבל לא אמור למחוק ערכים אחרים, חשובים גם הם.

מי שרוצה חיי קהילהקטיף שנית

שילך ויקבל אותם בסן פרנסיסקו.

או יותר טוב-קטיף שנית

בCrown heights

ועדת קבלה עוצרת פיתוח ישוביםמושיקו

יש מספיק פתרונות איך לקיים אופי מסוים, קח דוגמא את כוכב יעקב שיש שכונה חרדית צמודה אליה, ששירפה את תנאי התחבורה ומחירי המקום - וזה נחשב כשטח של כוכב יעקב, גבע בנימין פתחו את המקום לכולם ויש כמה קהילות כל אחת והאופי שלה וזה לא פוגע באף אחד, אני מאימין שי עוד מקומות כאלו  שרק התפתחו לטובה מפתיחות לעוד אנשים.


ולא הפסידו לא איכות חיים ולא אופי מקום

אני הלכתי לגור בשומרון בשביל איכות חיים...אוהב יהודים

ולא בשביל יישוב הארץ, היום זה לא הקטע, זה היה לפני 30 שנה...


וברור שאני מבין את העניין של וועדת קבלה, כי לכל ישוב יש את האופי שלו, מי  שרוצה לחיות ביישוב בלי אופי שילך באמת לקדומים...

וכן, (לקטיף) אני לא רוצה להריח בשבת ריח של סיגריות, מה לעשות, אני דתי, ורוצה לחנך את הילדים שלי בסביבה דתית.

כמובן שאני בעד לקרב יהודים, אבל כל עוד שזה לא בא על חשבון חינוך ילדים ומצב שאותם אנשים רק יגרמו למצב יותר גרוע ויסחפו אחריהם נוער כמו שבאמת קורה בכל מיני מקומות..

עצוב מאודרחלקה

בעזהי"ת.

 

לך תתחזק בעניין יישוב הארץ..

ברור שאיכות חיים זה מה שנקרא by the way של יישוב הארץ, אבל צריך לזכור מה המטרה ומה הדרך-אגב...

זה וויכוח ארוך...אוהב יהודים

נוער למען ודומיהם בעד ישוב הארץ בעיקר,

ויצהר בעד הערבים וכו', ואני בעד יצהר שבעד הערבים, ואני חושב שזה הקטע היום, גוש קטיף התעסקו רק ביישוב הארץ ותראו איפה הם היום, ותראודוגמת הר ברכה שגם מוותרים על הרבה דברים(העסקת ערבים למשל) בשביל יישוב הארץ,...


ברור שגם נוער למען זה חשוב וזה עדיף מכל תנועות הנוער האחרות.(הרבה אנשים מגיעים דרכם ליצהר...)

והעיקר שכולם יכוונו ליבם לאבא שבשמיים!!

איך אפשר להיות גם "אוהב יהודים" וגם בעד הערבים?יהודי מרמ"ג
ואהבת את הגר...<צ>אוהב יהודים
רוצה סביב דתית?קטיף שנית

יש בברוקלין

אז זהו שיש גם בארץ....אוהב יהודים
איזה יופיקטיף שנית

מזל שיש גם בארץ מקום שבו אתה יכול לדאוג לישבנך

מצטרפת לרחלקה.אמא אדמה

השאלה אם אנשים באים ליישוב במטרה להשיג איכות חיים, או שהם באים בגישה של להקריב מעצמם למען ההתיישבות.
כמו שאנשי הגרעינים התורניים, אגב, מקריבים לפעמים את העניין הזה של קהילתיות. (תלוי איפה).
 

לא קשורשמשון ר

אנשים שבאים, גם אם זה מאידיאים נטו, צריך להיזהר שלא יהרסו את הגבעה, כי מה לעות, יש אנשים שגוררים אנשים אחרים לבוא לגבעה וזה לא דווקא טוב, כי אני לא רוצה מסוממים ומחששות בגבעה, במיוחד לא בשבת, ואם יהיה לי קבוצה של חילונים זה יקרה  


ב. לא אמרתי שזה המצב האידיאלי, אמרתי שזה מה שקורה! ואני מאוד בעיניין לקבל אנשם שחושבים שונה ממני, אבל זה מה שקורה במציאות

מה זה רוצה מסוממים???קטיף שנית

מי אתה בכלל?? הגבעה שייכת לאבא שלך?

כן!שמשון ר

ולא רק שהיא שייכת לאבא שלי היא שיכת לי! <צ>


אבל מה שאני אומר זה שכן צריך אוירה של יהדות בגבעה, ולכן אולי צריך לחשוב פני שמקבלי חילונים, אבל מבחינתי, כל דתי מתקבל

איך היא שייכת לך בדיוק?קטיף שנית

מה זה מקבלים חילונים?? איך הגענו למציאות כזאת??

למה שהם לא יקבלו אותך?

תראה, הגיוני שלמקום יהיו כללים.אמא אדמה


אסור לבנים ובנות ללכת ביחד, לא מחללים שבת בפרהסיה, לא מכניסים תקשורת בלי לשאול את כולם וכו'.
אם אדם חילוני עומד בכללים לא צריכה להיות מניעה להמצאות שלו שם. ע"ע אלכס.
 

כמו שלמדינה יש כלליםקטיף שנית

שמטרתם הוא איזון בין רצונות הכלל,

לא שום דבר אחר

הגרעינים התורניים זה משהו משהוalex
לא מצאו לעצמם מקום באיוש או שסתם רוצים לגור בעיר אבל מה האחים שלי בונים את הארץ ואני לא עושה כלום טוב בואו נמציא גרעין תורני 
לא... הגרעינים התורניים מתרכזים בדברים אחרים..אלירז

ולא רק בבניין הארץ.

על אף שהימצאותם במקומות שבהם הם יושבים, לעיתים פותרת גם בעיות שליטה יהודית.

אני רואה פה זלזול?מורחק מינהלי

הגרעינים העבריים עושים עבודת קודש שאן כדוגמתה....

גרעינים תורניים לא גרעיני הערים העיבריות!שמשון ר
חסרי סמכות רבנית שכמותנו...אמא אדמה


גרעיני הערים העבריות! לא תורניים!  צוחק
 

כן מיצרים מקומות עבודה לעוד בעלי תעודות מהרבנותalex
גרעינים תורניים עושים הרבה!!!שמחת עולם

הגרעינים עושים עבודה מדהימה של קירוב לבבות,

אז עם כל הכבוד אולי אתה בונה את הארץ אבל אתה בונה אותה בשביל העם,

והעם לא יהיה איתך אם הוא לא יבין את המטרה שלך אז עם כל הכבוד...

יישר כח וטיפת הערכה לא תזיק!

יש לך בעיה איתיalex
תגיד מה אתה מסתתר מאחרי כינויים יש לך את הטלפון שלי תתקשר
או שפשוט מחר אני יפתור לך אותה
בקצב הזה זה לא יהיה מחר..מורחק מינהלי
כן, יש לי בעיה איתך שמשון ר

ובגלל זה אמרתי שבדרך כלל לא, אבל יש יוצאי דופןף וגם עליהם צריך לחשוב

מזתומרת יוצאי דופן?אביה7

אם חילוני רוצה לגור בגבעה כנראה שיש לו סיבה טובה, כנראה שהוא מספיק אוהב את הארץ ורוצה לבנות ולהרחיב.. ואם הוא מקבל על עצמו את הכללים של הגבעה (שאמא אדמה כתבה קודם) אני לא מבינה מה הבעיה..
אז מה ההבדל בינו לבין אלכס? שאת אלכס אתה כבר מכיר?

כמה דבריםשמשון ר

א. אני לא יודע אם הייתי מקבל את אלכס (את תיקח את זה אישי כן?   ) אמרתי שהייתי חושב על זה.


ב. יש אלף ואחת סיבות לרצות לגור בגבעה, והסיבה העיקרית יכולה להיות כסף!!!!! הרבה יותר זול לבנות לעצמך בית במעוז אסתר מאשר להשכיר בבי אל לכמה חודשים.



גם אם בונים בית חדש כל חודש? לא בטוח בכלל.אמא אדמה
לא כל גבעה זה רמת מגרוןשמשון ר

שמפנים כל יומיים, יש גבעות שלא פינו כבר הרבה זמן, שימי לב שהדוגצא שהבאתי זה מעוז אסתר, ששם לא היה פינוי יותר משנה ב"ה

אתה עדיין לא ענית על השאלה הבסיסית שליקטיף שנית

מי אתה שתקבל מישהו לגבעה?

למה היא שייכת לך יותר מלו?

לא ראוי לתגובה.מורחק מינהלי

תחשוב על זה שוב.

למה לא?קטיף שנית

אתם צריכים לשנות סוויץ',

הרבה אנשים יכולים לבוא לגבעות אם רק תשנו אותו.

זה דיון היפוטתי כי בגבעות מקבלים את כולם.משכנות הרועים

יש מישהו שרצה לגור ברמת מגרון או מעוז אסתר ונדחה?

או שלא זכה ליחס טוב?

עכשיו אנשים כתבו פה שהם לא זכו ליחס טובאביה7
אז שיפנו לוועדה לפניות הציבור. יש אפילו שר כזה,מורחק מינהלי

ויתלוננו על היחס הבעייתי שקיבלו.

אתה טמבל, או שאתה משחק אותה?קטיף שנית
לא ראיתי שכתבו ככה. כתבו בכללי שככה נראה להם.משכנות הרועים

יצא לי להיות בגבעות עם חילונים, חרדים ודתיים, ובני נוער מסוגים שונים, במשך תקופה לא מעטה (לא לגור אבל לשהות מדי פעם) - מעולם לא ראיתי שלא קיבלו מישהו בצורה יפה.

 

לא יש כאלה שכתבו על עצמם..אביה7
יש כאלה שאין להם סמכות ר....alex
חח מה הקשר?אביה7
גיוון לאalex
כןשמשון ר

ומפני חשש ללשון הרע לא נגיד מי אלא היו, אבל לפני כן, וחק אחרי היו ב"חברה"

כן יש כאלהalex
במילה אחת: כן!די"מ

אבל זה די נדיר

שמשון ר זה בדיוק העניין שלא הייתי שואל אותךalex
כןalex
מורחק מנהלי - תדמיין בחור חדש מישיבת בנ"ע בא לגבעהאלירז

הוא לא יודע את הכללים והחוקים בפשיטה.

הוא לא יודע מה בדיוק עושים ואת המושגים שבהם החבר'ה מדברים.

הוא לא תמיד מסכים עם חינג'ורים

ובכללי - הוא די צהוב בעסק.


אני אומרת לך מסיפורים של אנשים >

אף אחד לא יסביר לו מה עושים עכשיו כשמג"ב מגיעים. הוא צריך לנחש לבד!

ואם הוא עשה טעות יצעקו לו "מה אתה דפוק?!"

המושגים מוזרים לו, וצורת ההתייחסות של החבר'ה לכל מה שקשור בממסד היא לוחמנית!

הוא פוחד לפתוח את הפה.

אם הוא רק יפתח דיון או ישאל למה זורקים אבנים גם על ג'יפים של צה"ל - יכתשו אותו!

כי הוא מביע את דעתו שאומרת שזה לא נכון..

משפטים כמו

"אתה לא מבין כלום!"

"אף פעם לא היית בסיטואציה כזו"

"אתה לא יודע מה עושים לנו"

"גם כן ממלכתי" 

הם לא משפטים נדירים.

והזלזול שמתלווה אליהם בטון ובמבט - גם הוא לא מאוד חביב.


בפעם הבא - סביר להניח שהוא לא יבוא.


אגב גם אני בתור אחת שדי מבינה בעניינים.. חוויתי דברים דומים-שונים באותה הרוח..

זה עוד מקרה בסדר.קטיף שנית

יש המון ילדים (כן, 16 זה ילד) שמשנים את העמדות שלהם רק בשביל שירגישו בנוח בגבעות.

או יותר גרוע- מה אתה שבבניק- כמה פעמים שאלו אותירות014

את זה..

או שאמרו את זה עלי..

אז מה אם אני לא תמיד מסכימה..

או יותר נכון 99 אחוז לא מסכימה..

אני עדיין באתי.. 

אז אולי תהיו נחמדים- כדי שיהיה לי גם איזשהוא חשק להישאר

את יכולה לשאול את ארוסך בנושא הבחורים החדשים מבנ"עמורחק מינהלי

...


אל תשכחו שכולנו היינו חדשים. זה דבר ראשון ודבר שני לי לא זכור יותר מדי מקרים כאלה, עולה דיון  בדרך כלל מסבירים את העיניין וכשבא מגב את לא מצפה שנשב ונתחיל להסביר לו מה לעשות...

הוא נראה לי נדיר..אלירז

ואני מצפה שהבחור הירוק -יקבל הסבר בנעימות ובכיף - מהתחלה - על ה-כ-ל!

על פשיטות, על בנייה, על התמודדויות בשטח בכל מצב.

אז שילך לעוזציון...מורחק מינהלי
זה נראה לך מצחיק??קטיף שנית
זה נראה לי מציאותי.מורחק מינהלי
זו מציאות קלוקלת.קטיף שנית
מאוד קלוקלת ליתר דיוקדי"מ
לא כולם חדשיםדי"מ

תלוי איך נכנסת לעניינים יש כאלה שנכנסו לאט לאט עם הדרכה צמודה (כמו מי שהזכרת כאן) ובתקופות רגעות יותר


ויש את מי שנכנס היום שיש כל הזמן פשיטות ובאלגן זה משהו שונה לגמרי

רות - לזלזל באמונות של אחרים, ולדבר על כבוד?משכנות הרועים

אולי זה שהם נוהגים כדתיים גם כשיש חילונים לידם לא יעשה טוב לאותם חילונים, אז בגלל זה הם יפסיקו לשמור מצוות?

כי זה 'לא עושה טוב'?

באמת שלא הבנתי.

רות לא מזלזלת. היא פשוט בוחרת בדרך חיים אחרת.רחלקה

בעזהי"ת.

 

אני לא מסכימה איתה בגרוש, אבל כמו שאתה מצפה שייכבדו אותך ואת אמונותיך,

כך תכבד את האחר ואת אמונותיו.

'חארטות', זה לא זלזול?משכנות הרועים

אינלי מושג מה קדם לזה..אבל מי שמדבר על כבוד, שיכבד אחרים גם כן.

זה אמור להיות הדדי.

זה שאדם לא מרגיש נוח במקום מסויים (בהנחה שזה אכן כך) ממש לא אומר שהיחס אליו לא טוב.

זה כן אומר שלא נוח לו להיות בסביבה שונה שהוא לא רגיל אליה, וזה הגיוני שכך הוא ירגיש.

כמו שלמישהו מהגבעות אולי לא יהיה נוח במקומות שהוא לא מרגיש קשור אליהם.

יש לי תחושה שהיא אומרת את זה כפגועה..אלירז

לא שאני חושבת שהיא צודקת..

רק - מי שהתחיל את הגלגל הם האנשים שהיו חסרי כבוד מהצד השני.


לפעמים כנראה קשה לאנשים לקבל שהם יכולים גם לעבוד את ה' בשמחה!

גם מאוד לא להסכים וגם לומר בקול מה שהם חושבים על המעשים של אנשים חילונים.

וגם להיות חברים שלהם.

איזונים לא פשוטים.

זה לא קשור רק לחילונים דתיים..רות014

זה קשור לחוסר קבלת הממלכתיות וחשיבתה לשבבנקיות..

ואני לא חושבת שזה נכון..

אני חושבת שעצם זה שמישהו בא ומציע רעיונות לפעולה שהם קצת שונות

לא צריך להעיף אותו..

או לזלזל בדבריו.

וכן, אני אישית נפגעתי.. 

כמה וכמה פעמים.

המזל שלי שאותי זה מחזק

שאני נפגעת

"מי שלא חושב כמוני ערב רב".. בעערחלקה
רות - *שב"כניקיות. אלירז
מה אני לא מספיק כופרalex
אותך באמת לא קיבלנו לאף גבעה חוץ מגבעת בוצר...מורחק מינהלי
נכון אני קיבלתי אותכםalex
גיחי גיחישמשון ר

הייתה מת לקבל אותי לרמה!

אלכס, לפני כמה חודשים היית פעם אחרונה ברמת מגרון?מורחק מינהלי
3 חודשיים וחצי מזה הייתי עצורalex
למה בכלל הגבעות זה חברה של אנשים?קטיף שנית

למה זה לא אוסף של אינדיבידואלים, שמאמינים באידיאל כלשהו-וזה הדבר היחיד שמקשר ביניהם?

כשאני מסתכל על ה"מחאה החברתית" בקיץ, אני חושב שזה אולי אחד הדברים שבזכותו המחאה הזו צלחה - עצם היותם אוסף אינדיבידואלים ולא חברה

אני מסכימה איתך.רות014

אני זוכרת מהקצת זמן שלי שהסתובבתי

שאנשים הסתכלו עלי מוזר ממש

שאמרתי להם כל מיני דברים.

ואפילו אנשים אחרים הזהירו אותי לא להגיד דברים מסוימים מחשש

שאחטוף מכות וקללות

בוקר טוב!רחלקה

בעזהי"ת.

 

אחת הסיבות שהורדתי פרופיל בגבעות זה מה שאת מתארת פה..

אני נמצאת במקום דומה לשלך..אלירז

העניין הוא שאני כנראה נדחפת בכוח

סתם..

אני בהחלט נחשבת עוף זר.

לא תמיד זה מרגיש בנוח.

שניה.. תנו לעצמכם שניה לבכות אחת על הכתף של השניה.גלוק17

לק"י


ועכשיו תתעוררו למציאות!!!


מי ששם-קיים!!

אל תמציאו סיבות ללמה לא קיבלו אתכן..


לכל אחת בגבעות יש סיפור כניסה... לא תמיד הוא פשוט וקל.. לא תמיד קיבלו אותנו כמו שחשבנו..

אבל מי שנמצא מתקבל..

אם מישהו חושב ששונאים אותו א. שיחשוב למה, ב. זה לא נכון.. יש פעמים שלא מקבלים דברים מסויימים בבנאדם.. זה לא אומר שפוסלים אותו לגמרי.

החבר'ה יודעים לקבל את מי שנמצא ושייך.. גם אם הוא בא פעם בשבועיים כשהוא משתחרר מהישיבה..


מילים כדורבנות!אהוד
גם מי שלא בגבעות קיים.רחלקה

בעזהי"ת.

 

כל אחד בדרכו שלו...

אני ממש לא בקטע להיעלב ולהיפגע, ממש לא. אבל הסיפור היה, שבהתחלה הייתי בגבעות, [ואני לא אספר פה את הרזומה שלי], ופשוט.. הייתי קצת אחרת. טיפה יותר "שפויה".

החבר'ה לא אהבו את זה, וסבבה, הבנתי אותם, אז פשוט הלכתי.

תכל'ס- חבל. אבל בדיעבד טוב לי עם איפה שאני... לא מרגישה צורך לבכות על הכתף של אלירז

 

ואת שמה לב שיש סתירה מיניה וביה בדברייך?

"אם מישהו חושב ששונאים אותו א. שיחשוב למה, ב. זה לא נכון.."

 

והכי חשוב-

לא באנו למחות על זה שאנחנו, אישית, בחוץ. בי, לפחות, זה ממש לא פוגע.

פשוט זה הורס את המאבק ומונע ממנו להתעצם. זה הכל.

קיים, בהחלט. אבל לא ב"חבר'ה" כדברכם..גלוק17

לק"י


אם הרגשת צורך ללכת ולא להישאר ולומר את דעותיך, זו הבחירה שלך..

לא מכריחים מישהו להישאר, כמו כל אחת אחרת יכולת להישאר ולומר את דעותיך, ואני יכולה לומר לך שכרגע ממה שאני מכירה את הבנות למשל, אין הרבה הסכמות בדברים.. ויעידו כל הבנות שהיו בישיבות כלשהן..

בסופו של דבר, ובסופה של ישיבה, כל אחת פועלת בדרכה שלה, אם יש דברים חופפים אז עובדים ביחד..

אף אחד לא מכריח אף אחד לפנצ'ר בימבה של יצהרניק ולא כל דבר שדומה לזה..

יש מספיק בנות שמאמינות רק בלבוא לרמת מגרון לאחר-צהריים ארוך, וללכת. וכן, אולי הן קצת מוזרות, אבל הן חלק מאיתנו!!! וכולן יודעות את זה.

ההבדל בינכן-זה שהיא לא מוותרת על מה שהיא מאמינה, ואתן אולי כן. לשיקולכן.


שמחה שטוב לך איפה את.


זאת לא סתירה. תחשבי על זה.


יש בזה משהו, אבל אי אפשר לתלות את זה רק בחבר'ה. מי שבא צריך להיות חזק.

אולי זה באמת העיקרון של "רק החזק שורד"..  [וואוו.. איך שזה נשמע פתאום מוגזם.]

לא תולים רק בחבר'ה.רחלקה

בעזהי"ת.

 

יכול להיות מאוד שזה גם עניין של אופי וסגנון.

אבל היחס בהחלט משפיע.

 

שמעתי. תודה לך

את עסוקה בעצמך.קטיף שנית

תבדקי למה לא באות אלייך חילוניות לביקורים ברמת מגרון,

לטענתי- זה יותר באשמתך מבאשמתם

עוף מינימום משהו אחר ולא נפתח את זה פהalex
השעמוםגלוק17
לא מסכים...אהוד

זה שאני "לבוש יפה", לומד בצורה מסודרת ואפילו שירתתי 3 שנים (וזכיתי לסרב פקודות),  לא עושה אותי פחות מחובר לקרקע ולמאחזים מאשר מישהו שלא נמצא שם כמעט, אבל משתלח באר"מ יופי כנגד הממסד.

אהוד.. אתה חלק מהחבר'ה, אתה לא ישן בגבעה.אלירז
אתה עוד כמה דבריםalex
לא רואה שום לחץ חברתי, לפחות לא אצל הבנות.אמא אדמה

לא נראה לי שיש שתי בנות עם אותה דעה, ברמת מגרון למשל.
מה כן - מי שנמצא בשטח, הוא זה שיקבע את הלך הרוח ואת האווירה של המקום.
זה אומר שאין מקום לאנשים אחרים? ממש לא! רחלקה תגיע ליותר לילות והאווירה תשתנה בהתאם.
אבל יכול להיות באמת שהתופעה הזאת בכלל לא קיימת אצל הבנות, אנחנו יחסית נורמטיביות, לא?
 

יש בנות ויש בנות.רחלקה

בעזהי"ת.

 

את אכן מהבסדר.

אה, ובכללי, הבנות הן בנות איכותיות!! אחת לאחת.

יהיה לי מאוד נחמד לשבת איתן לשיחת עומק, אבל לבוא לגור איתן בגבעה? להעיז לומר שאני מפחדת? יכפכפו אותי מכל המדרגות.

וזה הכי לגיטימי בעולם לפחד!!! צריך לדעת איך להתמודד איתו, אבל מי שמפחד זה לא אומר שהוא לא בסדר...

זה קל להאשים אחרים בחוסר הפעילות שלהםקטיף שנית

אבל גם עלינו מוטלת אחריות גדולה,

וזה שאנחנו בודדים במערכה זה לא מעט אשמתנו.

חלילה, לא האשמתי אף אחד. רק נתתי דוגמא היפותטית.אמא אדמה
היפוטית? :Oרחלקה

בעזהי"ת.

 

תודה על הפרגון, אחותי..

אמא אדמה- לא מסכימה איתך.. ורחלקה תוכל להיות עדהרות014

אני אישית מרגישה שאם אני יגיע עם הדעות שלי האמתיות יכפכפו אותי..

ואפילו אלירז שהיא נגיד יחסית מתונה מכפכפת אותי כל פעם שהיא רואה אותי..

אז נכון - אני לא מסכימה איתכם במליון דברים.

אבל אם אני רוצה לבוא ואני יודעת מה יקרה שאני יפגוש את היותר פאנטיות שלא מכירים את כל הדפקות שלי

ורק בגלל הפחד שלא יקבלו אותי אני לא באה

זה בעייתי

זו בדיוק הבעיה:אמא אדמה

את "מרגישה" שאם תגיעי יכפכפו אותך... תגיעי, תנסי, תבדקי! אולי תופתעי.
בן אדם שמקריב מעצמו אי אפשר שלא להעריך אותו, גם אם הדעות שלו שונות.
בנות רמת מגרון למדו להכיר שאני לא מעריצה את הרב כהנא ושאני מדברת עם שמאלנים,
והן עדיין לא אכלו אותי! אני מבטיחה לך שאם תבואי שבת לרמת מגרון או למסיבת פורים לא יפסיקו לפרגן לך, על עצם זה שהגעת.

בואי ותראי!

 

הייתי כבר.. במאחזים.. וכן, קיבלתי מטר שיחות עלרות014

השמאלניות שלי. 



ומה הבעיה עם שיחות?אמא אדמה


אם זה מפריע לך תגידי שאת לא מעוניינת לדבר על זה ויעברו לנושא משותף אחר. אני אישית דווקא אוהבת דיונים.
 

יש הבדל בין דיונים תיאורטיים,רחלקה

בעזהי"ת.

 

לבין דיונים עם מטרה לשנות את מי שמולך...

אם את שמאלנית אז למה את מצפה?מורחק מינהלי


לא נראלי שהיא שמאלנית.. משום מה..אביה7
היא לא שמאלנית.הקולה טובה

קוראים לה שמאלנית- כי היא לא ב-ד-י-ו-ק כמו כולם.


ולאמא אדמה- לצערנו, זה לא שיחות חביבות על כוס קפה, זה מישהי אחת שמתחילה לצרוח עלייך את הסיסמאות שלה, ועוד כמה ששומעות ומצטרפות בלי לשמוע מה היה לפני, מצטרפות לצרחות ולאמבוש, ועוד כמה שרואות אקשן- ובאות גם. 

וזה קרה לי שלוש פעמים לפני שהחלטתי שנמאס לי ואני לא מתקרבת למקומות האלו.

וכבר קרה לי שבאתי לעשות לילה באיזה מאחז, ואחת שם זיהתה אותי מהויכוח שהיה לפני מלא זמן- ואמרה לכולן להתרחק ממני. (למזלי היו שם כמה שהכירו אותי אישית ונכנסו בה..)


אז נכון שכל זה קרה לפני כמה שנים, אבל אני עדיין בקשר עם אנשים שעכשיו מסתובבים באיזור, ואני שומעת שדור הולך ודור בא- אבל העניין הזה לא ההשתנה בהרבה.

את צריכה פשוט לדעת עם מי לדבר לפני שאת באהalex
כן יש ביו"ש משו שנקרא מת"ק.מורחק מינהלי

מינהלת תיאום קישור...

או בקיצור אלכס... המשועמם.גלוק17
אתם תמיד יכולים להתקשר 0543093...alex
אני זמין תמיד אתם יודעים
אל תתחיל.. באמת שלא כדאי..גלוק17

לק"י


כשאני עצבנית אתה יודע מה קורה......


מה תעשי תשחקי בטראויןalex
אני לא סתם אשחק. אני אהרוג את הגיבור שלך!!גלוק17
דווקא ניסיתי כמה לפני איזה שבועיים ולא היית זמין..מורחק מינהלי
הייתי בכלאalex
לא נראה לי שיש שתי בנות ברמת מגרון...מורחק מינהלי
מספיק שיש אחת עם פצל"ש... אמא אדמה
לייק. אמא אדמה - אני לא מסכימה שאצל הבנות אין לחץ.אלירז

אבל שם זה בד"כ מתקשר לבגרות אישית.

שאת חתיכת חפרנית'ערבות הדדית'
חביב מצדך.אלירז
דעתי העניה בנשאdan_land

לא קראתי הכל עד כאן אז מצטער אם אני חוזר-


עד שבאו נוער למען באמת כל הגבעות היו בסיגנון יצהר\חוות גלעד\אברי.

נוער למען הצליחו להביא את נוער הגבעות החדש.
נערי גבעות מכלל האוכלוסיה-עם מגוון דעות ומראות.
למשל עבדכם הנאמן היה בין הראשונים שהיה בגבעת ועשה בגרויות-ואנשים היו בהלם מזה.
או גבעה שיש בה גם בנות

עשו עליי כתבות והתלהבו-וזה היה רק לפני 4 שנים.

חבר'ה מיצהר כל הזמן נלחמו בזה בהרבה טענות. הנה כמה לדוגמא-
צניעות.
רצינות.
תג מחיר.
ממלכתיות יתר
וכול'ה וכדומה.


לצערי נעצרה הדהרה של נוער למען, מאחזים הפסיקו לקום, וכבר לא מגייסים חבר'ה חדשים.

החבר'ה של יצהר 'משתלטים' על המאחזים ויוצרים 'דה לגיטימציה' לחבר'ה אחרים(שלא פחות טובים מהם- אבל שונים מהם.)

אין לי שום בעיה עם חבר'ה מיצהר. אבל אני אוהב גיוון...

עשיתי בגרויות בגבעה לפניך וגם הבחורalex
מעטרת שהיום בתורת החיים
.......די"מ

דבר ראשון אכן יש בעיה כזאת


אבל ברוב המקרים מי שמגיע פעם ב...  ולא מחשיב את עצמו בתור "אחד החברה של הגבעה" אף אחד לא יגיד לא כלום על זה שהוא לא נשאר בגבעה. אבל בנ"א שאין לו מחויבות לגבעה (שזה אומר להדפק ולהשאר בגבעה כי אין מישהו אחר גם כשזה ממש לא מתאים) ומחשיב את עצמו "מהחבר'ה הקבועים של הגבעה" יתעצבנו עליו ובצדק!


ונכון זה בעייה קשה מאד שאנשים יורדים ולא מקבלים את מי שלא מסכים איתם ב-ד-י-ו-ק.



ולקטיף שנית-כן אפשר להגיד לבן אדם אתה לא יכול להגיע לכאן אבל א:תלוי איזה סוג גבעה זה. ב:מה הסיבה לזה.


גבעה כמו נגיד עלי עין/שלהבת י'ה(הגבעה של עקיבא) שבן אדם אחד הקים אותה לבד ומיועדת להשתלט על השטח ולא שייכת לאף ארגון או לקבוצת אנשים אלא לבן אדם הפרטי שהקים אותה זכותו המלאה להעיף אנשים מאיזה סיבה שימצא לנכון! (לדוגמא בשלהבת י'ה אסור לעשן)\


גבעה כמו רמת מגרון/עוז ציון. תלוי מה הסיבה אם יש משהו שמוסכם על כל החברה ואחד מגיע ועושה הפוך (לדוגמא מישהו יגיע לעוז ציון ויזרוק אבנים על הציר כל יום כל היום ויזרוק אבנים על כל חייל שעובר ברדיוס 10 קילומטר מהגבעה)

כיוון שכל אחד יודע שעוז ציון לא בעניין של זה בלשון המעטה לגיטמי שיעפו אותו.



ועוד הערה לסיום: יש כלל שאני ממליץ לכולם לאמץ אותו כל עוד הדבר לא הוכח 100% לא אומרים לבן אדם "אתה שבכני"ק" אתה חושד בבן אדם? על תעבוד איתו בדברים בעייתים.


המילה "שבכני"ק הרסה את החברה שלנו וחבל להמשיך עם זה אין שום סיבה להגיד על בבן אדם שהוא שבכני"ק (כן יש  אנשים שאני חושד בהם ואני לא יספר את זה לאף אחד כל עוד זה לא הוכח)


והיה כבר סיפור שמישהו התקשר למישהי שבוע לפני החתונה ואמר לה "אל תחתני איתו הוא שבכני"ק"

זה פשוט הורס אותנו!!!!!


(וואי וואי כתבתי כל ארוך אני לא מאמין על עצמי)

ואפילו בלי שגיאות כתיב.. ח"ח!גלוק17

לק"י


תכל'ס מסכימה.

[לא מאמינה על עצמי גם...]

התעלה על עצמו הבחורalex
הוא מתעלה.. בהחלט!!גלוק17
כשבכל מקום שבו אתה נמצא(ביצהר ברמ"ג ובבית)...די"מ

אתה לומד לאט לאט להסביר את עצמך יותר טוב ומגבש דעה

חחח למה רק לי אמרו את זהמים רבים

אחרי החתונה???

את מה??גלוק17
אפשר להגיב לאו דווקא בהקשר של הגבעות?ענבל

כאילו זה כן קצת קשור.

אני לא נמצאת בגבעות אבל הרבה פעמים גם מהפורום עולה אותו ניחוח.

הרגשה של " אם את קצת נוטה לצד השני אז את לא יכולה להיות פה"

אני למדתי להתעלם ממנה ולכן אני גם יחסית פעילה פה.

אבל אני שומעת ומדברת עם הרבה אחרים שהגישה הזו מרתיעה אותם.

 

אתם פוחדים לשמוע דעות שונות?

 

קשה להתקבל לחברה של הפורום, אני חושבת שבדיוק ככה גם קשה להתקבל לחברת הגבעות.

אני למשל כן רוצה לגור בגבעה בשלב מסוים, אבל תכל'ס מה שאני רואה בשרשור, אולי אני לא מתאימה.

 

ב"אליטיסטיות" שלכם, כמו שאלירז מכנה זאת, אתם מרתיעים אנשים מלבוא.

אם אחשוב אחרת מכם, לא אהיה אחת מהקהילה של הגבעה (או להבדיל של הפורום).

 

אני למשל חושבת שתג מחיר נגד חילי צהל זה דבר לא נכון.

אבל בגלל זה צריך לצאת עלי שאני שמאלנית\ממלכתית\משהו דומה?

 

אפשר להסביר לי את עמדתכם וגם אם לא אקבל אותה עדיין לא הפכתי למישהי שרחוקה מכם כרחוק מזרח ממערב.

 

אני כן מרגישה תחושה של "אני יותר טוב, אני יודע הכי טוב מה צריך לעשות"

ולאו דווקא בנושא ארץ ישראל.

 

מקווה שהובנתי.

בפורום אנשים מרגשים הרבה יותר חופשי להכנס באנשיםדי"מ

מאשר "על אמת"



כי לא מכירים את הבן אדם אפילו לא היכרות שטחית.


מה שכן,גלוק17

לק"י


בגבעות יש חספוס.. אז תפסיקו לקחת כל דבר קשה..


אליטיסטיות יש אצל אברי ואצל סקאלי למשל...

פה אין אליטיסטיות, יש אנשים שעושים ומקבלים פרגון.. כי הם אלו שבאמת עושים ונמצאים..

כל השאר, אל תצפו שיקבלו אתכם בכפפות של משי, לשום מקום לא מתקבלים ככה..

תהיו, תעמדו על שלכם ובעיקר תעשו.

יקבלו אתכם כמו שצריך.

זה בולשיט שמי שלא חושב בדיוק אותו הדבר לא יכול להיות בגבעות, 

כל דעה שונה מתקבלת בצורה שונה.

אבל אל תצפו שיעשו לכם קבלת פנים כמו בגן.


מה שכן,

אם "אמא אדמה" נמצאת באיזור אז כן תתקבלו בצורה נעימה, כי אין כמוה בקטעים האלו,

אבל אל תשכחו שהיו מספיק אנשים שנפלו חזק בגלל אנשים אחרים.

אז לא סומכים על כל אחד מהשניה הראשונה, אבל היחס הוא כמו שכתב די"מ למעלה.

^^^^^^די"מ
לא ביקשנו פרגוןענבל

(וואו אני מדברת ברבים אז אעבור ליחיד)

אני לא רוצה קבלת פנים כמו בגן.

אבל כן שיקבלו אותי כמו שאני.

אולי מי שחושב אחרת יכול להיות בגבעות אבל בואי נגיד שהוא ירגיש שם הרבה פעמים מאוד לא בנוח.

(וזה לא מניסיון.)

 

ולגבי יחס שקשור לשב"כ-

יש דרכים לברר על אנשים ואני מניחה שאתם יודעים את זה.

עלי למשל אתם יכולים לברר עם יחסית הרבה מפה ובינהם שני מנהלי הפורום היקרים (אלירז ומרדכי).

אני לא מדברת על יחס של חשד כי זה לגיטימי שיהיה.

אחרי כל מה שנערי הגבעות עברו מצד השב"כ

ואני מכירה את זה כי.... בואי נגיד שאני קשורה לשב"כ בעקיפין, וגם לי כנראה היה פעם ציתות על הטלפון, לי ולכל משפחתי.... (לא גילו כלום כי לא היה כלום. זה סתם היה כי היה לשב"כ מאוד משעמם)

אבל יש אנשיםשאים סיבה לחשוד בהם.

ולא יודעת, אבל לחשוד בכל אחד ולהתיחס אליו ככה נראה לי קצת מוגזם...

במיוחד אם זה אדם שאתם בקלות יכולים לגלות אם הוא שבכניק או לא.

 

אגב, דוב, אותי ספציפית אתה מכיר הכרות שטחית (אם להכיר בפורום ולראות פעם אחתב מציאות גם אם לא דיברנו נקרא שטחי).

והרבה אנשים מכירים אותי פה אפילו יותר מהכרות שטחית.

ובכל זאת לא פעם ולא פעמיים זה קרה לי.

יאללה דברי איתי בפעם הבאה שאת באה..גלוק17

לק"י


נארגן לך נוחות מקסימאלית..


ברצינות. 

אם תהיי מחוברת אגיד לך ענבל

בלי נדר

 

תזכרי שאת אמרת!

מחילה אבל מי שסומך על מרדכי ועל אלירז שיבדקו לודי"מ

מי שבכני"ק, אני יכול להגיד לו שזה לא ממולץ...


תעבוד עם אנשים שאתה מכיר וסומך (וגם אז אף פעם אי אפשר לדעת)

לפי מה את מחליטה, שצריך להתחשב בדעות של אחרים?יהודי מרמ"ג


חבר'ה הדיון קצת מדרדר..יהודי קטן
נראלי...חשבשבת

זה קיים בכל קבוצה או מקום שמחליטים להכנס אליו פתאום...

 

זה קורה להמון(ואני יודעת שזה לא מנחם)- מכירה באופן אישי כמה- שכשהגיעו למקום מסויים, והיתה קבוצה ענקית של כמה... שנחשבות לאליטות, היה להם קשה להדביק תקצב ולהכנס למקום שבו כולם נמצאים.

 

דעתי...

בשביל זה יש בנות או חבר'ה שהם יותר גדולים ויותר בוגרים,

שקצת מבינים לנפש האדם

והם משתדלים שכל אחד שמגיע למקום חדש ולא מוכר

לעשות לו נחיתה קלה ולא נחיתת אונס. 

 

לא מדברת על נוער הגבעות(כי אין לי מושג ממש ממה שקורה שם, אבל באופן כללי- זה קיים בכל מקום, ותפקידנו, אם אנחנו רוצים להתקדם ולשאוף שכולם ירצו להיות בקטע הזה- או לפח' כל מי שבא להתרשם- להיות ידידותיים ולהסביר אפילו דברים שנראים לנו שיא המובנים, כי מי שבא מולנו לא יודע דבר ולפעמים עם הרוח שמנשבת יפחד לשאו)

 

עלו והצליחו והשביחו

מעריכים אותכם פה ......

עם הפעוטות פה הוא אף פעם לא התעלה יותר מדיalex
אתה מוזמן להגיד את דעתך ואז אולי זה לא יהיהענבל

רק פעוטות

לא קראתי הכל, אבל אני רוצה לומר משו..הקולה טובה

1. הסיפור שלי- כאחת שכן למדה, ולא הייתה ממש "גבעוניסטית" כשכן באתי- תמיד היו מסתכלים עלי כאילו מלמעלה, 

וגרוע מזה- אם הייתי פותחת את הפה ואומרת את דעתי (שלא תמיד הייתה דעת הרוב) הייתי חוטפת קללות, צעקות, כינויי גנאי למינהם, ופעם זה כמעט הגיע למכות.

בגלל כל זה- למרות שמאד האמנתי בדרך, הפסקתי לבוא לעליות, לפינויים, ולחיזוק השטח בכל מני מקומות. הייתי מגיעה לקומות ה"ממלכתיים" או כשהיו דברים גדולים.


2. לגבי תופעת ה"ירוקים" כבר שמעתי יותר מסיפור אחד על חבר'ה שבאו עם מלא התלהבות וזכו לבוז על הצעירות שלהם, וגרוע מזה- בגלל שהם לא ממש ידעו מה לעשות הם הסתבכו, נעצרו, ולא ידעו מה לעשות בחקירה- אז חטפו כהוגן. 


יש לנו אחריות על כל מי שבא לחזק אותנו! יש לנו אחריות על איך נראת החברה שלנו! אנחנו רוצים ממלכת כהנים וגוי קדוש? דרך ארץ קדמה לתורה! להיות "מענטש" זה לא סותר את בניית הארץ. רק משומה בשטח זה נראה ככה...

מצוות ישוב הארץנוער בורקא

היא רק חלק (כמובן שחשוב מאוד..) מכל קיום המצוות. (גם אם היא המצווה העיקרית וכו' זה לא מבטל את כל המצוות האחרות) ולכן אדם שבא לגבעות אם לא בא מתוך רצון לקיים את דבר ה' זה לא ממש הכיוון (וכבר ראינו לאן התדרדרה הציונות החילונית שהגיע לישב את הארץ במסירות נפש עצומה. במחילה מכולם, הרבה יותר מאשר כולם היום... אולם לא הגיע מתוך תורה ולאחר דור אחד או 2 לא נשאר מזה הרבה..) 

לכן נראה לענ"ד שגם את הגבעות אי אפשר להקים עם בעיות בצניעות וכדומה.. וגם להביא חילונים לגבעות צריך זהירות רבה. כמו להקפיד על הדברים שנאמרו כבר.

אם אנחנו רוצים שילדנו ימשיכו בדרכנו (כמובן בגוון שלהם) אנחנו צריכים לשמור על הסביבה בה הם גדלים (כן, ועדות קבלה וכדומה.) 

בעניין קבלת אנשים דתיים עם דעות שונות אכן חשוב מאוד לקבלם בזרועות פתוחות בלי לזלזל בדעותיהם אולם גם הם צריכים לזכור שאנשי המקום לא תמיד בדעותיהם ולא לזעוק אותם בכל פינה...

כמובן שחברה שרוצים להמשיך במסגרת, ללמוד תורה בישיבה (ולהבדיל לעשות בגרויות..) ועם זאת מנצלים את זמנם הפנוי להגיע לגבעות, ראויים לכל ההערכה!

מחילה על הכתיבה המבולבלת והארוכה...

אני ממש לא בא להשמיץ מישהו ח"ו!

חיזקו ואמצו!!

אולי כן יש בזה משהו..שמוליק פיין

בס"ד


בהתחלה לא הסכמתי עם ארוסתי באמת ולא חשבתי שזה קרה אולי כי פשוט לא נתקלתי ביחס מהסוג הנ"ל..) אבל אחרי קריאה של כמה תגובות פה כנראה שטעיתי..כנראה שבאמת יש אנשים שהיגעו ולא התייחסו אליהם בצורה נורמלית שזה באמת א' ב'..למרות שרוב המקרים ששמעתי היו אצל הבנות מסתומא היו גם מקרים אצל הבנים..אז אני בלנ"ד לוקח על עצמי להתייחס נחמד לאנשים שמגיעים..וחבר'ה תדעו שאם לא התייחסו אליכם יפה לא עשו זאת בכוונה(אני מקווה) ולחבר'ה הקבועים/וותיקים..תעזרו לחבר'ה להיכנס לעניינים אל תרדו עליהם..

זה שאתה לוקח על עצמך להתייחס יפה כבר לא רלוונטידי"מ

בהתחשב בזה שאתה מתחתן ועומד לגור ליצהר...

^^^^^^קופיקו החמוד

מקפיץ, דיון חשוב מאוד, רק שכשהוא התקיים הייתי עמוק בישיבה.

 

דעתי האישית: יש כ"כ הרבה דעות בציבור לגבי דרך המאבק (וטוב שכך), וצריך להזהר שלא להוציא אנשים מהציבור  בגלל דעות (התכוונתי לצדיקים בינוננים ורשעים, ולא באתי ח"ו לקרוא למישהו רשע, או להגדיר צד מסויים בתור הצדיק), וכן, גם נוער הגבעות נחשב ציבור לעניין זה.

 

המלצה: כמו שאמרו רבים לקבל כל מי שבא בשמחה, להסביר כמה דברים בסיסיים, ואם הוא שואל מעצמו שאלות לענות על כל השאלות שלו בלי סיסמאות. אם הוא לא שואל תנו לו לגבש את דרך הפעולה שלו עם עצמו! וכל עוד הוא לא פוגע בכם במעשיו אל תתערבו בדרכו. יש כ"כ הרבה דעות שוויכוח כפוי לא יגרום לו לשנות דעתו, וסתם חבל לנו, לו, ולארץ.

ממנושי104

לדעתי את ממש צודקת במה שאת אומרת ..

וקראתי את התגובות , ולרוב הבנות פה יש חוויות לא כ"כ טובות מהגבעות וזה , אז רציתי להגיד שאני דווקא מרגישה ממש בנוח לבוא לגבעות וזה [כמה שאני יכולה ,אבל משתדלים ] .. 

נגיד רמת מגרון , באמת מקבלות ממש יפה , אני לא זוכרת בכלל שניסו לשנות לי את הדעות .. כאילו פ'סדר - דיברנו על זה , אבל סתם כדי לשמוע אחת הדעה של השניה ..

וכל פעם שאני באה לשם מסבירים לי עוד דברים על המקום וזה ..

וגם אם הדעות שלי הם קצת יותר לכיוון הממלכתי אולי [בהשוואה אליכם כמובן ] אז בחיים לא דיברו\התנהגו אלי יותר בזילזול .. כאילו אני באמת מרגישה נוח לבוא .. [הבנות של רמ"ג - נשיקה תודה ]

ואני יודעת שגם אם היו מתייחסים אלי אחרת [במובן הרע] עדיין הייתי ממשיכה לבוא ! כי זה מספיק חשוב לי ..

אז באמת , אם זה האידיאלים שלנו , ואנחנו באמת חושבים שזה נכון , אנחנו לא נוותר על זה - למרות מה שיגידו ..

וגם , צריך לזכור את המטרה - ישוב הארץ . אז גם אם הדעות שלנו לא משתוות בהכל , בת'כלס כולנו פה באים לאותה מטרה ..


ואני חושבת שפשוט צריך לדעת לקבל אחד את השני . לא להסכים , אבל להבין ולקבל ..

אם זה בדעות , או באורח החיים או אנערף מה ..

וזה בכללי בחיים , לא רק כאן ..


ובקשר למה שאמרו פה על חילונים בגבעות , אז לדעתי אם זה גבעה - שהיא כאילו עם משפחות וזה , אז הם בעצם כמו ישוב - וזכותם לקבוע מי יבוא ומי לא .. לקבוע קו מסויים לישוב ..

ואם זאת גבעה של נערים וזה - אי אפשר להגיד למישו לא לבוא , כי זה של כולם כזה .. 

[ואם זה מישו שבא לעשות מסיבות לילה , או לוידת מה , אז  הוא לא בא למטרה האמיתית כאילו , אז גם ככה אינלו מה לחפש שמה .]


<לא היה לי מספיק זמן לקרוא את כל התגובות , הגבתי על פי מה שקראתי , אז אני מצטערת אם הגבתי לא קשור , או משו שכבר אמרו אותו וזה .. ומצטערת אם זה מבולבל קצת >


שבת שלום !!

למה את יוצאת מנקודת הנחה שליישובקטיף שנית

למה את יוצאת מנקודת הנחה שליישוב מותר לקבוע מי יבוא ומי לא?

--נושי104

זה באמת תלוי איזה ישוב זה , כי יש ישובים שהם יותר פתוחים - וסבבה עם כל מי שבא , ויש כאלה שרוצים לשמור על קו אחיד . 

נראה לי יותר בשביל חינוך ילדים וזה ..

גם תחשוב על העתיד , רוצים לבנות ישוב-ישוב .

אז נגיד שיצטרכו לבחור רב לישוב.  מה יעשו ?

רוצים לפתוח גן\בית ספר\אנערף מה , מה זה יהיה ? ממ"ד ? ממ"ד תורני ? בית ספר לבנים או תלמוד תורה ? 

בדברים של הישוב - ישבו מעורב , או נפרד ?

וכ'ו וכ'ו ..

וברגע שאין קו אחיד לישוב , יש הרבה יותר שאלות כאלה ..


^^^^^^^ענבל

בס"ד

 

קטיף שנית- לא יודעת מה איתך אבל אני רוצה שילדיי יגדלו בסביבה שומרת מצוות

שמה שהם יראו יהיו דברים טובים ולא חילונים שמחללים שבת, הולכים עם בנות וכו'.

יש יישובים שבהגדרתם הם מעורבים או חילונים.

לא יודעת באזור השומרון אבל ברמת הגולן אני מכירה יישוב אחד לפחות (ויש הרבה עוד) שהוא מעורב.

 

וגם מה שחוה אמרה, לגבי הצביון של היישוב.

ביישוב שלי למשל הוא יישוב שבהגדרתו הוא דתי חזק.

נפרד והכל.

והיום באמת מנסים להגיד את מה שאתה אומר "למה לא לקבל את כולם? אהבת ישראל, קירוב לבבות" ובלה בלה בלה.

קירוב לבבות תעשו, אבל לא על חשבוני ועל חשבון ילדיי.

 

אין בעיה שתהיה גבעה שתקבל גם חילונים, באותה מידה אין בעיה שתהיה גבעה שתקבל רק שומרי תורה ומצוות.

את רוצה שילדייך יגדלו בסביבה שומרת מצוות?קטיף שנית

לכי לברוקלין,

אני לא מוצא לנכון לקבל פריוולגיות כאלו של מימוש רצוני כשהוא פוגע בבניין הארץ.

זה בכלל לא קשור לאהבת ישראל, זה קשור לפגיעה אנושה בהתפתחות של ההתיישבות

אפשר להגיד לך משו ?נושי104
אני לא רוצה לפגוע , אבל זה קצת מקובע להגיד - או זה , או זה .
למה אי אפשר גם וגם ? למה חברה של שומרי תורה ומצוות תהיה רק בברוקלין ?
אם מישו חושב שזאת הדרך הנכונה לבנות משפחה , לגדל ילדים , שיהנה ..
ובשביל זה יש מגוון של ישובים , מי שרוצה רק ישוב דתי , יש לו . מי שרוצה גם שומרי תורה ומצוות , וגם לא , יש לו .
(אני מסכימה איתך , גם אני חושבת כמוך , אבל תנסה להיכנס גם לראש של אחרים , זה לגיטימי מבחינתם לרצות את זה ..)
ערב טוב !!
זו המציאות,קטיף שנית

מה אפשר לעשות?

בפועל יישובים שדגלו בשיטה שלי התרחבו פי כמה

מה המטרה בלהתרחב כל כך?אוהב יהודים
אני רוצה לגור בגבעה עם 20 משפחות טובות כמו שאני אוהב ואין לי עניין להפוך לעיר.
ושוב, כיוון שיש לי את זה בארץ, אני לא יטוס לברוקולין...
תענה לי בעצמךקטיף שנית

מה המטרה לגור ביו"ש?

הוא באמת לא גר ביו"ש מעל חצי שנה...די"מ
יש כאלו ש'ישוב הארץ' מוחק אצלם כל ערך אחר.משכנות הרועים

יש כאלו שהמדינה אצלם היא מעל הכל, ולהם ייקרא 'פאשיסטים' (או ממלכתיים קיצונייםחיוך).

ויש כאלו שהערך של ישוב הארץ מבטל בשבילם את כל הערכים האחרים.

לעזאזל הכל, רק ישוב הארץ, ורק בדרך שאני רואה לנכון.

כמובן שגישות אלו הם בעייתיות: השנייה כמובן פחות גרועה, אבל עדיין מסוכנת.

יישוב הארץ הוא ערך חשוב ביותר, אך בחיים עלינו לשלב בין ערכים ולא לרמוס אותם בשם ערכים אחרים.

כל מילה בסלע!די"מ

קטיף שנית מה ההבדל בינך (שישוב הארץ מבטל הכל) לבין מי שהמדינה מבטלת אצלו הכל?

שאני אוהב רוטב מיונזקטיף שנית

ושהוא אוהב רוטב שום

תודה,צודק עכשיו הבנתי.די"מ

אולי תענה לעניין במקום להתחמק ולענות תשובות צניות?

מה אתה רוצה?קטיף שנית

מה ההבדל בינך לבינו?

''קטיף שנית', אתה נורא מצחיק לאחרונה.משכנות הרועים

יותר משני האורבכים יחד!

אולי תפתח קריירה בתחום?

לא מנסה להיות מצחיק.קטיף שנית

בן אדם שואל אותי מה ההבדל ביני לבין מישהו אחר.

אני באמת לא מבין את השאלה.

באיזה אספקט השוני שאתה רוצה לדעת?

שניכם לוקחים ערך אחד ובשמו מבטלים ערכים אחרים.משכנות הרועים

 

"הווי מחשב שכר מצווה כנגד הפסדה"אמא אדמה

אחד הפירושים אומר שלא משנה איזה בחירה תעשה בחיים, תמיד היא תבוא על חשבון משהו אחר, חשוב יותר או פחות.
לי אישית בכלל אין התלבטות בנושא הנידון, כי אני מאמינה שילד שגדל בתוך חברה חדגונית עלול לצאת מאוד חלש.
אני רואה את היישובים המעורבים כמציאות של לכתחילה. [ולא בגלל שאני חשודה על חוסר דוֹסיוּת]
 

מאוד חלש? המציאות הוכיחה ההיפך. השאלה גם מה זה חלשמשכנות הרועים

גם אם נסכים לרגע עם הקביעה הזו, שכל דבר בא על חשבון דבר אחר, הרי שיש כאלו שבשבילם הערך של מקום דתי למשל גובר על הערך של ישוב הארץ בצורה יותר רחבה.

זה לגיטימי.

כל אחד והמציאות שלו...אמא אדמה

המציאות שלי הוכיחה הפוך ממך.
חלש בעיניי = אדם שלא מסוגל להתמודד עם מציאויות טיפה מורכבות ולכן נשבר מהר או חי בפחד שמא ישבר.

כפי שאמרתי, נורא קשה לי להתדיין איתך על זה כי בעיניי אין ערך מיוחד בחיים בסביבה דתית.
אני באמת לא מצליחה להבין את התועלת המהותית שבזה, רק את התועלת הטכנית - ואת הנזק...
 

חלש בעיני - אדם שנסחף עם הזרם.משכנות הרועים

מי שגדל בסביבה חילונית, סיכוייו לההפך לחילוני גדלים - כך נראה לי.

 

מאמר של הרב אליעזר מלמד בנושא:משכנות הרועים

(מתייחס לכך בעיקר בסוף).

 

 

http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1037

 

הקומבינה זה גם ליישב את הארץ וגם לשמור על סביבהאוהב יהודים

דתית.

ותגידי מה שאת רוצה רוב האלה שגדלו 'בחממה' יהיה להם יותר קל להתמודד עם החיים מאלה שגדלו ליד פריצות וכדו'... 

כמובן שזה תלוי בעוד דברים(למשל חסידות) ויש יוצאים מן הכלל..

ואגב, כדאי שאת התזה תגידי לעשרות בנות שירות לאומימשכנות הרועים
שנמצאות בקשרים עם ערבים לאחר ששירתו איתם בבתי חולים ובמקומות נוספים. אולי הן יראו לך מציאות אחרת, בה החברה המגוונת בהחלט משפיעה.
מסכימה עם "משכנות שעננים"*מדינת יהודה*אחרונה
תגובתי ב'למעש!'רכס רמת מגרון
עבר עריכה על ידי רכס רמת מגרון בתאריך י"ז אדר תשע"ב 11:50

ב"ה



http://lms.org.il/Page.aspx/Blog/197


בציפיית הישועה.

לא הגיוני לכפות על ישוב דברים כאלו.משכנות הרועים
מי שהקימו את הישובים הללו רצו בכללים הנהוגים אצלם, ולא הגיוני בשם בניין הארץ לכפות עליהם חיי קהילה שונים ממה שהם חפצים בהם. יש מספיק מגוון בישובים ביהודה ושומרון, ולא חייבים להפוך את כולם למשהו שתושבים אינם חפצים בו. נ.ב. גוש קטיף הוכיח, שלפנות את אפרת יכול להיות הרבה יותר פשוט מלהחריב את חוות מעון למשל. ועדות קבלה אינן הגורם המעכב את בנים הארץ, וימית, אלי סיני ורפיח ים יוכיחו שמי שבאים בשביל איכות חיים - ממילא יהיה קל יותר לפנות אותם בבא היום (היל״ת).  
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך