ממשלה חדשה בישראל
מזל טוב!אלעד
כבר חשבתי שהמשיח יגיע לפני...
מרדכי
ואני באמת מקווה שיהיה טוב... למרות שאני ממש מפחד מהממשלה הזאת.
כנראה
מרדכי
בס"ד
הרי גם הליכוד וגם יש עתיד מגדירות את עצמם מרכז, הבית היהודי ימין-מרכז והתנועה שמאל-מרכז
אבל 'מרכז' יש רק אחת לא?כתר הרימון
והיא נמצאת בכלל בקרית משה...

חחחח



אריאל דל"ת
גם אני מפחד מהממשלה המתהווהאלעד
הממשלה הבאה מורכבת מ4 מפלגות עיקריות-
ובכולן רוב מוחץ או מוחלט לח"כים חדשים. כאלו שאין לנו שום דרך לצפות מראש.
זה בהחלט מעורר חששות, וגם תקוות לפוליטיקה נקיה יותר, בלי חובות קדומים לגו'בים וטובות הנאה.
בקיצור- נחיה ונראה.
מי מרוצה?? כמה עשרות אנשים שיתפרנסו ממנה+mp8
ובני משפחותיהם.
אין על מנעמי השלטון.
הם מצליחים לגרום להרגשה מאוד מרוצה.
אבל החשבון יגיע בסוף, אל דאגה....
הסכם קולאיצוני של 'יש עתיד'מושיקו
הסכם קואליציוני לכינון הממשלה ה – 33 למדינת ישראל
שנערך ונחתם בתאריך __ באדר התשע"ג, __ במרץ 2013
בין
סיעת הליכוד - ישראל ביתנו בכנסת ה-19 (להלן: "הליכוד -ישראל ביתנו")
ובין
סיעת יש עתיד - בראשות יאיר לפיד בכנסת ה-19 (להלן: "יש עת
הואיל ובהתאם לתוצאות הבחירות לכנסת ה-19 הטיל נשיא המדינה על ח"כ בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה ה-33 וזה האחרון הסכים לכך, הכל כהוראת סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה;
והואיל וחבר הכנסת בנימין נתניהו מבקש להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת (להלן: "הממשלה");
והואיל והצדדים להסכם זה מבקשים לקיים קואליציה יציבה, שתביע אמון ותתמוך בממשלה ובפעילותה, למשך כל תקופת כהונתה של הכנסת ה-19;
והואיל והצדדים הסכימו ורואים בדומה רבות מהסוגיות העומדות לפתחה של הממשלה לכשתוקם;
והואיל והצדדים מעוניינים להיות שותפים בממשלה על בסיס קווי היסוד שסוכמו ואשר מצורפים להסכם זה ומהווים חלק בלתי נפרד הימנו;
והואיל והצדדים מעוניינים להעלות על הכתב את התחייבויותיהם ההדדיות בקשר על הקמתה של הממשלה ובמהלך כהונתה, בהסכם ממצה שיפורסם בהתאם להוראות חוק;
והואיל וסיעת יש עתיד מונה 19 חברי כנסת;
לפיכך הוסכם, הותנה והוצהר על ידי הצדדים, כלהלן:
מבוא
1. המבוא להסכם זה ונספחיו הינם חלק בלתי נפרד מתוכנו.
2. להסכם זה יצורפו, כחלק בלתי נפרד הימנו המסמכים הבאים:
• נספח א' - קווי היסוד של מדיניות הממשלה;
• נספח ב' - דרכי עבודתה של הקואליציה בכנסת.
3. הצדדים מסכימים על חשיבות שמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ועל חשיבות השמירה על גבולות בני הגנה.
4. לצד הסכם זה יבואו בעתיד הסכמים עם סיעות נוספות בכנסת ה-19. הסכמים אלו לא יעמדו בסתירה במפורש או במשתמע עם הוראותיו של הסכם זה.
5. הסכם זה וכמותו כל ההסכמים עם המצטרפים לקואליציה יפורסמו לציבור בדרך הקבועה בחוק.
קואליציה
6. סיעות הליכוד - ישראל ביתנו ויש עתיד הסכימו בדבר קיום קואליציה עד תום כהונתה של הכנסת ה-19.
7. סיעות הליכוד - ישראל ביתנו, יש עתיד ויתר הסיעות המצטרפות לקואליציה, יביעו אמון בממשלה עת תתייצב לפני הכנסת, תודיע על קווי היסוד של מדיניותה (נספח א'), על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים ויגבשו רוב יציב לפעילותה.
8. פעילות הקואליציה בכנסת, דרכי עבודתה וחלוקת התפקידים בה מוסדרים במסמך דרכי עבודת הקואליציה (נספח ב'). הסיעות השותפות לקואליציה ינהגו על פי המפורט במסמך האמור ויפעלו לאכיפת משמעת קואליציונית על הסיעות ומשמעת סיעתית. היה וייוודע, כי בהצבעה בוועדה בכוונת ח"כ להפר את המשמעת, כי אז יוחלף על-ידי סיעתו בח"כ אחר בטרם ההצבעה הרלבנטית.
9. סיעת יש עתיד ושאר הסיעות השותפות לקואליציה, מתחייבות לתמוך ולהצביע בעד בחירתם של המועמדים השונים לתפקידים בממשלה ובכנסת, הן מטעם סיעת הליכוד - ישראל ביתנו והן מטעם הסיעות האחרות השותפות לקואליציה, לכלל התפקידים והכהונות השונות, לרבות אלו שאינם מיועדים דווקא לסיעת יש עתיד על פי הסכם זה. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, מתחייבת סיעת יש עתיד לתמוך לתפקיד יו"ר הכנסת במועמד ראש הממשלה אשר יאושר ע"י סיעת הליכוד – ישראל ביתנו.
הממשלה והכנסת
10. סיעת הליכוד - ישראל ביתנו וסיעת יש עתיד וכמותן הסיעות המצטרפות לקואליציה מתחייבות לפעול במשותף בממשלה ובכנסת לקידום יעדי הממשלה ולהשגתם.
11. בעת כינון הממשלה יביא ראש הממשלה לפני הכנסת את הרכב ממשלתו כאשר 5 שרים בה מטעם סיעת יש עתיד, שתפקידיהם מפורטים להלן:
11.1 שר האוצר – יו"ר יש עתיד יכהן בתפקיד זה.
11.2 שר החינוך
11.3 שר הרווחה
11.4 שר הבריאות
11.5 שר המדע והטכנולוגיה
11.6 ח"כ מיש עתיד ישמש כיו"ר וועדת העלייה הקליטה והתפוצות.
11.7 ח"כ מיש עתיד ישמש כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה.
11.8 ח"כ מיש עתיד ישמש כיו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור.
11.9 סגן שר במשרד הרווחה.
12. היה ושר כלשהו יישא בתואר סגן ראש הממשלה או משנה לראש הממשלה, כי אז יתווסף תואר זה לתוארו של שר האוצר.
13. בוועדות השרים הקיימות ובכלל זה בוועדות שיוקמו במהלך כהונתה של הממשלה ה- 33 יכהנו שרים מטעם יש עתיד במספר התואם את חלקה היחסי של יש עתיד בממשלה, אלא אם כן על פי חוק או תקנון הממשלה קבוע אחרת ואלא אם כן יוסכם אחרת. לעניין זה וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט הביטחוני) לא תחשב כוועדת שרים לעניין סעיף זה.
14. משרד ההסברה יבוטל. הליך ביטול משרד ההסברה יבוצע ע"י משרד ראש הממשלה וכל הסמכויות שלו יאוחדו במסגרת מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה.
15. הקבינט המדיני – בטחוני יהיה בעל סמכויות אופרטיביות לקבלת החלטות ללא אישור הממשלה בכפוף לקבוע בדין.
נשיאה בנטל:
16. הצדדים יגרמו לכך שכל מרכיבי הקואליציה יתמכו במתווה המצורף כנספח ג', שמטרתו הגברת השוויון בנטל.
17. הצדדים יגרמו לכך שכל מרכיבי הקואליציה יתמכו בכל הצעת חוק, תקנות או כללים משלימים על פי המתווה האמור. שרי הממשלה יפעלו, כל אחד בתחומו, לשם יישום הצעת החוק וביצועה הלכה למעשה.
18. עם כינון הממשלה תוקם ועדת שרים בראשות שר מסיעת "יש עתיד" שתורכב מכל מרכיבי הקואליציה במטרה להעביר את חוק השוויון בנטל. וועדת השרים תגיש בתוך 45 ימים מיום הקמת הממשלה את הצעת החוק בנושא. הצעת החוק תעבור במליאת הממשלה לפני הגשת תקציב 2013 לכנסת. ועדת שרים זו תפעל כוועדת מעקב על ביצוע החוק והתקדמות התהליך במהלך כל כהונת הממשלה.
19. להשלמה מהירה של הליכי החקיקה תוקם בכנסת ועדה מיוחדת, או ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון אשר בראשה יעמוד נציג יש עתיד. ההכרעה איזו ועדה תשלים את הליכי החקיקה תהיה בסמכות יו"ר יש עתיד ולאחר היוועצות עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת.
חינוך:
20. הממשלה תפעל ליישום מנגנון לתקצוב דיפרנציאלי על פי מסקנות ועדת שושני, במהלך חמש שנים, תוך שמירה על מסגרת התקציב הכוללת.
21. הממשלה תפעל ליישום החלטה 4088 (העברת אחריות החינוך לגיל הרך והחינוך הטכנולוגי למשרד החינוך) ותקצה משאבים ותקציב ייחודי כבר בתקציב הנוכחי.
22. שר החינוך יגבש תוך שישה חודשים מיום כינון הממשלה תכנית לימודי יסוד במערכת החינוך (לימודי ליב"ה) המחייבת את כלל ילדי ישראל. מבלי לפגוע באמור, התכנית לא תפגע בזכותן של קהילות ייחודיות לגבש בנוסף תכניות לימודים המשקפות את אורחות חייהם. התוכנית תופעל שנתיים מיום אישורה. התוכנית תכלול את החקיקה הנדרשת לשם ביצועה והממשלה תפעל לשם העברת החוקים בכנסת בהצעת חוק ממשלתית במהירות המרבית.
23. על פי מסקנות ועדת טרכטנברג ('תלמידי חו"ל') יבוטל הקריטריון המאפשר תמיכה במוסדות תורניים עבור לימודיו של תלמיד שאינו בעל אזרחות ישראלית, או שאינו תושב קבע בישראל.
24. מדינת ישראל תכיר לצורך מענק היובל לעובדי הוראה בותק הוראה שצברו בארצות מוצאם ובלבד שותק זה לא יעלה על 5 שנים.
25. בתוך 60 ימים מכינון הממשלה יתוקן הסעיף בחוק הביטוח הלאומי הקובע תשלום מזערי בגין ביטוח בריאות וביטוח לאומי בסך 121 ₪ לחודש לתלמיד ישיבה, כך שסעיף זה יוגבל למשך 7 שנים בלבד, לאחר מיצוי הזכאות, יעמדו שיעור דמי ביטוח הבריאות והביטוח הלאומי על השיעור המשולם על שכר המינימום במשק.
26. בקריטריונים לקבלת זכאות להנחות במעונות יום בסעיף הורים לומדים (שאינם עובדים), במקום הנאמר כיום:
"מסלול לתואר ראשון במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה (תכנית מלאה)
תלמידי "כוללים" בישיבה תורנית. “כולל"-מסגרת לימודים בישיבה תורנית המיועדת לאברכים נשואים".
ייקבע:
"מסלול לתואר ראשון או שני או שלישי במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה (תכנית מלאה)- עד חמש שנות תמיכה.
תלמידי "כוללים" בישיבה תורנית. "כולל"- מסגרת לימודים בישיבה תורנית המיועדת לאברכים נשואים- עד חמש שנות תמיכה.
תקופת 5 שנים תמנה החל משנת 2013 ואילך.
יהדות, מדינה וציונות:
27. הממשלה תפעל להעמקת תחושת ההזדהות הציונית בקרב אזרחי ישראל בכלל ובמערכת החינוך בפרט.
28. הממשלה תפעל להפיכת שירותי הדת נגישים ומסבירי פנים לכל אזרח.
29. הממשלה תפעל בחריפות כנגד כל תופעה של החרמה או סנקציות כלפי המדינה ו/או מוסדותיה, בארץ או בחו"ל.
30. המדינה תפעל בנחישות להגן על אנשי כוחות הביטחון ועל נציגיה הרשמיים מפני שימוש בהליכים משפטיים נגדם בחו"ל בשל פעילותם.
דיור:
31. הממשלה תפעל למימוש תכנית הדיור הלאומי (מצ"ב נספח מס_), כל גורמי הממשלה יפעלו בצוותא לטובת יישום התכנית שתוגדר כפרויקט לאומי בעדיפות עליונה.
32. לצורך מימוש תכנית הדיור, יוקם קבינט דיור שבראשו יעמוד יו"ר יש עתיד. קבינט הדיור יורכב מהשרים הבאים: שר המשפטים, שר הבינוי והשיכון, השר להגנת הסביבה, שר הפנים, שר החקלאות, שר האנרגיה והמים, שר התחבורה.
33. תוך 30 ימים מיום כינונה של הממשלה יתקן שר השיכון את הקריטריונים לתנאי הזכאות לדיור בבעלות במתכונת ״מחיר למשתכן״, של משרד השיכון, כך שמיצוי כושר ההשתכרות יהווה אחד הקריטריונים לזכאות, חלף הקריטריון ותק בנישואין, בהמשך להמלצות ועדת טרכטנברג. שר השיכון יציג את הקריטריונים ששונו במליאת הממשלה, לאחר אישורם במועצת מקרקעי ישראל.
עסקים קטנים:
34. "התכנית לקידום עסקים קטנים" תוגש לממשלה ע"י שר התמ"ת על פי טיוטת החלטת הממשלה (מצ"ב נספח מס_), כל גורמי הממשלה יפעלו בצוותא לטובת יישום התכנית.
שיטת ממשל, משילות, דמוקרטיה ושלטון החוק:
35. הממשלה תביא לאישור הכנסת כבר במושבה הראשון את שינוי שיטת הממשל שתחול החל מהכנסת ה-20 ואילך בו יתמכו כל מרכיבי הקואליציה. להלן העקרונות:
1. מספר חברי הממשלה לא יעלה על 18, בנוסף לראש הממשלה, ומספר סגני השרים לא יעלה על 4.
2. לא יהיו שרים ללא תיק.
3. אין לשנות הוראה בסעיף זה אלא ברוב של 70 חברי כנסת.
4. אי אמון קונסטרוקטיבי מלא- הבעת אי אמון בממשלה תיעשה בהחלטה של הכנסת ברוב של 65 מחבריה להביע אמון בממשלה חדשה.
5. אחוז החסימה יעלה ל-4%.
6. תינתן לממשלה אפשרות להגיש את תקציב המדינה במועד מאוחר יותר, ותמשיך לפעול על פי המנגנון של 1/12 עד לקבלת הצעת חוק התקציב גם לאחר תחילתה של שנת הכספים.
7. חוק נורבגי- מובהר כי הצדדים חלוקים באשר להחלת החוק הנורבגי במסגרת השינויים הנדרשים בשיטת הממשל וימשיכו לדון בעניין זה. ככל שלא תושג הסכמה בין הצדדים על סוגיה זאת, תוגש הצעת החוק הממשלתית עד תום המושב הראשון של הכנסת ה-19 ללא רכיב זה.
8. התפלגות סיעה- חברי סיעה שהתפצלו לא יהיו זכאים לכספי המימון זאת למעט רשימת מועמדים המורכבת ממספר מפלגות אשר הגישו הסכם והודעה בהתאם לחוק הכנסת.
9. פיזור הכנסת ע"י ראש הממשלה- נוכח ראש הממשלה כי קיים בכנסת רוב המתנגד לממשלה ושעקב כך נמנעת אפשרות לפעולה תקינה של הממשלה, רשאי הוא, תוך מתן הודעה לנשיא המדינה, לפזר את הכנסת בצו שיפורסם ברשומות. הצו ייכנס לתוקפו 28 ימים אחרי יום פרסומו.
36. הצדדים יגרמו לכך שכל מרכיבי הקואליציה יתמכו בעקרונות שהוצגו לעיל בשלב החקיקה.
37. הממשלה תתקן את חוק יסוד: משק המדינה, כך שתידרש הסכמה של 61 חברי כנסת לאישור חוק שעלותו התקציבית היא מעל ל - 50 מיליון ₪.
38. צירוף של מפלגות נוספות לקואליציה המרכיבה את הממשלה ה-33, יעשה אך ורק בהסכמה מפורשת ובכתב של ארבע המפלגות המרכיבות את הקואליציה: הליכוד-ביתנו, יש עתיד, הבית היהודי והתנועה.
39. הממשלה תפעל למניעת פגיעה בזכויות האזרח בכלל ושל המיעוטים בישראל בפרט.
40. בתוך 30 ימים מכינון הממשלה תקים הממשלה ועדה בינמשרדית לגיבוש תוכנית למלחמה בגזענות. התוכנית תוצג למליאת הממשלה תוך 90 ימים ממועד הקמתה של הוועדה הבינמשרדית. מיד עם הצגת התוכנית תעביר הממשלה תקציב הולם ליישום התוכנית.
פריפריה:
41. הממשלה תבחן חקיקה לפיה יחולקו הכנסות כלכליות בין רשויות מקומיות ומועצות אזוריות על בסיס קריטריונים, שיקבעו בחוק.
מדיני:
42. עם כינון הממשלה, תפעל הממשלה לחידוש התהליך המדיני אל מול הפלשתינים.
43. לצוות השרים לענין תהליך השלום עם הפלסטינים בראשות ראש הממשלה, שהוקם מכח ההסכם עם מפלגת התנועה" יתווסף נציג מסיעת יש עתיד, שימונה ע"י יו"ר הסיעה.
קידום קבוצות ומגזרים:
44. הממשלה תטפל בסוגיית הדרת הנשים ותבחן שימוש בכלים משפטיים למניעתה במרחב הציבורי.
45. שר הרווחה יתקן את הגדרות מבחני התמיכה למוסדות ציבור של משרד הרווחה כך שאלה יתאפשרו אך ורק למוסדות שיקומיים או טיפוליים.
46. הממשלה תפעל לאישור הצעת חוק שיקום, קידום ושילוב אנשים עם אוטיזם בקהילה (מצ"ב הצעת חוק נספח מס_).
47. הממשלה תתקן בתוך 30 ימים מיום כינונה את החלטה 3940 מיום 17.8.2008 סעיף ד1, בקשר לשירותים לניצולי השואה ופעולות למיצוי זכויותיהם ותעמיד את התקציב השנתי לשנת 2013 ע"ס 310 מיליון ₪, בשנת 2014 ע"ס 360 מיליון ₪, בשנת 2015 ע"ס 370 מיליון ₪, בשנת 2016 ע"ס 370 מיליון ₪, בשנת 2017 ע"ס 360 מיליון ₪ (מצ"ב הצעת חוק נספח מס_ בנושא סיוע ותקצוב ניצולי שואה).
מים:
48. על פי המלצת מבקר המדינה, תיזום הממשלה הצעת חוק ממשלתית לצמצום מספר תאגידי המים, כל מרכיבי הקואליציה יתמכו בהצעה זו.
49. יו"ר רשות מקרקעי ישראל יהיה מר משה כחלון, והצדדים מתחייבים להעביר בכנסת את שינויי החקיקה הנדרשים לשם הצבת מר כחלון בתפקיד זה. רמ"י תיוותר באחריות משרד הבינוי והשיכון.
50. הצדדים יתמכו בהחלטות ובהצעות חקיקה בכנסת שראש הממשלה יביא לשם הסדרת משק הגז והאנרגיה.
51. הצדדים יתמכו בהחלטות הממשלה ובהצעות חקיקה בכנסת בענין אספקת אנרגיה בהתאם למפורט בנספח ***להסכם זה.
52. הצדדים יתמכו בהחלטות הממשלה ובהצעות חקיקה בכנסת בתחום התכנון והבניה בהתאם למפורט בנספח **להסכם זה.
53. הצדדים יפעלו לקידום " חוק להסדרת התיישבות בדואים בנגב, התשע"ב-2012.
שונות:
54. עם הגשת התקציב, יגבש שר האוצר תכנית לשילוב הדרגתי של קריטריון "מיצוי כושר השתכרות", לכל הטבה או הנחה או פטור המעניקים משרדי ממשלה.
55. ראש הממשלה לא ישתמש בסמכותו על פי סעיף 22ב' לחוק יסוד: הממשלה, ובסמכותו על פי סעיף 26(3) לחוק יסוד: הממשלה ככל שמדובר בשר עם סיעת יש עתיד, אלא לאחר התייעצות עם יו"ר יש עתיד וקבלת הסכמתו.
56. התבקש ראש הממשלה על ידי יו"ר יש עתיד, להפסיק את כהונתו של שר הנמנה עם סיעת יש עתיד ו/או למנות שר במקומו, יפעל ראש הממשלה בהתאם לבקשה זו ועל פי הסמכות המוקנית לו בחוק.
57. הדירקטורים בחברות הממשלתיות ימונו ע"י ראש הממשלה, שר האוצר והשר הממונה כמשמעותו בחוק החברות הממשלתיות בחלקים שווים.
58. הצדדים יפעלו לכינון קואליציה משותפת במוסדות הלאומיים לאחר הבחירות למוסדות הלאומיים ונציגי הצדדים יתמכו במועמדים מטעמם על בסיס פרופורציונאלי.
59. ראש הממשלה יכהן כיו"ר ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי הכלכלי). יו"ר יש עתיד יכהן כממלא מקום קבוע של יו"ר ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה.
60. אין באמור בהסכם זה כדי לגרוע מסמכויות ראש הממשלה ו/או שר האוצר על פי כל דין.
ועל כן באנו על החתום:
הליכוד - ישראל ביתנו___
יש עתיד___
הסכם קואליצוני של הבית היהודימושיקו
הסכם קואליציוני
לכינון הממשלה ה-33 למדינת ישראל
שנערך ונחתם בתאריך _
בין-
סיעת "הליכוד - ישראל ביתנו " בכנסת ה-19 (להלן: "הליכוד - ישראל ביתנו")
לבין-
סיעת "הבית היהודי – מייסודם של האיחוד הלאומי והמפד"ל החדשה (הבית היהודי) " בכנסת ה-19 (להלן: "הבית היהודי")
הואיל ונשיא המדינה הטיל על חבר הכנסת בנימין נתניהו את התפקיד להרכיב ממשלה וזה האחרון הסכים לכך, הכל כהוראת סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה;
והואיל וחבר הכנסת בנימין נתניהו מבקש להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת (להלן: "הממשלה");
והואיל והבית היהודי מונה שנים עשר חברי כנסת;
והואיל והצדדים להסכם זה מבקשים לקיים קואליציה יציבה, שתביע אמון ותתמוך בממשלה ובפעילותה, למשך כל תקופת כהונתה של הכנסת ה-19;
לפיכך הותנה והוסכם בין הצדדים כדלקמן:
המבוא
1. המבוא להסכם זה ונספחיו הינם חלק בלתי נפרד מתוכנו.
2. להסכם זה מצורף כחלק בלתי נפרד הימנו :
נספח א': קווי היסוד של מדיניות הממשלה
נספח ב': דרכי עבודתה של הקואליציה בכנסת
נספח ג': המתווה המשותף
נספח ד' מכתב סיעת הבית היהודי לרוה"מ.
3. הצדדים מסכימים על חשיבות שמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ועל חשיבות השמירה על גבולות בני הגנה.
4. לצד הסכם זה יבואו בעתיד הסכמים עם סיעות נוספות בכנסת. הסכמים אלה לא יעמדו בסתירה במפורש או במשתמע להוראותיו של הסכם זה.
5. הסכם זה וכמותו כל ההסכמים עם המצטרפים לקואליציה יפורסמו לציבור בדרך הקבועה בחוק.
6. הצדדים להסכם זה רואים חשיבות לאומית בהקמת ממשלה רחבה, ככל האפשר.
7. צרוף של מפלגות נוספות לקואליציה המרכיבה את הממשלה ה33 יעשה אך ורק בהסכמה מפורשת ובכתב של סיעת הבית היהודי.
קואליציה
8. סיעות הליכוד - ישראל ביתנו והבית היהודי הסכימו בדבר קיום קואליציה עד תום כהונתה של הכנסת ה-19.
9. סיעות הליכוד - ישראל ביתנו, הבית היהודי ויתר הסיעות המצטרפות לקואליציה, יביעו אמון בממשלה עת תתייצב לפני הכנסת, תודיע על קווי היסוד של מדיניותה (נספח א'), על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים ויגבשו רוב יציב לפעילותה.
10. פעילות הקואליציה בכנסת, דרכי עבודתה וחלוקת התפקידים בה מוסדרים במסמך דרכי עבודת הקואליציה (נספח ב'). הסיעות השותפות לקואליציה ינהגו על פי המפורט במסמך האמור ויפעלו לאכיפת משמעת קואליציונית על הסיעות ומשמעת סיעתית. היה וייוודע, כי בהצבעה בוועדה בכוונת ח"כ מסיעת הבית היהודי להפר את המשמעת, כי אז יוחלף על-ידיה בח"כ אחר בטרם ההצבעה הרלבנטית.
11. סיעת הבית היהודי ושאר הסיעות השותפות לקואליציה, מתחייבות לתמוך ולהצביע בעד בחירתם של המועמדים השונים לתפקידים בממשלה ובכנסת, הן מטעם סיעת הליכוד - ישראל ביתנו והן מטעם הסיעות האחרות השותפות לקואליציה, לכלל התפקידים והכהונות השונות, לרבות אלו שאינם מיועדים דווקא לסיעת הבית היהודי על פי הסכם זה. מבלי לגרוע מהאמור לעיל, מתחייבת סיעת הבית היהודי לתמוך לתפקיד יו"ר הכנסת במועמד ראש הממשלה אשר יאושר ע"י סיעת הליכוד – ישראל ביתנו.
הממשלה והכנסת
12. סיעת הליכוד - ישראל ביתנו וסיעת הבית היהודי וכמותן הסיעות המצטרפות לקואליציה מתחייבות לפעול במשותף בממשלה ובכנסת לקידום יעדי הממשלה ולהשגתם.
13. בעת כינון הממשלה יביא ראש הממשלה לפני הכנסת את הרכב ממשלתו כאשר 3 שרים בה מטעם סיעת הבית היהודי כדלקמן:
13.1 שר הכלכלה והמסחר (שמו של משרד התמ"ת ישונה למשרד הכלכלה והמסחר) השר לשירותי דת, שר לענייני ירושלים והתפוצות
13.2 שר הבינוי והשיכון (כולל האחריות על רמ"י).
13.3 השר לאזרחים ותיקים.
13.4 סגן השר לשירותי דת .
13.5 סגן שר החינוך .
14. יו"ר הבית היהודי יכהן כחבר וועדת השרים לעיניני בטחון לאומי (הקבינט הבטחוני מדיני) ובכל פורום ממשלתי מדיני ומדיני בטחוני וכלכלי שבהם מכהן רוה"מ. כן יהיה יו"ר הבית היהודי חבר בצוות השרים שיוקם לעניין תהליך השלום עם הפלשתינאים בראשות ראש הממשלה ובהשתתפות שרת המשפטים, שר הביטחון, שר החוץ ושר האוצר.
14.1 משרד ירושלים והתפוצות לא יכלול כל יחידה הקיימת במשרד ההסברה ובכלל זה לא יכלול את לפ"מ, לע"מ ומרכז ההסברה. למשרד יועברו האחריות , התקציבים וועדות ההיגוי של הפרוייקטים תגלית, מסע, ועדת התיאום, הפורום למאבק באנטישמיות, וכן יועברו שטחי הפעלה התקציבים והתפקידים של המשרד לענייני ירושלים ובכלל זה פמ"י, והרל"י. בחוק לפיתוח ירושלים, השר לענייני ירושלים יהיה השר האחראי על הרל"י. ועדות ההיגוי השונות בנושא ירושלים יהיו באחריות המשרד. תוכנית מרום והקרן למורשת הכותל יישארו במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה יבחן תוך התייעצות עם יו"ר הבית היהודי האם ניתן להעביר חלקים מסויימים מתוך תוכנית מרום אל המשרד לענייני ירושלים. ראש הממשלה יהיה יו"ר וועדת השרים לענייני ירושלים. סעיפי ספר התקציב העומדים לרשות משרד התפוצות יעמדו בעינם. למען הסר ספק, אין באמור כדי לפגוע בסמכות הממשלה והכנסת לקבוע את הסכומים שיעמדו לרשות המשרד במסגרת סעיפי התקציב.
14.2 יו"ר הבית היהודי יכהן כיו"ר וועדת המשנה של הקבינט הכלכלי חברתי לענייני יוקר המחיה, הריכוזיות במשק ועידוד התחרותיות במשק. הוועדה תוקם בתוך 30 יום מיום כינון הממשלה .
14.3 יו"ר הבית היהודי יכהן כחבר וועדת שרים לענייני הפרטה וכמ"מ יו"ר הוועדה.
14.4 הקבינט הכלכלי חברתי יטפל בהבטחת זכויותיהם של אנשי המילואים על פי תוכנית שיגיש יו"ר הבית היהודי. היה ויוצר הצורך תוקם וועדת משנה של הקבינט הכלכלי חברתי לעניין זה ושר מהבית היהודי יכהן כיו"ר הוועדה.
14.5 למשרד הכלכלה והמסחר יועברו בתוך 30 ימים תחומי הפעולה הבאים (לרבות כלל הסמכויות, התקנים והתקציבים הנגזרים מכך):
א.מנהלת השרות האזרחי. מנהלת זו תותאם בהיקפה ובתקציבה לאתגרים החדשים הנובעים מיישום המתווה המשותף.
ב. מנהלת תנופה. מנהלת תנופה תהיה באחריות שר מהבית היהודי על פי החלטת יו"ר הבית היהודי.
15. יו"ר רשות מקרקעי ישראל יהיה מר משה כחלון, והצדדים מתחייבים להעביר בכנסת את שינויי החקיקה הנדרשים לשם הצבת מר כחלון בתפקיד זה. רמ"י תיוותר באחריות משרד הבינוי והשיכון.
16. תוקם מנהלת לזהות יהודית במשרד לשרותי דת שתתמוך בפעילויות שונות העוסקות בתחום זה.
17. למשרד לשרותי דת יעברו בתוך 30 ימים מיום כינון הממשלה, הרבנות הראשית כיחידת סמך , המקומות הקדושים (ממשרד התיירות) ומערך הגיור.
18. המשרד לשרותי הדת יהיה המשרד הממונה על השמיטה ויוענקו לו כלל הסמכויות הנגזרות מכך והתקציבים הנצרכים, וזאת מבלי לפגוע בסמכויות משרד החקלאות בנושא.
19. לבית היהודי יהיו שני שרים חברים בוועדת השרים לענייני התיישבות. שני שרים מסיעת הבית היהודי יהיו חברים בקבינט החברתי כלכלי.
20. שני שרים מסיעת הבית היהודי יהיו חברים בועדת שרים לחקיקה.
21. שר מסיעת הבית היהודי יהיה יו"ר וועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף.
22. נציג מסיעת הבית היהודי יכהן כחבר מטעם הקואליציה בוועדה למינוי דיינים.
23. שר מסיעת הבית היהודי יהיה חבר בוועדת השרים לענייני הנגב והגליל.
24. ח"כ מטעם הבית היהודי יכהן כסגן יו"ר הכנסת.
25. ח"כ מטעם הבית היהודי יכהן כיו"ר ועדת הכספים.
26. ח"כ מסיעת הבית היהודי יכהן כיו"ר הוועדה המיוחדת בכנסת ליישום המתווה המשותף.
27. נציגי הקואליציה בגוף הבוחר של הרבנות הראשית יתואמו עם סיעת הבית היהודי.
28. הממשלה תשלים את הליך החקיקה על מנת שכהונת הרבנים הראשיים הנוכחיים תוארך עד לבחירת רבנים ראשיים, ובלבד שכהונה זמנית זו לא תוארך מעבר לארבעה חודשים.
29. יושלם הליך החקיקה המאפשר לרב ראשי מכהן להתמודד לבחירת הרב הראשי הבא (תיקון סעיף 5 ג).
30. הממשלה תאשר את המלצות וועדת המל"ג התורני כפי שאושרו ע"י שר החינוך בשנים עברו.
31. משרד ההסברה יבוטל. הליך ביטול משרד ההסברה יבוצע ע"י משרד ראש הממשלה וכל הסמכויות שלו יאוחדו במסגרת מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה.
32. הקבינט המדיני – בטחוני יהיה בעל סמכויות אופרטיביות לקבלת החלטות ללא אישור
הממשלה בכפוף לקבוע בדין.
33. האחריות והתקציב למנהלת לסיוע לגרעינים חברתיים (גרעינים תורניים) תרוכז במשרד אחד שיקבע בתוך 90 יום בתאום בין ראש הממשלה לבין יו"ר הבית היהודי.
34. ראש הממשלה לא ישתמש בסמכותו על פי סעיף 22ב' לחוק יסוד: הממשלה ובסמכותו על פי סעיף 26(3) לחוק יסוד: הממשלה ככל שמדובר בשר הנמנה עם סיעת הבית היהודי, אלא לאחר התייעצות עם יו"ר הבית היהודי מתוך שאיפה לפעול בהסכמה.
35. העברת סמכויות ושינויים מבנים ביחידות המשרדים במשרדים שיכהנו בהם שרים מהבית היהודי יעשו רק בהסכמת יו"ר הבית היהודי.
36. בוועדות השרים הקיימות ובכלל זה בוועדות שיוקמו במהלך כהונתה של הממשלה ה- 33 יכהנו שרים מטעם הבית היהודי במספר התואם את חלקה היחסי של הבית היהודי בממשלה, אלא אם כן על פי חוק או תקנון הממשלה קבוע אחרת ואלא אם כן יוסכם אחרת. לעניין זה וועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט הביטחוני) לא תחשב כוועדת שרים לעניין סעיף זה.
37. שינויי חקיקה בנושאי דת יהיו בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.
38. התבקש ראש הממשלה על ידי יו"ר הבית היהודי להפסיק את כהונתו של שר הנמנה עם סיעת הבית היהודי ו/או למנות שר במקומו, יפעל ראש הממשלה בהתאם לבקשה זו על פי הסמכות המוקנית לו בחוק יסוד: הממשלה.
39. מוסכם על הצדדים כי יחוקק חוק להגברת השוויון בנטל על פי העיקרון שבו אזרחי ישראל יתרמו את חלקם לנשיאה בנטל בהתאם לתוכנית המצורפת להסכם זה כנספח ג'.
40. מוסכם על הצדדים כי חוק סדרי השלטון והמשפט (ביטול החלת המשפט, השיפוט והמנהל) יעוגן בחוק יסוד הכנסת לא יאוחר מ- 90 יום לאחר כינון הממשלה.
41. הממשלה תפעל למימוש תכנית הדיור הלאומי כפי שתוכן ע"י משרד השיכון בתאום עם משרד ראש הממשלה.
42. הצדדים יתמכו בהצעת חוק יסוד: הגברת המשילות ושינוי שיטת הממשל המצורפת להסכם זה כנספח ה'.
43. הצדדים יפעלו לטיפול במצב הדיור בישראל ויפעלו להורדת מחירי הדיור.
44. הצדדים יפעלו להורדת יוקר המחיה מתוך מטרה לקיים צדק חברתי ולצמצם פערים חברתיים.
45. הצדדים יפעלו לחיזוק שלטון החוק בישראל וליישומם של ערכי הדמוקרטיה.
46. הצדדים יפעלו למאבק ללא פשרות בגילויי הגזענות על כלל צורותיה.
47. הצדדים יתמכו והם מחויבים לקדם את הרפורמה שראש הממשלה יביא בתחום התכנון והבניה.
48. הצדדים מחויבים לקדם את הרפורמה שראש הממשלה יביא בתחום הסדרת משק הגז והאנרגיה.
49. הצדדים יתמכו בהחלטות הממשלה ובהצעות חקיקה בכנסת בתחום התכנון והבניה בהתאם למפורט בנספח ו' להסכם זה.
50. הצדדים יפעלו לקידום "חוק יסוד: מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי".
51. הצדדים יפעלו לקידום " חוק להסדרת התיישבות בדואים בנגב, התשע"ב-2012.
היה ותהיה וועדת שרים ליישום החוק, שר מהבית היהודי יהיה שותף בה.
52. ישמר מעמדם הכלכלי של מוסדות הציונות הדתית, ויותקנו תקנות ונהלים לצורך הסדרת התשלומים.
53. תקצוב החינוך הציוני דתי והקלה בנטל תשלומי הורים:
הממשלה, תפעל לשינוי מנגנון התקצוב של החינוך הממלכתי דתי בתוך 90 ימים באופן שיאפשר חלוקה הוגנת יותר של התקציב בין קבוצות האוכלוסייה השונות המתוקצבות מסעיף זה. שינוי מנגנון התקצוב כאמור יחל ממועד אישור התקציב לשנת 2013 בכנסת. עד ליישום השינוי האמור לעיל תפעל הממשלה להקים, בכפוף לכל דין, קרן מלגות ייעודית.
54. הממשלה רואה חשיבות בעבודתה של ההסתדרות הציונית והיא תסייע לה במימוש מטרותיה.
55. הדירקטורים בחברות הממשלתיות ימונו ע"י ראש הממשלה, שר האוצר והשר הממונה כמשמעותו בחוק החברות הממשלתיות בחלקים שווים.
שונות
56. הליכוד – ישראל ביתנו והבית היהודי יפעלו לכינון קואליציה משותפת במוסדות הלאומיים לאחר הבחירות למוסדות הלאומיים ונציגי הצדדים יתמכו במועמדים מטעמם על בסיס פרופורציונאלי.
57. אין באמור בהסכם זה כדי לגרוע מסמכויות ראש הממשלה ו/או שר הכלכלה והמסחר על פי כל דין.
ועל כך באנו על החתום:
הליכוד - ישראל ביתנו___
הבית היהודי ___
יש משהו שמפחיד אותי בהסכםמרדכי
בס"ד
בסעיף 8 כתוב:
8. סיעות הליכוד - ישראל ביתנו והבית היהודי הסכימו בדבר קיום קואליציה עד תום כהונתה של הכנסת ה-19.
זאת אומרת שהבית היהודי התחייבו להישאר בקואליציה עד תום כהונתה של הכנסת החדשה מה שאומר שאם ח"ו יהיה פינוי גדול אז הבית היהודי לא ייממשו את הבטחת ערב הבחירות שלהם שהם יצאו מהממשלה.
הלוואי ותתקנו אותי שאני טועה
ולמה אין שם שום מילה על ההתחייבות שלהם ערב הבחירות לכך שבהסכם הקואליציוני הם יבקשו מביבי שהם לא יהיו חייבים למשמעת קואליציונית בנודע לפינוי יישובים. כמו כן אין שום מילה בהסכם הקואליציוני על אימוץ דו"ח אדמונד לוי.
יכול להיות ש...אדם כל שהוא
זה משפט שנאמר בהסכמי קואליציונים, בלי שמתייחסים אליו כ"כ ברצינות
חיפוש בגוגל של המשפט - "בדבר קיום קואליציה עד תום כהונתה של הכנסת" מגלה שהוא חוזר על עצמו בכמה הסכמים קואליציונים, לא בדקתי, אבל אני מניח שבחלק מהמקרים המפלגות פרשו לפני תום הקדנציה.
בע"ה תום כהונתה תהיה עוד לא הרבה זמןמושיקו
יש עתיד צופים לה עתיד קצר משנתיים..בצלםאלוקים
לגבי משרת שר החינוך הוצעה רוטציה כאשר בשנתיים הראשונות סער ובאלו הבאות פירון..
פירון סירב...
יש אומרים שהוא יודע שהיא לא תחזיק מעל שנתיים..
(למרות שבשביל לומר דבר כזה צריכים הסכמה לרוטציה הפוכה...0: )
אני חוששת שהם יפתיעו את כולנו וישרדו עד הסוף.
אנחנו נסבול כמובן..0:
גועל נפש של ממשלה!מעפר אני באה
אחלה ממשלה
בצלםאלוקים
אהבתי...
אריאל דל"ת
אדיר!!!
עוגי פלצת
קריקטורה יפה מאודאלעד
אבל אפשר לצייר אותה כמעט על כל ממשלה שקמה עד כה.
כן, אבל בממשלות הקודמות היה חרדים...schk
*היובצלםאלוקים
חבל שנ''ץ לא נכנסו לקואליציהצנצנת
רק הם יכולים לשנות דברים במדינה...
אם אפילו זהבה לא הצליחה,עוגי פלצת
קשה להאמין ששניים טירונים לידה יוכלו להתעלות עליה...
הם לא מספיק ממומנים מגופים הקוראים להחרמתהעוגי פלצת
לאי הכרה בה, או אף להשמדתה.
לתמהוני,
אותם גופים בעוורונם מעדיפים לממן דווקא בעלי אג'נדה שכדבריך,
פועלים למען תועלתה של מדינת ישראל.
אכן נס גלוי.
אני לא יודע אם היא ממומנת.עוגי פלצת
(ולמרות העובדה שנעמי חזן היתה חברת כנסת ב"מרצ" בעברה,
אינני בא לטעון זאת.)
אני אומר, שתנועות מסוגן של עוצמה לישראל הן לא אלה מהאג'נדה שמושכת
תמיכות מגופים בין-לאומיים,
אותם גופים שמזרימים כספים במקביל לארגונים,
הקוראים להחרמתה/אי הכרה/מחיקתה של מדינת ישראל.
אילו מצביעי עוצמה היו לוקחים אותם ברצינות תהומיתעוגי פלצת
במידה שאתה לוקח...
ועדיין,
אני יודע את מי הארגונים הקוראים להחרמת ישראל כן ישמחו לממן.
אני שמח שאינני חולק עימם את אותה אג'נדה פוליטית;
ושמח אף יותר לגלות,
שגם מימון אינטנסיבי וגם ייצוג מכובד בכנסת של אותה אג'נדה
לא מספיקים כדי לגרום "שלא תהיה ישראל"...
סליחה,אלעד
אני לא רוצה לדבר על המפלגה שכבר נפטרה,
אבל ראשי נ"ץ לעולם לא היו יכולים לזכות בוועדות ובתיקים שהבית היהודי שם ידו עליהם.
והנה כבר היום ראינו שהם התחילו על רגל ימין, עם העברת תקציב מאוד משמעותי
להורי תלמידי התיכונים בישראל, נושא בוער מזה כמעט עשור שביום אחד בא על פתרונו.
לא נפטרה.אריאל יוסף
מפלגה לא בהכרח 'מתה' כשהיא לא עוברת את אחוז החסימה.
מפלגה בהחלט יכולה להתקיים מחוץ לכנסת,
ולנסות להיכנס שוב ושוב עד שתצליח (ע"ע 'כך').
אם היו מצליחים להניח ידיהם על תיקים אלו?
סביר שלא.
לא זו מטרתם
מפלגות (אולי חוץ מהמפד"ל והאגודה)
קיימות בשביל עוד מטרות חוץ מתיקים ותקציבים.
קידום רעיונות למשל.
ע"ע מרץ, שאינה מצליחה להניח ידה
על שום תיק משמעותי כבר עשרים שנה בערך,
אבל מצליחה לגרור אחריה את כל השיח הציבורי,
וכבר הביאה את ראשי מפלגות ה'ימין'
לתת לגטימציה לרעיונות כמו אוטונומיה (בנט) ושתי מדינות (נתניהו).
נ.ב. לאמירה כזאת מפיו של אורי אריאל>>>>
"מעבר לקו הירוק תמשיך הבנייה,
כפי מדיניות הממשלה ובסדר גודל שהיה -
יבנו ביו"ש פחות או יותר כמו שבנו".
"הממשלה תבנה גם ביהודה ושומרון,
אך עיקר הסיפור הוא הבנייה בתל אביב, בנגב, בגליל ובחדרה".
לא הייתי קורא להתחיל ברגל ימין.
חזק!!!

מוטיז
שמשהו ימצא (ומהר) תעסוקה לשלי יחימוביץ ומפלגתהמרדכי
בס"ד
על פי מה שכתוב הבוקר בעיתון מעריב, מפלגת העבודה מתכוונת לעשות הצבעת אי-אימון בממשלה בכל יום שני.
הייתי מבקש מבנט (שר התמ"ת) למצוא לה תעסוקה אבל הוא שינה את שם משרדו ל'כלכלה ומסחר' (והוריד את התעסוקה מהשם) 
לכן היא תקפה אותו על זהozd
כי עכשיו היא לא ימצא לה עבודה...
<צ>
הממשלה הזאת תוביל לאסון על עם ישראלהחבר
כי כשבנט החצוף הזה התחבר לשונא ועוקר התורה יאיר לפיד אני מבטיח לכם שיצא מזה רק רע, גם לתורה וגם להתיישבות
מי שלא זוכר, בממשלת שרון השניה, ממשלת ההתנתקות, "המפד"ל" התחברו לאבא של לפיד והוציאו את החרדים בבושת פנים מהממשלה והתהפכה עליהם המציאות של ההתנתקות הנוראה, כי מי שרוצה לפגוע בתורה סופו אסון, ואותה מפלגה "הבית [של גויים] היהודי" שחיברה מן הגורן ומן היקב כל מיני אנשי עשייה עאלק מהציונות [הלא] דתית תוביל לאסון ולחורבן
ותזכרו, אם שערה משערות ראשם של לומדי התורה יפגע הבנט הזה יחתוף בראש
אחרי שש"ס עזרה כ"כ הרבה למזרוחניקים האלה בכל דבר שרצו ואז הם זורקים אותם אז יש מחיר כבד לטעות הזאת
וואני שואל מאיפה באה השנאה הגדולה הזאת לש"ס מהציונות הדתית? הרי הם עשו לכם רק טוב,
לא לדאוג, גלגל מסתובב בעולם, יום אחד אתה למעלה יום אחרי זה למטה, ואני מבטיח שכשיבוא היום הזה הבנט האשכנזי מסריח הזה ישלם מחיר כבד על הטעויות המטופשות שלו
בימים אלה מתבררת נקודה קריטית בציונות הדתית, הציונות הדתית מיועדת לאשכנזים, ואם אתה לצערך הרב לא בא מאיזה מוצא פולני אז עשה ככל שביכולתך להיראות חלק מהאשכנזיות, התחתן עם אחת עם עיניים כחולות ועור לבנבן, תדבר כמו אשכנזי, תחשוב כמו אשכנזי, שירי החתונה שלך חייבים להיות מוזיקה של איזה כלייזמר מפגר ושירי ארץ ישראל [האשכנזית], ותוך דור או שניים כבר הכל יתערבב...
לא שווה תגובה - ולא קשור לדעתך אלא לאופן התגובהozdאחרונה
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
אותי הוא הציל אישית.
גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר
לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.
גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.
גם אצל הכנענים היה איוב.
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.
לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.
ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.
יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1
… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.
דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.
מה הקשר מקרה?הסטוריאחרונה
מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.
אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.
אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.
העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צעאחרונה
זה מה שטיל אחד עשהרועישםטוב
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
מה פתאוםזיויק
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.
בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים. איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?
מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?
אני לצערי לא מכיר.
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
אידיוט.ימח שם עראפת
אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב
פשוט לא נתפס

ביבירועישםטוב
ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת -
יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.
למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.
בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".
עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.
אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה
כי נראה שלא.
מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.
אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.
עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח
חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.
אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.
במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.
אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.
הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי
לגופם של דברים:
א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.
אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.
ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.
ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.
ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.
ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.
ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.
את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).
שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.


