השאלה:
שלום לרב!
עלתה שאלה בפורום אינטרנטי שעוסק במאבק על א"י - בנושא מציאות של בנות במאחזים.
בעבר נמצאתי במאחזים בתור רווקה, והשתדלתי להישאר בהם רק בשעות היום, ולא להגיע ללינה.
בדיון שעלה זה מה שהמלצתי לבנות צעירות-רווקות שרוצות להשקיע בתחום של ארץ ישראל דווקא דרך המקומות הנ"ל
מתוך הנחה שמאחז, גם אם יש בו מבנה מוגדר לנשים, הוא עדיין רשות הרבים
ולא רשות אביה או בעלה של האישה(מה זה ההנחה המוזרה הזאת?).
ובלילה בזמן שישנים - יכולים להגיע ערבים/ מג"בניקים בכל זמן נתון
ולעשות ככל העולה על רוחם
(הסיכוי שיגיע ערבי לבית של הבנות ברמת מגרון בריא ושלם נמוך ביותר,וגם מגבניקים בדרך כלל לא באים ועשים "ככל העולה על רוחם",גם אם הם אנשים לא הכי צנועים...ולפי זה צריך גם לאסור לבנות ליסוע בטרמפים,הסיכוי שיקרה לה משהו בטרמפ הרבה יותר גבוה)
ובכלל כי בתחושתי יש במאבק על הגבעות פגיעה בעדינות ובצניעות של האישה באופן הזה
. (בבקשה תגיד שזה אסור...)
מפה לשם, הדיון הסתבך, החלטנו לשאול את הרב
האם באמת ראוי שבחורה רווקה תישן בלילה במאחז, בחברת בנות אחרות וכשמצויה הפרדה, מוחלטת ברורה ומרוחקת ממגורי הבנים?
האם יש בזה בעיה מבחינת צניעות פנימית של האישה?
ומה הדרך הנכונה והמובחרת ביותר מצד הצניעות - לאישה, לתרום בתחומים האלו?
תשובת הרב - דרך ה"משמש" שלו.. הוגדרה כ"תשובת ביניים":
הרב מסר שפשיטא שאת צודקת שאין מן הצניעות שבנות ילונו במאחז,
וגם ההמצאות ביום בחברת בנים היא לא חלקה.
(איזה הימצאות עם בנים?באיזה גבעה יש בנים ובנות ביחד?)
(ובכלל, מה הבנות עושות במאחז במשך היום? להכנס למצב בו יתכן עימות עם חיילים וכו' אסור לבנות בהחלט).
( אפשר לגור בגבעה בלי להיאבק עם ציונים למיהים,כשיש פינוי אז בנות לא צריכות להאיבק בכוח ולהגרר על ציונים למיניהם,זה לא סותר הימצאות בגבעה בשאר הזמן)
בקיצור - המאחזים הם מקום לבנים או למשפחות.
אמנם, עיקר השאלה היא השורה התחתונה של מכתבך -
מה באמת יכולות הבנות לתרום למאבק על ארץ ישראל.
מכיון שהרב התייחס לכך במספר הזדמנויות אני צריך לאסוף את הפרטים מתוך השיעורים ולהעביר אותם בצורה מסודרת.
זה יקח קצת יותר זמן, ולכן כעת שלחתי רק תשובת בינים.
כל טוב!
-------------------------------------------------------------------
וכמובן אני עדיין מתלבט אם לשלוח את השאלה הזאת לרב....