אישה בגבעה...נ נחית

לא יודעת אם הגעתי למקום הנכון אך אנסה את מזלי בנוגע לתהיות שלי...

מה דעתכם על מעבר של אישה לבדה להתמקם בגבעה?

מזה 4 שנים שאני נקרעת בין הרצון לעבור לאיזור השומרון לבין המציאות הקיימת.

אילו אמצעים צריך ע"מ ליישם את זה?

רוב הטענות ששמעתי הן שאישה לבדה לא "תעבור וועדות"

וכבחורה בת 28 רווקה (גרושה במקרה שלי) אני ממש מנסה להבין מה הבעיה בזה.

אשמח לקבל קצת כיוונים לגביי איך ואם זה יכול כן להתאפשר...

וכדרך אגב, אשמח לקבל "כלים" לגביי המעבר הזה שאני כלכך מייחלת לעשות.

כילדה עירונית כל חייה, לפעמים מרגיש לסביבה שאני לא באמת מודעת לאן אני הולכת

ולי מרגיש אחרת לגמרי ושזה כן אפשרי.

אז טיפים יכולים ממש להועיל....

תודה רבהההה

 

 

 

כל כבודה בת מלך פנימהמושיקו

אשה במקום בודד זה לא בריא לו לה ולא לסביבה

זאת שאלה שאת צריכה להפנות לרב שלךמרדכי
בס"ד

בעבר העלו לפה את דעת הרב גינזבורג והגר"ד ליאור. אחפש בלנ"ד בהמשך.
והנה התשובות -מרדכי

בס"ד

 

הרב גינזבורג

הרב דב ליאור

ובמהלך החיפוש של הדברים מצאתי גם את דברים שכתבה אלירז פה בעבר (שבעקבות זה נשאלו הרבנים) ואלוי זה יעניין אותך גם.

התשובה תלויה באיך אתה שואל את השאלה...די"מ
כמו שכתבתי בזמנו.
‏(ובמיוחד במקרה של הרב יצחק...)

ומה שאלירז כתבה בזמנו זה פשוט שטויות.האם זה ראוי ונכון אני לא יודע,אין לי דעה בעניין.אבל אסור זה לא.
אז אתה מוזמן לשאול בצורה שלך ולפרסם פה לטובת כולםמרדכי
בזמנו שאלתי את הרב ליאורדי"מ

שאלה: 

הגיע אלינו תשובת הרב בנוגע לשהות בנות במאחזים ובפרט ברמת מגרון.

 
היינו שמחים אם כבוד הרב יוכל להביר לנו כמה דברים שלא הבנו,
מה הבעייה הלכתית להיות פחות מ3 בנות בגבעה או לישון מתחת כיפת השמיים.
 
חושב לציין שלפחות ברמת מגרון, הבטחון עובד על הרתעה,ובאמת חוץ ממספר חודשים שלא הייתה נוכחות קבועה ערבים לא עלו כשהייתה נוכחות קבועה,חוץ ממקרים בודדים וגם בהם ברובם זה היה ערבים שלא הגיעו ממש קרוב אלא באו עם העדרים שלהם ולא צמוד לאיפה שנמצאים.
ולכן גם אם כרגע אין בנים ערבים לא יעלו ובדרל כלל שאין בנים זה לזמן קצר.
נשמח אם הרב יוכל גם להביא את המקורות של האיסור של שינה מתחת כיפת השמיים או של שהייה של פחות מ4 בנות.
והדרך שבהם מבריחים ערבים בדרך כלל מספיק לזרוק אבנים שאת זה גם בנות יכולות לעשות.
 
עוד דבר שחשוב לציין שברמת מגרון רוב הזמן אין מבנה כיוון שהורסים כל הזמן ואין כל הזמן כסף לבנות מבנה אז אם אומרים לא לישון לא במבנה זה בערך כמו להגיד לא להיות בגבעה.
 
 
 
נ.ב.נשמח שהרב יבוא לגבעה ויראה את המציאות בשטח וגם לחזק את הגבעה שכרגע אל פי צו אלוף פיקוד אסור להיות שם וכל כמה ימים מגיעים ומנסים לתפוס את מי שנמצא ולהביא אותו לבית משפט ולתת הרחקה (בחודש האחרון כבר הורחקו 3 מתושבי הגבעה.
 
 
 
 
 
תשובה:

בס"ד

דוב שלום

להלן תשובתו של הרה"ג דוב ליאור שליט"א :

"יש להקפיד על גדרי צניעות ושמירה על אי ייחוד.

לשיטות מסויימות בן עם 3 בנות זה לא נקרא ייחוד ולכן אמרתי שתהיינה לפחות 3 בנות.

שיטת רש"י קידושין פ"ב תוס' ד"ה לא יתיחד.

אני אשתדל בהזדמנות לבקר במקום בתאום אתכם".

בברכה

יוסי

 

 

 - - - - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - -

                       יוסי דרמר

    ראש לשכת הרב דוב ליאור שליט"א

טל' 072-2506234, פקס' 072-2766234

 

 

 
 
 
שאלה:
אם יש מרחק של כמעט קילומטר עדיין יש ייחוד?
והאם אפשר לישון כשאין מבנה(כשזה יוצא לא מעט מהזמן)?
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
ברור לי מהתשובה שהרב לא מבין בכלל מה המציאות ברמת מגרון.
אשרייך!!!נ נחית

תודה רבה על התשובות...

רוב הפעמים ששאלתי והתייעצתי הן עם רבנים והן עם המשפחה

קיבלתי תשובות לא אובייקטיביות כי כולם העדיפו שקודם הנשא ואז אעבור.

נראה שהתשובות ענו על כמה תהיות ויחד עם זאת העלו שאלות נוספות

שפחות חשבתי עליהן... חחחח צוחק

ממש תודה!!!!!

בקשר לתגובה של הרב ליאור כבר הגבתי.די"מ

השאלה:
 

שלום לרב!

עלתה שאלה בפורום אינטרנטי שעוסק במאבק על א"י - בנושא מציאות של בנות במאחזים.

בעבר נמצאתי במאחזים בתור רווקה, והשתדלתי להישאר בהם רק בשעות היום, ולא להגיע ללינה.

בדיון שעלה זה מה שהמלצתי לבנות צעירות-רווקות שרוצות להשקיע בתחום של ארץ ישראל דווקא דרך המקומות הנ"ל
מתוך הנחה שמאחז, גם אם יש בו מבנה מוגדר לנשים, הוא עדיין רשות הרבים
ולא רשות אביה או בעלה של האישה(מה זה ההנחה המוזרה הזאת?) 
ובלילה בזמן שישנים - יכולים להגיע ערבים/ מג"בניקים בכל זמן נתון 
ולעשות ככל העולה על רוחם 

(הסיכוי שיגיע ערבי לבית של הבנות ברמת מגרון בריא ושלם נמוך ביותר,וגם מגבניקים  בדרך כלל לא באים ועשים "ככל העולה על רוחם",גם אם הם אנשים לא הכי צנועים...ולפי זה צריך גם לאסור לבנות ליסוע בטרמפים,הסיכוי שיקרה לה משהו בטרמפ הרבה יותר גבוה)

 

ובכלל כי בתחושתי יש במאבק על הגבעות פגיעה בעדינות ובצניעות של האישה באופן הזה

 (בבקשה תגיד שזה אסור...)

 

מפה לשם, הדיון הסתבך, החלטנו לשאול את הרב

האם באמת ראוי שבחורה רווקה תישן בלילה במאחז, בחברת בנות אחרות וכשמצויה הפרדה, מוחלטת ברורה ומרוחקת ממגורי הבנים?

האם יש בזה בעיה מבחינת צניעות פנימית של האישה?

ומה הדרך הנכונה והמובחרת ביותר מצד הצניעות - לאישה, לתרום בתחומים האלו?

 

תשובת הרב - דרך ה"משמש" שלו.. הוגדרה כ"תשובת ביניים":

 

הרב מסר שפשיטא שאת צודקת שאין מן הצניעות שבנות ילונו במאחז,
וגם ההמצאות ביום בחברת בנים היא לא חלקה. 

(איזה הימצאות עם בנים?באיזה גבעה יש בנים ובנות ביחד?)
(ובכלל, מה הבנות עושות במאחז במשך היום? להכנס למצב בו יתכן עימות עם חיילים וכו' אסור לבנות בהחלט).

( אפשר לגור בגבעה בלי להיאבק עם ציונים למיהים,כשיש פינוי אז בנות לא צריכות להאיבק בכוח ולהגרר על ציונים למיניהם,זה לא סותר הימצאות בגבעה בשאר הזמן)
בקיצור - המאחזים הם מקום לבנים או למשפחות.

 

אמנם, עיקר השאלה היא השורה התחתונה של מכתבך -
מה באמת יכולות הבנות לתרום למאבק על ארץ ישראל.
מכיון שהרב התייחס לכך במספר הזדמנויות אני צריך לאסוף את הפרטים מתוך השיעורים ולהעביר אותם בצורה מסודרת.
זה יקח קצת  יותר זמן, ולכן כעת שלחתי רק תשובת בינים.

כל טוב!

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------

 

וכמובן אני עדיין מתלבט אם לשלוח את השאלה הזאת לרב....

אבל מה עם הסכנה שבדבר?שוקולד לבן

לפני כמה שנים הרי ערבי התגנב לגבעה (רמת מגרון) ושרף את המבנה שבגבעה. בזמן שהיה שם מישהו שניצל בנס (הגבעה של הבנים), כל הרכוש הלך ובנס לא היה נזק גרוע יותר. בטח אתה זוכר את זה. 

אותו ערבי היה יכול לבוא עם נשק חלילה ולעשות פיגוע, הרי אין בגבעה שמירה ממש

ומה אם זה היה קורה בגבעה של הבנות? הרי לבנות אפשר להזיק בצורה הרבה יותר חמורה מבנים! יותר חמורה ממוות.

בנים גם לרוב יותר חזקים פיזית מבנות, כך שגם יכולת ההתמודדות שלהם מול ערבים יותר טובה.

נכון שלרוב יש יכולת הרתעה בגבעה, אבל תמיד המקרה שהזכרתי יכול חלילה לחזור על עצמו. ולבנות זה באמת הרבה יותר גרוע!

כמה דברים.די"מ

א.עד היום לא באמת ברור שזה באמת היה ערבי,מישהו (די רחפן...)היה שם לבד וישן וקם כשהבית עלה באש...

ב.גם אם אכן זה היה ערבי,זה היה אחרי  שירדו לשדה אפריקה ולפני שממש "כבשנו" את שדה אפריקה.

רק אתמול חבר סיפר לי שהוא היה ברמה (אחרי כמה חושים שלא נמצאים שם יהודים באופן קבוע) וזה לא נראה שערבים היו באזור.

ג.אם זה פיקוח נפש אז אסור גם לבנים,לא?

ד.הסבירות היא הרבה יתור נמוכה מטרמפים.

 

^^אשמח אם תוכל להעלות את זה לכאן שזה יהיה מוכןזהר
שמה יהיה מוכן?די"מ
אוי, שכחתי לכתוב.די"מ

זה השאלה שאלירז שלחה לרב יצחק והתשובה שלו.

ומה שלא מודגש זה הערות שלי.

סבבה הבנתי..(בכ"א התכוונתי לקטע שמשבר עלזהר
איך בנות יכולות לתרום למאבק על א"י..)
ממה שאני יודע שהרב יצחק כותב בספריודי"מ

זה שבנות צריכות להיות הדוברות ("כן בנות צלפחד דוברות")

 

 

אהמ,קשה לי להחתבר לזה,ברוב המקרים לא ראיתי שבנות עושות את זה טוב....

 

בכל מקרה הספרים של הרב שמדברים עניינים אלה הם "קומי אורי" "תיקון המדינה" "ממנה יוושע" והחוברת "טיפול שורש". 

תודהזהר
חברים...נ נחית

רק כדי לחדד את הפנייה שלי

חשוב שתבינו שהכוונה שלי מלכתחילה לא הייתה לעלות ולהתמקם על גבעה

ולהקים אותה באופן עצמאי.חושב

הכוונה הייתה יותר כללית אם בכלל לאישה לבד (הכוונה ללא משפחה), יש אפשרות לעשות את זה.

אז עלו ענייני הצניעות שיותר יישבו את דעתי בעניין,

אבל לחלוטין לא התכוונתי להקים גבעה על שמי מוציא לשון

 

ולגביי התשובה של הרב ליאור... חסרים המון פרטים (שנשאלו ולא נענו)שסביר שמציקים

לא רק לי מבחינה הלכתית איך ומה ניתן לעשות באמת....

מבחינת ההלכה היבשה-די"מ

הייתה פה את אלירז שטענה שבת חייבת להיות ברשות אביה או בעלה,אני עדיין לא ראיתי מקור לזה.

 

אז חוץ מהסברה המוזרה הזאת אין שום מניעה הלכתית שבנות יהיו בגבעות.

יש את השאלה האם זה ראוי,אלירז טענה (והרב יצחק הסכים איתה) שזה לא מתאים "לצניעות הפנימית" של האשה כאן זה כבר עניין שהוא לא הלכתי,ואפשר להכניס שיקולים של רווח מול הפסד,כיוון שאלירז והרב יצחק לא רואים בגבעות מטרה כל כך חשובה אז ברור שהם חושבים שזה לא שווה את הפגיע ה ב"צניעות הפנימית".

מסקנה...נ נחית

אם כך אני מסיקה מדברייך שאתה מתיר?? מוציא לשון

אין ספק שכל הנושא סביב הצניעות הוא מאוד מבלבל כאן,

אך יחד עם זאת,  אני רואה בהתיישבות כנושא מאוד חשוב עבורי

כך שהקונפליקט צריך לבוא ליישוב רציני!

 

אפשר משיח???

ברור שמותר!די"מ

למה שיהיה אסור?

לא אמרתי כלום :-/נ נחית

איסור- אין חד משמעי.

אבל המציאות (הלא מעודדת)

מביאה אותנו לכך שההסתכלות החיצונית לא באמת מתירה.

לפעמים האמצעים לא מקדשים את המטרה

 

* אגב, אתה עושה עבודה מעולה על קבלת ההחלטות שלי!

אין איסור חד משמעי כי אי אפשר לאסור דבר שמותר.גאהלהיותיהודיה

 

צריך לנקוט באמצעי זהירות (ביטחון, ייחוד וכו'..)

אם זאת כל הבעיה.. (לא להתחתן בגלל "מיים זורמים")עצור בית

הייתי ממליץ לך לקנות עוקב מים.. זה לא עולה הרבה.!

היינו לא מזמן אצל הרבנית ליאור,גאהלהיותיהודיה

 

והיא הסבירה לנו קצת יותר. מי שרוצה, שתמסר"ש לי. 

מה היא אמרה?די"מ


בגדול ממש-גאהלהיותיהודיה

הבנות, כדי שלא תהיה בעיה של יחוד, הבנים בקטע של ביטחון,

והפסק הוא על משקל של 'ביתי, אל תלכי לשם'.. (...)

לא הבנתי.די"מ

יש ייחוד בכזה מרחק כשייתכן שבכלל אין בנים?וכשכל רגע יכול לבוא מגבניק?

 

ובקשר לבטחון,זה עובדתית לא נכון.

וטרמפים מותר לתפוס?

דבר ראשוןגאהלהיותיהודיה

 

הרב מכיר את עז ציון. (הוא היה אי פעם ברמה?)

זה מתוך נקות הנחה כזו, כי יש הבדל משמעותי בין שתי הגבעות.

 

בקשר לביטחון ברור שזה קשור.

ובמצב כיום אין עניין שבנות תהיינה לבד ברמת מגרון. (ד"א, מה עם העצורים של עד תום ההליכים? משהו מתקדם שם?)

 

טרמפים מותר לתפוס,

והרב ירד חזק מאד על כל הרבנים שאמרו אחרי החטיפה שלא לנסוע בטרמפים.

אז אני דברתי על הרמה.די"מ

והרב היה ברמה לפני הרבה זמן (לפני שירדו לשדה אפריקה)

 

אני דברתי על בזמנו מה שהוא אמר.

 

למה מותר לתפוס טרמפים?זה הרבה יותר מסוכן.

הסיכוי להירצח או להאנס בטרמפים הרבה יותר גבוה מאשר ברמת מגרון,או כל גבעה אחרת.

שוב.גאהלהיותיהודיה

 

הרב מכיר (בעיקר) את עז ציון. 

יש הבדל בין המיקום של המבנים של עז ציון לבין אלו (כשהם קיימים) ברמת מגרון. עד כאן בסדר?

 

ככה.

 

לא הבנתי את השורה השניה.

(בעוז ציון המבנים יותר קרובים מהרמה)י.ל.

אני דברתי על מה שהרב כתב בתשובהדי"מ

שפרסמת פה פעם לגבי רמת מגרון.

אבל הרב ענה באופן כללי, לא על הרמה ספציפית.גאהלהיותיהודיה


כאן הוא כן דיבר ספצפית על רמת מגרוןדי"מ
תראה לי בתשובה תגובה ספציפית לרמה.גאהלהיותיהודיה
הרמה נטושה כבר חצי שנהי.ל.

וכמו שנראה עכשיו היא תהיה נטושה גם בשנה וחצי הקרובות....

מה פתאום הלכות שקשורות ספציפית לרמה מענינות אותכם?

לא מעניין אותי.גאהלהיותיהודיה

 

א.השאלה נשלחה לפני בערך חצי שנה.

ב.די"מ אמר שהתשובה נכתבה ספציפית על הרמה, ואני אומרת שלא.

כמו שכתבתי בזמנו.די"מ

המשפט הזה-לא תהינה פחות משלוש בנות אפילו ביום,הלינה תהיה רק בתוך מבנה ולא תחת כיפת השמיים. כמו כן לא תישארנה הבנות לבדן במאחז אלא רק במקום שיש בו נוכחות של בנים

 

לא הבנתי מה הקשר שלו לרמה.

לאיזה סיבה הלכתית/מציאותית הוא קשור?

....גאהלהיותיהודיה

 

(זה רק אני או שאנחנו טוחנים כאן מים?)

 

השאלה נשאלה באופן כללי+ סעיף על הרמה.

היא נענתה באופן כללי.

 

 

הרב לא רוצה שנגיע למצב של ייחוד, שעמום ובטלה (עוד שתי בנות) או סכנה מטעם ערבים (בנים. כן, זה קשור גם לרמה, אין מה לעשות) או מטעם כוחות הביטחון (עוד שתי בנות ומעלה, וגם נוכחות של בנים מרתיעה קצת.)

 

לינה- יש שיגידו עניין של צניעות, יש שיגידו עניין של כבוד הבת. 

אני חושב שמה שהוא אמר לא קשור במקרה של הרמה.די"מ

ותכלס בנות יכלות לדאוג לעצמן מפני ערבים.(אם בסך הכל יש הרתעה)

ואם באמת יתפתח משהו אפשר להזיק את החברה שנמצאים במגרון הישנה.

בקטע של היחוד?גאהלהיותיהודיה

 

בסדר.

בקטע של ערבים? בת לבד בגבעה? ואפילו שלוש לא תמיד בטוח.. (לג' בעומר שנה שעברה....)

אם.

ה'חברה' במגרון הישנה=??

כמו שהזעיקו אותם בסיפור האחרון עם החבר'ה שיושבים כבר חצי שנה בערך?

מכל הבחינות.די"מ

מה היה בל"ג בעומר שנה שעברה?

 

לא זכור לי שהזעיקו אותם אז.אבל יכול להיות שאני לא יודע.ויכול להיות שזה לא באמת יעיל.

בכל מקרה אם יש הרתעה,אז בנות יכולות להיות שם לבד (לא יודע אם יש בהתחשב בזה שאין שם אנשים כבר מלא זמן)

אבל כרגע א י ן הרתעה.גאהלהיותיהודיה

 

היה חשש לערבים, הזעיקו את הבנים, ירדו לכיוון שדה אפריקה.. היה שמיייח.

אני לא יודעת אם הזעיקו אותם, אני שואלת. וזה קצת מטומטם לבנות על מישהו שאתה לא יודע אם יגיע בכלל לעזור או לא.

 

אני לא בטוח שאת צודקת.די"מ

בכל מקרה לדעתי להיות מקובע למקום מסויים רק בגלל נוסטלגיה זה טעות.

מצד השכל אין סיבה להישאר מרמת מגרון,זה רק רגש (אולי בגלל זה דווקא בנות הן אלו שרוצות לחזור?)תחשבי על זה אני בטוח שתסכימי איתי.

 

(גם לי לקח הרבה זמן להגיע למסקנה הזאת,אך ברוך ה' בסוף הגעתי,ואני לא מתחרט על ההחלטה שלי לרגע)

 

בקשר למגרון,צודקת,זה היה סתם הצעה.

(בשבילי זה לא בדיוק נוסטלגיה..)גאהלהיותיהודיה

 

מצד השכל- כבר לא חשוב להחזיק את השטח שם?

למה זה יותר חשוב מכל מקום אחר?די"מ

למה בכלל חשוב להשקיע כל כך הרבה בגבעות?

כי זו כבר גבעה קיימת, ששלטה על רכס די רחבגאהלהיותיהודיה

 

ארוך.

אבל כיום זה השקעה גדולה,זה שווה את זה?די"מ

ובכללי למה כל כך חשוב לך הגבעות?

 

גם בעבר זו הייתה השקעה גדולה.גאהלהיותיהודיה

 

תכל'ס ההבדל כיום הוא בקטע הפלילי.. לא?

 

למה חשוב? התיישבות, ישוב וכיבוש, יציאה מהגדרות..(אתה לא באמת רוצה שאני אתחיל לחפור)

אם הגיע הזמן לחשוב גם על הצעד הבא? כן, אבל זה לא סותר ולא מפחית מחשיבותן.

כן,אני בהחלט רוצה שתתחלי לחפור כדי שאני יחפור חזרהדי"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך י"ב באב תשע"ד 15:08

ומה זה "בעבר"?

לפני העניין השטח צבאי סגור או אחרי?וגם אז היו תקופות והיו תקופות.

 

ואני לא מתכחש לזה שהמטרות וסדרי העדיפויות השתנו.

 

אז יאללה תסבירי לי מה החשיבות הכה גדולה בגבעות ששווה להשקיע בזה כל כך הרבה כוחות.

ברור שיש חשיבות לגבעותי.ל.
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך י"ב באב תשע"ד 17:52

ואתה בעצמך כתבת את זה יותר מפעם ויותר מפעמיים.

 

חוץ מזה שדי מסובך לבנות להשתתף במאבק על הארץ ולא נראלי שיש דרך יותר טובה חוץ מגבעות.

 

 

תודה על הירידות האישיות.די"מ

אני חושב שזה כן חשוב,השאלה למה ועד כמה.

אני לא מתמצאת מספיק בהיסטוריה של הרמהגאהלהיותיהודיה

 

שנתיים וחצי אחורנית פלוס.

 

סדרי העדיפיות השתנו ויכול להיות שאפילו קצת מהר מידי.

אם היו את ה6 שנים של גבעות של נוער וכיום זה היה עובר למגרש של המשפחות היה אפשר להמשיך לשעוט קדימה, אבל כרגע זו לא המציאות. [הנוער פרצו את הדרך> המשפחות יושבות שם דרך קבע. זה גם חכם לטובת המאבק וגם הגיוני.]

 

אני לא הבנתי מה אתה מציע במקום (מלכות. סבבה, התוכנית שכתבת בצמ"ע קצת יותר הגיונית מתוכנית של רק להפיל את המדינה ואז לעבור את הגשר, ובכל זאת לא הבנתי מה אתה מציע כתחליף.)

 

ההבדל כיום הוא בקטע הפלילי, נכון?

כי מבחינת ההתנערות הציבורית וכו' המצב הרבה יותר טוב. (המון ביתאלניקים ועפרטיסתים עצרו לי בצ. מכמש, ולא נראה לי שבעלון של בית אל עדיין מבקשים לא לעצור בציר.)

ואם ההבדל כיום הוא במישור הפלילי, (ואתה לא יכול להתכחש לזה ש'בוגרי הרמה' חושבים פעמים לפני שהם אפילו קופצים לביקור...) זה מה שהם רצו להשיג.

 

 

אבל מה המטרה?די"מ

מצטער אני לא נחלוואי,ומעולם מלא הייתי.

 

 

התכנית שכתבתי בצמ"ע זה המטרה מבחינתי ושם אני שם את הכוחות שלי,ולא רק האני גם שאר החברה הלא נחלאווים.

 

אז יש את מי שרוצה לעבוד וגר בגבעה (כי ברור שזו הדרך חיים הנכונה) ויש אנשים שמעדיפים ללמוד.

לא עזבתי את המאבק,שניתי את הבסיס שלי.

זה היה קשה כי בתור אחד שנמצא ברמת תקופה לא קטנה.

אך בסוף עשיתי חושבים והגעתי למסקנה שלי אישית עדיך שהבסיס שלי יהיה בישיבה וללמוד תורה.

 

 

בקשר לפלילי.

את טועה בגדול.

אמנם עברתי את הגיל שאני נהנה ממעצרים,ולהעצר בערב תשעה באב ולהשתחרר ב17:30 בט באב אחרי צום של יומציים בערך לא עושה חשק לעוד,אך זה ממש לא הסיבה.

 

אני מעולם לא פחדתי ללכת לרמה ואם כם הייתי דואג שהציונים לא ידעו (ולא נפרט כאן) והולך לישון במקום מוחבא.

לא מעט לילות בילתי לבד.

ואני לא חושב שיש מישהו בוודאי לא מ"בוגרי הרמה" שחושב פעמיים לפני שהוא קופץ לביקור.

 

 

הגבעות כמו גם התג מחיר הם עניין שולי.

ישוב הארץ לא יתקיים ללא כיבוש הארץ וכיבוש הארץ לא יוכל להתקיים כל עוד הציונים כאן.

 

מבחינתי העניין עצמי היחיד שיש בני דברים אלה, הוא תזכורת שלא נשכח את המטרה.

ובגבעות יש גם את העניין שזה הדרך חיים (וזה גם ההבדל ביננו לבין נחלוואים נחלוואים מסמנים וי וממשיכים הלאה,אם לא הייתי בישיבה הייתי בגבעה,לא כרק בגלל האידיאל אלא כי זה דרך חיים שאני מאמין בה)

שובגאהלהיותיהודיה

 

הבנתי שזו המטרה מבחינתך כרגע.

מה שלא הבנתי זה מה התחליף שאתה מציע למדינה.

לא אמרתי שעזבת את המאבק, אמרתי שיתכן והשינוי הזה נעשה מהר מידי. (לא שלך ספציפית, אלא השינוי הכללי.)

 

אני שאלתי.

מה ההבדל בין להיות היום ברמה לבין להיות שם לפני 4 שנים? בעיקר במישור הפלילי.

אשריך, אבל ההבדל הוא עדיין במישור הפלילי.

סבבה, אז בוגרות הרמה.

 

 

את זה אתה קבעת.

ולמה הגבעות ותג מחיר מזכירים את המטרה? אם אתה ממילא עוסק במטרה (מבחינתך, להפיל את המדינה ולהקים מלכות) למה אתה צריך תזכורות?

אני לא עוסק ביצירת תחליף.די"מ

יש אנשים שאחרים שעושים את זה.

אם זה דרך חיים,ואם זה משפטי ארץ.

 

לפני 4 שנים באמת יש הבדל עצום.

אבל מלפני שנה-שנתיים השתנו הסדרי עדיפויות.

 

 

את מה אני קבעתי שאי אפשר ליישה ולכבוש את הארץ כל עוד הציונים פה?

רוצה לספר לי על כל הישובים שקמו מאז הגרוש?

 

כי קודם כל יש בהם ערך עצמי של השתדלות,וגם לא תמיד עוסקים בזה.

ובנוסף הם חלק מהדרך להפיל את המדינה.

המטרה בסופו של דברגאהלהיותיהודיה
 

 

היא לתקן עולם במלכות שד"י.

וכחלק משמעותי מתוך זה, ישוב הארץ וכיבושה.

איך בדיוק נגיע למצב של מלכות ולמצב של תכל'ס בניית המקדש בפועל ומציאות מתוקנת?

לא יודעת.

 

אני לא מכירה מספיק את הפעילות של שתי התנועות,

אבל אתה באמת מאמין שמתוך חלוקת מנשרים, חוגי בית ואתר חדשות.. יצמח תחליף למדינה? תחליף שיחזיק מעמד קצת יותר משנתיים? (מעבר לזה אני לא יודעת מה דרך חיים עושים, אתה מוזמן להאיר את עייני.)

 

יפה מאד, אז 4 שנים אחורנית זאת הגדרה ל'בעבר'.

 

כן, זו בהחלט קביעה שלך. (לא אמרתי שאין בה אמת, אבל זו קביעה שלך.)

אני אשמח לספר.(מה הקשר? רוצה לספר לי כמה ישובים קמו מאז הנסיגה מסיני? לא הבנתי את הקשר ל'ציונים'. באופן כללי מאד רוב ההתיישבות קמה ע"י אזרחים ולא ע"י ממשלה כזו או אחרת. ידוע שלקראת הדורות האחרונים העיינים של המנהיגים יסתמו.)

למה לא תמיד עוסקים בזה? או זו ה-מטרה שלך, אתה אמור לעסוק בה תמיד.

ברור שזה המטרה,השאלה היא איך להגיע לשם.די"מ

אני גם לא יודע איך נגיע לזה,אך אני חושב שזה הדרך הכי פחות גרועה מהשאר.

 

דרך חיים,אולי לא עושים מספיק אך הם שואפים לשם ומנסים לתת אלטרנטיבה ואני מניח שבסוף הם יוכלו.

משפטי ארץ זה ארגון של משפט עברי.

 

המדינה לא תצמח מדרך חיים המדינה תצממח מזה שזו הקיימת בעז"ה ובהשתדלותנו תיפול.

אמנם אפשר לא להסכים איתי אך אני חושב שהבריטים עזבו בגלל האצ"ל והלח"י למרות שמי שבפועל תפס את השלטון היה ההגנה.אני מעריך שזה מה שיקרה.

האם זה יהיה דווקא דרך חיים?לא מחייב אולי זה יהיה  "נאמני ארץ" אולי ארגון אחר שיקום.

 

אני לא חושב (או יותר נכון בטוח) שזה לא הסיבה.

 

 

הקשר הוא שמאז הגרוש הציונים החליטו שלא יקומו פה ישובים חדשיםנ וזה מה שקרה.

נלחמו מלחמת חורמה ואף ישוב לא הצליח לקום.

 

למה לא תמיד עוסקים בזה?

כי אנחנו עדיין ברורים מה צריך בדיוק לעשות ואיך לפעול.

 

יפה.גאהלהיותיהודיה

 

 

אז יכול להיות שאתה רץ קצת מהר מידי?

בסופו של דבר אתה אומר להפיל את המדינה, ואז..???

נניח שהתוכנית שהבאת באמת מעשית ובאמת כ"כ פשוטה (לא למעשה, אלא הפרוט שלה), תוך X שנים אתה מפיל את המדינה ואז.

אתה מקווה שמישהו יקח על עצמו את הקמת התחליף.?

שתנועת דרך חיים (שעד אז תצמח לממדים של כמה אלפים או עשרות אלפים או מאות אלפים חברים) תמליך את הרב גינזבורג, תכונן את המלכות תבנה את המקדש?

(=>אתה סומך על דרך חיים(/תנועה אחרת, לא כ"כ קריטי) שיש לה את הכלים לקחת את עמ"י ממצב של חורבן השלטון הנוכחי למצב מתוקן?)

כתבת שדרך חיים שואפים לשם. זה יפה מאד, אבל גם רבנים ממלכתיים, ואני לא אביע דוגמאות מפאת כבוד ת"ח ו/או חוקי הפורום,שואפים לשם בסופו של דבר. (כן! מתוך המדינה או כשהבית השלישי יפול משמיים או בדרך אחרת. לשראוף זה חשוב, אבל זה לא מספיק.)

 

אז אתה מפיל את המדינה, וסומך על הנס.

(יש את הנקודה של זה מטומטם לחשוב על אם נפיל את השלטון הנוכחי, מה יגיע במקומו. ובכל זאת צריך תוכנית ברמה כזו או אחרת, ועדיף מעשית.)

 

 

אולי זו לא ה-סיבה, אבל אתה לא יכול להתכחש לכך שהיא משחקת חלק בתוך כל הסיפור הזה.

 

ועדיין זה לא כ"כ מדוייק ואתה צריך להכניס שקלולים נוספים. (כך לדוגמה שעכשיו מבחינת רוב הציבור הדת"ל העניין הוא העם ולא הארץ. כשפחות כוחות מושקעים במחשבה על הקמת ישוב חדש, כשזה פחות חשוב וכשעושים בעיות לגרעין התורני החדש, זה פחות מעניין.)

א.לא אני לא רץ מהר מידי.די"מ

אני אפילו לא רץ,אני סתם מתקדם.

 

ב.אני לא מקווה,ברור לי שזה מה שיקרה.

הרבנים הממלכתים והחרדים,ובקיצור כמעט כולם די מאמינים שיבוא משיח ויסדר הכל.אני חושב שאנחנו צריכים להביא אותו.

 

ג.אני לא סומך על הנס החשבון הוא פשוט.

יש שלטון מקולקל צריך להעיף אותו.

גם שניל"י עזרו להעיף מפה את התורכים הגיעו לפה הבריטים,ובאותה מידה שהבריטים הלכו היה יכול להיות שהיו פשוט נותנים לערבים לשלוט ולעשות מה שבא להם עם היהודים.

הלח"י (שמהרבה בחינות אני אני רואה אותנו ממשיכים שלהם) לא התךעסקו בזה יותר מידי,את זה הגנה עשתה.

מבחינתי זה לא התפקיד שלי.

 

 

 

 

ד.אני חושב שזה בכלל לא חלק מהסיפור (אולי אצל הבנות,אין לי מושג אני לא מכיר,אצל הבנים זה לא)

הקטע ה"פלילי" לא מזיז לי ולכל החברים שלי שאני מכיר.

 

 

ה.לא הבנתי מה ניסת להגיד בסוף ומה הקשר.

 

(שיהיה מסודר...)

א. אתה מתקדם, ואפילו עם כמה מאות אנשים.גאהלהיותיהודיה

 

 

אבל בסופו של דבר עמ"י נשאר קצת מאחור. (תגלגל עיניים, חופשי.)

אולי הקצב מהיר מידי?

אתה חלק מכלל, לא רק פרט.

 

ב.ברור לך שזה יקרה, אבל אתה צריך לגרום לזה לקרות.

להרוס זה תמיד קל, לבנות מחדש זה קצת פחות.

להפיל את המדינה זה אפשרי (!), לכונן מלכות זה קשה.

אתה צריך לגרום לכך שהעם באמת ירצה את זה (כמו שכתבת, לגרום לו לבחור בין מלכות למדינה הנוכחית), ושזה יצא אל הפועל (ולא תאורטית. אלא אם כן כל התוכנית בגדר תאורטי בלבד.)

איך אתה עושה את זה?

בכמה זמן אתם(/אתה) חושב שתבצע את המהפכה הזו?

 

ג. זה לא התפקיד שלך, אבל זה צריך להיות של מישהו!

 

ד.אולי לכאלו שרוצים להפיל את המדינה..

 

ה. כתבת שבגלל שנלחמו מלחמת חורמה לא קם שום ישוב. אולי, אבל אתה צריך לקחת בחשבון גם את השינוי שחל בציבור שהקים את רוב ההתיישבות, שעברו מהרעיון שא"י היא העיקר לעמ"י.

 

(איזה ניצלו"ש..)

אכן ניצלו"ש די"מ

א.כבר כתבתי על זה כמה פעמים.

אני חושב שרוב העם יצטרף אליי בסוף.

כמו עזרא כמו המחתרות.

 

ב.אני בכלל לא בטוח שאת צודקת שתמיד יותר קל להרוס מאשר לבנות.

חוץ מזה שבלי להרוס אי אפשר לבנות.

יש לא מעט אנשים שמתעסקים באיך תראה מדינה על פי תורה.

כמה זמן זה יקח?לא יודע,אנחנו עדיין לא בשלב הזה,אנחנו עדיין בשלה הברורים (לפחות אני).

 

ג.ענית לפני זה,יש לא מעט שמתעסקים בזה.

 

ד.מי שלא רוצה להפיל את המדינה לא חבר שלי...כאילו מוציא לשון

סתם,"בוגרי רמת מגרון" בגדול מסכימים איתי(אולי לא אחד לאחד)

 

ה.זה גם קשור,אבל תכלס גם מי שכן ניסה לא הצליח,ואני לא מאמין בלבנות על אנשים אחרים מה שאתה יכול לעשות אם מי שאיתך תעשה.

יש בעיני כמה כשלים גדולים בתכנית...אדם כל שהוא

א. ברגע שהמדינה נופלת, צריכה להיות אלטרנטיבה מוכנה. אתה לא יכול להפיל את המדינה, בזמן שהתחליף נמצא בשלבים ראשוניים שלו. אין מקום לרווח בין לבין, כשאתה נמצא פה מוקף באוייבים.

ב. אתה רוצה שהעם יצטרף אליך, ומנופף דווקא בצדדים שמרתיעים אותו. צריך למצוא את הנקודות שמחברות את העם לתורה, ודרכם לחבר אותו לכל התורה, ולא לקחת צדדים שמרתיעים את רוב העם, ולהשתמש בהם כדגל המרכזי שאתה מנופף בו. (ובפרט, שכנראה רבים מהרבנים לא מסכימים כלל שהדברים האלה הם עמדת התורה).

 

עוד כשל, שבעיני הוא דווקא יתרון, שאין לך את היכולת להפיל את המדינה. היא הרבה יותר חזקה ממך, גם אם אתה מצליח לנצח אותה בקרבות נקודתיים. 

אתה צודק שזה לא מושלם ובאמת צריך לברר עוד.די"מ

א.זה דווקא לדעתי לא בעייה,כי זה הולך לקרות היום או מחר,וככל שנתקדם בזה נקדם גם ביצירת האלטרנטיבה.

ב.קודם כל אני לא מבין למה הגעת למסקנה שמה שאני כותב פה זה מה שאני "מנופף" בו,אני יוצאת מנקודת הנחה שכולם פה שומרי תורה ומצוות,ולכן הויכוח הוא על המקורות,אך ברור שאני לא טוען דבר מעצמי.

 

ג.כבר הסברתי פה מספר פעמים ש"להפיל את המדינה" זה לא להרוס את הכנסת.

אלא שיהיה מצב של חוסר אונים וכמויות של פעולות נגד השלטון (לאו דווקא נגד השלטון עצמו,אלא נגד מה שהוא מייצג,או יותר מדויק נגד הצדדים הבעייתים בו,כגון:השחתת תמונות תועבה,חסימת כבישים בשבתות,פגיעה בבתי ע"ז,הפגנות נגד שגררירויות בדרישה שיהרסו ויעיפו מפה את בתי הע"ז שלהם,פגיעה בערבים ישראלים,פריצות להר הבית,נסיונות הקרבת קורבנות להר הבית וכד')

כמו שכיום תג מחיר זה לא נחלתם של נערי גבעות חדורים באידולגיה קיצונית ורצון לגרש את הערבים,אלא של יהודים שמיואשים מהממסד ופועלים בעצמם.

 

הדבר שבגללו "כ"ך" נפסלה מלרוץ לכנסת הייתה הגבלת נישואין בין יהודים וערבים.

כיום אין דרך להתמודד עם זה אז יהודי חם מנתניה שערבי מ תחיל עם אחותו דוקר אותו.

זה חוסר אונים ומאיסה בממסד שאין לו פתרונות לבעיות אלה.

סביב מה את יוצר את הרעש, שדרכו אתה רוצה להביא..אדם כל שהוא

את הציבור להצטרף אליך?

סביב פגיעה בערבים (חפים מפשע במושגים של הציבור הרחב), סביב כפייה דתית, וגם סביב הר הבית והקרבנות.

אם תשאל את היהודי החילוני הפשוט, מהן נקודות הקשר שלו ליהדות, אלו לא הנקודות שמושכות אותו.

ואם תשאל אותו מה מרתיע אותו ביהדות, סביר שהוא יזכיר משהו מהדברים האלה.

אתה בול בונה על אחרים!גאהלהיותיהודיה

 

א.מתי?

אם אתה 'מתקדם' מהר מידי אתה בבעיה.

כרגע העם!! לא מוכן למלכות. לא מוכן, וברובו המכריע גם לא באמת רוצה. ("שואף".)

מנהיג או שליח צריך לדעת איפה הוא ואיפה הציבור.

אם אתה כאן העם---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------> שם.

המחתרות (בהנחה שאתה מדבר על אלו שבתקופת הבריטים) באו אחרי אלו שהיו בתקופת התורכים. וגם הלח"י שרבים טוענים שהם ממשיכיהם באו אחרי ההגנה והאצ"ל. (עניין של עשרים שנה.)

 

ב. (חלק מהתהליך של הפלת המדינה יהיה צריך להיות גם הכנת העם לשלב הבא, שזה כבר חלק מהבניה.)

 

ד. ...

 

ה.אני מעריכה שהנסיונות לא היו כמו הנסיונות לפני 40 שנה..

'עם מי שאיתך', דרך חיים וכו' נחשבים אנ"שך לצורך העניין הזה?

כי אם לא, אין לי מושג איך אתה מגדיר את זה 'לא לבנות על אחרים'..

 

צריך לישון על זה לילה.

א.מתי שהוא בחצי שנה האחרונה.די"מ

(אני זוכר פעם אחת ש"סתם אחת" שאלה האם הגאולה יכולה לבוא על ידי יחידים)

אני ממש לא מתקדם מבר מידי,בדרך הטבע יש עוד זמן עד שזה יקרה,מבחינתי אני כרגע בעיקר בדיונים תאורטיים בעיקר.

וגם אנחנו באנו אחרי יותר מ60 שנה להקמת המדינה ויותר מ40 שנה לגוש אמונים (אני לא חושב שזה במקרה שזה רק עכשיו קרה שאנשים התחילו לחשוב ככה)

 

 

ב.זה מה שדרך חיים עושים

 

ה.זה לא משנה.

כן.

כי רמת מגרון היא סמל של המאבקי.ל.

חוץ מזה שאין כמעט מקומות אחרים להיות שם ולהגיע למקום שכבר היו בו יותר קל מלהקים מקום חדש

סמל לא שווה את השקעה הזאת.די"מ

ורמת מגרון זה כבר לא סמל לכלום.

ולא תמיד זה  נכון שעדיף להיות במקום שכבר היו בו.

אם זה או רמת מגרון או כלום....ואף אחד לא יתפוסי.ל.

עכשיו יוזמה ויקים גבעה חדשה.אבל אם יהיו ברמה אז יחזרו לשם אנשים.

 

ומקום אחר כן שווה את ההשקעה?

גאולת ציון לדוגמא זה פחות השקעה.די"מ

כנ"ל תפוח אדמה.

 

ומה עדיף להשקיע במשהו לא חשוב,או ללמוד תורה?

אתה מודה שזה חשוב. ואתה מודה שעדיף לעשות ולא ללמודי.ל.

והגבעות האלה הם לא מקומות שיקלטו עכשיו עוד אנשים.

 

(במיוחד בנות)

רוצה לספר לי על עצמי עוד דברים?די"מ

זה חשוב,אבל צריך לעשות חישוב של רווח מול הפסד.

אני יסתפק בזה בנתיים. לדעתך הרווח שהגבעותי.ל.

מביאות לא שווה את ההפסד בגלל המאמץ?

המטרה המרכזית של הגבעות לדעתידי"מ

שזהוי הדרך חיים הנכונה.

ולכן שאני יתחתן אני יגור בעז"ה בגבעה (ואפילו עדי עד מספיק לצורך העניין).

 

בשביל באמת ליישב ולכבוש את הארץ צריך להקים מלכות ובזה עיקר ההשקעה.

ואיך עושים את זה בדרך מעשית?י.ל.

דנו בזה באריכות נראה לי מספר פעמיםדי"מ
רמת מגרון זה סמל וחצי!גאהלהיותיהודיה

 

תנסה להתרים בבית אל לרמה, והיחידים בערך שיתרמו לך הם זוג קשישים עולים חדשים..

[שבוע אח"כ התרמנו באותם השכונות בדיוק יותר מ400 שקל בפחות זמן.]

לא כ"כ בטוח שזה לא שווה את זה.

(אני חשבתי שזה עונה להגדרה של סיבה רגשית ולכן לא ציינתי את זה.)

 

מה ההבדל בין רמת מגרון לגאולת ציון?

(חוץ מהמצב הנוכחי. אם הייתה משפחה ברמה וגרעין בנים לצורך הדוגמה.

למה הרמה לא שווה את זה?)

שבגאולת ציון יותר שקט ויותר נורמלי שמשפחה תוכל לחיות שם?

וד"א, זה שמתנקלים לרמה כ"כ הרבה מראה שיש לה אמירה מאד ברורה.

 

נתחיל מהסוף.די"מ

אם תלכי ברחוב ותרביצי לכל מי שאת רואה גם יתנקלו לך,נכון?זה אומר שזה טוב?

יש במשפט הזה משהו,אבל זה לא אומר הכל.

 

 

על רמת מגרון הציונים יושבים יותר חזק מגאולת ציון,ובאמת שכשישבו חזק על גאולת ציון היה דיבור לעזוב (רק לנצל את זה כמו שצריך).

אחרי המעצר של החברה מחוות גלעד על ההצתה חלקו פלאיירים שהכותרת שלהם הייתה "האם שווה לשבת בכלא על הצתת רכב".

המסקנה של הפלאייר הייתה שלא.

לא שווה לשבת בכלא יום אחד בשביל משהו כזה,אבל שווה לשבת אפילו 20 שנה בכלא בשביל משהו שיקדם אותנו.

 

 

 

רמת מגרון היא לא סמל.

היא הייתה סמל אחרי חטמ"ר אפרים כשכל שאר הגבעות התפרקו ורק היא נשארה על תילה (אמנם רעועה אבל קיימת) כיום למי היא סמל?לתפוח אדמה? לבלדים?לגל"ץ?לעוז ציון?

 

לא בטוח.גאהלהיותיהודיה

 

 

זה אומר המון.

(בייחוד לאנשים שמחשיבים את הציוינים לקליפת המן עמלק/ ערב רב/ לא יודעת מה)

כי אם זה שווה למדינה להשקיע כ"כ הרבה אמצעים כדי להילחם בזה ההשפעה של זה ענקית.

[למשפחות הפשע בנתניה יש השפעה, וכגודל ההשפעה כך ההתנגדות. כנ"ל (להבדיל) לרמת מגרון בתקופותיה היותר משגשגות.]

 

לא הבנתי מה זה "לנצל את זה כמו שצריך".

רמת מגרון היא מושג.

(צונזר מפאת קיטשיות יתר) 

זה לא הוכחה,זה פידבק כשקשה לך.די"מ

וחברנו מ.א הסביר את זה טוב.

לציונים אסור להפסיד,כי הם החזקים פה בסיפור ולכן אם הם מפסידים זה חתיכת פאדיחה....

אנחנו החלשים פה בסיפור אז אם הפסדנו המערה אחת אז מה?

(כשהפנמתי את זה עזבתי את הרמה...)

 

אני לא מתחבר לדברים מסיטיים שכאלה. (קליפה קדמה לפרי מבחינתי זה שכל,באמת למושג ה"ערב רב" קשה לי להתחבר,ובמקום שאני נמצא בו כיום משדתמשים בו הרבה ואני זורם עם זה,אבל לא מתחבר לזה)

 

 

"לנצל כמו שצריך"-

התכנון היה מעצר המוני ואי הכרה בסמכות בית המשפט.

(גם ברמה פעם חשבנו על זה)

 

 

 

רמת מגרון היא אכן מושג.

אנחנו לא מבזבזים את כחותנו העל מושגים.

 

דרך אגב התגובה הזאת יותר חשובה תעני עליה.

תגדיר אותם איך שנוח לך, זו לא הנקודה.גאהלהיותיהודיה

 

ועל סמל כן?

(קיבלתי)

גם לא.די"מ

במלחמה צריך לעבוד עם שכל ולא עם רגש.

 

לא נראה לי שהבעיה העיקרית זה ייחודי.ל.

מהתשובה של הרב יותר נראה שהבעיה זה ערבים/שוטרים. ואאלט הוא היה בעבר ברמה.

 

(לא מתקדם כלום...הם תקועים חזק בוכה)

 

 

 

מקור?

זה מה שהרבנית הסבירה לנו..גאהלהיותיהודיה

 

בגלל הערבים צריך בנים (וגם בגלל פשיטות).

צודק, חוץ מייחוד יש את העניין הזה.

 

היינו אצלו.

אבל לא צריך בכל רגע נתון.די"מ

יש הרתעה והם לא מסתובבים שם סתם ככה.

 

(ברמת מגרון כשהיא הייתה קיימת....)

תגדיר מתי היא הייתה קיימתגאהלהיותיהודיה
השנה-מחנוכה עד פורים בערך.די"מ

ושמעתי עדכון מכוחתנו שהיו ברמה בזמן האחרון של נראו סימני פלישה שח ערבים לשטח כוחותנו.

מקסים,גאהלהיותיהודיה

 

אני לא הייתי שם בתקופתו, וכל פעם שרצינו לעלות לקשרית לא היה ידע על בנים.

כשאין יהודים...

אני הייתי,ולא היה ערבים.די"מ

ומלא פעמים עדכנו אותנו שאלו אותנו אם אנחנו נמצאים רוב הפעמים היינו שם.הבעייה הייתה שהייתי היחיד עם פלאפון.

 

בכל מקרה את צודקת,לדעתי כאן זה לא המקום לפתוח את זה,אבל אני יכול להגיד לך שאני לא מתחרט לרגע שעזבתי את הרמה.

 

כשיש יהודים גאים אין שום סיבה שיהיו שם ערבים.גאהלהיותיהודיה

 

היו כמה פעמים שקיבלתי תשובה אחרי 3-4 שעות ככה, וזה כבר לא היה רלונטי. ככה זה כשצריך להגיע עם עוד 2 בנות ומעטים מוכנים לעצור בצ. מכמש (מכיוון השומרון).

(חבל שאתה אומר את זה עכשיו..)

אומר מה עכשיו?די"מ
שהיית ברמה.גאהלהיותיהודיה

(שהיו בנים ברמה)

מישהו הלך לביקור קצר.די"מ

ובאמת אם אין בנים אז אין בנות?

תלוי.גאהלהיותיהודיה

(אני אישית לא הייתי ברמה מאז ששלחתי לרב את השאלה)

כיום למיטב ידיעתי אין בנות בגלל המצב

איזה מצב??{חיה בסרט}

מבולבל

 

ולמה שיהיה להם מה לחפש שם בעונה שלאי.ל.

מצריכה טיפול בעצים?

כשהיו שם ערבים,ברוב המקרים זה היה רועים.די"מ


כאילו שחסר שטחי מרעה ליד מוכמוס.י.ל.

לדעתי הם באים לפרנציפ ושאין יהודים אז אין למה לעלות

כמו שלך חשוב להראות נוכחות, גם להם חשוב..גאהלהיותיהודיה
החברה שנעצרו עד תום ההליכיםעוז ציוןאחרונה

מוציאים להם מסקר חדש עוד כחודש לגבי המשך מעצר(זה יכול להיות עד 9 חודש)

והתשובה של הרב גדי בן זמרה-גאהלהיותיהודיה

(מצאתי עכשיו בארכיון שלי..)

 

טובת הכלל או צנעת הבת - הרב גדי בן זמרה

שאלה:

 

האם מותר לבנות להגיע למאחזים שבהם הנוער נפרד לחלוטין? ומה לגבי מאבק ועימות עם שוטרים בזמן פינוי כשיש הפרדה? ?

 

?


תשובה:

לגבי השאלה הראשונה ודאי שאין כל מניעה. לגבי השאלה השניה כלפי נוכחות ומאבק על המאחז בזמן פינוי, כאן התשובה יותר מורכבת, שכן אין ההלכה דורשת מאדם שיעמוד דומם בזמן שגוזלים את רכושו. וכך גם כותב ספר החינוך: " אין במשמע שאם בא ישראל אחד והתחיל והרשיע לצער חבירו בדברים הרעים (וק"ו כשפוגע בו בפועל בגופו או ברכושו) שלא יענהו השומע, שאי אפשר להיות האדם כאבן שאין לה הופכים, ועוד שיהיה בשתיקתו כמודה על החירופין, ובאמת לא תצוה התורה להיות האדם כאבן שותק למחרפיו כמו למברכיו, אבל תצוה אותנו שנתרחק מן המדה הזאת, ושלא נתחיל להתקוטט ולחרף בני אדם..."(מצוה שלח).
ואם כן גם במקרה שלנו, אף כי לא מדובר בהכרח ברכושן הפרטי של הבנות מכל-מקום הן 'נקראו לדגל' ע"י בעל המאחז ונעשות הן כשלוחותיו לעניין ההגנה על המאחז.
לגבי נגיעה בבנות ע"י שוטרים - מעיקר הדין אין כאן כלל בעיה שכן אף אם נאמר שיש איסור מדרבנן (וגם זה כלל לא ברור – דיון ארוך בנושא בספר של הרב הבר "את צנועים חכמה") בנגיעה שאינה של חיבה (וכך אפשר לדייק מדברי הש"ך יו"ד קצ"ה) ובודאי לדברי הבית יוסף המחמיר (כדברי הרמב"ם) שיש איסור דאורייתא אף בנגיעה שאינה של חיבה, מכל מקום כנראה גם הבית יוסף מקל להציל אשה הטובעת בנהר במצב של פחד שאין חשש כלל של חיבה (משאין כן בנגיעה ע"י רופא יהודי שאסורה לדבריו), כל שכן בענייננו, כאשר השוטרים מכים וחובלים אין כאן דרך חיבה אלא אדרבא פחד. ועוד שהנגיעה היא מצד הגבר כלפי האשה אין חשש שהאשה תהרהר, ומצד הגבר החובל "הלעיטהו לרשע" - במילים אחרות זה עניינו הפרטי.
אך אין ספק שהמפגש האלים חורץ בנפש הבנות דברים קשים כאשר ההשפעות עלולות להיות קשות גם בטווח הארוך, וכפי שכבר קרה לא פעם בתחנות המשטרה ואין כאן המקום להאריך. לכן כבר הורו חלק מהרבנים (הרב גינזבורג והרב ליאור) כי על הבנות להמנע מכל מאבק שיש בו חשש לפגיעה בהן, אך כאמור לא ניתן לאסור מן הדין השתתפות הבנות בפינויים.

 

או,זה תשובה לעניין.די"מ
באמת תשובה לעניין!!!נ נחית

מתפלפל

אכן שאולת השאלה הודתה שהיא שאלה את הרב בצורה מוטת.די"מ

לתשומת ליבכם.

היא הודתה שהעא שאלה את השאלה כך שיענהדי"מ
את מה שהיא רצתה לשמוע.
לתדומת ליבכם.
מתי זה היה?גאהלהיותיהודיה
לא פה בפורום.די"מ
ואם זה מאד מעניין אותך מתי זה קרה זה היה שבת שעברה.
לא טוב היות האדם לבדו.יקוט
ויהי רצון שתזכי לבית חדש ונאמן ויכול שיקום בכל אתר ואתר בארץ ישראל השלמה.
אמןנ נחית

תודה רבה... בעזרת השם בעיתו ובזמנו.מסמיק-מוציא-לשון

וזאת בדיוק הבעיה שזה מרגיש שרק עד שאגיע לשלב הזה בחיים,

אוכל לממש את הרצון לנהל חיים באורך אחר

אני מניח שאת מדברת על גבעה שהיא בעצם שכונה מרוחקתיוני
של ישוב מסודר שלרוב זה כמו לגור בישוב עצמו..
הישובים מקבלים אליהם רק משפחות וגם זה אחרי ועדת קבלה וועדת קליטה ועוד מלא ועדות ככה שגם משפחות הם מסננים הרבה (ואחרי זה הנהגת ההתישבות לא מבינה איך המאבק שלהם נשאר כל כך מגזרי..)


יש ׳שכונות׳ וגבעות פחות מגזריות ושווה לבדוק שם (לא עולה לי שמות של מקומות עכשיו)
תודהנ נחית
עבר עריכה על ידי נ נחית בתאריך י"א באב תשע"ד 09:10

בוקר טוב,

ממש אשמח אם יעלו לך שמות בהמשך חיוך גדול

זה די חשוב... אני מכירה שם ממש מעט

אם אני זוכרת נכון שמעתי שבגבעות של איתמרשוקולד לבן

יש בית שבו גרות בנות (נדמה לי סטודנטיות). אולי כדאי לך לנסות לברר אם זה נשמע לך.

כן...נ נחית

שמעתי על המקום אך באמת מדובר בסטודנטיות

מה שפחות רלוונטי לגביי כרגע.

 

אבל אני לא מתייאשת... בע"ה אגיע לנחלה

דווקא גבעה או לגור בשומרון באופן כללי?שיר ידידת


בוקר טוב..נ נחית

העדפה היא גבעה..

רוב היישובים בשומרון (שאני מכירה בכל אופן),

קצת איבדו את העיקר בלחיות שם ואז זה כבר מזכיר לי

מושב ,ואני עוזבת מושב לטובת זה.

תודה לכולם...נ נחית

אם כך הדברים אסכם במילה אחת את התשובות והיא "צניעות".

כל העניין "נופל" בעצם על ענייני צניעות שגובלים בלינת אישה מחוץ לבית אביה/בעלה,

בסביבת גברים ובמקרים היותר קשים מגבניקים וערבים.

נראה שהכיסופים ישארו עדיין בגדר רצונות עזים ולא ממומשים עד שיגיע העת... עצוב

 

 

 

 

בהצלחה!מרדכי

בס"ד

 

בסופו של דבר רק מה שנעשה בקדושה - נעשה על הצד הטוב ביותר!

נ נחית

לכן אני מרפה שוב בשלב הזה של החיים...

שנזכה בקרוב בע"ה ליישב את אדמות ארץ ישראל ביהודים כשרים.

 

המון תודה!

צדיקה! אשרייך! בהצלחה רבה רבה! זהר
היא מחפש מקום כדוגמת גבעות שילה..גאהלהיותיהודיה

 

(עדי עד, אש קודש, ישוב הדעת וכו'..)

אני לא חושבת שלאשה מתאים לגור בגבעה לבד..מישהי=)

קודם כל בעניין המוסרי 

שאת אישה, וכמה שאת חזקה או מסוגלת להגן על עצמך

אני אאכזב אותך ואומר לך שאת לא תוכלי להתמודד

מול שני ערבים שיחליטו לבוא ולא יודעת מה לעשות איתך.

את צריכה גבר שיגן עלייך

לכן למשל אישה לא מתגייסת לצבא,

כי היא צריכה להיות ברשות אבא שלה

וכשהיא מתחתנת אז היא עוברת לרשות בעלה

ולכן משו מתפקשש שם מבחינה הלכתית.

 

וגם, את אישה שצריכה להתקלח, לישון בתנאים נורמליים

לכבס, ולדאוג לעצמך.

 

לא דיברתי משום צד הלכתי, אלא מה שאני חושבת

תתחתני תגורי בכיף עם בעלך בגבעה, זה ממש רומנטי

 

 

תמיד עניין אותי לדעת-גאהלהיותיהודיה

 

מה המקור תכלס? (שאישה ברשות בעלה/ אביה)

גם אנידי"מ
גמרא\רמב"ם הלכות איסורי ביאההמצב חסה
יש 22 פרקים איסורי ביאה.די"מ
רוצה לכוון אותי איפה זה בערך?
צודק, לא לענין הזה.המצב חסה


‏???די"מ
איפה זה כתוב בהלכות איסורי ביאה?
אני טעיתי, הענין השליטה של האבא הוא רק לעניןהמצב חסה

הנישואין ולא לענין מגבלה טכנית אחרת.

המקור בגמרא בנדרים מדבר על מי שהשיאה אביה כשהיאבת-אל-חי

קטנה, שהיא יוצאת ישר מרשות אביה לרשות בעלה.

משום מה, כל מיני רבנים החליטו להוציא את הציטוט מהקשרו.

"משום מה" אני די בטוח שאם רבנים רצינייםי.ל.

השתמשו במשפט הזה כדי ללמוד לימינו אז יש להם על מה לסמוך ואם מישהו רוצה לדעת למה הם הוציאו את המשפט מהקשרו יכול פשוט לשאול אותם...

לי נראה שאתה טועה.די"מ

מעניין ששאף ראשון לא עשה את זה (אם יש כזה,אשמח למקור).

 

זה מאותה סיבה שרבנים אומרים שיש איסור מצד "ונשמרתם" לעשן.

הם מפחדים שלא יקשיבו להם אם הם יגידו שזה סתם לא בריא.

 

גם פה הם מפחדים שבנות ילכו לצבא,ולא יסתפקו בתרוץ שזה לא צנוע ול ראוי ללכת לצבא פרוץ כזה,אז ממציאים הלכות.

רק שזה חוזר אליהם כמו בומרנג,כי בת עם שכל אם קצת תחקור תראה שהם מחרטטים.

מישהו פה טוען שרבנים מסוימיםי.ל.

אומרים סברה,הוא ביטל את הסברה ואמר שהיא לא קשורה.

 

אם באמת הוא רוצה לדעת אם זה קשור או לא שפשוט ישאל את הרב שטוען את זה על סמך מה הוא אומר את זה אבל סתם לבטל סברות של רבנים זה לא עסק.

 

למה נראה לך שאין איסור ונשמרתם על עישון סיגריות??

כי מעולם לא ראיתי רב שהביא מקור לזה.די"מ

(אשמח שתראה לי שאני טועה).

 

 

 

 

יש איסור לשתות קולה?XL?ולחם לבן?וממתקים?ולדבר עם פלאפון בהטענה?ולהשתמש במקירוגל?ולשבת מול מסך בלי לזוז(סרט)?

יש מלא דברים לא בריאים,ואני אכן מסכים שסיגריות זה נגד ההדרכה של התורה לשמור על הבריאות,אבל למה זה שונה מעוד מליון דברים אחרים שהם לא בריאים.אם היה בזה נזק ישיר ומיידי (ברמה כזאת או אחרת) הייתי יכול לקבל את זה.

במקום לבטל סברות פשוט תשאל אותו.י.ל.

יש הבדל ברמת הנזק,קולה לא מזיקה באותה מידה כמו סיגריות.וזה מוכח מדעית.

צפייה במסך במשך שעה לא תזוזהדי"מ

מורידה בממוצע 22 דקות מהחיים. (או יותר מדויק שעה ו22 דקות)

סיגריה מורידה בממוצע 11 דקות מהחיים.

 

אז גם אסור לראות סרט במשך שעה?

ומאיפה הבאת את הנתונים האלה?י.ל.

ד"ר חנה קטן כתבה את זה פעם בטור שלה בבשבע.די"מ
לא יודע עד כמה זה נכון....י.ל.

בכל מקרה אתה יכול לשאולאת הרבנים למה דוקא על זה הם אוסרים בגלל ונשמרתם ודברים אחרים לא

ד"ר חנה קטן מבינה קצת יותר ממך ברפואה.די"מ

לא נראה לי שהיא מחרטטת.

 

 

אין לי שום צורך לשאול אותם.

א. הם לא הרבנים שלי,ואני לא מקבל את הסברה שלהם.

ב. אני לא מעשן,לא עשנתי ואין לי כוונה להתחיל(בטח שלא סיגריות,רק ירוק<צ>)

לכן כתבתי אולי.י.ל.

אז אל תתקוף אותם ואת הסברות שלכם.

 

גם אני... נ נחית

אני מכירה את האימרה... אבל לא את מקורה,

בין אם מדובר בהלכתי או שמא רק מוסרי.

 

ושוב אציין, שהרעיון הוא לגור במקום מיושב כבר ולאוו דווקא בגבעה שמוקמת בימים אילו...

 

אני לא יודעת מאיפה את, אבל את האמת?

גם דירה מושכרת בדרום ת"א לא בהכרח בטוחה היום עם כמות הסודנים והאריתראיים.

בנות לא מתגייסות לצבא מאותה סיבה שבנים לא.די"מ

זה צבא לא מתוקן מקולקל ומלא בעיות.

אצל בנים אולי חלקם ניתנים לפיתרון.

בצבא מתוקן יהיו גם נשים (כמובן לא בחזית ולא בקרבי ולא עם גברים).

 

אשמח שתביאי מקור קדום לכך שאשה חייבת להיות ברשות אביה או בעלה,ואם את באמת סוברת כך,כדי שתחתני בגיל 12 (שלא חס ושלום לא תהי ברשות אביך או בעלך לרגע...)

אני לא יודעת מה המקור,אבלזהר
אני יודעת שזה טיעון כשלעצמו חוץ מהבעיות שיש לבנות בצבא (שחברות שלי רצו להתגייס זה היווה טיעון רציני של רבנים שנגד זה ..)
אה זה שזה טיעון של הרבנים למה לא להתגייס אני יודע.די"מ

זה לא אומר שזה נכון.

 

 

ואני לא מקבל את הטיעון הזה.

 

אז מה כן?גאהלהיותיהודיה

 

באספנאות?

לדוגמא.די"מ

לא חסר דברים שהם לא קרביים.

להיות ברשות זה לא אומר שיהיה עליך בייביסיטרמישהי=)

אל תהיה קטנוני בבקשה.

להיות ברשות זה אומר שיש מישו שמגן, שומר וכאלו

ויש לו אחריות על האישה.

שוב, אני לא התכוונתי להיות פוסקת הלכה או משו כזה

ולכן גם יותר הרחבתי בקטע של אישה

בפני עצמה שלא מתאים.

 

אני חושבת שלאישה צריך להיות בית נורמלי להיות בו

וזו הפקרות (סליחה על המילה) לצאת לישון באיזו גבעה

כשכל גבר או שניים יכולים לבוא ולאנוס חופשי

ואיך היא תבוא להתלונן על זה אח"כ?

הייתי בגבעה?

בעיה שלה..

 

אישה צריכה לשמור על הכבוד שלה

ואינבעיות לגור בגבעה

כל עוד יש גבר שמגן.

 

הסיכוים להאנס בטרמפים יותר גבוהים בהרבה.די"מ
מה גם שרוב הנשים נאנסות על ידי אנשים קרובים אליהם ולא אנשים לא מוכרים.

בכל מקרה אין לי בעייה שאת מפחדת שאין מי שיגן עליך ולכן את לא בגבעה.אבל אל תמצאי הלכות.
אמרתי לך כבר שאני לא פוסקת הלכה או משהו..מישהי=)

 

וזה לא קשור לפחד.

אל תהיה מטומטם ותגיד שאין בעיה לבת לישון לבד בגבעה, סבבה?

כי יש.

 

אולי אתה עם הכוח האדיר שטמון בך תוכל להגן על עצמך

אבל אישה לא.

 

וזה לא קשור לפחדנות, אלא לזהירות.

וללחשוב טיפה בהיגיון.

 

בת שישנה בגבעה מסכנת את עצמה, לא קשור לפחד או לא לפחד.

 

בגבעות שאני הייתי אני לא רואה שהם סיבה מצד ביטחוןדי"מ
לא לבן ולא לבת.

בטרמפים את נוסעת?הסיכויים יותר גבוהים.
וסטיסטית הסיכוי שתאנסי בגבעה נמוך מהסיכוי בטרמפ והסיכוי שזה יקרה בטרמפ נמוך מהסיכוי שזה יהיה דוד שלך.
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך