האם יצאתם בעבר מן הארץ?
לאיזו מטרה? שמחה משפחתית /טיול / לרבי / עסקים?
האם אתם מתכננים לצאת בעתיד?
האם יש במוחכם בכלל אפשרות שתעברו לגור בחו''ל אי פעם?
האם הייתם רוצים אך נמנעים כעיקרון?
שוטו
האם יצאתם בעבר מן הארץ?
לאיזו מטרה? שמחה משפחתית /טיול / לרבי / עסקים?
האם אתם מתכננים לצאת בעתיד?
האם יש במוחכם בכלל אפשרות שתעברו לגור בחו''ל אי פעם?
האם הייתם רוצים אך נמנעים כעיקרון?
שוטו
כילד, לקבל אזרחות אמריקאית, ויחד עם כמה מהאחים שלי לאזרחות שלהם, ולכמה טיולים.
לפני כארבע שנים המשפחה תכננה טיול של שלושה שבועות, כבר הייתי בתקופה שבה אני לא מעוניין לצאת, אבל לא היתה לי עמדה לומר להם לא.
כרגע כמו שאמרתי אני לא מעוניין לצאת, כמה שאפשר.
חנטרישסיפר עמי מעניין קבר הבעל שם טוב, זכר צדיק וקדוש לברכה, שטוב מאד להיות שם על קברו. ואמר כי "צדיקים יירשו ארץ" (תהלים ל"ז), הינו שהצדיקים אמתיים יורשים ארץ ישראל, שזוכין שמקום גניזתם הוא קדוש בקדשת ארץ ישראל ממש
וואי הייתי מצטט אתזה מלא פעם נוסטלגיה ! אבל אני לא ברסלב
מספיק הנזק שעשיתי לעצמי בימים הטרופים ההם ........
מהבעש"ט........
אגב, אני חושבת שיש כאן 2 עניינים.
הלכתית- קברי צדיקים זה לא ארץ ישראל. מותר על פי הלכה לפי הרבה רבנים לצאת מהארץ כדי להשתטח אבל זה לא ארץ ישראל לגבי מצוות התלויות בארץ או כל תחום אחר.
פנימית-רוחנית- יש בזה בחינה של ארץ ישראל. הרבי מסביר בשיחה שמכיון שיעשו מחילות לצדיקים בתחיית המתים עד לארץ ישראל, אז המחילות מחברות אותם לארץ. ואז יש הלכה שמקום שנמצא בין קודש לחול אז הוא הולך אחר הפתח. לא זוכרת מה הרבי מסביר, למה זה נוגע גם כיום לפני תחיית המתים. בכל מקרה, זה נוגע לתפילה שמתקבלת כמו תפילה בארץ ישראל בזמן בית המקדש ומן הסתם משפיע על ההיתר ליציאה לחו"ל.
אני למשל לא הייתי.
גם אני לא הייתי ולא מתכננת כרגעאורה2xאני בטוח שאם כ-ו-ל-ם היו מגיבים, היית מוצא הרבה הרבה יותר שלא יצאו...
יצאו.
ותן טל
נקודה טובה
מי שמתאים לו למשל להיות שליח כדי לעודד אנשים לעלות ארצה/להיות יהודים ושומרי מצוות יותר - אז זה באמת מאוד חשוב וראוי - וזה יציאה לצורך "תורה".
אבל אני יודע שאני לא מוכשר לזה ולכן זה לא רלוונטי לי, אז אין לי סיבה אמיתית לצאת לחו"ל ולכן אני מקווה שלא אצטרך לצאת אי פעם (למשל אם אשתי תהיה חוצניקית, מסתבר שאצטרך פעם ב.. לצאת לחו"ל למשפחתה. אני מקווה שהיא לא תהיה...)
אתמול פורסם שכנראה תותר כניסת ערבים מעזה לעבוד כאן ...............
מצורף שיר של יצחק פוקס ..........https://youtu.be/6qgmws8XzaY
אושר תמידי
ותן טלזה גם ארצות ערב, בכלל מקום מדליק ושקאסם לי מאוד!
חו"ל זה גם גרמניה, על שלל תנוריה המשובחים.
זה גם ארצות שונות באירופה שניתן לשחוט בהן שחיטה כשרה בשפע, ולעשות ברית מילה לכל ילד בן שמונה ימים.
חו"ל זה כל המקומות שטומאת ארץ העמים אוחזת בהם.
וזה מקום שלא כדאי להיות בו אם אין סיבה מספיק מספיק טובה.
"להירגע" אתה יכול להירגע גם במלונות ים המלח, אפילו בלי להיות בבריכה המעורבת (לעיתים אפשר נפרד, אם עושים קבוצות נופש גדולות).
לא צריך בשביל זה לטוס חצי עולם למקום שהוא לא המקום שלך.
וכן, תתפלא, לצערנו גם מטיול כזה אפשר להתאהב באיזו גויה, לשמור איתה על קשר וכו'...
(ואני לא מדבר סתם בלי שום רקע משפחתי אישי, תאמין לי...).
הבעיה היא לא בטיסה - הבעיה היא בנחיתה בטומאת ארץ העמים. בשביל מה? בשביל "להירגע"?
לצורך תורה, לצורך פרנסה, לצורך אישה - אני יכול להבין. אבל "להירגע"? אני יכול למצוא לך הרבה מקומות בארץ שאתה יכול להירגע בהם למשך שבועיים, להפקיד את הפלאפון בידיים של ההורים או משהו כזה - ויהיה נפלא...
הבעיה היא שאנשים מנסים לשכנע את עצמם שנופש בארץ זה לא באמת נופש וש"נופש זה רק בחו"ל" - ואז, כמובן, בארץ אי אפשר להירגע, ורק בחו"ל אפשר.
עכשיו תאר לעצמך שבדיוק כאשר אתה נוסע לחו"ל תפרוץ מלחמה בארץ - הישראלי המצוי במצב כזה בחלק ניכר מהחופשה יהיה דבוק למרקע הטלוויזיה/לאינטרנט, כדי להיות מעודכן בכל פיפס (כמו אמא בלוס אנג'לס של חייל בודד בקיבוץ בארץ, בשעת מלחמה) - ככה שגם זה לא באמת "להירגG", כאשר יש "לחץ".
מצטער, אני לא מאמין בנופשים בחו"ל, גם אם אחרים נהני מזה. נופש זה לא טיסה לצדיק, נופש זה לא טיסה לצורכי עבודה, כי אתה יבואן/איש נדל"ן או כל דבר שכזה. נופש זה דבר שיכולים לעשות בלי בעיה גם בארץ. ואפילו ברמות שירות גבוהות, מי שרוצה ויש לו כסף...
ואם תפרוץ מלחמה מה ההבדל בין אם אני פה לשם.
היום יש אינטרנט ככה שזה לא הבדל גדול.
אני ליטוואק קר ויבש וככה מסתכל על הדברים.
אני לא כהן אז אין לי בעיה עם טומאת ארץ העמים.
הדיון ההלכתי הוא דיון בפני עצמו ואם יש לי בעיה לצאת מהארץ זה רק בגלל שיש בכך בעיה הלכתית.
ובשביל מה לעזוב את הארץ?? מה האינטרס לרדת ברמת הקדושה סתם בשביל טיול???
יצחק אבינו, ה' דאג שלא יעזוב כל ימיו את ארץ ישראל - לא הייתה סיבה אמיתית מספיק שתרד, אפילו לא רעב מסויים וחלקי, כל עוד היה אפשר לחיות בארץ. בטח שלא לצורך "טיול להירגע בחו"ל".
הדיון ההלכתי הוא לא בפני עצמו אלא הוא חלק חי מהדיון על זה. הרי לגוי אין שום בעיה לצאת לחו"ל, זה פשוט... (להיפך, לגור בארץ יש לו בעיה
). ברור שכל מה שאנחנו דנים מגיע מתוך ההלכה ומתוך היותנו יהודים מאמינים ודתיים.
טומאת ארץ העמים זה עניין הלכתי טכני.
הדיון ההלכתי זה האם זה מותר או לא.
אם זה אסור אז ודאי שאני לא יעשה את זה.
כמו שעם חזיר היה כשר לא היה לי בעיה לאכול.
כיוון שאני לא כהן זה לא נוגע אליי.
שזה מבטא, גם אם מבחינה טכנית אכן שזה "קשור" רק לכהנים.
אדמת ארץ ישראל קדושה, וירידה שלה זה ירידה מקדושה רוחנית לטומאה רוחנית, שגם אם אל מתבטאת באופן ה"טכני" משפיעה רוחנית.
יצחק אבינו לא היה כהן ובכל זאת ה' ציווה אותו לא לעזוב את הארץ. הוא הראשון מזרע אברהם אבינו שצווה בכך, ואני שואף להידבק בו. וזה לא שיעקב אבינו עזב את הארץ לכיף, לסטול בחופי הוואי או לראות נופים בדרום אמריקה - גם הוא עזב את הארץ רק מהכרח (אברהם אבינו לא נולד בארץ, אז זה שונה..). ובכל זאת, אני מקווה ומתפלל לה' שלא יהיה לי הכרח לעזוב את הקדושה של הארץ ולהגיע לחו"ל. ולכן די ברור לי שלטיול שהוא ממש ממש לא הכרח, אין לי שום שום שום סיבה לעזוב את הארץ, ג-ם אם אצליח למצוא איזה היתר הלכתי כלשהו...
טומאת ארץ העמים זה עניין מאוד הלכתי וגם הוא מדרבנן.מוזמן לעיין בזה.
בנוגע לטיול אני מסכים,אבל לא בגלל עצם היציאה מהארץ אלא בגלל ההליכה לנופי ארץ אחרת במקום להסתפק בארץ היפיפיה שלנו.
זה מפריע לי בדיוק כמו שמפריע לי לתלות תמונות של נופים מחו"ל.
אבל לצורך אחר,סתם להתאוור לפגוש משפחה וכד' אני לא רואה בעיה בעצם היציאה.
טומאת ארץ העמים גולמת בתוכה את ההתייחסות של הקב"ה לחו"ל
זה לא לכל יהודי שיישאר טהור וכו .?
צא חופשי .?
אין לנו יחסי מסחר איתם, נראה לי שזה ברור לכולם...הם מדינת אויב.
מדינות אחרות שלא מוגדרות כמדינת אויב ויש להם נפט וכו', איתן כן סוחרים, וזה נכון שגם בהן יש שונאי ישראל לא קטנים... אבל עד שנעבור להנעה בגז מהגז הארצישראלי (וגם במטוסים, אבל זה נראה לי רחוק מאוד מאוד, שינועו על גז... הרבה יותר רחוק ממכוניות) - אנחנו נאלצים לקנות דלק ממקורות לא הכי ידידותיים.
אז אולי כן1. לא יצאתי מעולם (אילת נחשב ארץ ישראל לצורך השאלה)
2. לא רלוונטי כי לא יצאתי.
3. מקווה מאוד שלא.
4. ממש ממש לא רוצה לחשוב על זה ומקווה שלא אדרש לשאלה.
5. לא הייתי רוצה.
יש בעיה עקרונית אצל הציבור הדתי לאומי שבנושאים בהלכה במקום ללמוד טוב מה התורה אומרת, כל אחד זורק מהבטן מה נראה לו , ומה מרגיש לו. מסכנים...
לא רוצה לעזוב את קדושת ארץ ישראל ולו לרגע (וגם לא את ההשגחה הישירה של הקב"ה)
לא יצאתי מעולם ומתפללת לקב"ה שלא יגרום לי לצאת לשום צורך (לפעמים אין ברירה, ומקווה שה' לא יתן לי להגיע למצב כזה)
יש אמנם המון מקומות יפיפיים ממש בחו"ל שהייתי ממש רוצה לראות מקרוב (לו הם היו בארץ)
אבל זה כמובן לא שווה בשביל לעזוב את הארץ (מעבר לאיסור ההלכתי)
בינתיים אני מסתפקת בקריאת ספרים\ כתבות באינטרנט על המקומות האלו, תמונות וסיפורים של אנשים שהיו שם..
יש לי חלום קטן שתהיה אפשרות לחוויה כזו באופן וירטואלי לכל מי שרוצה חוויה בלי לטוס. אולי הוא עוד יתגשם בעתיד, עם כל שכלולי הטכנולוגיה.. 
די"מלפני ר"ה איזה חבר שלח סמסים על אמא (אדמה) שבוכה שהילדים שלה עוזבים.
מחילה,אבל אני לא קונה את זה.
אמא שלי אוהבת אותי,ועדיין היא שמחה שאני יהיה בחג בישיבה אם כיף לי שם.
היא יודעת שאני לא עוזב אותה וחזר.
והיא שמחה שטוב לי.
משבוע-שהועיים שאני לא יהיה היא תשרוד.
ואני יחזור עם יותר כוחות.
לטוס סתם בשביל לטייל ולהנות מנופים בחו"ל כן קצת מגעיל אותי אבל לא עצם היציאה.
![]()
@די"מ@די"מ-אני מניח שאתה מכיר, אשמח לשמוע את דעתך
אמר רבי חנינא:"ההוא גברא דנפלה ליה יבמה בי חוזאה. אתא לקמיה דר' חנינה, אמר ליה: מהו למיחת ולייבמה? אמר ליה: אחיו נשא כותית ומת, ברוך המקום שהרגו; והוא ירד אחריו?!"[9] (ותודה לויקיפדיה על הציטוט המדויק שלא זכרתי)
ובירושלמי יש ציטוט דומה רק ששם ההתיחסות היא כמו לאמא:חַד כֹּהֵן אֲתָא לְגַבֵּי רַבִּי חֲנִינָה, אֲמַר לֵיהּ:
מַהוּ לָצֵאת לְצוֹר לַעֲשׂוֹת דְּבַר מִצְוָה,
לַחֲלֹץ אוֹ לְיַבֵּם?
אָמַר לֵיהּ:
אָחִיו שֶׁלְּאוֹתוֹ הָאִישׁ יָצָא.
בָּרוּךְ הַמָּקוֹם שֶׁנְּגָפוֹ.
וְאַתְּ מְבַקֵּשׁ לַעֲשׂוֹת כַּיּוֹצֵא בוֹ?
אִית דְּבָעֵי מֵימַר, הָכֵן אֲמַר לֵיהּ:
אָחִיו שֶׁלְּאוֹתוֹ הָאִישׁ הִנִּיחַ חֵק אִמּוֹ וְחִבֵּק חֵק נָכְרִיָּה,
וּבָרוּךְ שֶׁנְּגָפוֹ,
וְאַתְּ מְבַקֵּשׁ לַעֲשׂוֹת כַּיּוֹצֵא בוֹ?
שִׁמְעוֹן בַּר בָּא אֲתָא לְגַבֵּיהּ רַבִּי חֲנִינָה,
אֲמַר לֵיהּ:
כְּתֹב לִי חֲדָא אִגְּרָא דְּאִיקָר, <המלצה>
נִפּוּק לְפַרְנָסָתִי לְאַרְעָא בַּרָיְתָא. <לחוץ לארץ>
אָמַר לוֹ:
לְמָחָר אֲנִי הוֹלֵךְ אֵצֶל אֲבוֹתֶיךָ,
יְהוּ אוֹמְרִים לִי:
נְטִיעָה אַחַת שֶׁל חֶמְדָּה
שֶׁהָיְתָה לָנוּ בְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל,
הִתַּרְתָּ לָהּ לָצֵאת לְחוּץ לָאָרֶץ! (ושוב תודה)

ר"ל
לחו"ל. אם לך זה לא מפריע , במחילה, יש לך בעיה
ודואגת כל שנייב שאפשר להיות בהר הבית?
אבל זה לא ממש נכון.
הטומאה של חו"ל היא מדרבנן.
זה לא שחו"ל טמא בעצם.
ארץ ישראל קדושה מכל הארצות,אחרי זה עיירות מוקפות חומה,אחרי זה ירושלים,אחרי זה הר הבית וכן הלאה.
לא סובל את המושג הזה.
ואם זה מותר אין שום בעיה.
ואם זה אסור אז זה אסור.
בלי קשר ל"רוח ההלכה".
אני לא בז להלכה,אני פשוט לא מסלף אותה כמוך.
בהחלט יש פה דבר כזה שנקרא "ההלכה היבשה".
זה שלגוים אסור לגזול אבל מותר לאכול חזיר מוכיח את זה.
מתי אמרתי שמותר לחלל שבת בגרמא?
אני חושב שגרמא אסורה בשבת (חוץ מזה שזה מחלוקת הרב טל @יזהר הבנתי דווקא כן מקל בזה אבל הרב שלי לא) וןשהמון ממה שקוראים היום "גרמא" זה ממש לא גרמא.
בכל מקרה זה ממש לא קשור ולא הבנתי איך הזה "עולה מדבריי".
משנים.
אתה טוען שאין הבדל.אם יש משהו שאסור לכולם ויש משהו שאסור רק ליהודים זה כנראה לא סתם.
אמרת משהו לא מובן,שאלתי מה זה ואתה אומר "לא יודע".
אז למה אמרת את זה.
\דרך אגב- נאל היא טוב רקעם!
אם כן אשמח שיסביר לי.
לא הבנתי למה אתה לא יכול להסביר לי.
הוד ניסה להסביר שיש את רצון ה' (בלי להיכנס מה הוא בדיוק) ו"לעבור" עליו בגרמא זה אולי מותר אבל "רעיונית" זה פסול.
דעתי : לכאורה זה נשמע נכון , אבל זה מגיע מתפיסה לא נכונה של ה' .
אם ה' שיודע כל והוא החכם והחוכמה גם יחד השאיר "פתח" (גרמא וכו' {עיינו בקטלוג של מכון צומת
} ) זה לא "התפלק" לו אלא היה מכוון ואפשר שרצונו שנשתמש בזה.
אם זה מותר זה מותר ואם אסור זה אסור.
נניח והתורה הניחה לי לאכול עגבנייה אז יש עניין שאני יחמיר על עצמי ולא יאכל?
יש דברים שחז"ל אמרו שיש עניין (בהמה שממהרת למות ולכן שוחטים אותה לדוגמא) אבל סתם להמציא בעצמי?
מה שחז"ל אמרו שזה כזה (והבאתי דוגמא)
יא [ט] אסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם--אלא ללמוד תורה, או לישא אישה, או להציל מיד הגויים, ויחזור לארץ; וכן יוצא הוא לסחורה. אבל לשכון בחוצה לארץ, אסור--אלא אם כן חזק שם הרעב, עד שנעשה שווה דינר חיטין בשני דינרין.
יב במה דברים אמורים, בשהיו המעות מצויות והפירות ביוקר. אבל אם היו הפירות בזול, ולא ימצא מעות ולא במה ישתכר, ואבדה פרוטה מן הכיס--ייצא לכל מקום שימצא בו ריוח. ואף על פי שמותר לצאת, אינה מידת חסידות: שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, מפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה למקום.
[אמנם אני מתלבט האם דברי הרמב"ם שמדבר על מידת חסידות, מוסבים על כל יציאה, או רק "לשכון", עכ"פ יש בוודאי כאלה מגדולי ישראל שנמנעו מלצאת, גם כשמותר ממידת חסידות.]
על פי ההלכה טומאה קיימת במקום של קדושה. כשהקדושה או חלק ממנה הסתלקה.
לכן קברי גויים לא מטמאים כי עצמת הקדושה שהייתה קודם עם הנפש לא כל כך גדולה כך שהטומאה לא מספיק גדולה כדי לטמא באוהל.
יש השאלה של המילה טמא לדברים שליליים (ההשאלה קיימת גם במקורות)
אבל זו עדיין השאלה.
לדוגמא- אדם שהיה בחו"ל לא צריך אח"כ להטהר שבוע כדי להכנס לבית המקדש. אפילו שיש ביטוי על טומאת ארץ העמים. כי זו השאלה.
אדם שהיה בלוויה של יהודי ירא שמיים בירושלים ונגע במיטה צריך להיטהר. למרות שמדובר ביהודי שהיה טהור ושומר מצוות לפני פטירתו.
אז מה זה טמא בעצם?
אז שאלתי אם יש בכלל דבר שהוא טמא בעצם
שאלה מהצד. בלי קשר לחו"ל ולארץ.
הדבר עצמו הוא לא מושאל.
אם אתה אמר שפריצות היא טומאה, אתה משאיל את השם.
זה רע בעצם. לא טמא בעצם.
(אולי פריצות כן, אם מתייחסים לקדושה שבקשר שמחוללת על ידי הפריצות. אני לא יודעת. מדברת על העיקרון).
תגיד שזה טמא.
גם חז"ל השתמשו בהשאלה. זה בסדר גמור.
המילה "עצם" זה כבר עניין אחר.
אתה יכול להסביר את מאמר הספרי? לא טענתי טענה באוויר
אולי אבי אבות הטומאה זה לא דבר שהוא טמא בעצם?
זה לאו דווקא הסגנון של "באבי אביו..". לשון חיזוק.
אב בהלכה זה משהו שמוליד.
אם מפרקים יותר את המושג טומאה ורואים מדוע דבר נטמא אפשר להבין שזה לא קשר לוגי כמו מלוכלך-מלכלך
רטוב-מרטיב.
לי יש מלא משפחה שם 
נקודה טובהאבל אני רוצה ללכת לחו"ל לבקר את המשפחה.
סתם הצחיק אותי, כי נזכרתי ביואל קרני שאומר:שמן פשתן''הכל אפשר להשיג בארץ''

נ.ב.
מישהו קרא את ''האזרח י.'' של עופר קניספל?
נקודה טובה
ובורא עולם יסייע בעדי שגם לא אצא.
בלי שאתה יודע על כ-ל האנשים שכותבים בפורומים.
נניח שבפורומים כותבים ברמה כזאת או אחרת, 300-400 אנשים - אני מניח שעל שרשור מסויים לא מגיבים יותר מכמה עשרות בודדות של אנשים - לכן הוא ממש לא יכול להוות מדד להעיד לגבי כמה מאות אנשים - כאשר אותם אנשים לא מפולחים מבחינה סטטיסטית וכו'...
חרטה ברטה.
שדוקא בזמן המקדש מי שיוצא לחוץ לארץ דומה כמי שאין לו אלוק ( על סיפור דוד שהיה מוכרח לברוח חוצה לארץ
ואמר ...........תעזרו לי
לא מתכנן לצאת בעתיד, אם כי לא שולל בכל מצב.
בע"ה
טיול + קברי צדיקים בדרך.
בהחלט מתכננת לצאת שוב.
לא חושבת שאגור בחו"ל אבל מי יודע?
אין לי בעיה עקרונית עם יציאה מהארץ.
לא יכולה להתחייב למה שיהיה בעתיד. ממש לא רוצה לגור בחו"ל. אפילו לא קצת 
יוני
מוטיבציהתראו את זה, קורא לפמיניסטיות 
וכמובן שאני ממש נגד!!
למה לנסוע??
בילדות \ נערות לשמחה משפחתית + טיול, וגם לטיול בלבד.
עקרונית מקווה לא לצאת יותר שלא לצרכים עסקיים \ לימודיים.
לגור בחו"ל חלילה וחס.
בס"ד
סתם שאלתי את עצמי ואתכם,
בכל אופן מאז שזכיתי לעלות לארץ, (הייתי פעם עולה חדשה..)
לא יצאתי מהארץ, כשהייתי בתיכון כל המשפחה טסה לחו"ל לביקור קרובים,
ואני המצאתי שיש לי בגרות כדי לא לטוס לחו"ל... (אימא שלי עדיין לא מספיק ידעה עברית להיות בעניינים..)
ומאז היו עוד הזדמנויות שדחיתי.
לא מסוגלת לצאת מהארץ, בלי שום אידיאולוגיה, אלא נפשית. אין לי הסבר.
המקום היחיד אליו הייתי טסה זה ל770, מקווה שלא אספיק כי משיח תכף יבוא,
וכל בתי המדרש ובתי הכנסת יתחברו לבית המקדש בירושליים...
ובנימה אופטימית זו לילה טוב 
יש למי שיוצא לאומן יותר על מה לסמוך מאשר למי שיוצא לטיול.
על ההיבט הרעיוני של העניין, אני מתלבט.
ולכן יציאה לטיול קצר של פחות מחודש, כאשר קונים מראש את כרטיס החזרה - אינה אסורה. ובמיוחד כאשר מתווספת לטיול איזה מגמה של מצווה, כגון להיפגש עם יהודים בגולה ולקשרם ליהדות ולארץ, או כדי להחכים בראיית אנשים ומראות שונים.
ומכל מקום אף אם נאמר שאין איסור לצאת מהארץ לזמן קצר, בוודאי מעלה גדולה להישאר תמיד בארץ, שכל רגע ורגע שיהודי נמצא בארץ ישראל יש בידו מצווה של ישיבה בארץ. ועיקר מעלת המצוות כשמקיימים אותן בארץ, נמצא שהיוצא מהארץ מאבד במשך זמן שהייתו בחוץ לארץ חלק משמעותי ממעלת המצוות ושכרן, ועל כן טוב להיות תמיד בארץ".
וזה לשון ההערה שם: " בין המחמירים שלא לצאת לטיול לחו"ל, יחו"ד ה, נז; עשה לך רב ח"ח מט; וכך משמע מדברי מרן הרב במשפט כהן קמז; וכן משמע מהרב גורן "במשנת המדינה" ע' 31 בשאלה על אילת. וכן מובא בספר "ארץ צלצל כנפים" בשם הרב ליאור, והרב זלמן נחמיה גולדברג. ולכך נוטה הרב אריאל באהלה של תורה ב, ט. בין המקלים: הרב ישראלי בארץ חמדה ספר א' א, י, שהקל לצאת על מנת לחזור לכל צורך אפילו של רשות. ושלא לצורך כלל - אסור. וכ"כ בשבט הלוי ה, קעג. וכ"כ הרב שלמה דייכובסקי בתחומין כ'. וכן נלענ"ד עפ"י הסברה שכתבתי למעלה. (מתוך פניני הלכה,מאתר ישיבה)
צר לי על החולשה וההיתרים שבעיקבותיה,אבל זה לא אומר שהם (ההיתרים) לא תקפים.
וחלקם התירו - השדי חמד התיר, כמדומני שהוא לא היחיד.
איני בא להכריע בין הדיעות אלא לציין שדעה שמתירה לצאת לקברי צדיקים ולא לטיול קיימת בין הפוסקים.
[לגבי מה שהקשת על הדיעה הזו, אין לי כרגע זמן וכח להאריך].
כך שאם מתירים דברים אחרים, זה בדרך כלל להגיד שהם שונים מטיול.
אשריך שבדבר שהגמרא מסתפקת , לך יש הכרעה ברורה ....
יש פוסקים המתירים לצאת מהארץ ובוודאי שיוצאים לכיבוד הורים לחו"ל - זה מה שהוכרע בפוסקים
ואשריו שהוא לא יוצא מטרות בילוי כאלה ואחרים


למעט ללימוד תורה לשאת אשה ולהתפרנס.
יש פוסקים (שו"ת מהרי"ט) המתיר לצאת לכל מטרה מהארץ כל עוד דעתו לחזור לארץ ישראל.
בנוסף מובא בפוסקים של זמנינו סברא שכל האיסור הוא שמא יבוא להשתקע שמה ומכיוון שאנו חיים בעידן ההתפתחות הטכנולוגית וההגעה ממקום למקום קצרה וזמינה (כפר גלובלי) לכן אין איסור לצאת מהארץ
גם בימינו כשהכל קשור וקרוב יותר עדין יש כאלה שיוצאים למטרות מסחר\ביקור קרובים\טיול ארוך או אפילו שליחות ומשתקעים בחו"ל
אפשר לראות לא מעט אנשים כאלה. אם מוצאים עבודה טובה ונחמד במקום קל להישאר וקשה ועזוב אח"כ
אז מה עוזר שהכל קרוב וזמין?
פעמיים לדברים בריאותיים
פעם בהוראת הרב מרדכי אליהו זצ"ל לעשות אזרחות
ופעם אחת למסע לפולין....
בד"כ מי שלא יצא מעולם עדין יש לו זיקה להישאר רק בארץ ולא מסוגל לצאת
ומי שיצא כבר - ולא משנה אם בעל כורחו או לא
כבר אין ולא כזה אכפת לו אם לצאת או לא!
שמחה משפחתית בעז"ה אין צורך לצאת כי כל המשפחה בארץ(לפחות הקרובה)
הייתי שמח להגיע פעם לאומן(לא בראש השנה) ולמז'יבוז....לא יודע אם יקרה ומתי..
חופשת סקי הגיוני שאצא מתי שהוא(כנראה לא בשנים הקרובות)
אולי יום אחד נצא בשביל עסקים....
אבל בשביל זה קודם כל כדאי להתחיל פה בארץ
וכמובן אין שום עניין לגור שם....
לא חסר לי פה שום דבר ב"ה
דעתי האישית- חייבים לצאת רק בהתאם להלכה.
על כל ספק קל בנידון צריך לשאול רב.
אבל אם מותר, וזה עניין שמוסיף ברוחניות שלי או של יהודי אחר, אז אני רצה..
בס"ד
אינני יצאתי מארץ הקודש ואין בדעתי לצאת מארצנו.
חל איסור יציאה מארץ ישראל סתם להנאה או לחיי עושר מיותר.
את הארץ הזאת ה' נתן לנו מתנה,ואנחנו נצא ממנה?
שהרי זה אומר לדחות ולומר שאין לנו צורך במתנה הזאת?!
אך כאשר יש צורך דחוף לשם פרנסה
/זיווג
/לימוד תורה
-מותר,
רק כאשר בארצנו אין אנו יכולים לקיים זאת.
כולי תקווה שעם ישראל כולו יעריך את המתנה שה' נתן לנו,ויקבל אותה בשמחה וישמור עליה,
ואז יגלה מה היא טומנת בחובה:
"ארץ זבת חלב ודבש-אשר אבניה ברזל ומהררי תחצוב נחושת"
בברכה מקווה להבנת הציבור הרחב-
שלום ביאליסטוקי
שאין לי מה לחפש בחו"ל, בגויים. אוהבת את ארצי ויש לי עוד המון מה לראות ומה לקבל ממנה, ולא מחפשת דברים מחוצה לה.זה לא העולם שלי.
אם לצאת מהארץ ככה מובא בספר באור פניך
האם יצאתם בעבר מן הארץ? כן, כמה פעמים.
לאיזו מטרה? שמחה משפחתית /טיול / לרבי / עסקים? משפחה.
האם אתם מתכננים לצאת בעתיד? אולי אומן, אני עדיין לא יודע מה אני חושב על זה.
האם יש במוחכם בכלל אפשרות שתעברו לגור בחו''ל אי פעם? לא.
האם הייתם רוצים אך נמנעים כעיקרון? לא.
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
ומוסיפים כמה שיכולים
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
פ.א.מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
ארץ השוקולדאוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם
מגבשים וכייפים ששווה לקנות?
תודה
שם קוד,
אליאס,
דיקסיט,
עידן האבן,
טיקט טו רייד,
Robo rally,
The crew,
Avalon,
Shadows over Camelot,
Nefarious,
Colloretto,
סושי גו,
אזול,
Draftasorus
מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂
ממש תודה!
מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)
ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.
תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?
האורך? מספר השחקנים?
טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.
לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4
שם קוד (יש לו גרסה לזוג),
אליאס,
דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),
Avalon,
Shadows over Camelot
סושי גו,
ולא בטוח לגבי Draftasorus
תלוי איזה סגנון אוהבים