המ.5כישוף כושל

בס"ד

 

עד כמה אנחנו יכולים לסמוך על עצמינו?

אם דבר שאני רואה בצבעים מסוימים רואה עיוור צבעים בצבע אחר

החושים נורא מוגבלים

ומבוטאים אצל כל אחד כדי שיוכל לתפוס את העולם

אבל אין לנו דרך לעמוד אם כולם תופסים את העולם באותה צורה

או רק קוראים להכל באותם מילים

 

כלומר

אם הכלי שלנו להבנת המציאות היא תפיסה חושית

עד כמה אנחנו יכולים לקרוא לדבר הנתפס ידיעה?

אולי הכל בחזקת אמונה

ועד כמה ברור לנו ששווה להאמין בחושים

 

אנחנו תופסים את המציאות כברירת מחדל?

 

|מבולבל מעט מעצמו|

|מניח את המוח בצד|

|הולך לו לדלג בשדות|

האמת שחשבתי על זה פעםקול דממה
זה באמת מבלבל לחשוב על זה.
ומסקרן.
לעולם לא נדע
אני חושבתריעות.
שאיך שהאדם תופס משהו, ככה המשהו בשבילו
לכן אנשים שונים
לכן יש מה שנקרא לימוד זכות וקבלת האחר
אז העולם כולו סובייקטי?כישוף כושל


הגדירי סובייקטיביריעות.
(אני לא מהאלה שמבינים מילים מסובכות. תשאלי את משה, שאלתי אותו על עשרות מילים בערך מה הכוונה )
את מתוקהכישוף כושל

בס"ד

 

סוּבְּייקטיביות היא התבוננות מזווית ראייה מסוימת, אישית, שאינה מתבססת רק על העובדות אלא על מחשבות,רגשות ותחושות הקשורות לסובייקט, לפרט. את הסובייקטיביות נהוג להנגיד לאובייקטיביות.

הסובייקטיביים טוענים כי לא ניתן להתעלם מעולמו הפנימי של הסובייקט, וכי גם לרגשותיו ולהסתכלותו הייחודית האישית יש חשיבות מכרעת בהסתכלות על העולם

(מויקי)

לא יודעת אם כולוריעות.
בכל זאת.יש דברים שהם ברורים ומוגדרים
אבל במידה מסויימת, כן
לא הבנתי בדיוק את הבעיהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

 

הרי גם עיוור צבעים, זה לא שהאור שמגיע לעיניים שלו שונה מהאור שמגיע לשלך, אלא רק שהעיניים שלו מעבדות את המידע שהגיע אליהן באופן שגוי, או שהמוח שלו מפרש את המידע המועבר מהעיניים לא נכון.

 

וכן על זה הדרך בכל שאר המקרים. יש דרך אחת נכונה לקלוט את המציאות, ויש דרכים שגויות. בין אם בעקבות מום פיזי, כמו עיוורון צבעים, ובין אם בעקבות חינוך לקוי, מוסכמות חברתיות שגויות או בחירה גרועה של האדם עצמו.

 

הגדר נכון?כישוף כושל

בס"ד

 

וראה המ 

 

האמת שכשכתבתי עכשיו חשבתי על זהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כמעט הוספתי את המשפט "ואת כל השונים כבר גירשנו או הפכנו לכמונו", אבל אז ניסחתי הכל מחדש וכבר לא היה לי לאן להכניס את זה.

 

בכל אופן, כמו שכתבתי שם, יש אמת אחת. גם אם היא נמצאת בידי הרבים, וגם אם בידי המיעוט. והאמת היא הנכון.

 

 

איפה נמצאת האמת הזו?כישוף כושל

בס"ד

 

עד כמה האמת כוללת את הפרטים הקטנים של מה היא צורה ומה הוא צבע?

שאלה מצויינתקמנו ונתעודד

בס"ד

 

והתפקיד שלנו כאן הוא לענות עליה.

 

עד הסוף. האמת צריכה להכיל מענה לכל שאלה באשר היא.

ואם אני תופסת דבר אחד כאמתכישוף כושל

בס"ד

 

ואתה תופס דבר אחר

איך נדע מי הצודק?

לא נדעקמנו ונתעודד

בס"ד

 

זה כל העניין.

אחרת ההיסטוריה היתה נגמרת כבר מזמן מזמן.

אם אין לה השפעה על החיים שלנוכישוף כושל

בס"ד

 

כי אנחנו לא יכולים לעמוד אותה

אז מה החשיבות של אמת?

 

חשיבה שלא מולידה מעשה

היא ריקה

וככה גם אמת

יש לה השפעה על החיים שלנו.קמנו ונתעודד

בס"ד

 

אבל ההשפעה מתבררת אחרי כשמאוחר מדי.

 

מסופר שקיסיג'ר שאל את ראש ממשלת סין ג'ואו אנלאי האם לדעתו המהפכה הצרפתית היתה מאורע חיובי והוא אמר שמוקדם מדי לדעת. אז אני לא לוקח את זה לקיצוניות כזו, אבל בהחלט בכיוון.

רגעכישוף כושל

בס"ד

 

מצד אחד אתה אומר שהתפקיד שלנו הוא לברר מה היא האמת היחידה שלפיה מתקיים העולם (שאלה מצויינת )

ואז אתה אומר שאין דרך לדעת מה היא האמת (לא נדע )

 

לפי זה יש לנו תפקיד שאין לנו דרך למלא

ושבעצם זה גם טוב שאנחנו לא יודעים מה האמת כי "זה כל העניין.

אחרת ההיסטוריה היתה נגמרת כבר מזמן מזמן."

 

ואם זה טוב שאין לנו דרך לדעת את האמת
אז למה האמת חשובה?

כשאין לנו דרך לתפוס משהו

יש לנו 2 דרכי התמודדות
או להקטין אותו למושגים שלנו וממילא לפספס חלק ממנו כך שהוא לא מושלם

ואז גם ההגדרה שלנו לאמת מוחלטת היא חסרה

או להתעלם ממנו

 

ובכל מקרה אין דרך לאדם להתנהל לפי האמת

 

ויוצא שאין לאמת המוחלטת השלכה על המעשים

גם לא עכשיו 

וגם לא בעתיד

בואי נעשה סדרקמנו ונתעודד

בס"ד

 

התפקיד שלנו הוא לברר את האמת. איפה נמצא אותה, זו שאלה מצויינת.

עכשיו, סוף ההיסטוריה הוא דבר טוב. יש הקוראים לזה 'ימות המשיח'. ו'כל העניין' זה לא בהכרח דבר טוב. אלא שזה כל העניין שבגללו אנחנו מסתבכים פה.

וכעת לדיון עצמו:

אם אני מגיע למסקנה אחת, ואת לאחרת- יש לכך הסבר פשוט. אחד מאיתנו טעה. אולי שנינו. הסיבה לטעות היא אחת משתיים. או חוסר בנתונים, או היסק שגוי. לכן, אפשר להשוות את הנתונים שעמדו לכל אחד, ואפשר להשוות את דרכי ההיקש.

יכול להיות שנגלה שאת ידעת משהו שאני לא, ולכן אני אקבל את דעתך. אבל יכול להיות שנגלה שאת קיבלת משהו כנתון, ואני קיבלתי את ההפך, וכשנגלה את זה עדיין נתווכח על השאלה מהי המציאות, מה שימנע ממנו להגיע למסקנה.

הדברים רק מסתבכים כשמגיעים לשלב שבו כל אחד מסיק מסקנות מהנתונים שבידיו. יכול להיות שיתברר שהסקת מסקנה מסויימת בדרך שגוייה, ולאחר הסבר קצר את תביני מה הבעיה ותקבלי את דעתי. אבל יכול להיות גם, וזה הגורם לרוב המחלוקות, שכל אחד מאיתנו יחשוב שהסקת המסקנות שלו נכונה, והשני פשוט פחות חכם ולכן הוא לא מבין את זה.

לכן, הדרך היחידה להגיע למסקנה האמיתית היא לסמוך על החכמים ביותר. ופה טמונה המלכודת- כל אחד חושב שהוא החכם ביותר.

ולכן יש פתרון. והוא, אם כולנו נעבוד גם על החכמה שלנו, וגם על הגאוה שלנו. אולי בסוף נצליח להגיע לאמת.

וזה מתקשר למה שנאמר בהמ הראשון, שכל אחד, בין אם הוא היחיד ובין אם הוא הרוב, צריך לשאוף לכך שכולם יקבלו את דעתו. כי אדם בריא חושב שהוא צודק. מן העבר השני הוא צריך להיות קשוב לדעות אחרות, כי עדיין הוא צריך לתת מקום לאפשרות הקטנה שהוא טועה.

אוקיכישוף כושל

בס"ד

 

אז עכשיו אתה אומר שיש דרך לדעת מה האמת

ושטעות נעוצה ב-1.חוסר בנתונים 2.הסקה שגויה

אני מוסיפה נתונים שגויים כסיבה נוספת ועיקרית ביותר

 

בעיה היא שכדי לברר בין שתי דעות

אפשר לקבל את זה שאין בידי את הנתונים שנצרכים

יהיה לך קשה יותר להגיד שההסקה שגויה

כי כל אחד יטען על השני שמסיק בצורה לא נכונה

וממילא שוב לא נגיע לתשובה

ובבעיה השלישית שהוספתי

נצטרך להעמיק ולהתווכח על נתונים בסיסים
(כמו שכתבתי באחד ה-המים אנחנו מבסיסים את הדעות שלנו על פי מושגי בסיס שלאו דווקא נכונים)

וככל שאנחנו נוגעים בבסיס יותר קשה למצוא את הנכון

כך שאין באמת דרך לבירור

 

מה שנורא הגיוני

אין דרך למוח מוגבל להגיע לתפיסה מוחלטת

ושוב לא יכול להיות שיהיה מוטל עלינו תפקיד שאנחנו לא מסוגלים לבצע

 

וזהו

התחלתי להסתבך בתוך עצמי

עדיף שאקרא בבוקר ואחשוב מחדש 

אני לא יודע לענות לךקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אבל אני די בטוח שאני צודק.

 

כנראה שזה שמשהו קשה לא אומר שהוא בלתי אפשרי.

האמת, מחשבות כאלה- חשבתי רבות. אין לדיין אלא מה שעיניו רואותפצל"ש אמיתיאחרונה

ז"א- ביחס למציאות עצמה באופן המעשי, באופן התודעתי-  ידיעה ופתיחות לדבר עליון, אבל "בשקט" לך דומיה תהילה....

למישהו יש קישור לסרט כפולה פרק 2 לא ביוטיוב?מישהו יפה!
פורום ישל"צהאר"י פוטר

אתם אולי מכירים את המנהלים של פורום ישל"צ? אני רוצה להכנס אליו והוא נעול

מי כאן וכמה אתם ותיקים?זיויק
כאן מאז אלף תשעמאות ו-2013שיח סוד
אשכרה.
פשייזיויקאחרונה
בדיקהטיפות של אור
עבר עריכה על ידי טיפות של אור בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 19:50

הלכות ריבית – שיעור 2 - ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

דוגמאות בשיעור: 
האם מותר ללוות בקבוק יין מהשכנים? 
האם צריך לדייק כשמחזירים חצי כוס סוכר? 
מתי מותר להחזיר טיטול יוקרתי במקום הטיטול שלויתי? 
ועוד...

נושאים בשיעור: 
איסור הלוואת מוצרים מחשש ריבית בשינוי מחיר | היתר הלוואה כש'עושהו דמים' וגדריו | היתר הלוואה כשיש ללווה ממין ההלוואה וגדריו | היתר הלוואה בדבר מועט וגדריו | היתר הלוואה במוצרים בעלי מחיר ידוע קבוע | כללים בהחזר מוצרים לאחר הלוואה.

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית בהלוואת מוצרים בין שכנים

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

הלכות ריבית שיעור 3 – ריבית ברכישה בתשלום דחוי

נושאים בשיעור: 
ההבדל בין אשראי בשכירות לאשראי במכירה | איסור רכישה באשראי במחיר גבוה | ריבית קיימת גם כשהמוכר לא נזקק לתוספת | תנאים להיתר רכישה באשראי כשהריבית לא ניכרת | מכירה באשראי בהצמדה למדד לדולר או למחיר המוצר | הגדרת של 'מחיר קבוע' | מכירה באשראי במציאות של הנחות למזומן | הצעת מחיר למזומן לאחר גמר המכירה | עסקים שדרכם במכירה באשראי | קיום מכירה באשראי שנעשתה באופן האסור

 

לצפיה והאזנה באתר ולדפי מקורות מפורטים:

ריבית ברכישה בתשלום דחוי

 

לצפיה ביוטיוב:

לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

 

בנוסף למעוניינים יש שיעורים ב הלכות שבת

וכן ב הלכות ברכות 

בהצלחה בלימוד

 

~~ ( זה יותר יפה מהנקודות שאנשים שמים כאן)מחכה לחורף
למישהו יש קישור לדרייב לסרט למלא את החלל?


חורף בריא לכולם

היי, יש למישהו את כל סרטי משחקי הרעב בדרייב?אקרומנטלי
כבר לא כל כך פעילrakonto
הא?

אולי יעניין אותך