תכביר!
עלה למעלה
די"מ
אז חווית וקישקושים על הארוע אתמול...
פה!
אללה וואכבר!עלה למעלה

תכביר!עלה למעלה
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!עלה למעלה
אללה וואכבר!עלה למעלה
מילא אם היית עושה את זה עם עוד מישהו, אבל את עושה את לבד...ירא ורך לבב
אז תעשה את זה איתי
עלה למעלה
היא מתאמנת לפעם הבאה
תהילה רבקה
חס וחלילה לא נצטרך!עלה למעלה
אמן!ירא ורך לבב
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
לילה טוב! |פורש לישון|ירא ורך לבב
^^^^עלה למעלה
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!יעל

אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!הדובדבן שבקצפת
(מה אני עושה פה באמצע יום שישי?
בי)
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!קול דממה
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!!!!קול דממה
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
(מה אתם עושים פה? יום שישי!)
אללה וואכבר!עלה למעלה

חאלס, חבר'ה.יזהר
אתם מורחקים מהפורום ל14 יום!
חחחחירא ורך לבב
ממש לא
עלה למעלה
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אללה וואכבר!עלה למעלה
תכביר!ירא ורך לבב
אולי די כבר!
אללה וואכברנחשון מהרחברון
למה אני מתוייגת?? לא עשיתי כלום
דורשת קרבתך
העתקתי את הרשימה מההתחלה בהנחה שתייגו את מי שהיהנחשון מהרחברון
גם אני לצערי לא הייתי. והייתי בירושליים!!!!!!!!! ולא עידכנו אותי
תייגו את מי שכתב בשרשור בנסיו"פדי"מ
שקט זה רפש...עלה למעלה
די"מ
הפקר דם ונפש!
אתה לא חייב להגיב
עלה למעלה
מה הקטע של התכביר? לא הבנתי עדיין..תהילה רבקה
הערביות בהר הבית-עלה למעלה
באמת חבל שלא הייתם בהר, הייתם עושות את זה הרבה יותר טוב...ירא ורך לבב
^^^די"מ
אני עד עכשיו לא מבינה איך הם עושות את זה-עלה למעלה

את זה דווקא עשיתם אחלהדי"מ
טוב שמע אנחנו בכל זאת לא ערביות
עלה למעלה
וב"ה שכך
תהילה רבקה
תכביר=רוממו את האלדי"מ
וואי היה איזה קטע מצחיק נזכרתי בו-עלה למעלה
לא הבנתי מה הוא רצה, נו כמו ששרים בפסח (התחיל לשיר) נו נו בכוונה 3 בנים 4 בנות? ואני עד שהבנתי



חחחחח אהבתי...ירא ורך לבב
וואי זה היה מצחיק
עלה למעלה
זה היה החוקר הדפוק הזה, לא?הדובדבן שבקצפת
זה עם הכיפה... שכל דקה ניסה לאיים עלינו כאילו אנחנו איזה ילדות קטנות...
ברוךדי"מ
איזה כיף להיות מנהל אתה יכול לתקן שגיאות מקלדת שלך גם אחרי שהגיבו לך
החוקר הכי חפרן בתחנה
מצחיק שאתה מכיר את כל החוקרים..
הכל דבש..
זה הדדי..
די"מ
חחח כן!עלה למעלה
באתי גם בלי תיוג
יעל
@אנחנו יחד נבנה. אתם סתם מסתבכים.
ראיתי את הסרטוןשחקנית
אין עליכם באמת.
ירא ורך לבב
די"מ
בכל מקרה עדיף ללכת לדיון.
ואם היית מתעקש גם אותך היו משחררים בדיוק כמוני.
אבל בכל מקרה עדיף דיון
למה עדיף דיון?עלה למעלה
כי אין מה להפסידדי"מ
נווו, אתה רואה שצריך תדרוך...ירא ורך לבב
גם לא מבין למה...
צודקדי"מ
באמת צריך תדרוך.תהילה רבקה
דחוףעלה למעלה
לומדים להבא...דוב יתרום לנו מהניסיון שלו..תהילה רבקה
בעז"י בלנ"דדי"מ
מי אמר לנתק?די"מ
אם אני זוכרת נכוןיצור הודי
נועם פדרמן כתב סוגשל חוברת על חקירות שב"כ מה לעשות מה לא וכו..
זה בדיוק הבעיהדי"מ
היא לא מעודכנת להיום ולמעצרים מהסוג הזה
למה אני?סתם אחת
תייגנו כל מי שהגיב...עלה למעלה
גם ממכן ניסו להוציא שדב הוא המנהיג?ירא ורך לבב
כן..עלה למעלה
לכבוד הוא לי
די"מ
אמרתי שבאנו ביחד ואין מנהיג...ירא ורך לבב
ואז שעות הוא חפר לי שאתה הנהגת אותנו, וככה הוא רואה בהסרטות...
הוא גם אמר לי שכל הקבוצה בני 15 עד 17 חוץ ממך ומק. ולכן הוא אומר שאתם מנהיגים.
ואז כמה דקות לא דיברתי ואמרתי לו שנעלבתי שהוא אומר קבוצה ומתכוון אלי ולעוד 4 בנות...
זה היה ממש מצחיק, אחרי החקירה הוא דיבר איתי איזה רבע שעה על זה...
יש לערבי הזה מלא חוכמת חיים... חוכמה בגוים- תאמין...![]()
חקר אותי מי שחקר אותך-עלה למעלה

אני לא שתקתי בכלל, זה הכי שיגע אותו...ירא ורך לבב
בלבלתי לו את השכל מלא, והואחייב לרשום הכל....
וואי נכון לקח לו שעות לכתוב? הוא הסתבך עם המחשבעלה למעלה
זה תמיד ככהדי"מ
לא... הוא כתב ממש לאטירא ורך לבב
היה קטע שרציתי להציע לו שאני יחליף אותו...
שעות!עלה למעלה
כי הם חושבים תוך כדידי"מ
הם לא חושביםטוביה2
איפה?ירא ורך לבב
כזה בחדר איפה שהיה העו"דעלה למעלה
אני נחקרתי שםדי"מ
על מה הוא דיבר איתך שם?ירא ורך לבב
הוא חקר אותי שםדי"מ
שים לב לשרשור!ירא ורך לבב
זה מופנה ל@מתבודדת
אני מהכרום בפלאפוןדי"מ
אמר לי-עלה למעלה
חחח גם לי הוא אמר את זה...ירא ורך לבב
אתה מושפע מדי מהחברה, ולא חושב...
חי בסרט שאני יקשיב לו...
חח כן בדיוק...עלה למעלה
"מניפולציות"
די"מ
מי חקר אותך?די"מ
אדהםירא ורך לבב
גם אותי
עלה למעלה
הנזאר הזה ימ"שעלה למעלה
מי זאת הייתה? מסכנה
תהילה רבקה
אכן.הוא חוקר טובדי"מ
אני בכלל לא הייתי..
דורשת קרבתך
תמיד יש פעם הבאה...ירא ורך לבב
אגב, עשיתי השוואה בין מה שעשיתם לאמיתי וזה בכללתהילה רבקה

הוצאנו את הגרון שם!עלה למעלה
לא מבחינת ווליום, מבחינת מנגינה
תהילה רבקה
אם הן היו בהר, היו יכולות לעשות את זה יותר טוב...ירא ורך לבב
לא נורא, העיקר שזה עשה את מה שזה עשה...
תמיד אפשר לראות סרטונים קודםתהילה רבקה
הסרטונים לא מעבירים כמה הן מציקות 'אתה צריך להתאפק לא להחטיףדי"מ
והם במרחק של סטירה...ירא ורך לבב
איסור נגיעה תרתי משמע. חחחתהילה רבקה
מותר לתת סטירה לבת אין בזה איסור נגיעה (הלכתית כמובן)ירא ורך לבב
זה מגע שברור שהוא לא של חיבה!
ציניות?תהילה רבקה
לאדי"מ
רציני...ירא ורך לבב
@די"מ תעזור לי...
^^^די"מ
סטירה זה לא בהכרח נגיעה לא של חיבה.
אבל לתת סטירה למורביטאת זה לא נגיעה של חיבה.
בפינוי ברונן אשתו **** ****** נתנה סטירות למגבניקים.
לא חושב שיש עם זה בעיה.
לא 'לא חושב'תהילה רבקה
זה עובד הפוךדי"מ
זה לא תירוץ טוב.תהילה רבקה
זה לא תרוץדי"מ
וירא ורך לבב הביא
אני אחפש מחרתהילה רבקה
יש לך אינטרנט?די"מ
ומומלץ להוריד את האפליקציה של מפעל משנה תורה "רמבם פלוס"
רמב"ם פרק כ"א מהלכות איסורי ביאהירא ורך לבב
מדבר שם על כל האיסורים בנידון, אהל אני לא ליד רמב"ם...
בתחילת הפרק, מצאתי תורת אמת, תקראי הכל.ירא ורך לבב
אם לא חיבה- מותר:
כָּל הַבָּא עַל עֶרְוָה מִן הָעֲרָיוֹת דֶּרֶךְ אֵיבָרִים אוֹ שֶׁחִבֵּק וְנִשֵּׁק דֶּרֶךְ תַּאֲוָה וְנֶהֱנָה בְּקֵרוּב בָּשָׂר הֲרֵי זֶה לוֹקֶה מִן הַתּוֹרָה. שֶׁנֶּאֱמַר (ויקרא יח-ל) 'לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת מֵחֻקּוֹת הַתּוֹעֵבֹת' וְגוֹ'. וְנֶאֱמַר (ויקרא יח-ו) 'לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה'. כְּלוֹמַר לֹא תִּקְרְבוּ לִדְבָרִים הַמְּבִיאִין לִידֵי גִּלּוּי עֶרְוָה:
ב הָעוֹשֶׂה דָּבָר מֵחֻקּוֹת אֵלּוּ הֲרֵי הוּא חָשׁוּד עַל הָעֲרָיוֹת. וְאָסוּר לָאָדָם לִקְרֹץ בְּיָדָיו וּבְרַגְלָיו אוֹ לִרְמֹז בְּעֵינָיו לְאַחַת מִן הָעֲרָיוֹת אוֹ לִשְׂחֹק עִמָּהּ אוֹ לְהָקֵל רֹאשׁ. וַאֲפִלּוּ לְהָרִיחַ בְּשָׂמִים שֶׁעָלֶיהָ אוֹ לְהַבִּיט בְּיָפְיָהּ אָסוּר. וּמַכִּין לַמִּתְכַּוֵּן לְדָבָר זֶה מַכַּת מַרְדּוּת. וְהַמִּסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ בְּאֶצְבַּע קְטַנָּה שֶׁל אִשָּׁה וְנִתְכַּוֵּן לֵהָנוֹת כְּמִי שֶׁנִּסְתַּכֵּל בִּמְקוֹם הַתֹּרֶף. וַאֲפִלּוּ לִשְׁמֹעַ קוֹל הָעֶרְוָה אוֹ לִרְאוֹת שְׂעָרָהּ אָסוּר:
ג וְהַדְּבָרִים הָאֵלּוּ אֲסוּרִין בְּחַיָּבֵי לָאוִין. וּמֻתָּר לְהִסְתַּכֵּל בִּפְנֵי הַפְּנוּיָה וּלְבָדְקָהּ בֵּין בְּתוּלָה בֵּין בְּעוּלָה כְּדֵי שֶׁיִּרְאֶה אִם הִיא נָאָה בְּעֵינָיו יִשָּׂאֶנָּה וְאֵין בָּזֶה צַד אִסּוּר וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁרָאוּי לַעֲשׂוֹת כֵּן. אֲבָל לֹא יִסְתַּכֵּל דֶּרֶךְ זְנוּת. הֲרֵי הוּא אוֹמֵר (איוב לא-א) 'בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינַי וּמָה * אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה':
ד וּמֻתָּר לָאָדָם לְהַבִּיט בְּאִשְׁתּוֹ כְּשֶׁהִיא נִדָּה וְאַף עַל פִּי שֶׁהִיא עֶרְוָה. וְאַף עַל פִּי שֶׁיֵּשׁ לוֹ הֲנָאַת לֵב מִמֶּנָּה בִּרְאִיָּה הוֹאִיל וְהִיא מֻתֶּרֶת לוֹ לְאַחַר זְמַן אֵינוֹ בָּא בָּזֶה * לִדְבַר מִכְשׁוֹל. אֲבָל [א] לֹא יִשְׂחֹק וְלֹא יָקֵל רֹאשׁ עִמָּהּ שֶׁמָּא יַרְגִּיל לַעֲבֵרָה:
ה אָסוּר לְהִשְׁתַּמֵשׁ בְּאִשָּׁה כְּלָל בֵּין גְּדוֹלָה בֵּין קְטַנָּה בֵּין שִׁפְחָה בֵּין מְשֻׁחְרֶרֶת שֶׁמָּא יָבוֹא לִידֵי הִרְהוּר. בְּאֵי זֶה שִׁמּוּשׁ אָמְרוּ רְחִיצַת פָּנָיו יָדָיו וְרַגְלָיו וְהַצָּעַת מִטָּה לְפָנָיו וּמְזִיגַת הַכּוֹס. שֶׁאֵין עוֹשָׂה לְאִישׁ דְּבָרִים אֵלּוּ אֶלָּא אִשְׁתּוֹ בִּלְבַד. וְאֵין שׁוֹאֲלִין בִּשְׁלוֹם אִשָּׁה כְּלָל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי שָׁלִיחַ:
ו הַמְחַבֵּק אַחַת מִן הָעֲרָיוֹת שֶׁאֵין לִבּוֹ שֶׁל אָדָם נוֹקְפוֹ עֲלֵיהֶן אוֹ שֶׁנִּשֵּׁק לְאַחַת מֵהֶן כְּגוֹן אֲחוֹתוֹ הַגְּדוֹלָה וַאֲחוֹת אִמּוֹ וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן אַף עַל פִּי שֶׁאֵין שָׁם תַּאֲוָה וְלֹא הֲנָאָה כְּלָל הֲרֵי זֶה מְגֻנֶּה בְּיוֹתֵר וְדָבָר אָסוּר הוּא וּמַעֲשֵׂה טִפְּשִׁים הוּא. שֶׁאֵין קְרֵבִין לְעֶרְוָה כְּלָל בֵּין גְּדוֹלָה בֵּין קְטַנָּה חוּץ מֵהָאֵם לִבְנָהּ וְהָאָב לְבִתּוֹ:
וכל אישה בחזקת ערוהירא ורך לבב
במיוחד פנויות (שלא עולות להר...)
אבל לא כתוב פה שנגיעה לא של חיבה מותרתתהילה רבקה
מה שלא אסור - מותרירא ורך לבב
למה מותר לנשום? לא כתוב את זה!
<צ>
^^^די"מ
ו הַמְּחַבֵּק אַחַת מִן הָעֲרָיוֹת שֶׁאֵין לִבּוֹ שֶׁלָּאָדָם נוֹקְפוֹ עֲלֵיהֶן אוֹ שֶׁנִּשֵּׁק אַחַת מֵהֶן, כְּגוֹן אֲחוֹתוֹ הַגְּדוֹלָה וַאֲחוֹת אִמּוֹ וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן - אַף עַל פִּי שֶׁאֵין שָׁם תַּאֲוָה וְלֹא הֲנָאָה כְּלָל, הֲרֵי זֶה מְגֻנֶּה בְּיוֹתֵר, וְדָבָר זֶה אָסוּר הוּא, וּמַעֲשֵׂה טִפְּשִׁים הוּא; שֶׁאֵין קְרֵבִין לְעֶרְוָה כְּלָל, בֵּין גְּדוֹלָה בֵּין קְטַנָּה, חוּץ מֵהָאֵם לִבְנָהּ וְהָאָב לְבִתּוֹ.ז כֵּיצַד? מֻתָּר הָאָב לְחַבֵּק בִּתּוֹ וּלְנַשְּׁקָהּ, וְתִישַׁן עִמּוֹ בְּקֵרוּב בָּשָׂר, וְכֵן הָאֵם עִם בְּנָהּ, כָּל זְמַן שֶׁהֵן קְטַנִּים. הִגְדִּילוּ, וְנַעֲשָׂה הַבֵּן גָּדוֹל וְהַבַּת גְּדוֹלָה, וְהוּא שֶׁיִּהְיֶה "שָׁדַיִם נָכֹנוּ וּשְׂעָרֵךְ צִמֵּחַ" (יחזקאל טז,ז)- זֶה יִישַׁן בִּכְסוּתוֹ וְזֶה יִישַׁן בִּכְסוּתוֹ. וְאִם הָיְתָה הַבַּת בּוֹשָׁה לַעֲמֹד בִּפְנֵי אָבִיהָ עֲרֻמָּה אוֹ שֶׁנִּשֵּׂאת, וְכֵן אִם הָאֵם בּוֹשָׁה לַעֲמֹד בִּפְנֵי בְּנָהּ עֲרֻמָּה, אַף עַל פִּי שֶׁהֵן קְטַנִּים - מִשֶּׁהִגִּיעוּ לְהִכָּלֵם מֵהֶן, אֵין יְשֵׁנִין עִמָּהֶן אֶלָּא בִּכְסוּתָן.
נגיעה לא של חיבה היא מותרת...עלה למעלה
עכשיו תמצאו רב שפוסק את זה...אף אחד!שמוליק פיין
הפוךדי"מ
^^^^^ירא ורך לבב
זה ודאי לא נכון.אדם כל שהוא
לא ביררתי את הנושא, אבל ראיתי מי שאוסר מגע שאינו של חיבה.
איני יודע האם זה שייך גם לגבי סטירות או לא. [כי אם כל החשש שם שזה יהפוך לחיבה, זה אולי פחות שייך בנידון דידן].
אני מדבר על סטירהדי"מ
שמוליק זה ממש לא נכוןטוביה2אחרונה
דווקא אביך אוסריזהר
ברור שהאיסור הוא חזק ומעוגן כמו מגע של חיבה, ולכן בכל מיני סיטואציות וצירופים מיקלים (כגון הורה מאמץ), אבל בסתמא דמילתא אוסרים.
1650. מאיזה גיל (של הנשים) אסור לגעת בסתם נשים, ומאיזה באחיות?
נגיעה שאינה של חיבה מותרת באחותו בכל גיל, ובסתם קטנות עד שהגיעו לשיעור ששדיים נכונו וכו'. בנגיעה של חיבה אפשר להקל עד גיל שניכר שהיא בת (בערך 9, אבל זה עשוי להשתנות מאד אצל כל קטנה). ואם לבו נוקפו ויש לו חשש הרהור, אסור בכל מקרה כל גיל. ומידת חסידות להחמיר בכל נגיעה של חיבה, ובסתם קטנות אף נגיעה שאינה של חיבה.
1651. האם הורה מאמץ יכול להקל, ועד כמה, בנגיעה בילד? שהרי אפשר לומר שאין הרהור-חיבה, ובפרט במקרים של מום מלידה, ו/או שהילד לא מתבגר גופנית?
בנגיעה שאינה של חיבה, אין שום בעיה בכל גיל. בנגיעה של חיבה, מותר עד גיל ההתבגרות בילד. בילדה - עד גיל שניכר שהיא בת. יש מציאויות מסוימות שאפשר גם בבת להקל עד גיל ההתבגרות, ואכמ"ל.
1652. האם מותר לאישה להסתפר אצל איש?
אסור, אלא אם כן הוא בעלה, אביה, בנה, סבה או נכדה.
אתה חושב שהכוונה פה גם לסטירה?די"מ
לא הבנתי, למה אתה מסיק מזה שסטירה אסורה?ירא ורך לבב
ואם כן, אני חושב שהשאלה היא לא עלי אלא על אבא שלי,
(וכמו שהוא אמר בעונ"ש לא אמורים לפחד לשאול
)
זה ממש הוכחה שמותר, תראה מה כתוב...ירא ורך לבב
יש מגע סתם,ירא ורך לבב
שאני מבין שאבא שלי אוסר, כי יכולים להגיע לזה לאיסור תורה של מגע של חיבה.
אבל יש מגע שהוא לא גורם לזה, והוא לא סתם לא של חיבה, כמו סטירה, שאני לא מבין למה שיהיה אסור.
שזה ההפך מחיבהדי"מ
דווקא דומה מאדדי"מ
תגובה חשובה מאוד!!די"מ
וזה לא צריך להיות "להתמרד" זה צריך להיות להבהיר להם שאת שונה מהם.
משהו שכתבתי היום למישהי על הנושא-
לדעתי זה טעות לנסות לתת לאנשים אחרים לפתור את הבעיות עם ההורים.
כמובן שכל אחד ואחת שונים מהשני ואין להשוות בין ההורים.
אבל מהנסיון שלי והחברים מסביב, מה שעוזר זה בעיקר להבהיר באופן חד משמעי שאת מאמינה בזה וזה לא סתם כי משעמם לך או משהו כזה.
את חושבת שכשנערים ונערות בגיל שלך ואפילו יותר צעירים היו מצטרפים לאצ"ל או ללח"י ההורים שלהם היו מאושרים מזה?
ממש לא!
אבל הם הבינו שיש משהו חשוב פה.
אז הדבר הראשון הוא להבהיר לעצמך שעם כל הכבוד לאבא ואמא שבארץ ביתו של אבא שבשמיים הרוס כבר כמעט אלפיים שנה והוא מבוזה ומשופל.
אחרי שלך זה ברור אפשר להמשיך ולעבוד משם עם ההורים.
ההורים צריכים להבין את זה.
ושלא יהיה לך אשליות לרוב זה מאבק וזה לא בא ברגע.
וזה לוקח זמן וזה קשה יש עליות וירדיות אבל זה שווה את זה.
ההורים שלי פעם חודש לא נתנו לי לחזור הביתה עד שאני יתחייב שאני לא פוגע בערבים (בסוף הם ירדו מזה).
אבל היום כשאני כבר הרבה זמן בלי בעיות עם ההורים ואין להם בעיה והם למדו להסתדר עם זה.
מה שממש חיזק אותי ואני ממליץ גם לך לקרוא (הייתי קורא את זה כמה וכמה פעמים ביום בחודש ההוא) זה התורה של רבי נחמן "אחד היה אברהם" זה מופיע לפני ליקוטי מוהר"ן תנינא ב"השמטה".
לדעתי הטקטיקה הנכונה היא קודם כל לעמוד על העקרונות מצד אחד ומצד שני בשום פנים ואופן לא לשקר.
בסופו של דבר את ילדה גדולה (סיימת **** עכשיו,נכון?) למרות שהעצות האלה נכונות לכל אחד ואחת פשוט כשיותר גדולים זה יותר קל לביצוע.
בחיים אל תשקרי או תעלימי מהם דברים (אלא אם כן זה משהו שבלי קשר צריך לא לדבר עליו..) אני גם עשיתי את הטעות נסעתי במוצ"ש "לישיבה" (ההורים שלי ממש התלהבו כי תמיד הייתי נמרח שעות בבוקר בראשון) והלכתי ל"או שנכנסים או שנעצרים" של ארגון הערים העבריות.
וכמובן באופן מפתיע..נעצרתי.
ההורים שלי ממש התעצבנו עליי אז שפגעתי באמון וכו' וכו'.
עדיף לריב איתם (למרות שזה ממש ממש לא כיף) להגיד להם "אני הולכת בכל מקרה רק שתדעו". ולנסות גם להסביר ולהבהיר כמה לך זה חשוב.
בקשר לזה שאת "פוגעת בעתיד שלך"
אז כמו שאמרתי המון מזה לא נכון.
גם אם באמת תקבלי כתב אישום ואפילו אם תורשעי זה ממש לא הורס לך את החיים.
כמובן שזה פוגע בצורה כזאת או אחרת ויש עבודות שאולי לא תכולי לעבוד בהם (אם לא תהי עם הרשעה אז ממש קצת עבודות) ובכל מקרה לא חסר עבודות.
דברי עם *** אני בטוח שהיא יכולה לתת לך מלא מספרים של בנות שחיות סבבה למרות שהן נעצרו מלא פעמים.
חוץ מזה, גם אם כן תדפקי (וכמו שכתתבתי באיזה שהיא רמה אולי כן "נדפקים") באנו לעולם הזה עם תפקיד.
הקב"ה לא סתם הביא אותנו לכאן.
איך אפשר לשתוק כשהמצב ככה?
דרושה מסירות נפש!
להעצר זה אפילו לא זה.
תמיד הייתי אומר להורים שלי שהם בחיים לא היו מתנגדים שאני יתגייס.
יותר מזה אבא שלי התגייס בלי שסבא שלי הסכים כ"כ (סבא שלי גר בחו"ל) אז למה פתאום להעצר זה לא בסדר?
אמרתי להם "אני מבין שאתם לא מסכימים איתי אבל אתם לא יכולים לקבל את זה שאני חושבת אחרת ממכם"? זה לקח המון זמן אבל בסוף הם באמת קבלו את זה.
זה באמת לא פשוט וחשוב מאוד הקשר עם החברות (*צונזר*) ובאמת להבין שבסוף זה יסתדר.
כי זה ההורים שלך והם אוהבים אותך.
רק קשה להם שבחרת בדרך שונה מהם.
אבל בסוף הם יקבלו את זה.
אה ועוד דבר ששכחתי,
חשוב מאוד כן לכבד אותם וכשאין סיבה אז לא לריב.
אם הם לא רוצים שתלכי לפעילות כי יש יומולדת לסבתא שלך או משהו כזה אם זה לא משהו ממש חשוב אז תקשיבי להם.
אבל אם הם מתנגדים כי הם מתנגדים בכלל לפעילות ולא מסיבה אמיתית ספצפית אז בלשון העם-"אל תשימי עליהם" אבל כן תשדלי לעשות את זה כמה שיותר בכבוד
זה נראה לי התשובה הכי ארוכה שכתבת בקשר להורים..תהילה רבקה
אני לא בטוח.די"מ
וגם מומלץ-עלה למעלה
שאברהם עבד ה' רק על ידי חד היה אברהם' .
שאברהם עבד ה' רק על ידי שהיה אחד
שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם, ולא הסתכל כלל על בני העולם, שסרים מאחרי ה' ומונעים. אותו, ולא על אביו ושאר המונעים, רק כאילו הוא אחד בעולם
וזהו: 'אחד היה אברהם'.
וכן כל הרוצה לכנוס בעבודת ה', אי אפשר לו לכנוס כי אם על ידי בחינת שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לבדו יחידי בעולם
ולא יסתכל על שום אדם המונעו, כגון: אביו ואימו או חותנו ואישתו ובניו וכיוצא, או המניעות שיש משאר בני העולם, המלעיגים ומסיתים ומונעים מעבודתו יתברך.
וצריך שלא יחוש ויסתכל עליהם כלל
רק יהיה בבחינת: 'אחד היה אברהם' כאילו הוא יחיד בעולם כנ"ל"
המרגיע הלאומי.גאהלהיותיהודיה
קראתי. קצת מתנגדת...יעל
אני לא חושבת שמגיע להורים שלי שאני לא אצעד בדרכם, לפחות עד גיל 18 והחתונה.
ומצוות כיבוד הורים באה בעשרת הדברות, לעומת "ועשו לי מקדש".
???די"מ
מה זה "לא מגיע להם" צריך להידבק באמת ובקב"ה.
דברי הרב ודברי התליד דברי מי שומעין?
ולמצות כיבוד הורים יש גדרים ברורים.
זה לא שההורים שלי כופרים בדת...יעל
הם לא יתנו לי לעלות להר הבית, כי הם לא מרגישים בטוחים לגבי העניין הזה, ואני בתור הבת שלהם אלך איתם בדעות.
כשאני אגדל יותר אני אעשה מה שאני חושבת לנכון.
גדרים? לא בעניין הזה.
ע"פ התורה בגיל 12 את כבר בוגרתדי"מ
בעצםאמאדמה
מה כזה רע בלהסתיר?![]()
כי הם יגלו את זה...עלה למעלה
כי הסיכויים שזה יתגלה גדוליםדי"מ
עדיף להגיד להם "אני הולך ולא אכפת לי מה תגידו" מלשקר מנסיון מר.
^^^^עלה למעלה
כן אבלאמאדמה
נניח שאנחנו מדברים ברוגע, לא תמיד אני יודעת לבסס את עצמי על כל טענה שהוא יביא לי חזרה...(בכ"ז אבא שלי יותר חכם ממני והוא יכול לצוטט לי מפה ומשם פסוקים שסותרים אותי..) עזבו אתזה גם נראלי הם עושים אתזה לעצמם..שהם כועסים על כל דעה שאני משמיעה קל וחומר אם יהיו מעשים אני יכולה לשכוח מהבית
...אז עדיף לא לחשוף אותך לדרכי שלום לא?
ובכלל נראלי המשפט-"...לא אכפת לי מתגידו" יקרא אצלם כחוצפה...
תחשבי לך ש-עלה למעלה
רק אומר שאפשר שזה לא יוודע להורים גם אם אתה קטין.די"מ
אבל באמת שזה לא מומלץ וחבל חבל חבל לפגוע באמון.
נכון, למה?עלה למעלה
כי זה עלול כן להתגלות.די"מ
ובכלל לא כיף לחיות ככה.
בתור מי שכבר עבר את זה אני אומר לך שזה ממש משתלם.
גם עכשיו שאתה בגיר-עלה למעלה
כןדי"מ
אבל זה לא יותר מאשר "ביקרתי בישיבה" או משהו בסגנון...
בדיוק.תהילה רבקה
דברי איתם ותסבירי את החשיבות.. בסוף הם יבינו בעז"ה.וואי אני לא מספרת להורים שלי כלום מהחיים שלי
עלה למעלה
^^^^ירא ורך לבב
כמעט כלום.
^^^^די"מ
אבל להסתיר זה טעות.
אם בכללי את לא מספרת כלום להורים שלך זה עניין אחד.
אבל בכוונה להסתיר זה טעות.
אפילו לא בכוונה להסתירעלה למעלה
זה סבבהדי"מ
הם דיי מכריחים אותי..תהילה רבקה
מן הסתם זה גם קשורדי"מ
או להגיד להם בכיף אני אגיד לכם הכל אבל תחליטו לי אם ללכת או ללכת.
ההורים שלו למדו להתמדוד עם הסיפורים שלי על שעליתי טרמפים על ערבים ולחשוב שפעם הם לא הרשו לי ליסוע בטרמפים..
צריך לדעת למתוח גבולות
מנסיוןאריאלניקית גאה
אחרי הרבה מאוד פעמים שמאוד רציתי ללכת לצעדה שההורים שלי
חששו ממנה מאוד והתווכחנו מלא! (וכאן המקום להגיד שגם שאני ממש לא הסכמתי עם ההורים שלי,
-בלשון המעטה... לא זכור לי שאי פעם התחצפתי אליהם בוויכוחים, פשוט אמרתי את דעתי הסברתי למה ונסתי לשכנע.)
החלטתי לקבוע עובדה, אני הולכת וזהו.
לא בצעקות ולא בחוצפה פשוט עובדה מוגמרת (אחרי ששמעתי את הצד שלהם...)
והלכתי,
הם השלימו עם זה. ועכשיו כבר כמעט ואין לנו וויכוחים בנושא..
(כמובן שהם לא בדיוק מאושרים מהעניין)
קיצר אל תסתירי/תשקרי ואל תתחצפי תסבירי את העמדה שלך ברוגע, תקשיבי להם ותקבעי עובדה.
לאבא שלי אי אפשר לקבוע עובדותאמאדמה
זה רק יחמם אותו עוד יותר...
אז נגיד שאני לא מקשיבה לו והולכת בכ"ז וחוזרת וחוטפת עוד יותר ועם עונשים. ושוב הולכת ושוב ושוב ושוב....בעעעכככס
אני ינסה לעשות אתזה
(כי וואלה חיזקתם אצלי את ההגיון והמציאות שבדבר... לא הכרתי אנשים שעושים אתזה לצד השני
)
אבל לפעמים אני חושבת אולי באמת כדאי לחכות ל18 ובנתיים שאנשים עם הורים כמוהם יעשו את העבודה... ואני לא מאמינה בזה! סתם זה נראלי מחיר כבדדד
לאאאתהילה רבקה
אאאא הבהלת אותי!אמאדמה
להורים שלי ולי יש אחלה יחס! (ואולי זה בזכות שאני לא מספרת להם כמה דברים פה ושם
)
בכלל לא התכוונתי לשדר פה בעיות אישיות! (ואין לי..
סליחה..תהילה רבקה
זה חייב להיות משנידי"מ
צריך להגיע למצב שהם מבינים שאת חושבת שבת שונה מהם ובחרת בדרך שונה
למה את חושבת שבגיל 18 זה ישתנה?די"מ
תמיד מגיעים אנשים חדשים ובטוחים שלהם הכי קשה העולם תשאלי את @גאהלהיותיהודיה...
אנשים צאו מהסרט הזה!
כולנו עברנו סרטים עם ההורים אין אחד שלא.
יש סיפורים הרבה יותר הזויים משלך.
היה אחד שההורים שלו הפעילות קשרים ודאגו שיגיעו כוחות ענקיים של משטרה אנשים שההורים הרחיקו מהבית ועוד ועוד..
אף אחד לא אמר שזה לא התמודדות אבל אם תברחי מהתמודדות זה לא יעזור לך.תתמודדי עם זה!
גיל 18 לא ישנה כולם מי שבגיל 15 לא תלמד להתמודד עם ההורים תתקשה גם בגיל 18.
המממ תכל'ס...אמאדמה
ואני לא בורחת..אמרתי שאני ינסה...אולי.. וקשה זה לא רע,ואני בכלל לא חושבת שהעולם הכי קשה לי!
אשריך
די"מ
בחודש שהייתי מורחק מהבית שרצתי אצל חברים (שהיו במעצר בית אז שמחו לקצת חברה..)
זה התמודדות לא פשוטה אבל בעז"י תעברי את זה!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^גאהלהיותיהודיה
כולנו עברנו את הקטע הזה עם ההורים,
יש ביננו כאלו שבאמת עברו דברים הזויים, וכיום הם האנשים הכי שפיצים והכי פעילים..
אישית הייתי בטוחה שאם אני אעצר העולם יקרוס.
זהו, אין עוד פעילות, אין עוד אמון, יקרקעו אותי לבית, יעבירו אותי אולפנה...
אחרי המעצר הראשון שלי (בגיל 14) הבנתי שוואלה, לא.
נכון, נעצרתי.
אבל היי, נעצרתי!
זהו, לא משהו מעבר.
ובהתחלה באמת היה קשה.
[עד היום חצי מהשישיסטיות שלי בטוחות שאני ילדה מוכה בערך]
אז דיברתי עם אחד החבר'ה כאן, והבנאדם פרק הכל לגורמים,
ועברתי את זה.. (תודה!)
(ואגב, באמת כולם חיים בסרט שהמצב שלהם הכי מאתגר


.. )לאחרונה היו כל מיני הליכים מטומטמים נגדי,
אומנם ההורים שלי ממש לא שמחו כשסיפרתי להם על כל השטויות של המשטרה ושו"ת,
אבל לאט לאט הם מעכלים את המערכת ורצים איתך קדימה. [וכאן המקום לתת קרדיט לאמא שלי על פוול דברים שנעשו, בזכותה!
ולא, ההורים שלי לא התעסקו לפני כן בעניני ההר..]
כיום כשאני מסתובבת עם אמא שלי בעיר העתיקה היא עוצרת אותי על כל שוטר - מי זה? הוא התעסק עם הבת שלי? רק תגידי ואני אטפל בו..
ההורים שלי מתעצבנים על המצב עוד יותר ממני.. (הם עצרו אותם?? וישר מעלים כל מיני רעיונות לתגובה.)
אז נכון, לא כל דבר שאני רוצה לעשות אני עושה, וגם אם אני עושה זה לפעמים בתנאים מגבילים (ואני פעילה כבר קצת זמן)
ולא תמיד ההורים שלי מסכימים איתי ואני משלמת על זה מחיר.
כשיש בעיות, ויש בעיות, מתמודדים ורצים לספר לחברה.
(תשאלי את @מתבודדת. היא רק שומעת ממני "אמא\ ההורים שלי" ומגלגלת עיניים
)יום אחד אני אקח אחריות ואשב לכתוב על זה משהו נורמלי
..בכל מקרה, את מוזמנת לדבר איתי (אפילו תתקשריB-) ) ואם את רוצה אני יכולה גם להפנות אותך אל כמה צדיקות שיעזרו לנו לעבור את זה. ביחד.
חיזקי ואמיצי,
את בדרך הנכונה.
בסוף יהיה כאן טוב מאד.
באהבה גדולה ובהערכה עצומה,
תפארת.
אני מגלגלת עיניים?
עלה למעלה
יישר כח
וואי..תהילה רבקה

לא צריך לבסס כל טענה בו במקוםדי"מ
אבל כן צריך לברר כי אולי באמת הם כן צודקים?
לא רק הם,כל אחד. תמיד כדאי לברר האם אנחנו עושים את הדבר הנכון בלי קשר להורים.
ההורים לומדים להתמודד רק אם הצד השני (דהייינו-את) ידרג לכך.
עדיף לריב קצת עם ההורים מאשר לחיות במרמור על כך שאת מתבטלת אליהם.
לא אמרתי שצמריך להגיד להם "לא אכפת לי מה תגידו" אמרתי שזה עדיף על חוסר אמון.
מה שבאמת צריך זה בהערכה וכבוד להסביר להם שאת חושבת שונ ה מהם ויש לך דעות אחרות.
את מאוד אוהבת אותם אך מדובר פה בעניין עקרוני,כמו שהם לא יקשיבו להורים שלהם אם יגידו להם לא ללמוד תורה או לא לשמור שבת לדידך זה עניין עקרוני וחשוב.
את תעשי מה שאת רואה לנכון ואת לא מחפשת לריב איתם וזה יהיה ממש קשה וכואב לך אם זה יהיה נצרך.
יכול להיות שזה באמת יגרום לאיזשהוא פיצוץ אבל לטווח הארוך זה משתלם.
מנסיון.
...די"מ
@דרשתי קרבתך..
שמישהו בבקשה יתייג אותם.
אני לא מצליח.
ומוזמנים גם אתם לקרוא את התגובה החשובה הזאת..
מתייגירא ורך לבב
אללה וואכבר!הדובדבן שבקצפת
חחח מתישהו חשבתי פתאום על הבגרות בלשון ונפלט לי כזה 'תחביר!'![]()
![]()
והיה משעשע לראות את החוקר מתעצבן. וגם את השוטר שנכנס פתאום ו*** שאלה אותו מה הוא עושה שם
וואי, איזה שרשור 
קול דממה
היי, כל הזכויות לתכביר שמורות לי!!!חסוי123
והברוך סבתו הזה מפגר!!!!!
אללה וואכבר!עלה למעלה
ביקשו להקדיש לכל העצורים אתמול
עלה למעלה
שברתי את הראש ועדיין לא הצלחתי להבין מה הקשר
די"מ
^^^^ירא ורך לבב
עכשיו אני במאסר,אני חושב שזה מוזר-עלה למעלה
סביבונים זה על הכיפאק במיוחד שאתה במעצר
(מישהי מהעצורות שרה את זה לעצמה כל המעצר...)אני שרתי ביני ןשיבי השוטר התחרט על הרגע שהוא אמר לי לא לדברדי"מ
עלה למעלה
הכל עניין של נסיון..
די"מ
ואז היה לנו ממש משעמםעלה למעלה

אני פעם עשיתי 'מחרוזת חסידית' עד התחנהטוביה2
(אני מגיע מבית שבו 'לא חוזרים על מנגינה פעמיים')
חחח גם אותנו זה שיגע!ירא ורך לבב
אני וק. כמעט ביקשנו מהשוטר שישתיק אותך.
יבשנים.די"מ
ירא ורך לבבגולדן גירל
@ירא ורך לבב אתה הבן של הרב שמואל טל שליט"א???
איך קוראים לך?? י'יראה?? נוה??
גם השאלה מגוחכת בהתחשב בזה...ירא ורך לבב
צודקדי"מ
די"מ קהתי מעון וכל הבנות שבאו לצעוק אללהו אכבר!!!נחשון מהרחברון
לא יכולתם לעדכן אותי?!?!? הייתי ממש באיזור ירושלים!!!!!!!!! מבקש ממש לעדכן להבא בכאלה קטעים
תודה
בעזרת יידי"מ
ממש סליחה פאדיחה שלי.
איך אני יעדכן אותך?ירא ורך לבב
אין לי את המספר שלך.
ועכשיו זה לא יעזור, הפלאפון אצל המשטרה...
בעיה שלך שלא לקחת במפגש!נחשון מהרחברון
"ויתערבו בגויים, וילמדו ממעשיהם"..
אדם כל שהוא
עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א
עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית
לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com
כל העלונים שיצאו עד עתה:
עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf
עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf
עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf
עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf
עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf
עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf
עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf
עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf
עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf
עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf
מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com
מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א

תמונה 2נ א

תמונה 3נ א

כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆
תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה
לכתובת: naimlamikdash@gmail.com
למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל
זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.
למה לא עושים?
זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות
האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר
איך דוד ניסך מים?
מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'
נכון נשמהשלג דאשתקד
אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.
הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!
לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר
אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא
עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר
על ניסוך מים בבמות:
ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.
למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך
אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...
לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
נסכים מוזכרים רק בקרבנות.
אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.
צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.
בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות
יישר כח!שלג דאשתקד
רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.
הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.
ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).
כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.
הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא
שניסוך המים הוא פעולה ראויה.
אלא שדוד ניסך כי כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.
עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.
בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.
צודק ולא צודקשלג דאשתקד
לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).
החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.
אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר
שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.
יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?
לא הבנתישלג דאשתקד
הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).
למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.
לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.
אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'
לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
נכון מאודשלג דאשתקד
).בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...
אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד
שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה 
וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...
מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
אני לא בטוחשלג דאשתקד
ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.
מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.
ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.
כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א
מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?
יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר
אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו
וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד
כבר בתור ילד...
כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?
כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.
מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת
לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו
כתבתי על זה ספר שלםrrinaa
בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים
איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים).
הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה).
"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.
שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה.
את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.
כן, בדיוק. אמרה הרובוטית.
אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.
הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.
פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו.
תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."
איך מערכת התחבורה תראה?נ א
האוטובוסים, הרכבות ועוד...
מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?
בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א
או אפילו יותר מזה?
איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?
צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?
האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט?
אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן
אבל רק עכשיו ראיתי אותו...
בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.
גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.