
lama culam po medabrim al yofi??יפה זה לא סיבה

vecol mi shechoshevet shebiglal shehi shmenaיפה זה לא סיבה
תרגום: וכל מי שחושבת שבגלל שהיא שמנהותן טל
לא ירצו אותה, שתעשה דיאטה בשביל להרגיש טוב עם עצמה, או שתדע שזה תלוי בהתייחסות שלה לעצמה...אישה שאוהבת את עצמה ואת הגוף שלה, בעלה אוהב אותה גם כמו שהיא... לא צריך שכל הבנים בעולם יחשבו שאת יה...מספיק 1 ברוך ה'...
ה' ברא אותך אישה ולכן את חושבת כך וזאת חשיבה יפהתפוח יונתן
אבל אם ה' היה בורא אותך גבר היית כנראה חושבת אחרת 
ובכוונה כתבתי "כנראה" כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל.
כמו שיש מעט בנות יוצאות מן הכלל שלא תמשוכנה את רוב הבנים מבחינה חיצונית, כך יש מעט בנים יוצאים מן הכלל שירצו דווקא אותן.
ze lo soter et ma sheamrti veani lo choshevetיפה זה לא סיבה

תרגום: זה לא סותר את מה שאמרתי ואני לא חושבתותן טל
שדעתי תלויה במגדרי.
את צודקת שאני לא סותר את כל מה שאמרתתפוח יונתן
אבל אני כן חושב שיפה זה סיבה, לפחות לרוב הבנים.
ani nechshevet leyafa...יפה זה לא סיבה

תרגום: אני נחשבת ליפהותן טל
זה מזכיר לי משהו שקראתי לאחרונהתפוח יונתן
זו הייתה כתבה על הרב מאיר יהודה גץ.
הנה קישור.
אני מעתיק לפה את הפסקה הרלוונטית:
"כשאח שלי אמר לסבא שהוא עומד להתארס, סבא אמר – יש לי שאלה אחת אליך, היא יפה? אחי אמר לו – סבא, זה חיצוני. אבל הוא שאל שוב, היא יפה? אחי אמר שכן, וסבא אמר – אז אתה יכול להתחתן איתה. הוא היה אדם מאוד בריא, נפשית ופיזית."
bidyuk karati beshabatיפה זה לא סיבה
muzman lechapes... ma sheomer "yafa ze lo siba" 
אולי יש לך סיבה לכתוב כך אבלהודעה1
לפרסם שירשורים והודעות באותיות אנגליות בצורה כזאת זה פשוט לא רציני. מה נסגר? תקני מה שצריך ורק אז תשלחי.
יש תקלה בדגם הפלאפון שלה שלא מאפשר לכתוב בעברית...ותן טל
אדמין מנסה לתקן את הבעיה פשוט הוא לא מוצא פלאפון מהדגם הזה, אז אם מישהו/י שיש להם בעיה כזאת עובר דרך בית אל בקרוב - אדמין יותר מישמח שיקפצו אליו לביקור כדי שיחקור את המכשיר...
עדיין זה לא רציני.הודעה1
אף אחד לא חייב אותך לקרוא.ותן טל

אל תצטערי. זה לא אשמתך...וזכותך לכתוב כאןותן טל
כשאתה רואה בסופר בקבוק קולההודעה1
אבל המדבקה עקומה וההדפס מטושטש...
הדיבורים שלך חשובים וחבל שאחוז הקוראים יורד בעשרות אחוזים,
טפלי בזה ברצינות ושלחי לתיקון, אולי חודש זה ככה.
מתוך הערכה! אבל ללא משוא פנים.
mitztaeret... ani asuka ve-eyn li zman lezeיפה זה לא סיבה
מה עם העתק הדבק?הודעה1
lo efshariיפה זה לא סיבה
תרגום לעברית: למה כולם פה מבררים על יופיותן טל
ולמה הרבה מכאן חושבות שהן מכוערות? מה קורה פה? אני מכירה מליון בחורות ואולי רק 2 מתוכן לא יפות. זה נדיר! תפסיקו עם זה, זה לא יפה! ה' ברא אתכן ולא יפה לאמר "כמה מכוער כלי זה שיצרת"... ועצם השיח הבלתי פוסק על זה מסיט את העיקר...ומקרין את התדמית הזאת כלפי חוץ. חבל מאוד!
יפה זה לא סיבה וגם מכוערת לא!!
אשמח שיתרגמו לקהל הרחב.
toda rabaיפה זה לא סיבה
בבקשה
ותן טל
סליחה תיקון. "מדברים על יופי" לא מבררים. בטעותותן טל

עכשיו תגובה משל עצמי: יפה זה לא סיבה - שכוייח כפול!!ותן טל
דבר ראשון על תוכן הדברים ודבר שני על הסבלנות לכתוב הכל בעברית באנגלית...
לעצם העניין: מסכים איתך פחות או יותר בכל מה שאמרת. לפחות אני אישית יכול לראות דברים יפים בערך בכל אחת, יוצא איתה או לא - זה עניין של מציאת חן, זה הכל. וכן, גם שמנות יכולות למצוא חן כמו שגם שמנים יכולים למצוא חן (מקווה לפחות..לגבי השמנים
).
יותר מזה - גם אם אדם/אישה לא שלמים לגמרי עם המראה של עצמם, הם יכולים לעודד את עצמם שהביקורת העצמית של כל אחד/ת כלפי עצמו הרבה פעמים גבוהה ממה שאחרים יבקרו אותו, גם בקטע השלילי - שאתה מאדיר את השלילי שבך בעוד אחרים רואים אותו באופן הרבה יותר מינורי לעיתים, ממה שאתה - וגם בקטע החיובי שבו אתה דווקא לרוב ממיט מעצמך בעוד אצל אחרים, ובעיקר בחור/ה שבא/ה לבחון היתכנות קשר, הדברים הטובים יכולים לתפוס מקום משמעותי יותר, ולהאדיר אותך בעיניהם.
אני ממש מקווה שגם בנים וגם בנות יוצאים על סמך האדם שמולם ולא "רק" על סמך מראה, או "לא לא יוצאים רק על סמך מראה". ומי שלא יוצא/ת איתי/איתה בגלל מראה - נו, שויין. כנראה אני לא צריך לצאת איתם.
יהיו פחות הצעות? אז מה. אם מורידים במשקל זה לא בשביל להיות מוצפים בהצעות אלא כי רוצים להוריד במשקל כי זה טוב. נקודה.
וה"ויכוח" הזה לעולם לא ייגמר כי גם אם אטען עכשיו שאף אחד לא יפסיד/תפסיד את הזיווג שלו/שלה בגלל המשקל, אז אחרים יטענו מולי שמי יודע, אולי אם מישהו/י לא היו שמנים, אז היו מתחתנים מהר יותר (עם מישהו/י אחרים ממה שהתחתנו עכשיו?) - ואיך נוכיח? האם נוכל בוודאות להוכיח שמי שהתחתן עם שמנה/התחתנה עם רזה, לא היו מתחתנים איתו/איתה אם היו שמנים? הרי אי אפשר באמת להוכיח את זה...
כיאת פניך אבקש
אחרת לא היו את כל הקבוצות והמחאות האלה בפייסבוק על המידות הפיציות בחנויות הבגדים.
הבעיה היא לא בנו.
אותי פסלו כמה פעמים על יופי.
וכי אתם יותר יפים ממני?
המעשה הזה מוכיח שהרבה פעמים בנים מסתכלים על יופי (סליחה על ההכללה) ואם אין את ה"קליק" הזה אז הם לא מעוניינים. "חשבו על הכל וזה לא נראה להם".
ריבונו של עולם!!! מה קורה פה??? על יופי הכל נסגר?
מה זה הקליק הזה??? נו באמת!
זה משגע אותי!
כל אחד צריך להיות הכי שלם עם עצמו, כי הבעיה היא לא בו. הבעיה היא באחר שלא מצליח לפתוח את הלב ולקבל ולהכיל.
אני גם פסלתי לצערי על משהו שהפריע לי באמת, אבל זה משהו שעשיתי חושבים עם עצמי והגעתי למסקנה שזה עלול באמת להפריע לי. מה גם שזה מכלול של דברים.
הפלונטר הוא שמצד אחד "מתעצב(נ)ים" על זה שפוסלים על יופיותן טל
ומצד שני, מי שפוסל על זה, באמת היית רוצה להתחתן איתו? באמת היית רוצה שיכריח את עצמו לצאת איתך?
רק על עצמי לדבר ידעתי - אני אישית עד היום, ברוך ה', לא פסלתי מעולם (לא לפני ולא במהלך) על מראה - אז יהיו שיגידו בציניות "נו, ברור, רק חסר ש*אתה* תפסול על מראה" - אבל אני באמת חושב שזה פשוט עניין של תפיסה. כאשר אתה מנסה מההתחלה למקם בתוך המראה שלה את מכלול הדברים שאמרו לך עליה/שהיא מספרת על עצמה במהלך הדייט - אתה פתאום מגלה שגם אם במקרה הייתה איזה נקודה קטנה שהפריעה לך בה, זה לא משנה - זה לא באמת מוריד מהיופי שלה.
קשה לי להסביר אחרת את העובדה שרוב הבנות שאני רואה בכללי, או יוצא/מציעים לי וכו' - לא ממש יכולת להיכנס להגדרת ה"מכוערת" - מעין מה שהפותחת, יפה זה לא סיבה, כתבה...
אגב - אכן הסטיגמה מספרת על כך שלבנים זה הרבה יותר חשוב מאשר לבנות, אבל נראה לי שיהיה קשה מאוד להוכיח/להפריך סטיגמה כזאת - מה, יתחילו לבדוק כמה מהר שמנים התחתנו וכמה מהר שמנות התחתנו? מה, יבדקו כמה בנים פוסלים על..וכמה בנות? בדברים מעין אלו מי ערב שלא ישקרו בסקר/בדיקות וכו', כי "לא נעים שיחשבו שאני רדוד"?
בקיצור, מסובך הקטע...בעזרת ה'...
(מה שכן, ואת זה אני יודע בוודאות כי הבת עצמה אמרה לי - בת אחת שחשבה אולי על לצאת איתי, התחרטה בסוף והודתה בכינות בפניי שזה בגלל הזקן שלי. ייתכן שהיו עוד סיבות שהסתירה, אבל אני מאמין שלא שיקרה בקטע הזה..נו, שויין. זכותה, ואני אתחתן עם מישהי שאין לה בעייה עם הזקן שלי)
אז ככהאת פניך אבקש
ובדרך כלל זה היה עם עוד דברים....
גם עליי יכולים להגיד שאני לא מלכת היופי אז למה חשוב לי מראה...זה לא העניין. אם אני פוסלת, זה לא שהוא מכוער, אלא שיש משהו אחר שמפריע לי.
ואני לא מכוערת. אני מודעת לעצמי. אני גם לא כליל השלימות ומלכת היופי, אבל מעצבן אותי שאם אין את ה"קליק" הזה, אז זה לא זה...
גברים באיזה סרט אתם חיים?
אני יודעת שזה קצת סותר מה שאני אומרת, אני רוצה שתבינו, אני לא פוסלת על חיצוניות אלא על משהו ספיציפי שמפריע לי. ראיתי תמונות של גברים שהציעו לי שהם לא הכי יפים שראיתי, והם אלה שפסלו עוד לפני שנפגשנו ודיברנו בטלפון, רק בגלל התמונה.
שאלה: ואיך את יכולה לדעת שהם לא כמוך, לא פסלוותן טל
תבדקי עם עצמך: האם גם את פסלת על סמך תמונה עוד לפני פגישה? אם עשית ככה ואת יודעת להסביר לעצמך למה מה שעשית זה בסדר ולא פסילה באמת על חיצוניות, האם לא ניתן לחשוב ככה גם על אחרים?
הארה נוספת: גם "משהו ספציפי שמפריע" זה דבר חיצוני, בהנחה שעל זה מדובר, גם אם הוא "ספציפי"...תחשבי על זה...
אני ממש לא שופט אף אחד או אחת ציפיים. אני האחרון שיכול חעשות את זה. אני רק מעלה נקודות למחשבה שכל אחד ואחת יפתחו את זה לאן שבא להם...
כפולאת פניך אבקש
איך אפשר לפסול ספציפית על פי תמונה?את פניך אבקש
למה אז הם אמרו שלא מתאים? למה דווקא אחרי שראו תמונה הם חשבו על הכל וזה לא נראה להם?
לא פסלתי על סמך תמונה, ראיתי תמונה אחרי שביררתי וידעתי את הפרטים האלה כבר.
למה מה שעשיתי זה בסדר ומה שאחרים עושים זה לא בסדר?
כי אני פסלתי אחרי ששמעתי את הדברים האלה ולפני שראיתי תמונה. וגם אם זה היה אחרי אז מלכתחילה זה לא היה נראה לי.
והם, לפי הבנתי, פסלו אחרי שראו תמונה. הרי אם משהו לא היה נראה להם הם היו צריכים לפסול כבר אז. ואם הייתי מביאה תמונה של גל גדות אז הם היו מסכימים?
אני אומרת טל,
לא פסלתי על פי תמונה, אלא שאם ראיתי אותה זה היה אחרי שלא היה בא לי להיפגש. פעם אחת בגלל שלא היה בא לי באותו זמן, ופעם נוספת היה הדבר שהפריע לי.
אמנם הדבר הספיציפי הזה קשור לחיצוניות, נכון, אבל זה לא משהו כללי. אז הפריע למישהי הזקן שלך. היא לא אמרה שאתה מכוער.
מה כבר הפריע לבנאדם בתמונה שלי? המשקפיים שלי? עצם זה שאני עם שיער אסוף?
ואם הייתי עם שיער פזור, חלק, מאופרת, ועוד כל מיני אלמנטים של יופי, אז הוא היה מסכים להיפגש איתי?
אוף. תעזור לי אבא לדון לכף זכות את כל אלה...
אז ככהאת פניך אבקש
ובדרך כלל זה היה עם עוד דברים....
גם עליי יכולים להגיד שאני לא מלכת היופי אז למה חשוב לי מראה...זה לא העניין. אם אני פוסלת, זה לא שהוא מכוער, אלא שיש משהו אחר שמפריע לי.
ואני לא מכוערת. אני מודעת לעצמי. אני גם לא כליל השלימות ומלכת היופי, אבל מעצבן אותי שאם אין את ה"קליק" הזה, אז זה לא זה...
גברים באיזה סרט אתם חיים?
אני יודעת שזה קצת סותר מה שאני אומרת, אני רוצה שתבינו, אני לא פוסלת על חיצוניות אלא על משהו ספיציפי שמפריע לי. ראיתי תמונות של גברים שהציעו לי שהם לא הכי יפים שראיתי, והם אלה שפסלו עוד לפני שנפגשנו ודיברנו בטלפון, רק בגלל התמונה.
אז ככהאת פניך אבקש
ובדרך כלל זה היה עם עוד דברים....
גם עליי יכולים להגיד שאני לא מלכת היופי אז למה חשוב לי מראה...זה לא העניין. אם אני פוסלת, זה לא שהוא מכוער, אלא שיש משהו אחר שמפריע לי.
ואני לא מכוערת. אני מודעת לעצמי. אני גם לא כליל השלימות ומלכת היופי, אבל מעצבן אותי שאם אין את ה"קליק" הזה, אז זה לא זה...
גברים באיזה סרט אתם חיים?
אני יודעת שזה קצת סותר מה שאני אומרת, אני רוצה שתבינו, אני לא פוסלת על חיצוניות אלא על משהו ספיציפי שמפריע לי. ראיתי תמונות של גברים שהציעו לי שהם לא הכי יפים שראיתי, והם אלה שפסלו עוד לפני שנפגשנו ודיברנו בטלפון, רק בגלל התמונה.
יש בזה משהו...רק זה מתחיל קצת לפניפשושון
זה נכון שהחברה משדרת ככה, אבל לרוב זה מתחיל קצת לפני (אולי לזה התכוונת)...
אנשים רואים סרטים, אנשים לא שומרים כל כך על העיניים.. בסרטים יש בחורות יפות (ברור כאילו..)
ברחוב שמים לב רק ליתרונות של מה שרואים (נטיה אופיינית של בנאדם לראות רק את היתרונות של מה שלא שייך לו)
בקיצור, הכל נשמר בראש.. ואז כשבאים לפגישה, וזאת בחורה שאמורה להיות איתך לאורך זמן, אז שמים לב לכל חיסרון (ואפילו מוציאים אותם מפרופורציה), ומתחילים להשוות למה שראינו.. אז ברור שרוב הפעמים זה נגמר בדחיה.
אני אגלה לך סוד.. הבחורה הראשונה שיצאתי איתה בחיים, ממש לא הייתה יפה אבל אהבתי אותה מ-א-ד
כי זה היה מאד מוקדם ולא היו לי בראש בחורות אחרות... לכן היא הייתה בשבילי לא פחות מנסיכה
רק אני עדיין לא הבנתילולי הקטנה
צריך תרגום דחוףףףףףף!!
זה עושה לי קצת כאבי ראש לקרוא ככה
תרגמתי למעלה... והסיבה היא:ותן טל
דווקא הרוב פה לא חושבות ככה...ארוון
b"h... amarti arbe... lo arov
יפה זה לא סיבה
אולי לא יעזור, אבל גם המציאות לא עוזרת....ארוון
ci ametziut hi rak shlicha laavoda aatzmitיפה זה לא סיבה
בתור אחת שנחשבת ליפה[לדברייך], קל מאוד לדבר... זהו.ארוון
יש גם "מכוערות" ו"מכוערים" שאומרים את זה.ותן טל
שנזכה להסתכל במה שיש בתוך הקנקן

ועדיין לא כולם מתחתנים בסוףארוון
כשאתה יפה יותר קל לדבר..
yachol liyot sheyoter kalיפה זה לא סיבה
אולי, ועדיין בכל מה שקשורארוון
מאוד קל להגיד כבחורה שחושבת שהיא יפה ולא חווה מצב שבו בנים לא רוצים אותה רק על סמך מראה...
lo yodaat ma yoter kasheיפה זה לא סיבה
אחלהארוון
lo batuch. lo culam chayavim lachvotיפה זה לא סיבה
במקרה הזה צריך לחוותארוון
אז אולי תטפלי במה שמפריע לך במראה שלך?? אי אפשר?פשושון
לי? הבעיה שזה מפריע לעולםארוון
טוב... לא לכל הערה צריך להתייחס. תתייחסי לעיקרפשושון
יש כאלה דוחים על כי הם רוצים עיניים כחולות.. וכו' אז מה נעשה... זה כבר השיגעון שלהם
אני אישית מכיר כמה שדחו הרבה על יופי, והיום הם מצטערים על כל בחורה שהם דחו...
יש מראה נורמלי\ ממוצע... על זה אני מדבר... מי שדוחה על שטויות גם ככה לא ראוי לך
אני באמת לא מבין את אלה שמסנניםמשיח בן דוד
מה אני לא מבין
כל בת שניה שאני רואה היא יפה !
בואנה אתם לא מבינים איזה מזל יש לנו שיש לנו כאלה בנות בעם
בלי עין הרע !
תכל'ס, אתה מה זה צודקפשושון
אז כנראה אני ואלה שמסנניםארוון
ואגב לא כל דבר ניתן לתיקוןארוון
אז גם ההודעה שלך לא הייתה נעימה...
אני רק מנסה לעזור...חבל שתהיי סתם עצובהפשושון
גם לי היו פעם כמה דברים שהפריעו לי במראה שלי... וטיפלתי בזה ברוך ה'
אבל בכל זאת... תחשבי על זה שיש לך כל כך הרבה כשרונות שמן הסתם אין לאחרות (גם אם הן יפות)
חבל שתעצרי את החיים שלך ותהיי עצובה על דבר כזה... אני בטוח שאם תהיי מודעת לכמה את שווה
אז תתחילי להתנהג בצורה שיש לך מה להציע ואז זה יקרין גם על הסביבה...
ועוד משהו חשובפשושון
חבר שלי שנשוי היום... סיפר לי שכשהוא נפגש עם אשתו, בהתחלה הוא ראה אותה מרחוק התבאס חבל על הזמן.. אבל מחוסר נעימות הוא אמר לעצמו.. טוב לא נבריז נשב נדבר איתה קצת ואז אני אדחה אותה אח"כ... בקיצור ישב דיבר... אמר לי שהיא הייתה כזאת עדינה, חכמה.. שזהו, היא קנתה אותו...
שתביני שלא הכל יקום ויפול על יופי
אין לי בעיה עם מי שפוסלת אותי על מראה. מעדיף שהיא תעשה אתותן טל
זה לפני הדייט הראשון אם היא יודעת שזה דבר שמפריע לה. מקפיד בהחלט גם אם לא שולחים תמונות לפני (וגם כששולחים לרוב זה רק חלק עליון אז קשה לדעת.) לבהיר שיש לי בהחלט עודף משקל, אבל לא עושה מזה סיפור.
יצאתי גם עם בנות רזות וגם עם שמנות. ברור לי שתגידי שזה לא חוכמה כי אדם עם עודף משקל בעצמו לא יכול לפסול על זה, אבל אני מכיר גם חברים שלי שבהחלט יצאו עם בנות שלא נמצאות ב19 בסקאלה של הBMI... ולא פוסלים רק על זה.
יש כאלו שיפסלו, בסדר - ידוע. כל העניין הוא איך הצד שפסלו אותו/ה ירגיש/תרגיש בעקבות זה - מעבר לזה זה לא באמת משנה. מי שיפסול/תפסול, בכל מקרה לא יתחתנו איתך - ואז השאלה היא אם לוקחים ללב, או שמבינים שזה לא אמור לגרום לך להרגיש רע עם עצמך.
זה לא אומר שלא צריך לשאוף להיות בריאים, אבל זה לא חייב להיות קשור לדייטים. צריך להיות בריאים תמיד גם אחרי שמתחתנים והסיכוי שיתגרשו בעקבות משקל קטן.. 
אוקיי. אז גם אני חותם על כל מילה שהיא אמרה. כעת זה בסדר?
ותן טל
אני מדבר רק על חולצות מכפותרת אני לא יודע מה השאר...משיח בן דוד
למה שאנשים לא יבררו על יופי?בת 18
(וגם חזל אמרו שבית נאה כלים נאים ואישה נאה- מרחיבים דעתו של אדם)
וגם את היית רוצה שבעלך יחשוב שאת יפה.
אז ברור שיש בחינה של מידות טובות, ושל משיכה, ושל קשר שהולך טוב,
וזה גם הגיוני שאחד מהדברים שאדם ירצה זה שהאישה שלו תהיה יפה, ולהפך.
וזה לא מוריד סיכויים לאף אחד, כי ב"ה כל בני האדם יפים.
לא צריך להיבהל מהעניין הזה, זה טבעי ואנושי לבחון חיצוניות..
ובסוף ה' מזווג זיווגים, אז צריך הרבה אמונה שלכל אחד יש את המיועד שיחשוב שהוא (גם) יפה

אין בעיה לברר על יופי.את פניך אבקשאחרונה
ב"ה ביום שני אני מתחתן
אני הנני כאינני
ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?
מקסים!חתול זמני
תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.
זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.
כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית
מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק
חתול זמני
מזל טוב !
משה
תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.
מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!!
advfb
זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)
בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.
איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה 
שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת
הכי הגיוני בעולםפצל"פ
אני גם הייתי ככה לפני החתונה
הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות
או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים
פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך
יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך
בכל מקרה מזל טוב גדול
באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות
לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)
??פצל"פ
מזל טוב!זמירות
עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…
כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…
תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂
וואו מזל טוב!זיויק
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת
קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.
יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם
קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם
לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.
זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.
המון מזל טוב. היו מאושרים!
"
אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום
ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.
לא יודע, כנראה שאפשר בלי.
אפשר בלי זה ברורפצל"פ
אבל השאלה מה האדם רוצה
והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות
גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
זה עולה כסףאריק מהדרום
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמניאחרונה
טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb
התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.
כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית.
וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים,
והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים.
ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר;
אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,
והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.
(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')
מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
למה לפגוע?משה
כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?
(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).
לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1
ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.
תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.
בהצלחה♡
בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.
כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד
תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.
לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.
כן. מסכימה.נחלת
ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.
סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.
אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)
ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה
מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.
בהצלחה!
שאלה מקסימהadvfb
הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת שתמזער נזקים
בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.
אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'
אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!
אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.
כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.
בהצלחה רבה!!
זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.
באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!
כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.
ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.
הגזמת קצת....נחלת
הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...
אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.
אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם? אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה
עליו יותר.
אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.
לא נשמע לי כזה...
אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמניאחרונה
גם שלך, בדרכים שונות אמנם.
אתה בעד "לברוח"advfb
וזה בסדר ולגיטימי,
יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.
אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית.
אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח
כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.
>>ברוקולי
הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה)
אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד.
אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת.
השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה
בהצלחה!
מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני
– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.
– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.
– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:
1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)
2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)
3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)
אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה
אם לא אז לא
אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות
ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb
ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.
ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.
נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת
אולי גם זה יסורים...
never say neveradvfb
בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..
אולי במכתב רגישזיויק
חוסר נשיותיובללל
אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.
אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.
אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…
השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..
שייך בכלל לדבר על זה איתה??
תודה.
מענייןמשה
אם הטעם שלך הוא לפי מראה חיצוני או לפי הדבר החמקמק של "אנרגיה". זה שני דברים שונים לגמרי גם אם לפעמים מבחוץ הם נראים אותו דבר.
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג
איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי
ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)
אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.
ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה
בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.
בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי.
חשש גנטיאחד האם שומע
שלום לכולם.
אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי.
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו).
השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?
חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה
אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
כמו שאמרתיאחד האם שומע
אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא.
אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי
אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.
קודםאחד האם שומע
כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!
דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....
בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי
וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.
ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...
השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת
על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.
אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.
אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.
בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.
אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.
אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל
בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי
טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.
הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.
זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.
מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.
בהצלחה רבה!
הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik
כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.
תודה על השיתוף!אחד האם שומע
על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..
ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון
מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.
אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.
אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.
זה דבר שיש לדעת.
עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.
מעניין מאוד.אחד האם שומע
ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע?
במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי
קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).
מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).
ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.
חוץ מהחשש לילדיםShandy
זה מציק לך בעין?
מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?
איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??
כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע
אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים
אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות
אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176
(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)
ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות
(הממוצע הוא 163)
זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט
אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185
זה משפיע אבל לא מחייב בכלל
אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך
כמה זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה
לא הילדים שלך
כי לי זה מפריע🙂
מודה
נסיתי עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180
אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו
תודה!אחד האם שומע
האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה.
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר.
מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת
שמחה שזה לא הפריע לבעלי...
יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד
אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...
גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...
יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender
כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)
ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.
בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה.
(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)
נכון, אבל לא בהכרח.נחלת
אני גבוהה. ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.
כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.
אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים
גבריים כל כך.
מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.
אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.
רואה די הרבה זוגות כאלה.
יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול
ויכול להיות שסתם נטיית גובה
כנ"ל אצל הגברת המיועדת.
כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)
בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.
כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.
אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר
אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?
אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח
אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)
אשכרהאחד האם שומע
כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח.
ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..
אם אפשר לשאולשלומית.
למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)
אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף
את צודקתאחד האם שומע
לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת.
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....
כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים
אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול
אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?
להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.
גם להיות בן מאוד נמוך.
אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה
או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?
ברוראחד האם שומע
קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון.
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה.
רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
מבחינה גנטיתלגיטימי?
פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:
יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.
למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)
אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.
מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.
אבל השאלה הגדולה היא:
האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?
כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע
בפער מהממוצע זה הכי כיף.
אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..
אבל זה כל הקטעחתול זמני
הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה
בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה
לגבר יפה להיות גבוהה
לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה
בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9
ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6
למהזית שמן ודבש
כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?
הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb
ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?
זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.
כיווניםיהודי שואף לטוב
'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?
אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.
למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?
אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?
אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?
אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?
אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.
ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.
כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.
זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.
זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.
(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)
אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.
נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16
אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.
אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה
תודה
שיר חדשכולנו הביתה
אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף
חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI
לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום
יום טוב
