לחגוג את יום ירושלים?!די"מ

תגובה שכתבתי למאמר של הרב טל כאן בערוץ:

 

החילוק שהרב טל עושה בין יום העצמאות לא ברור כלל וכלל.
כפי שהיטיב הרב להסביר במשלו על האדם שרוקד בחתונה של כהן עם גרושה מכיוון שסיים מסכת, כן הוא הדבר ביום ירושלים.

כמו ביום *העצמאות* שברור שעיקר החגיגה היא על הקמת המדינה ולא על ההצלה כן הוא הדבר ביום *ירושלים* חוגגים אעת כיבוש ירושלים ולא את ההצלה שכן המלחמה עוד לא נגמרה באותו יום.

ולחגוג את כיבוש ירושלים זה דבר תמוה ביותר.

ודאי שיש להודות להשם יתברך שנתן לנו מתנה זו.
אך אי אפשר להתעלם שאנו התעלמנו ממתנה זו וירקנו (כביכול) להשם יתברך בפרצוף ולא בנינו את בית הבחירה וחידשנו את עבודת הקרבנות ואפילו בית כנסת לא בנינו על ההר או לכל הפחות עלינו בהמונינו והתפללנו אל אבינו שבשמיים במקום בית תפילתו.

ולא זו בלבד, אלא הוספנו חטא על פשע והחזרנו את המקום לאויבנו.
נכון שאשמה לא קטנה מוטלת על אותו רשע משה דיין. אבל באמת האשמה לא נופלת אך ורק על כתפיו. אם הציבור ורבניו היה דורש זאת ועומד על כך כל זאת לא היה קורה.
וכפי שנכתב בירושלמי (יומא א,א) "כל דור שאינו נבנה בימיו מעלין עליו כאילו הוא החריבו".

כ"ח באייר זהו ט' באב של דורנו.
אכן, לקב"ה יש להודות על הניסים והנפאלות שעשה עימנו.
אבל מכיוון שאנו לא קבלנו את זה עלינו להקדיש את היום הזה לצום בכי ותחנונים אולי יחוס אולי ירחם.

במסכת סוכה פרק ב משנה ט נאמר "יָרְדוּ גְּשָׁמִים, מֵאֵימָתַי מֻתָּר לִפָּנוֹת, מִשֶּׁתִּסְרַח הַמִּקְפָּה. מָשְׁלוּ מָשָׁל, לְמָה הַדָּבָר דּוֹמֶה, לְעֶבֶד שֶׁבָּא לִמְזֹג כּוֹס לְרַבּוֹ, וְשָׁפַךְ לוֹ קִיתוֹן עַל פָּנָיו" אך כאן מדובר במקרה חמור פי כמה.
הרב מביא מתנה לעבד והעבד יורק לו בפרצוף.

ולכן לקבוע יום זה כיום חג על כיבוש ירושלים אינו דבר שלא יעלה על הדעת.
ובאמת, כל מה שנקבע כיום חג נובע מאותו מקום בעייתי של הציונים שראו בירושלים עוד עניין לאומי גרידא.

אבל אנו, יראי יי עלינו להתחתנן על נפשנו ולבקש סליחה ומחילה ביום זה.
ואפשר לומר שאולי דומה הדבר לט' באב שבו נגזר על ישראל שלא להיכנס לארץ בגלל חטא המרגלים.
ולכן כ"ח באייר זהו היום בו קרה חטא המרגלים של דורנו. עלינו להתאבל לצום ולהתחנן ולא לחגוג.

"שפך לו רבו קיתון על פניו ואמר לועוגי פלצת

אי אפשי בשימושך" (סוכה כט.)

 

הייתי לומד מזה ההיפך. 

גם כשאנחנו מוכנים לשבת בסוכה ביום גשם, העיקר הוא לא מידת ההיענות של העבד

אלא הסברת הפנים של האדון.

 

אם האדון הסביר פנים, תודֵה על כך ותדאג שיום ההודיה הזה יהיה מכשיר להכשרת

לב העם לעבודתו

 

אם האדון החריב את מקדשו, זה תשעה באב ועל זה תתאבל

 

 

(בכל הנוגע לרב טל, אני לא תלמידו אבל נראה לי ליישב שעיקר יום העצמאות

הוא יסוד המכשיר הלאומי שנקרא מדינה. הרב טל יאמר שאין לה ערך דתי.

 

לעומת זאת עיקר יום ירושלים הוא שחרור ירושלים מידי אויבי ישראל,

על זה בטח יאמר הרב טל שיש בכך ערך דתי)

האדון לא החריבו. אנחנו החרבנו אותו.די"מ

לכן הבאתי את הציטוט מתלמודה של ארץ ישראל ולא מתלמודה של גלות בבל.

הגמרא מביאה את המימרא הזו מברייתאעוגי פלצת


לא הבנתי איך קישרת את המימרא הזאת לדבריידי"מ


אתה דחית את מה שהבאתי מהבבלי כי זו לאעוגי פלצת

תורת ארץ ישראל

 

אני עניתי שהבבלי הביא את דבריו מברייתא, ותורת א"י/בבל לא קשור לכאן

 

 

מה גם שהתוספתא שם (סוכה פ"ב) מדגישה מאוד את עניין הנחת רוח

של בעל הבית דווקא

נראה לי לא הבנו אחד את השני.די"מ

אני אגיב כשאני לאיהיה באמצע דברים אחרים בעז"י בלנ"ד.

בקיצור אני צודק וזהו עוגי פלצת


הדוגמא היותר נכונה היא גלות ישראלטוביה2
הגמרא שואלת למה גלו ישראל בימיו של הושע בן אלה - שהיה יחסית מלך טוב, ואפילו ביטל את המשמרות שהעמיד ירובעם כדי שלא יעלו ישראל לרגל?
ועונה הרמרא - שבדיוק בגלל זה גלו אז, כי עד אז קולר תלוי בצוואר המלך אבל כעת שקולר תלוי בצוואר העם (שמוכח שהם לא רוצים בה׳ ובמקדשו) ולכן נתחייבו גלות
זה ההרגשה שלי על יום ירושלים
אפשר את המקום בגמרא??אר"י בנשמה
טעות שלי - זה ירושלמיטוביה2

תענית פרק ד הלכה ז

מופיע גם בבבלי - גיטין פח,אאוהב תורה


קודם כל, השאלה האם מסכימים לניתוח שלך על מה היה צריך לעשות..אדם כל שהוא

בתשכ"ז.

על גבי זה יש הרבה שאלות נוספות.

להחזיר לוואקף ודאי לא היה בסדרדי"מ
אבל אם רואים את הבעיה בנקודה הזו בלבד..אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך י"ד באייר תשע"ו 00:50

אז יש מקום לראות את זה כפחות משמעותי בכל ההקשר של היום.

לפחות אם מחשיבים את המצב גם אחרי המסירה כשלטון יהודי.

אפשר לראות את זה, שעם ישראל קיבל את הר הבית..אדם כל שהוא

ועדיין לא בנה בו את בית המקדש.

והחזיר את ההר לוואקף...די"מ
שלחתי את מה שכתבתי לרב שלי (הבן של הרב שמואל טל) ושצחתי לראות שהוא די הסכים איתי.
יש להבדיל בין מה שעם ישראל קיבל, למה שהוא מסר לוואקף..אדם כל שהוא

עם ישראל קיבל את הריבונות, ומסר לוואקף את הניהול.

שלטון הוואקף הרבה פחות משמעותי לבניית המקדש מהבעיות האחרות [הלכתיות, בטחוניות ובינלאומיות].

דה פאקטו הוואקף וירדן מחליטיםדי"מ
נו נו...די"מ
כנראה אני חושב ככה כי גם אני "רפורמי" כמו גליק...
כן, הבנתי שזה מה ש*אתה* חושבדי"מ
יפה, אני מבין שנהיית הדובר שלו.די"מ
רפואה שלמהטוביה2

אם הגלות וחורבן הבית הם הקב"ה מדבר אז למה אתה בכלל מתפלל על מקדש (או שולי גם אתה רפורמי?)

ולטענות של טוביה לא ענית...די"מ
איך ינון תמיד אומרהמצב חסה
עבר עריכה על ידי המצב חסה בתאריך כ"ח באייר תשע"ו 08:36
"כל דבר מפילים על אלוהים המפגרים האלה"
(ינון ראובני)
@די"מ
אכן העיסה שלכם מסריחהטוביה2

במה הוא העיסה שלי?

אם בזה שגם הוא כוסף לבית ה' - אז עליך ועל שכמותך נאמר כיוון שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעיקר

ניחוש מושכל אתה ילד למשפחה הר המורניקית?טוביה2


זה יונתן...די"מ
70פנים לתורה!!אני זה אני

במחילה מכבוד תורתו, אבל נראה לי שקצת נסחפת.. אם עם ישראל לא בנה את בית המקדש בשנת תשכ"ז, זה לא מחייב שד' לא רצה שאלה האנשים שיבנו, אלא הגיוני מאוד שלמרות שד' רצה- הוא נתן לנו בחירה חופשית וחטאנו ופיספסנו. אם אדם מתבטל ולא לומד תורה, זה אומר שד' לא רוצה את התורה שלו? חס ושלום!!

 אבל בלי קשר לדיון הענייני, מאיפה קיבלת את הצדיקומטר שנותן לך להחליט מי עובד ד' באמת ומי לא?? מאיפה הזלזול הזה ברב שרלו?? אני גם ממש לא מסכים איתו בהרבה נושאים, אבל קצת נסחפת... הוא למד הרבה תורה, מרבנים גדולים ויראי ד', רק שהוא מבין את התורה קצת שונה ממך. אם אתם לא מאמינים באותו אל, כנראה שאתה מאמין באל אחר מד' אלוקי ישראל, כי בו הוא מאמין.

ה"גרדומין" מעלה טענה נוצרית שהקב"ה מאס בישראל. וראייתםלעד חיה בלבבנו

שישראל נרדפים בגולה.  בחז"ל כתוב במדרש איכה רבתי:" לוואי יהיו בני איתי אע"פ שמכעיסים אותי". אע"פ שחוטאים - נקראים בנים . הכתיבה שלך לא ראויה, ולא תורנית.  

זה טרול אין מה לענות לוהמצב חסה
ענייני אחי. דבר ענייני. מה אתה רוצה?kly3
הרב פריימן היה אומר הלל בישיבת הכותל, וסליחות במאה שערים.הדובדבן שבקצפת

לא זוכרת איזה רב, אמר שהוא חד בדרא. שאין עד אף אדם שיכול להכיל את המורכבות הזו.

הקב"ה נתן לנו מתנות רבות. נכון, לא השכלנו להשתמש בהן. אבל קיבלנו אותן.

ובקשר להר הבית ובניין ביהמ"ק- מתנת כיבוש ההר בזמנו, גם אם עוד לא השתמשנו בה, עדיין בידינו.

בסופו של בר, מדינת ישראל היא השלטת בהר הבית, גם אם היא לא מתנהגת ככה. הרי המדינה יכולה להחליט, בהינף יד, שמוסלמים עד גיל 40 לא יכנסו. כרגע היא לא מנצלת את זה, וצריך לפעול כמה שיותר כדי לגרום לה להתנהג כבעלת הבית, אבל ברגע שהמדינה תרצה בימ"ק- אין לה שום בעיה טכנית לבנות אותו.

המצב הזה לא היה  קיים לפני 50 שנה. כשהירדנים שלטו, גם אם המדינה היתה רוצה, היה מאד קשה להשיג שליטה על ההר.

זה דבר שראוי לחגוג, לא?

כן. אבל לא ביום הזה.די"מ
ביום הזה צריך לבקש סליחה וכפרה.
כי היום הזה מסמל יותר את החקירה בפרצוף של הקב"ה.די"מ
ואנחנו צריכים לבקש סליחה ומחילה על כך.
מה גורם לך לחשוב שזה מה שהיום הזה מסמל, יותר מכל יום אחר?הדובדבן שבקצפת

את המתנה מהקב"ה קיבלנו בדיוק ביום הזה, ולכן זה מה שהוא מסמל.

לעומת זאת, לא להשתמש במתנה הזאת, זה אנחנו עושים כל יום.

הרבה יותר הגיוני בעיני שהיום הזה יסמל את הדבר הייחודי שקרה בו, ולא את מה שקורה יום יום מאז שהוא קרה.

רוצה להתאבל? יש י"ז בתמוז, תשעה באב, 

הגיוני יותר שנתאבל על אי-בניית ירושלים בימים שבהם אנו מתאבלים על חורבנה.

כי חוגגים את כיבוש ירושליםדי"מ
"יום ירושלים".
מצוין. אז תחגוג את זה שיש לך אפשרות טכנית לבנות בימ"ק.הדובדבן שבקצפת

כי לפני 50 שנה לא היתה אפשרות כזאת. יום ירושלים מציין את כיבוש ירושלים = האפשרות הטכנית לבנות.

זה שאנחנו לא מנצלים את האפשרות הזאת זה משהו אחר. על זה תתאבל בתשעה באב, או בכל יום אחר שתבחר. עת ספוד ועת רקוד.

יש אפשרות טכנית???טוביה2

אז למה לא בונים???

אה נכון לא נותנים לנו!

והפעם זה רשעי ישראל

אבל אין לי.די"מ
המדינה לא נותנת לי.
כמו שלפני הבריטים לא נתנו לי ולפני זה העות'מאנים לא נתנו לי.
קודם נודה לה' על מה שיש, ואז נמשיך לתקן מה שצריךשואל שאלות


אוקיי, מה יש?המצב חסה
מה יש...שואל שאלות

רשימה חלקית ביותר-

מדינה- לא בחסות הגויים.

אפשר לגור ברובע היהודי, להתפלל, להסתובב..

ניתן להסתובב בכל חלקי ירושלים, לא נעצרים מול גדר התיל של האו"ם באמצע הרחוב, בממילה וכד'..

ניתן להתפלל הכי סמוך שיש כיום להר הבית, בניגוד לסבא רבא שלנו, שהיה עולה על הר ציון- ומצביע לכיוון בהתרגשות, בלי לראות

יש עשרות (או מאות??) ישובים ביהודה ושומרון

יש...

יש...

אפשר לפרט המון.

צריך ללמוד לעומק איך היתה המציאות פעם, גם לפני 49 שנה, בששת הימים

וגם קודם. לדוגמא- כמה קשיים עצומיםהיו להקים ישוב כמו פ"ת. ולא הקשיים שהיו בגלל הטכנולוגיה שלא היתה אז עדיין, אלא בגלל שלא היתה לנו ריבונות וכו'- מומלץ לקרוא, מרתק ומפעים!!

 

וכן- גם לדעתי-

צריך להתקדם הלאה, אל הר הבית ולא להשאר בכותל המערבי/ הדרומי וכו'...

שנזכה לבנות את ביהמ"ק בקרוב.

וכן, צריך שהמדינה לא תספק רק הגנה במקרים מסויימים, אלא תדע לעמוד בגאוה מול איבינו,

בלי התרפסות לגויים וכו',

וכן- צריך שהמדינה תתנהל ע"פ התורה, כיאה לעמ"י. ולא בדרך הגויים הקיימת

ועוד ועוד.

 

אבל זה ממש לא סותר את ההודאה על מה שיש היום.

ודבר ראשון בענייננו- על הנס העצום!! שהיה במלחמת ששת הימים.

שנזכה גם היום בע"ה לקפיצות כאלו...

[באמת היו במצב שידעו שעומדת להיות מלחמה כ"כ קשה, שכדאי לברוח מהארץ ולא לנסות להלחם.

יחסי כוחות של 40 חיילים מול 500 ירדנים ואפילו יותר. 

ציוד ישן ומקרטע, מול ציוד חדיש, ובכמויות אדירות. ועוד ועוד.

כבר ביום הראשון למלחמה (לא בשבוע ולא בחודש)- כל שדות התעופה של האויב במצרים וסוריה- הושבתו. איך???

איך לא גילו אותנו? איך לא הגיבו? לא מדובר על הפצצת שדה מטוסים קטן,

אלא על חילות אויר גדולים ומיומנים. וגם לאחר שהתחלנו להפציץ, הם  לא הגיבו ולא הצליחו להשיב מלחמה. 

בירושלים- קיוו להצליח לשמור ל הקיים, התרחישים היו כיצד להגן או לשגת ולאן וכו'. 

לא העלו בדעתם שיש סיכוי לכבוש. ]

תגובההמצב חסה
א. מדינה לא בחסות הגוים (נתון לדיון) יש מ48 לא מ67.
ב. ברובע היהודי למעט בין מלחמת העצמאות לששת הימים היה אפשר להסתובב חופשי.
ג. לא ניתן להסתובב בכל חלקי ירושלים. למעשה די קרוב לאיפה שהיתה הגדר כיום זה כבר אזור שמי שנכנס אליו לוקח בחשבון שהוא חוזר בתוך אמבולנס לעתים קרובות.
ד.סבא רבה שלי היה יכול לעלות להר.
ה. הישובים ביהודה ושומרון לא קמו על נס אלא על מלחמה.
ו. זה נחמד להגיד שהיה קשה אבל צריך לחשוב אם זה באמת המצב או שזה אשליה.
לברך על הטכנולוגיה זה יפה, לברך על המציאות זה יפה, להכריז על זה כיום להלל זה צריך שיקול הרבה יותר נרחב מאשר אינטואיציה.
במנותק למה שדנתם, רק לגבי התגובה האחרונה שלךkly3
עבר עריכה על ידי kly3 בתאריך ב' בסיון תשע"ו 09:48

כי לא קראתי את שאר השרשור. 

 

א.  מדינה לא בחסות הגויים הייתה מ 48. אבל לא הייתה שלימה. כמו שאמר הרב נריה (או הרב          צבי יהודה - לא זוכר מי מהם) לפני 1967, שגאולת העם עדיין לא שלימה כי ירושלים עדיין לא          הייתה מאוחדת.

 

ב. לפני 1948 אי אפשר היה להסתובב חופשי בעיר העתיקה. מאורעות תרפט תפסו גם את יהודי הרובע בפוגרום הזה.

 

ג. אי אפשר להסתובב בכל חלקי ירושלים זה נכון. אבל ברוב העיר כן אפשר. זה תהליך. לפני 1967 גם במה שיש היום אי אפשר היה להסתובב כמו היום.

 

ד. לא יודע איך סבא רבה שלך עלה להר הבית (זה לא אמין - צר לי שאני אומר לך) כי אתה מוזמן לעיין בהיסטוריה של הכותל של לפני 1948 ותווכח לדעת שהוואקף הערים קשיים על יהודים להתפלל בכותל עצמו! עיין "פרשת הכותל" שבו יהודים רצו כולה להתפלל בכותל. רק להתפלל עם מחיצה. הוואקף התנגד בתוקף והעיף את המחיצה ביחד עם היהודים מהתפילה וזה אחת מהסיבות לפריצת מאורעות תרפט. להתפלל בכותל, מה שהיום זה פשיטא של הפשיטא בשבילך, הוואקף לא איפשר אז לעלות להר? אולי למתי מעט. לא מצינו עליה להר של לפני 1948.

 

ה. אין הכי נמי

 

ו. לא יודע על מה דיברתם אז לא אגיב.

 

 

לסיכומו של דבר,

הכרת הטוב זו המילה. המצב שלנו היהודים הכי טוב מזה 2,000 שנה.

ולא משנה איזו צורת שלטון כרגע יש. אפילו אם היינו פה בארץ ישראל תחת שלטון גויי שהציל אותנו מחורבן ונתן לנו האפשרות להתפתח ולקום מחדש, היה עלינו להודות לה' על כך.

 

כמו כן, אתה פשוט לא מבין גלות מה היא. יש לך אולי חסך בצפיה בסרטי שואה. תראה כמה ותנסה להבין כמה המצב שלנו היום הוא כל כך טוב ביחס לשנים קודמות.

 

אתה חייב להבין שאשכרה, במובן הכי מילולי, עם ישראל היה לפני חורבן מוחלט.

פוגרומים מפה ועד לאין סוף בכל מקום בלי אפשרות להתגונן.

תגובההמצב חסה
א. אז מהי מדינת ישראל אם לא בחסות הגוים? במי מתחשבים מקבלי ההחלטות אם לא באמא אמריקה?
ב. מאורעות לילת אל אח'דר שנה שעברה גרמו לפציעת 40 שוטרים ברובע היהודי גם שלא היה יהודי אחד בעיר העתיקה, ובכל בית מאבטחים.
אז אל תגיד לי שהמצב עכשיו יותר טוב.
ג. אני אקח כדוגמא את שכונות הגבול ב48' - הרובע היהודי, מוסררה, מאה שערים, רחביה (אולי היא היום נעשתה מבודדת בגלל גן סאקר), ושכונות המערב.
אז נכון שהיום בזכות כ2,000 שוטרים שיש שם כל יום המצב נראה אחרת, אבל גם אם היה שם פעם כמות כזאת של שוטרים אני חותם לך שהמצב לא היה נראה אחרת.
ד. יכל וזו עובדה.
ה. הכוונה היא על מלחמה במדינת ישראל.
אז שוב פעם:kly3

 א. אפילו אם נניח שמדינת ישראל כן מתחשבת בדיעה אמריקאית של הממשל שם, זה לא סותר בכלל את עצם ההודאה לה' על נס הקמת המדינה או יום ירושלים. תקופת בית שני הייתה תחת שלטון רומאי ולא יהודי אבל ליהודים הייתה אוטונומיה וגם אז בנו את בית המקדש. אין שום סתירה בין אם כן מתחשבים בקונגרס או לא.

מה גם שזו היא פרשנות שלך לגבי האם מתייחסים לאמריקה או לא. וכאמור, גם אם כן זה לא סותר כלום. למרות שאני יודע שלא תמיד מתחשבים בדיעה האמריקאית.

 

דוגמאות? כשאהוד אולמרט היה ראש ממשלה הוא תקף בסוריה שיירות נשק. הממשל האמריקאי הזהיר אותו שאם יתקוף, הסיוע לישראל יפגע כי לא רצו לטלטל את הגזרה. אולמרט תקף בכל זאת.

כשאובמה הזהיר את ביבי שאם הוא יבוא לקונגרס לנאום בפניהם בגנות הגרעין האיראני, שוב, הסיוע לישראל יפגע. וביבי הלך בכל זאת.

פעם אחר פעם ביבי עמד ראש בראש מול אובמה והממשל גם בנוגע לבניה בהתנחלויות ולא בכדי היחסים בין אובמה לביבי עכורים. כי ביבי לא שם עליו קצוץ כמעט.

 

ב. מה זה מאורעות לילת אלאחדר? לא מכיר את זה. וגם אם קרה משהו בסדר של 40 שוטרים פצועים שאף אחד לא שמע זה לא אומר על המדינה ו/או על יום ירושלים כלום. לא כל כך הבנתי את הכוונה שלך.

 

ג. לא ברור. מה ניסית להגיד? היום עובדתית אפשר להסתובב באופן חופשי ברוב חלקי העיר.

 

ד. אולי הוא יכל. אבל הוא היה היחיד ממתי מעט. יהודים עד 1948 בקושי הורשו להתקרב לכותל כדי להתפלל וגם זה היה תחת מגבלות וקשיים. עיין גם ערך "פרשת הספסלים" לפני קום המדינה.

 

 

בסופו של דבר זו היא בחירה שלך להסתכל על הדברים הרעים. מצינו ביהדות שתמיד צריך עין רחבה וטובה. אתה בחרת לברור מ 100% מדינה את 30% הדברים שדורשים תיקון וזו זכותך. אבל אין זה אומר שהמדינה היא צרה וצריך לצום ביום ירושלים וכאלה. אני בוחר לברור את ה 70% הטוב במדינה ולשמוח ביום ירושלים כי לפני פחות מחמישים שנה היה לך הרבה פחות ממה שיש לך עכשיו שלא לדבר על לפני 100 שנה.

תגובההמצב חסה
מצער אותי לראות שאתה משתמש בתגובה זו בדמגוגיות רבות כדי להוכיח נכונות דבריך.
א. מדינת ישראל תלויה לחלוטין בממשל האמריקאי, אף על פי שפעולות צבאיות זניחות נעשות ללא הסכמה כלפי חוץ.
הבאת דוגמאות ספציפיות מאוד לדבריך, אני אביא לך ראשי פרקים שנוגעים במדינה כולה:
1. מדינת ישראל לא יצאה למלחמת יום הכיפורים בגלל לחץ האמריקאי ובעקבות כך הפסידה את גורם ההפתעה, מה שגרם לתוצאות הרות אסון.
2. במלחמת של''ג ולבנון ה2, הצבא על מנת שלא להפציץ בתים מאוכלסים באזרחים (שוב בעקבות לחץ אמריקאי) הכניס כח רגלי תוך סיכון חיים, שגרם למעל 150 הרוגים ומאות פצועים.
3. משנת 2005 לא הוקם או אושר אף ישוב ביהודה ושומרון בעקבות לחץ אמריקאי.
4. מפעל הטנקים ''מרכבה סימן 5'' נסגר בעקבות לחץ אמריקאי.
5. פיתוח מטוסי הקרב ה''כפיר'' וה''לביא'' שהוכח כי הם יהיו המטוסים המתקדמים בעולם, הוקפא לצמיתות, ועבר להדרכת טיס בלבד.
6. הסכם סיני והסכם ירדן נחתמו בעקבות לחצים אמריקאים בלתי פוסקים.
וזה רק ההתחלה.

ב. זה לא בעיה שלי שאתה לא מעודכן מה קורה בארץ שלך.
בטח אם אני אגיד לך שהשנה היה מעל 7,000 פיגועי אבנים ותבערה ביהודה שומרון בירושלים גם תתפלא.

ג. היום עובדתית מסוכן להסתובב איפה שהיה מסוכן לפני 68 שנה.

ד. תלמד היסטוריה.

הסיכום שלך די דמגוגי.
הדוגמאות שהבאתי הן ספציפיותkly3
עבר עריכה על ידי kly3 בתאריך ב' בסיון תשע"ו 14:34

משום שקצרה היריעה מלפרט על גבי פורום את שלל הדוגמאות האחרות. אלו היו דברים שעלו לי לראש פשוט באותו רגע.

 

די כבר עם המילה "דמגוגיה", אל תתחבא מאחוריה כשאין לך מה להגיב.

 

הידיעות שלך כל כך לא נכונות. זה מגובה בדפי ההיסטוריה. צא ולמד.

 

1. מה שהציל אותנו במלחמת יום כיפור זה היה הרכבת האווירית שאמריקה שלחה לעורף שלנו כמות עצומה של כלי נשק. הנגמשים של היום הם עדיין מהרכבת האווירית ועדיין משתמשים איתם בצבא. שים לב לדברי דדו הרמטכל במלחמה.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%AA#.D7.94.D7.A8.D7.9B.D7.91.D7.AA_.D7.94.D7.90.D7.95.D7.95.D7.99.D7.A8.D7.99.D7.AA_.D7.94.D7.90.D7.9E.D7.A8.D7.99.D7.A7.D7.A0.D7.99.D7.AA_.D7.9C.D7.99.D7.A9.D7.A8.D7.90.D7.9C_.D7.91.D7.9E.D7.9C.D7.97.D7.9E.D7.AA_.D7.99.D7.95.D7.9D_.D7.94.D7.9B.D7.99.D7.A4.D7.95.D7.A8.D7.99.D7.9D

 

אני לא יודע אם אתה יודע משהו על מלחמת לבנון השניה אבל אחד הביקורות הקשים שהוטחו בראשי המדינה והצבא היה דווקא שלא הכניסו כוחות רגלים לעומק לבנון מיד עם פתיחתה, אלא הצבא החליט להשתמש במשך כשבועיים בחיל האויר למרות שהוא בכלל לא יעיל בלוחמת גרילה. הידיעות שלך שאובות ממקורות שאו שעובדים עליך כדי לשטוף לך את המוח, או מחוסר עמקות. ההחלטה של המדינה הייתה לא להכניס כוחות רגליים בהתחלה לא נבעה מחשש לחיי אזרחים, אלא החלטה אסטרטגית כושלת. עיין החל מעמוד 21:

 

https://www.knesset.gov.il/committees/heb/docs/bitachon17_2.pdf

 

 

3. נכון. לא הוקמו ישובים. אבל הרחיבו ישובים ושכונות קיימות בניגוד לעמדת הממשל האמריקאי. כשאובמה דרש מביבי להפסיק בניה בגושי התיישבות ובהר חומה ובגילה וברמת שלמה, ביבי אמר לו "קפוץ לי". מנין מגיעים היחסים העכורים בין שניהם לדעתך? מזמין אותך לראות איפה שאני גר (מעבר לקו הירוק) איזו התפתחות בניה עצומה(!) יש בשמונה השנים החרונות.

 

4. על מה אתה מדבר? רק לפני כמה שנים מכרנו לצבאות זרים טנקים מרכבה 4 ביותר מ4 מיליארד(!) שקל. מרכבה 5 לא יצא לפועל בכלל בגלל בעיות תקציב. שום לחץ אמריקאי. לא יצא שום מידע על זה אפילו כך שאין סיכוי שמישהו יודע משהו על זה בכלל. ומי שאמר לך אחרת, עבד עליך.

 

5. נהיית מפקד חיל האויר? אתה יודע איזה פרוייקטים צריכים לקדם ואיזה לא? תאמין לי שחיל האויר שלנו הוא אחד החזקים ומוערכים בעולם. מכל העולם באים לחיל האויר שלנו כדי ללמוד מאיתנו. אם ישנם פרוייקטים שנגנזים או מוקפאים זה מסיבות אחרות.

 

 

בקיצור, מישהו עובד עליך קשה כדי לסמא את ראשך. עכשיו אני מבין למה יש אנשים ה"מתאבלים" ביום ירושלים. הם מצטטים דברים שאומרים להם בלי לבדוק.

 

 

כאמור, אם אין לך מה להגיב אל תשתמש במילה "דמגוגי" זו סתם דמגוגיה קורץ

אני לא יודע מאיפה אתה שואב מקורות,המצב חסה
אם כי אתה נראה כמו ותן טל 2 שסבור שהמנהיגים שלו הם לכל הפחות קדושי עולם וגיבורי על דם כאשר המציאות טופחת בפניהם פעם אחר פעם.

1. על ציטטה של הרמטכ''ל אני לא מסתמך, אלא על דוחות קצת יותר מפורטים. זה שארצות הברית ניאותה לתת סיוע לישראל, זה ממש לא קשור לעובדה שהסיבה שמדינת ישראל לא יצאה להתקפה היתה בגלל זה.

2.(3) אבא שלי עובד כבר מספר לא מבוטל של שנים כאדריכל.
אני יודע להגיד לך שכלל אישורי הבניה ביו''ש מחכים בממוצע בין 4-5 שנים.
זה שאתה חושב שיש התרחבות כי אתה רואה שבונים פה ושם זה לא אומר כי הוא זה על צפצוף על אובמה.

4. מה שסיפרו לך שזה מחוסר תקציב. אם אתה בעצמך מודה שהצבא מכר ברווח של מילארדי שקלים את המרכבה סימן 4, לאן נעלם התקציב שיתן הבטחת הכנסה לישראל תמורת פיתוח הסימן5?

5. אני מדבר איתך על מהלך שהוקפא כבר לפני 25 שנה.
כאשר שמיר היה ראש הממשלה, והוא בהחלט ציפצף על אמריקה יחסית, הוא האיץ את הפיתוח של המטוס הזה.
אבל שוב אתה לא ניזון ממחקרים אלא מציטטות ואמונה עיוורת במפקדים.

נ.ב. את עיקר המידע קראתי מתוך ספרים שאלופים לשעבר כתבו, וכן מדוחות מקצועיים שאתה כנראה אפילו לא נחשפת אליהם.
הבאתי לך דוגמאותkly3

מגובות. דוח יותר מקצועי ממה שהבאתי לך לא תמצא. ישר מהכנסת. חם מהתנור.

 

1. יופי שעל ציטטה של הרמטכל אתה לא מסתמך. כמו שאמרתי, אתה בוחר על מי להסתמך ועל מי לא. מצד אחד אתה אומר שאתה קורא דוחות מקצועיים ומצד שני לא סומך על ציטטה של רמטכל. בקיצור, "דתי לפי דעתי".

 

2. כבודו של אביך במקומו מונח, ישנם מקומות בתוך הקו הירוק שמחכים לאישורים יותר מ 15 שנה. אשקלון זו דוגמא קלאסית לכך. זה בירוקרטיה. חוץ מזה, אני לא רואה פה ושם. אני רואה תנופת בניה עצומה. עצומה. לא פחות. ביהודה ושומרון לא מקימים ישובים חדשים זה נכון, אבל תראה כמה מרחיבים במעלה לבונה, נווה צוף, עלי. כמעט בכל ישוב יש שכונת "אשקוביות" לצעירי הישוב שמרחיבים אותם בלי כמעט בעיות. המאמץ העיקרי של אנשי השמאל זה נגד הקמת ישובים חדשים.

 

3. מה זה קשור? ההכנסות ממרכבה סימן 4 חייבות בהכרח ללכת לפרוייקט מרכבה 5? כלכלית זה אפילו לא נכון. יש סדרי עדיפויות לצבא. תאמין לי שטנק מרכבה 4 הוא כל כך טוב שמיותר להשקיע מאמצים בטנק מרכבה 5. וזה גם שיריונרים אומרים.

אם כבר תשאל למה לא לקדם פרוייקט לנגמשים נורמלי, אבל דווקא זה מה שמפריע לך במדינה? שלא משקיעים בטנק מרכבה 5? דיינו אם כך.

 

4. הוקפא או לא הוקפא, חיל האויר הישראלי הוא בין החזקים והמוערכים בעולם. אין שנה שלא מגיעים מצבאות שונים כדי שילמדו מאיתנו. "כפיר" ו"לביא" לא ישנו אותנו כהוא זה.

 

 

אני מעריך את המנהיגים שלנו. לא בצורה עיוורת. אני לא חוסך ביקורת מהמנהיגים שלנו. אני ביקורתי, אף פעם לא אעריץ מישהו בהערצה עיוורת. הם לא קדושים בעיני אבל כן ראויים להערכה רבה.

 

בוגי היה פייטר לא קטן. אני כועס עליו מאוד בגלל כל הפרשיות שלו לאחרונה אבל עדיין מעריך מאוד.

 

גם אהוד ברק במבצע אביב נעורים. איפה תמצא כזה עוד היום אה? איזה קילר הוא היה בסיירת.

 

גם ביבי אותו דבר.

 

 

הקיצר, לא יודע מה קראת או מה למדת, קצת יותר עומק. תלמד ותשמע קצת מור"קים של היהודים של היום.

 

לסיום, אדרבא, יש לך חומר מקצועי שיכול להעיר את עיני? בבקשה, שלח לי קישור. אשמח לקרוא, ללמוד ולהחכים. אבל צר לי, לא תמצא משהו שאני לא יודע. אבל תפתיע אותי......

הגאוותנות שלך בסוף התגובההמצב חסה
מעידה כאלף עדים על רמתך השכלית שאינך מעוניין להחכים ולו לרגע קט.

המידע שלך נשען על ציטטות של ויקיפדיה או לחלופין משריונרים שזה עתה למדו איך נראה טנק.

(נ.ב. הצבא פיתח לא מעט נגמשים).

אתה מדבר לא במקום בין אם מדובר על אישורי בניה (באשקלון אין הפשרת קרקעות, מה גם שנחתם כעת הסכם גג על 30,000 יח''ד, כמות שאולי נבנתה ב10 שנים האחרונות בכל יוש.

איני רואה טעם להמשיך ולהתדיין איתך כאשר אתה משתמש בדמגוגיות ובמיתוסים כעובדות.
טוב...kly3


לך טכנית אין אפשרות, אבל למדינה יש, ולכן-הדובדבן שבקצפת

כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשכנע את המדינה, שזה קל הרבה יותר מלשכנע את הירדנים שצולפים בך אם אתה עובר ברחוב מתחתם.

לא נכון.די"מ
כשגויים שולטים זה הרבה יותר פשוט.
נלחמים בהם הורגים אותם וכובשים את המקום.
כשזה יהודים זה יותר מסובך...
אין ספק שכך היה לאורך ההיסטוריה.מי האיש? הח"ח!
למשל, כשאדריאנוס קיסר הגוי "שלט" ואף החליט להפוך את ירושלים הכבושה לעיר אלילית בשם איליה קפיטולינה ("עיר הבירה של איליוס ("[אדריאנוס]"). אז באמת נלחמו בו. והרגו הרבה מחייליו (הלגיון ה - 22). חבל רק שהוא לא קרא בזמן את התגובה בפורום, כי אולי מורדי בר-כוכבא כבשו את העיר והר הבית למשך שנתיים (וזה ספק גדול), אבל הוא בתגובה השמיד (בהיקף של רצח עם) את היהודים המורדים, החליף את שם הפרובינציה מיהודה לפלשתינה (מה שדי מייצר לנו קשיים גם בימינו אלה), ולקינוח הוציא את הנותרים לגלות של 1800 שנים. הספק לא רע, מה? אני חושב שהתגובה שלה אני מגיב כאן חושפת יותר מכל האחרות את ההבדל בהשקפה כאן: בין ה"יעלו עשבים" של רבי עקיבא ל"תן לי יבנה" של רבן יוחנן, ובין המטבע "לחרות ירושלים" שבן כוזבא טבע במשך שלוש שנים ואז חוסל, לבין ההבנה שכן, אכן, "כשזה יהודים זה יותר מסובך" אבל מה, עדיף המסובך על הפשוט הזה עם הגויים הנעימים.
לא הבנתי מה רצית להגיד בכל זההמצב חסה
מילולית, החצי האחרון מהמשפט האחרון.מי האיש? הח"ח!
שאולי עדיף המסובך על הפשוט הזה. אני כמובן מניח שזו דעת מיעוט בפורום כזה. אבל באמת, אי אפשר היה לתת לפרשנות היסטוריונית עקומה כזו לעבור בלי איזו רטינה (למשל, "הספק לא רע" של אדריאנוס הגוי).
תכלס. מה אתה רוצה להגיד?המצב חסה
אני לא כל כך רוצה או להוט להגיד משהו.מי האיש? הח"ח!
אני פשוט לא מבין איך די"מ ודומיו יכולים להיות סופר ריאליים בכל הנוגע למציאות (המדינה, הצבא, החברה, היהדות) אבל כל כך לא ריאליים בנוגע למטא-מציאות (היסטוריה, תרבות, אידיאולוגיה).
היסטוריה נתונה לפרשנות.די"מ

אני חושב שרבי עקיבא צדק 

פרשנות זה בסדרמי האיש? הח"ח!
אבל השאלה היא אם מסכימים על העובדות
שרבי עקיבא כשל ורבן יוחנן הצליח?די"מ
נכון. השאלה במה...
מכיוון שהיו להם מטרות שונות זה לא חופף.
אף אחד מהם בעיניי לא "כשל" או "הצליח"מי האיש? הח"ח!
מה שבעיניי לא יהיה נכון לומר זה שמבחינת הפרקטיקה ההלכתית, כשגויים "שולטים" (לפחות במשמעויות מסוימות) אז "פשוט" "נלחמים בהם הורגים אותם וכובשים את המקום". בכלל ממתי זו הפרקטיקה המוכרת? למה דוד כבש במלחמה את יבוס אבל שילם כסף על גורן ארוונה?
(אני חושב שדוד טעה כשהוא קנה את הגורן)די"מ
וואו תקשיב... אתה שיפוטי...מי האיש? הח"ח!
😁
תפתח תנך ותלמד היסטוריה.המצב חסה
אם כבר היסטוריה אז עד הסוף -
שמעון ולוי מול יעקב, פנחס מול שבט שמעון, שמשון מול פלישתים ועוד
אז עכשיו התנ"כ הוא היסטוריה.מי האיש? הח"ח!
ממש מעולה.
לא רק, אבל בהחלט כן.המצב חסה
אתה כופר במה שכתוב שם?טוביה2
נגיד - עציאת מצרים מקובלת על כבודו? והבריאה ע"י ה׳? ומה אתה אומר על מעמד הר סיני?
חשבתי שאנחנו כבר מזמן אחרי דיונים כאלו.מי האיש? הח"ח!
תנ"כ זה לא ספר היסטוריה לפי עמדות תיאולוגיות אורתודוכסיות מסויימות. יש גם עמדות אחרות.
אני לא מביןטוביה2

היה או לא היה

אתה תענה.מי האיש? הח"ח!
ברור שהיהטוביה2

ולכן התנך (במובן היותו ספר שגם מתעד באופן מדויק) הוא אכן ספר הסטוריה 

ללא כל קשר לכך שהוא דבר ה 

הקפיצה הלוגית איננה מוכרחתמי האיש? הח"ח!
וזה ההבדל בין היסטוריה להיסטוריוסופיה
תסבירטוביה2
אם זה כ"כ פשוט כשגויים שולטים..אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך ג' בסיון תשע"ו 14:42

אז אמנם את הר הבית כבשו הציונים, ולא תוכל לבנות בית מקדש במקום אחר, אבל אתה יכול להלחם ביושבי דרום לבנון (או עזה|), לשחרר את חבלי הארץ שבשליטתם, להקים שם את מלכות ישראל, ולממש שם כמה שאיפות חשובות שלך.

הכל יחסי.המצב חסה
לא אמרתי שזה כ"כ פשוטדי"מ
אלא שיש בזה צדדים יותר פשוטים.
וזה יותר פשוט ברמה התאולגית חאו דווקא הטכנית.
ובכל מקרה את בית המקדש צריך לבנות בהר הבית...
היום הזה ממילא איננו מצויין עוד באופן שהוכרז מלכתחילהמי האיש? הח"ח!
וזה גם בלתי אפשרי לקיים ולקבל. לדתי לאומי די ממלכתי כמוני אין מה לעשות בבית כנסת ביום כזה. תפילה כ"הכרעת" מועצת הרבנות הראשית בנוגע ליום הזה היא תמימות של פתאים. ומסתמא בית כנסת אשכנז שבו "שמחים אבל לא משנים" זו הרי התחמקות מאוד מיתממת. ותפילה דווקאית של חצר חרדית כזו או אחרת ביום הזה, עם תחנון או סליחות, היא סוג של אונאת דברים. ואם עושים משהו מושכל, אבל בסגנון ישיבת הרב טל כעין "קונטרה-רפורמציה", זה הרי פולמוסי ונטול תום לב. אני מתפלל לבד בפנים חמוצות.
גם גדעון לוי מתאבל על יום ירושלים.kly3
איפה זה שם את כל המתאבלים למיניהם?
לא קשור. הוא מסיבה אחת ואני מסיבה אחרתהמצב חסה
כן, רק מהסיבה הפוכה ממני...די"מ
אבל התוצאה אותה תוצאה.kly3
זה כמו שחיזבאללה שהוא אוייב של דעאש שניהם שונאים את ישראל באותה מידה.

( לא חלילה שאתה אחד מהם כן? רק לצורך העניין הכוונה )
זה כמו שאני גואל גם מרוצח ואתה הורג סתם בנאדםהמצב חסה
שנינו רצחנו כביכול, אבל כל אחד מסיבה שונה לחלוטין ואחד מוצדק והשני לא
רצח לא יכול להיות מוצדקkly3
בהגדרה שלו. כך שהדוגמא לא סימטרית.

גאולת דם זה לא רצח. למרות שגם בגאולת דם כיום אני לא כל כך בקיא.
באיזה מובן זה לא רצח?די"מ
הלכתית זה לא רצח בודאי (משפטית כן) אבל זה מה שאמרת מקודם, סוף כל סוף "התוצאה אותה תוצאה" הרגת בן אדם.
לא הבנת אותי.kly3
התוצאה בדוגמא היא רצח וגאולת דם. המוות זו תוצאה של תוצאה, זה דבר אחרת.

הדוגמא הנכונה היא רצח ורצח.
שרוצח ירצח בגלל סכסוך ורוצח ירצח בגלל שלום לדוגמא.
למשל, שראש כנופיה ירצח "חייל" שלו בגלל שהוא קשור לראש כנופיה אחרת וראש הכנופיה האחרת ירצח את אותו "חייל" בגלל היותו קשור לראש הראשון.

קצת חפירה פסיכומטרית אבל הכרחי.
אתה לא הבנת את עצמךהמצב חסה
הרעיון פשוט, אם אני הנחתי תפילין כי אלוהים אמר, ואח שלי הניח תפילין כי זה נוח לו, אני קיימתי את המצווה והוא לא.

באותה מידה להיפך. זה תלוי מה הכוונה שלך, יש מקרים בהם המטרה היא טובה (ולעתים אף מקדשת את האמצעים) ויש מקרים בהם המטרה רעה ולא משנה מה עשית.
קודם כל זה לא נכוןkly3

גם אח שלך שהניח מתוך נוחות קיים את המצווה. זה מחלוקת תנאים אם מצווה צריכה כוונה או לא. חכמים אומרים שלא.

 

דבר שני, כשיש מטרה משותפת לשני גורמים הפכים, זה בהכרח מראה ששניהם טועים. כמו להבדיל דאעש וחיזבאללה.

זה כמו לדוגמא אש. מי שמשחק באש למטרות שלום ומי שמשחק באש למטרות מלחמה, שניהם נכווים ושניהם טועים גם. כי אש זה לא משחק. לאש יש יעוד.

 

 

אתה סגור על מה שאתה כותב??המצב חסה
פתחת ואמרת שקיים בודאי את המצווה למרות שיש מחלוקת ולדעת חכמים חייב כוונה.

ומאיפה הבאת את המסקנה השניה?
*לדעת חכמים לא חייב כוונה.kly3

האם מצווה חייבת כוונה? לדעת חכמים לא.

אוקיי, זה כבר יותר הגיוני.המצב חסה
אחרי בדיקה קצרה מסתבר שהדוגמא שלי לא נכונה, מכיוון שלפי הרמב''ם (שאני פוסק כמוהו) מצוות אינן צריכות כוונה.

בכל אופן זה לא משנה מהעיקרון שהרעיון מאוד מאוד קובע למעשה (למשל בהלכות שבת תראה את זה בצורה מאוד ברורה)
יש כמה מקומות שמוכח מהרמב"ם שלפעמים כן.ירא ורך לבב

ככה הרב דביר אמר פעם בשיעור.

לכן הרב דביר אמר שלפי דעתו הרמב"ם פשט הגמ' שם (ברכות טז.), שיש מצוות שכן (אלו שיש להם לימוד מפורש שצריכות, כמו פרק ראשון של שמע) אבל באופן כללי לא צריכות.

מה הקשר בין המשל לנמשל?די"מ
שמע אני לא ת"ח גדול אבל נגיד לך ככהסנה בוער
גם בחב"ד שלא חוגגים את יום ירושלים רואים בו משהו חיובי(הרבי התבטא על כך) וזה שהם לא חוגגים זה יותר מכיוון של חשש לתקן הלל וכו'(להבדיל מיום העצמאות שהגישה אליו שונה בתכלית)...כתבת פה לעשות מזה יום צום וכו'...גם על יום העצמאות שיש לרבנים גישה יותר חריפה אליו לא שמעתי שקבעו יום צום...בוא לא ניסחף...
הרשע משה דיין!!!!!!!א10


היד של הרבה מאוד גולשיםkly3
כאן קלה על ההדק בשימוש המושג "רשע".
רשע זה מושג שאמור להיות שמור לרוצחים ואנסים.
לא כל טועה הוא רשע.
הכי עצוב זה שהרבה מאוד גולשים כאן מבססים את הדיעה על חוסר ידע *מובהק*.
משה דיין הציל נפשות רבות מישראלא10

גם בקרב וגם בהסכמים עם מצרים

אז אני מבין שהתגובה הקודמתkly3
שלך הייתה צינית?
או שמא זאת היא הצינית?
הקודם הייתה ציניתא10


הרמב"ם מגדיר מה זה רשע:לשם שבו ואחלמה

"ומי שעוונותיו יתרות על זכייותיו, רשע"

 

ההגדרה הזו, שוברה בצידה..אדם כל שהואאחרונה

"ואין שוקלין אלא בדעתו של א-ל דעות והוא היודע היאך עורכין הזכיות כנגד העונות"

עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך