דילמהלב שמח~

אז אתמול היתה פגישה חמישית.

 

הבחור נחמד, הדייטים זורמים, יש על מה לדבר, אין שתיקות מביכות. מדברים גם הרבה בטלפון. כיף.  סבבה סה"כ.

 

אבל- אני לא מרגישה שאני מסוגלת להעריך אותו. זה נובע מדברים שהוא מספר על עצמו, ממה שהוא רוצה מעצמו ומחייו, מצורת החשיבה שלו,אפילו מהעיסוק המקצועי שלו,  וגם קצת מצורת ההתנהלות שלו בקשר. 

 

ההורים  אומרים לי להמשיך ושתחושה נעימה בקשר זה הרבה מאוד ושאתן לו עוד כמה דיטים להראות מי הוא באמת ושאולי הרושם שלי נוצר כי הוא עוד מתבייש וכו'... 

זה לא משכנע אותי. אני טוענת שהרגשה טובה בקשר לא מעידה על טיבו של הקשר.

 

מפחדת להתעורר בוקר אחד באמצע החיים ולהסתכל על האיש שלצידי ולגלות שאפעם לא הערכתי אותו באמת.

מצד אחדdanielo
נשמע לי שאת לא לגמרי בכיוון שלו מבחינת אופי החשיבה והדברים שהוא עושה ובכלל השאיפות שלו בחיים.

מצד שני נשמע שכן כיף לך ושיש לכם חיבור מסויים אם יש לכם על מה לדבר.

השאלה היא איזה צד דומיננטי.
הצד שנעים לך סה״כ
או הצד שהוא לא כל כך בכיוון הכללי שלך.

אם סתם נחמד לך, אבל אין באמת חיבור אז לא שייך.
אם יש חיבור אבל סתם ספקות זה בסדר.
תבררי עם עצמך מה בדיוק הנק׳ כי הדברים יחסית סותרים
אין משהו שאת מעריכה בו??...לקוס
חייב להיות משהו.. איזה תכונה טובה שיש לו, אופי,
יכול להיות שהוא מסתכל על עצמו בזלזול קצת.. לכן גם את רואה אותו ככזה.. אולי תדברי איתו שיהיה לו קצת יותר הערכה עצמית ומודעות עצמית
היא לא צכה להיות גננת שלו. היא צריכה מישהו להעריך. ושיהיה מהנפש חיה.

זה לא שיעור העצמה אישית.


זו טעות להתחתן או להמשיך להיפגש מתוך רחמים באשליה ש "יהיה בסדר".

אחר כך- מי יצטרך לטפל בתופעות הלוואי שנגזרות ממחשבות כאלו?

ואת צודקת בהתלבטות.

בעיניי- אם ההרגשה הסתמית ממשיכה ואת לא מסוגלת להעריך אותו בצורה בסיסית- אל תמשיכי.

אל תשכחי שיש אנשים שלא מעריכים בגלל גאווהצקון לחש

זה לא אשמת הצעד שלא מוערך.

לא מאשימים את הקורבן בד"כ.

זה לא מגאווה. לפעמים זה שני טיפוסים שונים. פשוט.נפש חיה.

היא כותבת אחרי פגישה חמישית
שזה זמן
ויש שהות למחשבה בדרך.

את מכירה את המקרה אישית?צקון לחש

אי אפשר להכריז "זאת לא גאווה" בלי לדעת.

אמרתי את זה באפשר, אל תהי כזאת נחרצת.

אם זה יימשך - זה לא אפשרי,ד.

כנראה.

 

אין דבר כזה שאת מתחתנת עם מישהו שאת לא מעריכה אותו. למה הוא צריך לסבול ממך?

 

הרי ברור שיש על מה להעריך אותו. ככל אדם סביר. קל וחומר מה שאת כותבת עליו - יש לו עיסוק, יודע מה רוצה מעצמו וכו'.

 

אז תעשי הערכת מצב האם יש סיכוי שיחסך ישתנה תוך כמה פגישות או לא.

 

זו ענ"ד.

אם את לא את עצמך מעריכה אותו בהמשך, לא רק שאין מה להמשיך,כמעין הנובע
אסור לך להמשיך!!

זה רק יאמלל אותך.
הקשר חייב להיבנות על 2 דברים הכי הכי הכי בסיסיים: אהבה והערכה.
אם אחד מהם חסר, אסור להמשיך בקשר.
את לא יכולה שלא תהיה לך הערכה לאבא לילדים שלך, ובטח שלא תוכלי נפשית שהוא יהיה עמוד הטווח בבית.

ואם נסתכל גם על הצד שלו, זה בכלל לא פייר כלפיו. הוא זקוק גם כן לקבלת אהבה והערכה בדיוק כמו שאת זקוקה לתת לו ולקבל ממנו.


בהצלחה רבה.
*עמוד התווךכמעין הנובע
אני חושב שאת ממהרת לחרוץ את דינו של הקשר הזהביתי יבנה בה
אני לא חושבת.. ונראה שאני לא לבד בדעתיכמעין הנובע
ואיפה המקום לעבודה של האדם בפיתוח העיןביתי יבנה בה
הטובה ופתיחות לעולמו של האחר.. תראי את תגובתי למטה..
היא לא מחפשת ידידים. היא מחפשת בעל.כמעין הנובע
בעל, חשוב שהיא תאהב ותעריך.
אם כרגע אין בסיס אצלה לאהבה והערכה, אין לה מה לחפש בקשר הזה. וגם לא לו.

אם כרגע היא לא מעריכה והיא מנסה לשנות זאת בכל זאת, לא יודעת כמה יהיה לה קל וגם כמה תצליח להעריך אותו בעתיד. זו עבודה עצמית שדורשת המון כוחות נפש שלא בטוח שיהיו לה כבר בעת הקמת בית (גם לא בטוח שיעזרו והיא רק תחזור שוב לנקודות התחלה. במיוחד במצבי כעס, פגיעה וכד').

הערכה זה בסיס קשר זוגי, והוא חייב להיות בסיס שורשי וטוב.
אז באמת צריך לדעת את האיזוןביתי יבנה בה
ולראות אם יש סיכוי שתוכל לראות אותו באופן אחר. כמובן שהיא לא צריכה להכריח את עצמה וממש בכח לנסות להעריך אותו.

אני מנסה רק להדגיש את הנקודה שדברים כאלה יכולים להשתנות ע"י פתיחות לעולמו של האחר ויציאה מהסטיגמות שלנו..
זה חשובים...

וגם הוא צריך את זה מבת הזוג שלו

אם את מזלזלת בבחור שאת הולכת להתחתן אתו..תגידי לי אתעוזיהו

איך ייראו חיי הנישואין שלכם.

תעזבי אתו,את סתם פוגעת בו.

ברור שההערכה היא דבר חשובmatan

וכמובן שראוי שתהיה הערכה.

 

אבל מכאן ועד להתייחס לדברים כשחור או לבן- זה מוגזם בעיני.

 

אני מבקש שתעשי עם עצמך תרגיל קטן,

כדי להבין את עצמך ואיפה את נמצאת-

קודם כל תגדירי מה רמת ההערכה שלך אליו מ3 הבחינות הבאות-

מידות

שאיפות

יכולות

כל אחת מהן תדרגי בין 1(זיזול) עד 10(הערצה)

 

לאחר מכן-

לכל ציון תתני הסבר

(לדוגמא- מידות - 8 הוא מתחשב ונעים, ראיתי אותו מגיב למצבי לחץ, הוא מתנדב בX)

 

ועיקר התרגיל הסופי הוא להסתכל ולהבין- למה זה משפיע על ההערכה שלי אליו.

בד"כ אפשר לגלות שהעובדה שאת מזלזלת בצורת חשיבה\שאיפה מסויימת היא מתוך צרות עולמך.

 

מומלץ אפילו לדבר איתו על למה הוא רוצה להיות X או איזה צד או תכונה שלו הוא חושב שרואים מהסיפור

שסיפר עכשיו.

 

יש לו עולם שלם שלו, שאת כנראה פשוט לא מבינה את השפה שלו. אחרת, ככל הנראה, לא היית מצליחה שלא

להעריך.

 

ברור לי לגמרי שיש לו עולם גדול ושלם ומדהים משלו.לב שמח~
לכל אדם יש. בטח ובטח בבחור יהודי צדיק.
אבל יכול להיות שאנחנו באמת לא משדרים את אותה שפה...
אני גם חושבת שיש הבדל בין זלזול לבין חוסר הערכה. אני יודעת שאני לא מזלזלת בו.

אבל תודה על התגובה עזרת לי לחדד לעצמי.

לא לזלזל זו הערכה.matan

אם ניקח את העולם של הערכה- זיזול זה 0 הערכה. כל מדרגה מעל זיזול היא הערכה כלשהי.

ממליץ לנסות לשים לב ולהדגיש לעצמך את החלקים שבהם את מעריכה אותו.

יותר מזה- אני ממליץ מאוד לנסות להבין את העולם שלו, לשאול אותו על איך הוא רואה דברים.

מותר גם לפקפק באמות המידה שלך לדברים, לא תמיד מה שאת מחשיבה הוא הדבר הנכון ביותר!

ממש סיפור חייהלוי מא
תנתקי את הקשר הזה מיידית למענך ולמען הבחור עכשיו אני גרוש פלוס שלוש בגלל לחץ סביבתי אל תעוללי את זה לעצמך ולבחור
גישה בעייתית יש לךביתי יבנה בה
אתה משליך מהעולם הפרטי שלך על עולמם של אחרים. כל מקרה לגופו.. היא אדם שונה ממך היא יכולה להתמודד עם הדברים בצורה אחרת ואולי זה הזיווג שלה.. ובגלל תגובות כמו שלך היא יכולה אולי להלחץ ולהפסיד אותו..
אז יש לי משהו לחדש לך....אדם נוף מורשתו

כל אחד שמייעץ, או מביע דיעה על משהו, משליך את זה מהעולם הפרטי שלו....

 

זה הכי טבעי. כל אחד מגיע מהמקום שלו.

 

האם זה מתאים גם לך - זה כבר שיקול שלך.

 

 

מסכים עם הרעיון וברור שאתה צודקביתי יבנה בה
אבל יש הבדל בין להשליך מן העולם שלי ולומר לאדם לעשות בדיוק מה שאני עשיתי- עצה מעשית.. שזה לא תמיד טוב לייעץ ככה כי כל מקרה לגופו ואדרבה זה יכול להביא לבלבולים.. ויש לייעץ מבחינה רעיונית ולתת למתייעץ נקודות מבט חדשות וכדו'.. ושהוא יגיע להחלטה מה לעשות בפועל- עצה מחשבתית. לפי דעתי עצה מהסוג השני שהעלתי זו העצה הטובה האובייקטיבית וההגיונית ביותר.
המייעץ אף פעם לא יכול לראות את כל התמונה הכוללת לכן זה לא נראה לי נכון לייעץ תמיד מה לעשות (כמובן שיש מקרים שכן אפשר לייעץ ככה) אלא יותר לייעץ מה לשקול ועל מה להתמקד ולהסתכל יותר. כך נראה לענ"ד
^^^פסידוניתאחרונה


גם סיפור חיינעמה11

נס שלא היית שם כדי לתת לי עצת אחיתופל כזאת.

זכיתי והתחתנתי עם המושלם באדם. (עבדנו על זה קשה)

 

הכל היה רק על בסיס המידות הטובות שראיתי בו בכמויות, וההתחשבות שהוא גילה..את זה כן הערכתי. הערצתי...

 (וכמובן שכנראה שפוטנציאל היה בו, ואותו זיהיתי)

 

(אני לא נוהגת לכתוב בפורומים בכלל. כתבתי רק כי זה הזכיר לי כל כך את הסיפור שלנו..

פותחת השרשור- אם את רוצה להתייעץ איתי בפרטי את מוזמנת)

 

..נעמה11

ואני לא אומרת שברור שאת צריכה להתחתן איתו.

אלא רק להיזהר מעצות נחרצות.. לכל כיוון...

נכון שצריך להיזהרים...

אבל במקרה שלה נשמע שאין הערכה בכלל

בכל מקרה עדיף שתברר את זה טוב ולא למהר מדי למשהו שיכולים להתחרט עליו אחר כך

אני נוטה להסכים עם הטענה שלך...אביול

ה"כיף" בקשר יכול להיווצר עם הרבה אוד בחורים. זה נכון שזה חשוב וזה תורם מאוד, אבל הדברים שאמרת שמפריעים לך נראים לי מהותיים יותר.

חוסר ההערכה שלך אליו הוא לא סתם, הוא נובע מהרבה דברים שבאמת נראים לי מהותיים.

אני חושבת שתנסי לחשוב עם עצמך אם ההרגשה הטובה היא סתם בגלל שהכל זורם ונחמד, או שיש פה משהו באמת מעבר. אם אין משהו מעבר לנחמדות וזרימה- לא חושבת שכדאי לך להמשיך.

בהצלחה!!

זה נושא מאוד חשובאהבה בתענוגים
ואני מבינה על מה את מדברת.

לדעתי, הערכה זה אחד הדברים הקריטיים בין בני זוג.
הערכה השכלית כמו המשיכה הפיזית מתדלקת את הקשר והאהבה שבין בני הזוג.
וכשאחד מהם לא קיים, גם כשיש את השאר, זה לא באמת מחזיק מעמד.

אני קוראת להערכה "האהבה שבשכל"... (פעם הייתי אצל הרב שלי והוא שאל אותי אם אני אוהבת את הבחור שבאתי להתייעץ לגביו. חשבתי ואמרתי לו שכן, ושעם זאת חסר לי משהו... חשבתי קצת ואמרתי לו שחסר לי את הרגש שבשכל. העיניים שלו נדלקו " טויינג" חחח זה היה די מצחיק. ומאז יש לי הגדרה להערכה).

כל מה שאת מתארת, אני מבינה אותך, אני אומר לך את מה שהוא אמר לי בזמנו:

צאי איתו לטיול של כמה שעות... (כנראה שזה יגלה לך משהו)
(לא בטוחה שזה רלוונטי לגביך, כי הקשר שלנו היה מאוד ארוך ורציני... וה"טיול" היה גם בהתאם... קצת יותר מטיול)

אני חושבת שכדאי שתבדקי מה בעצם העומק של זה. למה את לא מעריכה אותו... האם זה "מוצדק" או שזה נובע מזה שסבתא שלך אמרה לך כשהיית קטנה, שגברים עם מצח גבוה הם לא אנשי מעשה, וזה גורם לך לא להעריך אותו... (ושאר שטויות על זו הדרך).
בכ"מ אני נוטה לחשוב שאת לא סתם לא מעריכה אותו.
ואני לא מסכימה עם אלה שטוענים שאת מזלזלת בו. (כי אני מכירה מציאות שזה לא פה ולא פה)
הוא פשוט לא מתאים לך. (כלומר, בטוח שאם תחשבי על זה תמצאי הרבה דברים להעריך בו וללמוד ממנו. אבל זו עדיין לא ההערכה שצריכה להיות-) גם השכל צריך לאהוב.

לדעתי תמשיכי דייט אחד לפחות כדי להיות בטוחה ושלמה עם עצמך... אולי תהינה הפתעות... אולי לא.

בכ"מ אל תתני לאף אחד לגרום לעצמך לפקפק בתחושות שלך.
תאמיני בעצמך ובחייך.

אין לך מה לפחד... עד שתתעוררי בבוקר ותסתכלי על האיש שלצידך, יעברו הרבה התלבטויות החלטות בירדן. ובע"ה שבקרוב... עם מי שזה לא יהיה, אבל שיהיה הנכון לך.

אז כנראה שלא הכל סבבהחללית
את הרי יוצאת למטרות חתונה.
ואם ישנה הרגשה של חוסר הערכה ממה שהוא אומר, מתכנן, עושה.. אז לא נשמע מדברייך שהכל חלק וזורם וכיף..
ואיך אפשר לפתח רגשות לאדם שאתה לא מעריך?
לא קראתי את שאר התגובות, לדעתי-על שפת הנחל

יצאתי עם בחור כזה, שכאילו מכל מיני בחינות אישיותיות התאים אחד לאחד ל"רשימה"

אבל פשוט הרגשתי כאילו אני מתפשרת.. ולא מעריכה.. ושיש לי שאיפות גדולות משלו.. ועוד כל מיני

ואחרי שחתכתי, כיום לפעמים אני עדיין מתלבטת אם הייתי צריכה לנסות עוד כי באמת! ממש לפני הרשימה! (בסוגריים חח אין באמת רשימה יודעים למה הכוונה) אבל אז אני נזכרת בתחושה שהרגשתי ובאמת אני בהקלה.

 

גם האמת שהיה לי חבר (בעוונותי) לכמה חודשים, שלא ממש הערכתי וזה היה קשה ביותר.. בעיקר מצד אנשים שמכירים אותי ופגשו אותו וראו את ההבדלים שראיתי, אבל גם ביומיום- לדוגמה כשנפגשנו עם חברים שלו ופתאום ראיתי בחורים שכן הערכתי..

 

שנזכה להאמין בערך שלנו בע"ה ולא להתפשר.

 

עם כל זאת יכול להיות שאצלך זה לא המקרה ועוד לא נגלה לך הצד בו שתעריכי מכל מיני סיבות..

אבל אני הייתי סומכת על האינטואיציה שלי

 

הערכה זה משהו שנבנה. ויש הבדל בין חוסר הערכה לזילזול~א.ל
יש מציאויות שמעריכים את האדם שמולנו בלי הכרות בגלל דברים שנאמרו לנו או ששמענו, אבל זו לא הערכה אמיתית.
זו הערכה חיצונית בלבד.
את הערך הפנימי צריך לבנות.

אם את לא מרגישה אליו זלזול, ייתכן שהערכה תיבנה
לדעתי כן לתת עוד הזדמנות אבל לבוא עם עין טובה ולב פתוח לקבל.
דברים לא מתרחשים כאן ועכשיו בהכרח
את מעלה נקודה באמת בעייתיתביתי יבנה בה
קודם כל לא הייתי חותך ישר הייתי נותן עוד כמה דייטים. דבר שני, רשמים כאלה של חוסר הערכה כלפיו יכולים לפעמים להיווצר מפרשנות מוטעית שלך לכל מיני דברים שהוא מספר. אולי את ישר מפרשת את דבריו לפי העולם שלך ולפי סטיגמות שלך על החיים. אני רק מעלה אופציה.

מה שאני מציע לך, שזו בעצם עיקר העבודה הזוגית נראה לי, זה לנסות להיפתח לעולם שלו ולהבין אותו. יכול להיות שאם תשאלי אותו על כל מיני דברים ותנסי להבין אותם יותר טוב.. הוא יציג לך אותם באור אחר שלא ראית מקודם. וכך יותר תכירי אותו ויותר תביני אותו. אולי הוא יראה לך אחרת.

גם אם לא ילך בסוף בטוח תרוויחי מזה את העבודה הזו של ההסתכלות האחרת ולנסות ולהרחיב את ההסתכלות שלך לעולמו של בן זוגך..
בהצלחה!
תקשיבי לקול הפנימי שלך!!!!סלמון

אם היה קשר חיובי אבל יש מכשולים בדרך - סבבה, מחפשים ובודקים עד הסוף.

אבל אם הלב שלך אומר לך באופן ברור דבר שכזה (חוסר הערכה) - אין מה להתלבט!!!

 

אם את חושבת שאת בררנית מידי - תעשי בירור עם עצמך (אם את לך בדייט 5678 שלך, כמובן...), אבל כמו שנשמע לי - אין מה להתלבט!

 

תקשיבי לקול הפנימי שלך! הוא החבר הכי טוב שלך!

 

עצה הכי טובה שאני יכול לתת לחיים:

השכל הישר שלנו, במקומות שהוא לא יכול להכניס שיקולים ל'משוואה', זורק לנו "קול פנימי" ברור.

זה לא סתם איזה אינטרס קטן, מטופש (מתוך תאווה או פחד), שמושך אותנו באף, אלא תחושה פנימית, עמוקה וצודקת, שעל פי רוב היא מאד מאד ברורה אבל גם מאד מאד עדינה וחלשה, שכל שאר השיקולים ה'צודקים' דוחים אותה...

כל כך חשוב לא להתעלם מתחושה זו! כל כך חשוב להפנות אליה את כל תשומת הלב!

 

כך אני מאמין, והחיים שלי הוכיחו זאת שוב ושוב ושוב.

לא הכל ניתן לכמת ולחשב, יש גם מקום של כבוד לאינטואיציה

 

אבל בכל מקרה, עם מספיק זמן, כשילכו הפחדים, ונוכל להסתכל על הכל במבט 'מרחוק' - גם האינטואיציה הזו תהפוך לשיקול מחושב וברור שאפשר להסביר אותו בשכל ישר. וזה בדוק

 

תקראי שוב את העצה. אני מבטיח לך שאני כותב אותה מהלב, והיא מדוייקת יותר מתורת היחסות.

 

 

הערכה זה מאד חשוב.הלוי
אם אין הערכה אז אין עניין להמשיך.
בהצלחה!טיפ..mishi

טיפ שעוזר להבין וללמוד על עצמך ועל מה את מחפשת-תרשמי 10 אנשים(בנים ובנות) שאת מכירה ותכתבי ליד כל אחד מהם איזה 3 תכונות עיקריות שאת מעריכה בו. סיכוי טוב שתראי תכונה אחת לפחות שחוזרת, וכנראה שזו תכונה שגם צריכה להיות בבן זוג כדי שתעריכי אותו.

בכל אופן, בעיני כמו שאמרו פה תחושת הערכה היא קריטית (בטח אם את מחפשת "לשאת עיניים" כלפיו, להישען.. אבל זה כבר לא בהכרח ותלוי בך.)

בהצלחה!

הערכה הרבה פעמים מושפעת מהעולם החיצוני ולאו דווקא מייצגת אמתיש בי אהבה ו..
לפי מה שהבנתי מדבריך, את לא מעריכה את המקצוע שלו והשאיפות שלו בחיים. אני אגיד לך מניסיון חיי שיש לנו יותר מדי הערכה למסלול החיים הנורמלי והבסיסי שיכול לבוא בכל מיני צורות אבל העיקר הוא בית ספר ישיבה צבא (כן/לא) לימודים אקדמאיים ועבודה. אבל החידוש הוא שלא כולם הולכים במסלול החיים הזה. יש אנשים שאין להם שאיפות אקדמאיות או קרייריסטיות ורוצים רק להרוויח כסף כדי לחיות יפה ולקיים משפחה. לא רק שזה בסדר, זה גם משהו שדווקא צריך להעריך.
אננ לא יודעת אם זה מקום הבעיה אני רק יודעת שזה חוסם הרבה אנשים בדייטים ואפילו טרום דייטים, חוסר היכולת שלנו להסתכל מעבר, להבין שלא הכל שחור לבן ולא כולם חייבים לעשות אותו דבר. אז הוא לא עובד בחברת הייטק ומרוויח משכורת שמנה, הוא לא עורך דין מוצלח או רב גדול. אולי הוא רק רוצה להיות מורה או לעבוד בחברת ביטוח.. עבודה זה עבודה וזהו.
את צריכה לשאול את עצמך את הדברים שבאמת חשובים בהערכה: האם הוא איש משפחה ויש לו שאיפות לבנות משפחה טובה רחבה ואוהבת, האם יש לו שאיפות לגרום לך להרגיש נאהבת ומוערכת כל ימי חייכם, האם יש לו שאיפות להקים בית תורני, האם הוא אדם עם לב טוב שרואה את האנשים שסביבו? בסוף את חיה עם התכונות האלה..
בכל אופן יכול להיות שלא הבנתי נכון את כוונתך אבל זו התמונה שהצטיירה לי בראש, אולי בכל זאת זה יכול לעזור קצת. בהצלחה רבה
יהודיה יקרה, קחי בחשבון שאנחנו לא מושלמים ועבודת המידות היאצקון לחש

לכל החיים.

 

מה הקשר?

אדם שמושלם במידות שלו, והולך בדרך התורה ובכל זאת לא מעריך מישהו, הבעיה בוודאי באדם השני, זה שלא מוערך.

 

אדם פשוט, כמוני, כמוך, כשהוא לא מעריך מישהו, לפעמים הבעיה בו.

לפעמים זה נובע מגאווה (ה' ירחם, אבל אנחנו כמעט כולנו רחוקים מאוד מענווה), לפעמים זה נובע מהסתכלות לא נכונה על הדברים, לפעמים זה נובע מענווה מוגזמת או משפלות (שצריך להמנע ממנה) מהצד השני.

יכול להיות שזאת באמת בעיה בצד השני, אבל זה ממש נדיר, באנשים כמונו.

 

צריך לזכור, לא כל מה שאנחנו רואים נכון, ואי אפשר לקבל תשובה אמיתית ככה במעורפל.

את צריכה ללכת למישהו או מישהי שיש להם דעת תורה, רב או רבנית (או ת"ח) שמכירים אותך ואת יכולה לספר להם את כל הפרטים.

 

כל עצה אחרת בנושא כזה, שמלא באלפי גורמים שאי אפשר לנחש אותם, תוביל אותך לטעות.

 

ובואו נזכור גם שאחת הדרכים הבטוחות לאבד את הזיווג שלך, זאת גאווה.

 

נ.ב, מי אמר שהערכה, כזאת שמושפעת מהחברה, במובן שכתבו מעלי 

הערכה הרבה פעמים מושפעת מהעולם החיצוני ולאו דווקא מייצגת אמת - לקראת נישואין וזוגיות

צריכה בכלל להיות בקשר זוגי?

אנחנו חושבים יותר מדי בתוך הקופסא.

 

בשורה התחתונה,

אני ממליץ לך, מכל הלב, לא לעשות התייעצויות מסוג זה פה בפורום.

אפשר להעלות את זה לכאן בתור שאלה פילוסופית, אבל אדם עם מידות טובות שהמשפחה שלך אוהבים, ושאין בו שום דופי אמיתי - זה סימן מאוד טוב לזה שזה זיווג טוב ואמיתי (מוזר בהלכה ושמעתי מכמה צדיקים שאלה חלק מהסימנים לזיווג משמים). חבל לאבד את זה בגלל התייעצות עם יותר מדי אנשים שלא באמת מכירים את הסיפור.

זה לא משנהים...

הרבה פה אומרים לה שהיא לא בסדר, ושהיא צריכה לעבוד על עצמה וכו

ואולי זה נכון ברמה מסוימת, אנחנו לא מכירים אותה

 

אבל כשבאים לבנות קשר מאוד חשוב שתהיה הערכה אחרת אין אהבה, גם גבר מאוד זקוק להערכה מצד אישתו ולהיפף. זה הבסיס לקשר, לרצון להכיר, לאמון שנותנים אחד בשני

אתם לא יכולים לרדת עליה שהיא לא בסדר ולדחוף אותה לקשר כזה, כי בפועל לשניהם לא יהיה טוב

 

עדיף שתתייעץ אם מישהו מקצועי או שתברר עם עצמה ממש טוב,

אם לתת לזה עוד זמן יכול לעזור או שזה יותר מהותי.

תכלס הדבר היחיד שמחזיק את הקשר ממה שכתבה זה שהשיחות זורמות

התשובה שלך היא סתם פילוסופית. העצה היחידה שאני יכול לתת כאןצקון לחש

למקרים אמיתיים, חוץ ממקרים מאוד פשוטים, זה ללכת להתייעץ עם מישהו שמבין עניין.

 

אנשים בפורום הם לא סמכות לכלום (יכול להיות שכן, יכול להיות שלא), והם גם לא מכירים לא אותך ולא את העניין שלך.

אז מה הרווחת בזה? בלבול מטורף.

בספר "בעל מתוק מדבש" כתוב שבכתבים של הרב דניאל פריש מצאו שהוא כתב כלל "לא למהר להתייעץ עם חברים", קל וחומר עם מי שלא מכיר אותך.

זה יותר מזיק משזה מועיל.

גם שלךים...


ללכת להתייעץ עם אדם אחראי, זה לא פילוסופיה.צקון לחש

מה כואב לך עם היציאה הזאת?

זה לא מה שכתבתי?ים...


זה מה שאני כתבתי, בתגובה שהגבת אליה. סתם הוספת התפלספותצקון לחש

אחרי שכתבת שוב את מה שכתבתי, וכשאמרתי שזה התפלספות החלטת שגם אני מתפלסף.

 

לא הבנתי את המהלך. מחילה.

כתבתי גם שעדיף יעוץ מקצועיים...

רק הוספתי שזה לא נכון להגיד לה שהיא לא בסדר ושהיא צריכה לעבוד על המידות שלה.

כי אם באמת אין הערכה אליו וזה לא משנה ממה זה נובע, בסופו של דבר זו לא תהיה זוגיות טובה לשניהם

אני לא אמרתי שהיא לא בסדר, וכתבת את זה אלי אמרתי שזאת אפשרותצקון לחש

כמו גם ההפוכה, "יכול להיות שזאת באמת בעיה בצד השני, אבל זה ממש נדיר, באנשים כמונו".

יסוד גדול בעבודת המידות זה תמיד להטיל ספק בצדקתך (לא יותר מדי, שלא להגיע לשפלות ח"ו).

 

צריך לזכור שיצר הרע הוא לוחם מיומן, ואם אנחנו לא שמים לב שהוא עומד מולנו, מוכן למלחמה, מנסה להטעות אותנו, זה לא סימן טוב.

תודה לכל המגיבים והמגיבות לב שמח~
קראתי בעיון את כל ההתגובות ולקחתי לתשומת ליבי את כל מה שכתבתם. (מה שרלוונטי וגם מה שקצת פחות.)
עזרתם לי לחדד דברים,להבין טוב יותר מאיפה התחושה שלי נובעת, למה אני מרגישה ככה ועוד...והיו גם דברים שלקחתי איתי להמשך החיים.

ב"ה הגעתי גם להחלטה.

רק שמחות אצל כולם!
במקרה הזה, לא הייתי ממשיכהרסיס אמונה
ובטח לא הייתי רוצה להיות הצג השני. תחשבי איך הוא היה מרגיש אם היה יודע.
ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרוםאחרונה
עדיף לסבול בשקט.
איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
אולי במכתב רגישזיויקאחרונה
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

חחח חלאס לרדת עלי😂😂😂Lavender
חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמניאחרונה

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך