חסל סדר "יפים יפות" וכעת נעבור לאל הנשמה
אחרי שהסכמנו( או שלא )שיופי זה נושא מורכב, נעבור כעת לדון בתחום ה"חכמים, חכמות"(מורכב לא פחות)

אז כך:
האם יש הבדל בין גבר שהוא חכם לבין אשה שהיא חכמה לגבי הגדרת "חכם"
ונשאל אתזה אחרת-

האם כשנתאר גבר כ"חכם", נעשה זאת ע"פ אותם מאפיינים שנתאר בחורה כ"חכמה".

בנוסף אשאל, האם יש בנים חכמים שנרתעים מבנות חכמות?(אל דאגה לא נגיד שגם החכמות מופלות)

ובהמשך לכך, האם יש בנים שחושבים ש"נשיות" לא כ"כ מצטלצלת טוב עם "חכמה".

שכל אחד יענה לפי האופן בו הוא תופס את המונח "חכמה" בחייו.
השאלה היא האם יש פה מישהו מספיק חכם שיענההגולש האחרון
זה בסדר, אני מסכימה לכולם...אל הנשמה
שמתי לבהשאלה.
שיש לבנים קטע עם ריאליות

ואני לא יודעת, בסביבה שלי אין חכמות.
לאיזה "חכם" התכוונת? חכמת חיים/טביעת עין או חכמה מידעית?נפש חיה.


אני מצטט:ע מ
שכל אחד יענה לפי האופן בו הוא תופס את המונח "חכמה" בחייו.
שאלה יפה. באמת.נפש חיה.


כתבת מאפיינים, לאילו מאפיינים את מתכוונת?אופטימיות
למשלנפש חיה.

יודע
מצליח לנתח
|מקבל
קולט טוב את הסביבה
יודע להתייחס בהתאמה לסיטואציות

או

בעל תחומי ידע נרחבים
איש שיח 
חברותי [משתתף בשירות ומעניין לקבל ממנו]

וכו...

מקווה שהבנתי.

ככה:ע מ
עבר עריכה על ידי ע מ בתאריך כ' בכסלו תשע"ז 14:46
עבר עריכה על ידי ע מ בתאריך כ' בכסלו תשע"ז 14:37
עריכה: נשלח לי בטעות לפני שכתבתי את התוכן😐

עריכה 2: עכשיו אכתוב מה שרציתי:

כמו שנפש חיה כתבה (אם כי יכול להיות שאני הולך לכתוב דברים שהיא לא התכוונה אליהם), יש שני עניינים בחכמה, חכמה שהיא אוסף ידיעות וחכמת חיים.

כשמדברים על לימוד אמונה אני רוצה לחבר ביניהם, תורה שאין לה חיבור לחיים אלא היא אך ורק אוסף ידיעות אין לה מקום (ואני לא מתכוון שצריך ללמוד בשביל לחפש איפה זה פוגש אותי וכו' ולחפש בכח את החיבור לחיים, אלא ללמוד את התורה כמו שהיא, ואז לראות איך זה קשור לחיי האישיים, או במילים אחרות: איך עכשיו אני מפנים את מה שלמדתי).

כשמדברים על לימוד הלכה זה שונה, הצד של קניית הידיעות היבשה יותר משחק תפקיד, אבל כן צריך לגשת ללימוד מתוך הבנה בקדושתה של התורה וכו', ולהרגיש חיבור כללי ללימוד. (באמונה - חיבור לתוכן הנושא הנלמד, בהלכה - חיבור כללי לקדושת התורה).

כשמדברים על חכמות חול, אין צורך להרגיש חיבור ללימוד עצמו, אלא לפי מה שהתורה מייחסת לאותו לימוד. כלומר, אם לפי חז"ל החכמות הן "רוקחות וטבחות" - הן משמשות את התורה בכך שעוזרות לאדם להבין יותר טוב את התורה (במאמר מוסגר: איך? לענ"ד בשני אופנים: א. לדוגמה: לפעמים בגמרא צריך לחשב חישובים מתמטיים, או להבין סוגיות בקידוש החודש ע"פ האסטרונומיה, או להבין סוגיות בסדר זרעים ע"פ הבוטניקה וכו'. ב. לדעתי הנקודה המרכזית יותר - כל לימוד מפתח לאדם את השכל, ואז יוכל לגשת לתורה עם שכל עוד יותר משוכלל), אז הגישה הכללית כשאני בא ללמוד את החכמות האלה צריכה להיות כזאת.

ובקצרה עד כאן: בלימוד אמונה מיד עם אסיפת הידיעות הקרות מצטרף החיבור לחיים בכל דבר הנלמד. בלימוד הלכה יותר מודגש הצד היבש של הלימוד, אבל מיד גם הוא מתלחלח עם גישה תורנית כללית של חיבור לקדושה. וקצת דומה לזה החכמה הכללית, שהגישה אליה גם היא מתוך תורה, אבל אין בה קדושה כמו בלימוד ההלכה, אלא רק שימוש והכנה ללימוד ההלכה והאמונה (חול על טהרת הקודש).

מה רציתי להגיד בזה? זה לגבי ההגדרה של חכמה, כלומר כל חכמה שהיא אוסף ידיעות צריכה לבוא מתוך מקום עמוק של חיבור לחיים במידת מה. וזה עיקר החכמה, לגשת לתחומים לימודיים שונים מתוך עצמך.

מהבחינה הזאת לדעתי אין הבדל בין גבר לאישה, ההבדל יתבטא בעיקר בדברים יותר כמותיים - כמה הגבר למד וכמה האישה למדה. מטבע הדברים, כיוון שהגבר מקדיש את זמנו בעיקר ללימוד, הוא ידע 'יותר', שזה דבר חשוב בהיבטים אחרים, אבל לא לגבי מידת החכמה שבו. (וכמובן זה לא סתם שהגבר משקיע יותר בלימוד, שהרי כך נצטווינו).

האם יש מקום להרתע מאישה חכמה? ודאי שלא. יש מקום להעריך אותה על חכמתה. דבר אחד שאי אפשר לסבול זה גאווה בחכמה הזו, אבל זה לא מיוחד לנשים, גם גברים וגם נשים עלולים לחשוב שהם משהו מיוחד אם הם מרגישים שהם חכמים (ודאי שהם משהו מיוחד, אבל לא יותר מאחרים, באותה מידה שהם מיוחדים גם חבריהם מיוחדים).

מצטער שהיה ארוך ומקווה שהיה מובן.
אהבתי את השילובאל הנשמה
שהצגת של חשיבה קרה עם הבנה עמוקה ויותר שורשית שמאזנת ומעצימה את החשיבה היבשה.

ניסחת כאן שילוב מורכב ויפה.

מעבר לזה, לשיטתך, כל לימוד נצרך לצורך לימוד תורה והבנת תורה.

ואני אשאל אותך,
למה כך הגדרת את המטרה הסופית? האם המטרה של ה' היא שבנין ילמדו כל היום תורה?
ומה לגבי בנות שלומדות(סתם בשביל הדוג' ניקח שהיא לומדת בוטניקה..), הרי לא המטרה כאן לצורך לימוד תורה
בעייני זה לא המטרה זה רק אמצעי.
נראה לי שפיספסת משהו.
הלימוד תורה הוא רק אמצעי שנהיה אנשים טובים יותר, קדושים יותר.
כלומר סימנת פה מטרה שבעיני היא למעשה האמצעי. כך שאשמח שתסביר לי למה ניסחת את זה כך ואני מעונינת להבין את השקפתך בעניין(למרות שמדובר בניצלוש..)
תודהע מ
ולשאלות:

אני רואה שני דברים שהתייחסת אליהם: לימוד דברים אחרים כמטרה בפני עצמה או כאמצעי ללימוד התורה, ולימוד תורה כמטרה או כאמצעי.

לגבי הנושא הראשון:
זאת באמת שאלה שקשה לי לנסח לה תשובה, אנסה בקצרה:
קודם כל אני מדגיש שוב שצורת הלימוד היא אותה צורה, אותו שכל. זה שאני ניגש ללימוד חכמה מסויימת מתוך גישה שהיא אמצעי לתורה, לא מוריד מהעיון שאעיין באותה חכמה כדי להבין אותה כמו שהיא. אני אלמד אותה כמו שהיא, וממילא זה יועיל ללימוד התורה.
כל ההבדל הוא בהכרה שיש מאחורי הלימוד: אני מכיר בכך שלכל המציאות יש שורש אחד, והכל נובע ממנו. הכל מקושר בהכל דרך אותו שורש, שהוא התורה. כחלק מזה, בעומקן, גם החכמות הכלליות קשורות בתורה. מה זה אומר? קודם כל - ההכרה הזאת, בלי השלכות, היא חשובה. חשוב להבין שהתורה היא שורש הכל והיא מעל הכל. זאת נקודה יותר עמוקה ממה שכתבתי בתגובה הראשונה, מה שכתבתי מקודם זה רק ביטוי של הנקודה הזאת. השלב הבא הוא להבין את הקשרים הרבים שבין התורה לכל פרטי המציאות. אני מקווה שיותר מובן, בכל מקרה אעבור לנושא השני כי אני כבר עייף.

לגבי הנושא השני: האם לימוד התורה הוא מטרה בפני עצמה, או שהוא אמצעי לעשות אותנו טובים יותר וקדושים יותר?
את צודקת שבהחלט זו עובדה שע"י לימוד התורה אנחנו נעשים טובים יותר, אבל זה לא אומר שזאת הסיבה שאנחנו לומדים תורה. לו יצוייר שמבחינת המעשים והמחשבות וכו' היינו קדושים וטהורים לגמרי, ואפילו לא היה חשש שניפול ממדרגתנו, האם היינו מפסיקים ללמוד תורה? לא. התורה אמנם מרוממת את האדם (להמחשה יעויין בפרקי אבות ו', א') אבל זה רק תוצאות של לימוד התורה, ולא סיבה ללימוד התורה.

והאמת שחז"ל כבר דנו בשאלה הזאת בפירוש בגמרא:
"וכבר היה רבי טרפון וזקנים מסובין בעליית בית נתזה בלוד. נשאלה שאלה זו בפניהם: תלמוד גדול או מעשה גדול? נענה רבי טרפון ואמר: מעשה גדול. נענה רבי עקיבא ואמר: תלמוד גדול. נענו כולם ואמרו: תלמוד גדול, שהתלמוד מביא לידי מעשה" (קידושין מ, ב).
אך מתשובתם לא ברור מה המסקנה. מכאן ואילך אצטט מדברי הרב אבינר שמיטיב לבאר את הקושי, ומסביר ע"פ המהר"ל, הרב קוק, ועוד.

"לכאורה, קשה להבין את הכרעת חכמינו: אדרבה, אם כל ערכו של התלמוד הוא להביא לידי מעשה, ממוצא הדברים אתה שומע שהתלמוד אינו אלא אמצעי למטרה שהיא המעשה, ועל כן, המעשה הוא גדול! ואחרי שהכריעו שהתלמוד גדול מהמעשה, לא יתכן שכל ערכו אינו אלא אמצעי?!

אלא שלעולם, לימוד תורה הוא ערך שאין כמוהו בכל מצוות התורה, שהרי הוא פגישה עם דבר ד' וחכמתו, וכמובן הוא מביא גם לידי מעשה. "תלמוד תורה אף על פי שהוא מביא לידי מעשה המצוות כולן, מכל מקום, חלילה לומר שערכה של תורה איננו כי אם הכשר למעשה המצוות, אבל היא עליונה וחשובה בקדושתה בפני עצמה, עד שאפילו כשלומדין מה שאי אפשר לקיים כלל, אין שיעור למעלת הלימוד ההוא... ואין שיעור למעלת התורה של הלימוד בדברים שאין להם שום יחס לענייני מעשים, כי היא בעצמה עליונה מכל. אלא שבכלל גודל מעלתה כלולה גם מעלה זו שהיא מביאה לידי מעשה" (מרן הרב קוק, שבת הארץ, מבוא, פרק טו. וכן באורות התורה ח א. וכן בנתיבות עולם למהר"ל, נתיב התורה, פ"א ופ"ה; ועיין סמ"ק לר"מ מקוצי, הקדמה למצוות עשה)."

(אכן נצלוש רציני)
תודה רבה על התשובה המנומקתאל הנשמה
אלא שלמעשה לא הבאת כאן תשובה חד משמעית.
כי למרות שקבעו שהתלמוד הוא חשוב בפני עצמו עדיין הנימוק לחשיבותו הוא היותו מביא את הלומד לידי מעשה.

כך שבעצם התלמוד והמעשה חשובים ושלובים זה בזה.

יחד עם זאת אני חושבת שהאדרה יתר של חשיבות לימוד התורה מבלי להדגיש את חשיבותו של המעשה שנלמד, יוצר פספוס.
ודאי שצריך להדגיש גם את חשיבותו של המעשהע מ
"כל האומר אין לי אלא תורה, אפילו תורה אין לו" (לא זוכר מה המקור).
ואנסה להסביר שוב את הגמרא בקידושין שהבאתי לעיל: המסקנה של הגמרא היא שהתלמוד גדול, כי הוא מביא לידי מעשה. אם נבין שהגמרא מגדירה את התלמוד כאמצעי למעשה, אז יוצא שהמעשה הוא יותר גדול, וזה סתירה מיניה וביה בגמרא.
אז ודאי שכוונת הגמרא היא שהתלמוד יותר גדול, אבל מה ההסבר לטעם שאומרת הגמרא, "שתלמוד מביא לידי מעשה"? ההסבר הוא כזה: אם נדמיין את התלמוד כעיגול גדול, אז המעשה יהיה עיגול קטן בתוך העיגול הגדול של התלמוד. הנקודה היא שהמעשה לא נפרד מהתלמוד, אלא הוא חלק ממנו.

וזה נראה לי הפשט ב"כל האומר אין לי אלא תורה (לימוד בלי מעשה) אפילו תורה אין לו". כי בזה שאינו מקיים את התורה, משהו בלימוד שלו חסר, ואפילו תורה אין לו, כי אי אפשר להתחיל לדבר על לימוד תורה בלי מעשה.

בכל אופן, אני חושב שאני מבין את החשש שלך שזה ייצור פספוס, ואני מסכים איתך. הרב קוק כותב יסוד חשוב: "אף על פי שהתורה והמצות מזככות הן את המדות, מכל מקום אי אפשר לסמוך על זאת לבד, והכרח לעסוק בזיקוק המדות, ובתיקון המוסר ביחוד." (אורות הקודש ג')
קיצור שתיהם חשובים ואי אפשר להפריז בחשיבות של מי מהם על פניאל הנשמה
אחר.


הניסיון להגיד מה יותר חשובעל פני אחר הוא ניסיון מעגלי, שלא מספק בהחלט תשובה.

כך שלעת עתה נסכים שהלימוד והמעשה, שניהם חשובים מאוד.
זה ברור. רק ניסיתי להציג את הדברים בצורה יותר מדויקת ופחותע מ
מקוצרת.
והצלחת.אל הנשמה
בנים מפחדים מבנות חכמות.חירטוטא דלעילא

או לפחות, רוצים להיות יותר חכמים מבת הזוג שלהם.

זה אותו דבר כמו בת שיותר גבוהה מהבן. מאיים על הגבריות השברירית שלהם.

 

אבל יש סוגים שונים של חכמה ולכל סוג יתרונות וחסרונות,

למשל ההבדל המיתולוגי בין חכמת רחוב לחכמת ספרים.

אני יכולה לצטט שורות מהתנ"ך אבל אני לא טובה בלהתמקח עם מוכרים להוריד מחירים בשוק.

מה עדיף?

 

בכללי שמעתי משהו הזוי שגברים לא רוצים אישה קרייריסטית ומצליחה, זה גם פוגע להם בגבריות (אצל דתיים זה פחות כי ממילא האישה מפרנסת רוב הזמן)

 

לא יודעת.

מה מגדיר גבר כחכם באמת?

ומי אמר שיש הבדל בין הגדרת חכם אצל גברים לבין חכמה אצל נשים?

בכללי חכמה זה לאו דווקא אייקיו. זה מלא דברים...

 

ונקנח את תגובתי חסרת הקשר במה שחברים של החתן אמרו לו כשהוא סגר איתי, 

"וואיי וואיי... לא תוכל לעבוד עליה..."

אז. אולי בגלל זה.

 

ובכלל זה עניין של העדפה,חירטוטא דלעילא

לא נראלי שיש איזשהו גבר שיעדיף את הנשים של ה"כאילו יואו..." (העפת פוני דרמטית לצד ימין)

לא עדיף מישהי שאפשר לדבר איתה?

 

ומצד שני יש כאלו שלא רוצים אחת שתחפור על ביולוגיה כל היום ותעצור במהלך הדייט להסביר על כל פרח מאיזה משפחה הוא, ומעדיפים בלונדינית. (כלומר, במוח, לאו דווקא בצבע השיער)

 

וכמו בכל דבר האמצע הוא הכי טוב. לא יותר מידי קיצוני לשום צד.

אהבתי את ההגדרה של הפוני*צועד*
"יחי"? נחתך לך המשפט?
לאחירטוטא דלעילא

הוא צונזר בטעמי שלום בית

לא נתערב*צועד*
לגמרי חירטוטא דלעילא. גבר חכם צריך אישה חכמהצקון לחש


מדבר על עצמך? :-/חירטוטא דלעילא

זה לא תמיד נכון. כמו שאמרתי, עניין של העדפה.

חחחח נו הכינוי דרש... ;)צקון לחש


קשה לי להאמין שגבר חכם יסתדר עם בחורה לא חכמה. זה קרוב לבלתיצקון לחש

אפשרי.

 

אלא אם הוא חי בסרט שהוא חכם ואז הוא מרגיש מאויים ואז הוא צריך מישהי לא חכמה כדי שלא תערער לו את הביטחון העצמי...

 

ולענ"ד ההגדרה של חכמה, היא כמו ההגדרה המדעית למחוננות Giftedness.

כולם חושבים שכישרון בתחום אחד או יכולת שכלית אחת מגדירה אדם כמחונן, וזה לא נכון בכלל.

מחוננות היא היכולת להצליח בכל תחום, כשכל היכולות האינטלקטואליות גבוהות מהממוצע בדי הרבה.

זה, נדיר.

 

וככה זה נראה מההגדרה של הרמב"ם לחכמים מול שאר העם בהקדמות.

"רואים הרבה גברים חכמים עם נשים טיפשות,הייזל
אבל בקושי רואים נשים חכמות עם גברים טיפשים".
(אריקה ג'ונג)
אבחנה שגויה. לא רואים גברים באמת חכמים, אלא פסודו חכמיםצקון לחש

סופרת היא לא ברת סמכא לדיון על אינטליגנציה בד"כ, זה לא תחום המחקר שלה... והיא פמיניסטית אז דעתה מוטית מראש

גם דעתי מוטה מראש, אז מה. וגם דעתך.הייזל
אבל בא לי להסכים אתך, הלוואי שאתה צודק...

ובכל אופן, לא מתקבל על דעתי בשום דרך מצב שבו מישהי חכמה מתחתנת עם מישהו טיפש.
ודאי שאני צודק, זה דבר ידוע אצל גברים חכמיםצקון לחש

ומסתמא שיהיה קשה לאישה שהיא צריכה מישהו יותר ממנה...

אבל זה לא מה שאמרתי, וגם זה הכי אנטי-פמיניסטי ששמעתי

"ודאי שאני צודק"?! נו נו. הייזל
לא הבנתי מה יהיה קשה לאישה לדעתך.
להיות עם מישהו פחות חכם ממנהצקון לחש


הייתי רוצה לדעץ,שירה מ.


הייתי רוצה לדעת אם מפריע לגברים שהאשה תהיה יותר חכמה מהםשירה מ.

מבחינת דעות, השכלה (תארים וכו..), אינטליגנציה... (סליחה אם זה נשלח דווקא אלייך @צקון לחש אבל זה פשוט המשך לשיחה...) 

תלוי באדם, במה שחשוב לו ובביטחון העצמי שלו ביחס לזמן הנתוןצקון לחש

סתם דוגמא: נניח אדם שחשוב לו להיות שחקן כדורגל טוב, לא אכפת לו אם אשתו תהיה חכמה ממנו.

אדם שאוהב להיות מנהיג חברתי והוא מצליח בזה, גם לא יפריע לו אם אשתו תהיה חכמה ממנו.

 

בד"כ הבעיה היא לא בהשוואה מי יותר, אלא אם שני הצדדים בדרך להגשמה עצמית או לא.

כל פעם שיש צד אחד בלבד שמגשים את עצמו, לא רק בחכמה, זה עלול ליצור תסכול לצד השני.

תודה!שירה מ.


חירטוטא דלעילא

יש דבר כזה, חכמות עם טיפשים.

 

אמא שלי השתדכה עם אבא שלי כשהיה לה תואר שני בתכנות ומתמטיקה ולו בקושי היתה בגרות...

(ועם השנים התברר שהוא הרבה יותר חכם ממנה.)

הסוגריים שלך מחזקים את דבריי. מתברר שהוא דווקא חכם,הייזל
למרות שאין לו רזומה באקדמיה.
ואגב, לא הגדרתי מהי חכמה בעיניי...
נכון. אבל לא באותו סוג של חכמה.חירטוטא דלעילא

הוא מתוחמן ומקומבן ויש לו תובנות מדהימות שלאמא שלי לא היו עולות.

היא מדברת 4 שפות ויש לה ראש מתמטי, אבל כשמישהו רוצה להתייעץ עם מישהו על משהו הוא הולך לאבא.

 

זה נחשב יותר חכם בעיני.

 

אגב, את באמת סופרת?

אני? אולי בעתיד, בינתיים לא...הייזל
הוא דיבר על אריקה ג'ונג.
אני לא מרוכזת היום |סטירה לפנים| |אתגר דלי הקרח|חירטוטא דלעילא


את מערבבת לדעתי ידע עם חכמהחיה רוז

יכול בן אדם להיות בור בכמה תחומים, אבל הוא תופס מהר כמסבירים לו. התהליכים הלוגיים עובדים טוב.

והשני למד מלא בתחומים האלו והשיג איכשהו תארים אבל הוא לא מבין את ההקשרים, ההשוואות ומהלך הדיונים בנושא.

 

מבחינתי הראשון הוא החכם והשני הוא היודע (אולי).

בכיף להתדיין על דבר גם כשצריך להתחיל מא'.

קשה להתדיין על דבר כשהשני בכלל לא מבין את צורת החשיבה שלך.

אני לא מערבבת ידע עם חכמה חירטוטא דלעילא

לאמא שלי יש צורת חשיבה מאד שונה. מאד ישרה. מנתחת כל דבר.

אבא שלי חושב מעבר. מאד מחוץ לקופסא.

היא מרובעת והוא עגול.

זו באמת כבר שונות מסוג אחרחיה רוז


הוא שאמרתי.חירטוטא דלעילא

ולענ"ד, חושבים חוץ-קופסתיים יותר חכמים.

יותר חכמים או יותר שווים/טובים?*צועד*
חכמים. מי אני שאחליט אם משהו הוא טוב יותר או שווה יותר????חירטוטא דלעילא

גם מי יותר חכם אין בסמכותי להחליט, אבל לגבי זה יש לי יכולת להביע דעה

חחח... סבבה*צועד*
אני נגיד, חושב שאני לא חכם אבל יש לי ראש מחוץ לקופסא
הממ. בחיים לא פגשתי מישהו שחושב שהוא לא חכם.חירטוטא דלעילא

מי שחכם לרוב מודע לחכמה שלו ומי שטיפש לרוב לא מודע לטיפשות שלו.

 

(אנלא חושבת שאתה טיפש)

רואים שלא פגשת אותי*צועד*
עבר עריכה על ידי *צועד* בתאריך כ"א בכסלו תשע"ז 02:02
(את יכולה לחשוב, אין לך דרך להעריך את זה..)
אוקיייייחירטוטא דלעילא

א. אתה מחשיב את עצמך לבחור חכם.

ב. אהבתי את ההגדרה למחוננות, אבל זה דבר די נדיר ולא דיברו על זה כי אם על חכמה ממוצעת.

אבחנה מעניינת צקון לחש

אם כי אני לא הנושא...

 

ומה ההגדרה לחכמה אם לא מחוננות?

בעברית החכם (החכם האמיתי ז"א) הוא המדרגה השכלית הגבוהה ביותר...

אז בעיניאופטימיות
מפני שאשה וגבר שונים במהותם אגדיר את החוכמה של כל אחד מהם בצורה שונה.
{ועדיין אני חושבת שהגדרה בעיני= תחימת גבול,כך שזה מצמצם את מה שבאמת אני חושבת על חוכמה בגברים,כי חוכמה זה מכלול.}

גבר חכם בעיני זה אדם בעל תחומי ידע נרחבים,אדם עם עומק שיהיה לו מה להציע לי,כלומר שאלמד ממנו,גם תורה!

אשה חכמה זו אישה ש"בחוכמה בנתה ביתה" (מעבר להגדרה הפשוטה,שהיא בעלת השכלה ובעלת תחומי ידע). אשה שתנתב את הבית בחכמה.

העובדה שאשה היא נשית בעיני לא מעידה על העדר חוכמה מסיבה פשוטה, שזה לא שהאשה מתעסקת כל חייה בהבלי העולם,בחיצוניות. אלא פשוט היא נראת נשית. אחת שתתעסק בחיצוניות-זה יעיד בעיני על היעדר חוכמה אם כי במידה המתאימה לנסיבות המקרה.

ירתיע גברים? יכול להיות. אבל גבר חכם לא ירתע מכך, ההפך,הוא ישמח שאשתו תהיה חכמה כך יהיה לו את האשה הנכונה לדבר/להתייעץ איתה.
מה אומרים?^^^^אופטימיות
מסכימה איתך מאד!רחפת..

במשפט האחרון בעיקר.. 

הגיוני מאד.חירטוטא דלעילא


ההבדל בין אישה חכמה ללארחפת..

זה אם היא מרכיבה משקפיים. מגניב

 

 

 

לא נכון.חירטוטא דלעילא

מכירה גאונות בלי משקפיים ומטומטמות על שלובשות משקפיים.

מה קשור...

<צ>רחפת..

לא חשבתי שאני צריכה להבהיר את זה.. סליחה!

הא, עניתי בציניות גם. הכל בסדר.חירטוטא דלעילא

אני ממקלדת אחרת ולא יכולה לעשות סמיילים, כי חסר פה סימנים איכשהו

לא נכון!נקודה

בס"ד

 

יש כאלו שעשו לייזר קורץ

 

לענ"ד, ברגע שאדם חושב שהשני לא 'חכם', זה לא מעיד כלום עלרחפת..

החוכמה של ההוא, אלא בעיקר על מידת הגאווה שלו.

חכמה בקטע עובדתיהשאלה.
לא בקטע של פרשנות - טוב/ רע.

לא חושבת שאם אני מזהה שמשהו לא חכם זה הופך אותי לגאוותנית. זה לא אומר ששללתי כשרונות אחרים שלו
בשביל זה צריך להגדיר חכם במה. לדעתי בכל אדם קיימת חוכמהרחפת..

אם זה חכמת הידע ואם זה חכמת חיים או חכמת אינטואיציה או חכמת היצירתיות.

 

לכן, חכם בכללי לא ארצה לחשוב על השני. 

אני לא אדם חכם*צועד*
ומעולם לא פחדתי מבחורה חכמה.
ממריבוזום
כן, אתכוון לאותו הדבר כשאתאר אשה כחכמה או גבר כחכם - מישהו שתופס רעיונות במגוון נושאים בבהירות ובמהירות, מסוגל לנתח, להרכיב, להשתמש בהם, להבין דבר מתוך דבר. דברים בסגנון הזה. (כן, הדברים האלה שגורמים לאנשים לקבל ציונים גבוהים בלימודים ובפסיכומטרי).

שמעתי (דווקא מבנות) שבנים חוששים מבנות חכמות, אבל לא הכרתי בנים כאלה.

לא מכירה בנים שחושבים שנשיות "לא מצטלצלת היטב" עם חכמה. כן מכירה כמה שמאוד רוצים דווקא אשה חכמה (במובן שתיארתי).
בעיקרון אם מודדים משהו- צריך לעשות את זה על פי אותם קריטריונמלכת הפרפרים

השאלה היא האם אנחנו מצפים לאותה חכמה מגבר ואשה? 

ע"פ דעתי מגבר  אנחנו מצפים להיות יותר ריאלי עם חשיבה לוגית ויכולת ללמוד את הנתונים בצורה חדה, ושהחכמה שלו תתבטא בראש- מה שבעצם נותן לנו תחושה שהוא "גבר",

ומאשה אנחנו מצפים לחשיבה אינטואטיבית ולהרגיש את השטח, ושהחכמה שלה תתבטא בלב מה שנקרא- 'חכמת הלב'. זאת אומרת בקטע היותר רגשי- מה שנותן לנו תחושה שהיא "נשית". (לא סותרת חריגות לכאן ולכאן.) 

לא חושבת שבנים חכמים נרתעים מבנות חכמות, אלא, להפך. רוצים משהי חכמה שיוכלו לדבר איתה בגובה העיניים, מה שכן, בגלל הציפיה שמתוארת לעיל יש חשש שהן לא תהינה נשיות מה שגורם להם להגדיר "חכמה כזו, אבל נשית." 

אמרת יפה!!!👍אופטימיות
כמעט ולא יצא לי לפגוש אנשים לא חכמיםנקודה

בס"ד

 

ואולי בכלל לא. (לא עולה לי בראש אף אדם שאין בו חכמה כלל)

בכל אדם יש כמה וכמה סוגי חכמה, ויש מקומות שונים בהם חכמתו מתבטאת.

 

מדברים היום על 7 סוגי אניטלגנציה,
אך כבר חז"ל (נדמה לי במסכת אבות) דברו על סוגים שונים של תלמידים.

יש מי שהוא בור שאינו מאבד טיפה, ויש מי שהוא כמעיין המתגבר...(ויש שם עוד כמה )

לי למשל היה מספיק חכמה ושכל ללמוד בהצטיינות כל תחום שנגעתי בו, 

ואין לי מספיק לארגן חפצים במרחב. (להחליט מה מקומם ואז להניח אותם שם בקביעות )

ואני מכירה נשים שהפתרונות שלהם בתחום זה פשוט גאונות צרופה בעיני.


אבל בהקשר שלנו-
לענ"ד רוב האנשים מחפשים בן זוג שיוכלו לתקשר עימו בקלות. להזדהות,
לחלוק תובנות ומחשבות תחומי עניין וכ'.

 וכאן מה אדם יחפש תלוי מאד במי שהו. למשל אדם מאד מאד עמוק ובעל סבלנות-

לא יירתע ממישהי שחשיבתה לא מהירה כל כך, אך כן מעמיקה מספיק.
לעומת זאת יש אנשים שחייבים שקצב עיבוד המידע יהיה זהה או דומה, כי חשיבתם מאד מהירה-

ואין להם סבלנות להמתין, אומרים משהו- וכשלא רואים את ניצוץ ההבנה בעיניים מייד- זה מאכזב,
עד שבן השיח מעבד נתונים כבר הספקת לחשוב על מליון דברים ולהתנתק...

 

יש אנשים שמטבעם אוהבים מאד לדבר, להנהיג, ללמד,
חלקם גם בזוגיות יחפשו אדם עם כלים לקלוט את חכמתם, להתבונן בה,

ופחות יחפשו מישהו שיכול להחכים אותם. (כמו שיש כאלו שאוהבים לשמוע ידע חדש, ללמוד וכ')

 

מה שאני בעצם מנסה לומר זה שפחות חשוב כמה ואיזה סוג חכמה יש לך,

 מאשר מי האדם ומה הוא מחפש בזוגיות.

 

למשל יצא לי להיפגש עם אדם מאד מאד חכם, שנהנתי מאד ללמוד איתו,

והיה לו מה לחדש לי, והבין את הראש שלי מאד- עד שכשהיה אומר משהו,

היה צופה את השאלות שלי ועונה אליהן,
וגם את מה שאני חידשתי לו היה קולט בקצב משביע רצון- אבל רגשית לא להתפתח בכיוון שהוא רצה.

את אשתו הראשונה הוא מאד מאד אהב,
( למעשה באופן שדיבר עליה- באיזה שהוא שלב לא הייתי בטוחה
אם בכלל הוא התגבר על הפרידה הזאת או לא) 

ויחד עם זאת התבטא עליה פעם "היא היית כזאת מטופשת, זו הייתה מסירות נפש להקשיב לה, כל מה שעיניין אותה זה בגדים ונעליים".  - והגירושים לא היו בגלל שהיא לא מספיק חכמה בשבילו, אלא מצידה. 

ובצדק- מי רוצה בעל שרואה אותה בכזה אופן? (מובן שהיו סיבות נוספות)

אבל מבחינתו היא הייתה אהבת חייו.

כי הצורך שלו בזוגיות- לא כלל חיבור בתחומים הדורשים יכולות שכליות...
יש גבר שבמסירות נפש סגר את הפה ולא מעיר על בלגן,
ויש גבר שבמסירות נפש נאלץ להקשיב להגיגים טיפשיים של בת הזוג- וזה לא מוריד את ערכה בעיניו. 

אבל לענ"ד רוב האנשים והנשים כן מחפשים שיהיה בסיס מסויים של חכמה,

בשביל התקשורת המשותפת.

אגב-אצל נשים ראיתי יחס סלחני כלפי תחומים מסוימים שגברים "לעולם לא יבינו", 

אבל לא ראיתי אישה שכלל רואה את בעלה כטיפש ממש.

(ולא אני לא מכירה את כל הנשים בעולם אז זה לא מדד, רק משתפת)

 

 

שורה תחתונה - אני מעריכה שאנשים נרתעים מפערים,
ואם יש פערים באינטלגנציה אז הגיוני שמי שחש אותם ירתע מיצירת הקשר.

מצד שני החכמה הקריטית היא ליצירת התקשורת, 

לא ללימוד משותף של פיזיקה מולקולרית... 

 

 


 

נקודות מעניינות העלת! צריכה לקרא שובהשאלה.
מקסים.שיראל.
וואו, ממש יפהצריך עיון
ניתוח משביע רצון צקון לחש


תודה לכם, פרגנתם נקודה


אם היא חכמה כמו רבקה בת מאיר טיקטינר, בעלת הספרחסדי הים
'מינקת רבקה', אז אפשר לצאת לדייט, אם פחות, אין על מה לדבר.
שמע!! חידשת לי מאוד עם הספר הזה. יש להשיג אותו?צקון לחש


באופן אישי,נפתלי הדג
חכמה היא הדבר הכי מושך בעיני בבת זוג. בין אם זו חכמת לב באנשים ובין אם זו חכמה ריאלית, כי במובן מסוים, עיקר החכמה היא לאו דווקא הידע אלא היכולת לנתח ולהביט בעומק הדברים. אני לא רואה בעניין הזה הבדל מהותי בין גברים לנשים.

יש גברים שנרתעים מנשים חכמות. אם נלך על פי ההגדרה לעיל, הם לא חכמים במיוחד.
היי נזכרתי בך השבוע במוחש. סליחה על הניצלושנפש חיה.
איזה כבוד נפתלי הדג
באישי . סוף ניצלושנפש חיה.


נראה לי ברור שעדיף להתחתן עם מישהיא יותר חכמהאחלה
איך שאני מבין את זה, יש שתי אפשרויות עיקריות להבין את הפחד של גברים (הפחות חכמים;) מאשה יותר חכמה:
1. פחד מכך שהאשה תזלזל בגבר (לאו דווקא, זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בפחד מרגשי נחיתות כשלמעשה האשה לא תזלזל בו)
כיוון הפוך -
2. הרגשת עליונות ואגו - להגיד משהוא והיא לא תוכל לערער עליו... ביטחון עצמי.

לי אישית, אשמח אם היא תהיה עם יותר ידע תורני, IQ ו EQ, חוכמת חיים השקפת עולם וכו' בהרבה משלי כי (אם לומר בצורה אולי קצת אגואיסטית) בתור * זוג * אני רק מרוויח בכך.
(כמובן, מדובר כשלה זה לא יפריע הפער ובסה"כ נבין אחד את השניה ולהפך.)
לדעתי מי שחושב אחרת מפספס את העניין של זוגיות...
שאלה יפה לפי דעתיעוזיהו
1.כן(לפי דעתי)
2.אני לא ממש חכם,איפה שאני מצליח(ברוך השם יתברך) זה במוסר עבודה חולני ומגוחך ואני מרגיש צורך לענות על השאלה הזו.
אני יוצא עם מישהי שהיא חכמה מאד...ברוך השם יתברך ואני ממש לא נרתע מזה,אני לומד ממנה דברים דרך שיחות...ואני גאה בזה...אני גאה בה.
אם פתחתם את הנושא אז יש לי תהיה בענייןארץ ושמים
אני חושבת שאני בחורה מחוננת.. יענו מבינה דברים גבוהים וזה בטבע שלי.. נגיד לקרוא מזמור תהילים ולהבין מה שכתוב שם.. ומוזר שיש אנשים שאשכרה לא מבינים מה כתוב. או לשמוע שיר ולהתפעל מהמילים היפות שלו. וגם כישרון במוזיקה ובכתיבה ובלימודים ב"ה.
אז יש לי2 שאלות:
1. זה אומר שאני חייבת מישהו חכם? הגיוני שאם הוא לא יהיה חכם אז לא אצליח להעריץ/ך אותו ואז זה לא ילך? כי הרבה פעמים לצערי אני מסתכלת על אנשים מגבוה -איך הם לא מבינים.
2. אולי לא חייב מישהו חכם, אבל שיהיה עמוק? ואולי עמוק זאת הגדרה לחכם?
לענ"ד לא מתחתנים עם מישהו שמסתכלים עליו מגבוהנקודה

בס"ד

 

וזה לא משנה אם הסיבה היא שהוא פחות חכם,
או פחות מקפיד על קיום תורה ומצוות,

או כל סיבה חיצונית אחרת שיוצרת אצלך ריחוק והתנשאות.

 

ככלל חכמה מאת ה' היא לא סיבה להתנשא על שאר האנושות,

גם אם בתחומים מסוימים האדם מחונן או אפילו גאון.

זה אולי טבעי שזה קורה, אך צריך לעבוד על זה,

ולזכור שכל מה שיש בך ניתן מאת ה', וכם זה ה' מצפה שתעבדי אותו.

ברגע שלאדם יש יותר כישרונות זה אומר שהקב"ה מצפה ממנו ליותר תחומים בהם הוא יאיר את העולם,

בהתאם לכישרונות שניתנו לו, ואין היגיון לגאווה על משהו שהוא בכלל לא בידיים שלך, לא בבחירה שלך,
ולא השגת בעצמך אלא זכית בזה משמיים.

יחד עם זאת שזאת עבודה לתרגל ולהבין את זה, ולהעריך כל אחד באשר הוא,

לא מתחתנים בידיעה שאחד הדברים שנצטרך לעבוד עליהם זה להסתכל בגובה העיניים.

 

אפשר להעמיד את עצמך בסיטואציה ולחשוב הפוך, כמה שב"ה את מחוננת,
יכול להיות שיהיה מישהו עוד יותר חכם ממך.
היית רוצה שיתחתן אתך למרות שהוא מביט עלייך מלמעלה, ומתקשה באמת להעריך?

 

לענ"ד בכל אופן כל אחד\ת ראוי למקסימום הערכה מבן\ת זוגו, ומי שלא מסוגל להעריך באמת,

שיחפש בן זוג כזה (חכם\מוכשר\דוס\בעל יכולת ביטוי\ חרוץ\כל דבר שהכרחי להערכה מבחינתך )
שבאופן טבעי מעורר את כל ההערכה והכבוד.

ובלי שום קשר לעבוד על המידה הזאת של ההסתכלות מגבוה,כלפי שאר עם ישראל

בהצלחה

 

 

איזה כיף לקרוא את התגובה שלך, כמעט רציתי לשאולאל הנשמה
וממש ענית לי.

אבל בעייני זה כייף שדווקא הגבר יהיה יותר חכם ממני...כמובן שזה לא יכול לסתור הערכה משני הצדדים.
1.לא,2.את לא חייבת להיות דומה לו.עוזיהו


מחוננות זה לא כישרון, ואפשר לבדוק את זהצקון לחש

בכל מקרה, אשרייך על הכשרון המוזיקלי והשירי, זה לא סותר להיות עם מישהו שלא מבין אותם ונניח גאון מתמטי, או שכושר הארגון שלו גאוני.

זה תלוי ביכולת שלך להתמודד עם המלחמה בין הגאווה לענווה ביחס לבן הזוג

אני חושבת שאין מה להסתבך בזהמישהי 1
יש מלא בנות שלא גאונות אבל כשתדבר איתן שיחות עומק לא יפריע לך שהן לא גאונות
יש הרבה סוגים של חכמה
אאכ אתה מתכוון לדון בפיזיקה גרעינית

אבל אם מרגישים שהמדוייט פחות חכם ממני-חותכים!
לי אישית קרה רק פעם אחת
גבר חכם ואישה חכמיםותן טל
אלו אנשים שפיתחו את היכולות השכליות שלהם וממשיכים לפתח אותם עוד ועוד, ולעיתים זה גם מגיע עם מתת אל של אייקיו מעל הממוצע. נראה לי שזאת הגדרה שווה לשני המינים...חחחח
(אם אני אציע לבחור בחורה או לבחורה בחטר - אני אגיד "הוא חכם, אדם מבריק שאוהב ללמוד ולדעת דברים"או "היא בחורה מאוד חכמה, סקרנית, אוהבת להבין דברים ולא להישאר ברמה הרדודה של ההבנה. אינטליגנטית, אין ספק". אני אישית לא רואה הבדל ניכר בין שני הניסוחים. כמובן שהם מונפצים ולא יצא לי להגיד דבר כזה לכאן או לכאן אבל להמחשת האפשרות הם באמת מתאימים.

לגבי הבנוסף - רק על עצמי לספר ידעתי, אני אסכים לצאת גם עם אשת היי טק, רופאה, מהנדסת טילים או בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה - כל עוד אני אדע שהיא לא בחורה מתנשאת, ושהיא גם תראה את זה בכל הליכותיה.
בלתק, נשיות הכי מצטלצטת עם חכמהאהבה בתענוגים
פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה... ;)
לדעתי וסליחה שאני כותבת כךגאולה אחת קטנה
אבל רוב מוחלט של הנשים חכמות יותר מהגברים כך שהסיכוי לזוג בו האישה פחות חכמה מהגבר הוא קלוש.
וגם אם הבחור יהיה סופר למדן בתורה או להבדיל פרופסור בפיזיקה.
על פי מה זה? מדד עצמאי?צקון לחש

https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_differences_in_intelligence

 

The average IQ scores between men and women have little variation.[28][32][33][34][35] However, the variability of male scores is greater than that of females, resulting in more males than females in the top and bottom of the IQ distribution

 

כלומר רוב הגאונים הם גברים, וגם רוב ה... לא חכמים (אם לנסח בעדינות).

שימי לב לפסקאות ההמשך, או יתרון לגברים או אי-יתרון לבני מין כלשהו.

אימרת כנף.רווק ב

גבר רוצה אישה חכמה דיה בכדי להבין אותו.

וטיפשה דיה בכדי להעריך אותו.

חחחח...בהתחלה זה היה נשמע לי מדוייקאל הנשמה
אבל במחשבה שנייה,
למה צריכים להיות טיפשים בשביל להעריך מישהו?
לא הייתי אומרת טיפשה כמו הצורך בלהיות ענווהאל הנשמה
אמרת הכנף הזו מנציחה פה הנחה מאוד שלילית על המין הגברי.
לא כל כך מבין מה שלילי בזה.רווק ב

אך גם אם כן, זה נכון שלגברים ישנם גם תכונות שליליות.

הכוונה היא, טיפשה דיה בכדי להעריך את חוכמתורווק ב

ותבונתו, ולא בכדי להעריכו בכלל.

אם כי שגם זה פירוש נאה.

אכן כןאל הנשמה
אבל אפשר גם:
שרק עצם היותה טיפשה, מאפשר לה להעריך את חכמתו.
ואילו אם היא הייתה באמת חכמה היא הייתה מבינה שהוא בכלל לא חכם.


כלומר הנחת המוצא היא שהגבר חכם רק עבור טיפשים.(שבמקרה הנוכחית זה טיפשות)
אולי.רווק ב

אך הבנתי היתה שלדוגמא באם ניקח מדרג חוכמה מאחד עד עשר שהעשר הוא הגבוה יותר.

כמו כן נניח שהגבר נמצא במקום שביעי במדרג.

לכן הוא איננו ירצה אישה שנמצאת במקום השני כי היא לא תבין כלל על מה הוא מדבר.

אך גם איננו רוצה אישה הנמצאת במקום השמיני משום שדעתו לא תהיה מוערת דיה.

 

א"כ איפה נקודת המוצא היא שגברים מעוניינים שיבינו אותם, ויחד עם זאת יעריכו אותם על גודל חוכמתם ותבונתם.

 

למעשה אין אני מכריע מהו הפירוש הנכון, והבוחר יבחר על פי נטייתו. קורץ

 

 

בעיניינפש חיה.
איזהו חכם
המכיר את מקומו.



אשה חכמה תדע להכיר במקומה ויחד עם זה לתת מקום לבעלה
ובעל חכם יידע להכיר במקומו ובמקומה של אשתו
פעמים שהחכם מכיר שמקומו גבוה יותר.רווק ב

ולכן באם האישה חכמה יותר, מדוע שתעריך/תכבד/ תתיעץ בדעת בעלה?

 

צריכה להיות אישה אצילת נפש בכדי שתשים עצמה כמכבדת ומיישמת את דעת בעלה.  

א. אתה משתמשש בשפה יפה. וזה יפה מאד!!נפש חיה.
ב. החכם יודע שדווקא הלמידה מכל אדם וכן ההערכה בחינת "אל תהי בז חכל אדם...שאין לך אדם שאין לו שעה" קל וחומר אם הוא/היא אשתו/ בעלה!

ג. אישה
חכמה ככל שתהיה
כאשר היא תשתמש בחכמתה ככלי ניגוח חלילה או נצחנות
יצא שכרה בהפסדה.....


נצא ונלמד מדבורה אשת לפידות
על הנהגה וכבוד בביתה.


נזכה בע"ה!
תודה על הקומפלימנט.רווק ב


הלוואי שכדבריך כל חכם אף יתנהג בחכמה.רווק ב


בעזרת השם. חכמת נשים - בנתה ביתה.נפש חיה.אחרונה
ממה שידוע ליאורות הכתובה
יש בנים שנרתעים מבנות חכמות,
ויש בנים שממש בא להם בטוב מישהי חכמה(כי בטח היא לומדת מקצוע קשה שיכניס הרבה כסף, שמעתי פעם בייניש שרצה להיות אברך וחיפש מישהי קרייריסטית שתפרנס אותם/אותו),

לא יצא לי לשמוע ממישהו שבחורה יותר חכמה היא פחות נשית בעיניו.

אבל..שאלה שלא רצית שתשאל אבל מתבקשת-מה זה בחורה חכמה? מה זו בחורה נשית?
יש כ"כ הרבה הגדרות ותשובות שונות ומשונות.
לאחד- בחורה חכמה היא בחורה שלומדת מדעי המחשב/הנדסה/ ביואינפורמטיקה.
לחברו- המדד לבחורה חכמה זה אינטיליגנציה ריגשית, יכולת הבנה של סיטואציות מורכבות, או מישהי עם טאקט.

לאחד- מישהי נשית היא מישהי שמקדישה זמן רב ומשאבים רבים לטיפוח הופעתה החיצונית.
לחברו- בחורה נשית היא בחורה שרוצה משפחה גדולה, שאוהבת לבשל ורואה זכות בלהיות עקרת בית שתקדיש לפחות כמה שנים לגידול הילדים בבית.

לענ"ד פעם החלוקה בין חכמה נשית לגברית היתה הרבה יותר קלה וברורה, שכן האיש והאשה איישו תפקידים שונים בבית, וכל תפקיד דרש מיומנויות אחרות (בחלוקה גסה- טכניות לגבר, שעסוק בלפרנס, ורגשיות לאשה, שעסוקה בלנהל בית).
אבל היום דברים השתנו מאד. הגבולות הטשטשו ונחצו משני צידי המתרס. בכל אחד ואחת יש תכונות נשיות וגבריות, הכל שאלה של מינון ויחסיות.
אולי לפי זה- בחורה ריאלית ובעלת ראש מתמטי, שלומדת במכון טל מקצוע מפוצץ כלשהו- יכול להתפרש (ובצדק) בתת מודע כבחורה בעלת כישוריים גבריים ובעלת תכניות בעלות אופי גברי לחייה. ומכיוון שיש בה צדדים גבריים- אז היא פחות נשית.

(יהיה משעשע אם גבר יהיה מתוסבך עם עצמו כי הוא ירתע מהצד הנשי שבו, שיותר חכם מהצד הגברי שבו).
עד כאןכְּקֶדֶם

מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה

וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד.  ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.

ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.

אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.

ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.


אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.

הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.



התוהו קדם לעולם. 

נוגע, לא נוגע

עצוב וכואב לשמוע

 

קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.

שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך

נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
מבטאת את ההרגשה
כואב ממשארץ השוקולד
מאחל רק טוב
חבר יקרכל היופי

עוד לא הגיע זמנך להיעלם.

הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.

הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.

האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?

אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.

כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.

אבל יש ויהיו רגעי אור.


אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.

אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.


מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.

חולה עליךךךadvfb

אחלה כתיבה

 

הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.

לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.

יש שני צדדים יראה ואהבה.

היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב. 

על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.

אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!

בהצלחהברוקוליאחרונה
זה נהיה טרנד?הפי

לדבר עם בחורה ולברוח?

2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.

אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש

ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.

ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה

לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .

איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?

ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום


 

שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו

ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .

מדוע?


 

אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )

ובסוף הלכו בלי הסבר בבום


 

אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..

ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..

אבל לא כולן לוקחות את זה ככה

יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..


 

באמת קחו אחריות.

גוסטינג זה גועל נפש

אתם גועל נפש

 

השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.

אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..

נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??

(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?

 אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל 

 

דרך ארץ

 

כנל הפוך!! כלפי גברים

 

יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי

אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...

לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.

עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).

הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.

זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".

מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."

וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?

זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...

קלעת בולמה כבר ביקשתי

היא אמרה על עצמה שהרגש שלה לא נמצא איפה שהיא מצפה שיהיה ושהיא מאוד מקווה שיתפתח, ככה שכנראה באמת זה שלא היה שם שינוי משמעותי היה הטריגר העיקרי להיפרד. היא דיברה עם מישהי שהדביקה את החוסר התקדמות ברגש בהובלה שאולי חסרה מצידי, וזה היה נראה שהיא קצת נתלתה בזה בשביל לתרץ למה היא רוצה לסיים. בזמן הפרידה נאמרו הרבה דברים שאני כבר לא ממש זוכר, והאמת שמעדיף כבר לשכוח...

בעז"ה שבקרוב ממש נזכה למה שאתה מתאר ושבנתיים אצליח לחיות באמונה ובביטחון... 

מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים

אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.

"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".

שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon

האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם? 

אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
מספר של שדכנית שעוסקת בזה.
אשמח גםראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה

אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור

פניתי ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
זה סביב ישיבת מיר?
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות

יש להם גם קהילה פיזית?

בוודאיארץ השוקולד
תשאל בקבוצה איפה הם גרים ואיפה המניינים שלהם, לרוב זה סביב אוניברסיטאות לדעתי.
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?

כמה שדכנים ומיזמים.

כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.

בהצלחה

הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי

הבחורה כמעט מתעלפת מקור

והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..

הבנת מה אני אומר?

אחי , היא בעולמות עליונים

ביטקוייןמשה

זה באמת מקום לרחף בו.

כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.

מה שבטוח.

ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.

תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.

בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.

הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.

ברור שהיא צריכה להגידהפי
לא ציפיתי שידע לבד
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
כולן סירבו. אולי הגיע הזמן לכבס אותו. 
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד

אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.

 

ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.

חחחח לא נראליהפי

אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר

פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן

מה לא ניקח????


והיא כולה עלק קר לך

הורידה לי את החשק לא לקחתי .

סתם פשוט היה יש ים אנשים


קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר

אבל בדייטים לי ספציפית קפוא

ואני חופרת לבחור שקר לי!

הוא לא יכול לפספס את זה

אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי

שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.


שזה קטע זה יחסי  כי עם גברים קפוא לי רצח

ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק 

אז אפשר לעבורבחור עצוב

זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.

בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).


אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר. 

ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב

יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות. 

אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
קורה לי הרבה בשרשור הזה
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה

והיא עדיין התפדחה להגיד

אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה

את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
אבל אתה הולך לאחד את ההון שלך וההון שלה להון אחד.


זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.


המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.


וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.

זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
ולגמרי אין לי בעיה לקחת אחריות על הצד הכספי בקשר. לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכל. 
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אבל בנושא הספציפי הזה זה מאוד חשוב לעבוד יחד כי ישנן החלטות מאוד גורליות.


אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.


אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.


וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.

אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה

השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.

אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד

רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?

מה דעתך על זה?

המצב הנפוץאריק מהדרום
הוא שיש צד אחד מאוד מעורב בפיננסים וצד אחד לא מעורב בכלל, העובדה שזה מצב נפוץ לא אומר שזה בריא, במקרה של גירושין או מוות או נכות פתאומית שתמנע מהצד המעורב לתפקד זה יקשה מאוד, מקרים שבו צד אחד לא רק שאין לו את הקוד לחשבון בנק, אלא שבכלל לא הוריד את האפליקציה לחשבון זה יהיה ללמוד להתנהל הכל מאפס.


בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.

אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה

תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.


אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.

ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.

ולמה

 

1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"

 

2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
 

נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.

 

(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)

מסכים ומחזקאביעד מילוא

אבל זו התבוננות חיצונית  צריך לשבור את הסטיגמות

אתה מה זה צודקadvfb

גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.

אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.

לא הבנתיהרמוניה

למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?

לראשון יש יותר סיכויadvfb

הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.

 

בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי. 

תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה

לבין כמה שהוא באמת

שוב נר בלי ביתאנונימיכלשהו

כל משב רוח מכבה אותו. נשארה רק פיסת שעווה חסרת צורה.

בעז"ה שנה הבאה 'נר לבי בית'חסדי הים

לפעמים רק צריך להחליף כמה אותיות בראש, כמו הדוגמה המפורסמת 'מחשבה-בשמחה'.

בעז"ה בקרוב ממש!

היום זה עדיין "זאת חנוכה" וההשפעה עדיין קיימתנפש חיה.

אפשר עדיין להתפלל ולבקש ליד החנוכיה אפילו שהיא כבויה

 

 

בע"ה

לשנה הבאה נר איש וביתו

מתוך בריאות ושמחה#

רק לומרנגמרו לי השמותאחרונה

שהתפללתי עליך לישועה שלמה ב"ה.

ניכר שאתה עובר קושי מאוד גדול, תקופה ממושכת

מקווה שאתה מוצא גם בחיים האמיתיים כתובת מיטיבה שתעזור לך ותלווה אותך דרך קושי זה

חזק ואמץ

ב"ה שתראה אור גדול במהרה ממש

"קווה אל ה'

חזק ויאמץ ליבך

וקווה אל ה'"

אולי יעניין אותך