בנות, אשמח לחוות דעתכן..פינגו0

יצא לי לא מעט שפנו אלי בנות, חלקן דרך "שליש גן עדן" וחלקן דרך חברים מהאוניברסיטה.

שהן מה שנקרא דתיות לייט (הולכות עם חצאיות מיני או מכנסיים או מתכוונות לשים כיסוי ראש חלקי או אפילו בלי),

ומצד שני הן לא חושבות שהן לייט והן כותבות/אומרות על עצמן שהן דת"ל וכד'.

 

אני עונה להן שיש לדעתי פער ברמה הדתית,

והן תמיד מתעקשות שהן רוצות להיפגש או שלפחות אגיד להן מהו הפער.

תמיד אני מנסה להתחמק (ואף פעם אני לא אצליח), כי מה שאני לא אגיד הן בסוף נעלבות מזה..

מה נראה לכן לעשות?

למה לא לומר מה הפער?פה לקצת
לא הקטע של לבקר אותן, אלא 'כי אני מחפש משהו אחר'
כי הן פשוט נעלבותפינגו0

פשוט תסתכלי על התגובה מתחת ותראי..

 

את מבינה, הן לא מקפידות על ההלכה, וגם לא מודות שהן דתיות לייט.

ובנוסף גם חושבות שלא קיים פער דתי.

הן לא יגידו שהן לייטכמעין הנובע
וכאן נוצר ההבדל בין דתי לאומי לבין דתי לאומי תורני (שגם זה משתנה מסביבה לסביבה אבל בגדול).
ולא הבנתי מה הבעיה? פשוט תגיד שנראה לא מתאים. למה יש להן זכות לשאול למה ולמה אתה צריך להגיב לזה?

אם תיתן להן תשובות יהיה להם גם טוב מאוד איך לענות לך. זה לא יגמר בזה
אתה צודק מבחינה סטיגמתית,פינגו0
מבחינה אמיתית לא אמור להיות הבדל בקיום ההלכה הבסיסית בין דת"ל לדת"ל תורני.
ההבדל ביניהם אמור להיות ברמת הסייגים ובהוואי הכללי בבית.

מה שקורה היום, שזה נחשב לגיטימי לא לקיים חלק מהמצוות מ'אידיאל', ועדיין להיקרא דתי אורתודוקסי.

יצא לי לדבר הרבה עם 'דתיים לייט' שרובם גם מגדירים את עצמם כ'דתיים לאומיים',
וההשקפה שלהם היא למעשה רפורמית.

אבל בגלל הפוסט-מודרניזם בעצם אפשר להגדיר הכל מחדש.
אז למעשה הם הגדירו מחדש את האורתודוקסיה,
כך שאתה יכול להיות רפורמי בפועל, ולהגדיר את עצמך כאורתודוקסי.

לגבי לענות פשוט שזה לא מתאים, לא תמיד זה מתאפשר.
אני יכול להתעלם או לחסום, אבל גם זה פוגע.
אבל יכול להיות שזה פוגע בהן פחות, צריך לחשוב על זה..
הגזמת. אני בת!כמעין הנובע
עדן. לשעבר (אם אתה זוכר).


ואל תפגע. זה לא בחכמה. תמיד אפשר לפגוע
תהיה חכם ואנושי. ברור אבל עם לב.
מצטער, אני מבקש את סליחתך!פינגו0
היא רק חיזקה את מה שאמרתיפה לקצת
אל תגיד להן שהן לייט
תגיד להן שאתה מחפש מישהי יותר חזקה, וזו זכותך והן אמורות לקבל את זה
וגם אם לדעתן אתם מתאימים, לדעתך לא.
ובעצם, למה אתה חייב לתרץ? אפשר להגיד שזה נראה לך פחות מתאים מכמה סיבות ושלום.

אני אישית אף פעם לא שואלת למה, לא חושבת שצריך להעמיד את הצד השני במצב לא נעים שיצטרך להסביר ולתרץ את עצמו.
אני אף פעם לא אמרתי להן שהן לייטפינגו0
הן פשוט לא מוכנות לקבל את זה שיש פער.

כמו שהיא אמרה, אתה לא יודע כמה אני 'דתיה בלב'..
ברגע שאתה אומר "יש פער", יש להן על מה להתווכח איתך.כמעין הנובע
ברגע שאתה לא נותן סיבה לא יהיה להן על מה להתווכח וזהו.
אבל לא תמיד אתה עולה על זה מייד,פינגו0
כשאני עולה על זה מייד, אני אכן מגיב כך.
מזה לא מיד? אחרי דייטים?כמעין הנובע
אחרי דייטים אתה גם יכול להגיד ככה
לא, בבירורים איתן..פינגו0
אז זה הכי קל!!כמעין הנובע
פשוט לא וזהו.

אלא אם כן אתה מדבר איתן או מתכתב (ככה אני מבינה) שאז זה באמת פחות נעים אבל גם אפשרי לחלוטין
כששידכו לי באופן רגיל,פינגו0
אכן באמת עניתי פשוט 'לא'.

הסיבוך שלי זה אכן בעיקר בהתכתבות דרך האינטרנט.

וגם במיקרים של בנות מהאוניברסיטה שמציעות את עצמן דרך חברים שלי,
הן לא מבינות את הבעיה ומנסות דרך חברים אחרים או דרכים אחרות..
אנסה לכוון..shilat
לפי התיאור שלך, אני כמוהן חוץ מהחצאית המיני.. אני מאלו של המכנסיים הרחבים,
ולא אני לא דתייה לייט. לא מגדירה את עצמי ככה כי ככה החיצוני מקטלג, אף אחד לא יודע מה יש לי בלב, ויכול להיות שהחיצוניות יותר קשה לי מדברים פנימים. ויש דתיים שהפוך.. חיצונית מושלמים ופנימית הם לייט בטירוף.
יצא לי להכיר גברים כאלו..
לא יודעת מי הם הבנות שעליהן מדובר אבל אולי תסביר למשל למישהי שאתה מחפש משהו אחר? דתיות שהיא אחרת? ושאתה לא רוצה לשנות אותה או את דרכיה ולכן זה לא יתאים לדעתך.. הרי מי רוצה שישנו אותה.. אם היא ככה כנראה שברגע זה היא שלמה עם ההחלטה שלה פחות או יותר לגבי החיצוניות-שהרי זה מה שמפריע לך..
לא אמורים להעלב מיזה כי בסהכ לכל אחד יש את האישה שהוא מחפש ומה לעשות שהיא לא עונה על הקריטריונים שלך..הגיוני.

אגב זה מובן, הם אמורות לראות את זה אבל יכול להיות שפנימית הם ממש דוסיות ולכן מתעקשות שזה כן יכול להתאים.. ולא מבינות למה חיצוניות משדרת יותר מידיי..
אני מסכים איתך שיש כאלה שנראות דוסות מבחוץ,פינגו0

והן אפילו יכולות להיות חילוניות או רפורמיות מבפנים (יותר גרוע מלייט).

 

אבל אני לא מסכים לגבי ההיפך!

מי שלא לפחות שואפת להקפיד על ההלכה, יש לה פגם באמונה!

ופגם באמונה - מבחינתי זה לייט!

 

אין שאיפה לקיים את ההלכה כמו שצריך <=> אין אמונת חכמים <=> אין אמונה בתורה שבע"פ <=> פגם גדול באמונת ישראל

 

לא יעזור כמה הן יגדירו את עצמן אחרת, זה מה שזה..

ואני לא מדבר על עצם קיום המצוות, אלא לפחות על השאיפה לקיים.

תסביר לכן בדיוק איך שכתבת!גלגלית
אתה לא יודע איך אמיתות פשוטות כאלה יכולות לעורר לתשובה...
כשהייתי בסוף שמינית לא הקפדתי על תפילה כשהייתי בבית ולא באולפנא ואנשים תפסו אותי דוסה ,כשאמרו לי דברים מעין אלו שכתבתו זה עורר אותי לבדוק ומי ומה אני...
הזהירות הזאת לא לפגוע, לדעתי לא כאן מקומה..
למה שהוא יוכיח אותן? זה לא מתאים לו וזהו. זה לא עניין שלו מהכמעין הנובע
איתן
זה הסבר ,לא תוכחה.גלגלית
מיותר לציין שיש להסביר בנועם וכו
הסבר עם רווח פוטנציאלי, עבורן.
בד"כ מי שמתעקשת לקרוא לעצמה דתייה באמת מחוברת לדברים ולפעמים אנחנו זקוקות לפוש קטן כדי להתקדם כי הרצון הרבה פעמים קיים..
גם כאן יש בנות שהחליו להתחזק קצת בצניעות כשהן רואות שזה חשוב לבנים..
אני בכ"א הייתי מאוד שמחה אם היו אומרים לי כי המגמה היא רצון לעלות..
הזהירות הזאת איך יקבלו דברים בסיסיים ביהדות לדעתי לא במקומה אלא אם היא נובעת מגאווה וכו
נראה לי שאת יחידה. בכלל לא שייך שהוא יעיר על זהכמעין הנובע
שיתחתן עם מי שהוא רוצה. זה מי שהן
הוא אמר שהן מבקשות הסבר. הן רוצות להבין.למה לא להסביר?גלגלית
ואני בטוחה שזאת לא רק אני..
את יודעת כמה החברות שלי התחזקו בעקבות דייטים ומה שעלה בהם? אני בטוחה שגם את מכירה כאלה.
מבינה אותךshilat
רק שאין אנחנו יודעים שכרן של מצוות, ומה יותר חשוב וכו' .. ברור לי שחיצוניות עושה את שלה ומקטלגת.. יש כאלו שאמרו לי למשל תתחזקי בזה כדי לקבל זוגיות טובה יותר..
ואני שואלת.. ואז אחרי שנתחתן אגלה מי אני באמת? לא מאמינה בזה.. שינוי עושים בשביל עצמך.. לא בשביל הסביבה.. זה אתה מול בורא העולם..
זאת הכנות שלי.. בקשר לבחור כאן בשרשור הכוונה שלי הייתה לנסות להסביר לו למה הן כן חושבות שהן יכולות להתאים.. ובהתאם לכך שיסביר להן בצורה הגיונית יותר למה לדעתו לא..
לגבי הסוף, אולי כי זה לא העיקר להיות 'דתי בלב'?פה לקצת
צריך להיות לזה השפעה גם בחיצוניות
ונכון שזה רק חיצוניות, אבל ז גם חשוב
לא העיקר, ולא רק. אבל גם.
מסכימה איתך וחושבת שעברנו את עידן הדתי בלבמישהי 1
כן. גם לי יש חברות מדהימות וצדיקות(באמת,לא מזלזלת) שלובשות מכנסיים וחצי כיסוי או לא בכלל
אבל כל האורח חיים שלהן שונה לגמרי ממישהי דוסית
חלקן כבר התחתנו ויש טלויזיה בבית ויש דברים נוספים שהם לא לרוח ההלכה.
בחור דוס באמת לא ירצה להיכנס לזה
למה יעלבו?מישהי 1
אתה רוצה מישהי שתשים כיסוי ראש מלא,והיא ממש לא מעוניינת בזה.לא מתאים נקודה.
תגיד בצורה הכי פשוטה.
כי כשמערערים לבן-אדם את תפיסת העולם שהוא בנה,פינגו0
עומדות בפניו שתי ברירות:
להיעלב
או לבנות מחדש מהיסודות את תפיסת העולם.

כשרומזים לבן-אדם שהוא תופס את עצמו כ'דתי לאומי' (אורתודוקסי),
שהוא בעצם 'דתי לייט' (דהיינו רפורמי פוסט-מודרני).
תסכימי איתי שהברירה הראשונה, הרבה יותר קלה.
או שיש אופציה שלישיתאורות הכתובה
שהוא ישמע את מה שאתה אומר, ולא יסכים איתך. מקסימום ינסה לנתח פסיכולוגית מאיפה נובע מה שאתה אומר, אבל כל זה לא נוגע אליו ולא מפריע לו.
זה נכון לענ"ד אצל אנשים שטוב להם והם יציבים במקום שלהם.
אם חרדי יגיד לי שאני רפורמי, אני לא אעלב, ואני לא אבנה מחדש את תפיסת עולמי.

[זה בכללי. בשאלות כגון שלך- אין לי מושג מה עובר בראש ובנפש של בנות כך שאני לא משליך שום דבר ממה שאמרתי לעיניונים האלו ]
לא קראתי תתגובות למעט השאלהבתשירות בדימוס
אבל, על סמך מה קבעת שהן נעלבות? יכול להיות שלא.
שנית, אף אחד לדעתי לא ישנה את יסודות תפיסת עולמו בעקבות הערה או סירוב מסוג זה (גם אם הצגת את זה כמשהו קיצוני ), בטח לא כשלא ביססת את הטענה שלך מולן.
אז יכול להיות שאתה מרגיש ככה, אבל זה לא בהכרח מה שקורה בפועל. בעיניי אתה פועל נכון ולהבא פשוט תבהיר לחברים שאתה מעוניין בדתיות "לא לייט" או שתקדים תרופה למכה ופשוט תמנע מלהכיר באוניברסיטה אם הסקת שרוב הבנות שם הן כאלה (לייט ).
כנראה שלא הבנת את הסיטואציה.פינגו0

וזה בגלל שלא קראת את שאר התגובות..

 

מדובר על בנות שהן אלו שיוזמות את הקשר.

לא אני ולא חברים שלי.

הבנתי את זה. ברגע שתבהיר לחבריםבתשירות בדימוס
את חוסר העניין שלך בנושא, הם פשוט יעבירו את זה הלאה (הרי הן פונות אליהם לא?) עוד הרבה לפני שתצטרך לדעת ולעסוק בזה. אם הן פונות, אין דרך קסם לכך חוץ מלפעול כמו שפעלת.

אתה נשמע ממש אידיאל הבנות באוניברסיטה
(תוהה למה אצלי באוניברסיטה אין פוטנציאלים)
זה לא עובד ככה..פינגו0

א. יש לי שם יותר מדי חברים, וא"א לצפות מראש לאיזה מהם בחורה כזאת או אחרת תפנה..

 

ב. באוניברסיטה הנושא של הזוגיות הוא מינורי (כנושא לדיון ודיבור),

    וכמעט לא יצא לי לשוחח עם חברים משם שיחות משמעותיות בעניין.

 

ג. רוב המקרים הם באתר שליש גן עדן ופחות באוניברסיטה.

 

ד. יש כ"כ הרבה בנות (וגם בנים) באוניברסיטה שמחפשות זוגיות,

    שזה הגיוני שבן-אדם ממוצע יקבל מספר פניות בשנה, גם בלי שהוא יהיה אידיאלי במיוחד.

תגיד פשוטעוד סתם אחד

אני מחפש מישהי שלובשת חצאית כל הזמן / אני מעדיף מישהי שלובשת חצאית ארוכה / חשוב לי כיסוי ראש מלא.

 

אתה לא צריך להגדיר אותן בהסבר. 

 

בכלל - אל תגיד 'פער ברמה הדתית', אלא 'פער בתפיסת העולם' וכדו'. הרבה פחות שיפוטי, וממילא פחות מעליב. 

גם את זה ניסיתי..פינגו0
פער ברמה הדתית נשמע כמו התחלה של מאמר מוטיבציה
פשוט תגיד: "שמעי, אני מחפש מישהי שמתכננת ללכת עם כיסוי ראש מלא/ללכת עם חצאית/להקריא לילדים שלה מתוך כה עשו חכמינו" וכו'.

אם אתה יכול למצוא פרמטרים יומיומיים ופחות חיצוניים - עדיף.
"פער ברמה הדתית" זה שיפוטי מדי ומי אתה שלא מכיר אותה בכלל שתקרא לה לא דתיה? ואולי היא כן?

ככה שלדעתי עדיף פשוט להגיד ישירות מה מפריע לך.
בהצלחה!
מעניין..פינגו0
תשאלי חברות שלך 'דתיות לייט' שאלה היפוטתית.

הן מתעניינות בבחור מסויים שיש לו רצון (מוזר) והוא שהן יקריאו לילדים שלו "כה עשו חכמינו" כל לילה לפני השינה,
האם הן יסכימו לזה?

אני משער שהן יסכימו.
אם לא, אשמח שתגידי ואתחיל לפעול כך..
אם גם תמצאי פעולה יומיומית אחרת, גם לגיטימי מבחינתי.
הן כנראה יצחקו עליי שנים אחרי זה מוטיבציה
מזתומרת "אם תמצאי"? לא התכוונתי שתמציא אלא שתגיד להן תכלס מה אתה מחפש ולמה הן לא עונות על זה. זה יכול להיות- מישהי שמתפללת 3 תפילות ביום, מישהי ששולחן שבת שלה נראה כך וכך, מישהי שיהיה לה בבית מיליון ספרי קודש, מישהי שהולכת לשיעורי תורה. מה שמתאים לך.

ברור שאפשר פשוט להגיד "לא מתאים לי ביי" וזה גם לגיטימי, בלי להגיד "פער ברמה הדתית".
ושם הבעיה טמונהפינגו0
שמבחינה דתית הציפיות שלי מאשתי זה קיום ההלכה הבסיסית ואמונת חכמים בתושב"ע.

מבחינה דתית, אני לא פוסל מעבר לזה..

בנוסף, הבעיה גם שמבחינת האופי הרבה מהן אכן מתאימות לי, כך שגם אני לא יכול לפסול על נקודות אחרות.
ומה שעוד יותר מבאס, זה שמבחינת האופי אני מוצא יותר דתיות לייט שמתאימות לי, מאשר דוסיות.

וכמו שכתבתי לעיל, כשאני מגלה את הפער מייד, אני אכן אומר 'לא מתאים'.
הבעיה מתחילה כשאני מגלה את זה בשלב שגם אם אני אכתוב פשוט 'לא מתאים' זה יהיה ברור שזה על פער דתי.

הבנת?
אני ממש אכליל עכשיו סליחה מראשזוהרת בטורקיז
כתבת באופי שמצאת שדתיות לייט יותר מתאימות לך באופי מאשר "דוסיות".

אם אני מניחה נכון,יכול להיות שחשוב לך מישהי שהיא פתוחה(לא ברמה דתית) אלא מבחינת אופי?אשת שיחה, פחות הבחורה ה"דוסיצ הקלאסית" אלא כיאלו שיש בן טיפה מזרימות ו"קוליות" שיש בדתיות לייט?
שוב אני ממש מתנצלת שאני משתמשת בסטיגמות אבל אולי בנות יוכלו יותר להבין למה אני מתכוונת.
מה שאני מנסה להגיד שיש הרבה דוסיות כאלה,אולי כדי לך להבהיר יותר בפני אנשים שמציעים לך על האופי של הבחורה.
מסכים איתך מאד!פינגו0

אני יודע שהן קיימות, אבל אחרי כל הסינונים שלי,

פחות מ-10% ממי שפגשתי היו כאלה..

 

כנראה שזה בגלל המסגרות שבהן למדתי,

כי כמעט כל החברים שלי התחתנו עם "הדוסית הקלאסית".

 

עכשיו באוניברסיטה אני באמת רואה כאלה,

אבל בגלל שנשארתי יחסית הרבה שנים בישיבה,

הפער הגילאי יחסית גדול..

(תמיד כשאני רואה מישהי שם שנראית מתאימה,

 אני מברר עליה, ומתברר שהיא קטנה ממני ב6-9 שנים.)

6 שנים זה לא הרבה זוהרת בטורקיז
אני יכולה להעיד על חברות שלי,שהן "דוסיות קלאסיות" שבפגישות הראשונות מתוך ביישנות מסוימת הן יתנהגו בהתאם,אבל אם לא מוותרים מתגלה בהן גם הצד האחר,היותר כיפי מצחיק ומשוחרר(כמו שהן עם חברות שלהן) אז או שזה דורש ממך לא לוותר מהר,האמת שתמוהה בעייני ש10 אחוז מהן הן כאלה,אולי באמת בפגישות הראשונות הן קצת חוששות להראות את עצמן במלואן.יצא לך שחבר הציע לך מישהי ואמר משפט בסגנון: בהתחלה היא ביישנית,צריך קצת זמן"? אם כן,בחורות כאלה יכולות להיות שעם הזמן הן ילמדו "להשתחרר",המון ב"הצלחה !
הלוואי וזה היה כך,פינגו0
אני לא פוסל על ביישנות, וכמה פעמים גם חיכיתי להן הרבה זמן עד שנפרדנו.

רוב מי שפגשתי פשוט מוכיחות שהן לא כאלה.

אני לא אומר שרק 10% מהבנות הן כאלה,
אלא רק מתוך אלה שפגשתי.

וזה נובע לדעתי בגלל הישיבה שבה למדתי.
אמנם סה"כ היה לי טוב בה, אבל בענייני זוגיות ההשקפה שלי שונה מרה"י והחברים שלי,
ולכן רוב השידוכים שלי היו בהתאם לרוח הישיבה.
נשמע מעניין.כמעין הנובע
מכירה ה מ ו ן בנות בסגנון שאתה מחפש (כפי שאני מבינה לפחות).

זה תלוי לדעתי במי ששידך לך ואולי שאיך שהגדרת את עצמך או בסטיגמה של הישיבה שלך.
האמת?מוטיבציה
נראה לי שאתה צריך להחליט אם אתה כן או לא רוצה לצאת עם סוג כזה של בנות. כי זה קצת נשמע שאולי כן ואז נפתרה הבעיה.
אם לא - אז מה אם זה יהיה ברור שזה על פער דתי? נשמע לי סופר לגיטימי פשוט להגיד דוגרי שזה לא מתאים כי XYZ. השאלה היא איך אתה אומר את זה. האמירה כשלעצמה לגיטימית.

סליחה אם הגזמתי. יצא ברור?
מה שאני רוצה, זה לא המדד היחיד כאן..פינגו0
למשל, אני רוצה לקום כל יום מאוחר ולדלג על תפילת שחרית (בייחוד בשבת)..

זה בדיוק מה שמבדיל ביני לבינן, שאני לא עושה רק את מה שאני רוצה.
יש לי עקרונות שאני מאמין בהם, וגם אם החשק שלי רוצה משהו אחר אשתדל לפעול לפי העקרונות.
והנה ענית לעצמך על השאלה.מוטיבציה
זה בדיוק מה שאתה צריך לומר
לא הבנתי!פינגו0
לעצמי בכלל לא הייתה שאלה,
השאלה הייתה איך לעשות את זה בלי שהן תפגענה..
"יש לי עקרונות שאני מאמין בהם",מוטיבציה

שזה במילים אחרות - זה לא רלוונטי כי זה לא תואם את מה שאני מחפש.

אם לא נראה לך שייך- לא הייתי נכנסת במקומך להסברים,אופטימיות
זה לא יגמר וזה רק ישגע אותך.
לומר במשפט אחד כווללני למה לא שייך. שלא יפגעו.



(לא מדברת על מישהי שיצאת איתה כמה פעמים)
ההגדרות שלכם לדת"ל שונות ובגלל זה אתה לא מביןכשמש וכירח .

איך הן רואות את עצמן ככה והן לא מבינות מה הבעיה.

אם הן מתעקשות שתגיד להן מה הפער מה הבעיה להגיד שאתה רוצה מישהי שתלך עם כיסוי ראש מלא? שאתה מחפש סגנון אחר? אל תתחמק. תהיה כנה ותגיד שאתה לא חושב שזה מתאים. אני בטוחה שאף אחת לא תתעקש לצאת עם מישהו יותר מדי במיוחד כשהוא מסרב מההתחלה.

ולענ"ד לבוש כן מעיד על יראת שמיים ופנימיות, אני לא מדברת על חצאיות עד הברך/אחרי אלא מכנסיים וחצאיות מיני שזה כבר משהו אחר ואם זה מפריע לך אז זו זכותך זה בדיוק כמו שיפריע למישהי בחור שמקדיש שעה בשבוע ללימוד תורה. כל אחד והרצונות שלו בבחירת בן/בת זוג וזה בסדר להגיד בישירות (ובעדינות כמובן) שאתה לא מעוניין.

טוב,פינגו0

אני חשבתי שלהגיד שיש פער דתי זה יותר עדין מלהגיד

שאני יוצא רק עם בנות שלובשות חצאית לפחות עד לברך או כיסוי ראש מלא וכד'.

 

דרך אגב, זה מה שעשיתי בהתחלה והן נעלבו, וניסיתי לשנות טקטיקה.

אבל מכיוון שלא הציעו לי כאן טקטיקות חדשות יעילות,

אז כנראה שאכן לא הייתה לי ברירה אחרת..

איך אתה יודע שהן נעלבו?כשמש וכירח .

נכון זה אולי לא נעים לשמוע את זה אבל אמרת שהן התעקשו לשמוע את הסיבה לא?

 

אם הן לא מתעקשות לשמוע סיבה אז תגיד שפשוט לא מתאים.

ואם הן מתעקשות? אז תגיד את האמת-פער דתי. לגיטימי להגיד שאתה רוצה כיסוי ראש מלא. אם הן לא מתכוונות ללכת ככה אז איך ההשקפה שלכם מתאימה בדיוק?

 

אני חושבת שהן נעלבו יותר מעצם הדחיה מאשר הסיבה שאמרת. לא נעים להרגיש דחוי במיוחד כשזה קורה מול אותו צד לא דרך צד שלישי.

ואם הן נעלבו מהסיבה שאמרת להן כנראה שנגעת במקום רגיש והן בעצמן היו רוצות להתחזק יותר

איזה שרשור חמוד! ההגדרות לא משנות. אם הן רחוקות ממך מבחינהצקון לחש

דתית אתה לא חייב להכנס להסברים ופירוטים... לא זה לא.

בנות לא אוהבות לשמוע לא ולפעמים ממש לוחצות בצורה לא נעימה, תהיה אמיץ ותבקש בצורה מכובדת שלא יכניסו אותך לדיונים האלה בכוח.

 

לא נעים להיות בצד השולל כשהצד השני לוחץ.

תחום אפור...מור ולבונה
המלצה שלי, בשידוכים מהסוג הזה לעשות תיאום ציפיות בהתחלה בנוגע לדברים נקודתיים שחשובים לך. בצורה מכובדת כמובן ;)
(צניעות, מקומות בילוי וכד'..) לי זה מקצר תהליכים ונותן תמונה בהירה יותר על הצד השני.
לגיטימי אח"כ לומר שזה לא מסתדר עם השאיפות שלך- בלי לתרץ או להתנצל. בהצלחה )
שום דבר. תגיד שזה לא נראה לך וזהו. אתה לא צריך להסביראלטלנהאחרונה


ב"ה ביום שני אני מתחתן אני הנני כאינני

ומשהו מרגיש לי קצת מוזר... אני מרגיש שאני לא מעכל את זה, לא שמח בזה בשלימות, לא מספיק מתרגש. איך מגיעים בשמחה? בהתרגשות?

מקסים!חתול זמני

תראה אמנם התמונה שכולם אוהבים לצייר (או בימינו לצלם) היא של פרחים ופרפרים וזיקוקים אבל מתחת לזה ברור שהחלטה כל־כך רצינית וגורלית כרוכה גם בכל־מיני ספקות / בלבולים / מחשבות / עייפות. יכול להיות זה למה משתדלים לעשות חתונה שמחה ושבע ברכות והורים מלווים כו' כדי לתת מעין תמיכה למשהו שמצד אחד הוא גדול ומשמח ומצד שני גם מלחיץ.

 

זה מאוד נורמלי לא לעכל סיטואציות רגשיות במהירות, אל תתן לזה לבאס אותך מעבר למה שזה. אמנם קצת קלישאתי אבל פשוט תנסה לזרום ולהיות נוכח בהווה, זה מה שאני חושב. אתה לא "חייב" להרגיש ככה או אחרת בסוף זאת החתונה שלך לא של מישהו אחר.

 

כך או כך אל תיעלם לנו מפרוזה וכתיבה חופשית

מאה אחוז נכון.נחלת
אני תמיד צודק חתול זמני
מזל טוב ! משה

תן לגוף שלך לחוות את הכל. מותר הכל.

מזל טוב! ענבי הגפן בענבי הגפןנקדימון
מזל טוב!!! advfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך ה' בתמוז תשפ"ו 23:24

זאת סיטואציה שלא הייתה בה והגיוני שהיא תראה אחרת ממה שדמיינת אותה או הסתכלת עליה מבחוץ על אחרים (ויש מצב שגם לא ראית לתוך נבכי נפשם)

בטוח שכל חתן מרגיש ומעכל את זה שונה.

 

איך להתרגש ולשמוח? אמממ אולי תגיד תודה לכל מי שאפשרי, כמובן לקב"ה

שמחה באה בהבנה שמה שקורה הוא לא מובן מאליו, אמירת תודה מחזקת את ההכרה הזאת

הכי הגיוני בעולםפצל"פ

אני גם הייתי ככה לפני החתונה

הרבה פעמים אתה פשוט טובע בהכנות ומרגיש שאין מספיק מקום להתרגשות

או שאולי במקביל לשמחה יש גם קשיים פוחדים


פשוט תנסה להיות קשוב לעצמך

יכול להיות שפשוט זה יגיע היום של החתונה או שאתה צריך לתת לפני מקום גם לדברים שיושבים עליך


בכל מקרה מזל טוב גדול

באמת?הפי
כן, זה נכון (כי עסוקים מאוד בהתארגנויות והכנותזמירות

לוגיסטיות רבות לקראת החתונה ובעיקר בארגון הבית בו נגור אחרי החתונה - צריך להכשיר דירה למגורים, עם כל התכולות שיש בבית, יש הרבה הוצאות וכאב ראש בדרך בכל האחריות הנלוות לדברים האלו)

??פצל"פ
על מה את שואלת באמת?
שלא שמחים מזההפי
בשלמות
כןפצל"פאחרונה

הלב שלנו גדול מורכב

ולא תמיד הוא יודע להתמלא בדברים שאנחנו רוצים או חושבים שצריך

השמחה ברור שנמצאת

אבל השאלה כמה מקום היא מצליחה לתפוס

מזל טוב!זמירות

עצה פרקטית פשוטה, שכרגע עשויה להצטייר הזויה…

כנראה כמעט ולא יהיה לכם זמן לאכול כמו שצריך… מקווה שיחכה לכם כיבוד קל בחדר הייחוד, ואחרי זה לא תשבו בנחת וברוגע לאורך כל החתונה ותהיו כל הזמן בתנועה…


תכינו דברים טעימים בדירה / חדר במלון אליו תגיעו בלילה הראשון כזוג טרי 🙂 

וואו מזל טוב!זיויק
מרגש, וחוסר התרגשות יכול להיות מ1000 סיבות, צריך להכיר אותך בשביל זה ולא נראה לי שתשובות כאן יהיו מעשה אחראי
יאאאאאאאאאאאא מזל טובבבבב איזה יופיייייי!!נפש חיה.
מגיעים בנחת  בשלווה בטוב!  ועם הקב"ה.   השמחה האמיתית נבנית לאט לאט.  שלווה פנימית, רוגע, הרגשה טובה בלב..... שמחה לא חייבת להתבטא חיצונית (ריקודים, שירים בקול וכו) יש הרבה דרכים לבטא שמחה .    מה שחשוב הוא - שאתה נכנס לחופה בלב שלם ושמח בכלתך.        בע"ה בניין עדי עד והרבה שמחה ונחת תמיד!


מזל טוב ידידיימח שם עראפת
משמח!נחלת

קראתי אתמול מישהי שכתבה שתמיד יש ספיקות לפני אירושין, נישואין, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין.

יש מן הסתם גם חששות - להקים בית, לא להיות לבד יותר (לטוב ולמוטב) - כל זה כנראה פוגם

קצת בשמחה שצריכה להיות (כך אנחנו מצפים). ולא לשכוח את אדון יצר הרע שלעולם לעולם

לא ישן ורק ממתין למשהו טוב ושווה כדי "להתלבש" עליו.

 

זהו. אגב, ספיקות יכולים להיות מדי פעם גם אחר כך....וגם זה טבעי. לא להתרגש מזה.

 

המון מזל טוב. היו מאושרים!

 

"

אני לא התרגשתי בחתונה שלי.אריק מהדרום

ולא התרגשתי בלידות של אף אחד מחמשת ילדיי.

לא יודע, כנראה שאפשר בלי.

אפשר בלי זה ברורפצל"פ

אבל השאלה מה האדם רוצה

והפותח רוצה שתהיה לו את ההתרגשות 

גם אני רציתי מלא דבריםאריק מהדרום
אני לדוגמה תמיד רציתי להתחתן עם בלונדינית אבל בסוף קיבלתי את אשתי כמו שהיא.
תמיד אפשר לצבוע..זמירות
שקר החן והבל היופי – ובלונד זה בסך הכל שעה אצל הספר…
זה עולה כסףאריק מהדרום
עדיף לסבול בשקט.
אתה יודע כמעט לא זכור לי שראיתי בלונדיניותחתול זמני

טבעיות ממש יפות, בניגוד לחומות שיער.

איך להפרד אחרי חודשיים בלי לפגוע?ארץ חדשה
הצילו 🙄
למה לפגוע?משה

כלומר, ברור שהוא עלול להיפגע. אבל איפה את מרגישה את זה שאת מפחדת לפגוע בו?

 

(אפילו תעשי על זה עבודת כתיבה של 3-4 פסקאות לנסות להבין למה לך קשה לעשות את הצעד הזה אחרי שהגעת למסקנה שהוא נכון).

לזכור שככול שאת ממשיכה זה יהיה יותר קשהראומה1

ובינתיים את גם פוגעת בעצמך, בשלוות הנפש שלך, בהתקדמות קדימה.


תהיי כנה בפגישה הבאה לומר הכל ולהפרד בכבוד.

בהצלחה♡

בפגישה? לא עדיף בטלפון?ארץ חדשה
עדיף בפגישה, שקטה רגועה בלי הוצאות כספיות גדולותראומה1
ואפשר גם לשתף לפני שאת מתלבטת על כמה דברים לגביי מה שראית אצלו ושחשוב לך לדבר איתו על זה. זה יכין את השטח ...

כדאי לדעתי להכין את השטח כדי שהצד השני לא יגיע מולהב לדייט ולו בשביל שיפרדו ממנו.


כנראה שעדיף בפגישהארץ השוקולד

תשתפי בדברים טובים עליו ולמה לא מתאים לדעתך.

לזכור ולומר שנפרדים כי אין התאמה ולא כי הצד השני לא טוב מספיק.

כן. מסכימה.נחלת

 

ואני מבינה שלאמר "זה לא אתה, זה אני" - ישמע כתירוץ נדוש ומוכר. אז אם זה באמת כך, לא לאמר את זה.

 

סבורה שאם בכל זאת נפגשתם במשך חודשיים תמימים, יש לך דברים טובים לאמר עליו ואליו.

 

אולי באמת לאמר קודם בטלפון (או בדרך התקשורת הרגילה שלכם) שחשבתם קצת (או הרבה)

ואתם רוצים לשתף אותו בזה. כך שהוא יבין במה דברים אמורים, לפחות במקצת. אבל בצורה

מאוד עדינה ובלי לפגוע בכלל.

 

בהצלחה!

 

שאלה מקסימהadvfb

הגיוני מאוד שיכאב לבחורה, אך השאלה איך זה יעשה בצורה מכובדת  שתמזער נזקים

בגדול - להקשיב ולהבין מה היא תרצה.

אני נוטה לחשוב שרוב האנשים ירצו שיודיעו להם בטלפון, לפחות ברמז, ואז לעשות פגישת פרידה שבה מדברים על חוויות, רגשות, מחשבות וכו'

אבל יש כאלה שהם לא אוהבים "להתבחבש" ברגשות, אלא מעדיפים לברוח - וזה הכי לגיטימי שבעולם!!

אז לכן הכי חשוב להקשיב לה - אם היא רוצה לברוח תנסה לעודד אותה ותתן לה לברוח, אם היא רוצה להביע רגש, תן לה להביע מה שתרצה.

כמובן שזה יכול להיות קשה לך שהיא תביע כאב וצער. נראה לי היא שווה ש"תסבול" את זה אם הייתם ביחד חודשיים.

בהצלחה רבה!!

זה אף פעם לא נעים, גם לא אחרי דייט אחד ובטח לא אחרי חודשיים.

באיבחת חרבמי האיש? הח"ח!

כי זו חרב. אין דרך שזו תהיה כרית רכה, חלומית או פלומתית. זו חרב, להט חרב מתהפכת, דוקרת כמדקרות פגיון. ואתה תכאיב, תדקור, תפלח כבכידון מלובן לוהט דרך קרבי האדם בו זה יינעץ.
ואף על פי כן, כך תעשה. והרחמן המרחם על בריותיו שבשמיים, הטוב כי לא כלו רחמיו, יכפר. וכולי האי ואולי.

ומכל זה רק למדים, ומדייקים יותר להבא, וקמים מכשלון ומעפר, וזזים הלאה בחיים.
ולדעתי בשיחה בטלפון, אין עניין אחר. ותקומו איש ואישה בתום הדיבור הקצר, ותהיו לבדכם כל אחד אחת בנפרד במקומותיכם, ותבכו את השריפה אשר כלתה, ותתאוששו כאבלי ציון, ותקומו מאפר.

הגזמת קצת....נחלת

הבה נשאיר את להט החרב המתהפכת למקרים אחרים. יש, בלי עין הרע (או עם), מספיק כאלה...

 

אני כן בעד פגישה. למרות שזה קשה יותר, בכל זאת פנים מול פנים - לא פשוט.

 

אולי אפילו להביא משהו קטן, מנחם?  אבל לא בטוחה לגבי זה כי אז אולי זה י קשה

עליו יותר.

 

אלא אם כן מדובר במישהו שלילי ביותר. אז שיחת טלפון קצרה וחדה היא פתרון מצויין.

 

לא נשמע לי כזה...

אני ממש אוהב את סגנון הכתיבה שלך.חתול זמני
של מי?נחלת
של מי האיש,חתול זמני

גם שלך, בדרכים שונות אמנם.

מצב רוח שפוף fishing for compliments. אין צורךנחלת

כבר עבר, אבל תודה על הרגישות, חתול זמני נאמן.

לא מזמן יצא לי לדוג דגים בפעם הראשונה,חתול זמניאחרונה

וכחתול זמני, זה היה מקסים. אבל גם קצת עצוב, בשביל הדגים. אבל גם טעים.

אתה בעד "לברוח"advfb

וזה בסדר ולגיטימי,

יש אנשים בחבשנים (כמוני) שצריכים לעבד ביחד את החוויה. כשמעבדים ביחד את החוויה אפשר להחשף ליותר צדדים של הסיטואציה ולהבין אותה יותר טוב.

אבל אם מרגישים שאין צורך/כוח לזה, אז סבבה אפשר טלפונית. 

 

אהבתי את המטאפורות המוגזמות שלך חחח

כשלמעשה, זה באמת לפעמים מרגיש לא רחוק, הרבה פעמים יכול להרגיש בצורה הכי טבעית שיש, שהשמיים נפלו.

>>ברוקולי

 

הצד המסיים צריך לבוא לקראת הצד שמסיימים איתו (גם אם לצד המסיים גם קשה) 

אם היה קשר משמעותי בחודשיים האלה כדאי לעשות הכנה לפני ואז לתת אפשרות איך היא רוצה להיפרד. 

אם היה קשר משמעותי אני ממליצה מאוד בפגישה כדי לאפשר לסיים את הדברים באמת. 

השתדל להגיע אליה ו/או כל דבר שיקל על הסיטואציה 

 

בהצלחה! 

מסכימה!נחלת
דעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית:חתול זמני

– ראשית אין לי מושג מה אומר "חודשיים" במושגים כאלה יש אנשים שתוך שבועיים מתחתנים ומצד שני יש לי משלוחים מאמזון שלקח להם גם יותר זמן להגיע. אין לי מושג עד כמה שניכם הייתם מושקעים בזה הקשר, באיזו תדירות כו' כו'.

 

– מה אני אישית כחתול זמני הייתי מעדיף אם היו נפרדים ממני? הייתי מעדיף שייפרדו ממני בשיחה או בהודעה מה הטעם לגרור אותי לפגישה שצריך לתכנן להתכונן אליה להתקלח להתלבש לנסוע הלוך ושוב אחרי העבודה במיוחד אם מדובר במרחק משמעותי רק כדי לומר לי "אה טוב אתה מוזמן לחזור הביתה". כאילו לא יודע לא שאין לי סנטימנטים פשוט אני לא אוהב שמזבלים לי במוח. בשלב השידוכין זה לא שהפכנו לחברי ילדוּת מהטובים שבטובים ועוד רק תוך חודשיים. בסדר היה נגמר כל סוף הוא תמיד התחלה חדשה.

 

– מאחר ולא כולם חתולים זמניים, הייתי מחלק את האנושות לשלוש קטגוריות:

 

1. חתולים זמניים, שזורמים עם הזרם הגדול של החיים ומקבלים את מה שיש לקב"ה להציע באהבה (ייסורים מקבלים באהבה או שלא מקבלים בכלל)

 

2. אנשים שלא משנה כמה דיפלומטי תהיה איתם יתבאסו על החיים שלך (במקרה כזה הייתי ממליץ לעשות מה שהכי פחות פוגע בעצמך כי גם ככה זה לא משנה)

 

3. איפשהו באמצע, כאלה שבדיו המילים הנכונות תוכל לרכך את המכה, אם אנחנו שייכים לקבוצה 3 אז פשוט לנסות לנסח משהו דיפלומטי, אם היו לי הערות משמעותיות הייתי אומר אותן בעדינות (הגעתי בסופו של דבר למסקנה שאני מחפש מישהי עם גישה קצת שונה לגבי XYZ כו') או מושך את האש אליי (בדיעבד הבנתי שאני לא לגמרי XYZ ברמה הכללית של הדברים)

 

אם הם מאוד סנטימנטליים אולי עדיף פגישה

אם לא אז לא

אבל טלפון לדעתי החתולית הזמנית האובייקטיבית זה מתכון לאי־נעימות

ייסורים הם ייסורים כאשר מרגישים את המרירות שלהםadvfb

ובכל זאת, מקבלים אותם באהבה.

ולא כולם חייבים להיות במדרגה הגבוהה של קבלת יסוריים באהבה וזה בסדר גמור.

נכון, אין לי תלונות לגבי זה.חתול זמני
לצערי חושבת שאף פעם לא אקבל יסורים באהבהנחלת

אולי גם זה  יסורים...

never say neveradvfb

בע"ה שלא נבוא לידי נסיון..

אולי במכתב רגישזיויק
פסקה מעולת ראיה שמזכירה לי את הקשר האחרון שהיה ליadvfb

התפלה מבקשת מהנשמה את תפקידה.

כשעברו ימים ושנים בלא תפלה בכונה, מתקבצים בלב אבני־נגף רבים, שמרגישים על ידם כבדות־רוח פנימית. 

וכשרוח הטוב חוזר, ומתנת התפלה נתנת ממרומים, הולכים בכל תפלה ומתפנים אותם המכשולים, 

והסיכורים הרבים, אשר נקבצו בנחל הנובע של נשמת החיים העליונה, הולכים וסרים. 

ועם אותה העליה הנשמתית, שהיא עולה בכל תפלה ביחש לערך זמנה, אחוזים ידועים באים בתור מרפא את חסרון העבר; 

אמנם לא בבת אחת נמנה החסרון, אבל הולך הוא ומתמלא,

והצוהר של התפלה הולך ומגלה את אורותיו.

 

(עניני תפילה, התפילה המתמדת של הנשמה, ג')

מאוד יפה.נחלת
תודה!advfbאחרונה
חוסר נשיותיובללל

אשמח לשאלה שקצת לא נעים לי לשאול.

אני יוצא עם מישהי משהו כמו חודש. הולך אחלה סה"כ, אחלה שיחות, יש צחוקים כימיה ודיבור זורם יחסית.

אבל יש משהו שממש מפריע לי וזה שיש בינינו איזשהו פער באסתטיקה/היגיינה. אני אחד שממש שם לב לדברים וממש רוצה שאישתי תהיה "מטופחת". והיא לא אחת שמתאפרת בכלל, לא לדבר על לק וכל זה.. וגם לבוש דיי פשוט. ואפילו (וממש לא נעים לי להגיד) לא תמיד שמה לב לשערות בפנים…

השאלה מה לעשות עם דבר כזה? אני לא יכול להתעלם מזה.. ברור שגם לי יש עבודה לעשות אבל בסוף יש איזו רמה שאני מצפה ממנה..

שייך בכלל לדבר על זה איתה??

תודה. 

אז זה בא ביחדמשה
יפה 😃
יש פה אנשים דוסים במיוחד?פתית שלג

איך אתם מרגישים עם מיזמים כאלה? חדש מבית פרויקט 252: טיולי פו"פ בימי שישי

ועם שיעורים משותפים? סדנאות? ספידייטים? זום ספידייטים? (כבר שאלתי על זה פעם מזווית אחרת)

 

אני מרגיש שזאת יכולה להיות הזדמנות מטורפת להכיר בצורה בלתי אמצעית וחבל לפספס, אבל זה בכלל לא מדבר את השפה שלי, ואולי קצת נוגד את אורח החיים שלי.

 

ערבבת הרבה דבריםבחור עצובאחרונה

בגדול - לא לכל מה שכתבת מלבד ספידדייטים וזום, אם לא מוצאים אפשרות אחרת.

בכלל - הרוב המוחלט של המיזמים האלו נולדו איפהשהו על הרצף בין דת"ל ממוצע לדתי לייט-מסורתי. 

חשש גנטיאחד האם שומע

שלום לכולם.

אצלנו במשפחה כולם ממש גבוהים. באיזור 190, והבנות יחסית בממוצע. כל חיי גדלתי כגבוה ותמיד קיבלתי על זה מחמאות, לכן אצלי במוח זה נתפס כדבר מאוד מהותי. 
העניין הוא שאתמול יצאתי לדייט עם בחורה מתוקה ממש, אבל גם ממש נמוכה. ויותר מזה, המשפחה שלה גם ככה פחות או יותר. אחרי שהבנתי את זה פתאום התחיל להפחיד אותי העניין הגנטי (ברור שגובה זו לא מחלה ח"ו והבעיה היא בתפיסה שלי! אבל ככה גדלתי וכרגע קשה לי להשתחרר מזה. ומבקש מראש סליחה אם זה פוגע במישהו). 

השאלה שלי היא האם יצא לכם לחשוב על משהו כזה פעם? מה יהיה הגובה של הילדים? איך אפשר לברר גנטית מה באמת ההשלכות של זה? מכירים משפחות שיש פער גובה מטורף כזה? מה הגובה באמת של הילדים?

חבר'ה, באמת כל פיסת מידע שיש לכם כאן תעזור לי, זו לא פעם ראשונה שאני מתלבט על זה. תודה

אם חשוב לך גנטיקהחושבת בקופסא
תבדוק מחלות גנטיות שמשפיעות על החיים הרבה יותר מכמה סנטימטרים לפה או לשם.
כמו שאמרתיאחד האם שומע

אני יודע שזו לא מחלה, וברור שצריך אכן לבדוק מחלות גנטיות. אבל זה מטריד אותי. הלוואי שלא. 

אני יכול להגיד לך שאני חושב על זה לצד השניל המשוגע היחידי

אבא שלי נמוך, אמא שלי ממוצעת על גבול הנמוך,
וכולם אצלינו די נמוכים במשפחה. (אני נמוך)
אני חושב שאם זה פער, אז זה אמור להתאזן, אבל אין לי באמת ידע מקצועי...
אבל בסוף אם תתרגל לזה, אז הגיוני שגם התפיסה שלך תשתנה.

קודםאחד האם שומע

כל תודה רבה על התגובה נשמה טהורה, מקווה שהשאלה שלי בסדר!

דברי שני, זה ברור שעל רוב פשעים תכסה אהבה..אבל עד שהאהבה תגיע....

 

בשמחה, השאלה שלך טובה,ל המשוגע היחידי

וזה גם מובן מאוד למה זה מפריע לך.

ואני מניח שאתה שואל על הילדים שבעז"ה תאהב אותם איך שהם יהיו...

השאלה בסדר גמור. לא להרגיש אשמה רבותינחלת

על הרגשות שעולות אצלכם. יש להן מקום.

 

אין לי תשובה על כך. אולי להמשיך ולראות אם זה עדיין מפריע.

 

אולי הילדים יהיו גבוהים כמוך? יש לנו שכנים שהיא מאוד נמוכה. ממש.

בעלה די גבוה (לא 1.90) ו90% מהילדים, גבוהים.

 

אבל יכול אולי להיות גם ההיפך כמובן.

 

אגב, קראתי בספר "יומנה של שדכנית" על מישהו שהגיע לאחד מגדולי ישראל

בטענה שאחותו שמה דגש על שטויות; הכירה בחור נמוך ואינה רוצה בו כי

טוענת שתתבייש ללכת איתו ברחוב.

 

הצדיק ענה לו: אלו לא שטויות. זה דבר שצריך לקחת בחשבון אם זה מפריע לה.

 

זה לגבי ההצטדקויות שעולות כאן לגבי הרגשות לגטימיות לגמרי.

 

מה עושים איתן? זה כבר נתון לשיקולו של כל אחד.

 

בהצלחה רבה!

 

הגובה שלי 156 ס"מshaulreznik

כנ"ל לאבא שלי, ואימי עוד יותר נמוכה. לגבר זה לא קל מבחינת הביטחון האישי, לנשים אין בעיה (הן אכן נתפסות כ"מיניאטוריות ומתוקות"). ילדיי נמוכים כמוני, הבן עדיין קטן ולא מוטרד במיוחד, לבת הגובה שלה כלל לא מפריעה.
 

אבל רוב הסיכויים שילדיך יגיעו לגובה ממוצע של 175 ס"מ ואף הרבה מעבר. אז אין מה לחשוש. שאל את הבינה המלאכותית והיא תיתן לך תחזית על סמך סטטיסטיקה קיימת.

תודה על השיתוף!אחד האם שומע

על בסיס מה את/ה אומר את זה? באמת כבר שבוע שאני מנסה להסתכל מסביב על משפחות ולא מצאתי משהו עקבי מדי..חוץ משאם יש גנים נמוכים אז זה עובר הלאה..

ראה את המחשבוןshaulreznik
זה עניין אישי ותלוי בטעם שלך, לדעתינקדימון

מה שלא נכון זה המחשבה שגן גבוה פלוס גן נמוך יוצר גן ממוצע. אם אתיופי יתחתן עם אשכנזיה אז הילד יצא מוקה? זה לא ביולוגיה.

אם חכם יתחתן עם טיפשה אז הילד יצא ממוצע הציונים שלהם? זה לא ביולוגיה.


אחד מהגנים יבוא לידי ביטוי וזו הגרלה שאין לנו איך לשלוט עליה, ומה שכן יכול להיות זה עוצמה משתנה של הגן המסוים - אבל הנטייה תהיה גבוהה או נמוכה, וממש לא נטיה לממוצע.

זה דבר שיש לדעת.


עכשיו השאלה היא מה הטעם שלך בנושא, אם בכלל אכפת לך/חשוב לך, וכדומה.

מעניין מאוד.אחד האם שומע

ברור לי שאין פה נוסחה מדויקת (אע"פ שיש מחשבון באמת כמו ששלחו למעלה חחח..) אבל רוצה לשמוע מנסיון החיים פה של האנשים מה רואים/שומעים מסביב. לדעת האם אני לבד בהתלבוטות הזו והאם יש לה מקום או שזה יצר הרע? 

במקרה קפץ לי השרשור ורוצה להגיבבארץ אהבתי

קודם כל - זה נכון שזה לא תמיד יוצא ממוצע, אבל דווקא בדברים האלו (גובה וצבע עור) יש איזשהו ערבוב של הגנים שיוצר לרוב משהו באמצע (כי יש פה כמה גנים שמשפיעים, ולכן חלק מתקבל מהאמא וחלק מהאבא, והתוצאה מושפעת משניהם. יש תחומים אחרים שבהם רק גן אחד משפיע ואז זה באמת סוג של 'הגרלה' אם זה כמו אמא או כמו אבא).

 

מכירה כמה משפחות של אתיופי ואשכנזיה (או להיפך) והילדים באמת בצבע כמו של תימנים. וגם במשפחה שלי רוב הילדים קיבלו צבע בערך באמצע ביני לבין בעלי (עם שונות בין הילדים, אבל בגדול כולם בטווח שבנינו).


 

ולגבי הגובה - יש לי דודים שהם עם הפרש גובה משמעותי. הבעל בערך 1.90, והאישה סביב 1.50 (להערכתי, לא שאלתי אף פעם...). יש להם 7 ילדים, 2 בנים שקיבלו את הגובה של אבא שלהם (לא יודעת אם ממש בגובה שלו, אבל כן גבוהים מהממוצע באופן ניכר), ו-5 בנות בגובה ממוצע, גבוהות יותר מאמא שלהן אבל לא באופן חריג.

 

חוץ מהחשש לילדיםShandy

זה מציק לך בעין?

מרגיש לך מוזר להסתובב עם מישהי יותר נמוכה בהרבה ולא ממוצעת?

איך הצל/ השתקפות שלכם ברחוב או מול חלונות ראווה מרגישה לך??

כי לגובה כמה שתרצה זה מה שה' קובע

אני באה כמיך ממשפחה של גבוהים

אבא שלי 185 אמא 175 ויש לי אחים 192 188 אחיות 176 175 שזה גובה ממש גבוה לבנות

אבל גם אחים בנים יותר נמוכים - ממוצעים 176

(שזה הממוצע בערך לגברים- 177)

ואני שאני 170 זה גם גבוה לבנות

(הממוצע הוא 163)


 

זה תלוי ילד מה הוא אוכל כמה ישן אם עושה ספורט


 

אני מכירה זוגות שהם הפוכים שניהם מגרדים את ה170 ויצא להם בחור 185

זה משפיע אבל לא מחייב בכלל


 

אז תתיחס יותר להרגשה שלך איך זה נראה בעינך

כמה  זה מפריע לך שהאישה שלך שהיא נמוכה

לא הילדים שלך


 

כי לי זה מפריע🙂

מודה

נסיתי  עם כמה וכמה בחורים אבל אני לא נמשכת לכאלה שפחות מ178-180


 

אני צריכה לראות שיש הבדל גובה בנינו

תודה!אחד האם שומע

האם שאני שואל את עצמי את זה גם. כי זה פרדוקס כזה. ככל שאני מפחד יותר מאיך זה ישפיע על דור העתיד אוטמטית זה משפיע על איך אני מסתכל עליה. 
ובדיוק כמו שכתבת, יצא לי להתסכל על הצל ברחוב וזה, וזה מרגיש לי קצת 'מוזר', כמו אחות קטנה. אבל אמרתי לעצמי שזה אולי סתם קול בראש שצריך לנפץ..מבולבל כבר. 

מסכימה; איך זה מרגיש אצלך, לא הילדים כרגע.נחלת
בעלי גבוה ואני נמוכהמתואמת

שמחה שזה לא הפריע לבעלי...

יש לנו ילדים גבוהים, ילדים ממוצעים וילדים נמוכים. מגוון נחמד

אגב, ההורים של בעלי גם נמוכים, רק הוא ואחיו גבוהים...

גם לדעתי - פחות תחשוב על הילדים העתידיים, אלא על איך זה מרגיש לך מולה, אם מפריע לך להיות בפער כזה מולה. זה עניין של העדפות מראה ולא של גנטיקה...

יש לי דוד 1.98 ודודה שלי 1.65 בערך,Lavender

כל הילדים יצאו גבוהים (חמישה במספר)

ואם אתה שואל אם יצא לי לחשוב על זה פעם, אז בפירוש כן.

בסוף כשאני מתחתנת עם מישהו אני רוצה להוריש גנטיקה טובה לילדים, לא דווקא גובה. 

(לי אישית גובה יותר מפריע בקטע שגבר נמוך מצטייר בעייני כפחות "גברי" אבל לא יפריע לי שיהיו לי בנות נמוכות למשל)

נכון, אבל לא בהכרח.נחלת

אני גבוהה.  ובכל זאת, שמתי לב שיש גברים נמוכים שהם גבריים בהחלט.

כמובן שמטבע הדברים, אשה גבוהה היתה רוצה בעל שלפחות בגובה שלה.

אבל יש גברים נמוכים גבריים ומושכים. לגמרי. וגם גבוהים שלא נראים

גבריים כל כך.

 

מכירה מישהו נמוך נמוך נמוך.....למטה מהממוצע. בהרבה.

אשתו גבוהה גבוהה גבוהה...למעלה מהממוצע.

רואה די הרבה זוגות כאלה.

 

 

 

יכול להיות שגם אצלך זו איזו תסמונת גנטיתמרגול

ויכול להיות שסתם נטיית גובה

כנ"ל אצל הגברת המיועדת.


כי כן, ברור שגובה מושפע המון מגנטיקה, אבל יש מקרים שזה ניתן לבדיקה ממוקדת של 2-3 דברים. לרוב יבדקו בשביל שלא יהיה לשני ההורים (למשל כי אז ההשפעה היא לא רק על הגובה, אלא גם על עוד דברים. או כי זה כבר יצור מצב קיצון)


בכל אופן. אני חושבת שייתכן שיש פה גם עניין של מגדר.

כי כאמור, לגברים גבוהים מאוד, קשה פחות מלנשים גבוהות מאוד. וכך גם ההפך.

אז אתה אולי חושב - מה אם הבן שלי יהיה נמוך מאוד וזה יקשה עליו בזיווג/ביטחון עצמי/ ווטאבר

אבל אני כאישה הייתי חוששת בעבר מההפך - מה אם תצא לי בת מאוד גבוהה?


אני נמוכה מאוד, בעלי מעל הממוצע אבל לא ברמה חריגה, אז לא נראה לי שתצא לי בת 180 חחח


אבל בהחלט מבינה את הקושי של ללכת עם מישהי שנמוכה ממך ב40 ס"מ (מהכיוון של זו שהלכה לצידו של מי שגבוה ממנה ב40 ס"מ, וזה באמת מרגיש לפעמים כמו "ילדה", עד שמתיישבים ואז כבר לא. אבל מבינה)

אשכרהאחד האם שומע

כתבת הרבה ממה שעובר לי במוח. 

ברור שגובה באיזשהו מקום זה יתרון/נורמלי לגבר ואילו לאישה זה יהיה חיסרון מסויים..וכל הקטע שזה גם בדיוק להיפך! ואין לנו איך לשלוט על זה. מצד שני, כמו שכתבתי, יש לי איזו תפיסה כזו שגובה הוא מאוד מאוד חשוב. לכן זה משפיע לי על איך אני תופס אותה וגם עולה הפחד על דור העתיד,..

אם אפשר לשאולשלומית.

למה גובה הוא מאוד מאוד חשוב? ( חוץ מלהגיע למדפים הגבוהים בסופר)

אני ובעלי נמוכים והחיים שלנו מצויינים ב''ה. מקסימום לוקחים שרפרף 

את צודקתאחד האם שומע

לחלוטין. זה דבר שלא בשליטתנו בכלל, והוא לא עקרוני למהות של האדם. והאמת שבגלל שזה לא מאוד חשוב אני כועס על עצמי שזה כל כך מפריע לי! באמת. 
אבל כמו שאמרתי, תמיד גדלתי כך שגובה הוא חשוב, תמיד החמיאו לי על זה ותמיד זה היה לי כיף. לכן זה נתפס אצלי כנראה כמשהו חשוב....

כמו הרבה דברים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים

אבל אם גובה מאוד מאוד חשוב בעיניךמרגול

אז זה אמור להיות גם מאוד מאוד חשוב כשאתה חושב על הבנות העתידיות שלך, לא?

להיות בת גבוהה מאוד, זה ממש לא קל.

גם להיות בן מאוד נמוך.


אבל אני אומרת, שאו שגובה זה פיצ'ר חיצוני וזה הכל, ואז באמת לא כזה משנה

או שהוא מאוד חשוב, אבל אז זה חשוב לשני הכיוונים שלא יהיה גובה קיצוני. לא?

ברוראחד האם שומע

קיצוניות לא טובה בשום דבר ובשום מצב. לא מחפש קיצון. 
מבחינתי גובה זה לא הכי חשוב, ברור שהעיקר הנשמה והמידות. עם זאת, קשה לי לשחרר את זה. 

רק אם תתחתן עם מישהי גובהintuscrepidam
תהיה סבירות גבוהה יותר, לא וודאות, שהילדים שלך יהיו גבוהים. וזה תחת הנחה שכל הדורות לפניך גבוהים ככה שיש לכם נטייה להיות גבוהים.
מבחינה גנטיתלגיטימי?

פעם התעניינתי בעניין הגובה, וזה מה שאני יודעת להגיד:

יש תכונות שאפשר לבדוק בדנ"א של אדם, ולהעריך כיצד זה יבוא לידי ביטוי. לגבי גובה, אפשר לקבל הערכה, אבל טווח סטיית התקן הוא עצום, כך שההערכה הזאת מאבדת הרבה מיכולת המימוש שלה.

למה זה קורה? כי יש תכונות שתלויות רק בגן אחד או גנים בודדים, אבל גובה תלוי בעשרות אלפי נקודות שונות בדנ"א. (מקור)

 

אם זה משהו שמטריד אותך ברמה רצינית - לך תקבע תור אצל יועץ גנטי, ותברר.

מכירה הרבה זוגות בהם אחד מבני הזוג יותר גבוה, ומבחינת ילדים - לפעמים כולם בגובה דומה, לפעמים יש מנעד של גבהים.

 

אבל השאלה הגדולה היא:

האם אתה מחפש תשובה גנטית, או שאתה מחפש להשפיע על התפיסה שלך? האם אתה רוצה להשתחרר מהתפיסה הזאת?

כדי לאזן, לדעתי רוב האנשים לא חושבים שלהיות גבוהנוגע, לא נוגע

בפער מהממוצע זה הכי כיף.

אז קח בחשבון שיתכן שגם בשביל הבחורה יש כאן התפשרות מסויימת, ושאולי בזכותה הילדים דווקא יהיו מאוזנים..

אבל זה כל הקטעחתול זמני

הגמרא אומרת שגוץ לא יישא גוצה וגבוה לא יישא גבוהה

בעיקרון קיבלת מחמאות כי אתה גברSevenאחרונה

לגבר יפה להיות גבוהה

לעומת זאת אם היית אישה 1.9 סביר להניח שלא רק לא היית מקבל מחמאות היית מרגיש חוסר ביטחון על הגובה הזה

בוא נגיד שאני לא מאחלת לבנות שלך להיות 1.9

ההגובה הממוצע לאישה הוא 1.6

למהזית שמן ודבש

כמעט כל הדייטים שעברתי מסתיימים כעבור פגישה אחת?

הקב"ה חוסך לך זמן על בנות לא רציניותintuscrepidam
זה פתרון קל. בכל זאת, כדאי לבדוק למהנחלת
אנא המתן לתגובות כאן. יש כאן תובנות ועצות טובותנחלת
בן כמה אתהadvfb

ואיך אתה מרגיש בדייטים עצמם?

זה יכול להיות עניין שכדאי לטפל בו בשלב בחינת ההצעה ועד להתנהגות בדייט עצמו.

כיווניםיהודי שואף לטוב

'מסתיימים' הכוונה שהיא מסיימת אותם?

אם אתה מסיים, זה בירור מסוג אחד.

למה ההצעה, שנראתה לי בעלת פוטנציאל, כבר לא רלוונטית? מה פגשת שגרם לך לחתוך? זו בעיה בהצעה, כלומר לא היתה שום סבירות, אין שום דמיון/קשר בין הדמויות, או שזו בעיה בתקשורת, ביצירת הקשר?

אם זו בעיה בהצעה, למה הציעו לי? ייתכן ולא מכירים אותי/אותה/לא יודעים מה אני מחפש? למה לא 'עליתי על זה' מראש, בשאלות מבעל הרעיון (מלבד פרטים טכניים ומהותיים כאלה ואחרים, 'למה חשבת שהיא מתאימה לי?', 'למה חשבת שאני מתאים לה?'. לא 'כי לשניכם יש אוזניים/לב וריאות', אלא למה דווקא אני לה ודווקא היא לי. איזו ייחודיות ראית בכל צד שהעלת לך את המחשבה שיכולה להיות התאמה) או בשאר הבירורים. אולי העניין צריך חידוד?

אם זו בעיה ביצירת הקשר, האם נבהלתי משתיקות/משהו ספיציפי שהיא אמרה? האם חתכתי 'כי הרגיש לי' או שיש סיבה שאפשר להצביע עליה? הרם באמת נתתי הזדמנות או שמיהרתי לחתוך כי לא היו לבבות והצעת נישואין אחרי 20 דקות? האם נכון לחתוך אחרי נסיון אחד, כששני זאים נפגשים ומובן יהיו רגעים לא נעימים (וגם לא נוראיים) של שתיקות מביכות, או שנכון לתת צ'אנס נוסף, ואולי אפילו יותר? האם אני באמת בא מוכן לקשר, ובא להשקיע בדייט, או בא 'לעבור אותו' (כמשתמע קצת מנוסח שאלתך), ומיילא כל הדייט לא רלוונטי? האם יש בי פחד מיצירת קשר שגורם לי להיבהל ולהרגיש שזה לא רלוונטי, או אפילו להצביע על דברים ספיצייפיים למרות שהם לא באמת מהותיים לי?


אם היא חתכה, יש בירור נוסף, אך זה כמובן דורש גם את הבירור האם ההצעה היתה רלוונטית. אם לא, למה לא סוננה בדרך? האם ייתכן שהמציע/הדמויות שאצלן ביררו עלי לא מציגים אותי נכון?

אפשר גם לשאול אותה, בטלפון בו היא חותכת או בהודעה אחרי זה, למה היא חותכת. היא לא חייבת לך תשובה, וכנראה שהיא תענה 'הרגיש לי שזה לא מתאים', אתה יכול לבקש הערות/הארות להמשך הדרך, אולי תקבל משהו.

ייתכן שיש בך, במראה/דיבור/התנהלות שלך בדייט משהו מרתיע/מרחיק? האם השקעת בדייט, באת מכובד, פתוח (כמה שאפשר) להכיר, לשמוע ולשתף, התעניינת בה ולא חיטטת יותר מידי? האם חשבת מראש על מקום שנוח לה, מתחשב במה שמתאים לה, לא ליד כל החברות, מקום נעים, אולי אפילו עם שירותים? האם הבאתי לפגישה הראשונה מיץ תרד הולנדי סחוט ועוגיות שעורה ותירס במילוי חסה? התנהגתי מוזר? נסה לשחזר את מהלך הפגישה ולבחון אם היתה התנהגות מרחיקה מצידך.


כשזו אחת או שתיים, יש סבירות שההצעה לא רלוונטית/הן לא פתוחות לקשר, אבל אם זה כבר עם בנות רבות, יש כאן נורת אזהרה לכיוון שלך. מה אני לא עושה נכון.


זו התמודדות קשה. נסה ללמוד משהו מכל פגישה. להתייעל בתקשורת, להכיר גבולות ולהבין מה חשוב לאישה ומה מעניין אותה, למד להתחשב, ובעיקר, להיפתח.


זה נסיון לא פשוט. תדבר עם אבא, תגיד לו, ותתכוון לזה, שקשה לך, שאתה צריך את עזרתו, ושאתה מתאמץ ומשקיע כדי להקים בית לכבודו. קבל את הקשיים הללו באמונה, ויהיו לזכותך.


(מקווה שכתבתי כל מה שחשבתי, כי בטעות מחקתי הכל וכתבתי הכל מהתחלה)


אשריך. יצליח ה' דרכך ותבשרנו בשורות טובות במהרה.

נכון מאוד.נחלת
מזכיר לי אותיsubb16

אכן גם אני הייתי בבעייה כזו עד שלימדו אותי איך לפתח קשר עם אישה.
ואז הכל השתנה שסוף סוף הכדור היה אצלי.
לא בקטע מלחיץ אחי אבל אתה צריך ללמוד אם יוצרים קשר עם אישה.
תחשוב שזו בחורה שהיית רוצה ובגלל שאתה לא יודע איך מפתחים איתה שיחה הכל בורח לך, פשוט חבל.
לכן יש אנשים מאוד מאוד מסויימים שיודעים להדריך אז שווה לפנות אליהם וכן גם לשלם אם צריך.

אתה יכול לתת לי טלפון שלהם?זית שמן ודבשאחרונה

תודה

שיר חדשכולנו הביתה

אני ניק שהיה פעיל פה אבל מעדיף לא להחשף

חשבתי לשתף שיר שיצרתי לאחרונה עם AI

לדעתי זה יגע בעולמם של חברי הפורום

 

יום טוב

אולי יעניין אותך