"אבל יש לי חיוב, הייתי תלמיד ישיבה, סיימתי את הש"ס שלוש פעמיאברי


נקודה מעניינת נוספת שמובאת בשבאבניקים היא ההתנשאות המגזרית החרדית. כשאתה דתי לאומי לא מעניין כמה למדת או כמה אתה צדיק. הכל מסתכם בכך ש"חרדי זה רמה אחת, דתי לאומי זאת רמה אחרת".

ועל זה נאמר "סעדי נא גלימה, סעדי נא גלימה".

***הרבה תגובות ראיתי על העניין הזה, מעניינת אותי דעת הנוכחים כאן***


למה תכתיר חבורה כזו או אחרת כמחזיקי הדת?סתם 1...
הטעות אצלם. כולנו עובדים את הבורא ואם קבוצה כזו או אחרת לוקחת את האל לתוך כיסה זה כבר מראה מה היא תורתם ועבודתם.

גדולי ישראל תמיד היו יחידים וכך גם קרואים בעלי המדרגה בתלמוד, יחידים.
אתה פעם דיברת עם חרדים אמיתייםמבשר שלום
על הנושא הזה ברצינות??
הכי קל זה לבוא ולהגיד שהחרדים מזלזלים ולא נותנים למזרוחניקים לעלות חזן,וצוחקים על היראת שמיים,ושהם יותר טובים.
אבל אני כן דיברתי-לא עם כל חרדי בארץ,אבל דיברתי-ויש הרבה מאוד חרדים שלא צוחקים ולא מזלזלים,אתה יכול לראות את החרדים בקריית משה,הם לא.צוחקים על מרכז,ויש עוד הרבה מאוד חרדים כמוהם.
כמובן שהפ לפעמים צוחקים על בני עקיבא ושזה מעורב וכו וכו',אבל הם יודעים שלא כל הציבור שלנו אותה רמה רוחנית.
אני מבקש גם להיזהר מהוצאת שם רע על ציבור וגם מפילוגים שנוצרים בעם ישראל…
.....Cornflakes
באמת שמעת שצוחקים על בני עקיבא?
אולי הם לא מסכימים עם הדרך של בני עקיבא כי זה מעורב , אבל למה שיצחקו על זה?! הפוך אם הם לא מסכימים עם זה אז זה אמור לכאוב להם ולא להצחיק אותם....
(חוץ מזה שיש גם דתיים לאומיים שלא מסכימים עם הדרך של בני עקיבא....)

תגובה יפה אבל על הקטע שצוחקים על בני עקיבא קצת צרם לי... אני בתוך החברה הזאת ובחיים לא שמעתי ״צחוקים״ על בני עקיבא....

ואם יש מציאות כזאת אז חבל...
לאמבשר שלום
זה מה שלא שמעתי.
שמעתי שאומרים שיש גם חלקים לא רציניים ודוסיים אצלנו,אבל אמרתי שאפ כבר יש צחוקים עלינו,זה על הקטע של בני עקיבא.
אני לא שמעתי צחוק על בני עקיבא,זלזול כן…
מצטרפת^ .על "צחוקים" לא שמעתי..אבל חוסר כיבוד/הסכמה קיים.😶!!מירב!!
חברה מאריאל צוחקים.me.
על בני עקיבא. לא רק חרדים
אולי לא מזלזלים.me.
אבל בלי התחפושת אתה לא תוכל לגשת שליח ציבור..

זה משדר משהו הרבה יותר חזק מאשר כן זלזול או לא
אתה פעם ניסית לעלות חזן בבית כנסת חרדי?מבשר שלום
אז אני מודיע לך שאין לחזן חןבה לשים כובע,חליפה או כיפה שחורה בזמן התפילה,וגם דתיים לאומיים יכולים לעלות.
כמובן שיכולים להיות בתי כנסת שלא ככה,אבל הם די מיעוט,ולא.מייצגים את כלל הציבור החרדי
אז כנראה שלא היית בכל בתי הכנסת בארץ.חרותיק
ברור שלאמבשר שלום
אבל ממה שאני יודע…
כשיש שלט שכותב שרק.me.

מי שלובש כובע ומגבעת יכול לגשת אז אני לא מנסה.

 

ודווקא בשתי מקומות שונים..שתי שכונות שונות בירושלים.

 

דבר שני מדובר בישיבות חרדיות, ולפי מה שדברתי עם חרדים, יש אמנם ישיבות שיקבלו אותך ללמוד, ויש ישיבות שלא יתנו לך בכלל להכנס..

 

סטיגמטי או לא..רוב החרדים לא מכבדים את הדרך של הדתיים הלאומיים לא מסכימים אחתם בגישב ויש כן אווירה של זלזול.

 

נכון שהדבר נמצא במגמת שיפור עקב תופעה של גלישת הציבור החרדי אל תוך המרחב הציבורי. אך עדיין יש וקיים יחס של זלזול.

אני גדלתי כדתי לאומי יחיד (חוץ ממו'ר אבי שיח') בבי'כ ליטאי חאניוהוא
וכן. הם בהחלט מרגישים עליונות עליך עד שתוכיח ברמה האישית שאתה לא פחות מהם ואז הם אומרים 'אתה יוצא דופן' ( מכיר את המשפט של החילוני המצוי 'אתה דתי בסדר'? אז בדיוק זה אבל הפוך)

אז יתכן ופה ושם יש כאלה שמכירים. אבל הציבור ברובו מזלזל.
מוכר..ע מ
כמעט כל החרדים שמכירים אותי בשלב מסוים החליטו שאני יוצא דופן, ואז הם שמחים לפגוש אותי ולדבר בדברי תורה, אבל לא שינו את דעתם לגבי כלל הציבור.

ומי הם שנביא כל אחד מאיתנו להוכיח את עצמו באופן אישי?

רק חלק, יחסית קטן, מהחרדים שאני מכיר, לא הסתכל עליי בעליונות ברגע הראשון. (וזה היה בעיקר נשים )

גם הבית כנסת שליד הבית שאפשר לעלות שם חזן רק בכו"ח ובנוסח אשכנז מעצבן אותי.

ויש גם חרדים שאני קצת בקשר (תורני) איתם בווטסאפ (האמת שכבר פחות בזמן האחרון), והם לא יודעים שאני דת"ל, אבל אני יודע שאם הם היו יודעים הם היו פחות מעריכים אותי (אחרי שהם כבר מכירים אותי!)

לא רוצה להכליל, ובכלל, אני מקווה שמאוד לא נכון להכליל ושבאמת הרוב לא כאלה.
מה שכן, כבר כתבתי כמה פעמים, למדתי אצל רב חסידי חרדיאניוהוא
הוא בהתחלה חשש ממש ללמד אותנו, וב'ה הקשר שלנו איתו היום מיוחד מאד, ישבנו אצלו בבית כמה פעמים להקביל פניו ברגל. היינו בחתונת ביתו שבוע שעבר והוא כיבד אותנו מאד. .
וזה משפיע על התלמידים בכולל שלו.. סוג של אתחלתא דגאולה...
לא הבנתי מה הבעייה בבית כנסתברגוע
החזן צריך פשוט להתנהג כמו מנהג המקום.
למה זה המנהג?ע מ
כמובן שהשאלה שבכותרת היא רק על הכו"ח.

לגבי הנוסח, למה במקומות אחרים הנוסח לא מסוים?
אה, היה חשוב לציין, זה שטיבל. כל העולם הולך לשם להתפלל, זה לא מנהג המקום, זה מקסימום מנהג הגבאי. גם הכו"ח זה לא מנהג המקום.
גם אם במניין מסוים כולם יהיו תימנים, הדרישה היא שהחזן יתפלל באשכנז.
אהה שטיבל זה שונהברגוע
אני גם הולך לשטיבל ליד הבית שהוא בעיקרון בית כנסת חרדי, אבל כולם יכולים לעלות חזנים שם וגם בנוסח ספרדי.

לגבי כו"ח, מבחינתם זה בעיה הלכתית להתפלל בלי כי הם רגילים ללכת עם ביום יום. ולכן גם החזן צריך לשים.
וזכותם לקבועה שזה מנהג המקום.
אגב, יש בתי כנסת ספרדים (לא חרדים) שהחזן חייב להיות עם שרוול ארוך, ולמי שאין נותנים לו שרוולונים.
יש גם לידיע מ
שטיבל כמו שלידך.

אבל יש גם את זה שתיארתי.

לגבי כו"ח, למה זה בעיה שהחזן יהיה בלי? הוא רגיל בלי, לו מותר, למה אסור לו להיות חזן במניין שמתפללים בו אנשים שמתלבשים בצורה אחרת?
כי צריך לנהוג כמו מנהג המקוםברגוע
במיוחד חזן שהוא שליח של הציבור.
אזע מ
א. למה לגבאי יש את הזכות לקבוע מה מנהג המקום? ממה זה נובע?
בקביעת מנהג המקום צריך להתחשב במנהג של הגבאי מהבית או במנהג של המתפללים? (וברור שזה לא רק הגבאי, זה גם חצי מהמתפללים בד"כ)

ב. המנהג עצמו מעצבן..
אם יורשה לי לענותאמא ל6 מקסימים
א. הגבאי אחראי על ביהכנ"ס, בדר"כ מתוקף כך שנבחר ע"י חברי בית הכנסת. הוא מנהל המקום. והגיוני מאוד שהוא הקובע. אם יש רב בית הכנסת, וועד וכד', סביר להניח שההחלטה מתקבלת ביחד. וגם סביר להניח שהיא מוסכמת על רוב מתפללי המקום.
לעצם העניין, אני לא מאמינה שבביכנ"ס של קהילה דתית לאומית, יש גבאי חרדי שמשליט את דעתו על כולם.
וגם בשטיבל, יש מישהו אחראי, שהקים ומנהל ומתחזק את המקום, וזה בסדר גמור שהוא גם ייקבע את מנהגי המקום ואת הכללים במקום.
ב. אין מה להתעצבן על מנהג המקום של אנשים אחרים. מי שלא מתאים לו, שיילך למקום שבו נוהגים כמו שהוא נוהג. כל קהילה רשאית לנהוג לפי מנהגיה. זה כמו שיעצבן אשכנזי להגיע לקהילה ספרדית בפסח ולגלות שכולם אוכלים בביהכנס אורז. מה יש פה להתעצבן?
מה זה כו"ח?נפש חיה.
כובע וחליפה כנראהסתם 1...
כרוב וחסהברגוע
כוס חמין
כדור וחבל
כיס וחולצה
כוונה וחסידות
או כובע וחליפה
תלוי במנהג המקום
כתיבה וחתימה נפש חיה.
הלוו נא לא להלחיץ! אנחנו רק בשבטברגוע
לא מלחיצה רק אומרת... נפש חיה.
אם אתה רוצה באמת להילחץ ...


תקשיב לדרשות על תשובה.......

לא למדת גיטין לאחרונה...אניוהוא
לא חשדתי בה שעברה על חוקי הפורום..ברגוע
מה עשיתי?נפש חיה.
גיטין זה אחרי החוקיםאניוהוא
*לפניברגוע
כמו הבדיחה הידועה בישיבות..
כלב וחתולאניוהוא
לא יודע אם זה אכן קורה בישיבות חרדיותדור =(
אבל זה מובן וזכותם של חבורה כזו או אחרת לקבוע את ההנהגות שלה שרק מקורבים עולים. במיוחד שהרבה מהציבור הדתי לאומי הוא חלש (לא אומר עדיין שזו לא הדרך הנכונה. הגיוני שבדרך האמצע, עם פתיחות לעולם ולא לחיות בתוך בועה של חומרות כמו החרדים, יהיה רוב חלש).
אבל זה לא יפה לומר לבן אדם שכבר עלה לרדת. וגם יש מלא תורנים בדתי לאומי.
לסיכום, לא כדאי להסיק מסקנות מסדרות ששבאבניקים כתבו את התסריט.
אף אחד לא מסיק.me.
מעלים דיון בעקבות הסדרה.

אני מקוה שזה הרוח.

ככה קראתי את התגובות.
גם אני. בלי קשר לתוכניתסתם 1...
הדיבור שם מזלזל, למרות שהוא לא משקף את הדיבור במציאותכלמנסע

הצורה שבה האדם שם מדבר היא אינה נאותה

גם אם עוד לא היה עולה - זה דיבור שמזלזל בכבודו של האדם

זה נכון ש*יש* חרדים שלא תמיד מכבדים מספיק מי שדתי לאומי, אפשר לחפש לזה סיבות, וזה עדיין לא טוב, אבל כמובן שהסרט לא משקף

אוי כמה שהחלק הזה טלטל אותיתנו לגדול בשקט
מכירה את זה ומתעצבנת כל פעם מחדש
בעקבות כמה וכמה תגובות:אברי
בפוסט שהעלתי יש למעלה מ-600 תגובות.

הרבה שם אומרים שהסיפור הזה קרה להם באופן אישי ואגב, גם לי הוא קרה.
אבל הוא שוטר.ראשית חכמה

הוא באמת לא יכול לעלות חזן ומה שהוא עושה זה למסור יהודים שעשו מצווה. שילך לאלף עזאזל.

נו באמתאברי
אני לא אכנס לדיון על עניין השוטר, אבל זאת בכלל(!) לא הנקודה של מה שכתבתי
אין מה לכעוס עליהםברגוע
הם פשוט חיים בבועה ולא מכירים את הציבור שלנו מספיק.
בכל התגובות פה כתבו שברגע שהכירו באמת כבר לא היה זלזול, אני יכול להעיד גם באופן אישי.

וברור שהם הגזימו בסידרה, אף אחד לא מדבר ככה.
.אלי דיברו ככהאברי
אמרו לך שדת"ל הם רמה פחות?ברגוע
אולי הם חושבים כך.
אבל לא אומרים ככה במפורש בפרצוף.
במילים האלה אמרו לי.. היה לי כמעט אותו אידיאולוג למעטאברי
זה שלא סיימתי שלוש פעמים את השס כולו
עצובברגוע
אבל קורה גם הפוך.
יש הרבה בציבור שלנו שמחשיבים אותם בתור פרזיטים.
עדיף להתמקד בלתקן את עצמנו קודם.
ללמוד מכל אחד. בכל חלק הציבוריות הזו יש טובנפש חיה.
שיתנשאו עלינואברי
אנחנו מדירים אותם מדברים שבקדושה בגלל דעתנו על ההשקפה שלהם?
מסכים שיש בעייה כזאת אצלםברגוע
אבל חוץ מלפלג עוד, השרשור הזה לא עוזר.
אוי. זה כל כך עצובאלעד

גם לי אירעו כמה תאקלים בסגנון הזה,

אבל הקטע הזה גאוני וחד באופן שהוא מועבר. במיוחד עם הטלית שמוטחת על ה"שיויתי" בסוף

האם הייתם מעלים חזן ודעתכם הייתה נוחה עם ש"צ בעל שיער ארוך?סתם 1...
חולצה קצרה?
יחף?
עגיל בגבה, באוזן, מקום אחר?

קעקוע בולט?
שלל דוגמאות אפשריות
הייתי חושב מה ה' יתברך היה אומראלעד
ולא רק בגלל ש"לי" הוא נראה פחות מתאים

וזה מה שזועק בסרטון הזה
בדיוק.אברי
הסיבה שלא מעלים פה את החזן היא שהוא "לא ברמה" ולמה הוא לא ברמה? כי הוא "דתי לאומי"
יש הלכות גם לש"צ וצורת הפסיקה החרדיתסתם 1...
מתחשבת בדעות אחרונים ולא קשה למצוא דעות שיחייבו דברים שלא מצויים בדעות ראשונים.

בסימן נג כתוב שקפידה על חזן מעכבת את המניין. מחלוקת בתוך הקהל היא בעייתית גם אם אין לה סיבה מוצדקת.

רצון ד' איך הוא מתגלה? בהלכה?
ראשית, בשבאבניקים כמו בכל סרט מאד הקצינו.נושאת עיניים


שנית,נושאת עיניים

יש הבדל עצום בין החברה הליטאית שמאד סגורה ושומרת על פסון, לבין החברה הספרדית שמאד פתוחה ומקבלת.

בנוסף על כך, אינני אוהבת את החלוקה המיגזרית והמפלגת הזאת שנועדה לשרת אך ורק את הפוליטיקה ואת תעשיית המחקר (אקדמיה).

אין ספק שאין חברה מושלמת כמו שאין אדם מושלם והתפקיד שלנו הוא לקחת מכל מגזר את הדברים הטובים שבו.

וודאי וודאי שבין אדם לחברו קודם לכל

 

אני כותבת את זה בתור בת שגדלה בחברה הדתית לאומית, עברה לחרדי וכיום משלבת בין כל העולמות, מתוך הבנה שכולנו יהודים המשתדלים לעשות את רצון הבורא!

 

די לפילוג! תגדירו את עצמיכם רק כיהודים ולא כשום דבר אחר!!!

הקצינו.טרולית [ר]צינית
אבל ברור שזה קורה גם בחיים האמיתיים ולכן זאת אינה הקצנה.
מ. ש. ל.
דווקא לא קורה בחיים האמיתייםכלמנסע


נרשמו כאן מספק תגובות עם עדויות מהחייםאלעד
עבר עריכה על ידי אלעד בתאריך י"ז בשבט תשע"ח 12:20

על מה אתה מדבר?

זה קורה מעט וגם כשזה קורה זה בצורה הרבה פחות בוטהכלמנסע


פתאום קלטתי את הניק שלך.טרולית [ר]צינית
אבל באמת.
תופעה נדירה זה בטוח לא.
בהחלט באמת - תופעה נדירה זה בטוח כן! ובצורה הרבה פחות בוטהכלמנסע

כמו שאמרתי

 

אין פה רשימת נתונים סטטיסטיים. זה קורה מעט., ובצורה הרבה פחות בוטה.

 

בכל מקרה, להעלות ולדבר על זה שוב ושוב - זה לא מסביר יותר את הדעה השנייה ולא מצדיק יותר את הדעה השנייה

זה קורה מעט יחסית כי הדתיים לאומיים יודעים מראש לא לנסות...אניוהוא
אוקיי, האם החרדים חייבים לתת להם לעלות?זה בית מדרש פרטי שלהםכלמנסע


"חייבים". הנה. פה הבעיהאלעד

הייתי מצפה ממך לשאול מה היהדות/הקב"ה/התורה מנחים בעניין הזה, ולא האם הם "חייבים"

גם בסיפור של קמצא ובר קמצא האירוע היה של בעל הבית והוא לא היה חייב להשאיר את קמצא באולם. אז מה? אז על זה נחרב ביהמ"ק, "לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה"!

וזה, כאמור לעיל, מה שהסרטון רוצה להדגיש

אם אתה ניגש לעולם ההלכה מתוך "חייבים" או מתוך דרך ארץ.

והסוף של הסיפור זה חורבןשואלת כאן

ומה שעושים עכשיו זה גם חורבן..ללבות שנאה

בטוחה שגם לנו יש מה לתקן...

להאשים ב"ליבוי שנאה" -כלמנסע

האשמות חמורות ומפוצצות זה לא בדיוק מה שיבנה את בית המקדש

להאשים "בהאשמת ליבוי שנאה"פסידונית

זה בוודאי לא מה שיבנה את בית המקדש.

שימו לב למעגל האיבה שנוצר פה

אין מעגל. העולם הוא לא מעגלי. לכל דבר יש נקודת התחלה.כלמנסע

אם את יודעת איפה נקודת ההתחלה, אז לא תסתובבי סביב עצמך

(במקור זה היה רפרנס לאיזשהו קליפפסידונית

ולעצם העניין - נשנה את הדימוי לספירלה במקום למעגל.)

שרשרת הדימויים שלך היא שרשרת ספירליתכלמנסע

@טרולית [ר]צינית, כתבה ש"זה קורה בחיים האמיתיים, ולכן זו אינה הקצנה." זה לא נכון כי זה לא קורה בחיים האמיתיים. מה שהיא אומרת שזה הקצנה למראית עין. ומזה משתמע שכביכול מותר להאשים את החרדים בהכל, כי גם אם נתאר משהו באופן מוקצן בעצם זה כביכול לא מוקצן מבחינה כביכול "אמיתית".

 

עוד מישהי האשימה סרטון ב"ליבוי שנאה". ליבוי שנאה זה ביטוי שמתייחס לדברים חמורים, והאשמה ב"ליבוי שנאה" במקרה כזה היא זילות של המושג "ליבוי שנאה", והקצנה ביחס למי שרצה לדון באיזה נושא. אז בסדר, אולי הוא לא היה צריך לשים את הסרטון. אבל יש הבדל גדול בין זה לבין "ליבוי שנאה"

 

**********

 

ומה אני עשיתי? בסך הכל הסברתי את זה. אבל אותי את מאשימה! שימי לב לשרשרת (עזבי ספירלית) שנוצרת כאן....

ודו"ק שהדיון התחיל בטענה מרחיקת הלכתכלמנסע

שכביכול "אין כאן הקצנה".

 

ורק לטענה הזאת הגבתי.

 

אתם לא רואים על מי ועל מה אתם מגינים

אני לא מבין מה אתה רוצה.אניוהואאחרונה
אתה לא נתקלת בכאלה מקרים -אשריך.
אני נתקלתי פעמים רבות.
ע
הוספה קטנה על דברי אלעדאניוהוא
זה מאד יפה שהם לא חייבים,

אבל כשהם צריכים לשנורר בשביל לחתן ילד וכו' זה בסדר ללכת לבית כנסת של 'מזרוחניקים'....
או לפרסם בפייסבוק (ה' ישמרנו) דף ממומן למטרת תרומותאלעד


לכן לא אמרתי שזה לא קורה אלא אמרתינושאת עיניים
שזה קורה בציבורים מסויימים בחברה החרדית

רוב החברה החרדית והקונפורמיות שבה נובעים בעיקר מהזרם הליטאי.
בתור אחת שמכירה את 2 הצדדים מבפניםאמא ל6 מקסימים
אני רוצה לומר שעל כל חברה יש סטיגמות. וזה הדדי לגמרי. והמיעוט הבולט הוא זה שיוצר סטיגמה על כל החברה.
כשאומרים "ברסלב" לרובנו עולה בראש המראה של ה"נחנחים" רוקדים ברחובות על טנדרים, ולא הרבה יודעים שיש הרבה חסידי ברסלב שלובשים כיפות שחורות, ומנהלים חיים נורמליים לחלוטין.
וכשאומרים חבד, חושבים על דגלי משיח, או בתי חבד בעולם, ולא על כל החבדניקים שחיים חיים רגילים בכפר חבד וכד' לומדים חסידות ועובדים לפרנסתם....
וכן על זה הדרך, נטורי קרטא, חסידים, חרדיים וכו....
וגם מהצד השני: כשחרדי שומע דתי לאומי, הוא ישר רואה מול עיניו יהודי ש"מקל", לא מקפיד על כובע וחליפה (כל הזמן ובפרט בזמן תפילה), ומדמיין לעצמו עוד קולות . בין אם זה אמיתי ובין אם לא, זו הסטיגמה שכל אחד מהצדדים מתמודד איתה, וצריך לעבוד קשה כדי להפריך אותה.
וזה נכון שלא תמיד הוא יצליח להפריך אותה, ואני מכירה טוב טוב את המשפט: "אתם נחמדים, אתם יוצאי דופן".... אין מה לעשות, זה עולם השקר....
בסרטון שהעלית, אני בטוחה שזה מקרה קיצוני, שבוודאי לא קורה בכזו צורה בוטה, ובוודאי שלא בכל (ואפילו לא רוב) בתי הכנסת החרדיים.
בכללות, אני לא חושבת שיש בעיה שכל בית כנסת יקבע לעצמו כללים איך אפשר לעלות כש"ץ, אם זה בית כנסת שחשוב לרוב מתפלליו כו"ח, זכותו לדרוש זאת מש"ץ. ולא רואה בעיה בדרישה להתפלל בנוסח מסוים.
מה שבטוח: השנאה הזו בין 2 החוגים אינה אמיתית ואינה אישית כלל וכלל, זו מלחמה על : מהי הדרך הנכונה...
ומי שרוצה שאספר לו על מקרה שקרה מול עיניי, שרק מחזק את הסטיגמה הזו, וגרם לי להבין עוד יותר למה יש כזו סטיגמה על הדתי לאומי, אכתוב לו בפרטי
חבל סתם ללבות שנאה ומחלקת..שואלת כאן

לא הבנתי מה העניין של הפצת הסרטון חוץ מליבוי שנאה..

אגב, בעלי התפלל אתמול בבי"כ חרדי וקיבל עלייה ואין לו כיפה שחורה..

תתרכזו במשותף. פחות במחלוקת.

להאשים ב"ליבוי שנאה"כלמנסע

האשמות חמורות ומפוצצות זה לא בדיוק מה שיבנה את בית המקדש

 

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויקאחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך