כ"ו באדר תשע"ח 22:53

כמש"כ מרן הראי"ה קוק זצ"ל בשו"ת משפט כהן סימנים צא-צב

וכ"כ הגר"ד ליאור שליט"א ב'דבר חברון'.

 

תרומות לישיבת המקדש

ניתן להעביר דרך אתר המכון

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

כ"ז באדר תשע"ח 07:20
כמו שכתוב בתורה.

וכדאי שתקרא שוב את התשובה של הרב קוק,

לפני שאתה מצטט בשמו דברים שהוא לא אמר.
כ"ז באדר תשע"ח 13:45

מרן הרב כותב שם בפירוש שישנו צורך בנביא

כדי לזהות בוודאות את מקום המזבח,

כפי שיבין בפשטות כל המעיין בספרו.

 

אני מבין שבנוסף לכל מעלותיו של כבודו שמניתי כאן בעבר,

הוא גם נביא (או לפחות מכיר אחד כזה).

 

ואגב השרשור ההוא - אני מניח שחברי הפורום טרם שכחו

את בקשתנו לדעת אילו רבנים

שאינם בקיאים בענייני ההר פנו אליו בשאלות.

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

כ"ז באדר תשע"ח 10:44


כ"ז באדר תשע"ח 19:25

כפי שנכתב כאן, חובה בימינו להקריב את הפסח.

 

ומה שיש טוענים בשם הרב קוק שיש צורך בנביא ולפני זה אין אפשרות כלל -

 

גם אם הוא היה אומר כן, ברור שלא היתה הלכה כמותו, לבטל מצוה כה חשובה בלי ראייה;

 

אך כל המעיין בדבריו כראוי יראה, שלא זו היתה כוונתו.

 

 

ולהוכחה ברורה, ניתן לראות את הקטע הבא שהוא כותב (והקטע מאוחר הקטע הראשון הנטען בדעתו):

 

שו"ת משפט כהן (ענייני ארץ ישראל) סימן צד
בכל אופן לע"ד אם יהי' רצון ד' שנבנה ביהמ"ק, גם קודם שיבא משיח ותתגלה הנבואה ויראו הנפלאות, לא יהי' כ"כ עכוב בדבר. 

 

 

כ"ז באדר תשע"ח 20:11
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ז באדר תשע"ח 21:32

ב. דברי מרן הרב זצ"ל מנומקים ומבוארים היטב

בתשובותיו מספר 'משפט כהן' המובאות בקישור לעיל

ואינם צריכים חיזוק.

 

ג. בניגוד למה שכתב כ"ת,

תשובה צד אינה מאוחרת כרונולוגית לתשובות צא-צב

אלא קדמה להן בשנים רבות;

תשובה צא נכתבה בצום גדליה תרצ"ב

תשובה צב נכתבה בי"ז שבט תרצ"ד

 

ואילו תשובה צד שציטט כ"ת נכתבה בכ"א מנחם אב תרע"ח.

כך שמ"מ אינה משנה אחרונה אלא התשובות שציטטתי.

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

כ"ז באדר תשע"ח 21:38
בנוגע לזמן התשובות אתה אכן צודק.

אולם אין סתירה בין התשובות.

הרב קוק כותב במפורש, שלא צריך נבואה.
אמנם, הוא כותב
שצריך לדעת את מקום המזבח המדויק,
אך הוא גם אומר שאין צורך בנבואה בשביל לדעת את זה -
ודי בגילויי רוח הקודש שקיימים בכל דור ודור.

כלומר, בכל דור. גם כיום. יש את האפשרות.

השאלה היא אם אנחנו רוצים.

וכל הקושיות בעניין, ניתן לדון בהם בהרחבה.
אבל לפעמים אפשר לראות מן הדברים,
שלא מדובר בקושיות, אלא בתירוצים.
כ"ז באדר תשע"ח 22:17

אינם רוצים להשתמש בה לשם כך,

היא עצמה ראיה

שמן השמים לא רוצים ואף מעכבים

וממילא אל לנו לעסוק בכך.

 

זה גופא פשט דברי הרב שציטטתם

ועל כן אף מרן הרב עצמו, לא ניסה לעשות זאת.

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

כ"ז באדר תשע"ח 22:26
מן השמים ודאי רוצים, שהרי נצטוינו על כך בתורה.

מי שמנסה לפעול למען ההקרבה, זה מי שיש לו רוח הקודש.

ומי שלא, מסתבר שלא...
כ"ז באדר תשע"ח 22:43
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ח באדר תשע"ח 01:37
 

למרן הרב קוק ולגר"ד ליאור - להבדבחל"ח - אין רוח הקודש

וכן גם לרוב מניין ובניין של גדולי ישראל,

ואילו לרב הלל בן שלמה - יש.

הבנתי נכון?

 

מ"מ, הטיעון הזה בעייתי מאוד:

לפי דברים אלו יוצא,

שגם אם יבוא נתן הנביא (בדומה לימי דוד המלך)

ויאמר לא להקריב - כנראה ש"אין לו רוח הקודש"

וצריך להקריב בכל זאת.

כי מי שיש לו רוח הקודש רוצה להקריב,

ומי שלא רוצה להקריב - אין לו רוח הקודש.

האפשרות שמן השמיים לא רוצים - לא קיימת כלל.

 

ומה לעשות בדברי הראי"ה קוק שציטטתם:

"אם יהי' רצון ד' שנבנה ביהמ"ק... לא יהי' כ"כ עיכוב בדבר"?

הרי שאם לא חסרים מעכבים - אין זה רצון ה'.

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

ט' באייר תשע"ח 13:51

דברים מפורשים של הרב זצ"ל משנת תר"ץ:

 

"העניינים הקשורים עם צפית עם ישראל לגאולת הארץ,
כפי שהובטח לנו על ידי נביאינו הקדושים,
יש לחלק לשני סוגים:


סוג הראשון נכללים הדברים שבידי שמים...
בעניינים אלה אין לבשר ודם כל שליטה...
הגאולה הזאת קשורה עם היעוד לבניין בית המקדש
אסור לנו להיכנס למקום המקדש, כי לפני הכניסה למקום הקדוש
זקוקים אנו לטהרה מיוחדת, שיכולה להיות רק בידי שמים...


בנוגע לסוג השני של הגאולה - צו הוא לעולמים, כי עם ישראל יהיה קשור עם 
הארץ הקדושה הזאת. חובתנו להתאמץ, עד כמה שהדבר ביכולתנו, לחונן את עפרה 
ולבנות את הריסותיה של הארץ הקדושה הזאת, וליישב את שממותיה...".

 

הרי שכתב הרב במפורש שבניין המקדש אינו בידינו מפני הטומאה

והכניסה למקום המקדש - וממילא הקרבת קרבנות - אסורה.

עריכה | הגהה | הבאה לדפוס
לפרטים ניתן לפנות באישי

אולי יעניין אותך